Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

GPL pro/contra

SANDRINO
post 11 May 2007, 12:49
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 252
Joined: 16 December 04
From: Bucuresti




QUOTE(padre @ 10 May 2007, 08:40)
Iar pentru cei care isi monteaza in curte sau la colt de strada instalatia (si apoi eventual incearca sa ocoleasca filtrele RAR - de ce oare) ce sa zic... nici un fel de respect.

edit: RAR am vrut sa spun, dar din graba a iesit ARR...
*




Personal am avut instalatie GPL pe DACIA veche si pot sa te asigur ca nu am ocolit si nici nu m-am chinuit sa ocolesc vre-un filtru RAR. Nu am avut omologarea facuta si am circulat aproape 1 an jumate si nu am patit nimic. Omologarea GPL se face doar in cartea de identitate. In talon nu scrie nimic. M-au crezut pe cuvand cand le-am spus ca instalatia a fost montata in urma cu 2 saptamani si nu am avut timp sa ma duc la RAR sa o omologhez. Singura belea care am avut-o cu GPL-ul a fost ca trebuie sa imi reglez tachetii saptamanal (700 Km) pentru a merge masina brici. Cand m-am saturat de reglaje si am schimbat si chiuloasa dupa 20.000 km am vandut-o . Din punct de vedere al costurilor ( si de ce nu si al poluarii) merita sa folosesti o astfel de instalatie.


--------------------
RENAULT Kadjar Intens 1.3 140 EDC GPF - 2019 - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
padre
post 11 May 2007, 12:52
Post #32


Il padrino


Group: Members
Posts: 1.890
Joined: 20 December 04
From: Bucuresti




@Laurentiu83, pana mai faci rost de bani ca sa pui benzina poti alege transportul in comun, e mai ieftin.
Faptul ca nu te intereseaza cum miroase in urma masinii tale... se numeste intr-un fel dar nu vreau sa te jignesc.
Apropo, poti sa documentezi, te rog, afirmatia
QUOTE
Laurentiu83: Ca sa nu mai vorbim ca oricum polueaza mult mai putin...
.
Polueaza mult mai putin decat ce? Decat un motor omologat euro 3? Sau euro4?
Ma indoiesc, dar voi recunoaste ca gresesc daca argumentezi tu.


--------------------
Ford Mondeo 2.5T
ex Renault Megane 2.1 1.5 dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 11 May 2007, 14:44
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Iote ca nu vreau sa merg cu otobuzul, vreau sa merg cu dacia mea, sa fac un gratar pe malul raului si sa racneasca maneaua. Nu dau 2 lei pe frustratii care stau sa ma judece.


Nu am timp acum sa caut comparatiile de poluare benzina-diesel-gpl, insa o amarata de dacie noneuro care ruleaza pe gpl are de 10 ori mai putine emisii poluante decat un motor de ce euro vrei, iar faptul ca prin alte tari mai spalate se stimuleaza montarea instalatiilor gpl pe masini tocmai din acest considerent, spune multe.
As spune ceva despre multitudinea de dieseluri din orase (nu degeaba in Atena sunt interzise) care scot fum negru cand pleaca de pe loc, dar ma opresc, ca vad ca ai dci. radmasa.gif
Dieselul tau elimina mult mai multe noxe decat un benzinar, spre exemplu un audi Q7 3.0 TDI elimina mai multe noxe decat dacia mea noneuro pe benzina. Daca cuplez pe gaz, distanta creste si mai mult.
Diferentele dintre euro 2-3-4 la poluare sunt mult prea mici ca sa le luam in considerare ca nivel de poluare iar rolul unui nou nivel euro de poluare va fi extrem de mic in reducerea poluarii globale, comparativ cu sursele actuale de asa ceva. Ca sa nu mai vorbim ca nivelul de noxe introdus in atmosfera se acumuleaza, nu tine cont de ce euro ai la masina. Eu cu daca merg cu dacia noneuro pe benzina 15 mii pe an voi polua mult mai putin decat altul care merge 50 de mii anual cu euro 4. Cine-i mai vinovat aici?

A, si nici eu nu sunt de acord cu montajele GPL dupa ureche, neverificate, care scapa gaz pe traseu si sunt potentiale bombe ambulante. Dar nu e cazul aici.

Prin ce am scris mai sus nu inseamna ca sunt impotriva dieselarilor, si eu mi-as cumpara unul daca as avea ocazia, dar asta nu inseamna ca nu recunosc ca am un motor poluant, sau ca nu recunosc ca nu poluez pentru fiecare minut de functionare al motorului meu, fie noneuro, diesel sau benzinar, noneuro sau euro 4. Asa ca nu recomand sa sarim drept mari aparatori ai ecologiei, atata timp cat nu aratam ca tinem la ea.

This post has been edited by Laurentziu83: 11 May 2007, 14:48


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
padre
post 11 May 2007, 14:58
Post #34


Il padrino


Group: Members
Posts: 1.890
Joined: 20 December 04
From: Bucuresti




Tu chiar crezi ceea ce spui??? blink.gif wacko.gif Frate, daca tot afirmi ceva de genul
QUOTE
Laurentiu83: Dieselul tau elimina mult mai multe noxe decat un benzinar...
, argumenteaza! Nu de alta, dar mai citesc si unii mai putin interesati de fenomen si poate te cred.
Ia uite ce spune fisa tehnica a Megane, apropo de cat polueaza motoarele megane, Emisii CO2:
1.4 16v: 165 g/km
1.6 16v: 164 g/km (180 g/km cu cutie viteze automata)
1.5 dCi 85 CP: 120 g/km
1.5 dCi 100 CP (deci motorul EURO 3): 119 g/km
1.9 dCi: 148 g/km
Iata si sursa de documentare.
As mai cauta si alte surse dar cred ca este evident ce am scris mai sus.
Daca totusi
QUOTE
...o amarata de dacie noneuro care ruleaza pe gpl are de 10 ori mai putine emisii poluante decat un motor de ce euro vrei...
promit ca am sa-mi inghit afirmatiile si nu mai postez in viata mea pe nici un forum!

Pana la proba contrarie, lasa tu frustrarile la o parte si fa numai afirmatii corecte si documentate, nu aiureli.

This post has been edited by padre: 11 May 2007, 15:00


--------------------
Ford Mondeo 2.5T
ex Renault Megane 2.1 1.5 dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 11 May 2007, 16:15
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Elimina mai putine noxe la regim constant, si nu prea e cazul in oras...
Si da, recunosc, poate ca o dacie noneuro pe gpl nu are de 10 ori mai putine noxe decat un benzinar de euro 2-3-4, o fi avand doar de mai putine ori, dar iti dorim sa-ti folosesti contul pe forum si in continuare... tongue.gif
Zilele astea caut si argumentele stiintifice, n-am timp de google-it acuma, ma duc sa fac plinul la gpl la dacie sa ies la plimbare la agatat gagici. smile.gif


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 11 May 2007, 17:16
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




Se pare ca unii nu pot sa isi exprime ideea fara sa fie aroganti...
Recomand sa cititi articolul asta, poate ajuta sa va lamuriti care e mai putin poluant dintre carburanti.

Pe scurt, din ce am citit se pot trage concluziile:

-Nu se poate spune ca dieselul polueaza mai mult decat otto (pe benzina) sau invers. Otto emite mai mult CO2 (dioxid de carbon), CO (monoxid de carbon) si HC (hidrocarburi). Diesel emite mai multi NOx (oxizi de azot), SO2 (dioxid de sulf), si fum negru format din particule mici (pentru care a aparut FAP - filtrul activ de particule).

-LPG (Liquid Petroleum Gas) este format din propan si butan, si are o cifra octanica mai mare decat benzina. Daca vorbim de masini moderne(deci nu daciile noneuro), fata de benzina, LPG are emisii un pic mai mici de CO2 decat benzina, CO mult mai mici, HC de asemenea mai mici la mers constant (in trafic urban emisia de HC poate fi mai mare ca la benzina). In schimb NOx sunt mult mai mari ca la benzina.

-In comparatia LPG cu diesel, se poate spune ca LPG are emisiile de NOx si particule mult mai mici, dar CO si HC mai mari.

-Catalizatorul reduce HC, CO si particulele, dar nu reduce NOx.

-CO2 are efectul cel mai important asupra climei, de unde rezulta efectul de sera, incalzirea globala, deci dupa parerea mea, daca as vrea sa cumpar o masina si sa imi pese de mediul inconjurator, mi-as lua diesel.

This post has been edited by diesel_power: 11 May 2007, 17:34


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 12 May 2007, 08:12
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Mersi pentru documentare. Le stiam din auzite, nu aveam timp sa caut date concrete.
CO2 se poate elimina usor din atmosfera prin procesul de fotosinteza, restul, mai greu, si aici ma refer la oxizi, care nici ei nu sunt environment friendly.
Poate o fi cum spui tu, dar nu cred ca vei convinge pe cineva ca protejezi mediul cand scoti fum pe esapament, iar filtru de particule au prea putine masini. Cand am sa vad vreun esapament de diesel curat atunci am sa-mi schimb parerea despre el.
Majoritatea care si-au achizitionat diesel au facut-o din ratiuni de economie si de feeling al conducerii, poluarea fiind pe ultimul loc in calcule, asa ca ar fi bine sa lasati in pace argumentele cum ca noi astia cu aragazele am polua mult dar dieselul polueaza putin.
Cu totii poluam, mai mult sau mai putin, intr-o forma sau alta. Pana una alta am sa consider GPL-ul o alternativa viabila pentru nevoile mele, sau dieselul, in functie de ce voi avea pe mana, atata timp cat imi voi regla instalatia, ori din surubelnita, la cele simple, ori prin interfata de diagnoza, la cele secventiale, nu va mai mirosi a nimic in spatele meu.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bas|cX
post 12 May 2007, 12:01
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 490
Joined: 18 April 07




gata buey usor usor !!!
topicu' cum e .."pro / contra" ...nu cred sincer ca despre poluare e vorba aici ..suntem romani ce dreq..lasati-i pe americani si pe nemti sa se dea cu capu' de pereti cu ecologia lor ...aici e vorba de siguranta(bomba in portbagaj), consum(aici il doare pe roman..cost pe km) si fiabilitate la piesele motor ..in rest lasati asa...
UNU se gandeste .."nu ba nu iau diesel ca poluez" si alti 100K isi baga ****

mai avem 1 pic pana la mentalitatea din vest rolleyes.gif


--------------------
none ex Lag 2 1.9dci - none
Brasov
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 12 May 2007, 17:30
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Pai e foarte clar: sigura este, n-am auzit pe nimeni cu instaltatii montate corect sa aiba vreo problema de scurgeri de gaz, la urma urmei benzina este mult mai inflamabila.
Fiabilitatea motorului: sunt masini cu rulaj peste 100 de mii de km cu instalatii GPL fara probleme. Conteaza si calitatea pe ansamblu: daca la o dacie se termina scaunele de supape din cauza materialului prost, asta nu inseamna ca se va repeta istoria si la o masina mai buna.
Poluare: faptul ca in vest se acorda subventii pentru montajul instalatiilor GPL iar GPL-ul e chiar mai ieftin ca la noi spune totul.
Miros in spate: cum padre nu suporta mirosul meu de aragaz asa nu suport nici eu mirosul si fumul lui de diesel. Amandoi respectam normele de poluare si de siguranta si, atata timp cat eu iau ITP-ul pe bune, ma doare undeva de mirosul din spatele meu. Dupa cum nici eu nu sar la gatul dieselistilor ca scot fum, e alegerea lor pana la urma.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
padre
post 12 May 2007, 17:35
Post #40


Il padrino


Group: Members
Posts: 1.890
Joined: 20 December 04
From: Bucuresti




Exista o singura diferenta: masina mea nu scoate fum! Nu merg subturat, deseori am un stil de mers alert, etc.
Sincer uneori mai las in spate asa, un norisor mic mic de fum cool.gif , dar incomparabil cu mirosul de gaz lasat in urma de o masina pe GPL, cel mai probabil prost montata (sunt si eu sigur ca o instalatie bine montata pe o masina buna nu genereaza mirosul care ma deranjeaza pe mine).
Cum CO2 este cauza principala a incalzirii globale, masina cu cele mai mici emisii de CO2 o putem considera cea mai putin poluanta, nu crezi?

Pana la urma, masina cea mai ecologica este cea care sta in parcare cu motorul oprit. ASta inseamna sa mergem mai mult pe jos, cu transportul in comun, cu bicicleta, etc.


--------------------
Ford Mondeo 2.5T
ex Renault Megane 2.1 1.5 dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MDM
post 13 May 2007, 10:06
Post #41


Fan Renault


Group: Members
Posts: 163
Joined: 29 August 06
From: Cluj




Mai fratilor, daca stam bine si ne gandim, mai nou toate masinile au sisteme de depoluare, de un fel sau altul, toate tind sa fie cat mai performante, intrunesc cat mai multe standarde de siguranta si poluare, iar cele vechi, care saracele nu au, oricum sunt pe cale de disparitie.Si mai important, romanii incearca deocamdata sa aiba costuri cat mai mici, fiecare cat poate, asa ca tre sa avem ceva intelegere.Si daca subiectul e despre GPL, nu toata lumea are instalatie GPL de ultima generatie, pe motoare injectie multipunct.Asa ca sa-i intelegem si pe ceilalti, ca oricum se vor alinia cu timpul la ultimele noutati, cu voie sau fara voie. Deci chiar daca poluarea se dovedeste a fi cam aceeasi, macar cei cu GPL au costuri mult mai mici.
Drum bun tuturor.


--------------------
Renault 25 TX 1989; 19 1,8 90CP, 1993; Laguna 1,6 16v, 107CP, 1998
Fan Renault inrait !!!!!!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_21_ren
post 26 Jun 2007, 05:08
Post #42


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 26 June 07




eu am gpl pe o laguna 2 din 2003
motor de 2 l 16 v
am 70 de mii cu gpl si nu am avut nici un fel de problema
i-am dat un ulei mai bun decat rahatul ala de elf si anume castrol magnatec
in rest ce sa va spun boierie:exista o foarte mica diferenta de putere la inceput .cu timpul (parerea mea)trage mai bine pe gaz decat pe benzina .in 70 de mii de km nu cred ca am consumat un rezervor de benzina (folosesc benzina doar la pornire)si cred ca de aceea nu mai trage bine pe benzina (probabil se infunda injectoarele)din punct de vedere al economiei nu am cuvinte:in primul rand consumul a ramas la fel adica undeva la 13 14 in oras si 8 9 in afara dar in loc de 32k e 15k
instalatia e cu calc propriu si cu injectoare proprii alceva nu stiu ce sa va mai spun astept intrebari


--------------------
renault laguna 2 2003/privilege - dj-81-jij
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b_gabi
post 27 Jun 2007, 05:43
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 28 October 06




1. Ce instalație e montată?
2. Ce calculator?
3. Tip rezervor?(toroidal sau cilindric)
4. Unde ai gura de alimentare?
5. Unde ai montat-o?
Mulțumesc de răspunsuri!

This post has been edited by b_gabi: 27 Jun 2007, 05:44


--------------------
renault laguna 2 2001 Privilege 1,8 I 16V - AG 70 BUB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 27 Jun 2007, 09:00
Post #44


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Instalatia e secventiala cu electronica STAG 200. N-avea cum sa monteze altceva.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b_gabi
post 28 Jun 2007, 22:24
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 28 October 06




Secvențială în mod sigur dar.... Tomasetto, Landi Renzo, Milano...


--------------------
renault laguna 2 2001 Privilege 1,8 I 16V - AG 70 BUB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristianxxl
post 31 Jul 2007, 11:12
Post #46


flower power


Group: Members
Posts: 1.339
Joined: 31 July 07
From: Otopeni




Se poate pune GPL pe un clio Symbol pe benzina din 2002?va multumesc pt raspunsuri!


--------------------
renault Megane 4 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dandutulescu
post 31 Jul 2007, 12:26
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 376
Joined: 8 March 07
From: Dambovita




eu am montat pe Logan 1.4 8v ,deci se poate monta si pe Simbol ca au acelasi motor


--------------------
megane sedane2 GPL logan laureat GPL 08 -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristianxxl
post 31 Jul 2007, 12:36
Post #48


flower power


Group: Members
Posts: 1.339
Joined: 31 July 07
From: Otopeni




1-ma gindeam ca poate nu permite caroseria/portbagajul ca deskidere
2-poti sa imi spui cam cit te-a costat aproximativ?Multumesc frumos!


--------------------
renault Megane 4 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dandutulescu
post 31 Jul 2007, 15:35
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 376
Joined: 8 March 07
From: Dambovita




Este adevarat ca se micsoreaza portbagajul dar poti monta butelie toroidala[rotunda] in locul rotii de rezerva ,dar ramane problema rotii de rezerva eu gandindu-ma la Megane cand voi monta GPL sa achizitionez 2 tuburi reparatie si u mflare anvelope care se gasesc in supermarketuri eliminand rezerva. Pretul a fost de 1800lei instalatie secventiala euro3 si am un consum de 8l\100km extraurban si 11l\100km urban [masina scoala de soferi].


--------------------
megane sedane2 GPL logan laureat GPL 08 -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristianxxl
post 31 Jul 2007, 18:08
Post #50


flower power


Group: Members
Posts: 1.339
Joined: 31 July 07
From: Otopeni




Eu nu am familie deci pot micsora lejer portbagajul.Ma apuc sa caut in anunturi de clio symbol, sper sa gasesc unul pe la 6000euro in stare cit mai buna.Multumesc pt informatii!


--------------------
renault Megane 4 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosminphotog
post 17 Sep 2007, 08:52
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 458
Joined: 15 August 07
From: Galați-Tg.Mureș




Eu pe Laguna 1.1 2.0i 8v am instalatie secventiala cu rezervor toroidal de GPL montata de italieni de cand era noua masina (1994) si a fost schimbata in 2004 (la ei nu ai voie sa exploatezi o instalatie GPL mai mult de 10 ani). Ce pot sa zic? Masina merge super, efectiv nu am de ce sa ma plang! Motorul trage super si pe GPL, are performante mai bune pe benzina, dar e muuuult mai economicoasa pe gaz. Cu 750.000 lei am facut 550 km pana la urmatoarea alimentare si inca nu se terminase gazul, mai mergea. Inca nu am avut probleme majore in 3000 km, motorul merge rotund, nu cred sa aiba probleme de supape, etc. Are 221.000 km pe GPL si merge beton deocamdata.


--------------------
Dacia/ ex Renault Sandero/ex Laguna 1&2 2008 Laureate 1.6 - MS-36-GIN
Lagunist aproape versat, renoist profesionist.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 17 Sep 2007, 09:29
Post #52


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Existau instalatii secventiale in 1994???

Si eu sunt extrem de multumit de instalatia de Gaz, am montat o secventiala Tomasetto cu electronica STAG 200 si rezervor toroidal STAKO de 33 de litri utili (total 44) in locul rotii de rezerva.
Momentan n-am decat vreo 2000 de km cu ea, facuti intr-o luna si jumatate, i-am facut deja o prima recalibrare la Constanta, iar consumul a scazut de la 10.5 extraurban mers destul de calm, la 8.2 tot extraurban, dar mers 130-150. Momentan iar a mai crescut, inca nu si-a facut rodajul instalatia, am s-o mai recalibrez odata tot la Constanta, vineri, sa vad ce iese.
Ca performante, simt doar o usoara pierdere de putere in zona de turatii scazute, insa schimbarea vitezelor la 3000-3500 rpm compenseaza acest neajuns, motorul oricum urca in ture cursiv si trage foarte bine in zona 4500-6000 de ture, depasirile cu a doua pana la 80 la ora sunt o joaca. La fel, cu a 3-a pana la 120, dar putin mai greu. Pe GPL am atins viteza maxima 185, asta pentru a contrazice pe cei care considera masinile pe GPL lenese. Cu setari mai agresive asupra electronicii, facand rabat de la consum, poti transforma masina intr-o racheta, si asta la un pret/km mai mic decat la un mers lejer pe benzina.
Bine, la mine si eliminarea catalizatorului isi spune cuvantul aici, evacuarea nemaifiind gatuita.
Calculul de economie nu prea mai este valabil, intrucat pe gaz esti mult mai tentat sa strivesti acceleratia si sa nu te mai intereseze economia de carburant. Oricum, la un 8% afara (la 1.62 lei/litru), la un mers sportiv, eu sunt foarte multumit, si pe benzina tot mi-ar fi consumat vreo 7%.
Cine vrea sa-si monteze asa ceva, ii recomand cu toata caldura sa o faca, a costat destul de mult, cam 2000 ron, dar am scapat de stresul alimentarilor cu benzina, acum fac un plin cu maxim 60 ron. Pe mine nu ma intereseaza spatiul din portbagaj, acum s-a diminuat cu roata de rezerva pusa la vedere, pentru cine deranjeaza, isi poate achizitiona un kit de reparat penele de cauciuc, eu imi pastrez totusi roata, nu se stie cand pot sa-mi tai un cauciuc la drumurile noastre.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
padre
post 17 Sep 2007, 10:01
Post #53


Il padrino


Group: Members
Posts: 1.890
Joined: 20 December 04
From: Bucuresti




GPL fara catalizator... astea doua au vreo legatura, si in absenta catalizatorului arunci in spate mirosul ala ingrozitor si intepator de gaz? Nu stiu, intreb doar.


--------------------
Ford Mondeo 2.5T
ex Renault Megane 2.1 1.5 dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosminphotog
post 17 Sep 2007, 12:15
Post #54


Membru autentic


Group: Members
Posts: 458
Joined: 15 August 07
From: Galați-Tg.Mureș




M-am mai documentat si imi cer scuze, se pare ca a mea nu e secventiala din pacate...Atata bai sa fie, după cum am menționat și in postul anterior, instalația de GPL a fost schimbată in 2004 (acum 3 ani), deoarece italienii nu le lasă mai mult de 10 ani, cică nu e voie. La ei nu e voie nici să bagi în garaj o mașina pe GPL care are gaz în rezervor, trebuie să stea afară din garaj.
Și eu am rezervor toroidal (54 l) și-mi țin rezerva în portbagaj, dar am un portbagaj imens, nu mă deranjează.
Ce știi de firma aia de pe Coșbuc care se ocupă de reparații-reglaje la GPL? Am auzit de ei ca ar fi buni, știi ceva? Tu de ce mergi până la Constanța să faci service-ul?

This post has been edited by cosminphotog: 17 Sep 2007, 16:37


--------------------
Dacia/ ex Renault Sandero/ex Laguna 1&2 2008 Laureate 1.6 - MS-36-GIN
Lagunist aproape versat, renoist profesionist.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b_gabi
post 17 Sep 2007, 20:38
Post #55


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 28 October 06




Convertorul catalitic nu are nici o legătură cu mirosul de GPL (de fapt de mercaptan) ci doar ajută la transformarea CO și NO (toxice chiar letale) în CO2 și N2 (mai inofensive) cu ajutorul structurii de tip fagure acoperită cu un strat foarte subtire de substanta catalitica activa (Platina, Rodiu, Paladiu) ce accelereaza descompunerea chimica.


--------------------
renault laguna 2 2001 Privilege 1,8 I 16V - AG 70 BUB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dandutulescu
post 17 Sep 2007, 20:48
Post #56


Membru autentic


Group: Members
Posts: 376
Joined: 8 March 07
From: Dambovita




Am vorbit astazi cu un taximetrist care avea o Solenza de trei ani cu GPL montat de noua ,masina avand aproximativ 250.000 si mi-a spus ca in tot acest timp nu a avut nici o problema cu motorul sau instalatia gpl.


--------------------
megane sedane2 GPL logan laureat GPL 08 -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 17 Sep 2007, 21:08
Post #57


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




QUOTE(b_gabi @ 17 Sep 2007, 20:38)
Convertorul catalitic nu are nici o legătură cu mirosul de GPL (de fapt de mercaptan) ci doar ajută la transformarea CO și NO (toxice chiar letale) în CO2 și N2 (mai inofensive) cu ajutorul structurii de tip fagure acoperită cu un strat foarte subtire de substanta catalitica activa (Platina, Rodiu, Paladiu) ce accelereaza descompunerea chimica.
*


Ai dreptate, nici metanul si nici gazele de sonda sau petroliere nu au miros iar mercaptanul ala arde impreuna cu gazul pt ca altfel ar mirosi si in casa. Molecula de butan, propan, etc. e un lant -CH3-CH3- care prin ardere (reactia cu oxigenul) da apa chioara (sub forma de vapori la temperatura aia) si CO2, deci catalizatorii nu prea au rostul la instalatiile pe GPL care GPL nu ataca supapele si altele prin nu stiu ce compusi rezultati din ardere (deci nu e coroziv deloc) ci doar prin temperatura crescuta rezultata din ardere si prin (zice-se, ca eu nu bag mana in foc) eliminarea rolului de ungere al combustibililor lichizi (benzina si motorina). Noxele periculoase (cancerigene unele) pentru sanatate sunt legate de benzina si mai ales de motorina care prin ardere dau mult mai multi compusi nocivi (de azot, de sulf, etc). Principala problema insa, este pe partea mult discutatei incalziri globale adica din pricina CO2-ul care este emis din belsug si prin arderea GPL-ului.

This post has been edited by dan73205: 18 Sep 2007, 17:16


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 18 Sep 2007, 02:24
Post #58


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




QUOTE(padre @ 17 Sep 2007, 11:01)
GPL fara catalizator... astea doua au vreo legatura, si in absenta catalizatorului arunci in spate mirosul ala ingrozitor si intepator de gaz? Nu stiu, intreb doar.
*


Nu mi s-a plans nimeni ca ar mirosi a gaz in spatele meu, oricum catalizatorul nu filtreaza acel miros de mercaptan. Oricum, eu prefer sa miros mercaptan din esapamentul unei masini decat funingine de diesel subturat.

QUOTE(cosminphotog @ 17 Sep 2007, 13:15)
Ce știi de firma aia de pe Coșbuc care se ocupă de reparații-reglaje la GPL? Am auzit de ei ca ar fi buni, știi ceva? Tu de ce mergi până la Constanța să faci service-ul?
*


Firma de pe Cosbuc (Bosch service) e distribuitor AGROM, si monteaza instalatii Marini, pentru dacii pe carburator (la ei am montat instalatia de la dacia tatalui meu), lucreaza ingrijit, n-am ce sa le reprosez. As fi vrut sa montez si Tomasetto-ul la Clio tot la ei, insa e coada mare, imi facusera programare sa astept 2 saptamani, m-am dus apoi dupa o saptamana sa reprogramez (plecam in concediu), si am aflat ca mecanicul ce se ocupa de instalatii era in concediu medical. Asa ca am montat instalatia la Braila.
La Bosch service insa, e aglomeratie mare, iti vine a f**e pana poti sa intri in hala, trebuie sa vorbesti cu seful de service, nea Feraru ii spune, il cauti cand in hala, cand sus la piese, e destul de aglomerat omul, la dacie am asteptat odata 2 ore pana mi-am bagat picioarele si am plecat, dupa care am invatat cum se regleaza si am rezolvat-o singur, ca era simplu.
Dupa experienta cu dacia, nici la Clio nu m-am mai dus la ei la recalibrare, preferand sa ma duc la Braila, unde sunt ceva mai liberi. Cum am prins un drum de Constanta, am zis ca, daca tot sunt in zona, am luat cartea de garantie si am aflat ca reprezentanta se afla in Mamaia, pe partea opusa statiunii, la Baza de reparatii Tic-Tac, service Reno Franci (asa scria acolo). M-am dus, mi-a recalibrat-o, mi-a luat 30 ron fara chitanta (ca nu montasem la ei), dar sunt multumit de reglaj, costul reglajului mi l-am amortizat pana am ajuns inapoi la Galati.
Cum vineri trec prin Constanta, trec pe acolo sa-mi faca iar recalibrarea (in primele 2-3 mii de km se aseaza garniturile, etc, nu e bine sa te uiti la consum), mai bine decat sa fac un drum la Braila special pentru asta la service-ul unde am montat instalatia (dus-intors 53 de km), mai ales ca la Cta mi-au spus ca nu prea facusera calibrare buna din fabrica.

Daca te intereseaza o verificare, recalibrare, etc, a instalatiei de gaz, te rog intai sa verifici ce marca de instalatie ai, intrucat cele 3 service-uri GPL din Galati lucreaza fiecare cu alte firme: Bosch service lucreaza cu Marini pentru carburatoare si Tomasetto pentru secventiale euro3/4, Bulrom lucreaza cu Milano (turcesti) si BDD lucreaza cu instalatiile BRC pentru secventiale si Voltran pentru carburatoare. De obicei, cel putin la Bulrom (ala e cel mai liber si mai usor de luat la intrebari) m-au trimis la plimbare cand m-am dus cu dacia pe motiv de "nu lucram cu marini", la fel l-au trimis la plimbare pe un taximetrist cu Cielo Dohc cu instalatie montata la BDD.

Daca poti sa-mi detaliezi problema, poate pot sa te ajut, sau intra pe www.gplclub.ro si vezi poate gasesti raspunsul.



--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Aleks
post 28 Sep 2007, 09:41
Post #59


membru corespondent


Group: Members
Posts: 253
Joined: 7 July 06
From: Iasi




Dar să vedem cine vrea să interzică GPL-ul în România (sau, poate, nu numai?!):

10 mai 2007:

GPL sux

(să vedem și argumentele ulterioare, sunt motive de amuzament din plin).

Majoritatea taximetrelor au motoarele alimentate si cu GPL, si pe langa ei mai sunt si masini de firma, si personale... In concluzie o groaza de aragaze

(ce mișto, putem băga jigniri, că doar s’tem pe <anonymous> aicea, așa că merge)

pe strazile Bucurestiului.

Problema mea: cand merg sau stationez in spatele unui asemenea aragaz cu roti


(adică, spre exemplu, Laguna, BMW, Ford și VW sînt tot aragaze pe roți, nu contează marca),

ma termina mirosul neplacut, ma ustura gatul, ochii, etc.

(ăsta a fost argumentul nr. 1! – evident, <de gustibus non discutandum> este un argument foarte tare).

De fiecare data cand pot schimb banda, eventual depasesc o asemenea masina.

Nu am date concrete dar cred ca si nivelul de poluare este ridicat, asa ca, din punctul meu de vedere ar putea fi si interzise instalatiile GPL.

(ăsta a fost argumentul nr. 2! - doar e doar un punct de vedere nedocumentat, adică aiureală - vezi pct. 2)

11 mai 2007:

@Laurentiu83, pana mai faci rost de bani ca sa pui benzina poti alege transportul in comun, e mai ieftin

(ăsta e un sfat de a folosi benzina cînd merge cu Dacia, deci îl sfătuiește să polueze la greu - vezi, Doamne, GPL de mult mai poluant ca benzina).

Faptul ca nu te intereseaza cum miroase in urma masinii tale... se numeste intr-un fel dar nu vreau sa te jignesc

(adică nu vrea să-l jignească personal, că-n rest, la modul general, îi jignește practic pe toți proprietarii unor mașini cu astfel de instalații – în plus, chipurile pe el l-ar interesa cum miroase în urma mașinii lui !).

Apropo, poti sa documentezi, te rog, afirmatia.

(de ce? el nu o face nicăieri în tot acest periplu aberant de postări aiuritoare !)

Aceeași zi, mai târziu:

(pct. 2) Pana la proba contrarie, lasa tu frustrarile la o parte si fa numai afirmatii corecte si documentate, nu aiureli

(HA-HA-HA ! - cine vorbește !!!).

12 mai 2007:

Exista o singura diferenta: masina mea nu scoate fum

(foarte tare, frate! e de Cartea Recordurilor) !

Nu merg subturat, deseori am un stil de mers alert, etc.

Sincer uneori mai las in spate asa, un norisor mic mic de fum


(adicăăă, parcă scoate oleacă ! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif ),

dar incomparabil cu mirosul de gaz lasat in urma de o masina pe GPL

(se compară merele cu perele, adică norișorul lui de fum cu mirosul de <gaz>, care nici nu e de gaz - da’ de ce nu compară mirosurile, nu știu),

cel mai probabil prost montata (sunt si eu sigur ca o instalatie bine montata pe o masina buna

(adică un aragaz cu roți cu pretenții de mașină! – unde or fi dispărut aragazele pe roți de la prima postare?)

nu genereaza mirosul care ma deranjeaza pe mine)

(iar mirosul ăsta!).

Cum CO2 este cauza principala a incalzirii globale, masina cu cele mai mici emisii de CO2 o putem considera cea mai putin poluanta, nu crezi?

(î-î, adică nu, că de-aia nu circulă diesel-urile prin Atena, că de fumul lor nu se mai văd Acropolele)

Pana la urma, masina cea mai ecologica este cea care sta in parcare cu motorul oprit. ASta inseamna sa mergem mai mult pe jos, cu transportul in comun, cu bicicleta, etc.

(în sfîrșit, dăm la pace, dar cu încetișorul, să nu se prindă inamicul că ne-am retras artileria grea din lipsă de muniție)

17 septembrie 2007:

GPL fara catalizator... astea doua au vreo legatura, si in absenta catalizatorului arunci in spate mirosul ala ingrozitor si intepator de gaz? Nu stiu, intreb doar

(punct de vedere nedocumentat, adică aiureală - vezi pct. 2; ca să nu mai zic că-ncepe să mă exaspereze cu mirosul ăsta, care, repet, nici măcar nu-i de gaz! cine-i curios, se poate documenta).

Mai lipsea doar Laurențiu83:
Vreau să fac și eu o mărturisire: de fiecare dată cînd merg în spatele unui diesel mă termină mirosul neplăcut scos de eșapament, mă ustură gîtul, ochii etc. Așa că, din punctul meu de vedere, se pot interzice fără probleme motoarele diesel !
Dar vezi că el a avut suficient de mult bun-simț și nu a spus așa ceva...

Fără supărare, dar nu mă așteptam la atît de multe jigniri și aiureli din partea unui "veteran". N-ar strica puțin discernămînt; nici documentarea nu e un lucru neapărat dăunător sănătății.

Îmi pare rău dacă am supărat pe cineva, n-a fost în intenția mea. Am fost doar surprins citind topicul cap-coadă.


--------------------
Renault 11 86/GTX/F3NB718/1709/55/GPL BRC/AT90/STAG100 - 126.000 km
Am întrebat, n-am dat cu parul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 28 Sep 2007, 09:46
Post #60


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Mai, da oare cum ar fi, ca la aragazul de la bucatarie sa arda motorina sau benzina in loc de gaz metan? Ati mai face mancare la el? Ca eu nu.
Adica nu va deranjeaza aragazul din casa, dar va deranjeaza cele de pe strazi.

A, si nu fac marturisirea ca ma termina fumul de diesel, pentru ca si eu conduc si diesel si n-ar fi frumos sa zic ca polueaza dieselul si a doua zi sa ma vedeti cu Passat-ul Tedei prin oras. Dar sa auzi "imi vine sa borasc cand merg in spate la un aragaz dintr-asta", pai cand trebuie sa depasesti un camion Roman diesel incarcat cu piatra care de-abia urca dealul si nu vezi de fumul lui, cum mai e? Faci deja infarct? Sau fumul ala e inofensiv?

Mai adaugam cate ceva: mirosul de gaz din spatele masinii vine de la instalatiile prost reglate, exact la fel cum vine mirosul de benzina de la daciile cu carburatoarele dereglate. Momentan nu se pricepe lumea sa regleze instalatiile de gaz pentru motoarele fara sonda lambda si catalizator, si, din aceasta cauza consuma mult si lasa un miros puternic de gaz. Insa, cu timpul, majoritatea vor vedea ce simplu se regleaza aceste instalatii (practic un surub pe vaporizatorul de gaz ce se roteste pana se obtine cea mai mare turatie a motorului si inca un surub de debit, la care ii dai debit in functie de cum vrei sa traga masina dar sa si consume putin) si le vor regla in consecinta, si nu vor mai fi probleme. De obicei, la un reglaj prost, se simte si in habitaclu mirosul de gaz, eu il simt atat la dacie cat si la Clio, dar la o recalibrare, mirosul dispare si gata.
Cineva mai sus a spus ca, daca nu-mi permit sa merg cu masina, sa apelez la transportul in comun. Hai sa dau un exemplu:
We asta am facut 1000 de km, am stat in Constanta si am facut de 2 ori drumul la Albena, Bulgaria, plus umblat pe la Kaliakra, Kavarna si Balcik. Am consumat gaz cam de 120-130 ron pe aceasta mie de km. Am fost 4 persoane, deci s-a impartit costul carburantului. Asadar, cam cat m-ar fi costat maxi-taxi Galati-Constanta-Varna dus-intors pentru 4 persoane? Sa nu-mi spuneti ca 150 ron per total, ca eu ma impusc. radmasa.gif Mai adaugam libertatea de miscare, disponibilitatea la orice ora, etc, etc, etc.
Asadar, poate n-am bani sa merg cu transportul in comun, asa ca merg cu masina, asta e, nu mai stau in autobuz cu berea in mana, stau in masina cu sticla de suc, suport consecintele. tongue.gif

This post has been edited by Laurentziu83: 28 Sep 2007, 10:05


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th April 2025 - 16:03
Dacia