Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Consum masiv de ulei...cum? de ce?, O problema a twingo-ului meu

ulpiushd
post 4 Jul 2008, 12:43
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 50
Joined: 18 June 07
From: vulcan




wub.gif Va salut pe toti posesorii de Twingo!![/B],nu am mai intrat demult pe forum si iata acum vin cu o problema grava pe care va rog sa ma ajutati sa o depasesc: astazi am schimbat consumabilele (ulei,filtru ulei,filtru aer.bujii,si kit-ul de distributie).Surpriza ,in motor nu aveam mai mult de 300gr. ulei !!!,mentionez ca folosesc Ulei Elf 5W40,pe care il schimb de regula la 13-15 mii de km.Pe langa motor nu mi-au gasit nici cea mai mica scurgere de ulei.Stie cineva sa-mi dea un sfat?V-ati intalnit cu o astfel de situatie?Care ar fi cauza?Ce se poate face? PS:Mentionez ca si inainte de schimb cand motorul avea 300gr.ulei mergea perfect,acum dupa schimb la fel,cei de la service au ridicat din umeri... wacko.gif


--------------------
renault twingo 2002,1149 cm3 - hd72dea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 4 Jul 2008, 13:42
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 959
Joined: 10 September 07
From: Onesti




Salut ! Daca spui c-ai avut doar 300 gr. de ulei in motor ...si nu ai avut probleme...s-ar putea sa le ai de-acum incolo...motorul n-a avut o ungere suficienta sub pistoane si in concluzie a functionat pe "uscat".Ma mir ca nu s-a supraincalzit .Uleiul ELF este bun dar...nu mai mult de 10000 km ,mai ales ca ai avut 5w40 ...Pune in motor ulei ELF 10w40 , schimba-l la maxim 8000 km si intre timp urmareste "evolutia" acestuia pe joja .Daca se inegreste sub 1000-2000 km inseamna ca ti-ai cam "prajit" segmentii daca nu ...da-i bice mai departe .

4 Jul 2008, 14:46:
Inca ceva...uleiul sintetic 5w40 este foarte "subtire" este foarte bun mai ales pe timpul iernii ,vara ...motorul ti-l cam mananca tocmai din aceasta cauza .

This post has been edited by renotgo: 4 Jul 2008, 13:46


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ulpiushd
post 4 Jul 2008, 13:49
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 50
Joined: 18 June 07
From: vulcan




Masia am luat-o de 1 an ,pe cartea de service ,scrie 5 w40,ce inseamna daca pun 10w40,care este diferenta intre ele?Mi s-a spus ca 5 w 40 e garantat la 15mii,din aceasta cauza nu l-am schimbat mai repede...


--------------------
renault twingo 2002,1149 cm3 - hd72dea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 4 Jul 2008, 13:53
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 959
Joined: 10 September 07
From: Onesti




Uleiul ELF 10w40 este ceva mai vascos (este semisintetic) si-ti garantez ca v-a face mult bine motorului .Santem in Romania ...asa ca...schimba uleiul la maxim 8000 km ,stiu bine ce-ti spun smile.gif


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 4 Jul 2008, 13:56
Post #5


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.322
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Nu are nimic...poti folosii 5W40 linistit... este mai bun decat 10W40 care este semisintetic.... dar fa schimbul la maxim 10.000 de km... impreuna cu toate filtrele...

Dar ma indoiesc de cele 300 grame in motor.... era blocat demult daca aveai doar atata ulei + ca se aprindea becul de ulei 100%....

Tu nu ai verificat uleiul deloc in tot acest timp???


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 4 Jul 2008, 13:57
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 959
Joined: 10 September 07
From: Onesti




Daca ti-a consumat ulei motorul ,nu inseamna ca ai o problema la capitolul asta ...vinovat poate fi uleiul prea subtire care trece de sub pistoane in capul acestora si apoi pe teava de evacuare ...


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adipad
post 4 Jul 2008, 13:58
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 93
Joined: 20 April 08




renotgo (motorul n-a avut o ungere suficienta sub pistoane si in concluzie a functionat pe "uscat") explica-mi si mie te rog


--------------------
renault twingo 1.2 2003 - bv10ukv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 4 Jul 2008, 14:04
Post #8


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Cum sa nu aiba o problema capitala daca motorul nu poate functiona corespunzator cu uleiul recomandat de producator?!

Mie sincer nu imi vine sa cred ca mai aveai doar 300g. Nu poate functiona motorul doar cu atat si nu facea nici presiune suficienta, drept urmare ti s-ar fi aprins martorul la bord.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 4 Jul 2008, 14:04
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 959
Joined: 10 September 07
From: Onesti




Pai...pe langa ungerea cuzinetilor ,a axului cu came s.a.m.d. ,uleiul trebuie sa ajunga obligatotiu pe cilindrii(sub pistoane) ,pe la bolturile pistoanelor ,altfel motorul s-ar gripa ...Uleiul pus in exces are aceleasi urmari ...


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adipad
post 4 Jul 2008, 14:05
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 93
Joined: 20 April 08




niciodata uleiul nu va trece pe sub pistoane in capul lor,poate la admisie pe langa simeringurile de la supape, si 5w40 e cel mai bun ulei pentru twingo,ungerea pistoanelor se face prin intermediul segmentului de ungere

This post has been edited by adipad: 4 Jul 2008, 14:08


--------------------
renault twingo 1.2 2003 - bv10ukv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 4 Jul 2008, 14:07
Post #11


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




De ce nu ar trece? Daca uzura segmentului raclor este suficient de mare trece fara probleme.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 4 Jul 2008, 14:08
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 959
Joined: 10 September 07
From: Onesti




Producatorul recomanda mai multe tipuri de ulei ELF ex. 5w40 ,10w40,15w40 ...


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 4 Jul 2008, 14:10
Post #13


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.322
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




da, 5W40 si 10W40 se incadreaza amandoua la clima din Romania deci pot fi folosite ambele...cu specificatia ca 5W40 este sintetic...deci mai bun...


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 4 Jul 2008, 14:10
Post #14


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Producatorul recomanda mai multe tipuri de ulei in functie de zona climatica.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 4 Jul 2008, 14:11
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 959
Joined: 10 September 07
From: Onesti




Adipad ,tocmai asta-i uzura motorului ...segmentii uzati permit trecerea uleiului din baie in camera de ardere (pe langa fanta marita a segmentilor sau alinierea acestora )


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adipad
post 4 Jul 2008, 14:12
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 93
Joined: 20 April 08




da va trece dar nu pe sub piston ci chiar din piston unde este presiune


--------------------
renault twingo 1.2 2003 - bv10ukv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 4 Jul 2008, 14:15
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 959
Joined: 10 September 07
From: Onesti




Eu am folosit ELF 5w40, acum folosesc ELF 10w40 si trebuie sa recunosc ca nu am nimic de "comentat" mai ales ca pe bidonul cu 5w40 scrie ca-i fabricat in EU ... blink.gif

4 Jul 2008, 15:18:
Adipad ,sa zicem ca ramane pe cilindrii ...dupa stii tu mai bine ...

This post has been edited by renotgo: 4 Jul 2008, 14:18


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adipad
post 4 Jul 2008, 14:20
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 93
Joined: 20 April 08




uleiul sub presiune trece din pompa de ulei prin bloc, arbore, biela si capul pistonului si iese in dreptul segmentului de ungere,daca segmentul de foc este uzat acesta nu va reusi sa retina uleiul sub presiune si va scapa in camera de ardere.daca segmentul raclor este uzat atunci vei avea probleme doar cu presiunea uleiului pentru ca va scapa in baia de ulei deci nu se va consuma.in concluzie niciodata uleiul din baia de ulei doar prin balotaj nu va trece pe langa pistoane in camera de ardere

This post has been edited by adipad: 4 Jul 2008, 14:35


--------------------
renault twingo 1.2 2003 - bv10ukv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 4 Jul 2008, 14:24
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 959
Joined: 10 September 07
From: Onesti




Adipad ,interesant ce spui tu ... sad.gif

4 Jul 2008, 15:27:
Dupa cate stiam cilindrii sant "inconjurati" de lichidul de racire ... smile.gif

4 Jul 2008, 15:28:
Presiune de ulei pe langa segmenti ...?

This post has been edited by renotgo: 4 Jul 2008, 14:28


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 4 Jul 2008, 14:31
Post #20


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




E mult spus ca sunt inconjurati de lichid de racire... Exista canale in jurul camasilor.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 4 Jul 2008, 14:33
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 959
Joined: 10 September 07
From: Onesti




Asa este !

4 Jul 2008, 15:35:
Suprafata de contact a lichidului de racire cu cilindrii este mare ,cam asta am vrut sa spun .

This post has been edited by renotgo: 4 Jul 2008, 14:35


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 4 Jul 2008, 14:43
Post #22


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Attached File  MRMOTD_E_.pdf ( 547.31k ) Number of downloads: 12130


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adipad
post 4 Jul 2008, 14:49
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 93
Joined: 20 April 08




restaurez orice tip de motor inclusiv rotative dar in romania nu am avut ocazia sa prind unu doar in dublin


--------------------
renault twingo 1.2 2003 - bv10ukv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bog19ro
post 4 Jul 2008, 14:55
Post #24


Membru


Group: Members
Posts: 114
Joined: 20 February 07
From: Cluj-Napoca




Si mie imi papa imediat uleiul 5W 40. dupa vreo 6000 km am ramas fara 1L de ulei.
Am trecut pe 10w 40 si dupa 8000 km nu s-a miscat mai mult de 1-2 mm pe joja.
Ti-as recomanda si tie sa faci acelasi lucru sa vezi cum se comporta.Cum zicea si renotgo 5w 40 e mai subtire.

Bafta !


--------------------
Renault Twingo 1999 Liberty, 1149 cmc, 60CP - NT-06-DZU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adipad
post 4 Jul 2008, 15:04
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 93
Joined: 20 April 08




R19/16V(E mult spus ca sunt inconjurati de lichid de racire... Exista canale in jurul camasilor.)camasile pistoanelor la propriu sunt inconjurate de lichidul de racire100% mai putin la boxer dar nu e cazul nostru


--------------------
renault twingo 1.2 2003 - bv10ukv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 4 Jul 2008, 15:21
Post #26


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




1. iti dai, sper, seama ca este imposibil sa fie inconjurate camasile 100% de lichid de racire
2. twg.JPG ( Size: 168.83k ) Number of downloads: 399


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ulpiushd
post 4 Jul 2008, 16:13
Post #27


Membru incepator


Group: Members
Posts: 50
Joined: 18 June 07
From: vulcan




Mi-am prins putin urechile in explicatii blink.gif ,oricum va multumesc la toti cei care ati emis o parere,voi urmari starea uleiului (momentan am pus tot 5 w 40) si daca va consuma iarasi ,voi incerca 10w40.Chestia este ca pana astazi nu am avut probleme cu masinuta sa pape ulei...si chiar atata mellow.gif ,nu sunt vitezoman,media la mine 90-100 km/h,masina nu o supra solicit etc....Voi vedea ce se intampla ....Inca odata Multumiri !!!


--------------------
renault twingo 2002,1149 cm3 - hd72dea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
K-PAX
post 4 Jul 2008, 18:03
Post #28


Membru incepator


Group: Members
Posts: 77
Joined: 11 June 07
From: Alba Iulia




As avea si eu o intrebare si poate e okay sa o pun aici. Care e diferenta intre ulei sintetic si semi sintetic??


--------------------
Renault Twingo Twingo Soleil 1.2l 60CP 2004 - AB-05-YCN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 4 Jul 2008, 21:06
Post #29


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti






--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adipad
post 4 Jul 2008, 21:12
Post #30


Membru incepator


Group: Members
Posts: 93
Joined: 20 April 08




R19/16V Daca ai fi vazut in viata ta o camasa de piston si in special folosita nu te mai contraziceai cu mine,o sa iti fac o poza asa ca sa nu ma banezi cumva biggrin.gif

This post has been edited by adipad: 4 Jul 2008, 21:12


--------------------
renault twingo 1.2 2003 - bv10ukv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th April 2025 - 15:57
Dacia