Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

6 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

CONSUM ULEI ?, ?????????

przamfiri
post 8 Aug 2007, 23:31
Post #1


Membru in crestere :}


Group: Members
Posts: 1.607
Joined: 2 May 07
From: Moreni




Salutare fratilor !!!!
Am citit in carte ca masina trebuie sa manance un pic de ulei ...dar vin si eu cu o intrebare:
In 5300 de km a mancat doua liniute pe joja.(eu conduc mai sportiv.. )
Cum vi se pare ???? Oricum cred ca turbo este de vina nu motorul.
Multam.....

This post has been edited by przamfiri: 8 Aug 2007, 23:32


--------------------
renault laguna II expression 2001 19dci 120 cp DB-06-FPO si renault twingo 1998 1124cm PH-21-JOK
rabdator,iertator,iubitor....
nu este sluga mai mare decat stapanul sau...:}
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 8 Aug 2007, 23:33
Post #2


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Mie mi se pare acceptabil...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M i h a i
post 8 Aug 2007, 23:51
Post #3


_______________________


Group: Members
Posts: 5.669
Joined: 12 September 06




Nivelul uleiului nu trebuie sa sa afle niciodata sub limita''minima'' A si nici sa depaseasca limita ''maxima'' B....daca arata asa intre intervalele de revizie nu trebuie sa-ti faci probleme...

This post has been edited by MHY: 8 Aug 2007, 23:53

Attached thumbnail(s)
joja.JPG ( Size: 21.64k ) Number of downloads: 4592


--------------------
------ ------ ------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 9 Aug 2007, 02:35
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




QUOTE(przamfiri @ 8 Aug 2007, 23:31)
Salutare fratilor !!!!
Am citit in carte ca masina trebuie sa manance un pic de ulei ...dar vin si eu cu o intrebare:
In 5300 de km a mancat doua liniute pe joja.(eu conduc mai sportiv.. )
Cum vi se pare  ???? Oricum cred ca turbo este de vina nu motorul.
Multam.....
*



Sunt sigur ca ai bagat 5W40, sau 0W40. Treci pe 10W40.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
przamfiri
post 9 Aug 2007, 13:19
Post #5


Membru in crestere :}


Group: Members
Posts: 1.607
Joined: 2 May 07
From: Moreni




Nu am Castrol 10w40.Oricum multumesc pentru raspunsuri,deci,stau linistit...s-au daca merg mai batraneste ies mai bine....si cu consumul de motorina si cu cel de ulei.(o sa-mi fie greu sa tin in frau cei 120 de caluti wink.gif )
Bafta !!!


--------------------
renault laguna II expression 2001 19dci 120 cp DB-06-FPO si renault twingo 1998 1124cm PH-21-JOK
rabdator,iertator,iubitor....
nu este sluga mai mare decat stapanul sau...:}
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M i h a i
post 9 Aug 2007, 14:34
Post #6


_______________________


Group: Members
Posts: 5.669
Joined: 12 September 06




QUOTE(andu911 @ 9 Aug 2007, 03:35)
Sunt sigur ca ai bagat 5W40, sau 0W40. Treci pe 10W40.
*



andu911>>poti sa-mi spui de ce faci recomandarea asta? blink.gif


--------------------
------ ------ ------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 9 Aug 2007, 15:15
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Fiindca dupa vreo 100.000-200.000 km se formeaza o oarecare uzura in motor (cuzineti, arbore, pinioane pompa de ulei, etc)
cu un ulei mai subtire o sa ai o presiune mai mica in instalatia de ungere, ceea ce inseamna ca ungerea in anumite zone nu va mai fi in parametri corespunzatori.
De aceea se recomanda ca dupa un anumit numar de km, sa se treaca la un ulei putin mai vascos.

Iar cum iernile din romania iti permit un ulei destul de vascos, ar fi pacat sa tii masina pe 0W40, sau 5W40.
Repet, e valabil pentru motoare de peste 100.000km.


<span class='edit'>9 Aug 2007, 15:17:</span>
QUOTE(przamfiri @ 9 Aug 2007, 13:19)
Nu am Castrol 10w40.Oricum multumesc pentru raspunsuri,deci,stau linistit...s-au daca merg mai batraneste ies mai bine....si cu consumul de motorina si cu cel de ulei.(o sa-mi fie  greu sa tin in frau cei 120 de caluti wink.gif )
Bafta !!!
*



Castrol contine teflon. Elf nu. Eu zic ca ai putea sa incerci elf.

This post has been edited by andu911: 9 Aug 2007, 15:21


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
laguna_2_interceptor
post 9 Aug 2007, 15:40
Post #8


createur d'automobile


Group: Members
Posts: 1.416
Joined: 17 May 06
From: I A S I-capitala Moldovei, RO




- si eu sustin sa lasi castrol sau alte uleiuri... nu sunt deloc deacord cu vascozitatea uleiului pe masura ce se aduna km... este un folclor ce vine de ani buni... ani in care cum ajungeai la 100 de mii se spunea ca trebuie sa ''faci setul motor'' etc... la motoarele actuale nu este nici pe departe valabil asa ceva... un motor exploatat aiurea (si inteleg prin asta mers subturat sau supraturat cand si cat nu este necesar), schimbat filtre si ulei dupa ureche cand isi mai aducea aminte cineva etc atunci ajungi sa umblii in motor foarte curand, in conditii normale un motor de generatie actuala duce mult mai mult de 100 de mii... ca un exemplu BMW seria 5 diesel aflat la taxi in Germania din 2001 cu revizii la timp are 600 de mii de km si pus in el numai ARAL full sintetic 0W-40... sfatul meu treci pe elf si nu te feri de 0W... cu toate ca se gaseste greu, daca nu treci pe 5W dar in nici un caz nu vad rostul la 10W...


--------------------
Renault - Laguna II ph.I GT INITIALE - verkauft - 2003 - IS 79 MRS
C32 AMG Sportcoupé
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 9 Aug 2007, 15:50
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Tot ai la indemana elemente de diagnoza... fa o comparatie intre o laguna noua si laguna ta, amebele avand acelasi tip de ulei...Sa vezi ca a ta are o presiune mai mica.
Testul sa-l faci la cald, ca la rece n-are relevanta.

Mersul subturat n-are legatura cu uleiul.

This post has been edited by andu911: 9 Aug 2007, 15:52


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 9 Aug 2007, 15:54
Post #10


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Rezultatele sunt previzibile, având în vedere "arbitrul"... biggrin.gif

E normal să apară o oarecare uzură și în cazul segmenților la un motor rulat 150.000 km, mai ales că este un diesel, deci compresie ridicată... Și e perfect normal ca acesta să consume o cantitate mică de ulei, mai ales dacă este atât de subțire...

This post has been edited by Catalin Marinarul: 9 Aug 2007, 15:56


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
laguna_2_interceptor
post 9 Aug 2007, 16:03
Post #11


createur d'automobile


Group: Members
Posts: 1.416
Joined: 17 May 06
From: I A S I-capitala Moldovei, RO




- nu vreau sa intru in polemica... tu ti-ai spus punctul de vedere, eu mi l-am spus pe al meu... eu personal cu laguna mea nu pot face nici o comparatie cu nici un motor asemanator de Renault nou deoarece modificarile survenite la el dau rezultate pe care nici un motor nou din fabrica nu le poate avea tongue.gif ... in alta ordine de idei o masina noua e masina noua si una uzata e uzata, uneori daca compari 2 motoare noi vei avea decalaj in parametrii, cand sunt vechi e si mai sigur ca acestea exista, diferenta intre 2 motoare de 100 de mii km fiecare sa spunem este data de exploatarea lor individuala pe parcursul acelor km... cat despre mersul subturat ca nu are legatura cu uleiul iar nu pot fi deacord, uzura apare la mers ce nu se incadreaza in parametrii de functionare, insasi ungerea nu se poate realiza asa cum trebuie in mers subturat de aici rezultand si uzura prematura... e mult de discutat, repet nu vreau polemica, fiecare cu punctul lui de vedere...


--------------------
Renault - Laguna II ph.I GT INITIALE - verkauft - 2003 - IS 79 MRS
C32 AMG Sportcoupé
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 9 Aug 2007, 18:44
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




QUOTE(laguna_2_interceptor @ 9 Aug 2007, 16:03)
in alta ordine de idei o masina noua e masina noua si una uzata e uzata, uneori daca compari 2 motoare noi vei avea decalaj in parametrii, cand sunt vechi e si mai sigur ca acestea exista, diferenta intre 2 motoare de 100 de mii km fiecare sa spunem este data de exploatarea lor individuala pe parcursul acelor km...
*



Exact. Aceasta uzura o compensezi cu un ulei mai vascos.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
laguna_2_interceptor
post 9 Aug 2007, 21:54
Post #13


createur d'automobile


Group: Members
Posts: 1.416
Joined: 17 May 06
From: I A S I-capitala Moldovei, RO




- pai eu spun sa bagam valvolina si cand nu mai avem segmenti si refacem compresia smile.gif))... nu este chiar asa, de ce de exemplu la camioane nu te sfatuie nimeni sa bagi ulei mai vascos la fiecare 250 de mii de km sa zicem... eu bag acelasi ulei la camion de 480 de mii ca si cand era nou la 0 km... nu am auzit pe nimeni de la Mercedes sau MAN sa imi spuna: bade cand ai facut un numar de km pune unu mai smantanos sa iti acopere uzura... uzura e oricum in parametrii, la fel consumul ulei este cel declarat de producator (putin ca si atunci cand era nou nout) de ce sa ma apuc eu sa i schimb uleiul si sa pun mai vascos? asa si la cazul de fata, uleiul se consuma oricum ca de aia a pus producatorul semnele alea pe display sa te orientezi daca se incadreaza sau nu...


--------------------
Renault - Laguna II ph.I GT INITIALE - verkauft - 2003 - IS 79 MRS
C32 AMG Sportcoupé
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 9 Aug 2007, 23:16
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Eu unul nu cred ca un ulei vascos asigura o presiune mai mare pe circuitul de ungere, implicit o ungere mai buna.
La dacii sonda ce indica presiunea este situata langa filtrul de ulei, la iesirea din pompa. Un ulei mai gros este normal sa ofere o presiune locala mai mare, pt ca circula mai greu prin instalatie. Punand un ulei mai subtire, acesta se duce mai repede printre cuzineti si biele drept urmare presiunea e mai mica.
Interesant ar fi sa vedeti presiunea in capatul traseului, cum am eu la BMW, in capul arborelui cu came, exact la sfarsitul traseului de ungere. Eu cu un ulei subtire (10W) obtin o presiune mai mare decat daca as pune clasicul 20W.
M-a speriat presiunea mica la ralanti, de 1-1.5 atm citita pe un manometru. Am pus acelasi manometru in capul filtrului de ulei si aveam 6 atm.
Deci in concluzie presiunea pe care o cititi la iesirea din pompa este fix... pix.
Daca puneti ulei de transmisie cred ca ajungeti la 10 atm (bine.. intervine supapa din pompa), dar asta nu inseamna ca ungerea este mai buna.
Uleiul cu cat e mai subtire cu atat debitul printre piesele necesare a fi unse este mai mare, chiar daca presiunea citita este mai mica.
Parerea mea.. astept sa ma contraziceti.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 10 Aug 2007, 01:44
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




Andu, cred ca ce iei pe mere dai pe pere. Adica intr-un fel e logic argumentul tau cu vascozitatea, insa ma gandesc ca pleci de la o premisa gresita: ca un ulei 10w40 e mai vascos decat un ulei 5w40, cand de fapt e vorba de gradul de vascozitate la o anumita temp de inghet si la o anumita temp ridicata cand isi pierde calitatea de lubrifiant. nu stiu daca la ora asta reusesc sa ma fac inteles, e vorba ca sa zicem la -20grade 5w40 e mai putin vascos ca 10w40. Asa o fi, dar la +10grade nu cred ca mai exista diferenta. Iar in regim de functionare normal, nu cred ca exista diferente intre gradele de vascozitate. Adica intr-un motor la 80-90grade temperatura apei, un ulei e mai vascos ca altul. Iar revenind la mere si pere, chiar daca ar fi mai vascos uleiul, la rece acel ulei asigura o ungere mai proasta ca un ulei subtire. Si dat fiind faptul ca uzura la motor are loc in proportie de 80% in perioada de incalzire a motorului, cred ca faci mai mult rau motorului decat bine. In plus, mergand pe acelasi rationament, uleiul subtire ajunge mai bine prin canalele de ungere subtiri din motor si turbina.


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 10 Aug 2007, 01:47
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Fara sa o dam in SF-uri, cu valvolina si de-astea...eu m-am referit la un ulei care este indicat de Renault. In cartea masinii scrie clar ca poti sa bagi de la 0W40 pana 15W40. Daca voi vreti valvolina, nu ar fi rau sa incepeti sa testati cum se comporta motorul vostru cu valvolina. Ar fi chiar mai economica, sigur nu completati deloc de la o revizie la alta.



“Obisnuiam sa folosesc SAE15W-40, dar am renuntat in favoarea SAE20W-50, pentru a-mi proteja mai bine motorul.”

Iata un concept foarte des intalnit, dar oare cat adevar este in spatele lui? Ideea folosirii unui ulei mai vascos(mai gros) se pare ca a aparut ca urmare a remediului rapid oferit in cazul motoarelor mai vechi, cu un grad avansat de uzura, care in mod curent au un consum ridicat de ulei motor. Trecerea de la un ulei mai fluid (SAE15W-40, SAE10W-40 sau SAE10W-30) la un ulei mai vascos (SAE20W-50) poate fi un remediu temporar, ce ne poate scuti de o operatie costisitoare. Aceasta scutire este de fapt o amanare. Un ulei de tipul SAE20W-50 are o pelicula lubrifianta mai groasa ce ajuta la separarea mai evidenta a partilor metalice, reducand astfel uzura. Suna bine si este perfect adevarat. Asadar un ulei trebuie sa fie cat mai vascos (gros) posibil, nu-i asa? Ei bine nu este tocmai asa. Daca un ulei este prea vascos in comparatie cu temeperatura mediului, este foarte posibil ca el sa nu curga suficient de repede pe suprafetele motorului, ceea ce duce la o uzura mai rapida si prematura a motorului. Folosirea unui ulei cu o vascozitate ridicata produce si o solicitare suplimentara a motorului(deplasarea partilor in miscare se face mai dificil intr-un mediu mai vascos) si de aici alte neajunsuri cum ar fi: cresterea consumului de combustibil, solicitarea suplimentara a motorului, pierderea de performanta a motorului, iar in cazuri extreme chiar rateuri ale motorului. Unii fabricanti de autovehicule avertizeaza asupra faptului utilizarea unui ulei prea vascos poate duce la deteriorarea motorului. Spre exemplu un ulei SAE20W-50 utilizat de motoare de camoin de tipul General Motors LB4, L05 sau L19 provoaca asanumitul fenomen de “batai la rece”, ce pare fi o problema legata de vascozitatea uleiului. De ce? Deoarece un ulei SAE 5W-30 inlatura acest fenomen.
Aceasta “vascozitate” despre care vorbeam mai inainte este o masura care ne spune cat de subtire sau de gros este un anumit tip de ulei.
Mierea de albine, la temperaturile scazute din Ianuarie are o vascozitate ridicata si o rezistenta ridicata la curgere(curge greu). Apa, pe de alta parte, la temperatura camerei, are o vascozitate redusa si o rezistenta redusa la curgere(curge usor). Asadar un ulei cu vascozitate scazuta ne permite o pornire mai usoara la temperaturi scazute. Totodata un ulei mai fluid(cu vascozitate mai redusa) va curge mai usor printre componentele motorului, iar in cazul in care este bine formulat isi va pastra vascozitatea si la temperaturi inalte.
In concluzie care ar fi raspunsul la intrebarea “Ce tip de ulei trebuie sa folosesc pentru masina mea?”. Cea mai simpla metoda de a selecta uleiul potrivit pentru un motor este de a respecta indicatiile fabricantului inscrise in manualul utilizatorului. Exista o multime de opinii vis-a-vis de uleiul potrivit, din care cel putin cateva sunt acceptabile, dar intotdeauna, cel mai intelept este sa optati pentru un ulei care satisface cerintele fabricantului motorului.


http://www.simbolauto.ro/index.php/pg/lamu...preuleiuri.html

Pe scurt. E bine sa folosesti un ulei mai vascos, dar nu mai vascos decat ce-ti recomanda producatorul. Iar Renault zice ca ai voie pana la 15W40.
Iar eu v-am recomandat sa folositi 10W40, daca aveti ceva uzura in motor.

Nu v-am zis sa folositi uleiuri de cutie, valvolina, uleiuri de bucatarie, sau alte prostii. V-am indicat un ulei care e indicat si de Renault.

Daca producatoru iti recomanda un singur tip de ulei, pe ala il folosesti pana moare motoru. Dar cand producatoru iti da 4 clase de vascozitate, folosesti ce e mai adecvat in functie de uzura si clima.

Unde e greseala mea ?

This post has been edited by andu911: 10 Aug 2007, 01:47


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
laguna_2_interceptor
post 10 Aug 2007, 07:19
Post #17


createur d'automobile


Group: Members
Posts: 1.416
Joined: 17 May 06
From: I A S I-capitala Moldovei, RO




nu stiu daca e vorba chiar de o greseala, e vorba de o interpretare eronata pe care cred ca o faci... link ul pe care il prezinti cu textul oferit este o alta parere dintrßo mare de pareri, dar in mod cert nu este stiinta exacta sau litera de lege, eu unul nu am vazut la nici un producator de auto sa spuna ca la un anumit numar de km sau daca se constata consum de ulei la motor sa se treaca la o clasa de vascozitate superioara (chiar daca el recomanda 3 clase, recomandarile astea sunt si ca rationament economic, 0W costa cu mult mai mult decat 5W etc, apoi se gaseste si greu la noi si tot asa)... un lucru este cert, la motoarele noastre pentru a avea o ungere buna in tot motorul si a proteja bine si turbina de departe 0W 40 este cel mai bun (testat pe propria piele)... chiar si raportat la clima din tara noastra... cred ca mai departe ramane la latitudinea fiecaruia ce pune in motor raportat si la opinia pe care o are vis a vis de subiectul dezbatut aici...

This post has been edited by laguna_2_interceptor: 10 Aug 2007, 07:19


--------------------
Renault - Laguna II ph.I GT INITIALE - verkauft - 2003 - IS 79 MRS
C32 AMG Sportcoupé
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dominy
post 14 Aug 2007, 17:30
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 608
Joined: 19 July 06




sad.gif eu cu alta problema la 500 km pun jumatate de kg de ulei .. turbo varza cred sad.gif


--------------------
renault laguna 2 2002 dci 120 hp - GL 22 DOM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M i h a i
post 14 Aug 2007, 17:53
Post #19


_______________________


Group: Members
Posts: 5.669
Joined: 12 September 06




dominy>>cati km are masina si cu ce ulei completezi?


--------------------
------ ------ ------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 14 Aug 2007, 19:50
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




La pornire se lasa cateva secunde (20-30) motorul pornit, dupa care se pleaca de pe loc.
La fel la terminarea cursei se lasa cateva secunde motorul sa mearga in gol.
Procedezi astfel?


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dominy
post 16 Aug 2007, 02:29
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 608
Joined: 19 July 06




da procedez asa sad.gif stiu toate problemele care apar daca nu fac asa , masina are 120.000 si completez cu uleiul cu care am facut schimbul castrol magnetec (parca) 5w


--------------------
renault laguna 2 2002 dci 120 hp - GL 22 DOM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 16 Aug 2007, 06:55
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Naspa...
Daca nu curge pe la vre-un semering poate e timpul sa treci la un ulei mai vascos. Incearca un 10W.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 16 Aug 2007, 06:58
Post #23


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Ce culoare are fumul pe care îl scoate?

(completezi cu jumătate de litru sau de kg? e o mică mare diferență în cazul uleiului, datorită densității...)


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 16 Aug 2007, 21:09
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




unsure.gif wacko.gif blink.gif hiptnotizat.gif
Ce ar fi sa pun cate putin din fiecare (0W, 5W, 10W) pana fac 4.5 litri sau cati or fi? nedumerire.gif
biggrin.gif
Cam asta ar fi concluzia mea.

This post has been edited by dan73205: 16 Aug 2007, 21:10


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 16 Aug 2007, 22:48
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




dominy: stai bland, ca am eu o vaga banuiala ca masina aia nu are 120k km, de aia papa saraca atata ulei. Daca era turbina, sigur ai fi vazut uleiul pe evacuare. Nu are treaba vascozitatea ca uzura motorului sau a turbinei. Ca sa fii sigur de ce papa ulei, du-te matale si fa o compresie pe cilindri si vezi ce iese. Completeaza cu ulei in capul pistonului sa vezi daca iese aceeasi compresie, apoi o sa stii de unde s-o apuci.


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 16 Aug 2007, 23:00
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




QUOTE(dan73205 @ 16 Aug 2007, 21:09)
unsure.gif  wacko.gif  blink.gif  hiptnotizat.gif
Ce ar fi sa pun cate putin din fiecare (0W, 5W, 10W) pana fac 4.5 litri sau cati or fi? nedumerire.gif
biggrin.gif
Cam asta ar fi concluzia mea.
*



pai daca ai bagat 4.5 litri e clar.
O liniuta de pe joja are 200-300ml. In motor se baga 4.8. Nu 4.5.

Iar daca ai alergat-o, normal ca ti-a consumat mai mult ulei.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 17 Aug 2007, 07:51
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




@Andu ...eu glumeam. Citind diverse opinii, fiecare argumentate (ba ca e mai bine cu 5W, ba ca cu 10W dupa 100000 de km) eu am tras concluzia in gluma ca o sa fac schimbul de ulei folosind toata gama nu doar un tip de ulei biggrin.gif. La mine nu papa ulei deloc, sau foarte putin. La bord imi arata dupa 6000 de km facuti o liniuta si restul patratele ca si atunci cand am luat-o.

This post has been edited by dan73205: 17 Aug 2007, 18:12


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
laguna_2_interceptor
post 17 Aug 2007, 10:29
Post #28


createur d'automobile


Group: Members
Posts: 1.416
Joined: 17 May 06
From: I A S I-capitala Moldovei, RO




- este normal, e in parametrii dati de fabricant...


--------------------
Renault - Laguna II ph.I GT INITIALE - verkauft - 2003 - IS 79 MRS
C32 AMG Sportcoupé
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
break
post 9 Jun 2008, 15:45
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 9 June 08




salutare tuturor!
am si eu o intrebare: am bagat in motor castrol 10W40 magnetic dar nu scrie nimic pe bidon c-ar fi pentru diesel(eu am 1.9 dci)! Ulterior am vazut ca exista si 10W40 diesel!! Are ceva daca am bagat ulei din asta sau am gresit si trebuie sa-l schimb! Mentionez ca am facut schimbul la un service destul de renumit si cand am vazut ce ulei mi-au bagat in motor deja era prea tarziu! Va multumesc.

This post has been edited by break: 9 Jun 2008, 15:51


--------------------
renault laguna II 2001 - GL 12 NIS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
przamfiri
post 16 Jul 2008, 00:47
Post #30


Membru in crestere :}


Group: Members
Posts: 1.607
Joined: 2 May 07
From: Moreni




QUOTE(andu911 @ 9 Aug 2007, 15:15)
Fiindca dupa vreo 100.000-200.000 km se formeaza o oarecare uzura in motor (cuzineti, arbore, pinioane pompa de ulei, etc)
cu un ulei mai subtire o sa ai o presiune mai mica in instalatia de ungere, ceea ce inseamna ca ungerea in anumite zone nu va mai fi in parametri corespunzatori.
De aceea se recomanda ca dupa un anumit numar de km, sa se treaca la un ulei putin mai vascos.

Iar cum iernile din romania iti permit un ulei destul de vascos, ar fi pacat sa tii masina pe 0W40, sau 5W40.
Repet, e valabil pentru motoare de peste 100.000km.
<span class='edit'>9 Aug 2007, 15:17:</span>
Castrol contine teflon. Elf nu. Eu zic ca ai putea sa incerci elf.
*



da frate andu, am trecut pe elf si s-a schimbat treaba,in 9000 de km a papat o liniuta,super multumit. rolleyes.gif


--------------------
renault laguna II expression 2001 19dci 120 cp DB-06-FPO si renault twingo 1998 1124cm PH-21-JOK
rabdator,iertator,iubitor....
nu este sluga mai mare decat stapanul sau...:}
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
6 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th April 2025 - 23:08
Dacia