Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Megane 1 Vs Megane 2, Ce s-a schimbat in bine sau in rau

cosminidis
post 3 Jun 2005, 21:08
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 3 June 05




Salut all,

Am citit pe forum o GRAMADA de discutii, probleme, rezolvari, certuri, etc despre controversatul Renault Megane. Mi s-a parut ciudat faptul ca majoritatea acestor discutii sunt despre Megane 2; parca Megane 1 nici nu ar exista (sau poate nu are nimeni probleme cu el :-) ).

In alta ordine de idei, am un Megane 1 din 2000 (de care sunt foarte multumit) si la un moment dat mi-a trecut prin cap sa il vand si sa-mi iau un Megane 2. Dupa ce am citit pe aici (si pe alte forumuri) mi-a cam trecut entuziasmul... Cred ca ar fi o idee buna prin urmare sa discutam despre ce s-a schimbat in bine si ce s-a schimbat in rau.

Prima intrebare este legata de motor - stie cineva daca 1.6 16V de pe Megane 2 este acelasi cu cel de pe Megane 1? La Megane 2 zic ca are 115 cai, iar eu parca tin minte ca la Megane 1 avea 110 cai - sa fie o greseala sau chiar sunt diferite motoarele?


--------------------
Renault Megane Classic 2000
Renault Megane Classic @ 1.6 16V ~ 63k km
Make OGG, not MP3
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cri123
post 3 Jun 2005, 23:22
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.620
Joined: 16 April 05
From: Cluj-Napoca




Salut.

Si eu am un M1 Classic 1.6 16v, din 2001, luat de nou de la noi. Sunt foarte multumit de masina, si la fel ma cam gandesc sa il schimb pe un M2. Deocamdata ma cam codesc, avand in vedere ca nu sunt convins. Poate astept face-liftul de la anul, sa mai rezolve probleme.

Despre motorul de 1.6 de pe M2: 115 CP (insa la 6000 RPM) si cuplu 152 (la 4200 RPM), cu VVT (admisie variabila din cate am inteles).

Am facut un drive test cu un hatch 1.6. Pot sa spun cu siguranta ca e mai putin placut la condus decat 1.6 de pe M1. Deoarece cuplul maxim e mai sus, motorul parca nu trage pana pe la 3000 de ture, de acolo este insa fain. Asta vechi de 1.6 trage mai bine intre 1500 si 3000 de ture, dupa care e mai slab. Poate si cutia e de vina.

Testul l-am facut pe Feleac (Cluj), pe deal in sus, si cu a 4-a se cam chinuia cu 3 persoane (eu, dealer-ul si sotia). Cu a 3-a urca lejer, ca era peste 3000 de ture. Cu al meu urc in viteza 4 lejer.

In rest, plusuri M2 (1.6 16v):
- aspect
- materiale
- tehnologie
- spatiu interior (Sedan si Break)
- tinuta de drum (suspensii mai tari, sta mai bine pe drum)

Minusuri M2:
- pret mai mare
- spatiu mai mic spate si portbagaj (hatch)
- directia asistata electric (nu prea iti dai seama de reactiile masinii)
- FLANSE amortizoare... problema care se pare nici acum nu s-a rezolvat
- mai sensibil la drumurile noastre decat M1

Cristi


--------------------
Renault Laguna 2 2006 2.0T dopat cu 30 ponei
Kadjar 1.6 dci 4x4 - 2015
Megane 1.2 Classic 1.6 16v - 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 4 Jun 2005, 09:56
Post #3


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




QUOTE(cosminidis @ Jun 3 2005, 10:08 PM)
Prima intrebare este legata de motor - stie cineva daca 1.6 16V de pe Megane 2 este acelasi cu cel de pe Megane 1? La Megane 2 zic ca are 115 cai, iar eu parca tin minte ca la Megane 1 avea 110 cai - sa fie o greseala sau chiar sunt diferite motoarele?

Vezi paragraful: Variable inlet valve timing and major new developments for the 1.6 16V VVT 115 engine de aici.


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 4 Jun 2005, 12:15
Post #4


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Plusuri M2 fata de M1 ? Simplu: 2.0i 16v si, daca nu ma insel, un Turbo pe benzina.
Asta din punctul meu de vedere....


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosminidis
post 4 Jun 2005, 12:50
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 3 June 05




Salut,

Si mie imi place la nebunie cum trage motorul la turatii mici, nu trec prea des de 3000 de ture. Deci mototrul mi se pare super ok si nu am nimic de reprosat.

Mi se pare in continuare ciudat ca foarte multi se plang de probleme de fiabilitate pe M2 si aproape nimeni pe M1 unsure.gif Chiar are asa de multe bug-uri M2?

Acum sincer, mie nu imi trebuie nimic din ce aduce nou ca tehnologie M2 (am mers si cu Passat-ul lui tata, nu ma impresioneaza senzorul de ploaie sau alte gadget-uri de genul asta), dar imi place la nebunie design-ul si oricum, 40k km si 5 ani (cat are a mea) e cam mult pt o masina alergata prin Bucuresti...

Care e ideea cu directia asistata electric? Ce inseamna? Mie imi place directia la M1, mai ales faptul ca se intareste destul de bine la viteze mari. La Passat (Highline, model 2004) m-a stresat ingrozitor sa merg cu 160 la ora si sa fie directia la fel de sensibila ca atunci cand stau pe loc...


--------------------
Renault Megane Classic 2000
Renault Megane Classic @ 1.6 16V ~ 63k km
Make OGG, not MP3
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ncristi
post 4 Jun 2005, 13:13
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.910
Joined: 9 April 05




Megane 2 a avut un inceput problematic, unele masini fabricate in 2002-2003 avand urmatoarele probleme conform quattroruote:
-uzura rapida si neregulata a pneurilor spate (special cele de 17")
-probleme la sistemele electrice si electronice:

"dar anomaliile cele mai des intalnite sunt la instalatia electrica si electronica.De fapt mecanismul de actionare electrica al geamurilor este subiectul cel mai des vehiculat in rapoartele de sondaj primite de la posesori (italia). este vorba in special de rupturi ale acestuia, ce cauzeaza caderea acestuia in interiorul portierei. Trebuie specificat ca acest tip de defect s-a manifestat la modelele din 2002-2003, semn ca renault a aintervenit cu modificari oportune"

Ce este interesant este faptul ca trenul de rulare nu prea a avut probleme spre deosebire de ce se spune la noi despre m2:
"trenul de rulare s-a comportat in general bine"

Ce ia satisfacut cel mai mult pe iatlieni:
-confortul 15.4
-consumul 12.6
-estetica 12.2
-motor 7.3
-dotari si accesorii 7.2
-performante 5.3
-silentiozitate 4.9
-tinuta de drum 4.5

ce i-a satisfacut cel mai putin
-fiabilitate 15.0
-silentiozitate 13.1
-dotari si accesorii 9.8
-finisaje 8.5
-calitate 7.2
-nimic 6.5
-interior 6.3
-consum 5.2

Sursa Quattrororuote nr.3 mai 2005

Megane 1 a fost considerata o masina fiabila si nu a apus prea mari probleme.


--------------------
Renault kadjar - 1.2 tce 130 hp ZEN - 2017
Sandero stepway 0.9 tce
Ford focus 1.6 tdci 110 hp
Ford ecosport 1.0 ecoboost 125hp
Skoda octavia 1.2 tsi 105 hp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosminidis
post 4 Jun 2005, 14:01
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 3 June 05




QUOTE
Megane 1 a fost considerata o masina fiabila si nu a apus prea mari probleme.


Hmmmm, in cazul asta poate ma orientez pe altceva... Poate Focus 2... Daca as avea bani de Laguna mama ce mult mi-ar placea... Sa vedem, vorba lui Cristi, poate odata cu face-lift-ul o sa mai rezolve din probleme...


--------------------
Renault Megane Classic 2000
Renault Megane Classic @ 1.6 16V ~ 63k km
Make OGG, not MP3
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ncristi
post 4 Jun 2005, 14:23
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.910
Joined: 9 April 05




Eu am megane 2 din decembrie 2004 si am inceput sa circul cu el serios de la sfarsitul lui ianuarie.

De atunci si pana acum am facut aproape 10000km km in care masina s-a comportat exemplar. Nu am avut nici o problema, consumul este OK (bucuresti-ploiesti--drum pe care-l fac zilnic--5.5-6-6.5% consum pt motorul de 1.6), suspensiile au inceput sa se mai "lase" motorul la fel iar masina parca merge din ce in ce mai bine.

Daca ar fi sa-mi spun parerea despre masina pana acum ar fi ca masina este exceptionala pt banii dati.
Sa vedem daca parerea asta o sa o am si mai incolo...


--------------------
Renault kadjar - 1.2 tce 130 hp ZEN - 2017
Sandero stepway 0.9 tce
Ford focus 1.6 tdci 110 hp
Ford ecosport 1.0 ecoboost 125hp
Skoda octavia 1.2 tsi 105 hp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nesanatosu
post 4 Jun 2005, 16:39
Post #9


Membru incepator


Group: Banned
Posts: 47
Joined: 13 November 04




Cunosc pe cineva cu un M1 de 100.000km care inca trage de rupe, acel motor vazand foarte des 5000 de turatii si in care in afara de consumabile nu a schimbat nimic major la el.Confirm si eu faptul ca la turatii joase trage mai bine decat M2.


--------------------
Dacia Nova Gti VW Golf V - ct-99-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cornel_t
post 5 Jun 2005, 21:40
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.174
Joined: 12 November 04
From: Bucuresti




Cum de puteti voi afirma ca 1,6 de pe M I trage mai bine decat VVT de pe M II nu prea imi explic, dar daca asa va place sa credeti nu comentez.
Ca fost posesor de Megane Clasic 1,6 16v pot da si eu cateva idei:
Plusuri la Megane Sedan II 1,6 16v VVT fatza de Megane Classic 1,6 16v:
1. Mult mai bine finisata, grija pt detaliu.
2. Optionale mult mai multe.
3. Motor mai vivace in palierul 1500-3000 rpm, deh admisia variabila.
4. Comportament rutier mai sigur, directie mai precisa si mult mai usor de manevrat, plus ca este si variabila, suspensii mai ferme.
5. Scaune incomparabil mai bune.
6. Cutie de viteze muuult mai precisa si mai usor de schimbat vitezele.
7. Mai silentioasa.
...lista poate continua dar sa trecem si la dezavantaje
Minusuri:
1. Datorita servodirectiei electrice, mult mai sensibila la drumurile noastra, daca ei o groapa mai serioasa te poti trezi chiar cu o programare la stomatolog wink.gif
2. Suspensia dura nu filtreaza asa de bine.
3. Flanse discutabil de fiabile.
4. .... carcotashi cat cuprinde ce zic vrute si nevrute tongue.gif
5. Consum ceva mai mare max. 1 L in conditzii similare de mers.
Per ansamblu cu M II Renault a realizat indiscutabil o evolutie, masina are peste 3 ani de cand se fabrica, bolile copilariei au fost eliminate, cei ce nu sunt inca convinsi in a o achizitiona pot astepta face litul ce va veni cel mai probabil la inceputul anului viitor.


--------------------
Honda Accord 2.2 i-CTDi EX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinV
post 5 Jun 2005, 22:12
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.321
Joined: 28 January 04
From: a




M1 este fara indoiala campion la fiabilitate in comparatie cu M2 ! M1 este mai spartan si mai masina suporta cu mult mai multa birjareala ! bascula de exemplu de la megan 2 este cu adevarat o inovatie tehnica in rezistenta materialelor si de aceea zic eu insuficient testata ! sau flansele !


--------------------
a a a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nesanatosu
post 5 Jun 2005, 23:57
Post #12


Membru incepator


Group: Banned
Posts: 47
Joined: 13 November 04




QUOTE(cornel_t @ Jun 5 2005, 09:40 PM)
Cum de puteti voi afirma ca 1,6 de pe M I trage mai bine decat VVT de pe M II nu prea imi explic, dar daca asa va place sa credeti nu comentez.

Pai cu grija si cu atentie..mai ales cu atentie
Fii atent un pic aici:
M1
Putere maxima 110 Cp
Cuplu maxim 148 Nm
Capacitate cilindrica 1598 cc
Acceleratie 0-100 km/h 9.9 s
Viteza maxima 198 km/h

consum la 100 km
Consum urban 9.4 litri
Consum extraurban 5.7 litri
Consum mixt 7.0 litri

M2
Putere maxima 115 Cp
Cuplu maxim 152 Nm
Capacitate cilindrica 1598 cc
Acceleratie 0-100 km/h 10.9 s
Viteza maxima 192 km/h

consum la 100 km
Consum urban 8.8 litri
Consum extraurban 5.7 litri
Consum mixt 6.8 litri

Dupa cum se observa ,M1 are acceleratia mai buna cu aproximativ o secunda dar si ,cum ai spus si tu, consumul mai mare.


--------------------
Dacia Nova Gti VW Golf V - ct-99-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cornel_t
post 6 Jun 2005, 07:17
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.174
Joined: 12 November 04
From: Bucuresti




Nu ca nu as crede cifrele oficiale, dar practica omoara teoria M II e mai rapid in (nu cu mult) in intervalul 0-50 km/h, sau trage mai bine intre 1500-3000 rpm decat M I, si de asemenea consumul (probabil nu ai citit cu atentie trewq) e mai mare la M II. Ceea ce zic e din experienta proprie.


--------------------
Honda Accord 2.2 i-CTDi EX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cp
post 6 Jun 2005, 11:42
Post #14


Membru incepator


Group: Banned
Posts: 79
Joined: 24 September 04




QUOTE(cornel_t @ Jun 5 2005, 10:40 PM)
1. Mult mai bine finisata, grija pt detaliu.

Mie nu mi se pare nici o imbunatatire la nivelul finisajelor. Materialele sunt exact la fel. Au schimbat designul interior si atat. Uita-te langa luneta pe tavan sa vezi panza aia cum e taiata cu cutterul si nici macar tivita.Bleah...
Lista poate continua cu f. multe exemple, doar intrebati-ma. biggrin.gif


--------------------
Posesorii de Renault in general traiesc in lumea lor, departe de realitate. :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raducu68
post 6 Jun 2005, 11:48
Post #15


Membru Demisionat


Group: Banned
Posts: 645
Joined: 17 February 05
From: Bucuresti




Privilege e finisata ireprosabil in interior. La celelalte nu ma pronunt.


--------------------
Renault Megane 2 Sedan 2005 Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosminidis
post 6 Jun 2005, 11:48
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 3 June 05




Hmmm, pareri impartite... Mai este cineva in situatia lui Cornel, adica cineva care sa fi mers atat cu M1 cat si cu M2 ca sa faca o comparatie cat mai pertinenta?
Stiti de alte topicuri care sa acopere problemele lui M1? Eu nu prea am gasit cu search... De aici am si tras concluzia ca M1 ar fi mai fiabil, nu prea se discuta despre el...


--------------------
Renault Megane Classic 2000
Renault Megane Classic @ 1.6 16V ~ 63k km
Make OGG, not MP3
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cp
post 6 Jun 2005, 11:59
Post #17


Membru incepator


Group: Banned
Posts: 79
Joined: 24 September 04




QUOTE(raducu68 @ Jun 6 2005, 12:48 PM)
Privilege e finisata ireprosabil in interior. La celelalte nu ma pronunt.

Nu e chiar ireprosabila, uita-te sa vezi pinza de care ziceam ca nici la privilege nu este tivita. In plus de asta, am vazut pe un Privilege (chiar cel din showroom) un punct de bavura exact in varful acului de la turometru(ca si cum la turnare se toarna 2 ace cap in cap dupa care se despart si ramane bavura). Asta a fost motivul principal pentru care nu am cuparat Megane 2 sedan privilege. Am considerat ca e groaznic ca de cate ori ma uit pe turometru sa vad punctul ala. Probabil ca nu este la toate asa, dar nu am vrut sa-mi asum riscul sa vina si masina mea cu o asemena excrescenta. Sansele am considerat ca sunt prea mari mai ales ca in showroom sunt expuse masinile cele mai reusite.
Tot la masina din showroom, la portbagaj in stanga era o distanta intre portbagaj si aripa iar in dreapta era cel putin dubla.
Ca sa fiu ontopic, pe M1 nu am vazut atatea greseli.
Lista poate continua...


--------------------
Posesorii de Renault in general traiesc in lumea lor, departe de realitate. :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raducu68
post 6 Jun 2005, 12:15
Post #18


Membru Demisionat


Group: Banned
Posts: 645
Joined: 17 February 05
From: Bucuresti




Inseamna ca am avut eu noroc smile.gif N-am gasit defecte nici in interior, nici in exterior, si sint destul de pretentios de felul meu...

Referitor la M2 vs M1, putem discuta despre fiabilitate, performante, dar nu cred ca exista comparatie intre cele doua referitor la aspectul exterior/interior/confort (am mers si eu pe destule M1).


--------------------
Renault Megane 2 Sedan 2005 Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
enageM
post 6 Jun 2005, 15:29
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 305
Joined: 21 October 04
From: cand la BV cand la München




Nici la Privilege-ul meu nu prea am ce sa-i reprosez la finisaje; arata excelent... totusi buretele ala dintre parbriz si bord parca e ciudat... in rest nota maxima!!


--------------------
Renault Megane II Sedan 2004, 1.6 16V
Megane II Sedan 1,6 16V Confort Privilege, mai 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosminidis
post 6 Jun 2005, 15:31
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 3 June 05




Bun, ok, sunt de acord ca nu se pot compara dpdv al aspectului, dar la confort cred ca le putem compara lejer... De ex eu nu am greierasi (in afara de cativa la lumina din plafon, scartaie plasticul pe acolo, nu stiu ce sa ii fac), iar mie imi plac suspensiile mai moi chiar daca nu pot sa merg cu 100 in curba.
Mi-ar fi placut sa am AFU si ESP, dar asta e, la masina din 2000 nu pot cere prea multe...

Exista diferente de calitate intre modelele facute in Franta si cele facute in Turcia? Sedanul arata beton, dar cand ma gandesc ca e facut in Turcia... A mea tot turceasca e si pe la 5k km i s-a rupt cablul de acceleratie smile.gif Plus multe altele pe care nici nu le mai stiu (oricum a fost in service mult mai des decat fostul Cielo al lui tata facut la mama lui in Corea)


--------------------
Renault Megane Classic 2000
Renault Megane Classic @ 1.6 16V ~ 63k km
Make OGG, not MP3
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 6 Jun 2005, 15:36
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stînga




Stai linistit, ca si nemtoaicele tot de turci sint facute, ca e plina Germania de ei. wink.gif


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cornel_t
post 6 Jun 2005, 15:52
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.174
Joined: 12 November 04
From: Bucuresti




QUOTE(cosminidis @ Jun 6 2005, 03:31 PM)
Bun, ok, sunt de acord ca nu se pot compara dpdv al aspectului, dar la confort cred ca le putem compara lejer... De ex eu nu am greierasi (in afara de cativa la lumina din plafon, scartaie plasticul pe acolo, nu stiu ce sa ii fac), iar mie imi plac suspensiile mai moi chiar daca nu pot sa merg cu 100 in curba.
Mi-ar fi placut sa am AFU si ESP, dar asta e, la masina din 2000 nu pot cere prea multe...

Exista diferente de calitate intre modelele facute in Franta si cele facute in Turcia? Sedanul arata beton, dar cand ma gandesc ca e facut in Turcia... A mea tot turceasca e si pe la 5k km i s-a rupt cablul de acceleratie smile.gif Plus multe altele pe care nici nu le mai stiu (oricum a fost in service mult mai des decat fostul Cielo al lui tata facut la mama lui in Corea)

Zici ca le putem compara la confort .... eu as zice ca te hazardezi, Megane I e carutza pe langa M II. Nu ai greieri? chiar nu itzi vibreaza capacul de la volan pe piatra cubica? ca scartzaie plasticul vad ca recunosti, dar tot categoria greieri se inscrie, suspensiile moi si mie imi placeau.
Eu la a mea aveam AFU.
Masina este asamblata in Turcia, cu componentele de pe tot cuprinsul mapamondului. Vechiul Megane are acum 105k km si merge f bine, fara probleme majore, de fapt inafara de bucse (pe la 80k km, si nu toate), intretinere si pneuri nu s-a schimbat nimik.


--------------------
Honda Accord 2.2 i-CTDi EX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rombu
post 6 Jun 2005, 21:33
Post #23


FOR SALE


Group: Members
Posts: 586
Joined: 20 August 04
From: Bucuresti




e clar ca M2 e mult mai rafinata ca prima...nu stiu ce sa zic de fiabilitate ..dar ca aspect...interior exterior e net superioara primei

m1 avea tot felul de ciudatenii, pornind de la pozitionarea butoanelor de deschis geamurile si incheind cu claxonu (care sa sa sune trebuia sa dai cu barda in volan)

personal..nu mi-a placut niciodata masina aia si nu mi-ash f luat-o (taikmiu a avut un 1.9 dti combi...multa vreme..merge si azi perfect 160.000 km !) da nu mi-a placut niciodata era ca un mic tractorash....am condus-o si eu mult...era genial ca trebuia sa apesi cat puteai pe acceleratie ca sa faca ceva...si in final se tura...si nu mai revenea..tare...da cica trebuia sa fi obisnuit..sa o simtzi..chestii..

eh, m2, mi se pare cea mai "altfel" din clasa ei..de fapt de asta am si luat-o..cine mai are fundu ca noi? 307?206? golf?astra ...neee


--------------------
Renault Megane 2 2004 Confort Dynamique
Megane II BICORP 1.6 16V Confort Dinamique
Gris Hologramme- 2004
Bucuresti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nacht
post 7 Jun 2005, 09:59
Post #24


F U H R E R


Group: Members
Posts: 350
Joined: 27 April 05




Am 2 amici care poseda M1- unu are 1.616V, iar celalalt 1.9dti. Am mers cu ele si ei cu M2-ul meu. Concluzii:

1. M2-ul mult mai silentzioasa decat M1 dpdv al motorului (comparat 1.6 evident).
2. M1 1.6 are demaraj mai bun.
3. M1 1.9dti - tractorash in toata regula.
4. Mult mai multi greieri pe M2.
5. M1 nu a avut nici o problema la partea de directie, suspensii etc si au 78k respectiv 120k.
6. Pozitia pe scaune (sofer si pasageri) mai buna la M2.
7. Aspect exterior/interior incomparabil: M2 pe primul loc! wink.gif
In rest sunt chestii de gusturi si preferinte.
Overall, daca M2 se dovedeste cel putin la fel de fiabila pe partea de motoare ca M1, se poate spune ca Renault a facut un pas mare inainte.....dar mai au de lucru tongue.gif


--------------------
Honda Accord 2.0L 155CP, SSE, 2008 - a swing to perfection
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosminidis
post 7 Jun 2005, 12:24
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 3 June 05




Salut all,

Mama ce ma oftica si pe mine faza cu claxonul. Daca esti jedi si forta e cu tine ai ceva sanse sa iti iasa claxonatul (uneori din prima!) laugh.gif

Dpdv al pozitiei soferului, nu am mers cu M2 dar sper ca se pastreaza pozitia inalta care imi place la nebunie.

Da, imi vibreaza capacul de la volan pe piatra cubica, uitasem de asta smile.gif. Nu ma deranjeaza cine stie ce... Am dat cu niste silicon si s-au mai potolit greierii aia.

La faza cu Turcia, banuiesc ca mereu o sa fie parerile impartite... Poate sunt prea conservator dar ma indoiesc ca produsele made in turcia sau made in bulgaria sunt la fel dpdv calitativ ca si cele made in france, cu toata globalizarea lu' peste... Adica daca masina e asamblata in proportie de 99,99% de roboti adusi din Franta si turcul sau romanul trebuie sa stranga un singur surub, probabil ca o sa-l stranga prost sau o sa uite sa il puna...

Ce alte probleme ati mai avut cu M1? Sa deschid un topic separat pt asta?


--------------------
Renault Megane Classic 2000
Renault Megane Classic @ 1.6 16V ~ 63k km
Make OGG, not MP3
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cornel_t
post 7 Jun 2005, 14:07
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.174
Joined: 12 November 04
From: Bucuresti




Io mai aveam o problema cu M I... nu era asa de sexy ca M II si in consecintza cam greu la agatazat de gagici rolleyes.gif
Bey ... comparam mere cu pere, la compot sunt bune, dar in rest...
Si era sa uit: la 24k km a fost schimbat (garantie) un contactor pe la pompa servodirectie.


--------------------
Honda Accord 2.2 i-CTDi EX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cri123
post 7 Jun 2005, 21:31
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.620
Joined: 16 April 05
From: Cluj-Napoca




Nu se pune problema sa comparam caliatea interiorului. M1 are niste plastice chiar ieftine (si TARI) la capacul de la volan si la consola centrala. Bordul mai merge. Insa acum vorbesc de al meu M1 (care pe vremea aia nu se vindea decat Expression) cu un M2 Privilege. M2 Pack nu sta nici el prea bine la materiale si aspect.

La M2 Priv nu imi place capacul de volan NEGRU !!!! in spate la volanul GRI in piele.... cam naspa.

Spatiul interior e cam la fel (vorbesc aici de sedan).

Si la mine se aud unele zgomote (ca si de plastic care misca liber) in bord, dar destul de rar. Si ceva troncanit de la incuietoarea spate-dreapta (cu usa deschisa si un tip de la service in spate nu zice nici MAC ;-) ).

Motorul poate sa spuna cine ce vrea, M1 1.6 16v trage mai bine la turatii joase decat 1.6 16v de la M2. Nu compar cu alte capacitati.

M2 sta mult mai bine in curbe, dar si gropile si denivelarile le cam simti in rinichi ... Suspensia aia electrica e faina in oras, dar la drum in curbe mie nu prea imi place.

Fiabilitatea supensiilor... nu sufera comparatie. Adevarat ca sunt si mai simple la M1. Dar tin la drumurile noastre. La M2 se pare ca sunt unii ghinionisti.

In rest, si eu sper sa imi iau curand un M2 1.9 dci Estate. M1 inca isi face datoria, si am MARI dubii daca sa o dau la sub 60000km sau sa o tin ca a doua masina... desi e cam mare pentru nevoile sotiei mele. Deh, nostalgia .... Dar masina asta m-a facut client fidel Renault.

Cristi


--------------------
Renault Laguna 2 2006 2.0T dopat cu 30 ponei
Kadjar 1.6 dci 4x4 - 2015
Megane 1.2 Classic 1.6 16v - 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 7 Jun 2005, 21:52
Post #28


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




QUOTE(cri123 @ Jun 7 2005, 10:31 PM)
Motorul poate sa spuna cine ce vrea, M1 1.6 16v trage mai bine la turatii joase decat 1.6 16v de la M2.

Pai cine ar spune altfel n-ar sti despre ce vorbeste. Motivul e admisia variabila. Am mai explicat pe undeva ce si cum. Rezultatul e o economie de combustibil si o poluare mai mica la turatii joase dar si o crestere de putere si moment la turatii de peste 2000 rpm. "Efectul" nedorit e ca la turatii mici nu mai trage cum ar fi tras cu admisie cu avans constant.


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
atoma
post 8 Jun 2005, 10:50
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 232
Joined: 3 May 05
From: constanta




orice masina are avantajele si dezavantajele ei... cred ca singurul dezavantaj al meganului privilege este faptul ca pielea aia se vede ca se murdareste repede... voi cu ce curatati pielea aia(ma rog piele ecologica ce este)?? smile.gif


--------------------
Seat Ibiza 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raducu68
post 8 Jun 2005, 10:53
Post #30


Membru Demisionat


Group: Banned
Posts: 645
Joined: 17 February 05
From: Bucuresti




S-a mai discutat, exista spray-uri speciale.


--------------------
Renault Megane 2 Sedan 2005 Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2025 - 02:00
Dacia