Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Vanzarile Dacia Logan, in scadere., Conform APIA,cota de piata a Dacia scade

GicaPopescu
post 18 Oct 2005, 09:15
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 18 October 05




Am analizat putin datele despre vanzarile pe primele 9 luni ale anului, oferite de APIA la adresa http://www.apia.ro/date/2005-09-Analize.pdf si am constatat ca, in ultimele 3 luni, Dacia se afla in pierdere de cota de piata. Ea a vandut in intervalul ianuarie-septembrie 68.337 de autoturisme. Aceasta reprezinta 43,4% din vanzarile totale. Dacia a avut un varf in februarie, cand a atins o cota de 51% din piata, de atunci scazand luna de luna. In primul trimestru, Dacia a vandut 24.065 de autoturisme dintr-un total de 48.300. La un total apropiat de vanzari, in trimestrul III, de 48.380 de masini, Dacia a pierdut o treime din piata (16.402 autoturisme vandute in perioada iulie - septembrie 2005).
Aceasta scadere nu se datoreaza remontului din august, cum multi ar fi tentati sa creada, ci se pare ca e provocata mai mult de cresterea puternica a preturilor la Logan din ultimele luni, ca si de aparitia unor oferte tot mai tentante din import, la preturi deja comparabile, si cu o calitate mai buna fata de masina de la Colibasi.
In septembrie, luna in care vanzarile ar fi trebuit sa cunoasca o noua explozie prin lansarea versiunilor diesel, Dacia a vandut doar 7.343 masini, fata de 10.056 in iulie, si fata de 9.194 in septembrie 2004.
Deci tendinta de scadere a vanzarilor este clar conturata.
Iara daca GM va prelua fabrica cu tehnologie mai noua de la Craiova si va produce Kalos si Spark la preturi egale sau inferioare celor de la Logan, situatia Daciei nu va mai fi chiar asa grozava, si s-ar putea sa fie nevoiti sa mai dea inapoi de la preturile la care au ajuns.
Oricum, concurenta este binevenita pe acest segment de pret, pe care Dacia a detinut practic un monopol si a profitat cam mult de acest fapt.


--------------------
Dacia Logan - DJ-XX-XXX 2006 Ambition 1,6MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 18 Oct 2005, 09:18
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




GM are mari probleme cu pierderi mari dupa primele 9 luni. Preconizeaza concedierea a 25.000 de salariati. Asa ca asta cade.

Oricum este clar ca Dacia-Renault are nevoie de concurenta.


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Codrin
post 18 Oct 2005, 09:18
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.364
Joined: 7 January 05
From: Bucuresti




Iar o dam cu monopolul?? wacko.gif


--------------------
Mazda . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GicaPopescu
post 18 Oct 2005, 09:25
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 18 October 05




Puteti sa va scandalizati, e dreptul vostru de fani Dacia, dar asta e doar o analiza a unor cifre seci, care nu mint. Oricum, oricine va prelua fabrica de la Craiova (in care am lucrat cativa ani si cunosc tehnologiile moderne si liniile robotizate, spre deosebire de ce e acum la Dacia), va putea fabrica o masina de calitate mai buna decat Loganul si la un pret cel mult egal. Ca va fi Kalos sau un alt model, asta conteaza mai putin, important este ca sunt sanse sa existe o oferta mai buna pe acest segment de piata, pe care vrem nu vrem, nu-l putem numi altfel decat monopol atunci cand e un singur ofertant. De fapt, prin cresterile repetate de preturi, Dacia s-a apropiat pre mult de segmentul superior de pret, reprezentat de Chevrolet, Fiat, si chiar Renault, ceea ce poate explica scaderea vanzarilor si pierderea din cota de piata.


--------------------
Dacia Logan - DJ-XX-XXX 2006 Ambition 1,6MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
parpanel
post 18 Oct 2005, 09:28
Post #5


Calator


Group: Members
Posts: 805
Joined: 11 March 05




parere mea: incep sa functioneze regulile pietei si poate se apropie de saturare.


--------------------
DACIA Logan 2006 Ambition
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AL
post 18 Oct 2005, 09:28
Post #6


Member


Group: Members
Posts: 2.495
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti






--------------------
Skoda KAROQ - B-21-NEW 2019
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Codrin
post 18 Oct 2005, 09:31
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.364
Joined: 7 January 05
From: Bucuresti




MONOPÓL, monopoluri, s.n. 1. Drept exclusiv al cuiva, de obicei al statului, de a dispune de ceva, de a efectua ceva; dominație într-un domeniu, într-una sau mai multe ramuri economice. ♦ 2. Privilegiu exclusiv, de drept și de fapt, pe care îl posedă un individ, o întreprindere sau un organism public de a fabrica, de a vinde sau de a exploata anumite bunuri sau servicii. ♦ Întreprindere mare sau uniune de întreprinderi care concentrează în mâna lor producția și desfacerea unor produse importante, cu scopul stabilirii unor prețuri mari și al obținerii unor profituri ridicate.

Ofertanti sunt muulti. Ca nu convine clientilor pretul ofertat e altceva.

[am editat pentru ca nu te adresezi lui GicaPopescu ci dezbati o idee! ok?]

PS: nu e nimeni scandalizat.

PPS: titlul articolului e ales in stilul jurnalistic romanesc. Skoda si VW au masini din cu totul alte segmente decat Dacia, deci nu se poate spune ca ''musca '' din cota Daciei, ci romanii au mai multi bani si s-au orientat spre altceva mai bun.

This post has been edited by AL: 18 Oct 2005, 09:59


--------------------
Mazda . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 18 Oct 2005, 09:34
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




Nu este nimic anormal in scaderea cotei de piata.
Pe de o parte a fost entuzismul initial al celor care vroiau sa-si ia LGN iar pe de alta este reactia celorlalti producatori care incearca sa se replieze, scotind modele ieftine.
Cu alte cuvinte piata incepe sa se echilibreze/maturizeze.


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GicaPopescu
post 18 Oct 2005, 09:41
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 18 October 05




QUOTE(Codrin @ 18 Oct 2005, 09:31)
MONOPÓL, monopoluri, s.n. 1. Drept exclusiv al cuiva, de obicei al statului, de a dispune de ceva, de a efectua ceva; dominație într-un domeniu, într-una sau mai multe ramuri economice. ♦  2. Privilegiu exclusiv, de drept și de fapt, pe care îl posedă un individ, o întreprindere sau un organism public de a fabrica, de a vinde sau de a exploata anumite bunuri sau servicii. ♦ Întreprindere mare sau uniune de întreprinderi care concentrează în mâna lor producția și desfacerea unor produse importante, cu scopul stabilirii unor prețuri mari și al obținerii unor profituri ridicate.

Ofertanti sunt muulti. Ca nu va convine pretul ofertat e altceva.
Sa inteleg ca ati lucrat si la Mioveni pentru o comparatie obiectiva.

PS: nu e nimeni scandalizat.
*


N-am afirmat nici un moment ca Dacia detine monopolul pe piata auto romaneasca, ci ca este un monopol pe segmentul de piata al masinilor cu pret redus. Monopol pe acest segment de piata inseamna ca exista un singur ofertant pe acest segment, nu pe piata auto in general. De fapt Loganul ar fi avut un concurent redutabil, dar Dacia a avut grija sa-l elimine, si este vorba de ... Solenza.
Despre fabrica de la Mioveni (desi nu am lucrat acolo), chiar francezii au afirmat ca au dotat-o cu un singur robot, cel care monteaza parbrizele, in vreme ce alte linii, care sunt obligatoriu robotizate in orice fabrica a secolului XXI, cum este cea pe care se fac sudurile, sunt exclusiv manuale la Dacia.
Ceea ce spune multe despre calitatea produselor ce se pot obtine in aceasta fabrica (unde nea Gheorghe mai ia o tuica, mai face cateva suduri la scaune care mai tarziu scartie, etc.).


--------------------
Dacia Logan - DJ-XX-XXX 2006 Ambition 1,6MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 18 Oct 2005, 09:44
Post #10


-


Group: Members
Posts: 22.827
Joined: 19 April 05
From: Romania




Solenza nu este un concurent pentru Logan.


--------------------
CUGIR Albalux 11 - B-11-LUX 1982
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GicaPopescu
post 18 Oct 2005, 09:47
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 18 October 05




QUOTE(IRONICK @ 18 Oct 2005, 09:44)
Solenza nu este un concurent pentru Logan.
*


Ce spui, Franz ? Interesant, cum ai ajuns la concluzia asta ? Eu unul, daca s-ar mai fabrica Solenza, mi-as lua chiar maine una cu aer conditionat la 5.000 si ceva de euroi, sau cat era ultimul pret.


--------------------
Dacia Logan - DJ-XX-XXX 2006 Ambition 1,6MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 18 Oct 2005, 09:51
Post #12


-


Group: Members
Posts: 22.827
Joined: 19 April 05
From: Romania




Eu zic ca tu nu sti ce vorbesti. Sau esti ala de la OTV care incerca sa il conviga pe Stroe ca Solenza este mai buna decat Loganul. Poate cu cota de piata ai dreptate, dar aici te inseli amarnic.


--------------------
CUGIR Albalux 11 - B-11-LUX 1982
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G.R.
post 18 Oct 2005, 09:53
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 266
Joined: 17 December 04




Era de așteptat ca vânzările să mai scadă. Era un gol pe piața românească pe segmentul mașini de familie mai ieftine. Păcat că nu am avut un an răbdare că la primăvară precis că la prețul unui Preference aș primi și clima ca bonus. Să vedem, dar așa a fost și cu Solenza după ce a trecut primul val.


--------------------
Dacia Logan 1.6 Preferance - CV 03 XXJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 18 Oct 2005, 10:03
Post #14


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.157
Joined: 11 February 04




Dieselul s-a vandut la sfarsitul lui septembrie, inceput de octombrie.
Multi au stat in expectativa intrebandu-se daca e rentabil sau nu dieselul, cum merge, etc. Asa ca au amanat cumpararea pana au putut testa masina. E absolut normala aceasta reactie a pietei. Preturile umflate nu au ajutat nici ele la cresterea vanzarilor. In plus luna septembrie are prostul obicei de veni dupa august. Adica dupa concediu, oamenii nu prea mai au bani, etc. Mai incepe si scoala, rechizite, uniforme pt aia mici. Logan e o masina care se adreseaza familiilor, nu?
Sper ca uzina de la Craiova sa incapa pe mâini bune. Mi-as dori sa se fabrice aici Kalos, Aveo, Spark, Nubira, Lacetti. Avem nevoie de concurenta si cred ca este numai si numai in avantajul nostru.
Eu am vizitat uzina Dacia si pot sa va spun ca se lucreaza in liniste si pace, fara bautura si scandal. Cine e prins baut este dat afara pe loc si au fost destui. In plus aici lucreaza multe femei si ele nu sunt trascarese mari


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan - B zzz SXX 2005
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristyyy2003
post 18 Oct 2005, 10:10
Post #15


R.I.P. Marli


Group: Members
Posts: 736
Joined: 19 December 04
From: Bucuresti




Ce de povesti cu privire la uzina din Craiova...sa se faca domne ceva acolo ca de ceva timp numai se povesteste ca o cumpara x si y.......asteptarea se prelungeste si s-ar putea sa nu iasa nimic constructiv de acolo.
Parerea mea. smile.gif

SPOR!!


--------------------
Suzuki SX4 - B 67 TMK 2008
"Greierii" ma innebunesc!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CosminM
post 18 Oct 2005, 10:25
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 156
Joined: 24 January 05
From: Sibiu




QUOTE(GicaPopescu @ 18 Oct 2005, 09:41)
Despre fabrica de la Mioveni (desi nu am lucrat acolo), chiar francezii au afirmat ca au dotat-o cu un singur robot, cel care monteaza parbrizele, in vreme ce alte linii, care sunt obligatoriu robotizate in orice fabrica a secolului XXI, cum este cea pe care se fac sudurile, sunt exclusiv manuale la Dacia.
Ceea ce spune multe despre calitatea produselor ce se pot obtine in aceasta fabrica (unde nea Gheorghe mai ia o tuica, mai face cateva suduri la scaune care mai tarziu scartie, etc.).
*


Ca sa scoti un produs ieftin nu apelezi la robotizare ci la mana de lucru ieftina. Robotizarea implica investitii mari (plus ca o linie robotizata are si o viata scurta comparativ cu mana de lucru). Asta a facut si Renault la Dacia. Investitii minime pentru a realiza un produs ieftin.
Cat despre faptul ca Solenza ar fi luat din piata Logan-ului ... e posibil dar nu cred ca ar fi fost un procent semnificativ. Putem doar sa presupunem ... doar atat(ca au avut grija aia de la Mioveni).


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.4 - SB.......
În momentele dificile ale vieții trebuie să ridici capul, să scoți pieptul în față și să spui cu hotărâre: "Acuma chiar că am pus-o!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
99AIM
post 18 Oct 2005, 10:26
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 26 June 05





Adevarul este ca preturile au cam crescut la Dacia iar calitatea nu prea e pe masura,mie unul imi pare rau dupa Skoda mea care era destul de trainica fata de Logan.
Competitia a cam inceput sa apara,modelele de Fiat Albea, Kalos sau Clio au cam scazut cota de piata a Loganului,asta este piata.


--------------------
Clio III ph 1 Renault Fluence ph 2 - CT 99 xxx 1.6 dci
Sufletele mari au intalnit intotdeauna opozitie din partea mintilor mediocre. (Albert Einstein)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtulea
post 18 Oct 2005, 11:00
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 11 April 05
From: Ploiesti (Alba-Iulia)




Domnul CosminM,

Vad ca sunteti din Sibiu, iar daca ati terminat Politehnica inseamna ca am fost colegi de facultate (detalii pe PM). Cum puteti spune ca o linie robotizata este mai scumpa si are o viata mai scurta decat cea a unui muncitor, iar mana de lucru ieftina este prost platita si face rebut mare. La o linie de roboti, dupa cum spunea si dl prof Telea, din facultate, tot ce reprezinta cheltuielile sunt consumabilele si softul. Unui on ii trebuie pregatire, ii trebuie salariu, ii trebuie timp de odihna etc. Unui robot nu-i folosesc la absolut nimic cele mentionate mai sus.

Dacia a avut monopol de piata fiind singura firma autohtona producatoare de masini, astfel permitandu-si, oarecum la fel ca Petromul, modifocarea preturilor dupa bunul plac.Aparitia altor competitori pe piata nu cred ca ca afecta in mare masura politica de preturi a Dacia deoarece aceasta are un target stabilit pentru vanzari si se adreseaza unui anumit segment de piata.


--------------------
Dacia Logan - PH-78-UTU sept 2006, Laureate 1,6
Do not try to forget your past, IT made you what you are!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 18 Oct 2005, 11:13
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti





Toata stima pt dl Telea dar mi se pare ciudat sa spui ca "tot ce reprezinta cheltuielile sunt consumabilele si softul". Pai investitia initiala unde este (si implicit amortizarea)?

Reteta de mai sus (muncitori in loc de roboti) se aplica insa perfect in tari cu mina de lucru ieftina.

Incearca si tu un calcul avind in vedere costul miinii de lucru de la noi si sint sigur ca iesi mai ieftin.


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 18 Oct 2005, 11:16
Post #20


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




daca (pret robot+consumabile+alte acareturi robot in viata medie de utilizare a robotului) > (costurile cu salariatii pe parcursul aceleiasi perioade) => este mai eficient sa lucrezi cu oameni...
Plus ca la oameni nu ai cheltuieli cu redeventele sau dobanzile (imprumut cumparare robot sau leasing)


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SUPERCAR
post 18 Oct 2005, 11:21
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 624
Joined: 6 June 05
From: Constanta




Off-topic

Dar oare nu meritam si noi romanii o calitate mai buna la masini...totusi banuiesc ca acei robotii au o calitate mai buna fata de mana de lucru a oamenilor.
Cel putin se merita investit intr-un robot de sudura si unul de vopsit.


--------------------
Dacia Logan - CT 82 PWR 1.5 dCI Martie 2007 Euro4 - 70CP@90CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CosminM
post 18 Oct 2005, 11:33
Post #22


Membru


Group: Members
Posts: 156
Joined: 24 January 05
From: Sibiu




QUOTE(rtulea @ 18 Oct 2005, 11:00)
Domnul CosminM,

Vad ca sunteti din Sibiu, iar daca ati terminat Politehnica inseamna ca am fost colegi de facultate (detalii pe PM). Cum puteti spune ca o linie robotizata este mai scumpa si are o viata mai scurta decat cea a unui muncitor, iar mana de lucru ieftina este prost platita si face rebut mare. La o linie de roboti, dupa cum spunea si dl prof Telea, din facultate, tot ce reprezinta cheltuielile sunt consumabilele si softul. Unui on ii trebuie pregatire, ii trebuie salariu, ii trebuie timp de odihna etc. Unui robot nu-i folosesc la absolut nimic cele mentionate mai sus.

Dacia a avut monopol de piata fiind singura firma autohtona producatoare de masini, astfel permitandu-si, oarecum la fel ca Petromul, modifocarea preturilor dupa bunul plac.Aparitia altor competitori pe piata nu cred ca ca afecta in mare masura politica de preturi a Dacia deoarece aceasta are un target stabilit pentru vanzari si se adreseaza unui anumit segment de piata.
*


Domnule Rtulea lasa dumneata teoria prof telea (de fapt nici nu am auzit de el chiar daca am terminat ingineria (doar ca facultatea de calculatoare)). Pai tu cati ani crezi ca te duce o linie robotizata?? 10 ani (eu cred ca mai putin fara reparatii capitale) . Cat mai investesti intr-o linie robotizata pt intretinere. O linie robotizata in intreg ansamblul ei este tot o "masinarie", care pe langa "benzina"( sau curent ) necesita si piese de schimb, si multe altele plus upgrade-ul la soft(vezi si tu ce preturi se practica pe piata la soft-urile profesionale). Crezi ca astea-s ieftine?? Un om daca are o calificare minima, pe un salariu de "rahat" "te duce" minim 15 ani. Cat crezi ca investesc aia pe calificarea personalului. Eu zic ca foarte putin comparativ cu investitia in intretinerea unei linii robotizate. Asa ca din acest motiv nu s-a facut o linie robotizata. Si cand o sa fie mana de lucru prea scumpa in Romania se vor muta in alte tari (vezi industria textila) .

This post has been edited by CosminM: 18 Oct 2005, 11:34


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.4 - SB.......
În momentele dificile ale vieții trebuie să ridici capul, să scoți pieptul în față și să spui cu hotărâre: "Acuma chiar că am pus-o!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zodrac
post 18 Oct 2005, 12:57
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 426
Joined: 13 January 05
From: Bucuresti




În calculul vostru nu intră cea mai iportantă componetă: productivitatea. Întradevăt poate un robot costă per ansamblu mai mult decât cel puțin 3 muncitori (se lucrează în 3 schimburi), dar ei, roboții, vor lucra mult mai eficient, mai repede, mai calitativ. Părerea mea.

This post has been edited by zodrac: 18 Oct 2005, 12:58


--------------------
* * *
Dacia Logan Ambition 1.5 dCi - iunie 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtulea
post 18 Oct 2005, 13:17
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 11 April 05
From: Ploiesti (Alba-Iulia)




Corect "zodrac"

O fi costand muncitorul mai putin dar cheltuiala cu robotii se amortizeaza foarte repede prin productivitatea pe care o au si prin precizia cu care indeplinesc sarcinile. Eu am terminat Masini Unelte si Roboti Industriali si stiu despre ce vorbesc acum. Nici nu va dati seama ce repede poate trece un robot de la realizarea unor sarcini la altele, pe cand cu omul este mai anevoios. Nu faceti confuzie intre roboti si masini automate. In cazul masinilor automate trebuie schimbata partea hard pentru a le schimba activitatea pe cand un robot trebuie doar programat si va face totul incepand cu insurubat piulite si terminat cu scuipat de seminte.


--------------------
Dacia Logan - PH-78-UTU sept 2006, Laureate 1,6
Do not try to forget your past, IT made you what you are!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 18 Oct 2005, 13:32
Post #25


-


Group: Members
Posts: 22.827
Joined: 19 April 05
From: Romania




Ahaaaa, deci robotii decojesc semintele de floarea soarelui ca sa cumparam noi mieji . . . .


--------------------
CUGIR Albalux 11 - B-11-LUX 1982
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vv
post 18 Oct 2005, 13:39
Post #26


dilbert.com


Group: Members
Posts: 1.080
Joined: 10 June 04
From: Bucuresti




Mai, eu am vazut ca majoritatea semintelor decojite sunt unguresti, credeam ca aduna ei in mod special semintele scuipate ca sa le exporte in Romania. 243.gif

si ca sa reduc un pic sansele de a lua warn pt. offtopic - eu parca tin minte ca Reno zicea la inceput ca doar intretinerea robotilor i-ar costa cat salariile muncitorilor....


--------------------
Renault Grand Scenic - B.00.XXX 2008
It is final proof of god's omnipotence that he needs not exist in order to save us.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bomicabomic
post 18 Oct 2005, 14:04
Post #27


Ex-membru DaciaClub


Group: Members
Posts: 1.072
Joined: 7 September 04




Domnul Gica Popescu, pun si eu o intrebare : De ce preturile Cielo facute la Craiova nu au scazut semnificativ in acesti 10 ani? Aaaa...? Din cauza investitiilor fff. mari care au fost facute, inclusiv, roboti...De aceea are fabrica probleme acum, ca e pe mina bancilor, 800 mil de coco, datorie nu-i de colea...
Reno, practic cistiga la Logan din asamblarea manuala....ca pentru restul de operatii, uzinaj, presaj, mijloace de control, folosesc utilaje de ultima generatie, unde costurile cu muncitorii sunt infime in raport cu costurile investitiei si ale sculelor.
Daca Reno, se gindea sa faca asamblarea robotizata, nu mai trebuia sa cumpere Dacia, faceau Loganul in Spania, Franta....dar la alt pret.

PS: Cit priveste vinzarile, eu zic ca cit, de curind vom vedea si oferte speciale la Dacia. Pina acum, n-a fost cazul, ca a fost inghesuiala mare. Iar concurenta Logan si-a cam epuizat "munitia " pentru reduceri de preturi, sunt cam la limita de jos.

This post has been edited by bomicabomic: 18 Oct 2005, 14:13


--------------------
x x - x
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtulea
post 18 Oct 2005, 14:13
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 11 April 05
From: Ploiesti (Alba-Iulia)




Dar "bomicarbomic", sa nu uitam ca in cazul Daewoo a fost vorba si despre expirarea licentei cumparate pentru romania. Eu tind sa cred ca daca ar mai fi continuat productia ar fi scos ei o parte din datorie. Si oare cat din cei 800 mil coco reprezinta datoria cu dotarile si cat cu vile de vacanta si bairamuri?


--------------------
Dacia Logan - PH-78-UTU sept 2006, Laureate 1,6
Do not try to forget your past, IT made you what you are!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CosminM
post 18 Oct 2005, 14:13
Post #29


Membru


Group: Members
Posts: 156
Joined: 24 January 05
From: Sibiu




QUOTE(zodrac @ 18 Oct 2005, 12:57)
În calculul vostru nu intră cea mai iportantă componetă: productivitatea. Întradevăt poate un robot costă per ansamblu mai mult decât cel puțin 3 muncitori (se lucrează în 3 schimburi), dar ei, roboții, vor lucra mult mai eficient, mai repede, mai calitativ. Părerea mea.
*


Gresesti. Nu in calculul nostru(ca nu noi construim loganul) ci in calculul lor(al celor de la Dacia sau mai bine zis Renault).Si cred ca si-au facut temele destul de bine in privinta PROFITULUI (ca asta conteaza).


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.4 - SB.......
În momentele dificile ale vieții trebuie să ridici capul, să scoți pieptul în față și să spui cu hotărâre: "Acuma chiar că am pus-o!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bomicabomic
post 18 Oct 2005, 14:27
Post #30


Ex-membru DaciaClub


Group: Members
Posts: 1.072
Joined: 7 September 04




Corect Cosmin si prin asta ii voi raspunde si lu Rtulea. Reno prin cumpararea Dacia, a vrut sa ocupe o pozitie buna pe piata tarilor emergente, nu sa faca un produs sa-l vinda in toata lumea. degeaba ai o productivitate sporita, daca tu iti propui sa vinzi anual in Franta 2000 de masini...nu-ti foloseste la nimic.
Daewoo, cind a investit in Ro, Polonia si alte tari estice, au facut-o sa ocupe piata europeana, au crezut ca sunt cine stie ce scule in domeniul auto si nu numai....au investit la greu, pina au ajuns la mina bancilorsi au dat faliment.


--------------------
x x - x
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th August 2025 - 11:37
Dacia