curatirea EGR, demontarea si curatarea EGR
![]() ![]() ![]() |
curatirea EGR, demontarea si curatarea EGR
nr1_gogon_1979 |
![]()
Post
#31
|
||
![]() MEMBRUL Group: Members Posts: 729 Joined: 22 August 08 From: Bucuresti: Floreasca & Muncii ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.2
2007 Dacia 1310 TX/1989
Renault Laguna I RN/1994 Chrysler 300c /2010 Mercedes E280 CDI 4Matic /2009 Mercedes C200 diesel /1994 |
|||
adi_ar |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic si conservator Group: Moderatori Posts: 4.437 Joined: 23 February 07 From: Arad ![]() |
O luam ca pe o propunere de modificare titlu: "Demontarea, curatarea si eliminarea EGR"?
![]() |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
1.5 dCI 2005 iGO 9.6.29.357899
|
|
nr1_gogon_1979 |
![]()
Post
#33
|
![]() MEMBRUL Group: Members Posts: 729 Joined: 22 August 08 From: Bucuresti: Floreasca & Muncii ![]() |
nu.am vrut sa intreb doar daca a luat cineva in calcul eliminarea lui si ce probleme a intampinat.atat.scuze de off-topic daca la asta te refereai cu modificarea titlului.
|
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.2
2007 Dacia 1310 TX/1989
Renault Laguna I RN/1994 Chrysler 300c /2010 Mercedes E280 CDI 4Matic /2009 Mercedes C200 diesel /1994 |
|
gutui |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 320 Joined: 6 May 08 ![]() |
salutare. m-as baga si eu la un curatat de EGR la masina din semnatura. prezinta urmatoarele simptome: fum negru (nor destul de mare) la acceleratii bruste, "leneveala", de vreo 2 ori am avut aprins si mesajul din bord cu "check injection", mai am si un tremurici la relanti...si cine stie ce mi-a mai scapat. una peste alta, cine a facut-o pt prima oara cu mana lui, daca imi mai poate da niste detalii (eventual pe PM), si in rest daca imi poate spune careva daca simptomele descrise au legatura cu EGR-ul sau nu.
imi recomanda careva sa o fac eu, sau sa o duc la niste carpaci? daca mai e cineva care are poze, chiar i-l rog insistent sa le posteze. ceva pericole in incercarea de a schimba? |
--------------------
M II -11.2002
VW Jetta, diesel 1.6
-01.2013
- VN 11 LUK
|
|
DRD |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 709 Joined: 20 September 06 From: Brasov ![]() |
Gasiti pe pagina asta tot ce vreti sa stiti despre EGR ... cum se demonteaza, cum se curata ... dupa parerea mea demontarea e simpla de tot.
http://www.forum-auto.com/pole-technique/s...5.htm#t15227775 Pt motorul 1.5 80cp |
--------------------
Renault
Megane 2
1.5 Dci Comfort Expresion 2004
|
|
cazan_dragos |
![]()
Post
#36
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 4 September 09 ![]() |
SALUT. STIE CINEVA UNDE E EGR-UL LA MEGANE 2 1.5 D 105 CP MODEL 2007?
CUM SE DEMONTEAZA/POZE /SCHITE ? MULTUMESC. DACA E MAI SIMPLU TRIMITE-TI LA CAZAN_DRAGOS@YAHOO.COM |
--------------------
renault
megane2
2007/privilege
- b71x..
|
|
cazan_dragos |
![]()
Post
#37
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 4 September 09 ![]() |
IMG_0069.JPG ( Size: 304.25k )
Number of downloads: 10504
IMG_0070.JPG ( Size: 329.66k ) Number of downloads: 11606 IMG_0071.JPG ( Size: 239.44k ) Number of downloads: 12493 pentru 1.5 de 105 cp an 2007: scule: cheie inelera de 8, perie de sarma. surubelnita dreapta 10-12,periuta de dinti. materiale: spray degripant, spray carbocliner, carpa,grafit pulbere. timp estimativ 30 min. operatiuni: 1. se desface tubul de la recuperatorul de gaze prin presarea clemelor si tragere.se scoate mufa electrica. 2. se slabesc si apoi se desfac cele trei suruburi. atentie sa nu cada cheia sau suruburile ca ajung in scut!!! 3.se misca putin egr si se introduce spray degripant, se ridica usor cu ajutorul surubelnitei si prin miscari de balans si usoara rotire. atentie la garnitura de aluminiu si sa nu se deterioreze piesele. 4. se scoate egr si se curata modo groso cu peria de sarma. se curata cu carbocliner iar in interior se foloseste periuta de dinti mai ales la tija culisanta. 5.se sterge bine dupa limpezire, se unge cu praf de grafit tija si suprafata exterioara(nu se foloseste vaselina care se arde si cocseaza). 6.se aspira locasul egr - mizeria de acolo poate ajunge in capul pistonului- 7.se introduce egr la locul lui se srang gradual suruburile,se pune mufa si furtunul la loc. pentru detalii atasat poze. |
--------------------
renault
megane2
2007/privilege
- b71x..
|
|
razvanborza |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 19 October 08 From: Cluj ![]() |
sunt posesorul unui egr curata in service(50 de lei deci ...),masina scotea fum, tremurat la relanti, lentoare la accelerare, se tura destul de greu si lipsa de putere, dupa aceaste operatie toate simptomele au disparut in proportie destul de mare. multi ar spune ca e doar un placebo dar la mine chiar s-a simtit avand in vedere ca am ajuns cu masina la 100k kilometri eu spun ca ar fi necesara aceasta operatie. apropo nu am mers deloc cu masina subturata dar se pare ca acest lucru nu a ajutat foarte tare la eliminarea funinginei de pe retea
![]() |
--------------------
Renault
Megane 2.2 Bicorp
2006 1.5dci 60kw
|
|
gutui |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 320 Joined: 6 May 08 ![]() |
salutare. oameni buni, ajutati-am si spuneti-mi care stiti despre o anume cheie cu care se poate scoate EGR-ul daca ramane blocat acolo. am primit de la niste colegi de pe aici, niste pagini dintr-o carte de mecanica, si apere si o poza pe acolo...(o sa o pun ceva mai tarziu). nu stiu cum se cheama, dar seamana cu acea cheie cu care se desface discul de pe un polizor sau flex, doar ca are un brat reglabil. eu cheia sa o cumpar nu am gasit-o, asa ca am apelat la un lacatus mecanic sa mi-o confectioneze, dar imi cere dimensiuni si nu stiu. ma poate ajuta careva?
15 Sep 2009, 10:41: ...mai mult decat atat, un prieten de la o reprezentanta mi-a zis ca daca egr-ul meu "s-a rupt in doua"....nu mai functioneaza si trebuie inlocuit....e adevarat? This post has been edited by gutui: 15 Sep 2009, 10:41 Attached File(s) ![]() |
--------------------
M II -11.2002
VW Jetta, diesel 1.6
-01.2013
- VN 11 LUK
|
|
cristixxxlog |
![]()
Post
#40
|
![]() .. Group: Members Posts: 440 Joined: 4 August 08 From: BUCURESTI ![]() |
daca te referi la "rupere" adica separarea partii mecanice de cea electrica (in dreptul colierului din poza) nu are absolut nimic. mie asa mi-a iesit la curatare. e la loc si functioneaza foarte bine de la curatare, nu s-a mai oprit motorul de atunci niciodata indiferent de cum am condus... eu de cheie nu stiu nimic....
|
--------------------
Nissan
Murano Z51 - 2.5 dci
2011
- B-XXX-LGF
|
|
sano |
![]()
Post
#41
|
sano Group: Members Posts: 399 Joined: 9 August 09 From: Bucuresti ![]() |
Salutare,
Am tot citit aici pe forum despre EGr si simptome gen "leneveala" la acceleratie brusca si fum negru, gros. Cred ca a mea sufera de aceeasi treaba, insa dupa ultima patanie cu schimbul filtrului de motorina [unde am gaurit un furtun si a prins aer] nu ma mai bag singur sub capota. Prin urmare, intrebarea cheie: - vrea careva sa-mi curete si mie EGR-ul? [contra cost, evident!] e megane II, 1.5 dci, 101 cp, 74 kw. Sunt in bucuresti muuuulta vreme. |
--------------------
megane 2.1
hatchback
2005/1.5dci / 74kw / 101cp
- VF1 SMR205 33920325 Stiu ca sunt prost; insa cand privesc in jur, prind curaj!
|
|
cazan_dragos |
![]()
Post
#42
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 4 September 09 ![]() |
pt. sano 0727500737
|
--------------------
renault
megane2
2007/privilege
- b71x..
|
|
sano |
![]() ![]()
Post
#43
|
sano Group: Members Posts: 399 Joined: 9 August 09 From: Bucuresti ![]() |
Salut,
Am si eu o intrebare: cateodata, la relanti, masina toata (la bord, volan se vad mai bine trepidatiile) tremura, trepideaza. Nu e mereu... am observat in ultimii 25.000 km. Daca atunci apas pe aer conditionat (deci motoru se tureaza putin) acel trepidat dispare! ![]() Care ar putea fi cauzele? (scriu pe acest topic ca am mai citit de trepidatii si ... sunt ingrijorat). Mentionez ca : masina porneste bine, trage, nu mi se inneaca in mers [decat de 4 sau 5 ori in acesti 25.000 km (da am vazut ca am o musca pe conducta care se tot opreste la intrarea in ara de amorsare)] in timpul mersului are acelasi zgomot [adica creste in fct de turatie] si cam atat. Multumesc celor ce vor raspunde in cunostinta de cauza! ![]() Pt. cazan_dragos: multumesc de nr! Cand ma hotarasc, te caut! ![]() |
--------------------
megane 2.1
hatchback
2005/1.5dci / 74kw / 101cp
- VF1 SMR205 33920325 Stiu ca sunt prost; insa cand privesc in jur, prind curaj!
|
|
i_lucian2000 |
![]()
Post
#44
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 7 November 08 ![]() |
salutare fratilor spunetimi si mie cum se demonteaza galeria de admisie la masina din semnatura
egr ul lam curatat era foarte inbicsit si tubulatura la fel ceva poze varog multani 25 Oct 2009, 13:18: 1.5 dci 80 cp This post has been edited by i_lucian2000: 25 Oct 2009, 12:18 |
--------------------
megan
II
2004
- bc10lam
|
|
adi_ar |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic si conservator Group: Moderatori Posts: 4.437 Joined: 23 February 07 From: Arad ![]() |
Cea mai completa poveste cu curatirea EGRului o vei gasi pe www.daciaclub.ro, aici, desi nu cuprinde si demontarea galeriei!
Dar apropo de poze, tu de ce n-ai postat ca eram curios si eu? Daca nu ai mai vizitat Daciaclub, sa stii ca userul si parola sunt aceleasi cu Reno.ro. Succes! |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
1.5 dCI 2005 iGO 9.6.29.357899
|
|
ARAMIS |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 278 Joined: 7 March 07 ![]() |
Salutare,
Am gasit pe un manual de service din fr ceva despre EGR pentru motorul k9k 722(functionare si schema circuit) iar din schema data de ei...se pare ca ar avea o treaba si intercooler-u'....imi pare ciudat ca nu apare asta in explicatii si nu prea ii vad rostu'... Aici e trecuta sectiunea din manual : " L’électrovanne est commandée par un signal rapport cyclique d’ouverture émis par le calculateur d’injection. Le signal rapport cyclique d’ouverture permet de moduler l’ouverture de l’électrovanne et par conséquent la quantité de gaz d’échappement détournée vers le collecteur d’admission. Le calculateur effectue en permanence un test permettant de connaître la position de l’électrovanne de recirculation des gaz d’échappement. " Attached thumbnail(s) egr_k9k.JPG ( Size: 21.26k ) Number of downloads: 10074 |
--------------------
Renault
Megane 2.1
2003 hatch 1.5dCi 82>100 HP (Ph1) Authentique
- BR - - NKD
|
|
Djibrille |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 64 Joined: 9 January 10 ![]() |
Salutare tuturor. Am efectuat si eu astazi operatiunea de curatire a EGR-ului si am sa impartasesc cateva impresii. Sper sa fie de folos.
Masina: Megane II 1.5 dci 80cp 50.000km februarie 2005 Simptome inainte de operatiune: Pierdere de putere (mai degraba de cuplu) la accelerari mai in forta - motorul parca se balbaia undeva pe la 2600 rpm continua sa accelereze dar mai incet dupa care isi revenea undeva pe la 2900-3000rpm (rezolvat complet dupa operatiune) Vibratii resimtite in habitaclu si volan la ralanti( pare ca s-au mai diminuat dar nu stiu daca e doar o parere azi fiind si mai cald afara deci motorul incalzindu-se poate mai bine) - cred ca trbuie sa schimb si ceva tampoane pe la motor la urmatoarea revizie. Probleme intampinate la demontare: Ai nevoie de o cheie tubulara cu prelungire de 10-15cm (caraitoare ![]() Pe suruburile superioare sta prins pe langa scutul termic(doar pe surubul din stanga cum te uiti la EGR din partea dreapta a masinii) si suportul cablajului electric care vine la EGR. Pentru a imi fi mai usor eu am desfacut acest suport si din surubul care il prinde de furtunul ce duce la turbo(cel ce vine transversal peste motor si are ca o cutie-ciuperca pe el) - din fericire merge aceeasi cheie de 10 ca la EGR Dupa ce se scoate scutul termic(e prins doar in surubul de dedesubt si in cel din stanga sus) trebuie scos corpul vanei. La mine a iesit foarte foarte greu - cand in final am reusit eram ud de transpiratie desi e iarna afara. La inceput l-am fortat cu o surubelnita apoi am inceput sa trag de el miscand in acelasi timp sus-jos de el. Chiar si asa tot a trebuit sa bat in partea metalica care il ataseaza pe motor folosind o surubelnita drept prelungitor. Asa ca dotati-va cu un ciocan (de preferinta de lemn ca eu n-am avut si am batut cu manerul cheiei. La remontaj l-am uns bine cu un spray lubrifiant(2+2 cred ca merge si cu wd40) si a intrat la loc foarte usor. In final mai exista o garnitura metalica care mie mi-a creat multe dureri de cap fiindca am reusit sa o scap in compartimentul motor ajungand in final pe scutul motor.=> a trebuit sa desfac si un surub de la scut si pe pipaite sa o extrag de acolo. Deci daca sunteti la fel de neatenti ca mine luati-va toate precautiile pentru a nu scapa suruburi garnituri etc. pe langa motor. Dupa ce le scoateti mai bine depozitati toate piesele langa masina undeva nu pe marginea compartimentului motor ca mine. ![]() In fine vana nu era foarte murdara in sine dar pipaind cu degetele in locasul ei surpriza - o gramada de praf de consistenta nisipului plus vreo doi bolovani de aprox 1 cm diametru si o mazga ca smoala - deci curatati neaparat si in locasul vanei- probabil se poate utiliza un aspirator eu am folosit mana si o carpa. Pentru curatire am folosit un spray pentru degresat motorul plus o periuta de dinti veche( nu radeti) - a mers destul de bine dar probabil era mai buna niste benzina. La final sunt foarte multumit - masina trage bine pe toata plaja de turatii si pare si un pic mai silentioasa (chiar m-am speriat la un moment dat cand am scos din viteza in mers am crezut ca s-a oprit) trebuie sa o mai urmaresc. Ceea ce ma nelinisteste este ca daca in locasul respectiv era asa mare mizerie atunci ce poate fi pe turbina, pe evacuare si chiar si in admisie daca din vana se recilculeaza catre admisie. Si am pus cam jumatate din KM motorina de la OMV (numai premium sau alpin diesel) si jumatate mol evo. Cred ca e mai degraba un defect de proiectare pentru ca nu merg subturat( decat poate cat e masina rece) si cateodata ii mai dau si forja( e adevarat ca dupa ce mergeam un timp la drum lung cu viteze mai mari 130 si peste ) masina isi ameliora simptomele deci ceva curatire se produce la turatii mai mari si constante. Sper ca nu v-am plictisit cu toate detaliile astea poate vor fi de folos cuiva. |
--------------------
Renault
Megane II.1 1.5 dci 60KW/82CP
2005
|
|
Djibrille |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 64 Joined: 9 January 10 ![]() |
Revin cu noi impresii dupa curatirea EGR.
Mergand azi cu masina am observat 2 lucruri: Motorul e sesizabil mai silentios - nu mai troncane asa tare parca la turatii medii(pana in 3000rpm). Pana la operatiune credeam ca trebuie sa schimb cel putin tamponu de sub motor(bieleta anticuplu sau antibalans cum i-o fi zicand - cel care previne miscarea motorului pe directia inainte-inapoi) pentru ca la schimbarile de trepte simteam niste smucituri destul de puternice pana urca motorul in turatie mai ales la retrogradari. Acum nu mai simt smuciturile, sau cel putin sunt mult atenuate. Nu pot decat sa imi explic prin faptul ca motorul se tureaza mai usor acum. Oricum surprinzator. |
--------------------
Renault
Megane II.1 1.5 dci 60KW/82CP
2005
|
|
solidconvert |
![]()
Post
#49
|
![]() Donator Group: Members Posts: 3.247 Joined: 3 May 06 From: Bucuresti ![]() |
Am curatat si eu EGR-ul ieri... cu toate ca nu schimb mai jos de 3000rpm niciodata, era plin de calamina acolo
![]() ![]() |
--------------------
.
.
. Audi A4 B9 S-tronic TFSI...
Gîndirea corectă vine din experiență. Experiența, la rîndul ei, provine din gîndirea greșită. |
|
telim4lulu |
![]()
Post
#50
|
![]() ---- Group: Members Posts: 732 Joined: 29 February 08 ![]() |
am curatat egr-ul , nu era prea murdar, am curatat si corpul (locasul unde intra el) , dar ce fac cu tubulatura care pleaca din el , este plina cu mizerie , cum se demonteaza?
am motorul 1.5 de 80 cp , un sfat se poate? |
--------------------
----
----
---- ----
|
|
telim4lulu |
![]()
Post
#51
|
![]() ---- Group: Members Posts: 732 Joined: 29 February 08 ![]() |
am gasit, se demonteaza la fel ca in tutorialul de la clio.
|
--------------------
----
----
---- ----
|
|
SorinCT |
![]()
Post
#52
|
![]() Honor et Patria Group: Members Posts: 3.441 Joined: 22 July 07 From: Constanta ![]() |
Mi-am luat azi set nou de chei inelare si tubulare cu prelungire si tot ce-mi trebuie. Maine dimineata ma apuc sa-l scot si eu sa vad ce namol scot. Avand in vedere ca masina are peste 80.000 km si a fost codusa 75% in oras as spune ca a strans ceva. La inceput schimbam preponderent la 2000 ture iar taicamiu cand o conducea schimba si mai jos
![]() ![]() Ma apuc de ciocaneala si sper sa nu imi cada garnitura metalica, suruburile sau cheia prin scut ![]() |
--------------------
Renault
Megane Sport Tourer
2012 Privilege 1.5 dCI
- CT-XX-LEA Citroen C4 1.6 HDi 2006
Clio III 1.5 dCi Expression 2007 EX: Megane Sedan II.1 1.5 dCi Expression 2005 |
|
SorinCT |
![]()
Post
#53
|
![]() Honor et Patria Group: Members Posts: 3.441 Joined: 22 July 07 From: Constanta ![]() |
Astazi am purces la curatarea EGR-ului dupa cum urmeaza:
- am scos mufa din EGR - am largit colierul de la furtunul de aer ce este pozitionat transversal pe motor - cel de-al 3-lea surub a iesit putin mai greu si evident, a cazut jos si momentan nu am reusit sa-l scot; atentie mare la surubul de jos care iese cu totul spre deosebire de piulitele din partea de sus; incercati sa nu scapati piulite/garnitura metalica/ scut termic sau surub pe jos ca e crima - am folosit spray de contacte electrice le la Dedeman pentru dizolvarea si curatarea calamineil; am insistat pe la supapa si l-am frecat bine si cu o carpa pe toate partile; - am sters si galeria in care intra EGR-ul cu o carpa dar nu prea am avut spor - am gresat putin EGR-ul cu wd-40 ca sa intre "ca uns"; la scoatere am ciocanit foarte incet o surubelnita pe marginea superioara ca sa il conving Dupa ce am curatat si pus totul la loc i-am dat ceva pedala la relanti si a scos initial fum iar apoi a scos foarte putin. Inainte se facea ditai noru de cenusa vulcanica daca o tineam la 4000 iar acum abia daca se vede ceva. O fi efect placebo dar parca acum vibreaza mai putin (am si probleme cu tamponul hidroelastic), raspunde mai repede la turatii. La urmatorul drum lung o sa o tin turata poate se mai curata si galeria aia imbacsita. Ah si sfat, in caz ca scapati piese pe scut, sa aveti un surub de 10 la indemana ca sa il schimbati cu cel vechi daca nu il mai puteti recupera ![]() |
--------------------
Renault
Megane Sport Tourer
2012 Privilege 1.5 dCI
- CT-XX-LEA Citroen C4 1.6 HDi 2006
Clio III 1.5 dCi Expression 2007 EX: Megane Sedan II.1 1.5 dCi Expression 2005 |
|
sano |
![]() ![]()
Post
#54
|
sano Group: Members Posts: 399 Joined: 9 August 09 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(SorinCT @ 20 Jun 2010, 16:48) daca crezi ca ai probleme cu tamponu ala hidro [in partea stanga-sus cum privesti sub capota] schimba-l cat poti de repede! Ce am patit eu: am mers cu acel tampon slab cam 30.000km. M-am zgarcit sa dau 450 lei pe un swag si am platit 1700 roni !!! [motorul fiind inclinat, curea de distributie a fost roasa... simteam eu ceva ciudat in mersul si zgomotul motorului masinii, asa ca m-am dus la service => pe clip a aratat "incoerenta senzor ax came" => au desfacut sa se uite putin si, de fata fiind, am ramas cracanat ca aceasta curea [dupa 17.000 km] era roasa pe partea dreapta... Fiind si alte defectiuni, totalul a ajuns la 1700 roni] ![]() |
--------------------
megane 2.1
hatchback
2005/1.5dci / 74kw / 101cp
- VF1 SMR205 33920325 Stiu ca sunt prost; insa cand privesc in jur, prind curaj!
|
|
SorinCT |
![]()
Post
#55
|
![]() Honor et Patria Group: Members Posts: 3.441 Joined: 22 July 07 From: Constanta ![]() |
M-am gandit si la asta si am verificat cureaua de doua ori. Cand am facut revizia nu arata semne de uzura inegala iar cand a fost verificata ulterior nu prezenta nimic bulit. Singurele semne au fost frimituri de cauciuc langa tampon si vibratii. Un mecanic mi-a explicat ca s-a scurs uleiul dar nu am vazut anume de unde si cum. Oricum incerc sa il schimb cat de curand dar zilele astea nu prea folosesc masina.
|
--------------------
Renault
Megane Sport Tourer
2012 Privilege 1.5 dCI
- CT-XX-LEA Citroen C4 1.6 HDi 2006
Clio III 1.5 dCi Expression 2007 EX: Megane Sedan II.1 1.5 dCi Expression 2005 |
|
SorinCT |
![]()
Post
#56
|
![]() Honor et Patria Group: Members Posts: 3.441 Joined: 22 July 07 From: Constanta ![]() |
Pentru cei care vor sa isi demonteze EGR-ul si galeria pentru recirculare in vederea curatarii atasez o ilustratie din Dialogys.
demontare_egr_galerie.png ( Size: 73.16k ) Number of downloads: 8979 Nu uitati, atunci cand ecoateti valva EGR aveti de desurubat 2 piulite (notate cu 10 in figura) si un surub (9) ce tine scutul termic. Aveti foarte mare grija sa nu scapati surubul pe scut ca e de belea sa te chinui ore pentru un surub. In caz de il pierdeti puteti folosi un surub de 13 pentru ca se potriveste la fix. La urmatoarea curatare am sa demontez si galeria (5) cu tot cu furtun (8). |
--------------------
Renault
Megane Sport Tourer
2012 Privilege 1.5 dCI
- CT-XX-LEA Citroen C4 1.6 HDi 2006
Clio III 1.5 dCi Expression 2007 EX: Megane Sedan II.1 1.5 dCi Expression 2005 |
|
Djibrille |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 64 Joined: 9 January 10 ![]() |
Da, mare atentie la suruburi, eu cand am desfacut a doua oara am reusit sa-l pierd pe cel ce tine scutul termic. In caz ca vi se intampla dacat sa va chinuiti sa il gasiti(eu nu am reusit) mai bine lasati EGR-ul prins in celelalte doua piulite( nu se intampla nimic dupa un timp vana se intepeneste singura) si mergeti la un magazin si cumparati un surub + saiba(nu am gasit identic cu cel original adica cu saiba integrata in capul surubului dar nu e o problema doar ca e ceva mai greu de pus la loc) Surubul e de 10 adica se desface cu cheie de 10 mm ca sa evit confuziile. Atentie sa nu stringeti surubul de dedesubt prea tare ca se infileteaza in corpul EGR-ului si acesta fiind de aluminiu nu e improbabil sa se strice filetul. Eu l-am strans doar mediu, nu am fortat vazand ca oricum vana se intepeneste si nu iese de acolo.
A doua oara cand am umblat la EGR, am desfacut si teava metalica care duce in admisie si pe partea cealalta care vine din intercooler si am putut sa curat traseul aerului in corpul EGR-ului dintr-o parte in alta. Se poate folosi pentru asta o perie rotunda sau chiar o carpa. Pentru dizolvarea murdariei am folosit diluant( se gaseste la litru de ex in Dedeman). Atentie la haine ca e o treaba foarte murdara. ![]() Teava care duce in admisie mi se pare veriga cea mai slaba in acest sistem, la mine era obturata la greu. Chestia e ca probabil si colectorul de admisie e plin de mazga aia si acolo e mult mai greu de umblat. Totusi cat am pipait cu mana nu parea sa fie mizerie atat de multa ca pe teava metalica dinaintea ei. Probabil din cauza faptului ca are un cot destul de brusc e mai predispusa la colmatare. |
--------------------
Renault
Megane II.1 1.5 dci 60KW/82CP
2005
|
|
SorinCT |
![]()
Post
#58
|
![]() Honor et Patria Group: Members Posts: 3.441 Joined: 22 July 07 From: Constanta ![]() |
Exact, cotul ala uneori poate provoca probleme. Eu cand am scos egr-ul am incercat sa ma uit cu o lanterna mica pe acolo si am bagat si carpa sa curat, am scos ceva funingine dar nu ingrijorator de mult. Probabil pe la 90-100000 de km voi scoate si galeria respectiva sa o curat mai cu grija daca vad ca scoate fum dar pana acum totul e curat.
|
--------------------
Renault
Megane Sport Tourer
2012 Privilege 1.5 dCI
- CT-XX-LEA Citroen C4 1.6 HDi 2006
Clio III 1.5 dCi Expression 2007 EX: Megane Sedan II.1 1.5 dCi Expression 2005 |
|
bogo4all |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 879 Joined: 9 July 06 ![]() |
Buna, ieri dupa ce am citit pe aici, am zis hai sa ma apuc si eu de curatat EGR la 1,5 dci 60 kw pe un Scenic, era foarte murdara valva egr, insa surpriza in interior la cot e plin pe pereti de funingine intarita si nu numai, am incercat cat de cat sa curat, am mai golit din mazga aceea, ideea e ca trebuie sa ma ingrijorez? cum se demonteaza toate tevile acelea? dupa curatare si montarea egr-ului inapoi era foarte moale pedala, dar si-a revenit imediat, dupa care azi dimineata dupa ce am pornit sa plec, nici nu pornea turbo decat pe la vreo 2500-3000 de ture, am mers vreo 10 kilometrii cu ea turata si si-a dat drumul....astept parerile voastre....
|
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Mpi
2004 Laureate
|
|
SorinCT |
![]()
Post
#60
|
![]() Honor et Patria Group: Members Posts: 3.441 Joined: 22 July 07 From: Constanta ![]() |
Cel mai probabil nu ti-a intrat turbo pentru ca ai desprins bucati mari de calamina de pe pereti si s-a obturat pasajul. Nu cred ca e foarte greu sa scoti cotul respectiv si sa il cureti cu totul. Am postat eu mai sus o imagine cu toate componentele.
|
--------------------
Renault
Megane Sport Tourer
2012 Privilege 1.5 dCI
- CT-XX-LEA Citroen C4 1.6 HDi 2006
Clio III 1.5 dCi Expression 2007 EX: Megane Sedan II.1 1.5 dCi Expression 2005 |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 18:11 |