Troncanit exasperant in dreptul rotii.
![]() ![]() ![]() |
Troncanit exasperant in dreptul rotii.
radunre |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.573 Joined: 1 October 07 From: Tg Mures ![]() |
|
||
--------------------
Clio III K9K772
/ Clio III K9K772
2009
- MS Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
|
|||
rino |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 838 Joined: 9 December 07 ![]() |
Unde este surubul de strangere a casetei de directie de care vorbeste $$ilvviu?
Problema similara. schimbat bucsi bara stabilizatoare + verificat "berceaul"= nici o rezolvare, flanse+rulmenti schimbate = rezolvare partiala. |
--------------------
Renault
Megane
2005, 2009 DIY / open source fan.
|
|
Ryk |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.563 Joined: 14 February 08 From: Bucuresti / Ploiesti ![]() |
QUOTE(radunre @ 21 Jul 2008, 21:03) un pivot uzat troncane cam la toate denivelarile dar mai ales daca ai rotile bracate intr-o directie sau alta (unghiul nu are mare importanta) Tin sa precizez ca am mai auzit si in dreapta pocnetul acela. Deci sa inteleg ca poate fi de la jocul din acel pivot? Si nu trancane, ci pocneste, se aude un pocnet. Nu bataie, nu troncanitura, nu zgomot de fier pe fier. Pocnet efectiv. This post has been edited by Ryk: 21 Jul 2008, 23:30 |
--------------------
Renault
Megane III
2014 hatchback / 1.5 dCI 110CP EDC
- N-am...
|
|
radunre |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.573 Joined: 1 October 07 From: Tg Mures ![]() |
Ryk, perceptia sunetului e f. greu de explicat, mai ales ca eu am doar amintiri din perioada in care aveam probleme cu pivotul dar la alta masina.
I-mi amintesc despre acel sune ca fiind unul puternic, cu tenta metalica, poti sa o testezi si tu intr-o anumita masura: brachezi rotile st/dr si prinzi pivotul astfel incat sa simti si intrarea in fuzeta, rogi un prieten sa balanseze masina dupa care sa balanseze roata stanga/dreapta - puternic. In functie de uzura pivotului se poate sa simti ceva bataie/miscare independenta a fuzetei fata de partea inferioara a pivotului. Succes |
--------------------
Clio III K9K772
/ Clio III K9K772
2009
- MS Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
|
|
Ryk |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.563 Joined: 14 February 08 From: Bucuresti / Ploiesti ![]() |
QUOTE(radunre @ 22 Jul 2008, 07:40) Ryk, perceptia sunetului e f. greu de explicat, mai ales ca eu am doar amintiri din perioada in care aveam probleme cu pivotul dar la alta masina. I-mi amintesc despre acel sune ca fiind unul puternic, cu tenta metalica, poti sa o testezi si tu intr-o anumita masura: brachezi rotile st/dr si prinzi pivotul astfel incat sa simti si intrarea in fuzeta, rogi un prieten sa balanseze masina dupa care sa balanseze roata stanga/dreapta - puternic. In functie de uzura pivotului se poate sa simti ceva bataie/miscare independenta a fuzetei fata de partea inferioara a pivotului. Succes Merci de explicatie, dar nu prea seamana zgomotul care-l aud eu cu cel descris de tine. Posibil ca sa nu fie asa ca uzura este mai mica la mine decat era la tine. Mi-a spus mecanicul ca mai pot sa merg asa cu el pana la revizie, adica vreo 4000km. Oricum daca stie cineva de la ce ar putea veni pocnetul acela, orice raspuns este binevenit. This post has been edited by Ryk: 22 Jul 2008, 13:44 |
--------------------
Renault
Megane III
2014 hatchback / 1.5 dCI 110CP EDC
- N-am...
|
|
Dodone |
![]()
Post
#36
|
![]() membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa) Group: Members Posts: 2.134 Joined: 21 May 05 From: Timisoara ![]() |
@ radunre
Bucsile de la bara stabilizatoare nu sunt scumpe. Din cate retin au costat in decembrie trecut 24 ron (4 buc.: 2 arata ca si cele de la Dacie de pe lonjeroane in fata, cu taietura. Celelalte 2 sunt ca niste dopuri si se monteza pe capetele barii stabilizatoare, langa fuzete). Problema e alta. Chiar cand am fost eu la mecanic sa schimb bucsile, terminase o lucrare asemanatoare la un alt Megane 1, dar schimbase si bara stabilizatoare. Masina cu pricina avusese schimbate bucsile recent, dar in 2 luni troncanelile au reaparut. Mi-a aratat bara veche si se vedeau pe ea uzuri in dreptul clemelor ce strang bucsile de langa fuzete, nu foarte pronuntate, dar se pare ca suficiente sa produca zgomote. Mi-a spus ca problema aceasta a intalnit-o si la alte M 1 care au venit cu troncaneli in service-ul Renault , unde lucreaza oficial. Numitorul comun al acestor masini e rulajul, in jurul a 140.000 km., asa cum e a mea si cea la care schimbase bara. Cel mai rau este ca bara o poti cumpara doar ca piesa de origine, eu nu am auzit sa se produca si aftermarket, iar cel mai ieftin am gasit-o la 850 ron. Asta nu inseamna ca ai rezolvat problema ! Trebuie sa fii sigur ca aceasta e cauza. La bara de la masina mea au infasurat de cateva ori banda izolatoare si apoi au montat bucsile tip dop, sa compenseze uzura, aproape invizibila in cazul meu. Sistemul e identic si la Supernova, la o scala un pic mai redusa. Am schimbat doar bucsile la o masina a unui prieten ( pe care o "plimb" eu prin service-uri ![]() In concluzie, sper sa ajung cat de curand la alt mecanic, tot de la Renault si tot la el acasa (e mai ieftin ![]() Cand am noutati revin. By the way. Cei care aveti troncanituri, verificati si bieleta anticuplu (intr caroserie si motor, pe mijloc, in apropiere de timonerie, sub masina, evident ![]() |
--------------------
Renault
Renault Laguna 1 GrandTour
1998/Concorde Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire |
|
Ryk |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.563 Joined: 14 February 08 From: Bucuresti / Ploiesti ![]() |
dodone, la mine se aude si pe loc acel pocnet, la fel mi-a spus si mecanicul, daca era acea bara stabilizatoare nu se auzea pe loc ci doar in mers, iar in mers mie mi se mai aude la viteze de cel mult 30km/h.
|
--------------------
Renault
Megane III
2014 hatchback / 1.5 dCI 110CP EDC
- N-am...
|
|
aliennt |
![]()
Post
#38
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 23 June 06 ![]() |
Buna ziua,
Am si eu un trancanit insotit de un scartait mai ales in viraj. Trancanitul se simte si in volan uneori. Am dus masina la 3 mecanici. Unul mi-a spus ca nu are nimic, ca mi se pare, iar ceilalti doi si-au dat cu parerea si au schimbat una alta. Fara rost insa. Prin urmare am telescoape noi, rulmentii de la telescoape sunt de asemenea noi. Nu am nici macar notiuni elementare de mecanica, asa ca imi cer scuze daca explicatiile mele sunt lacunare. Intrebarea mea este - cunoasteti vreun mecanic in zona Alba Iulia/Cluj/Sibiu care sa am incredere ca imi gaseste macar problema? Va multumesc anticipat. |
--------------------
Renault Megane
1.5DCI
2004
|
|
19vik |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Problema ta e cel mai probabil asezarea incorecta a arcului in scaunul flansei: http://www.reno.ro/index.php?showtopic=400...dpost&p=1469860
PS: E vorba de un Megane sau de Logan? This post has been edited by 19vik: 28 Jul 2008, 10:28 |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
Ryk |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.563 Joined: 14 February 08 From: Bucuresti / Ploiesti ![]() |
19vik dar un raspuns la intrebarea mea de mai sus ai putea sa-mi dai? ca vad ca te cam pricepi. Merci
|
--------------------
Renault
Megane III
2014 hatchback / 1.5 dCI 110CP EDC
- N-am...
|
|
19vik |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Ce pot sa-ti raspund decat sa-ti descriu cum era la mina: asa cum am scris in topicul despre flanse, pocnetul si zbarnaitul arcului se producea la rotirea volanului aproape de capatul cursei acestuia si numai cu msina suspendata, la roata din dreapta, la fel si daca coteam eu direct roata cu mana. Cu masina pe roti se auzea un zgomot abia perceptibil, in aceleasi conditii, pe loc, iar in mers, un cloncanit pe denivelari, mai ales pe dreapta, in special daca rotile erau virate, altfel, masina mergea foarte bine. Cauza la mine se pare ca a fost asezarea arcului pe flansa. Nu prea mi-am dat eu seama ce se intampla acolo, dar banuiesc ca datorita prafului si nisipului din rulment, flansa ramanea putin un urma fata de rotirea arcului, cu masina suspendata. Cu masina pe rotile ei, presiunea dintre arc si flansa fiind mult mai mare, nu se mai intampla asta. Toate astea sunt doar presupuneri ale mele si trebuie sa le iei ca atare, cert e ca dupa ce am montat totul la loc, a disparut pocnetul ala la rotirea volanului cu masina suspendata si nu mai cloncane pe dreapta.
Acum te intreb eu: de unde stie mecanicul ca flansele tale sunt ok, le-a demontat de pe masina? Ca asa vizual, ce sa vezi... sunt ok, la locul lor si nici demontate nu vezi mare lucru, decat simti o usoara agatare la rotire, datorita mizeriei din rulment, depinde cat de grav e. Daca zici ca nu trancane, nu bate ci pocneste efectiv pe loc si la viteza foarte mica si esti sigur ca nu e de la surubul coloanei (ala de sub pedale), fa si tu la fel ca mine: ridici masina sa ai rotile din fata libere, pui contactul sa ai servodirectie, rotesti volanul si vezi ce si unde se aude. |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
Ryk |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.563 Joined: 14 February 08 From: Bucuresti / Ploiesti ![]() |
19vik sunt sigur ca nu e de la surubul coloanei de directie pt. ca se aude din exterior. Din cate am vazut pe aici surubul este in interior chiar intre pedale. Si zgomotul il percep de undeva din aripa. Mecanicul mi-a spus ca flansa e ok ca nu a simtit vibrare pe arc, dar posibil sa nu isi fi dat seama, ii inteleg si pe mecanici si eu mai fac greseli in domeniul in care lucrez. Exact ca tine mi-a explicat ca ca din cauza prafului merge sacadat rulmentul acela.
Apropo de surubul acela, am vazut ca este M8 sau 8M, asta insemnand ca imi trebuie o cheie de 8 ca sa il strang? banuiesc ca pot face si eu aceasta operatie. |
--------------------
Renault
Megane III
2014 hatchback / 1.5 dCI 110CP EDC
- N-am...
|
|
19vik |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Pentru surubul M8 (metric 8), iti trebuie cheie de 13. E in habitaclu, imediat deasupra podelei.
|
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
Ryk |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.563 Joined: 14 February 08 From: Bucuresti / Ploiesti ![]() |
o sa ma bag maine cred sa vad, il desfact si il strang la loc cu forta maxima a mea, banuiesc ca e corect asa. Vazusem intr-un topic dedicat ca trebuie strans cu nu stiu cati dNm, dar nu am o asa cheie. Banuiesc ca nu fac nimic rau ca strang cat pot eu maxim.
|
--------------------
Renault
Megane III
2014 hatchback / 1.5 dCI 110CP EDC
- N-am...
|
|
radunre |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.573 Joined: 1 October 07 From: Tg Mures ![]() |
Dodone, mersi mult de explicatii. Troncanitul/cloncanitul la masinuta mea are un obicei ciudat
![]() ![]() Sanatosi sa fim, restul se rezolva. |
--------------------
Clio III K9K772
/ Clio III K9K772
2009
- MS Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
|
|
Dodone |
![]()
Post
#46
|
![]() membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa) Group: Members Posts: 2.134 Joined: 21 May 05 From: Timisoara ![]() |
Aseara am fost la noul mecanic, care mi-a desfacut bucsile tip dop de la bara stabilizatoare. Stupoare ! Erau uzate de parca as fi rulat cu ele 80.000 de km. nu aprox. 7.000 de km. Mi-a montat la loc alte bucsi aruncate de la alta masina, care aratau mult mai bine decat cele de la masina mea. Dar erau piese de origine, nu aftermarket cum am avut eu.
M-am invatat minte. Tot ce e bucsaraie nu mai pun decat piese de origine. Se vedea clar diferenta de calitate a materialului dintre cele doua. Necazul e ca troncaniturile nu au disparut. In consecinta, mecanicul mi-a propus sa montez de proba 2 telescoape de la el, in stare buna ca sa eliminam inca o cauza. Cand am noutati ma mai bag in seama. |
--------------------
Renault
Renault Laguna 1 GrandTour
1998/Concorde Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire |
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Verifica si capetele de bara cu bieletele.
Nu se simtea la mana, dar la mine bieleta dreapta are un joc foarte mare dupa ce o desfac de pe roata. Stransa pe butuc nu se mai simte nimic ![]() Zilele astea o sa demontez si pivotul, sa vad poate e uzat si asta si nu se simte uzura strans fiind pe butucul rotii. |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
Dodone |
![]()
Post
#48
|
![]() membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa) Group: Members Posts: 2.134 Joined: 21 May 05 From: Timisoara ![]() |
Merci de sfat. O sa verific.
![]() |
--------------------
Renault
Renault Laguna 1 GrandTour
1998/Concorde Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire |
|
Dodone |
![]()
Post
#49
|
![]() membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa) Group: Members Posts: 2.134 Joined: 21 May 05 From: Timisoara ![]() |
dupa lupte seculare care au durat ceva saptaluni, am gasit cauza principala a troncaniturilor. Erau telescoapele, asaq cum banuia unul dintre colegii de forum intr-un post anterior.
Am schimbat ansamblul de suspensie de la alta masina si am vazut ca nu mai bate deloc. In plus, montasem eu flansele de telescop cu "urechile" metalice in spate, nu in fata, asa cum trebuia. In consecinta, am depistat cauza, ramane sa schimb telescoapele... ![]() |
--------------------
Renault
Renault Laguna 1 GrandTour
1998/Concorde Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire |
|
Ryk |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.563 Joined: 14 February 08 From: Bucuresti / Ploiesti ![]() |
bine ca au fost astea si nu altceva. La problema mea, cred ca au ramas flansele care urmeaza sa le schimb la revizie. Sa speram ca astea vor fi. Revin cu detalii dupa revizie.
|
--------------------
Renault
Megane III
2014 hatchback / 1.5 dCI 110CP EDC
- N-am...
|
|
dubla |
![]()
Post
#51
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 5 June 08 ![]() |
am si eu un zgomot cand merg nu foarte tare in partea dreapta cred ca tot de la roata, se aude motorul si acel sgomot dar nu tot timpul, ieri mi a aparut cine poate sa imi zica ce e?
|
--------------------
renault
megane II
2003 dci
|
|
Ryk |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.563 Joined: 14 February 08 From: Bucuresti / Ploiesti ![]() |
si cam ce zgomot e? Fii mai detaliat cand apare, incearca sa treci peste o denivelara si sa-l reproduci si vino cu cat mai multe detalii
|
--------------------
Renault
Megane III
2014 hatchback / 1.5 dCI 110CP EDC
- N-am...
|
|
stanyc2003 |
![]()
Post
#53
|
![]() Omu cu Fluensu' Group: Members Posts: 622 Joined: 2 December 08 From: Bucharest ![]() |
Si eu am zgomot la trecerea peste denivelari. am fost la service. Bascula dreapta trebuie schimbata. Alt motiv e un suport pe care e fixata si caseta de directie. Are o forma de U. E fixat in 2 bucsi. Alea se uzeaza si... trebuiesc schimbate. Stie cineva cum se numeste piesa de care zic? La service nu iti scimba decat tot suportul cu tot cu bucsi. Asta e politica Renault;)
|
--------------------
Renault
Fluence
2010,1,5 dci, 105 CP, negru metalizat
- numere roșii
|
|
nashudela1 |
![]()
Post
#54
|
Membru autentic Group: Members Posts: 484 Joined: 6 January 09 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(stanyc2003 @ 9 Jan 2009, 15:29) Si eu am zgomot la trecerea peste denivelari. am fost la service. Bascula dreapta trebuie schimbata. Alt motiv e un suport pe care e fixata si caseta de directie. Are o forma de U. E fixat in 2 bucsi. Alea se uzeaza si... trebuiesc schimbate. Stie cineva cum se numeste piesa de care zic? La service nu iti scimba decat tot suportul cu tot cu bucsi. Asta e politica Renault;) Cadru motor, sau bersou mai popular, pe acesta se prinde basculele si suportul de la cutia de viteze caseta de directie si bara stabilizatoare. Acesta se schimba daca are bucsile uzate. |
--------------------
Renault
EX Megane 2
2005 Sedan
|
|
dumitrescuandrei |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 619 Joined: 16 December 08 From: Curtea de Arges ![]() |
am si eu un troncanit asemanator la roata din dreapta...dar e doar cand virez dreapta.face de 2 ori poc-poc si gata....aseara am descoperit.luni o sa ma duc cu ea la service sa vad ce are
![]() |
--------------------
Renault Fan
.
. Muuulte Renouri/Dacii
|
|
nashudela1 |
![]() ![]()
Post
#56
|
Membru autentic Group: Members Posts: 484 Joined: 6 January 09 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dumitrescuandrei @ 10 Jan 2009, 16:47) am si eu un troncanit asemanator la roata din dreapta...dar e doar cand virez dreapta.face de 2 ori poc-poc si gata....aseara am descoperit.luni o sa ma duc cu ea la service sa vad ce are ![]() La tine e posibil sa fie rulmentul de la flansa. La service o sa ti-l schimbe sigur, eu la un Megan 2.1 in vara lui 2007 cu aceleasi simtome ca la tine, demontat, curatat de unsoarea care se uscase, unsoare proaspata Vaselina MOL ca daia aveam in momentul respectiv, si merge si acum fara nici un carait. |
--------------------
Renault
EX Megane 2
2005 Sedan
|
|
dumitrescuandrei |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 619 Joined: 16 December 08 From: Curtea de Arges ![]() |
mi`a mai zis chestia asta cineva dar nu crezusem.acum ca zici si tu cred
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Renault Fan
.
. Muuulte Renouri/Dacii
|
|
Catalinmodena |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.547 Joined: 7 April 08 From: Aproape de Craiova ![]() |
Atunci cand se schimba cadrul motor,trebuie sa-ti dea rotile din fata jos?Intreb pentru ca am avut-o in service si nu stiu daca au reparat-o cum trebuie.Si apoi mai sunt 2 fiare,sau cum se numesc,ce pleaca din cadrul motor in sasiu,unul pe stanga iar altul pe dreapta.
E,la mine cel de pe dreapta era deplasat si astfel aveam o bataie pe denivelari si mai ales pe piatra cubica. Va intreb,caci am inteles ca la o astfel de operatiune ar trebui suspendat motorul si cate si mai cate! |
--------------------
Renault
megane sedan
manager 1.4 16v 2007
|
|
Ryk |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.563 Joined: 14 February 08 From: Bucuresti / Ploiesti ![]() |
cred ca trebuie demontate si rotile fata ca sa aibe un acces cat mai bun. Asta din ce imi imaginez eu ca e pe acolo.
|
--------------------
Renault
Megane III
2014 hatchback / 1.5 dCI 110CP EDC
- N-am...
|
|
Catalinmodena |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.547 Joined: 7 April 08 From: Aproape de Craiova ![]() |
La mine sigur nu le-au demontat!
|
--------------------
Renault
megane sedan
manager 1.4 16v 2007
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 09:49 |