Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages < 1 2 3 4 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Vanzarile Dacia Logan, in scadere., Conform APIA,cota de piata a Dacia scade

bendix
post 28 Oct 2005, 12:05
Post #61


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.005
Joined: 10 November 04
From: Timisoara.RO




QUOTE(Funny @ 28 Oct 2005, 11:11)
Discutii multe si fara sens.Daca piata din RO ar fi atractiva si potenta din punct de vedere financiar , multi mari producatori seriosi ar "navali" peste noi pentru a cumpara si/sau construi fabrici de autoturisme.(si nu numai)
Cum insa la rubrica "piata romaneasca" se poate bifa fara teama de a gresi ceva de genul "nu este cazul" , va asigur ca nu vom avea parte prea curand de altceva decat "tepari" si "tunari".
*



E clar ca ne referim la lucruri diferite. Voi vedeti in primul rand piata romaneasca, lucru important, e adevarat.

Eu vad in primul rand forta de lucru romaneasca calificata. (Veti spune ca nu e disciplinata, dar asta se poate rezolva rapid.) Eu vad uzina de la Craiova care este relativ bine dotata si care poate fi preluata pe un pret acceptabil. Eu vad posibilitatea unui potential producator asiatic de a penetra in Europa.

QUOTE
PS: parca nici Grecia, nici Cipru, nici Malta, nici Andora, nici Bulgaria, nici Croatia, nici Republica Moldova, nici Norvegia nu auindustrie de autovehicule... La ei cam cat sunt taxele? (s-ar putea sa ma insel la unele tari, dar multe din cele enuntate sigur se incadreaza la "fara industrie de autovehicule")


Nu cunosc in detaliu economiile tarilor de mai sus. Pot sa vorbesc insa despre ceea ce stiu. Republica Moldova a avut spre deosebire de Romania doar un operator de telefonie mobila. Minutul de convorbire la ei era cam de 3-4 ori mai scump decat la noi.

Si sa stiti ca nu numai preturile sufera cand lipseste concurenta, sufera si serviciile.

P.S. Mai raspund la asta si apoi trebuie sa plec:

QUOTE
Pai sa va dau un hint:
De ce nu faceti voi acea fabrica, daca ar fi asa de eficienta pe o piata de ca a Romaniei (plus ceva la export)?


Eu cred ca toata discutia se bazeaza pe faptul ca acea fabrica (Craiova) exista deja. Asa ca nu e nici un dubiu, nu e nici un risc: Romania ar fi mai castigata ca la Craiova sa vina un alt producator, altul decat Dacia/Renault. Asta o afirm eu, proprietar multumit de Logan smile.gif

Bafta si week-end placut tuturor !

This post has been edited by bendix: 28 Oct 2005, 12:11


--------------------
Dacia Logan - TM10### , alb arctic Ambiance - 2005
In mileniul III automobilele vor merge cu apa sau nu vor merge deloc !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Funny
post 28 Oct 2005, 12:28
Post #62


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.272
Joined: 7 October 04




QUOTE(bendix @ 28 Oct 2005, 12:05)
Eu cred ca toata discutia se bazeaza pe faptul ca acea fabrica (Craiova) exista deja. Asa ca nu e nici un dubiu, nu e nici un risc: Romania ar fi mai castigata ca la Craiova sa vina un alt producator, altul decat Dacia/Renault. Asta o afirm eu, proprietar multumit de Logan smile.gif

Bafta si week-end placut tuturor !
*



Cred ca toata suflarea care este rationala este de acord cu ceea ce spui .Din pacate nu prea are alti pretendenti fabrica de la Craiova.(in afara de cei vehiculati prin media)
Nu afirm ca sunt detinatorul adevarului absolut cand spun ca piata Europei de Est nu este vizata de un mare producator care s-ar putea reloca in Romania , insa asta este realitatea.
Daewoo Craiova va fi probabil o "prada" usoara pentru Nissan. (Renault nu cred ca este interesata de dezvoltare pe termen lung in Ro,un argument in favoarea celor afirmate fiind multitudinea locatiilor in care se produce Logan)
Sa speram ca cei din grupul Renault - Nissan vor reusi sa realizeze la Craiova niste produse de calitate la preturi atractive.Daca va fi asa sau altcumva ramane de vazut.Insa , la modul in care s-au derulat privatizarile in RO pana acum , s-ar putea sa mai curga multa apa pe Siret pana sa stim ce si cum.

This post has been edited by Funny: 28 Oct 2005, 12:29


--------------------
Dividae et impera!
Lasciate ogni speranza , voi ch'entrate!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jimmyalex
post 28 Oct 2005, 20:05
Post #63


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 26 October 05




Taxele in tarile care nu au o industrie constructoare de automobile sunt intradevar foarte mari, ajungand si pana la 120% in Danemarka. Nu sunt sigur daca aceste taxe se datoreaza neaparat lipei unor producatori de autoturisme sau se datoreaza nivelului foarte ridicat de viata din tarile respective(ma refer aici la Danemarka, Finlanda, tarile nordice). Poate statele nordice au gasit o modalitate de a aduna foarte multi bani la buget smile.gif . In Dk taxa pt masina inca se mai numeste LUXURY TAX si poate ajunge pana la 120% din valoarea masinii.
De exemplu un Matiz nou costa 100 000 de coroane , adica aprox 16 000 euro.
Asa ca pretul Daciei si taxele care le platim noi sunt mai mult decat OK.
Dacia a facut un lucru bun si sunt convins ca in urmatorii ani o sa aiba succes nu numa pe piata romaneasca.


--------------------
Dacia Logan 1,4 Ambiance - CS 04 SSv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Codrin
post 28 Oct 2005, 21:29
Post #64


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.364
Joined: 7 January 05
From: Bucuresti




QUOTE(jimmyalex @ 28 Oct 2005, 21:05)
Poate statele nordice au gasit o modalitate de a aduna foarte multi bani la buget smile.gif  .
*


Resurse naturale en gros si domeni cheie inca sub controlul statului. Plus ca mare parte din bani sunt investiti de stat afara ca garatie pentru vremuri tulburi (vezi Norvegia)


--------------------
Mazda . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
JORJ
post 28 Oct 2005, 21:39
Post #65


Membru autentic


Group: Members
Posts: 292
Joined: 4 January 05




Eu nu pricep de ce tocmai lipsa industriei auto proprii se aduce ca argument pentru taxe mari la import de masini.

Eu ma gandeam ca esti tentat sa pui taxe mai consistente tocmai atunci cand ai industrie proprie tocmai ca sa o protejezi.

Faptul ca astia au taxe asa de mari m-a susprins, pt. ca noi ne tot plangeam de cei 30% (daca o mai fi la fel) de la noi pentru masini din afara Europei.

Nu cred ca 120% la Danezi are legatura cu lipsa propriei industrii auto, ci poate cu o sursa de taxare pe care au gasit-o ei mai potrivita la buget.

Later edit:
Poate isi prootrejeaza industria in ansamblu si taxeaza gros absolut orice import.

This post has been edited by JORJ: 28 Oct 2005, 21:42


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.4 Perla - B -XX - XXX
Nu dau flashuri
Daca vreau sa depasesc semnalizez si astept
Nu claxonez decat daca e absolut necesar
Folosesc proiectoarele doar cand e ceata
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bendix
post 29 Oct 2005, 06:21
Post #66


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.005
Joined: 10 November 04
From: Timisoara.RO




QUOTE(jimmyalex @ 28 Oct 2005, 20:05)
Taxele in tarile care nu au o industrie constructoare de automobile sunt intradevar foarte mari, ajungand si pana la 120% in Danemarka. Nu sunt sigur daca aceste taxe se datoreaza neaparat lipei unor producatori de autoturisme sau se datoreaza nivelului foarte ridicat de viata din tarile respective(ma refer aici la Danemarka, Finlanda, tarile nordice)
*



Asta e o informatie foarte utila. Stim asadar ca taxele la autoturisme sunt 80% in Finlanda si spre 120 % in Danemarca.

Si fiindca sunt doua teorii (una ca taxele mari din aceste tari se datoreaza lipsei industriei producatoare auto, iar a doua ca taxele mari se datoreaza intr-u totul politicii guvernului din tarile cu nivel foarte ridicat de viata), eu va propun un "pariu". smile.gif

Haideti sa alegem Suedia, tara producatoare de masini (bune) si cu un nivel foarte ridicat de trai. Poate ne spune cineva care a intrat in contact cu piata de masini noi de acolo, ce taxe exista in Suedia la autoturisme? Eu sincer, nu cunosc valoarea taxelor de acolo. Cred ca un prag decent de taxe este de pana la 30%. Daca in Suedia sunt taxe mai mari, voi recunoaste public ca teoria mea cu preturi mici la masini in tarile producatoare de autoturisme este eronata.

P.S. Am vrut doar sa mai adaug pe ce se bazeaza teroria mea. Un producator de autoturisme dintr-o anumita tara cred ca ar face loby puternic pentru ca pretul la client sa nu ajunga la valori foarte mari. Daca ar fi mai multi producatori influenta lor ar trebui sa fie si mai accentuata


--------------------
Dacia Logan - TM10### , alb arctic Ambiance - 2005
In mileniul III automobilele vor merge cu apa sau nu vor merge deloc !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DigitalScribe
post 29 Oct 2005, 12:25
Post #67


Scribul Digital


Group: Members
Posts: 1.249
Joined: 5 October 04
From: Iasi




O taxa mare reduce consumul si protejeaza economia de un deficit de cont curent. Nivelul de trai din tarile enumerate mai sus e destul de ridicat si lumea si-ar putea permite lejer sa cumpere o masina la pretul din tara in care e produsa insa statul intervine.

Tine mai mult de capacitatea de exportator a tarii respective sau macar prestator de servicii catre alte state. Taxa aia mare protejeaza ecomonia tarii de la a inregistra un consum excesiv. E o frana pusa banilor care ies din tara.

Exact invers se intampla cand ai industria proprie unde local e benefic sa ajuti prin taxe scazute pentru ca producatorul tau local iti ofera locuri de munca si o posibila crestere a capacitatii de exportator a tarii. Fiecare tara isi cauta propriul echilibru financiar prin propiriile metode adaptate la conditiile locale... nimic special in asta.


--------------------
Renault Espace V Renault Zoe - n/a D-Max 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bomicabomic
post 30 Oct 2005, 21:56
Post #68


Ex-membru DaciaClub


Group: Members
Posts: 1.072
Joined: 7 September 04




QUOTE(daciafan @ 27 Oct 2005, 16:45)
e vb de monopol pe segment de pret...am sa o repet pana o s-o inteleaga toti... cool.gif
*


radmasa.gif radmasa.gif Sincer asta n-am mai auzit-o pina acum.
Conform celor afirmate de tine, SNTR detinea monopolul pe un segment important de piata....a fumatorilor de CARPATI. Si pina la urma s-a ales praful...din monopolul asta si nu ca BAT, PM, JTI, ar fi intervenit in piata cu produse ieftine cu adresabilitate pentru mineri, muncitorii de la Republica, Faur, etc...
De fapt, au fost smecheri, le-au inregistrat ca marca fabricata in Bulgaria.. biggrin.gif

Mai oameni buni, reveniti-va cind vorbiti de monopol...ca una este sa fii singurul producator intr-o tara si alta e monopolul.
Presupunind ca Romania, nu ar fi avut nici o fabrica auto in 90 si ar fi venit Reno sau alta firma sa faca prima fabrica in Ro, ce ar fi trebuit sa zica guvernantii de la acea vreme? " OK, noi va lasam sa faceti fabrica, dar veniti si cu un concurent...altfel, nu se poate, sau asteptati pina primim cerere si de la concurenta si dupa aia vorbim". Ce dreaq mai....

Atit timp cit piata e libera, cit timp toate marcile din lume sunt prezente aici....nu vad nici un monopol. Aaaa, ca astia au preturile mai mari, asta e...si nu vad problema. Taxe sunt oriunde in lumea asta.
Dar noi romanii, vrem masina ieftina si de super-calitate....ei asta trebuie sa pricem odata pentru totdeauna, ca nu se poate.

Oare cehii la fel gindesc de Skoda? Ca e monopol....si trebuiau sa faca proteste, sa darime guverne si sa-i forteze sa aduca alti fabricanti.

PS: Daca credeti ca Romania are asa mare potential, faceti ce-a spus Klaus. Dati-i incolo de mari producatori, care nu vad potentialul si faceti voi marea fabrica, spargeti monopulul....dar...sa n-aveti surprize, dupa aia. Socoteala din tirg nu se potriveste cu a de-acasa.

This post has been edited by bomicabomic: 30 Oct 2005, 21:57


--------------------
x x - x
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bendix
post 31 Oct 2005, 08:40
Post #69


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.005
Joined: 10 November 04
From: Timisoara.RO




DigitalScribe, sunt perfect de acord cu tine. As face o completare insa la ceea ce ai spus aici:
QUOTE
Exact invers se intampla cand ai industria proprie unde local e benefic sa ajuti prin taxe scazute pentru ca producatorul tau local iti ofera locuri de munca si o posibila crestere a capacitatii de exportator a tarii. Fiecare tara isi cauta propriul echilibru financiar prin propiriile metode adaptate la conditiile locale... nimic special in asta.


Eu ma referam la faptul ca intr-o tara producatoare de autoturisme, toate preturile sunt mai jos, chiar si la marcile care nu sunt produse in acea tara. E un fenomen interesant.

Pentru bomicabomic:

QUOTE
Oare cehii la fel gindesc de Skoda? Ca e monopol....si trebuiau sa faca proteste, sa darime guverne si sa-i forteze sa aduca alti fabricanti.


Da, oricat de ciudat ar parea, fabrica Skoda din Cehia este un monopol.

Ca sa intelegem mai bine cum este cu monopolurile, eu propun sa ne imaginam prin absurd ca in SUA ar exista un singur producator de autoturisme (Skoda, de pilda). Ei bine, conform legilor economiei de piata americane, acea fabrica ar fi obligata sa se scindeze in doua, sau mai multe parti independente si cu proprietari diferiti !!

In Cehia nu se iau astfel de masuri fiindca a aderat la UE, piata cu mai multi producatori.

This post has been edited by bendix: 31 Oct 2005, 08:49


--------------------
Dacia Logan - TM10### , alb arctic Ambiance - 2005
In mileniul III automobilele vor merge cu apa sau nu vor merge deloc !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bomicabomic
post 31 Oct 2005, 09:42
Post #70


Ex-membru DaciaClub


Group: Members
Posts: 1.072
Joined: 7 September 04




Mda..ce sa mai spun, ca n-am cuvinte. Deci in Romania pe linga Semanatoarea, trebuie sa mai avem un producator de combine, pe linga Roman, mai trebuie sa mai avem un producator de camioane, pe linga Tractorul, altul...etc... Ca deh, sunt singurii producatori pe domeniul lor si fac monopol...

Si cum, altii nu se inghesuie sa investeasca sa le cumpere, ce sa mai vorbim de construirea altora noi...ar trebui sa le inchidem. Le spunem direct miilor de angajati de acolo, "fratilor, voi sunteti monopol...asta e, si nu e permis".

La fel de bine si la ROMBAT Bistrita, trebuie facut ceva...ca tot monopol este si la Chimcomplex Borzesti si la COS Tirgoviste, etc..

Bendix, Skoda nu a fost niciodata un monopol in Cehia. Ca sa fi fost asa, trebuia sa influenteze direct piata, sa nu ofere alternative cehilor, aia sa fie obligati sa cumpere masini numai si numai de la ei, la preturi care n-aveau nici o legatura cu ceea ce se intimpla in piata.
Dar, n-a fost si nu este asa...atit timp cit Loganul , ex., este mai ieftin decit produsele lor si se vinde pe piata lor...

Aaaa si as vrea sa stiu, Boeing si Airbus, ce sunt....? Bine ca nu se mai face la Romaero, BAC 11 sau Rombac, ca era musai sa se mai construiasca o fabrica....
Haide bre, dati-o incolo de treaba, cu monopolul asta...

This post has been edited by bomicabomic: 31 Oct 2005, 09:44


--------------------
x x - x
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bendix
post 31 Oct 2005, 10:45
Post #71


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.005
Joined: 10 November 04
From: Timisoara.RO




bomicabomic, da inteleg ce vrei sa spui, intr-o piata mondiala din ce in ce mai globalizata este tot mai greu sa se evidentieze granitele dintre ceea ce este monopol si ceea ce nu este monopol. Asa este.

Totusi daca e sa aleg intre doua lucruri, prefer sa aleg pe cel care pare ca nu e monopol decat pe cel care pare ca ar fi monopol smile.gif





--------------------
Dacia Logan - TM10### , alb arctic Ambiance - 2005
In mileniul III automobilele vor merge cu apa sau nu vor merge deloc !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DigitalScribe
post 31 Oct 2005, 12:01
Post #72


Scribul Digital


Group: Members
Posts: 1.249
Joined: 5 October 04
From: Iasi




QUOTE(bendix @ 31 Oct 2005, 08:40)
[...]
Eu ma referam la faptul ca intr-o tara producatoare de autoturisme, toate preturile sunt mai jos, chiar si la marcile care nu sunt produse in acea tara. E un fenomen interesant.
[...]

Tocmai pentru ca celelalte firme trebuie sa faca si ele cat de cat concurenta ca sa isi pastreze existenta in piata. Deci cumva e un efect opus acelui de monopol.

Dacia dupa parerea mea are doar avantajul ca poate produce mai ieftin decat altii pentru a vinde un produs la un pret maxim chiar aici local. E un avantaj cred si nu un monopol real.

Cand va aparea alt producator serios aici atunci concurenta va fi de la cot la cot. Cand va disparea avantajul producerii autoturismelor local atunci va exista o concurenta completa iar Dacia va pierde acest avantaj pe piata locala si invecinata probabil.

This post has been edited by DigitalScribe: 31 Oct 2005, 12:07


--------------------
Renault Espace V Renault Zoe - n/a D-Max 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
arond
post 6 Nov 2005, 22:00
Post #73


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 29 August 05




Nu cred ca e poate fi vorba de monopol:
Dacia este concurata si inca relativ serios chiar de Renault, prin Clio (asta ca sa nu mai vorbim de altii: Kalos, Fiat Albea, etc). Am cativa prieteni care s-au codit mult sa aleaga intre Clio si Logan si au ales Clio - cu alte cuvinte, piata nu este monopolizata de Dacia, si asta e lucrul important: cand vorbim de monopol, vorbim de piata si nu de facilitatile de productie.

Numa' bune.


--------------------
Logan/Nova Laureate 1.4/GT - -
People ask for criticism, but they only want praise.
W. Somerset Maugham (1874 - 1965)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladiopa
post 15 Nov 2005, 10:18
Post #74


Membru incepator


Group: Members
Posts: 89
Joined: 31 August 05
From: Bucuresti




QUOTE(DigitalScribe @ 28 Oct 2005, 11:32)
@vladiopa:
1. Ce zici tu nu-i treaba romaneasca ci se numeste economie de piata.
2. Din moment ce e asa de mare pretul pentru aceasta "treaba romaneasca" probabil ai o alta optiune mai ieftina si la fel de buna sau poate cam la fel ca pret dar mult mai buna. Si daca tot ai aceasta optiune nu inteleg indignarea ta din moment ce alegerea iti apartine.

E de inteles ca toata lumea vrea mai ieftin insa de la a vrea mai ieftin daca se poate si la a fi total indignat si suparat ca nu se poate mai ieftin e o diferenta. Problema nu sta la produs sau la pretul acestuia ci la cat castiga romanul. Cu cat mai devreme realizezi asta cu atat mai bine pentru tine. Acolo e problema si acolo trebuie sa schimbi ceva si nu la preturile din piata neaparat dar cum zici tu, "asa e romanul", nu e el de vina... restul lumii e de vina.
*



Nu asta era ideea. Era o remarca cu privire la anormalitatea unei "economii de piata". Nu oi fi eu specialistul care sa vorbeasca, mai ales ca nu suntem pe la nici o conferinta ci ne dam fiecare cu parerea ca de..asta e sport national, toti ne pricepem la masini si fotbal. Dar, revenind la ceea ce spuneam, urmarind politicile altor firme producatoare de auto de pe piete vestice, cu cat ne departam de momentul lansarii pe piata al unui model, cu atat pretul are tendinta sa scada (nu zic ca o face mereu). Apoi, in anumite momente ale anului se anunta o seride de oferte pe care pana acum la Dacia nu le-am regasit. Asadar, raman tot la ideea mea de anormalitate in politica de vanzari Dacia intrucat desi masina nu a fost imbunatatita deloc, pretul ei a crescut cam cu 500 de eur pt fiecare varianta. Eu unul am un Logan Laureate 1,6 si, chiar in conditiile astea ale cresterii pretului mai vreau sa imi mai cumpar inca un Logan.
Poate,cine stie, sa fie oare pretul cu care s-a lansat un pret promotional ? tongue.gif si asta sa fie pretul normal de vanzare. Posibil
Si iti dai seama ca tot timpul incerci sa raportezi la cat castiga un roman. Daca as avea un salariu pe la 2000 nu as sta sa ma uit la pret si probabil as cauta in segmentul superior ofertele.



--------------------
Dacia Logan Laureate 1,6 - B- 2005
Oricat de mica ne e leafa, noi tot putem munci mai putin decat ne platesc ei!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DigitalScribe
post 15 Nov 2005, 10:52
Post #75


Scribul Digital


Group: Members
Posts: 1.249
Joined: 5 October 04
From: Iasi




Ce zici tu de obicei se intampla cand deja s-a lansat un alt model (vezi Clio 3 fata de Symbol care acum e la oferta) pentru ca sunt stocuri, masina nu se mai produce si toata lumea s-a orientat deja spre modelul nou. Singurul motiv pentru care ai cumpara un model la capat de viata dar nou (si nu la 1 an de la lansare precum Loganul) e oferta speciala, deci pretul.
Nu este cazul pentru Logan care tocmai si-a lansat si motorizarea Diesel.
Logan nu e o masina normala din punctul de vedere enuntat mai sus. Nu si-au propus sa o schimbe prea curand ci din contra, sa fie o masina cu un ciclu mai mai mare in ce priveste aparitia/disparitia de pe piata tocmai pentru ca pretentiile nu stau la capitolul design ci la capitolul functionalitate.


--------------------
Renault Espace V Renault Zoe - n/a D-Max 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladiopa
post 15 Nov 2005, 12:02
Post #76


Membru incepator


Group: Members
Posts: 89
Joined: 31 August 05
From: Bucuresti




Da, se poate sa ai dreptate. Probabil cunosti mai multe date si de obicei nu-mi place sa vorbesc unde nu cunosc suficient. Insa ceea ce spui e plauzibil.


--------------------
Dacia Logan Laureate 1,6 - B- 2005
Oricat de mica ne e leafa, noi tot putem munci mai putin decat ne platesc ei!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DigitalScribe
post 15 Nov 2005, 14:28
Post #77


Scribul Digital


Group: Members
Posts: 1.249
Joined: 5 October 04
From: Iasi




Nu ma intelege gresit ca nu tin cu ursul insa daca stau la rece si ma gandesc la scumpirile facute cred ca stiu ei ce fac. Oricum nu-s niste scumpiri nesimtite ci "de manevra"... preturile au fost doar ajustate. La unii dintre noi si veniturile au mai crescut intre timp, la altii ce-i drept nu... asa ca efectul difera. Iar intervalul de scumpire e mic pe langa viata pe piata propusa pentru aceasta masina.


--------------------
Renault Espace V Renault Zoe - n/a D-Max 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladiopa
post 15 Nov 2005, 14:34
Post #78


Membru incepator


Group: Members
Posts: 89
Joined: 31 August 05
From: Bucuresti






Nu am crezut niciodata ca tii cu ursul si bag mana in foc ca si tu ti-ai dori o masina care sa fie cat mai iaeftina comparativ cu ceea ce stie sa faca. Poate sa mai fie inca o explicatie: in Romania se producce pe lei iar achizitiile de afara sunt facute pe euro iar in momentul in care euro scade trebuie sa creasca si ei cumva ca sa acopere cheltuielile de productie + alte cheltuieli.



--------------------
Dacia Logan Laureate 1,6 - B- 2005
Oricat de mica ne e leafa, noi tot putem munci mai putin decat ne platesc ei!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DigitalScribe
post 15 Nov 2005, 23:55
Post #79


Scribul Digital


Group: Members
Posts: 1.249
Joined: 5 October 04
From: Iasi




Dupa ce am vazut azi o Toyota Avensis a unui coleg ... cred ca vreau mai multi bani sa-mi permit o masina mai buna ! Mai ieftin decat Logan si la calitatea lui Logan nu cred ca se poate.


--------------------
Renault Espace V Renault Zoe - n/a D-Max 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladiopa
post 16 Nov 2005, 08:23
Post #80


Membru incepator


Group: Members
Posts: 89
Joined: 31 August 05
From: Bucuresti




QUOTE(DigitalScribe @ 15 Nov 2005, 23:55)
Dupa ce am vazut azi o Toyota Avensis a unui coleg ... cred ca vreau mai multi bani sa-mi permit o masina mai buna ! Mai ieftin decat Logan si la calitatea lui Logan nu cred ca se poate.
*




Exact asta am gandit si eu cand m-am hotarat sa dau banii pe el. Ma orientasem si spre Cielo dar la cati bani se cerre pe el si la ce stie sa faca nu merita. Asa ca am ramas la Logan. Si cum iti psuneam si cum i-am spus si tipului de la vanzari, daca or fi bani, as mai lua unul la anul. E omenesc sa ne dorim ceva mai bun dar Logan in momentul de fata e un soi de compromis destul de bun. Calitate- pret la un nivel optim.


--------------------
Dacia Logan Laureate 1,6 - B- 2005
Oricat de mica ne e leafa, noi tot putem munci mai putin decat ne platesc ei!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fan3
post 16 Nov 2005, 17:43
Post #81


Membru autentic


Group: Members
Posts: 619
Joined: 1 January 05




Si cica...am vb cu cineva in service la AMG (o cunostinta) nu prea au probleme masinile care vin la revizie...cica fatza de solenza e o crestere destul de mare a fiabilitati....si mai am un prieten care are un 1.5dCI de vreo 2 sapt si e multumit pana la Dumnezeu smile.gif
Deci lumea....poate inca mai asteapta sa vada ce si cum....si apoi sa hotarasc sa-si ia...romanu' e sarac....si nu arunca asa cu bani...de fapt straini sunt si mai reticienti cand e vorba de noutati wink.gif


--------------------
* * - * *
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladiopa
post 17 Nov 2005, 14:50
Post #82


Membru incepator


Group: Members
Posts: 89
Joined: 31 August 05
From: Bucuresti




QUOTE(Fan3 @ 16 Nov 2005, 17:43)
Si cica...am vb cu cineva in service la AMG (o cunostinta) nu prea au probleme masinile care vin la revizie...cica fatza de solenza e o crestere destul de mare a fiabilitati....si mai am un prieten care are un 1.5dCI de vreo 2 sapt si e multumit pana la Dumnezeu  smile.gif
Deci lumea....poate inca mai asteapta sa vada ce si cum....si apoi sa hotarasc sa-si ia...romanu' e sarac....si nu arunca asa cu bani...de fapt straini sunt si mai reticienti cand e vorba de noutati wink.gif
*




Apropos de treaba asta: daca tot nu au probleme la revizie, s-a intamplat cuiva sa desopere ca a dat banii pe revizie (incluzand aici filtre si ulei) si sa constate ca de fapt are aceleasi filtre (eventual ala de aer curatat cu aer comprimat) si acelasi ulei ? Eu unul am verificat uleiul dupa 3000 Km si e curat ca nou. Cum ne dam seama ca intra-devar au schimbat ceva din moment ce nu avem acces in service. Au fost cazuri in care oamenii s-au facut ca schimba si le-au lasat tot pe alea dar banii i-au luat la intreg


--------------------
Dacia Logan Laureate 1,6 - B- 2005
Oricat de mica ne e leafa, noi tot putem munci mai putin decat ne platesc ei!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 18 Nov 2005, 15:27
Post #83


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




QUOTE(vladiopa @ 17 Nov 2005, 14:50)
Apropos de treaba asta: daca tot nu au probleme la revizie, s-a intamplat cuiva sa desopere ca a dat banii pe revizie (incluzand aici filtre si ulei) si sa constate ca de fapt are aceleasi filtre (eventual ala de aer curatat cu aer comprimat) si acelasi ulei ? Eu unul am verificat uleiul dupa 3000 Km si e curat ca nou. Cum ne dam seama ca intra-devar au schimbat ceva din moment ce nu avem acces in service. Au fost cazuri in care oamenii s-au facut ca schimba si le-au lasat tot pe alea dar banii i-au luat la intreg
*



Eu zic sa nu le dai banii pina nu-ti demonstreaza ca au pus filtre noi, mai ales p-ala de ulei sa-i pui sa-ti demonstreze ca e nou! Am auzit de oameni carora li s-au rupt axele cu came si vilbrochenurile pe motiv ca uleiul nu era schimbat de 40-50 de mii de km. Cica la un service din Mahmudia s-a-ntimplat asta. Stiu eu dintr-o sursa sigura de la Vocea Clientului.
Cica oamenii dadeau jos uleiul, il decantau si-l puneau la loc in masina, iar daca era nevoie sa completeze, puneau ulei de rapita. Filtrul de ulei il stergeau cu cirpa pe dinafara. Filtrul de aer il spalau in chiuveta cu multa apa si sapun Duru.


--------------------
Gillette De unica folosinta - B 999 NAM 2011
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DigitalScribe
post 19 Nov 2005, 12:55
Post #84


Scribul Digital


Group: Members
Posts: 1.249
Joined: 5 October 04
From: Iasi




Pai ii pui sa-ti scrie seriile la jucarii pe hartia aia pe care noteaza baietii ce-au schimbat si gata.
Piesele originale Dacia au si cutie si numere de serie pentru identificare. In caz de vreo problema poate fi identificat usor cine l-a produs, din ce lot face parte etc...
La nici un service serios n-o sa patesti asa ceva.


--------------------
Renault Espace V Renault Zoe - n/a D-Max 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Smudo
post 19 Nov 2005, 13:46
Post #85


Membru autentic


Group: Members
Posts: 617
Joined: 7 August 05




Digital, precis nu bausi cafeaua azi. Sau era prea slaba.


--------------------
x x - X
Cumparindu-ti Dacia, te simti de parca te-ai duce la bagaboante dar tu esti voyeur. In loc sa te satisfaca masina prin confort si performante, trebuie sa te satisfaci tu insuti, adaugind diverse chichite si bagind bani pentru a indrepta cretinismele unui producator idiot! (Marty)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 19 Nov 2005, 15:05
Post #86


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Doamne, mare ti-e gradina...oamenii astia dau 8000 euro pe o masina si se supara cand le spune cineva ca nu se mai vinde asa bine. Pai foarte bine fratilor, ca deja e tara plina de Logan...zici ca suntem in filmele alea SF de 2 lei, in care toata lumea din viitor se plimba cu un singur tip de masina.
Dupa parerea mea...masina face parte din personalitatea unui om. Au fost anii de "glorie" cu Dacia 1300/1310....nu va ajunge ? Acum iar toata lumea aceeasi masina ? Sa vina altii la Craiova...mai schimbam si noi privelistea.

QUOTE(vladiopa @ 17 Nov 2005, 14:50)
Au fost cazuri in care oamenii s-au facut ca schimba si le-au lasat tot pe alea dar banii i-au luat la intreg
*



De ce nu il schimbi tu in spatele blocului ? Ca tot Dacie e....plus ca face parte din traditie....romanul e mecanic duminica dimineata in parcare.

This post has been edited by andu911: 19 Nov 2005, 15:09


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DigitalScribe
post 19 Nov 2005, 22:34
Post #87


Scribul Digital


Group: Members
Posts: 1.249
Joined: 5 October 04
From: Iasi




QUOTE(Smudo @ 19 Nov 2005, 13:46)
Digital, precis nu bausi cafeaua azi. Sau era prea slaba.
*


Probabil radmasa.gif


--------------------
Renault Espace V Renault Zoe - n/a D-Max 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fan3
post 20 Nov 2005, 00:43
Post #88


Membru autentic


Group: Members
Posts: 619
Joined: 1 January 05




andu...da' vad ca esti expert intr-ale masinilor....chiar nu-i de gluma cu tine...
tongue.gif:P:P


--------------------
* * - * *
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
smurfu
post 20 Nov 2005, 12:36
Post #89


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 18 November 05




QUOTE(GicaPopescu @ 18 Oct 2005, 09:15)
Am analizat putin datele despre vanzarile pe primele 9 luni ale anului, oferite de APIA la adresa http://www.apia.ro/date/2005-09-Analize.pdf si am constatat ca, in ultimele 3 luni, Dacia se afla in pierdere de cota de piata. Ea a vandut in intervalul ianuarie-septembrie 68.337 de autoturisme. Aceasta reprezinta 43,4% din vanzarile totale. Dacia a avut un varf in februarie, cand a atins o cota de 51% din piata, de atunci scazand luna de luna. In primul trimestru, Dacia a vandut 24.065 de autoturisme dintr-un total de 48.300. La un total apropiat de vanzari, in trimestrul III, de 48.380 de masini, Dacia a pierdut o treime din piata (16.402 autoturisme vandute in perioada iulie - septembrie 2005).
Aceasta scadere nu se datoreaza remontului din august, cum multi ar fi tentati sa creada, ci se pare ca e provocata mai mult de cresterea puternica a preturilor la Logan din ultimele luni, ca si de aparitia unor oferte tot mai tentante din import, la preturi deja comparabile, si cu o calitate mai buna fata de masina de la Colibasi.
In septembrie, luna in care vanzarile ar fi trebuit sa cunoasca o noua explozie prin lansarea versiunilor diesel, Dacia a vandut doar 7.343 masini, fata de 10.056 in iulie, si fata de 9.194 in septembrie 2004.
Deci tendinta de scadere a vanzarilor este clar conturata.
Iara daca GM va prelua fabrica cu tehnologie mai noua de la Craiova si va produce Kalos si Spark la preturi egale sau inferioare celor de la Logan, situatia Daciei nu va mai fi chiar asa grozava, si s-ar putea sa fie nevoiti sa mai dea inapoi de la preturile la care au ajuns.
Oricum, concurenta este binevenita pe acest segment de pret, pe care Dacia a detinut practic un monopol si a profitat cam mult de acest fapt.
*




Te-ai gandit macar o secunda ca au crescut vanzar8ile la Skoda si VW datorita lansarii lui Octavia II si respectiv Passat II???


--------------------
Dacia Logan Ambiance 1.4 - BH-00-cuc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
smurfu
post 20 Nov 2005, 12:39
Post #90


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 18 November 05




QUOTE(andu911 @ 19 Nov 2005, 15:05)
Doamne, mare ti-e gradina...oamenii astia dau 8000 euro pe o masina si se supara cand le spune cineva ca nu se mai vinde asa bine. Pai foarte bine fratilor, ca deja e tara plina de Logan...zici ca suntem in filmele alea SF de 2 lei, in care toata lumea din viitor se plimba cu un singur tip de masina.
Dupa parerea mea...masina face parte din personalitatea unui om. Au fost anii de "glorie" cu Dacia 1300/1310....nu va ajunge ? Acum iar toata lumea aceeasi masina ? Sa vina altii la Craiova...mai schimbam si noi privelistea.
De ce nu il schimbi tu in spatele blocului ? Ca tot Dacie e....plus ca face parte din traditie....romanul e mecanic duminica dimineata in parcare.
*



S-ar putea sa ai dreptate, dar din pacate nu toata lumea din Romania nu are mult mai bine de 12.000 de euro sa dea pe o masina cu aceleasi optiuni.... Sau ma insel??


--------------------
Dacia Logan Ambiance 1.4 - BH-00-cuc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages < 1 2 3 4 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th August 2025 - 15:06
Dacia