GPL pro/contra
![]() ![]() ![]() |
GPL pro/contra
b_gabi |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 28 October 06 ![]() |
|
||
--------------------
renault
laguna 2
2001 Privilege 1,8 I 16V
- AG 70 BUB
|
|||
ghetau dan |
![]()
Post
#2
|
D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban Group: Banned Posts: 1.269 Joined: 9 March 06 ![]() |
Socrul are 2 masini:dacia 1410 si 407...
Pe dacie are de 30000km instalatie GPL,masina fiind pe injectie.A trebuit sa schimbe chiuloasa...Se pare ca gazele intr-adevar ataca piesele motorului dar mai e de discutat. Cit despre motorul tau nu cred ca e euro 4 ci euro 3 si prin instalare poti sa-l duci la euro 4? Amprtizarea in citi km se face?Doar dupa 2000km? |
--------------------
Subaru
Legacy 3.0R
2007
|
|
Alexandrion |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 1 March 07 ![]() |
Am avut gaz pe fosta masina, Dacia 1310. am fost f. multumit. In doi ani cat am avut-o nu am avut nici o problema. Ba chiar mi s-a parut mai fiabil decat alimentarea cu benzina. N-am mai avut treba cu jiglere infundate, apa in benzina sau chestii din astea.
Recomand. |
--------------------
Renault
Clio
2000 Hatchback
- BN-03-NVK Reparatii hard si soft, decodari pentru tote modelele de telefoane mobile
|
|
b_gabi |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 28 October 06 ![]() |
Dacia a schimbat numai carburatorul pe injectia monopunct componentele ramanand la fel.
Motorul de Laguna la ITP l-au verificat pe standul de EURO 4 si a fost in parametrii. Dar nu asta-i problema. Fara nici o legatura cu vre-o firma uitati un model http://www.realvirtual.ro/dan/index1.php?t...p&idanunt=11575 |
--------------------
renault
laguna 2
2001 Privilege 1,8 I 16V
- AG 70 BUB
|
|
rmg |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 512 Joined: 5 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu de la gaze se intampla sa se busheasca scaunele la supape ci de la puterea detonatiei care e mult mai puternica la gaz decat la benzina.
Nu am vazut un astfel de motor desfacut dar cica alea care vin din fabrica cu GPL (bineinteles afara) ar avea in zona scaunelor supapelor alt material. Posibil si supapele sa fie din alt material. In rest, sunt convins ca gazul e o varianta excelenta la benzina, mai ales acum cu instalatiilea astea secventiale, cu calculator propriu. E nebunie!! Nu mai exista nici o diferenta de putere sau de raspuns fata de alea pe benzina. Si nici chestia cu scaunele la supape nu este dovedita. Cica se zice, dar nu se spune!!! ![]() |
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCI break
2002 Initiale Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu! |
|
ionut2000 |
![]() ![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 133 Joined: 14 October 06 From: Bucuresti ![]() |
hehehe....bun topic.
in 2001 am facut greseala sa imi iau o dacie 1410 Li, inovatia inovatiei constrctorului de automobile pitesti. dupa un an m-am descis si mi-am montat o instalatie GPL omologata, era de origine italiana. Am fost incantat la inceput de economia de bani, insa am intrat in panica cand la fiecare 4.000 de km trebuia sa imi reglez tachetii, cine a avut dacie stie.....nu e mare lucru insa e enervant. si tot asa din 4.000 in 4.000 km pana la un moment dat cand reglatul tachetilor nu a mai avut ca efect functionarea "rotunda" a motorului. am fost la service, actualmente mare service reno, nu dau nume..... Concluzia: instalatia nu a fost montata corespunzator, calculatorul de comanda a arzatorului de gaz intra in conflict cu calculatorul masinii....etc. ce avea sula cu prefectura......in fine mergem mai departe. La coltul blocului unde stateam era un atelier de reparat dacii in aer liber. In jumatate de ora chiuloasa era jos. Constatare: scaunele de la supape erau facute praf. Am alergat pe la rectificat............ Dupa reparatie la primul reglaj de tacheti am dat anunt la ziar si s-a gasit cineva care a cumparat-o. Ce s-a intamplat mai departe nu mai stiu. Asa ca eu nu recomand, nici macar la motoarele reno. PS: masina era chiar frumoasa, pun si poze....pentru nostalgici..... This post has been edited by ionut2000: 14 Mar 2007, 00:47 Attached thumbnail(s) SIMG1074.jpg ( Size: 25.27k ) Number of downloads: 933 SIMG1072.jpg ( Size: 39.52k ) Number of downloads: 963 |
--------------------
Mazda
CX7 2.3 DISI Turbo - 260 cp
2008
|
|
ghetau dan |
![]()
Post
#7
|
D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban Group: Banned Posts: 1.269 Joined: 9 March 06 ![]() |
Ionut2000 n-a facut decit sa confirme ce-am spus si eu...si cam la fel s-a intimplat...
Una e sa vina din fabrica,alta e sa puneti voi.Fiecare cu economia lui...sa nu coste mai mult la final... Am mutat acest topic aici poate sint mai multi utilizatori care-si pot expune parerile...valabil pentru orice masina . |
--------------------
Subaru
Legacy 3.0R
2007
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Absolut contra. Mai cautati pe net daca nu credeti, dar cu convingere, si mai ales site-uri englezesti. Folositi "LPG" in cautari.
Aici unde sunt eu (Australia), la instalarea LPG pe motor (care nu e voie sa o faci decit la dealeri autorizati) se face schimbarea scaunelor de supape si a supapelor, totul inclus in pretul conversiei. Nu numai aditivii lipsesc, dar temperaturile de ardere sunt mai mari, ceea ce afecteaza dilatarea supapelor si atijelor impingatoare, asa cum a constatat cineva pe propria piele mai sus. Si inca ceva. La motoarele cu tija impingatoare a culbutorilor (push rod) cum este si dacia, se schimba si aceasta tija cu una mai tare si cu un coeficient de dilatare mai mic. Puterea rezultata in cazul folosirii LPG este cam 60% din puterea pe benzina, motiv pentru care drumul pe la statia de benzina e mai frecvent. Din experienta proprie, pot sa spun ca am avut o masina dual fuel (LPG-benzina) care consuma cam 20% pe gaz si cam 10-12 pe benzina. Masinile din fabrica sunt facute ca lumea pentru LPG, nu au probleme. This post has been edited by Gheorghedracu: 15 Mar 2007, 08:10 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
ghetau dan |
![]()
Post
#9
|
D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban Group: Banned Posts: 1.269 Joined: 9 March 06 ![]() |
Si tu n-ai facut decit sa confirmi ca se cam duc supapele...si vezi ca exista comparatie intre carburantul din Ro si de oriunde...
Crezi ca cineva dintre cei mentionati au facut aceasta conversie?Crezi ca stia cineva sau daca stia avea interes sa o spuna? |
--------------------
Subaru
Legacy 3.0R
2007
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Daca doriti informatii despre instalatiile GPL, incercati aici
Gasiti toate datele despre instalatiile GPL, ce tipuri se fabrica, ce se recomanda pentru un tip de motor sau altul, care sunt avantajele si dezavantajele, ce tip de instalatie se recomanda pentru fiecare motor, ce electronica aferenta instalatiei, etc. Personal eu sunt PRO GPL, ca ex posesor Daewoo cunosc suficienti care au montat GPL pe Cielo, Expero, Nubira, Leganza si merg de rup pamantul de zeci de mii de km fara probleme, ba chiar nu vad diferente mari la performante. Acum 2 saptamani am avut ocazia sa merg (ca pasager) la un drum extraurban de 600 de km cu 2 Cielo pe GPL si sa nu nici un dezavantaj la stilul de mers, ba chiar soferul a dus vitezometrul bine peste 180 pe drum european. Si asta cu instalatii de 1500 ron. La instalatiile secventiale, singura diferenta de comportament pe care o simte soferul este zgomotul comutatorul benzina-GPL. Eu sunt acum in prospectare pentru montarea unei instalatii GPL secventiale pe Clio, motor identic cu cel de pe Logan. Nu montajul ma va omora, ci birocratia, o astfel de instalatie trebuie trecuta in cartea de identitate a autovehiculului, iar la ITP se face verificarea la noxe si la benzina si la GPL. Cum vad destule SRN/SLZ/LGN pe GPL, nu cred ca ar fi probleme. |
--------------------
.
.
.
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Da, poate ca trebuia sa nuantez un pic. Ar fi trebuit sa precizez: facuta ca lumea, conversia la LPG (GPL) e ocai. Dar in nic un caz mesterit de cineva in spatele curtii. Este periculos si iresponsabil. Economia rezultata in cazul masinii mele nu era de 50% asa cum m-ar fi inderptatit sa cred diferenta de pret intre LPG si benzina, ci cam de 25% din cauza consumului marit. Si da, e adevarat, facuta ca lumea conversia merge brici. Aici taxiurile au toate LPG din cauza pretului gazului (care n-are accize, deci e cam cu 50% mai ieftin ca benzina) si am vazut si am mers in taxiuri cu peste 1 milion de km la bord! dar eu personal nu mi-as pune pe masina mea personala gaz. Prefer sa o las asa cum au facut-o in anii 70 la fabrica.
This post has been edited by Gheorghedracu: 15 Mar 2007, 13:08 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
b_gabi |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 28 October 06 ![]() |
Sunt modele de fabrica cu GPL și la Renault: http://www.caradisiac.com/php/essai_tun/es..._laguna_gpl.php
This post has been edited by b_gabi: 15 Mar 2007, 14:11 |
--------------------
renault
laguna 2
2001 Privilege 1,8 I 16V
- AG 70 BUB
|
|
ghetau dan |
![]()
Post
#13
|
D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban Group: Banned Posts: 1.269 Joined: 9 March 06 ![]() |
Eu o sa tunez motorul pe la 210cp si-mi pun si GPL ca sa amortizez pretul benzinei
![]() |
--------------------
Subaru
Legacy 3.0R
2007
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Chiar daca sunt fan GPL dpdv al costurilor, normal ca n-as accepta sa stau cu indicatorul de "fumatul interzis in masina" din acest motiv, dupa cum mi se pare o aiureala sa pui GPL pe o masina sport la care dai o caruta de bani la achizitie. Pentru masinile noastre ieftine, e o alternativa.
|
--------------------
.
.
.
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Da, si mie mi se pare o ineptie cind vad pe aicea V8-uri facute la sute de cai dupa care li se pune GPL care reduce puterea la 60%. Care mai e afacerea? Cheltuielile pentru ridicarea puterii unui motor la 4-500 de cai sunt destul de mari pentru ca sa nu se mai amortizeze dup-aia oricit este folosit pe LPG. Dar asa sunt oamenii, daca se pot lauda cu ceva, ce mai conteaza ca cifrele nu mai sunt reale, merita orice efort!
|
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
b_gabi |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 28 October 06 ![]() |
O instalatie secventiala aleasa conform puterii motorului, calibrata corespunzator (ECU de ultima generatie permit ajustari in timp real a calibrarii si ofera interfata soft usor de utilizat) nu va scadea in nici un caz cu mai mult de 5% performantele motorului (nu am amintit de instalatiile pretentioase de mare performanta cu injectie lichida care cresc performantele cu 10%). Ceva detalii la http://www.agrom.ro/secventialeuro4.htm. Am vorbit cu cineva din Craiova care are montata o instalatie pe M2 de noua si dupa 2 ani motorul este in parametrii normali (spune el verificare integrala a motorului la service - putere, consum, noxe, compresie etc.).
Iar despre fumat...el oricum ucide asa ca nu mai conteaza modalitatea ![]() |
--------------------
renault
laguna 2
2001 Privilege 1,8 I 16V
- AG 70 BUB
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Puterea vine din continutul de energie eliberat de combustibil in momentul arderii. Orice ajustare s-ar face, motorul nu poate sa arda mai mult de o cantitate oarecare de combustibil pe unitatea de timp, care cantitate va elibera o energie oarecare, care depinde de substanta de care vorbim. Benzina disponibila la pompa are cam intre 43-45Mj/kg (megajouli/kg) in timp ce LPG are cam 25Mj/kg asa ca vezi. De aicea se cam vede de unde diferenta de putere si nici un soft din lume nu poate sa ridice continutul de energie al combustibilului, asa ca....nu va lasati pacaliti de gizmouri. Poate doar cind s-o inventa ceva sa pacaleasca legile fizicii.
Cit despre supape, distrugerea lor se face prin microsuduri (capul supapei de scaun) care apar din cauza temperaturilor mai ridicate de ardere, si se rup la deschidere, se intmpla iar la inchidere si tot asa pina cind ceva cedeaza. This post has been edited by Gheorghedracu: 16 Mar 2007, 18:34 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
b_gabi |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 28 October 06 ![]() |
Nu contest rigurozitatea calculelor...aveam undeva pe calculatorul de acasă un întreg studiu despre puterea calorică a fiecărui tip de carburant și modul de compensare a diferenței.
În orice caz....și Loganul va avea din aprilie-mai instalație GPL din fabrică. Deocamdată testează mai multe tipuri de instalații secvențiale dar...cu același tip de motorizare fără absolut nici o modificare față de benzină. |
--------------------
renault
laguna 2
2001 Privilege 1,8 I 16V
- AG 70 BUB
|
|
b_gabi |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 28 October 06 ![]() |
Revin cu informatiile despre GPL versus benzină și modalitățile de compensare a pierderii aparente de putere. Iar o unii din cei care s-au preocupat de acest lucru au fost cei de la GM.
Așadar aici comparația între tipuri de carburant și metode de compensare! This post has been edited by b_gabi: 1 Apr 2007, 00:06 |
--------------------
renault
laguna 2
2001 Privilege 1,8 I 16V
- AG 70 BUB
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Pai ceea ce scrie acolo (si as cuteza sa zic ca nu e cel mai "spalat" articol pe care l-am citit pe tema asta) sustine exact ceea ce am spus si eu. Ca sa maresti puterea pentru a compensa pierderile inerente trebuie sa recurgi la superchargere si turbochargere! Ceea ce inseamna exact cum spuneam eu ca trebuie sa arzi mai mult combustibil. Nici vorba de gizmouri electronice care fac ele ce n-a facut natura. Deci sa recapitulam: plecam de la un motor pe benzina care arde x litri pe ora, ii punem gaz, dar ca sa compensam pierderile ii punem si un compresor, turbo, ceva ca sa ii dam mai mult combustibil pe ora decit lua pe benzina! Adevarat, costa ceva mai putin la pompa. Dar merita? Si daca pina aicea se merita, se pune intrebarea daca luam in calcul costul conversiei, in bani si in fiabilitate mai se merita? Si daca mai punem riscul ca operatia de conversie sa fie facuta de vreun iresponsabil cu picioarele, tot mai merita?
Asta e treaba fiecaruia sa decida, desigur, dar eu tot cred ca o productie de fabrica e cea mai buna, daca producatorul ofera optiunea de motorizare pe gaz. Treburi artizanale (doamne fereste) sau cine stie unde in spatele curtii lui nea Vasile, mai ales in Romania (merge si asa!), asta nu miroase a bine. |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
b_gabi |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 28 October 06 ![]() |
Nici vorbă de conversie făcută într-un garaj în spatele blocului de nea ...Vasile. Nu sunt de acord cu asta. Am la facultate un student din Franta care are o bursă in Romania la Renault și studiază ...ceva cu interfața CAN. Fiind în domeniul auto, l-am rugat să se documenteze despre conversie și despre fiabilitatea motoarelor cu GPL. N-au fost probleme apărute numai la motoarele cu GPL însă....prețul la ei este ceva mai ridicat pt instalații dar nu se modifica nimic la supape sau scaune. Interesant kitul STAG 200dezvoltat de polonezi. Mai ales softul unde poți seta parametrii instalației.
|
--------------------
renault
laguna 2
2001 Privilege 1,8 I 16V
- AG 70 BUB
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Pai STAG 200 se monteaza demult pe instalatiile secventiale de pe la noi si, intr-adevar, configurezi instalatia din laptop. Secventialele se monteaza in general la motoarele euro 3 sau 4, deoarece galeria de admisie din plastic nu e prea rezistenta la detonatii.
Problema la secventiale este pretul, care a scazut de curand de la 2800 de lei la 2000 de lei (Praktiker), altfel ar fi solutia ideala, un prieten a montat o astfel de instalatie la Nubira, singura diferenta pe care o simte la mers e "click"-ul facut la trecerea de pe benzina pe GPL. In rest, talpa cat cuprinde, bucurandu-se de cei peste 100CP ai motorului benzinar la un cost pe km mai mic decat la Matiz. |
--------------------
.
.
.
|
|
b_gabi |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 28 October 06 ![]() |
Un articol în franceză dar pertinent. Traducerea automată în engleză este aproximativă
|
--------------------
renault
laguna 2
2001 Privilege 1,8 I 16V
- AG 70 BUB
|
|
dimi229 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru Group: Members Posts: 134 Joined: 11 September 06 From: Iasi ![]() |
Pe masina mea e pus GPL din 2002, deci de 5 ani; eu o am de 2 ani si n-am avut nici un fel de probleme cu motorul din cauza GPL-ului, in doi ani n-am umblat niciodata la motor inafara de schimbat curea la alternator, inlocuit un furtun, si curatat carburatorul (dublucorp - l-am curatt eu - desfacut, spalat, inlocuit un arculet de la clapeta de soc - asta a fost motivul demontarii carbului - pornea abia la a treia cheie pe timp rece, n-am vazut ca lipseste arculetul cand era montat carbul pe masina si montat inapoi pe masina - acum am un consum mixt de 10-11L/100km pe gaz !).
Fumez destul de des linga masina si in masina - miros de gaz am avut doar cand imi scapa la pe la furtunul de alimentare din aripa (a fost strans de vreo cateva ori prea tare busonul si l-au cam fortat cei de la statia de alimentare ducand la pierderea etanseitatii la duza de alimentare din aripa - rezolvat simplu). Pierderi de putere a motorului din cauza GPL - din cauza ca e reglata pt. economie, ca de asta iti pui GPL nu? dar neglijabile..... urc dealuri si in treapta 5 cu masina partial incarcata. (am reglat-o odata si pt. mai multa putere si n-am remarcat deloc diferente de putere intre benzina si gaz). Trecerea in cartea masinii (proprietarul dinainte n-o trecuse) n-a constituit deloc o problema (doar invoitul de la servici ![]() In concluzie in 5 ani de cand are masina instalatie GPL si de 2 de cand e la mine - n-am remarcat dezavantaje ale GPL ci numai avantaje, cel putin pt. mine ceva mai mari : merg o data la 2-3 sapt. in republica moldova cu treburi si, normal, fac plinul acolo unde GPL-ul e echivalentul a 1 sau 1,1RON/L deci eu cu 50RON merg o luna prin Iasi cu masina in fiecare zi in principal acasa-servici (4-6km depinde de traseu). Convenabil nu?! PS: Masina - Renault21 `86, 1,7, F2N710c (pe care am dat 1400eur cu tot cu instalatie GPL ![]() ![]() Scuze de postul lung (ma grabesc si n-am mai stat sa "filtrez" prea bine) |
--------------------
Renault
scenic
Rx4 2.0 16V 102KW, F4R 744
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Iata un topic dedicat sumelor economisite cu GPL-ul si masini care au peste suta de mii de km.
http://www.gplclub.ro/forum/index.php?show...p=342entry342 QUOTE [quote name='smailmiami' date='Mar 6 2007, 11:07 PM' post='342'] Sunt curios sa aflu cam ce sume ati economisit fiecare de cand ati montat GPL pe masina. Ideea asta mi-a venit cand mi-a spus un prieten ca si-a montat instalatie secventiala cu vreo 2800 RON pe Matizul personal cu care face sub ... 4000 km/an. Si asa am ajuns eu sa calculez cat am economisit cu GPL-ul. Iata rezultatele: 1) Matiz: am montat in 2005 instalatie Lovato si am economisit aproximativ 13600 RON la aproximativ 170kkm parcursi. 2) Pe Leganza am montat de un si vreo 3 luni o instalatie BRC si am economisit aproximativ 6020 RON la aproximativ 40kkm parcursi. Cred ca daca imi puneam GPL de la inceput pe Leganza aveam acum bani sa imi cumpar inca una sh. Am pus in medie 3.2RON/l benzina si 1.7RON/l GPL. Astazi am vazut ca OMV vinde litrul de GPL cu 1.5RON. P.S.: I-am facut calculul prietenului si i-am aratat ca in ritmul lui va amortiza instalatia in vreo 8-9 ani ![]() Daca a ajuns respectivul la 170 de mii de km facuti cu masina fara probleme, inseamna ca nu va avea probleme nici de-acum incolo. Asadar, nu va mai luati dupa carcotasi cu idei de "bomba in portbagaj", "stricarea motorului". Ii inteleg doar pe dieselisti la ideea cu bomba, benzina arde mult mai tare decat gazul. This post has been edited by Laurentziu83: 3 May 2007, 19:03 |
--------------------
.
.
.
|
|
MDM |
![]()
Post
#26
|
![]() Fan Renault Group: Members Posts: 163 Joined: 29 August 06 From: Cluj ![]() |
Am avut o Dacia din 1997, carburator, cu 180000 km facuti pana in 2003, motorul l-am segmentat o singura data, cu segmenti de Volvo SH, nici macar noi nu erau, dupa care in 2003 am montat o instalatie GPL la mana a doua, neomologata, cu care m-am chinuit vreo doua luni, pana am reusit sa reglez motorul sa se impace cu GPL-ul si invers, dupa care pana in 2006 cand am vandut masina, am mai facut aproape 70000 km, fara sa-i mai fac ceva la motor, iar masina am vandut-o unui vecin, care de aproximativ o luna de zile i-a facut ITP-ul, fara sa-si pregateasca masina, a mers la plesneala, iar gazele i-au iesit fara probleme. Si acum imi spune ce afacere buna a facut
![]() Apropo pentru cei care zic ca gazul are explozia mai mare decat a benzinei....eu zic sa se mai documenteze putin, si sa nu se mai dea vina pe GPL de defectiunile datorate unor total alte cauze, constatate de asa zisi ,,mecanici''. Parerea mea este sa-i dai motorului un ulei bun, schimbat absolut la timp, un filtru de ulei nou la fiecare schimb, filtru de aer la fiecare 6 luni maxim schimbat, sa elimini problemele cand nu s-au extins prea tare, si o sa te serveasca mult si bine. |
--------------------
Renault
25 TX 1989;
19 1,8 90CP, 1993; Laguna 1,6 16v, 107CP, 1998 Fan Renault inrait !!!!!!!!
|
|
padre |
![]()
Post
#27
|
![]() Il padrino Group: Members Posts: 1.890 Joined: 20 December 04 From: Bucuresti ![]() |
GPL sux.
Majoritatea taximetrelor au motoarele alimentate si cu GPL, si pe langa ei mai sunt si masini de firma, si personale... In concluzie o groaza de aragaze pe strazile Bucurestiului. Problema mea: cand merg sau stationez in spatele unui asemenea aragaz cu roti, ma termina mirosul neplacut, ma ustura gatul, ochii, etc. De fiecare data cand pot schimb banda, eventual depasesc o asemenea masina. Nu am date concrete dar cred ca si nivelul de poluare este ridicat, asa ca, din punctul meu de vedere ar putea fi si interzise instalatiile GPL. Iar pentru cei care isi monteaza in curte sau la colt de strada instalatia (si apoi eventual incearca sa ocoleasca filtrele RAR - de ce oare) ce sa zic... nici un fel de respect. edit: RAR am vrut sa spun, dar din graba a iesit ARR... This post has been edited by padre: 10 May 2007, 18:08 |
--------------------
Ford
Mondeo
2.5T ex Renault Megane 2.1 1.5 dCi
|
|
MDM |
![]()
Post
#28
|
![]() Fan Renault Group: Members Posts: 163 Joined: 29 August 06 From: Cluj ![]() |
In primul rand ARR inseamna Autoritatea Rutiera Romana, si nu se ocupa in nici un caz cu evaluarea starii tehnice a autovehiculelor, de acest lucru se ocupa Registrul Auto Roman RAR
![]() |
--------------------
Renault
25 TX 1989;
19 1,8 90CP, 1993; Laguna 1,6 16v, 107CP, 1998 Fan Renault inrait !!!!!!!!
|
|
b_gabi |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 28 October 06 ![]() |
Mirosul neplăcut de la unele vehicule dotate cu instalație GPL se datorează faptului că multe stații no-name alimentează cu Aragaz în timp ce acelea care se respectă folosesc doar GPL pt auto (diferența este în cantitatea de odorizant și raportul propan/butan).
Iar ca remarcă, se practică transvazarea gazului din buteliile pentru uz casnic în buteliile autoturismelor din considerente de preț. |
--------------------
renault
laguna 2
2001 Privilege 1,8 I 16V
- AG 70 BUB
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Din partea mea ma doare undeva a ce miroase in spatele meu, atata timp cat eu merg la jumatate de pret. Ca sa nu mai vorbim ca oricum polueaza mult mai putin, iar in viitor vor fi impozitele mai mici si la noi pentru automobilele ecologice sau subventii de la stat pentru montarea de instalatii.
Ma doare sufletul cand trebuie sa pun benzina la Clio de peste 100 de lei, in timp ce la dacie cu 55-60 de lei maxim i-am facut plinul. Cand voi avea suficienti bani sa nu ma intereseze consumul, voi considera ca merita sa merg pe benzina, pana atunci, nu imi va conveni si voi incerca sa folosesc GPL-ul la orice masina care imi va permite asta. This post has been edited by Laurentziu83: 11 May 2007, 12:31 |
--------------------
.
.
.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 15:43 |