Probleme aer conditionat, nu mai porneste compresorul
![]() ![]() ![]() |
Probleme aer conditionat, nu mai porneste compresorul
Ma3x |
![]()
Post
#121
|
||
![]() - Group: Members Posts: 488 Joined: 25 April 10 From: B ![]() |
|
||
--------------------
-
-
-
- - ex. Renault Symbol 1.5DCI 60kw 2007
ex. Megane sedan 2.2 1.5DCI 63kw 2007 ex. Renault Symbol 1.5DCI 47kw 2008 |
|||
0sAND1s |
![]()
Post
#122
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 25 May 07 ![]() |
Salut,
Am urmatoarea problema cu aerul conditionat climatronic: odata la cateva saptamani (de mers zilnic), deobicei la pornirea aerului, in loc sa bage rece, baga cald, si nu-si mai revine. Solutia gasita e: scos borna la baterie si conectat la loc, dupa care merge iar cateva saptamani. Cand nu functioneaza pare ca nu se mai aude zgomotul ala de cuplare a compresorului (clanc) la pornirea acestuia. Dupa "reset", la primul contact, se aud fosnituri in bord, si o ia din prima. Singura modificare la aer este modulul de comanda care s-a ars acum un an si ceva. Am inlocuit doar tranzistorul ars din modul, si merge OK de atunci, cand merge. Modulul respectiv regla debitul de aer, simptomul era ca nu se mai oprea aerul, mergea pe debit maxim si pe cald. Freonul e inlocuit anul trecut. Ceva idei? Mersi. |
--------------------
Renault
Clio II Phase 2
2002/Hatchback/Authentique/1.4 16V
|
|
Relu11 |
![]()
Post
#123
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.079 Joined: 21 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Consulta un service abilitat pentru o diagnoza corecta.
|
--------------------
.
.
.
|
|
soryn.syryn |
![]()
Post
#124
|
Membru incepator Group: Members Posts: 50 Joined: 8 August 06 ![]() |
Salut,
Nu se mai aprinde ledul la butonul de aer conditionat si nici nu pleaca ventilatorul/ nu cupleaza compresorul. Exista la Symbol ( 2004 ) o siguranta speciala pentru AC ? Daca DA unde este amplasata - nu am identificat-o la bord dupa simboluri. Va multumesc. This post has been edited by soryn.syryn: 22 Jan 2012, 12:29 |
--------------------
Renault
Clio
2004 Symbol 1.4 8 v
- AV 00 AVE
|
|
S4b1n |
![]()
Post
#125
|
![]() Membru Symbolist Group: Members Posts: 937 Joined: 27 February 10 From: Craiova/Bucuresti ![]() |
Buna seara !
Mi-a zis taicameu ca lui la Matiz ii baga caldura daca porneste si AC-ul. Asa ca am incercat sa-l pornesc si eu la mine, si am observat ca desi se aprinde ledul si porneste ventilatorul, NU se aude clickul care cupleaza compresorul. 1. E normal sa nu porneasca la temperaturile astea? 2. E corect ca Matizu baga caldura daca dai drumul la AC? 3. Daca dau drumul la AC la mine, si nu porneste compresorul, face dezumidificarea aerului? |
--------------------
Renault Symbol
1.5 dCi 62 kW
2007
- ~ 155000 km
|
|
vallixx |
![]()
Post
#126
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.547 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
1 DA
2 DA, si RENOU' face la fel. Cand pornesc AC-ul si aud si compresorul ca pleaca, baga fara probleme cald. Si treaba desteapta e ca-l baga imediat, indiferent cat de rece e motorul. 3. Sincer nu stiu. Daca stie cineva sigur...si pe mine ma intereseaza problema. @soryn.syryn Nu stiu de siguranta, dar uita-te pe interiorul capacului de la tablou. Daca e siguranta dedicata, ar trebui sa scrie AC. O alta cauza pentru care nu mai pleaca compresorul ar fi daca a pierdut freonul. Daca cantitatea scade sub 100g (din 600 sau 650 max), compresorul nu mai pleaca. Masina e din 2004 observ, ai facut vreodata o verificare macar? This post has been edited by vallixx: 5 Feb 2012, 23:30 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
S4b1n |
![]()
Post
#127
|
![]() Membru Symbolist Group: Members Posts: 937 Joined: 27 February 10 From: Craiova/Bucuresti ![]() |
Am mers mai mult azi cu masina si nu am simtit ca mi-a pornit compresorul deloc. Motorul se incalzise pe la 3 linii si am apasat butonul de AC in frana de motor in treapta a 2a, si de unde inainte stiam ca se simte si in comportamentul franei de motor cand intra, nu am simtit absolut nimic.
Nu prea am inteles ce mi-ai explicat totusi. E normal sa nu porneasca la temperaturi negative, dar pe de alta parte baga caldura cand porneste... pai la 10 grade nu ma congelez in masina asa rau incat sa am nevoie de caldura de la el... |
--------------------
Renault Symbol
1.5 dCi 62 kW
2007
- ~ 155000 km
|
|
BannedHost |
![]()
Post
#128
|
![]() Membru prin trecere periodica temporara nedefinitiva Group: Members Posts: 2.702 Joined: 14 September 10 From: Cluj-Napoca ![]() |
compresorul NU incalzeste freonul. Compresorul are rolul doar de a raci. Deci nu exista sa incalzeasca aerul a/c-ul. La masinile mai de lux exista o rezistenta care incalzeste aerul care intra in habitaclu pana cand temperatura motorului ajunge in parametrii. Poate temperatura motorului urca mai repede pentru ca este o sarcina in plus si turatia creste foarte putin, eu zic insesizabil. Daca vrei sa se incalzeasca mai repede pui pe recirculare si gata.
Si da. porneste ventilatorul dar compresorul la temperaturi negative lucreaza la capacitate minima. Poate si sa nu cupleze. De curios uitate la fulia lui daca se invarte cand il cuplezi sau nu. This post has been edited by BannedHost: 5 Feb 2012, 23:45 |
--------------------
Renault
Laguna
2007 / 2.0 DCi / ~ 180 de hamsteri dopați
|
|
vallixx |
![]()
Post
#129
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.547 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Deci faza cum ca nu porneste compresorul la temperaturi mici....e 100% reala.
Pe de alta parte, de ce instalatia de AC n-ar baga si cald? La fel cum cea de domiciliu baga cald, de ce n-ar baga si instalatia auto? Iar compresorul inclazeste freonul. Compresorul il comprima, ceea ce determina incalzirea lui. This post has been edited by vallixx: 5 Feb 2012, 23:58 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
BannedHost |
![]()
Post
#130
|
![]() Membru prin trecere periodica temporara nedefinitiva Group: Members Posts: 2.702 Joined: 14 September 10 From: Cluj-Napoca ![]() |
Bun, atunci de ce de exemplu compresorul nu functioneaza sub o anumita temperatura ? In mod normal ar trebui sa functioneze sa incalzeasca aerul, nu ? Deci dupa cum am zis. a/c de acasa are si functia de (heater) deci automat are o pompa de caldura(inverter) cele de pe masina nu.
La nicio masina de a mea condusa a/c-ul nu incalzeste. Asta a fost primul lucru testat. teava de intrare e rece ca gheata cand il pornesc manual si cea de retur e calda. Si de pe o gramada de forumuri: "A/C auto: Un sistem care RACESTE si DEZUMIDIFICA aerul care intra in cabina pasagerilor. De aici si concluzia ca daca afara este sub o anumita temperatura (aici nici eu nu stiu dar, oricum 0-5grade) A/C-ul nu lucreaza pt. ca n-are CUM si de ce sa faca rece. Drept care incalzirea in masina pe perioada rece este numai datorita motorului si racirii sale. " Functionarea climei auto Functionarea Climei This post has been edited by BannedHost: 6 Feb 2012, 08:28 |
--------------------
Renault
Laguna
2007 / 2.0 DCi / ~ 180 de hamsteri dopați
|
|
S4b1n |
![]()
Post
#131
|
![]() Membru Symbolist Group: Members Posts: 937 Joined: 27 February 10 From: Craiova/Bucuresti ![]() |
Am inteles. Imi faceam probleme ca mi s-ar fi stricat compresorul. Ar avea sens faptul ca se incalzeste mai repede motorul daca e pornit AC-ul, insa:
- cand e pornit, merge si ventilatorul, care nu cred ca ajuta sa se incalzeasca lichidul de racire - la temperaturi joase, fiindca nu cupleaza compresorul eu n-am observat sa creasca turatia, deci parerea mea e ca nici motorul nu se incalzeste mai repede. Intrebarea ramane, dezumidificatorul functioneaza si la temperaturile acestea, sau e legat de functionarea compresorului? |
--------------------
Renault Symbol
1.5 dCi 62 kW
2007
- ~ 155000 km
|
|
diesel_power |
![]()
Post
#132
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.964 Joined: 18 February 05 From: diaspora ![]() |
Dezumidificarea e strict legata de racirea aerului. Aerul rece nu poate sustine multa umezeala, asa ca este mai uscat. Aerul rece este produs doar de catre compresor. In situatia in care compresorul nu functioneaza atunci e clar ca nu ai nici dezumidificare.
Ieri am mers si eu mai mult cu masina si am observat ca desi becul la AC era aprins motorul nu suferise nicio pierdere de putere, iar dezaburirea nu mai era la fel de eficienta ca alte dati cand porneam AC. Nu cunosc functie de ce anume porneste/nu porneste compresorul. |
--------------------
Renault
Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW,
2005, Fidji
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#133
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Daca bine tin minte, desi s-ar putea sa fiu intr-o mica eroare ... sub 7 grade compresorul nu mai porneste. Dar poti incerca altfel, intr-un loc putin incalzit (parcare) sau sa nu bata vantul nebuneste, pornesti motorul si il lasi la relanti pana se incalzeste cu totul pe sub capota. In acel moment "il fraieresti" putin si in mod normal va porni compresorul ... daca e oke. (mie imi reuseste desi utilitatea e minima ... doar asa "de test")
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
S4b1n |
![]()
Post
#134
|
![]() Membru Symbolist Group: Members Posts: 937 Joined: 27 February 10 From: Craiova/Bucuresti ![]() |
Am inteles ca nu e util, multumesc pentru lamuririle suplimentare. Imi era teama sa nu fi patit ceva de la frigurile astea, dar daca e el mai "destept" ca mine si stie cand sa porneasca si cand nu, e bine
![]() ![]() |
--------------------
Renault Symbol
1.5 dCi 62 kW
2007
- ~ 155000 km
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#135
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Cel putin la masinuta mea ceea ce am scris mai sus e corect ... mai grav e cu temperatura ... nu am nici cea mai mica idee daca e 100% corect 7 grade sau asa ... practic masina nu are termometru in oglinda ... e clar ca are undeva unul sau asa ceva dar nu stiu sa spun ce si cum exact
![]() |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
bubu782001 |
![]()
Post
#136
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
QUOTE ... e clar ca are undeva unul sau asa ceva dar nu stiu sa spun ce si cum exact Asa este. Chiar compresorul are asa ceva. O rezistenta termica (termistor) aflata in bobina ambreiajului de la compresor. Acest termistor in functie de temperatura de afara (daca se afla sub 0 grade adica) nu mai cupleaza ambreiajul electromagnetic din interiorul fuliei de antrenare a compresorului. Motivul este simplu, pentru ca apare pericolul sa se formeze gheata pe instalatie iar consecintele sunt foarte neplacute pentru compresor... Din cate stiu eu cam toate compresoarele au asa ceva...motivul pentru care pornesc si iarna este ca motorul se incalzeste si temperatura din zona motorului este peste 0 grade. This post has been edited by bubu782001: 9 Feb 2012, 12:32 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
geluoradea |
![]()
Post
#137
|
Membru Group: Members Posts: 156 Joined: 30 May 10 ![]() |
imi puteti spune codul de la conductele de a/c? eventual si preturi pt. noi si second? e vorba de clio 1.5 dci 2004, conducta mai groasa cu butoiasul de aluminiu pe ea. este inspre partea stanga cum te uiti din fata masinii.
|
--------------------
renault
clio 1.5 dCi
2004
- BH 10 ...
|
|
Ma3x |
![]()
Post
#138
|
![]() - Group: Members Posts: 488 Joined: 25 April 10 From: B ![]() |
Caldura mare in weekend. Am simtit nevoia AC, si pac apas butonu de automat, undeva pe la un 20 de grade ( afara erau vreo 23 ). Incepe un zumzet continuu in partea dreapnta in bord, tine vreo 30 de secunde, se opreste si gata. Astept aer rece dar ioc aer rece, doar cald. Am incarcat anul trecut in vara cu freon si colorant care se vede la UV. Inainte sa ma duc sa verific daca mai am ceva prin instalatie imi puteti da un sfat practic ? ( iarna am pornit constant aerul - adica am apasat si butonul de AC )
E prima oara cand face asa de 1 an jumate de cand o am ( 2 veri ). |
--------------------
-
-
-
- - ex. Renault Symbol 1.5DCI 60kw 2007
ex. Megane sedan 2.2 1.5DCI 63kw 2007 ex. Renault Symbol 1.5DCI 47kw 2008 |
|
BannedHost |
![]()
Post
#139
|
![]() Membru prin trecere periodica temporara nedefinitiva Group: Members Posts: 2.702 Joined: 14 September 10 From: Cluj-Napoca ![]() |
deschide capota si uitate la fulia compresorului pentru cate secunde se invarte cand pornesti a/c-ul, sa verifici daca porneste si ventilatorul de racire tot asa la pornirea a/c-ului
This post has been edited by BannedHost: 21 Mar 2012, 08:51 |
--------------------
Renault
Laguna
2007 / 2.0 DCi / ~ 180 de hamsteri dopați
|
|
Brohlin |
![]()
Post
#140
|
![]() Membru Group: Members Posts: 180 Joined: 11 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Am si o mica problema la al meu AC.
Duminica, am vrut sa pornesc AC dupa vreo 2 saptamani, dar compresorul nu a pornit. Am verificat daca mai am freon cu o surubelnita... un simplu fasss si aia a fost tot. Am fost zilele trecute la un service si mi-au schimbat oringurile, valva ala de metal in care intra tevile spre habitaclu (avea o fisura de toata frumusetea) si au facut plinul cu freon (vreo 500gr bagati de aparat d-ala mare si cu afisaj, nu de vreo butelie). Am dat sa pornesc AC-ul, dar compresorul nu vroia s-o ia din loc. Becul se aprinde la butonul de AC. Nenica ala a umblat un pic pe la releul ala de langa baterie, nimic. A reusit totusi sa porneasca compresorul direct (cu o sarma, ceva). Intrebare: UCH poate sa bage ceva protectie si sa nu porneasca compresorul pana nu se sterg erorile? La ce altceva as putea sa ma mai uit ca sa am si eu frig in masinuta? |
--------------------
Renault
Symbol Fidji 1.5 dci +80CP
2006
- B-00-??? What's that coming over the hill / Is it a monster? Is it a monster?... It is my monster!!!
|
|
Relu11 |
![]()
Post
#141
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.079 Joined: 21 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Nu e cam mult 500 de grame?
Compresorul stiu ca are protectie daca are presiune scazuta sau suprapresiune |
--------------------
.
.
.
|
|
thisadi |
![]()
Post
#142
|
Membru autentic Group: Members Posts: 243 Joined: 20 December 11 ![]() |
e cam putin 500 grame
la 1.5 dci din 2006, 80 cp intra 650gr |
--------------------
Renault
-
-
|
|
geluoradea |
![]()
Post
#143
|
Membru Group: Members Posts: 156 Joined: 30 May 10 ![]() |
imi puteti spune codul de la conductele de a/c? eventual si preturi pt. noi si second? e vorba de clio 1.5 dci 2004, conducta mai groasa cu butoiasul de aluminiu pe ea. este inspre partea stanga cum te uiti din fata masinii, intra in habitaclu.
|
--------------------
renault
clio 1.5 dCi
2004
- BH 10 ...
|
|
cri8sti |
![]()
Post
#144
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.746 Joined: 29 December 08 From: Braila ![]() |
Aveti idee: pornesc clima(pe rece), o ia ventilatorul de la radiator la maxim si compresorul nu cupleaza(nu se aude clanc), pe display-ul de la clima apare "service", controlat freon cu o surubelnita pe ambelel conducte si fasaie din plin, care ar putea fi problema? (asta toamna functiona normal, acum cand am avut nevoie de el...nu vrea)
|
--------------------
Renault
Laguna 1.6 16v + GPL (tomasetto q-box)
2006 Expression
- BR-11-PBC Un om destept rezolva problema, un om si mai destept o evita
|
|
iulia_boris |
![]()
Post
#145
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 434 Joined: 17 September 10 ![]() |
poate fi un releu..
|
--------------------
Dacia
Dokker Laureate 1,6..
2016
- B 696 BUL Cu cat cunosc mai bine oamenii, cu atat iubesc mai mult cainii.
|
|
S4b1n |
![]()
Post
#146
|
![]() Membru Symbolist Group: Members Posts: 937 Joined: 27 February 10 From: Craiova/Bucuresti ![]() |
Hai ca am fost azi sa-mi schimbe ventilu pe unde banuiam ca pierdea freon. Si bine ca nu mi-a facut reincarcare ca dadeam banii degeaba, mi-a bagat putin azot si fasaia pe undeva pe conductele alea care duc la compresor. Mi-a zis ca n-are solutie fluorescenta, mama lor. Ma duc pana la urma la Redac saptamana urmatoare, mai ales ca e posibil sa se lase cu inlocuit tubulatura. Sper sa nu ma racoreasca si la buzunar
|
--------------------
Renault Symbol
1.5 dCi 62 kW
2007
- ~ 155000 km
|
|
nykk |
![]()
Post
#147
|
Membru incepator Group: Members Posts: 65 Joined: 7 May 10 From: buc ![]() |
help
mia bubuit aeru daca a patit careva asa ceva help plizz ![]() am un symbol din 2006 |
--------------------
b-49
b-49
2006
- b-49-
|
|
BannedHost |
![]()
Post
#148
|
![]() Membru prin trecere periodica temporara nedefinitiva Group: Members Posts: 2.702 Joined: 14 September 10 From: Cluj-Napoca ![]() |
Da mai multe detalii, ce ai facut ce a bubuit ce s-a intamplat dupa etc etc
|
--------------------
Renault
Laguna
2007 / 2.0 DCi / ~ 180 de hamsteri dopați
|
|
cip.iasi |
![]()
Post
#149
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 31 March 12 ![]() |
AM AVUT SI EU CEVA PROBLEME CU AC ACU 3ANI.SI ERA ASA CALD AFARA!!!IN FINE MASINA ERA INCA IN GARANTIE ATUNCI ASA CA M-AM DUS LA REPREZENTANTA (BRAS DIN IASI).ACOLO DUPA MAI MULTE TESTE AU CONCLUZIONAT CA ERA DEFECT VENTILATORUL SI TREBUIA INLOCUIT.PROBLEMA A FOST CA NU AVEAU PE STOC SI CICA TREBUIA COMANDAT DIN FRANTA.IN FINE A FOST SCHIMBAT(DUPA CIRCA 2 SAPT)SI DE ATUNCI NU AU MAI FOST PROBLEME CU AC.ATUNCI TOATA REPARATIA S-A RIDICAT LA VREO 2300 RON.NOROC CA ERA IN GARANTIE!
|
--------------------
renault
clio
clio symbol fidji
- b.04.zav
|
|
Relu11 |
![]()
Post
#150
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.079 Joined: 21 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Daca apesi si pe CAPS este perfect
|
--------------------
.
.
.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 11:20 |