Suspensie Laguna III, arcuri, amortizoare
![]() ![]() ![]() |
Suspensie Laguna III, arcuri, amortizoare
Mircea Alin |
![]()
Post
#61
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 11 September 15 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna
2011
- OT 04 MEH
|
|||
Boggy |
![]()
Post
#62
|
![]() Membru Group: Members Posts: 180 Joined: 5 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Pana la urma, "andreist", ce ai rezolvat? Ai schimbat ceva?
Azi de dimineata a inceput sa zdrangane grav ceva pe la roata stanga fata (un fel de piatra intr-o cutie de plastic; stiu ca e o comparatie ciudata dar exact asa se aude si numai la denivelari mari). Maine cred ca fac o vizita in service. Am PDG si sunt in aceeasi dilema: sa pun amortizoare non PDG?!? Asta in cazul in care e de vina amortizorul... |
--------------------
Renault
Laguna III
2.0dCi 150cp
|
|
solorad |
![]()
Post
#63
|
Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 13 October 10 ![]() |
Pentru Romania pastreaza PDG....a mea nu are. Am condus din nou Meganul cu PDG (jante de 16) si este o mare diferenta fata de Laguna mea cu Jante de 17 si anvelope XL.
Cele recomandate de producator 95 nu sunt, din cate stiu XL. Sunt intarite evident fata de 94, dar nu sunt Extra Load. Momentan am pe iarna 98 si nu recomand. Trebuie sa merg cu presiunea marita, altfel fac praf anvelopele. Daca bag 2.6 pe fata si 2.2 pe spate (cum scrie pe portiera) nu trebuie sa fii profesionist sa-ti dai sema ca anvelopele sunt desumflate. Anterior aveam 94, pe care iarasi nu le recomand. Probleme cu directia cand "bruschezi masina". Daca mergi linistit, beneficiezi de mai mult confort. Ambele anvelope sunt de 55 (215 55 R17). La vara as vrea sa trec pe 18" , dar sunt cam speriat (demaraj, consum si oare cum se simte?). 18 Jan 2016, 20:29: Chiar si cu 94H suspensia este rigida. Masina este din Germania, nu cred ca are PDG. Problema este, din cate cred, jantele de 17 (desi am 55 in loc de 50 cum scrie pe portiera). This post has been edited by solorad: 18 Jan 2016, 20:29 |
--------------------
Renault
Laguna 3 Initiale 2.0 dci 150 Hp
2008
|
|
tomageorgian |
![]()
Post
#64
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.387 Joined: 22 February 10 From: Franta ![]() |
La mine pe portiera .
Din cate stiu 95W tooate sunt XL Attached thumbnail(s) 2016_01_15_23.27.46.jpg ( Size: 3.83mb ) Number of downloads: 1386 |
--------------------
.
.
. Kia Niro Phev
Laguna3 2.0dCI ex. Latitude 2.0dCI C5 x7 2.0hdi Logan 1.6mpi E39 530D Laguna 3 2.0dCi Qashqai 1.5dCI Twingo 2 1.2i E28 520i |
|
Boggy |
![]()
Post
#65
|
![]() Membru Group: Members Posts: 180 Joined: 5 May 05 From: Bucuresti ![]() |
N-au fost amortizoarele de vina.
Bucse bare stabilizatoare. Voi schimba si bieletele antiruliu cu aceasta ocazie... Bineinteles, stanga + dreapta. Numai sa treaca inghetul, ca are 3 degete de gheata pe la roti... |
--------------------
Renault
Laguna III
2.0dCi 150cp
|
|
Boggy |
![]()
Post
#66
|
![]() Membru Group: Members Posts: 180 Joined: 5 May 05 From: Bucuresti ![]() |
A schimbat careva arcurile PDG cu non PDG?
Ma intereseaza cat coboara masina. Ca fapt divers, am fost la dealerul Renault sa ma interesez de arcuri PDG. Mi-au spus asa: Arc Fata Galben 540100006R 692 lei Acest cod apare pe toate arcurile non OEM (non PDG) din comert. Sa fie un mare "fas" de marketing arcurile PDG? |
--------------------
Renault
Laguna III
2.0dCi 150cp
|
|
andreist |
![]()
Post
#67
|
![]() betiv fumator consumator de porc Group: Members Posts: 819 Joined: 24 November 14 ![]() |
@Boggy, eu fac operatiunea asta luna viitoare, inlocuire arcuri (4), amortizoare (4), si cam orice este de cauciuc pe sub roti la ambele punti in afara de brate ( care le-am cumparat noi acum 6 luni ( ±2000 RON cu tot cu manopera ). Daca ai rabdare, iti pot povesti luna viitoare daca dai un semn. La arcuri & toate componentele am ales Febi & Blistein si am lasat reprezentatnta pe planul secund, mi-am gasit prieten care si-a deschis service si lucreaza cu chei dinamometrice si manualele langa el. Pentru non-PDG trebuiesc schimbate si arcurile si amortizoarele sa fie ca la carte. ( optional flansele )
QUOTE Ma intereseaza cat coboara masina. Cu arcuri noi, initial nu foarte mult, dupa 6 luni si ceva km se mai lasa. This post has been edited by andreist: 20 Feb 2016, 16:10 |
--------------------
Renault
W209/R129/Symbol
M113/K9K 702
|
|
Boggy |
![]()
Post
#68
|
![]() Membru Group: Members Posts: 180 Joined: 5 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Mister andreist!
Ai facut operatiunea? Astept cu ardoare sa aflu cum ti-a iesit. Sunt curios deoarece am avut un arc rupt si a fost nevoie sa-l schimb oarecum rapid. Am luat 2 arcuri KYB standard dar ... s-a inaltat masina foarte mult (ciudat, pentru ca ma asteptam sa se lase, defapt). De-asta vreau sa aflu cum iti va iesi cu tot cu amortizoare si flanse. |
--------------------
Renault
Laguna III
2.0dCi 150cp
|
|
andreist |
![]()
Post
#69
|
![]() betiv fumator consumator de porc Group: Members Posts: 819 Joined: 24 November 14 ![]() |
Vezi aici: http://www.reno.ro/index.php?showtopic=285...dpost&p=4462090 , astazi abia am facut unghiurile sa pot merge cu mai mult de 50km/h. daca ma intrebi de dinamica, o sa fac maine un drum mai lung.
|
--------------------
Renault
W209/R129/Symbol
M113/K9K 702
|
|
thrall17 |
![]()
Post
#70
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 25 December 14 ![]() |
QUOTE(Edy Iasi @ 29 Jul 2014, 12:49) Salut! Aceleasi cloncanituri le am si eu. Am fost la 2 mecanici si mi-au spus ca am joc la caseta de directie. Acum masina e in service ![]() <span class='edit'>29 Jul 2014, 14:46:</span> Rezolvat. Amortizoare Kayaba + reconditionat caseta = no more zgomote la denivelari + ceva spray pe la imbinari (in special la difuzorul de medii de pe mijlocul bordului) = no more vibrations la plansa de bord. ![]() ![]() Despre ce spray vb? ca si la mine se aud zogomote de la plansa de bord si vreau sa scap de ele |
--------------------
Renault
Laguna
2011 Grandtour
|
|
b06fcn |
![]()
Post
#71
|
![]() DOCTOR Group: Members Posts: 5.854 Joined: 27 February 05 From: Bucuresti/Galati ![]() |
de zgomotele din bord nu se scapa cu spray ci cu radiere, cheder sau la reprezentanta pe garantie
|
--------------------
Renault
21
1.9dT, 1989
- B 06 FCN MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200 Renault 21 Turbo Renault Megane 1.9 dCi Opel Corsa 1.3 CDTI Toyota Avensis 2.0 D4D Lada 1200 Aro 10.4 4x4 |
|
Boggy |
![]()
Post
#72
|
![]() Membru Group: Members Posts: 180 Joined: 5 May 05 From: Bucuresti ![]() |
A venit Mos Craciun!
001.jpg ( Size: 374.95k ) Number of downloads: 1230 002.jpg ( Size: 345.64k ) Number of downloads: 1179 003.jpg ( Size: 290.25k ) Number of downloads: 1167 004.jpg ( Size: 389.59k ) Number of downloads: 1161 Amortizoare fata KYB (standard) - 339704 Rulmenti sarcina KYB (standard) - SM1533 Arcuri EIBACH - E10-75-010-02-22 - coborare suspensie cca. [mm]: 30, 25 Montajul, saptamana viitoare... ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Renault
Laguna III
2.0dCi 150cp
|
|
andreist |
![]()
Post
#73
|
![]() betiv fumator consumator de porc Group: Members Posts: 819 Joined: 24 November 14 ![]() |
La arcurile de pe spate spunele sa puna de pe arcurile originale cauciucul protectie de jos si sa dea cu o vaselina buna - cumpara tu una sa fii sigur, eu am folosit vaselina Mobil 1, o avea mecanicul. O sa ramai surprins de comportamentul masinii dupa aceasta schimbare,dupa cel putin un drum lung unde ai ocazia sa o calci.
|
--------------------
Renault
W209/R129/Symbol
M113/K9K 702
|
|
Boggy |
![]()
Post
#74
|
![]() Membru Group: Members Posts: 180 Joined: 5 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Gata si operatiunea "coborat din corcodus":
-inainte susp_before.jpg ( Size: 1.45mb ) Number of downloads: 438 - dupa susp_after.jpg ( Size: 1.58mb ) Number of downloads: 402 N-am rupt in doua drumurile (max 50kph) pentru ca inca nu am unghiurile facute. Intr-adevar, se simte bine noua suspensie in ceea ce priveste zgomotul (nu mai troncane, bate sau mai stiu eu ce mizerii). Relativ la confort, nu simt diferenta, inca. E o senzatie faina ca nu mai sunt ridicat de bot. Vad cum mananca asfaltul, efectiv. Consum: nu stiu ce drumuri face andreist, dar eu am 15 la suta pe Magheru intre Unirii si Victoriei ![]() Revin cu impresii dupa week-end, sper. |
--------------------
Renault
Laguna III
2.0dCi 150cp
|
|
Luko13 |
![]()
Post
#75
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 365 Joined: 21 August 08 ![]() |
Salutare! Am patit si eu beleua, s-a rupt un arc pe spate. Ce brand recomandati? La reprezentanta 690ron bucata.L-a magazinul de piese mi-au recomandat ceva suedez, n-am retinut brandul si era pe la 250 ron bucata. Masina este combi si nu vreau arcuri mai tari sau sport.Voi ce parere aveti?
Multumesc anticipat! |
--------------------
Renault
Laguna3
2008/Estate/Initiale Paris
|
|
Boggy |
![]()
Post
#76
|
![]() Membru Group: Members Posts: 180 Joined: 5 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Ai noroc. Pe spate se schimba foarte usor. Efectiv e doar un surub de la amortizor care trebuie scos. Apoi arcul iese lejer.
De ce spun ca ai noroc? Pentru ca poti incerca mai multe combinatii daca nu esti satisfacut de cele pe care le cumperi. Ar trebui sa schimbi ambele pe spate si nu numai unul. Asta daca nu vrei sa stea oarecum intr-o parte. Revenind cu impresii despre noua suspensie: Bucuresti - Baraj Vidraru si retur. Autostrada: e alta masina. Pur si simplu se lipeste de asfalt si simt ca pot merge cu orice viteza fara nicio frica. O adevarata placere, pe care nu am simtit-o pana acum de 2 ani de cand am leguma. Curtea de Arges - Baraj Vidraru: mi-a rupt rinichii ![]() Am luat doua denivelari artificiale cam cu 30-40 km pe ora (nestiind de ele si nefiind semnalizate) si am zis ca-mi ramane bordul in brate. Foarte tare s-a auzit ca impact. Consum: foarte putin mai mic decat inainte; un 0.2-0.3 mai putin. Abia astept iar weekend-ul sa o scot spre mare. |
--------------------
Renault
Laguna III
2.0dCi 150cp
|
|
Luko13 |
![]()
Post
#77
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 365 Joined: 21 August 08 ![]() |
Oricum aveam de gand sa le schimb pe ambele , normal. Dar totusi nu stiu ce marca sa aleg.
|
--------------------
Renault
Laguna3
2008/Estate/Initiale Paris
|
|
reptileq |
![]()
Post
#78
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 21 November 07 From: Bucuresti ![]() |
Sunt si eu patit, dupa ce am dat lovitura de gratie intr-o groapa nesemnalizata in mareata capitala "Euro". Ajuns in service cu niste trancaneli prin stanga fata - verdictul - un arc rupt pe spate, arcul din stanga fata putea fi miscat cu mana in suportul ala de la amortizor (probabil rupt si el). Se lasa cu nevoie de a schimba 4 arcuri... parca m-as baga si la amortizoare fiind de cand e masina. Suspectez si flanse/rulmenti - trancaneala se auzea in capul amortizorului de pe fata dupa urechea mea pana la urma. Chitul ala de protectie praf de cauciuc l-ati schimbat?
Investigez directia cu piese OE, destul de scumpe si ma dau peste cap codurile lor de culoare de pe amortizoare fata si arcuri. Banuiesc ca la Coupe nu se pune problema de PDG si ar fi alta suspensie decat Berlina/Grandtour. Amortizoarele de pe spate am ramas cu impresia ca sunt la fel la toate totusi. Ca optiuni aftermarket, am vazut la posturile voastre combinatii de amortizoare KYB cu arcuri Eibach pro-kit, astea ar parea ca se gasesc si in variante pentru Coupe. Arcurile astea coborate ar face probleme la roti pe 18", atingere de carenaj sau probleme la viraje? Altfel ce sa zic, vorba unui coleg mai sus, rotile de 18" isi spun cuvantul prin patria mama. |
--------------------
Renault
Megane RS 265 Cup
2013
|
|
Boggy |
![]()
Post
#79
|
![]() Membru Group: Members Posts: 180 Joined: 5 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu conteaza dimensiunea jantelor (17" vs 18").
Intr-un final, cu tot cu anvelopa, diametrul rotilor este acelasi (215 55 R17 7J ~= 225 45 R18 7.5J - dimensiuni standard de fabrica). Chiar varianta de 17" este mai mare in diametru cu 9 mm. Burduful ce protejeaza de praf amortizoarele nu l-am inlocuit. Daca nu e taiat / rupt / jerpelit, n-are rost sa-l schimbi. Apropo, voi scoate la vanzare, in curand, piesele vechi (1 arc fata PDG OE, 2 arcuri fata noi KYB, 2 amortizoare fata PDG OE, 2 rulmenti sarcina OE, 2 arcuri spate OE). Daca doriti (din cei patiti cu arcurile rupte) pot face un pret rapid, dar doar pe PM sa nu zica lumea ca mi-am deschis taraba pe aici ![]() This post has been edited by Boggy: 25 Apr 2016, 15:39 |
--------------------
Renault
Laguna III
2.0dCi 150cp
|
|
OvidiuMe |
![]()
Post
#80
|
Membru Group: Members Posts: 110 Joined: 13 December 12 ![]() |
Si eu am gasit arcul spate dreapta rupt, deci trebuie sa programez un schimb.
Ce arcuri recomandati? Nu vreau sa modific inaltimea. Ca pret/calitate vreau ceva de mijloc. Trebuie sa fac si test de amortizoare? Intreb pentru ca nu stiu de cand este rupt si ma gandesc ca 5-6cm rupti din spira, poate au solicitat amortioarele mai mult. Sau bat campii si nu are legatura? This post has been edited by OvidiuMe: 6 May 2016, 20:24 |
--------------------
Renault
Laguna 3
2008 2.0 DCI
|
|
myx |
![]()
Post
#81
|
Membru Group: Members Posts: 164 Joined: 11 December 05 ![]() |
Am verificat masina inainte de ITP si 1 amortizor pe spate a pierdut ulei. Din pacate masina are PDG si nu am gasit decat originale.
Acum, pentru spate este diferenta mare intre amortizorul PDG si cel non PDG ? Adica cam cu cat s-ar cobori masina ? Si sunt mai tari alea fara PDG ? Maina are acum 124000km. Daca iau 1 singur amortizor dauneaza la tinuta de drum ? In timp apar oricum diferente intre ele. Adica ma gandeam daca fac 1 test de amortizoare si daca celalat nu are uzura prea mare sa schimb doar 1. |
--------------------
Renault
Laguna III
2008
|
|
espacern |
![]()
Post
#82
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
Trebuie schimbate ambele amortizoare chiar daca doar unul este defect......asta daca vrei sa ai siguranta in rulaj!
|
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
andreist |
![]()
Post
#83
|
![]() betiv fumator consumator de porc Group: Members Posts: 819 Joined: 24 November 14 ![]() |
QUOTE Acum, pentru spate este diferenta mare intre amortizorul PDG si cel non PDG ? Diferenta este 0. Stiu 100% pentru ca eu am schimbat suspensia si le-am comparat. Pe fata exista o diferenta, suportul arcului este mai sus cu ±1cm la PDG decat normale. |
--------------------
Renault
W209/R129/Symbol
M113/K9K 702
|
|
myx |
![]()
Post
#84
|
Membru Group: Members Posts: 164 Joined: 11 December 05 ![]() |
Daca ar fi asa ar fi super ok. Pentru ca nu mai iau amortizoare originale ci KYB, care au un pret decent.
|
--------------------
Renault
Laguna III
2008
|
|
andreist |
![]()
Post
#85
|
![]() betiv fumator consumator de porc Group: Members Posts: 819 Joined: 24 November 14 ![]() |
Cumpara cu incredere, de gasit nu o sa gasesti prin programe piesele ca fiind compatibile, dar au aceeasi lungime/recul/etc. pe spate.
|
--------------------
Renault
W209/R129/Symbol
M113/K9K 702
|
|
myx |
![]()
Post
#86
|
Membru Group: Members Posts: 164 Joined: 11 December 05 ![]() |
De amortizat, amortizeaza la fel nu ? Nu sunt mai tari?
This post has been edited by myx: 7 Jun 2016, 15:41 |
--------------------
Renault
Laguna III
2008
|
|
myx |
![]()
Post
#87
|
Membru Group: Members Posts: 164 Joined: 11 December 05 ![]() |
Am mers acum ceva timp cu o Laguna ceva mai noua decat a mea, nu stiu daca avea PDG sau nu, oricum ce am remarcat era ca se simtea orice denivelare in asfalt.
A mers vreo unul din voi cu ambele versiuni ? Este mai soft sau mai tare suspensia la PDG ? Cand aveam solenza am schimbat amortizoarele pe spate si am pus Bilstein pe gaz. Dupa 1 luna le-am schimbat din nou si am trecut pe Monroe pe ulei. Troncanea spatele de numa-numa cu cele pe gaz. Cand am cumparat masina am mers pe mana service-ului (pe atunci nu stiam deloc cu ce se mananca componentele la masina) si am pus amortizoare noi pe fata de Bilstein (pe cod de Supernova, ca nu se complicau ei sa aduca separat pe Solenza) Dupa cativa ani am schimbat din nou amortizoarele si am comandat direct de la fabrica pe cod de Solenza. Erau identice amortizoarele dar masina amortiza o idee mai bine cu astea pe cod de Solenza si mi s-a parut mai stabila in curbe. Daca este mai soft suspensia cu PDG raman la originale chiar daca sunt mai scumpe. Si asa mi se pare cam tare suspensia la Laguna. This post has been edited by myx: 9 Jun 2016, 06:26 |
--------------------
Renault
Laguna III
2008
|
|
myx |
![]()
Post
#88
|
Membru Group: Members Posts: 164 Joined: 11 December 05 ![]() |
Amortizoarele KYB pot fi puse fara probleme pe PDG. Dupa 9 luni sunt multumit de ele.
Acum am alta problema. Am descoperit la un arc din fata jumatate de spira rupta. Cred ca ar trebui schimbat, nu ? Pentru posesorii de PDG, daca a-ti schimbat arcul a-ti pus OEM sau KYB. Nu as vrea sa patesc ca Boggy. La el s-a ridicat foarte mult pe fata. Boggy, nemontat arcul KYB arata la fel ca cel de pe masina (grosime, inaltime) ? Pe de alta parte daca iau arcuri OEM, poate in viitor va trebui sa schimb amortizoarele si voi fi nevoit atunci sa iau tot OEM. si la cat costa...... |
--------------------
Renault
Laguna III
2008
|
|
Boggy |
![]()
Post
#89
|
![]() Membru Group: Members Posts: 180 Joined: 5 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Combinația amortizor KYB + arc KYB nu am încercat-o.
Poza cu mașina mea cocoțată era din amortizor OEM PDG + arc KYB. Acum am amortizor KYB + arc EIBACH și e coborâtă bine de tot. QUOTE arcul KYB arata la fel ca cel de pe masina (grosime, inaltime)? Pff, greu de zis... Nu mai țin minte să le fi comparat, deși le am pe ambele în beci (un set nou de arcuri față KYB, rulate câteva sute de KM și un arc OEM PDG). Dacă dorești, pot încerca o poză unul lângă altul. Și dacă dorești și mai mult, ți le pot vinde cu plata după montaj (să fii sigur că îți place cum stă mașina) ![]() |
--------------------
Renault
Laguna III
2.0dCi 150cp
|
|
cristian_nechita |
![]()
Post
#90
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 417 Joined: 22 April 11 ![]() |
|
--------------------
Laguna
3
2012 |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 15:19 |