Vanzarile Dacia Logan, in scadere., Conform APIA,cota de piata a Dacia scade
![]() ![]() ![]() |
Vanzarile Dacia Logan, in scadere., Conform APIA,cota de piata a Dacia scade
cosmin_m |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 27 October 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Lada / Logan
1200 / 1.6 8v ABS
- B-NN-MMM
|
|||
klaus |
![]()
Post
#32
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Observ ca, atunci cand se vorbeste de roboti se zice doar : e mai ieftin robotul, poate face operatii repetitive mai bine ca omu', nu-i trebuie hrana, lumina.
Dar putin isi pun problema de COSTURI ale robotului. Costuri de achizitionare (robotul propriuzis costa si el, si nu putin...) Costuri de intretinere si reparatii curente (in perioada medie de utilizare) Costuri de reparatii capitale Costuri de Soft-ware Costuri de infrastructura suplimentara (podele mai drepte si mai rezistente de ex...) Costuri de utilizare (consumabile, energie) Costuri cu redeventele (daca e in leasing) sau cu dobanzile bancare (daca e pe credit - acest tip de costuri NU EXISTA la forta de munca umana posibilitatea neutilizarii la capacitate maxima (existenta pe linia tehnologica a altor bottle-neck-uri) Si acum, cati oameni inlocuieste un astfel de robot? Oameni - investitie 0 (zero) la inceput (sau nesemnificativa, ca daca faci investitie intr-un om de 1000 - 2000 euro pe pregatire, este epsilon...) Deci dpdv investitie initiala - oamenii sunt mai ieftini Daca forta de munca e ieftina, in mod sigur redeventele si alte costuri sunt mai mari decat forta de munca umana platita sa faca aceeasi treaba Cand se face o analiza, e bine sa se vada toate aspectele, si nu ma indoiesc ca francezii au facut analiza de costuri. O fac firme mici, d-apai cand e vorba de investitii de sute de milioane de euro. Mai ganditi-va... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
- -
- E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
GicaPopescu |
![]()
Post
#33
|
Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 18 October 05 ![]() |
QUOTE(bomicabomic @ 18 Oct 2005, 14:04) Domnul Gica Popescu, pun si eu o intrebare : De ce preturile Cielo facute la Craiova nu au scazut semnificativ in acesti 10 ani? Aaaa...? Din cauza investitiilor fff. mari care au fost facute, inclusiv, roboti...De aceea are fabrica probleme acum, ca e pe mina bancilor, 800 mil de coco, datorie nu-i de colea... Reno, practic cistiga la Logan din asamblarea manuala....ca pentru restul de operatii, uzinaj, presaj, mijloace de control, folosesc utilaje de ultima generatie, unde costurile cu muncitorii sunt infime in raport cu costurile investitiei si ale sculelor. Daca Reno, se gindea sa faca asamblarea robotizata, nu mai trebuia sa cumpere Dacia, faceau Loganul in Spania, Franta....dar la alt pret. PS: Cit priveste vinzarile, eu zic ca cit, de curind vom vedea si oferte speciale la Dacia. Pina acum, n-a fost cazul, ca a fost inghesuiala mare. Iar concurenta Logan si-a cam epuizat "munitia " pentru reduceri de preturi, sunt cam la limita de jos. De ce vorbiti despre lucruri pe care nu le cunoasteti ? Stiti cumva cat era pretul la Cielo in momentul lansarii ? Sa va spun eu: Cielo GLE MT AC era nici mai mult nici mai putin decat 12.100 dolari (cam tot atat in euroii de acum). Iar Cielo GLE MT AC era cam echivalentul de acum al Cielo Standard AC, care stiti cumva cat cost acum ? Aaa ? Aud ? Exact 7.999 euro (au fost perioade de oferta cand era 7.399 euro). Cu cat a scazut pretul de la lansare pana acum ? Aaa ? Sa va spun tot eu. Exact cu 4.101 euroi, sau exact cu o treime. Sio din ce credeti ca rezulta scaderea asta de pret ? Aud ? Exact din cresterea de productivitate data de automatizare si robotizare, fiindca ca Craiova mai lucreaza 3.000 de oameni, fata de 6.000 cand au venit coreeni, si fata de 18.000 la Dacia. As vrea sa apuc si eu ziua cand pretul la Logan va fi, ca la Cielo, cu o treime sub cel de la lansare, nu cu 10% peste acel pret, asa cum e situatia acum. |
--------------------
Dacia
Logan
- DJ-XX-XXX
2006 Ambition 1,6MPI
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#34
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
OK, asa o fi....dar care-i cresterea aia de productivitate sau cum se vede? Ca la vinzarile Daewoo...robotii aia mai mult stau, pe bune.Sa nu-mi spui ca capacitatea de productie a fabricii, deci si investitia in roboti, a fost calculata la 50.000 de masini / an. E ca si cum, eu miine as investi intr-o masina de debitat cu laser, ca e la moda acum, dar n-as avea de lucru decit echivalentul a 3 foi de tabla, 1000x2000x grosime, pe luna....
Si scuze, pretul trebuia sa scada si datorita deprecierii morale a modelului fabricat. In 10 ani prea multe, modificari, n-a suferit. In plus chiar daca au lucrat la max sau nu si robotii aia sunt uzati moral, iar pentru alte modele de masini trebuie facute alte investitii...Nu stiu daca ma intelegi. PS: Din partea mea, functionarea DAEWOO in continuar, sub tutela unui greu din domeniu ar fi numai buna. Ar fi un alt client ptr. businessul meu. This post has been edited by bomicabomic: 18 Oct 2005, 14:53 |
--------------------
x
x
- x
|
|
GicaPopescu |
![]()
Post
#35
|
Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 18 October 05 ![]() |
Intr-adevar, la Craiova acum mai mult se sta, dar asta n-are nici o legatura cu dotarile si tehnologia de acolo. Singurul motiv este falimentul coreenilor de acum 5 ani, care i-a lasat pe cei de la Craiova, scuzati expresia, "cu fundul in balta", ramasi sa se descurce cu niste piese scumpe si proaste, si cu niste modele de mult depasite.
Cu totul alta ar fi situatia daca ar prelua fabrica un producator puternic (cu exceptia Renault, care doar si-ar consolida pozitia de monopol pe acest segment de pret). In primul rand, GM ar lua fabrica pe mai nimic (ca si francezii, de altfel, dar acolo erau dotari din anii 60 toamna), si ar avea nevoi de investitii minime in dotari tehnologice, putand asimila rapid un model deja proiectat (gen Kalos sau Aveo), pe care, cu forta de munca ieftina din Romania, l-ar putea scoate CEL MULT la pretul Loganului, si la o calitate MULT mai buna. |
--------------------
Dacia
Logan
- DJ-XX-XXX
2006 Ambition 1,6MPI
|
|
klaus |
![]()
Post
#36
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Mmm, deci cu forta de munca ieftina din Romania....
Ma scuzati, nu m-am putut abtine... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
- -
- E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
cristyyy2003 |
![]()
Post
#37
|
![]() R.I.P. Marli Group: Members Posts: 736 Joined: 19 December 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(GicaPopescu @ 18 Oct 2005, 15:56) Cu totul alta ar fi situatia daca ar prelua fabrica un producator puternic (cu exceptia Renault, care doar si-ar consolida pozitia de monopol pe acest segment de pret). In primul rand, GM ar lua fabrica pe mai nimic (ca si francezii, de altfel, dar acolo erau dotari din anii 60 toamna), si ar avea nevoi de investitii minime in dotari tehnologice, putand asimila rapid un model deja proiectat (gen Kalos sau Aveo), pe care, cu forta de munca ieftina din Romania, l-ar putea scoate CEL MULT la pretul Loganului, si la o calitate MULT mai buna. Cand domnule Popescu!? Cand!? Ca eu m-am tot saturat de povesti, fabule cu Craiova si nu iese nimic productiv de acolo ![]() SPOR!! |
--------------------
Suzuki
SX4
- B 67 TMK
2008 "Greierii" ma innebunesc!
|
|
GicaPopescu |
![]()
Post
#38
|
Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 18 October 05 ![]() |
Adevarul este ca nu trebuie sa ne facem iluzii ca vom avea o alternativa mai buna la LOgan, fabricata la Craiova. De fapt, cele mai mari sanse sa preia fabrica le are tot grupul Reno-Nissan, care are relatii f. bune la guvern, si care cel mai probabil vor asambla acolo ... Logan.
Intr-adevar, GM si Ford au o situatie financiara care nu e deloc roza, spre deosebire de Reno sau mai ales de Nissan. Deci sperantele sa se intample ceva bun pentru cumparatorul roman de autoturime sunt f. mici, probabil ca Reno isi va consolida si mai mult pozitia de forta pe aceasta piata. |
--------------------
Dacia
Logan
- DJ-XX-XXX
2006 Ambition 1,6MPI
|
|
mil |
![]()
Post
#39
|
![]() ocupat Group: Members Posts: 309 Joined: 23 January 04 From: x ![]() |
uite ca sa revenim la topic... Rino mareste preturile acum pentru ca:
1) modelul se vinde pe rupte (nu luati numai cota de piata din Ro adunati si ca s-au vandut 6 K bucati numai in Franta cateva saptamani...posibil si in Germania, Spania, Belgia sa fie alte 6K si in restul europei (Cehoslovacia, Ungaria, Polonia, Yugo) alte 8K). Ce stiu eu e ca in iulie Dacia a inregistrat cele mai mari asteptari la un autoturism de la Ceasca incoace...deci calculul vostru cu cota de piata pica... 2) un model care se vinde prost nu se scumpeste, Loganul s-a scumpit in mai si septembrie... 3) alt motiv pentru scumpire e apropierea de UE...faceti-va idee ca dupa 2007 masinile din UE o sa fie un pic mai ieftine (inclusiv non UE se vor ieftini baban) apoi ca SH inmatriculate in Germania vor fi inmatriculabile si in RO (ca acum Daciile). Abia tunci o scada si preturile la Logan si o sa apara face lifturi si bonusuri. Pana atunci Rino trage spuza pe turta lui cat poate |
--------------------
x
x
- x I Bog te veselit!
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#40
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
Mai oameni buni, nu stiu de unde ideile astea "monopol", "speranta cumparatorului roman" etc....pe bune. Cinstit si de drept vorbind, cite tari de dimensiunea Romaniei au 2-3 producatori auto (punem si ARO, ca cine stie, poate miine-poimiine se indreapta treaba). Aaaa? prea putine. Unele si chiar mai mari n-au nici unul si nu se pling. Si venim noi si ne vaitam. Da' ce suntem buricul pamintului.
Asta a fost situatia....creata de Ceausescu, ca i-a placut lui sa fie mai tare decit toti...ca altfel nu pupam noi atitea fabrici de automobile. Ce piata este Romania? Acum si mai ales in viitor, cind populatia este in descrestere? Cite masini poate absorbi intr-un an? mai mult de 200-300.000 , nu. Si atunci? Ce l-ar face pe un producator sa mai cumpere o fabrica? Dragul de "bien-etre" al consumatorului roman. Nu, deloc, cistigul de pe acea piata. Si daca nr. de vinzari pe acea piata este relativ mic, in raport cu capacitatea de productie, atunci prefera doar sa aiba o reprezentanta si sa le comercializeze. Atit si nimic mai mult. E foarte greu ptr fabrica de la Craiova...daca GM sau Ford au un plan, gen Renault cu Loganul...vin, daca nu, nu. Iar faptul ca fabrica ar putea fi cumparata chiar de Reno, ar fi foarte bine pentru angajatii de acolo. In lipsa unui cumparator, ramin pe drumuri. |
--------------------
x
x
- x
|
|
gaston |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru Group: Members Posts: 147 Joined: 13 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Ca e monopol, ca nu e, acum a iesit varianta Diesel, la anu 16, 16V dupa aia Break-ul si tot asa. Nu mi-as face prea mari probleme pt Dacia...
|
--------------------
Renault
Megane II Sedan
2005 1.5 dCi In politics stupidity is not a handicap
|
|
cosmin_m |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 27 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(GicaPopescu @ 18 Oct 2005, 14:56) [...] si ar avea nevoi de investitii minime in dotari tehnologice, putand asimila rapid un model deja proiectat (gen Kalos sau Aveo), pe care, cu forta de munca ieftina din Romania, l-ar putea scoate CEL MULT la pretul Loganului, si la o calitate MULT mai buna. Kalos este denumirea sub care se comercializeaza Aveo in Europa. Cu alte cuvinte, sunt una si aceeasi masina ! Cred ca de fapt doreai sa spui Lacetti. Cat despre partea cu "MULT" mai buna, iara se arunca petarde pentru starnirea de flame-uri. Domnu', ne mai dam si noi si cu alte masini, nu suntem picati din Luna. This post has been edited by cosmin_m: 18 Oct 2005, 16:50 |
--------------------
Lada / Logan
1200 / 1.6 8v ABS
- B-NN-MMM
|
|
raduboy |
![]()
Post
#43
|
Membru Group: Members Posts: 161 Joined: 22 July 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(mil @ 18 Oct 2005, 15:40) 3) alt motiv pentru scumpire e apropierea de UE...faceti-va idee ca dupa 2007 masinile din UE o sa fie un pic mai ieftine (inclusiv non UE se vor ieftini baban) apoi ca SH inmatriculate in Germania vor fi inmatriculabile si in RO (ca acum Daciile). Abia tunci o scada si preturile la Logan si o sa apara face lifturi si bonusuri. Pana atunci Rino trage spuza pe turta lui cat poate Corect,daca in 2007 ne integram in UE si se schimba legislatia privitoare la inmatricularea masinilor SH,Grupul Dacia-Reno o sa cunoasca o scadere mare a vanzarilor.Pana atunci trag si ei tare,scumpesc,scot break-uri,Diesel-uri,bla,bla.Sper sa nu se dileasca la cap sa scoata 30 de ani tot modelul Logan. |
--------------------
Fiat Stilo
-
- CJ07APZ,
1.8 16V Dynamic
|
|
Smudo |
![]()
Post
#44
|
Membru autentic Group: Members Posts: 617 Joined: 7 August 05 ![]() |
Am urmarit si eu discutia roboti vs. mina de lucru ieftina, si as vrea sa spun ceva, ce mi se pare ca nu a zis nimeni pe aici.
S-a gindit cineva la ce fel de investitie a facut (sau inca face) Reno in Romania? Adica, o investitie din care urmareste sa scoata profit pe termen mai indelungat, sau doar pe terment scurt (adica sa dea un "tun", in exprimare mai din popor). Cred ca daca ei ar fi considerat ca se poate face o investitie pe termen lung in Romania, atunci le-ar fi convenit sa tehnologizeze uzinele Dacia (spun "tehnologizeze", pentru ca nu stiu daca poate fi vorba de o RE-tehnologizare acolo) si sa investeasca in roboti sau ceva de genul asta. Dar cind ei nu sint siguri ca produsul se va vinde (prin a se vinde eu inteleg un produs care sa se fabrice citiva ani sa aiba continuitate in modele, nu ceva gen Solenza fabricat cel mult un an), atunci fac o investitie minima, si se folosesc de ceea ce deja exista acolo, si anume mina de lucru ieftina. Daca treaba nu merge, ei isi ia jucariile si pleaca, si pe oameni ii trimit acasa. Si nu stiu de ce cred ca ei au mers mai mult pe ideea asta. La ce am scris mai sus cred ca raspunde chiar daca fara sa vrea bomica... QUOTE(bomicabomic @ 18 Oct 2005, 15:40) Si atunci? Ce l-ar face pe un producator sa mai cumpere o fabrica? Dragul de "bien-etre" al consumatorului roman. Nu, deloc, cistigul de pe acea piata. Si daca nr. de vinzari pe acea piata este relativ mic, in raport cu capacitatea de productie, atunci prefera doar sa aiba o reprezentanta si sa le comercializeze. Atit si nimic mai mult. As vrea sa intaresc ce a zis si bomica, sper ca nu se gindeste cineva ca Reno-ul a venit in Romania ca sa ii fericeasca pe romani... A venit in ideea de a face profit dintr-o investitie minima. P.S.: Tot ce am scris mai sus e doar parerea mea, sper sa se ramina in continuare la combaterea ideilor. |
--------------------
x
x
- X Cumparindu-ti Dacia, te simti de parca te-ai duce la bagaboante dar tu esti voyeur. In loc sa te satisfaca masina prin confort si performante, trebuie sa te satisfaci tu insuti, adaugind diverse chichite si bagind bani pentru a indrepta cretinismele unui producator idiot! (Marty)
|
|
arond |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 29 August 05 ![]() |
QUOTE(GicaPopescu @ 18 Oct 2005, 15:42) As vrea sa apuc si eu ziua cand pretul la Logan va fi, ca la Cielo, cu o treime sub cel de la lansare, nu cu 10% peste acel pret, asa cum e situatia acum. Costurile de productie nu afecteaza decat limita minima a preturilor. Pretul curent de pe piata al oricarui produs este o combinatie intre cat de bine se vinde produsul, cat de dornic este producatorul sa castige cota de piata si alti factori asemanatori.Cu alte cuvinte, Loganul se scumpeste pentru ca se vinde. In clipa in care piata se va satura, sa vezi cum or sa inceapa sa scada marjele de profit si preturile si o sa se umple locul de oferte speciale. Cielo a fost o masina prea scumpa pentru vremea ei (sa fim seriosi, $12000 in 95/96 era enorm) , ceea ce se vede si in situatia catastrofica de acum. A face ceva bine nu garanteaza profit, a face ceva vandabil da. Numa' bune. |
--------------------
Logan/Nova
Laureate 1.4/GT
- - People ask for criticism, but they only want praise.
W. Somerset Maugham (1874 - 1965) |
|
JORJ |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 292 Joined: 4 January 05 ![]() |
La orice produs si orice activitate de pe lumea asta exista o crestere, un maxim si o scadere: celebrul "clopot" al lui Gauss.
Baietii destepti de la ultimul etaj trebuie sa reuseasca sa isi ajusteze jucariile astfel incat banu' sa le iasa la maxim. Cifrele astea de piata preconizeaza ceva dar nu stim inca cand se va intampla acel ceva. In joc ar fi o balanta cat mai benefica (pt. ei) intre capacitate de productie, cerere de piata, pret, si potential al marcii (prestigiu, calitate, noi versiuni alea alea). Ca atare vor incerca (atat cat pot) sa isi contureze un minim de prestigiu, si cum inca sunt la limita cu capacitatea de productie, vor incerca inca (se pare ca nu pt mult timp avand in vedere cifrele mentionate) sa obtina un profit cat mai bun din marca asta. Parghia principala in reglarea vanzarii ramane insa pretul (cel putin pt Romania). Cand vor umbla insa la parghia asta nu e foarte clar. Acum au bagat pe teava Dieseleul. Asta va avea un oarecare impact o vreme. Pe de alta parte un alt aspect f important este acela ca ei inca produc pe comenzi si au cozi de asteptare. Cat timp nu fac stocuri, si asteapta inca manifestarea unor cereri potentate de diesel si deschiderea spre tari din vest sau orient sau unde mai vor sa vanda, nu cred ca au de gand sa isi reduca profitul prin reducerea pretului. Cand efectele dieselui si ale extinderii pietei versus extinderea capacitatii de productie vor fi anulate de tendinta de scadere a cererii (care in sfarsit a inceput sa se manifeste), atunci vom asista in sfarsit la reduceri de preturi, promotii, optiuni gratuite si alte acte de "generozitate", inclusiv, poate, optiuni reale (Ambiance + A/C de pilda) si nu doar versiuni pentru frigiderasul adult. Cum se cauta un echilibru in toate, se va analiza si anticipa si efectul altor versiuni (break, eventual alte motorizari - daca ii ustura or sa scoata si DCi 80 HP si poate chiar 100 - profit sa iasa - si cine mai stie ce). Daca dupa ce se arunca in joc toate atuurile, inclusiv o reducere consistenta a marjei de profit (care va fi ultimul atu aruncat in joc) inca se risca sa se produca pe stoc, atunci probabil vor apare Logan 2, Logan facelift, Logan reloaded sau poate chiar o masina. E greu sa anticipezi si sa tragi concluzii clare din toate astea. Scaderea vanzarilor e doar o manifestare si poate avea si un caracter temporar (fereasca sfantu). Jocul insa are mai multe variabile. Oricum asta este o veste buna in ansamblu, chiar daca nu imediat (mai intai sa mai scada nitel timpul de asteptare si sa apara riscul lor de a produce pe stoc), lucrurile astea nu prevestesc decat lucruri bune pentru viitorii clienti, fie ca sunt preturi mai bune fie modele retusate, fie optiuni mai multe si mai convenabile, sau oricum ceva de bine. Cat despre roboti- Craiova contra nea Vasile-Pitesti, eu unul zic ca meciu' poate fi echilibart. Pretu lu robotu' are si el o piata si se vinde in general prin raportare la mecanici mai bine platititi decat cei de la Pitesti. Asa ca preturile (totale de productie) ale lu' Robocop s-ar putea sa fie, daca nu mai mari, cel putin comparabile cu mecanicii, pentru cazul lu' nea Vasile. In ce priveste optiunea Renault pentru nea Vasile versus Robocop, iarasi as avea ceva retineri in a trage concluzii legate de perioada de planificare propusa (tun pe termen scurt sau proiecte mai consistente) pentru ca sunt convins ca clauzele de natura sociala/sindicate etc, au si ele rolul lor in a stabili modul in care poti face sau macar incepe ceva p'aci. Cat despre Craiova, tare m-as bucura sa fie oricine altcineva decat Renault. Si nu mai intru si de data asta in detalii, da' ar fi de bine pt orice nenea care vrea sa isi cumpere rotite p'acilisea .... Poate vin unii cu niste masini electrice. Poate ceva gen "Smart" da' la preturi proportionale cu volumul (am si eu voie sa aberez un pic, da?) P.S. Si totusi, cred ca mai e de asteptat pana sa se intample ceva pozitiv. M-am uitat acum direct pe statisticile APIA, fara a apela la intermediul interpretarii ziaristilor romani, de altfel de o mare valoare teoretica si practica (aruncati si voi un ochi pe http://www.apia.ro/date/2005-09-Analize.pdf). Dacia are 44.6 % pe primele 9 luni, leader necontestat urmat la f f mare distanta cu abia 9.4 % de ... de ...de ..... (voinicul din ei...).... Renault. Sa fim seriosi. e posibil sa mai aiba inca de urcat pe clopotelu' lu nenea Gauss. DCI de 80 daca ne lasa nenea Clio 3 si Megane si alte alea, da nu se stie cand (sau daca .... in astfel de context). This post has been edited by JORJ: 19 Oct 2005, 23:40 |
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1.4 Perla
- B -XX - XXX Nu dau flashuri
Daca vreau sa depasesc semnalizez si astept Nu claxonez decat daca e absolut necesar Folosesc proiectoarele doar cand e ceata |
|
AL |
![]()
Post
#47
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
ia vedeti aici....
Attached thumbnail(s) dacia_sales_target.JPG ( Size: 27.59k ) Number of downloads: 120 dacia_structura_costuri.JPG ( Size: 32.49k ) Number of downloads: 133 |
--------------------
Skoda
KAROQ
- B-21-NEW
2019
|
|
adso |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 330 Joined: 19 January 04 ![]() |
ce e aia powertrain depreciation?
|
-------------------- Call me Ishmael...
|
|
daciafan |
![]() ![]()
Post
#49
|
/ Group: Members Posts: 1.670 Joined: 20 January 05 ![]() |
QUOTE(GicaPopescu @ 18 Oct 2005, 09:25) Puteti sa va scandalizati, e dreptul vostru de fani Dacia, dar asta e doar o analiza a unor cifre seci, care nu mint. Oricum, oricine va prelua fabrica de la Craiova (in care am lucrat cativa ani si cunosc tehnologiile moderne si liniile robotizate, spre deosebire de ce e acum la Dacia), va putea fabrica o masina de calitate mai buna decat Loganul si la un pret cel mult egal. Ca va fi Kalos sau un alt model, asta conteaza mai putin, important este ca sunt sanse sa existe o oferta mai buna pe acest segment de piata, pe care vrem nu vrem, nu-l putem numi altfel decat monopol atunci cand e un singur ofertant. De fapt, prin cresterile repetate de preturi, Dacia s-a apropiat pre mult de segmentul superior de pret, reprezentat de Chevrolet, Fiat, si chiar Renault, ceea ce poate explica scaderea vanzarilor si pierderea din cota de piata. sunt incantat sa vad ca cineva imi impartaseste ideile. sunt perfect de acord cu ceea ce ai spus si abia astept sa apara o masina care sa detroneze Loganul, care are preturi ce frizeaza bunul simt la o calitate indoielnica |
--------------------
/
/
/
|
|
daciafan |
![]() ![]()
Post
#50
|
/ Group: Members Posts: 1.670 Joined: 20 January 05 ![]() |
QUOTE(GicaPopescu @ 18 Oct 2005, 09:47) Ce spui, Franz ? Interesant, cum ai ajuns la concluzia asta ? Eu unul, daca s-ar mai fabrica Solenza, mi-as lua chiar maine una cu aer conditionat la 5.000 si ceva de euroi, sau cat era ultimul pret. subscriu si eu ideii, maine mi-as lua solenza daca s-ar mai fabrica. in romania tot ce e bun e sortit sa dispara...asa s-a intamplat si cu solenza |
--------------------
/
/
/
|
|
daciafan |
![]() ![]()
Post
#51
|
/ Group: Members Posts: 1.670 Joined: 20 January 05 ![]() |
QUOTE(dizzy @ 18 Oct 2005, 10:03) Dieselul s-a vandut la sfarsitul lui septembrie, inceput de octombrie. Multi au stat in expectativa intrebandu-se daca e rentabil sau nu dieselul, cum merge, etc. Asa ca au amanat cumpararea pana au putut testa masina. E absolut normala aceasta reactie a pietei. Preturile umflate nu au ajutat nici ele la cresterea vanzarilor. In plus luna septembrie are prostul obicei de veni dupa august. Adica dupa concediu, oamenii nu prea mai au bani, etc. Mai incepe si scoala, rechizite, uniforme pt aia mici. Logan e o masina care se adreseaza familiilor, nu? Sper ca uzina de la Craiova sa incapa pe mâini bune. Mi-as dori sa se fabrice aici Kalos, Aveo, Spark, Nubira, Lacetti. Avem nevoie de concurenta si cred ca este numai si numai in avantajul nostru. Eu am vizitat uzina Dacia si pot sa va spun ca se lucreaza in liniste si pace, fara bautura si scandal. Cine e prins baut este dat afara pe loc si au fost destui. In plus aici lucreaza multe femei si ele nu sunt trascarese mari vrei sa spui cumva ca rechizitele ii impiedica pe romani sa cumpere logan? am ramas fara cuvinte... ![]() |
--------------------
/
/
/
|
|
daciafan |
![]() ![]()
Post
#52
|
/ Group: Members Posts: 1.670 Joined: 20 January 05 ![]() |
QUOTE(klaus @ 18 Oct 2005, 14:39) Observ ca, atunci cand se vorbeste de roboti se zice doar : e mai ieftin robotul, poate face operatii repetitive mai bine ca omu', nu-i trebuie hrana, lumina. Dar putin isi pun problema de COSTURI ale robotului. Costuri de achizitionare (robotul propriuzis costa si el, si nu putin...) Costuri de intretinere si reparatii curente (in perioada medie de utilizare) Costuri de reparatii capitale Costuri de Soft-ware Costuri de infrastructura suplimentara (podele mai drepte si mai rezistente de ex...) Costuri de utilizare (consumabile, energie) Costuri cu redeventele (daca e in leasing) sau cu dobanzile bancare (daca e pe credit - acest tip de costuri NU EXISTA la forta de munca umana posibilitatea neutilizarii la capacitate maxima (existenta pe linia tehnologica a altor bottle-neck-uri) Si acum, cati oameni inlocuieste un astfel de robot? Oameni - investitie 0 (zero) la inceput (sau nesemnificativa, ca daca faci investitie intr-un om de 1000 - 2000 euro pe pregatire, este epsilon...) Deci dpdv investitie initiala - oamenii sunt mai ieftini Daca forta de munca e ieftina, in mod sigur redeventele si alte costuri sunt mai mari decat forta de munca umana platita sa faca aceeasi treaba Cand se face o analiza, e bine sa se vada toate aspectele, si nu ma indoiesc ca francezii au facut analiza de costuri. O fac firme mici, d-apai cand e vorba de investitii de sute de milioane de euro. Mai ganditi-va... m-am gandit si am auns la concluzia ca ar trebui dupa tine sa angajeze dacia oamenii din epoca de piatra ca oricum robotii nu-s buni de nimic, din cauza unei asemenea gandiri suntem unde suntem |
--------------------
/
/
/
|
|
daciafan |
![]()
Post
#53
|
/ Group: Members Posts: 1.670 Joined: 20 January 05 ![]() |
QUOTE(GicaPopescu @ 18 Oct 2005, 15:12) Adevarul este ca nu trebuie sa ne facem iluzii ca vom avea o alternativa mai buna la LOgan, fabricata la Craiova. De fapt, cele mai mari sanse sa preia fabrica le are tot grupul Reno-Nissan, care are relatii f. bune la guvern, si care cel mai probabil vor asambla acolo ... Logan. Intr-adevar, GM si Ford au o situatie financiara care nu e deloc roza, spre deosebire de Reno sau mai ales de Nissan. Deci sperantele sa se intample ceva bun pentru cumparatorul roman de autoturime sunt f. mici, probabil ca Reno isi va consolida si mai mult pozitia de forta pe aceasta piata. daca reno cumpara fabrica de la craiova, eu personal ma duc si o arunc in aer ![]() This post has been edited by daciafan: 27 Oct 2005, 15:45 |
--------------------
/
/
/
|
|
daciafan |
![]() ![]()
Post
#54
|
/ Group: Members Posts: 1.670 Joined: 20 January 05 ![]() |
QUOTE(bomicabomic @ 18 Oct 2005, 15:40) Mai oameni buni, nu stiu de unde ideile astea "monopol", "speranta cumparatorului roman" etc....pe bune. Cinstit si de drept vorbind, cite tari de dimensiunea Romaniei au 2-3 producatori auto (punem si ARO, ca cine stie, poate miine-poimiine se indreapta treaba). Aaaa? prea putine. Unele si chiar mai mari n-au nici unul si nu se pling. Si venim noi si ne vaitam. Da' ce suntem buricul pamintului. Asta a fost situatia....creata de Ceausescu, ca i-a placut lui sa fie mai tare decit toti...ca altfel nu pupam noi atitea fabrici de automobile. Ce piata este Romania? Acum si mai ales in viitor, cind populatia este in descrestere? Cite masini poate absorbi intr-un an? mai mult de 200-300.000 , nu. Si atunci? Ce l-ar face pe un producator sa mai cumpere o fabrica? Dragul de "bien-etre" al consumatorului roman. Nu, deloc, cistigul de pe acea piata. Si daca nr. de vinzari pe acea piata este relativ mic, in raport cu capacitatea de productie, atunci prefera doar sa aiba o reprezentanta si sa le comercializeze. Atit si nimic mai mult. E foarte greu ptr fabrica de la Craiova...daca GM sau Ford au un plan, gen Renault cu Loganul...vin, daca nu, nu. Iar faptul ca fabrica ar putea fi cumparata chiar de Reno, ar fi foarte bine pentru angajatii de acolo. In lipsa unui cumparator, ramin pe drumuri. e vb de monopol pe segment de pret...am sa o repet pana o s-o inteleaga toti... ![]() |
--------------------
/
/
/
|
|
klaus |
![]()
Post
#55
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Eu din cate mi-aduc aminte, monopolul asupra unui PRODUS sau SERVICIU (un producator concentraza tot, sau covarsitoarea majoritate a productiei bunului/serviciului) este daunator tocmai pentru ca poate distorsiona, in sens negativ pentru consumatori, nivelul pretului. Deci monopolistul producator POATE FACE CE VREA CU PRETUL (ma rog, cu analiza de la caz la caz). Aici e problema monopolului
Asta cu monopolul de pret este o notiune noua... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
- -
- E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
bendix |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.005 Joined: 10 November 04 From: Timisoara.RO ![]() |
QUOTE N-am afirmat nici un moment ca Dacia detine monopolul pe piata auto romaneasca, ci ca este un monopol pe segmentul de piata al masinilor cu pret redus. Monopol pe acest segment de piata inseamna ca exista un singur ofertant pe acest segment, nu pe piata auto in general. De fapt Loganul ar fi avut un concurent redutabil, dar Dacia a avut grija sa-l elimine, si este vorba de ... Solenza. Nu conteaza cine a scris randurile de mai sus. Chiar nu vreau sa intru in polemica. Doresc doar sa arat cat de periculoase sunt exprimarile astea alambicate in economie (dar si in alte stiinte). Expresii de genul "monopol pe segmentul de piata de masini cu pret redus" sau "concurent redutabil (Solenza versus Logan)", nu vin decat sa incurce lucrurile, fara suparare. Lucruri care sunt mult, mult mai simple. Dacia va detine monopolul de masini in 2006 in Romania pentru si numai pentru ca ar fi singurul producator. Oricat de multe sau de putine segmente din piata de masini ar acoperi si oricat de multe sau putine modele ar fabrica, nu s-ar schimba lucrurile. Dacia nu va mai detine monopolul in momentul in care uzina de la Craiova ar fi preluata de un alt producator concurent. Mai spunea cineva pe-aici ca nu conteaza daca avem sau nu mai multi producatori de autoturisme in tara. Tot atat de bine ar fi sa nu avem nici unul. Oare chiar asa sa fie ? Ia sa aruncam o privire la o tara din Uniunea Europeana care nu fabrica masini - Finlanda. Taxa de 80 % la cumpararea unui autoturism va spune ceva ? E mare, e mica ? Oare tot aceeasi taxa ar fi in cazul existentei unui producator intern de autoturisme in Finlanda ? Eu zic sa mai reflectati ! This post has been edited by bendix: 28 Oct 2005, 10:56 |
--------------------
Dacia
Logan
- TM10### , alb arctic
Ambiance - 2005 In mileniul III automobilele vor merge cu apa sau nu vor merge deloc !
|
|
Funny |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.272 Joined: 7 October 04 ![]() |
Discutii multe si fara sens.Daca piata din RO ar fi atractiva si potenta din punct de vedere financiar , multi mari producatori seriosi ar "navali" peste noi pentru a cumpara si/sau construi fabrici de autoturisme.(si nu numai)
Cum insa la rubrica "piata romaneasca" se poate bifa fara teama de a gresi ceva de genul "nu este cazul" , va asigur ca nu vom avea parte prea curand de altceva decat "tepari" si "tunari". This post has been edited by Funny: 28 Oct 2005, 11:12 |
--------------------
Dividae
et
impera! Lasciate ogni speranza , voi ch'entrate!
|
|
vladiopa |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 89 Joined: 31 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Adevarul este ca la Dacia e "treaba romaneasca". Nu se poate sa nu creasca un producator din Romania un pret la un produs daca acesta se vinde bine. "Ca asa-i romanul", daca tot se vinde de ce sa nu cerem mai mult. Nu-i asa? Mare porcarie. Asa ca uram bun venit concurentilor pe piata autoturismleor ieftine din Romania.
|
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1,6
- B-
2005 Oricat de mica ne e leafa, noi tot putem munci mai putin decat ne platesc ei!
|
|
DigitalScribe |
![]()
Post
#59
|
![]() Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi ![]() |
@vladiopa:
1. Ce zici tu nu-i treaba romaneasca ci se numeste economie de piata. 2. Din moment ce e asa de mare pretul pentru aceasta "treaba romaneasca" probabil ai o alta optiune mai ieftina si la fel de buna sau poate cam la fel ca pret dar mult mai buna. Si daca tot ai aceasta optiune nu inteleg indignarea ta din moment ce alegerea iti apartine. E de inteles ca toata lumea vrea mai ieftin insa de la a vrea mai ieftin daca se poate si la a fi total indignat si suparat ca nu se poate mai ieftin e o diferenta. Problema nu sta la produs sau la pretul acestuia ci la cat castiga romanul. Cu cat mai devreme realizezi asta cu atat mai bine pentru tine. Acolo e problema si acolo trebuie sa schimbi ceva si nu la preturile din piata neaparat dar cum zici tu, "asa e romanul", nu e el de vina... restul lumii e de vina. |
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
- n/a
D-Max 2022
|
|
klaus |
![]()
Post
#60
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Eu am o nelamurire...
Multa lume pe aici zice de situatia nasoala, dpdv cuparator, de pe piata romaneasca datorita inexistentei unui concurent-producator de masini pe piata romaneasca. Deci voi credeti, din tot sufletul vostru, ca este necesar un al doilea producator de masini in Romania si ca acela ar avea piata de desfacere suficienta pentru a fi eficient economic. Pai sa va dau un hint: De ce nu faceti voi acea fabrica, daca ar fi asa de eficienta pe o piata de ca a Romaniei (plus ceva la export)? Pai daca e asa eficient si rentabil, in mod sigur veti obtine si imprumturi de la banci fara probleme, si veti avea posibilitatea sa le dati cu tifla la toti producatorii de asa ceva care nu au luat in calcul o alta fabrica de autoturisme in Romania. Economia "multilateral dezvoltata" in cadrul globalizarii actuale a economiei mondiale este o notiune complet depasita si aberanta. Ba chiar inca de cand Ricardo a emis teoriile alea cu avantajele comparative... PS: parca nici Grecia, nici Cipru, nici Malta, nici Andora, nici Bulgaria, nici Croatia, nici Republica Moldova, nici Norvegia nu auindustrie de autovehicule... La ei cam cat sunt taxele? (s-ar putea sa ma insel la unele tari, dar multe din cele enuntate sigur se incadreaza la "fara industrie de autovehicule") |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
- -
- E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 18th August 2025 - 11:51 |