Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

5 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

TDI tractor comparat cu DCI

murfi
post 19 Oct 2005, 20:52
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 668
Joined: 31 May 04




De cateva zile am inchiriat un golf nou nout si am fost surprins cat de tare vibreaza si se aude motorul. Am mai mers eu cu masini TDI dar aveau motoarele mai vechi (3-4 ani si norma euro 3) si se auzea oricum dar nu ma asteptam la o masina noua.

Asa ca renault a facut o treaba buna cu DCI asta pe Megane, cel putin din punctul asta de vedere.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor
post 19 Oct 2005, 21:03
Post #2


Moderator


Group: Members
Posts: 1.824
Joined: 10 May 05
From: Bucuresti




Murfi, vibratiile si zgomotul mai mari de pe VW TDI in comparatie cu Renault dCi sunt acceptabile si normale, deoarece dCi-urile fiind diesel-uri CommonRail, deci tehnologic mai noi si mai avansate, sunt mai silentioase, mai eficiente si cu vibratii mai mici decat TDI-urile, care sunt motoare diesel clasice (injectoare-supape independente pe fiecare cilindru). Desi pana de curand s-a mandrit cu faptul ca este singurul mare producator auto care nu foloseste tehnologia CommonRail (cica nu avea nevoie), grupul VAG a inceput deja sa o foloseasca pe motoarele diesel mai mari de 3L si pot sa pun pariu ca in 2-3 ani toate diesel-urile lor vor fi cu tehnologie CommonRail.


--------------------
Renault Clio III 2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi
Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
murfi
post 19 Oct 2005, 21:13
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 668
Joined: 31 May 04




QUOTE(Tudor @ Oct 19 2005, 10:03 PM)
Murfi, vibratiile si zgomotul mai mari de pe VW TDI in comparatie cu Renault dCi .....

E clar, dar VAG a introdus ceea ce ei numesc injectoare pompa si ma gandeam ca motaorele astea nu sunt asa de zgomotoase ca cele clasice.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 19 Oct 2005, 21:41
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




si mie mi s-a parut mai linistit dci-ul de pe logan decat tdi-ul de pe passat-ul de zi cu zi. prima data nici nu mi-am dat seama ca-i diesel, lipsea tacatacatacataca ala clasic.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
casper
post 20 Oct 2005, 14:40
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 481
Joined: 9 September 05
From: militari pe stanga




de multe ori sunt nevoit sa folosesc claxonul pentru pietonii mai melancolici asa, parerea mea e ca la ora actuala dci-ul e cel mai silentios. aaaaa, si comparatia cu tractoarele .... mai subtire cool.gif


--------------------
MEGANE SEDANE 2005
megane sedan expresion 1,5 dci 80 cai - martie 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dmc
post 20 Oct 2005, 20:47
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 703
Joined: 20 December 04
From: Bucuresti




Passat nou 2.0 TDI si Dacie de 20 ani langa, nu pot sa spun care facea zgomot mai tare, iar Dacia era foarte galacioasa chiar si pentru varsta ei. Concluzia Passat = tractoras. DCI-ul de la Megane este OK dar totusi fata de benzina se aude chiar si la interior. Se zice ca generatia noua de motoare DCI de la Renault (1.9 130CP) sunt si mai silentioase.


--------------------
Renault Megane II 2004 - 1.6 115
Megane 2 Sedan 1.6 115 Privilege
Iulie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvici
post 21 Oct 2005, 15:55
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 10 August 05
From: Bucuresti




Asa e cand sunt strugurii acrii. Pe langa faptul ca este o afirmatie rau-voitoare, care se bazeaza pe subiectivism de genul: " Ce vrei Domne? Daca mie asa mi s-a parut ! Ai tu ceva contra urechilor mele? " e si trasa de par numai cind te gindesti cum " tractoreste " Passatul nou 2.0 TDI pe langa Dacia de 20 de ani. laugh.gif

This post has been edited by cmandrei: 17 Mar 2006, 20:31


--------------------
Renault Symbol 2005 dci 80
Megane 2014 - dci 110 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dmc
post 22 Oct 2005, 19:42
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 703
Joined: 20 December 04
From: Bucuresti




Mai lasa-ma cu strugurii tai, passat-ul nu este asa de scump in comparatie cu ce am acum, imi permiteam asa ceva doar ca nu cred ca face banii, iar afirmatia nu se bazeaza doar pe urechea mea ci pe urechile mai multor oameni, pur si simplu modelul de 2.0 TDI de la VW este mult mai zgomotos decat alte modele pe motorina. Am fost socat cand l-am auzit cum face si nu este vorba de o singura masina ci de mai multe.

This post has been edited by cmandrei: 17 Mar 2006, 20:31


--------------------
Renault Megane II 2004 - 1.6 115
Megane 2 Sedan 1.6 115 Privilege
Iulie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
flotl
post 22 Oct 2005, 21:04
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 525
Joined: 1 December 04
From: Tulcea




Uitati ce zice un posesor de Octavia II diesel:
http://vwforum.vwforum.ro/index.php?showtopic=4338&st=300

'masinuta mea suna ca un tractor...am crezut ca este mai silentioasa..dar zgomotul din interior este mult prea mare fata de ceea ce ma asteptam..sau mi se pare numai mie?


--------------------

skoda 2 elegance 1.9Tdi, black magic, o cheama pisicuta'


--------------------
Megane Sedan 1.5 dci 100 CP 2004 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alx
post 23 Oct 2005, 09:34
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.001
Joined: 11 March 04
From: Bucuresti, Berceni




eu cand am luat modusul am mers si la brady trade sa testez octavia tour (19tdi 90 cp generatia anterioara de diesel) si, cum nu aveau masina de test disponibila (evidamente, ce, ei au vreun interes sa vanda?) m-au lasat sa intru sa ascult una de-a lor cu 50k km la bord. Intr-adevar, tractoras pe langa modusache... In plus, eu ma plang de vibratii pe modusache dar sa vedeti pe octavia... ca nu mai ai nevoie de masaje la spate...


--------------------
Mitsubishi Outlander 1 - varies 2.0 benzina
Vine valu' / Imi ia calu'
Chiar si scroafa din cotet...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EL_BGD
post 23 Oct 2005, 10:11
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 850
Joined: 9 September 05
From: Bucharest




Cu Otravia am avut si eu o experienta frumoasa; se auzea un tacait puternic si intens la relanti si habar n-aveam ce e (era iarna). Ceva mai tarziu am observat ca era chestia aia de plastic de curatat gheata de pe parbriz, care era in buzunaru' usii. Dansa de mama focului laugh.gif


--------------------
Renault Clio 1.4 16v 2003 bicorp
Clio II Bicorp, Pack Expression, 1.4 16V 98cp, 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 23 Oct 2005, 11:11
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




mai, eu vibratii nu am la passat, dar tacatacataca il am la greu, dar m-am obisnuit. Motorul 1.9 TDi este cel mai cunoscut motor diesel in RO de la VAG, asa ca vb de acelasi motor, doar turbina difera si puterea lui. Motorul V6 TDI de la VAG parca se aude altfel.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andreib
post 23 Oct 2005, 18:23
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 147
Joined: 16 November 04
From: Iasi




V6 TDI se aude in exterior ca un motor de tir, mai ales cand e turat. Inauntru nu exista mai deloc vibratii, e foarte echilibrat si se aude splendid (total diferit de un 1.9). Acum nu stiu cum e cu generatia actuala dar generatia veche (2000) consuma mai ceva ca un benzinar de 2000cmc.


--------------------
Reno Kangoo 1.2 16v GPL 2005
Reno Kangoo 1.2 16v GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dmc
post 23 Oct 2005, 18:26
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 703
Joined: 20 December 04
From: Bucuresti




acum motorul pe motorina ca orice alt lucru nu poate sa aiba doar avantaje mai are si dezavantaje, important e ca posesorul sa fie multumit de ceea ce a ales

eu sunt multumit biggrin.gif


--------------------
Renault Megane II 2004 - 1.6 115
Megane 2 Sedan 1.6 115 Privilege
Iulie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
laur_dci
post 23 Oct 2005, 21:37
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 150
Joined: 21 April 05




inainte de a-l lua pe clio am vazut mai multe marci prezente in Ro si am testat unele dintre ele

ca sa nu dau motiv de comentarii malitioase va spun ca octavia 2 si golf 5 (ambele 2.0TDI) le-am testat cu un prieten care era interesat (si avea si finantare)
fiind vorba de acelasi motor, am fost surprins sa gasesc golful mai galagios decat octavia dar ma gandesc la diferenta de clasa

clio al meu face mai mult zgomot decat un megane sedan (ambele 1.5 dci 80 cp si sub 1000km parcursi la momentul comparatiei), dar e mai silentios decat un tdi


--------------------
Clio Bicorp 1.5dci 80cp extreme 2005
clio symbol fidji 2006 1.5dci 65cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dorin00
post 24 Oct 2005, 08:24
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 94
Joined: 12 May 05




Common-railurile au presiunea de injectie mai mare, asa ca isi permit un raport de compresie mai mic. Compresie mai mica inseamna vibratii mai putine. De asemenea compresie mai mica inseamna cursa mai mica la piston si deci posibilitatea de a urca in ture mai mult.

Cred ca VAG pastreaza TDI-urile din motive de costuri. E greu pentru ei sa schimbe toata platforma (mai bine zis toate platformele). Ca sa nu mai spunem ca TDI urile sunt mai ieftine la intretinere. Ma rog, au si cuplu mare la turatii mai mici.
Zgomotul acela de tractor este foarte pregnant la motorul TDI de 105 CP, cand e rece. La cele mai puternice nu mai tractoreste chiar asa.

Vibratia vine si de la faptul ca motorul este montat mai rigid pe caroserie. Pe undeva asta nu e rau, ca la mine la Clio balangane schimbatorul cand accelerez/franez, la Passat nu.

In concluzie, cred ca dCi-ul e mai confortabil. Chiar sint curios cand scoate si VAG un common rail. Cred ca o sa fie un motor bun. Si mai sint curios cum o sa fie dCi-ul atunci wink.gif


--------------------
Renault Clio Symbol dCI 2004 Expression
Viata e scurta. Nu o putem lungi. Trebuie s-o facem lata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvici
post 24 Oct 2005, 08:49
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 10 August 05
From: Bucuresti




VAG a devenit leader in 90 pe piata diesel-ului insa a pierdut un pic pas-ul deoarece nu a trecut imediat la CR. Tendinta e clara in favoarea CR, iar VAG in mod sigur in 2-3 ani va scoate toate modelele pe CR. Insa un ante-vorbitor facea o comparatie intre TDI si Dacie. Ceea ce in continuare mi se pare trasa de par.
Insa CR e mai rafinat decit motoare cu Pumpe Duse numai la relanti. In mers aceasta diferenta dispare.
Pe forumul celor de la VAG exista acelasi topic, iar parerea celor mai multi este cea descrisa de mine mai sus.


--------------------
Renault Symbol 2005 dci 80
Megane 2014 - dci 110 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
google
post 24 Oct 2005, 23:10
Post #18


*** Big Daddy ***


Group: Members
Posts: 755
Joined: 5 February 05
From: ...pe aici, pe dincolo, pe peste tot...




Azi am ridicat cea de-a doua masina din semnatura. Prima impresie, "cloncane" mai tare la relanti si turatii mici decat Renault-ul. Inca, fiind in rodaj, nu pot sa spun ce se intampla la turatii de peste 2500-2800 dar va tin la curent. Oricum despre comparatie nu poate sa spuna nimeni ca nu ar fi buna intrucat sunt motoare de aceeasi putere si cu performante aproape identice.


--------------------
Renault Clio Bicorp 2005-dCi/80cp
Clio Bicorp Dynamique 1,5dCi/80CP, Bleu Odissee, Full Options (15.06.05)
VW Polo 1,4 TDI PD/105CP, Attractive, chiptuning by TCM Turbo (24.10.05)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Race
post 25 Oct 2005, 00:14
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 170
Joined: 8 April 05
From: Bucuresti




QUOTE
Common-railurile au presiunea de injectie mai mare, asa ca isi permit un raport de compresie mai mic.

Daca ai si vreo explicatie pentru asta,sunt tare curios s-o aud...macar asa de distractie smile.gif

QUOTE
De asemenea compresie mai mica inseamna cursa mai mica la piston si deci posibilitatea de a urca in ture mai mult

Aceeasi chestie...cum ai ajuns tu la concluzia ca o compresie mai mica inseamna cursa mai mica la piston ? Nu toate motoarele de o cilindree data au acelasi alezaj,daca nu stiai.Iar asta cu turele m-a dat gata...posesorii de Diesel numai la 9.000 RPM viseaza biggrin.gif

In genearal motoarele Diesel de la VW sunt mai puternice decat cele de la Renault.Nu sunt fan al puterii litrice,insa nu puteti contesta adevarul.


--------------------
Renault Clio 1.4 16v Extreme 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dorin00
post 25 Oct 2005, 08:58
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 94
Joined: 12 May 05




Hi Race, nice to see you again!
Pompa de injectie de la CR debiteaza la presiuni de peste 1000bar (cica au ajuns pe la 1600, poate chiar mai sus. Fenomenul fundamental dintr-un motor diesel este autoaprinderea. Asta se intampla la presiuni (si temperaturi) mari. De aceea dieselurile au avut intotdeauna rapoarte de compresie mare. Mai nou se constata ca o presiune foarte mare de injectie favorizeaza autoaprinderea la compresii relativ mai mici. Asa ca pe un CR poti sa cobori raportul de compresie.
dCi ul de 65 CP are raportul de 18,8:1. Cauta date tehnice de TDI si ai sa vezi ca cele de putere mica au cam 19.5:1, din cauza ca presiunea de injectie intr-un TDI este mai mica. Faza este ca la aceeasi capacitate, motoare turbo de puteri diferite au rapoarte de compresie diferite (raport mai mic la motor mai puternic pentru ca turbina baga aer mai mult). Having fun yet?

Acuma sa ma distrez si eu. Domnu Race, explica-mi mie cum poti sa variezi raportul de compresie din alezaj? Eu am umplut juma de caiet cu desene si formule si am ajuns de fiecare data la aceeasi concluzie: Alezajul nu influenteaza raportul de compresie. Doar cursa si marimea camerei de ardere. Dupa cum poti sa iti imaginezi, o camera de ardere nu poate fi oricat de mica, asa ca la o cursa data, raportul de compresie este limitat. Iata de ce motoarele cu raport de compresie mai mare trebuie sa aiba o cursa mai mare.

Cred ca esti de acord ca turatia maxima la care un motor mai functioneaza normal este invers proportionala cu cursa pe care o fac piesele in miscare rectilinie(piston-biela). Asta pentru ca in timpul unei rotatii a arborelui cotit (la 9000 de ture cat viseaza UNII posesori de diesel, asta inseamna 0.0067 secunde) pistoanele trebuie sa calatoreasca o distanta egala cu de doua ori cursa, basca ca trebuie sa isi schimbe directia instantaneu. Cate obiecte ai vazut sa mearga intr-o directie cu 85km/h (viteza pistonului la 9000 de ture, intr-un motor cu cursa de 79.5 mm) si instantaneu sa o ia inapoi "instantaneu" cu aceeasi viteza, fara sa se faca tzandari?

Am dCi 65. Ajunge relativ lejer la 4500 ture, fara sa se planga. Am avut ocazia sa conduc un TDI 1.9 de 130 CP.Mie mi s-a parut ca 4500 ture sunt cam multe pentru el. Motorul e bun, chiar foarte bun, dar mai putin predispus la ture decat dCi-ul.

Sa nu confundam capra din cotet cu aia de taiat lemne. Puterea e una, turatia e alta. Si parca noi am inceput de la zgomotul la relanti si de la vibratie. Mie personal mi se pare ca dCi-ul emite mai mult zgomot decat TDI-ul, dar suna mai uniform, mai putin... agricol si vibreaza mai putin.


--------------------
Renault Clio Symbol dCI 2004 Expression
Viata e scurta. Nu o putem lungi. Trebuie s-o facem lata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin
post 25 Oct 2005, 09:19
Post #21


pilot de renault


Group: Members
Posts: 883
Joined: 15 November 04
From: Lebbeke,Belgia




QUOTE(Race @ Oct 24 2005, 11:14 PM)
posesorii de Diesel numai la 9.000 RPM viseaza  biggrin.gif

In genearal motoarele Diesel de la VW sunt mai puternice decat cele de la Renault.Nu sunt fan al puterii litrice,insa nu puteti contesta adevarul.

Stii la ce visez eu?Sa merg cu 220 km/h la 2000 rpm,nu ma intereseaza planul vizual din fata mea cu turometre care merg pana la 1 milion de ture.La roti,acolo e important.
Aici iti dau dreptate, dar ce facem cu sunetul de tractor veritabil care la CR practic a disparut,ca diferenta e maaaareeee mai ales cand compari 1.9dCI120 cu 1.9TDI130.
___________
1.9 dCI


--------------------
MEGANE 2 1,9dCi --ESTATE --octombrie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EL_BGD
post 25 Oct 2005, 09:21
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 850
Joined: 9 September 05
From: Bucharest




Mai pe scurt si pe final, unde lucrez exista o Otravie 1.9 TDI de vreo 2 ani, si un excavator Volvo (mai de curand caci se construieste). Vreau sa spun ca excavatorul se aude cam la fel de tare ca masina, cu mentiunea ca e mai placut zgomotul (se aude mai clar si mai bine turbina cam imediat ce se misca). Nu se aude exagerat de tare, nu va ganditit la excavatoarele alea romanesti urate si zgomotoase, dar ideea asta e. E si un dci pe aici, care nu prea se face simtit biggrin.gif


--------------------
Renault Clio 1.4 16v 2003 bicorp
Clio II Bicorp, Pack Expression, 1.4 16V 98cp, 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin
post 25 Oct 2005, 09:29
Post #23


pilot de renault


Group: Members
Posts: 883
Joined: 15 November 04
From: Lebbeke,Belgia




QUOTE(dorin00 @ Oct 24 2005, 07:24 AM)
Common-railurile au presiunea de injectie mai mare, asa ca isi permit un raport de compresie mai mic. Compresie mai mica inseamna vibratii mai putine.

Presiunea dintr-o rampa comuna de generatia a 3-a este de pana la 1600-1750bar iar intr-un pompe duse este de pana la 2200bar,deci ce spui tu nu tine,rapoartele de compresie nu difera prea mult.Ce face diferenta(la sunet) este injectia stratificata care la CR de generatia 3-a este de 6 pulverizari(la intervale de milisecunde) pe ciclu de ardere.
___________
1.9dCI


--------------------
MEGANE 2 1,9dCi --ESTATE --octombrie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Race
post 25 Oct 2005, 10:57
Post #24


Membru


Group: Members
Posts: 170
Joined: 8 April 05
From: Bucuresti




dorin00 tu nu iei in calcul toate variabilele.La un motor turbo,nu doar compresia da puterea,ci si presiunea cu care sufla turbina.
Ideea nu era sa variezi raportul de compresie din alezaj.Doua motoare de cilindree egala pot avea diferite alezaje si curse.Sa presupunem doua motoare de cilindree identica,si camera de ardere cilindrica pentru simplificare.Un cilindru va avea sa zicem 500 cmc.Motorul 1 are diametruXinaltime 8x10 (aproximativ,fara zecimale).Motorul 2 are 12x4,4 (tot aproximativ).La un raport de compresie de 10,primul va avea cursa 9 cm.La un raport de compresie la alegerea ta,infinit de mare,al doilea nu va avea niciodata cursa mai mare de 4,4 cm (pentru compresie 20,adica dublu,cursa va fi 4,18 cm).Exemplul e pur teoretic,ca sa vezi ca o compresie mai mica nu inseamna neaparat o cursa mai mica.
Nu te-am contrazis la afirmatia ca o cursa mai mica inseamna turatie mai mare.Dar uite ce a zis sorin...par sa am dreptate biggrin.gif


--------------------
Renault Clio 1.4 16v Extreme 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valix
post 25 Oct 2005, 11:06
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 340
Joined: 5 January 04
From: Bucuresti




Desi multe comentarii de aici sunt rautacioase si ironice, sunt de acord ca TDI de la VAG e f zgomotos la relanti, comparat cu DCI de pe Reno-uri. Am un prieten cu 1.5 dci 80 cp, si e doar un pic mai zgomotos ca O2-ul meu, pe cand O2 TDI e intr-adevar f zgomotoasa. Cel putin la rece, zici ca-i tractor. Asta e unul din motivele pt care am ales benzinara.


--------------------
Skoda Octavia 2
1.6 MPI 102 CP
Elegance, full options
Neagra, interior bej
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dorin00
post 25 Oct 2005, 13:55
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 94
Joined: 12 May 05




QUOTE(sorin @ Oct 25 2005, 09:29 AM)
Presiunea dintr-o rampa comuna de generatia a 3-a este de pana la 1600-1750bar iar intr-un pompe duse este de pana la 2200bar,deci ce spui tu nu tine,rapoartele de compresie nu difera prea mult.Ce face diferenta(la sunet) este injectia stratificata care la CR de generatia 3-a este de 6 pulverizari(la intervale de milisecunde) pe ciclu de ardere.
___________
1.9dCI

Habar n-aveam ca presiunea de injectie la non-CR-uri poate fi atat de mare. Pai asta inseamna ca presiune de injectie mai mare nu inseamna autoaprindere mai buna. Pompe duse (pompa duza?) nu permite injectie stratificata?


--------------------
Renault Clio Symbol dCI 2004 Expression
Viata e scurta. Nu o putem lungi. Trebuie s-o facem lata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dorin00
post 25 Oct 2005, 14:07
Post #27


Membru incepator


Group: Members
Posts: 94
Joined: 12 May 05




QUOTE(Race @ Oct 25 2005, 10:57 AM)
dorin00 tu nu iei in calcul toate variabilele.La un motor turbo,nu doar compresia da puterea,ci si presiunea cu care sufla turbina.
Ideea nu era sa variezi raportul de compresie din alezaj.Doua motoare de cilindree egala pot avea diferite alezaje si curse.Sa presupunem doua motoare de cilindree identica,si camera de ardere cilindrica pentru simplificare.Un cilindru va avea sa zicem 500 cmc.Motorul 1 are diametruXinaltime 8x10 (aproximativ,fara zecimale).Motorul 2 are 12x4,4 (tot aproximativ).La un raport de compresie de 10,primul va avea cursa 9 cm.La un raport de compresie la alegerea ta,infinit de mare,al doilea nu va avea niciodata cursa mai mare de 4,4 cm (pentru compresie 20,adica dublu,cursa va fi 4,18 cm).Exemplul e pur teoretic,ca sa vezi ca o compresie mai mica nu inseamna neaparat o cursa mai mica.
Nu te-am contrazis la afirmatia ca o cursa mai mica inseamna turatie mai mare.Dar uite ce a zis sorin...par sa am dreptate  biggrin.gif

Da dom'le!
Pai atunci inseamna ca in curand o sa vedem diesel la 9000 de ture!

Tot ma gandesc de ce nu s-or fi facand diesele cu curse mai scurte...


--------------------
Renault Clio Symbol dCI 2004 Expression
Viata e scurta. Nu o putem lungi. Trebuie s-o facem lata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin
post 25 Oct 2005, 16:31
Post #28


pilot de renault


Group: Members
Posts: 883
Joined: 15 November 04
From: Lebbeke,Belgia




QUOTE(dorin00 @ Oct 25 2005, 12:55 PM)
Habar n-aveam ca presiunea de injectie la non-CR-uri poate fi atat de mare. Pai asta inseamna ca presiune de injectie mai mare nu inseamna autoaprindere mai buna. Pompe duse (pompa duza?) nu permite injectie stratificata?

Permite dar baietii de la VW au adoptat aceasta tehnica doar de catva timp pe 2.0 TDI care nu mai tacane asa urat ca si 1.9TDI.De fapt si ei au cam inceput cu CR pe motorul de 3.0TDI si mai nou pe 2.7TDI.Asta inseamna ca ceva le-a deschis ochii,poate pretul de productie.
____________
1.9dCI


--------------------
MEGANE 2 1,9dCi --ESTATE --octombrie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dmc
post 25 Oct 2005, 21:16
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 703
Joined: 20 December 04
From: Bucuresti




QUOTE(Valix @ Oct 25 2005, 12:06 PM)
Desi multe comentarii de aici sunt rautacioase si ironice, sunt de acord ca TDI de la VAG e f zgomotos la relanti, comparat cu DCI de pe Reno-uri.

Nu cred ca am fost rai sau ironici. Problema noastra este ca nu exista un motor care sa fie performant, economic si foarte silentios biggrin.gif Unii se plang de consum altii de zgomot, fiecare a ales ce a crezut mai bine.


--------------------
Renault Megane II 2004 - 1.6 115
Megane 2 Sedan 1.6 115 Privilege
Iulie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andreir
post 25 Oct 2005, 22:03
Post #30


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 25 December 03
From: Bucuresti




userul race are o semnatura inacceptabila pentu un forum auto decent. Asta desigur este treaba moderatorilor.
Asemanarile 2.0 TDI cu dacia de 20 ani este o gluma proasta si nu o inteleg. Or fi atacuri de razbunare? Sau.. ce or fi.. nu stiu si probabil ca nu ma intereseaza cauza.

VAG trece la Commonrail dar nu pentru zgomot sau alte pretexte de acest gen ci pur din considerente financiare. Intr-adevar la TDI PD presiunea de injectie merge pana la 2200 bar deci 1600 nu e chiar varful.

Cat despre cele 9000 rotatii pe minut nu inteleg la ce ai nevoie de ele daca la 3500 rpm ai inca suficient cuplu care imperecheat cu o cutie potrivita fac mai mult ca 9000 la alt motor. Si in SUA si UK au modificat TDI-uri 1.9 90CP si le-au dus si la 8000 rpm in mod fiabil. Doar ca motorina nu mai arde tocmai complet la turatia aia d'aia exista limitarea electronica. Rai putem fi oricare dar inteligenti nu chiar toti.


--------------------
'94 VW Passat 1.9 TDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
5 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 28th July 2025 - 19:11
Dacia