Functionare motor fara debitmetru Laguna II
![]() ![]() ![]() |
Functionare motor fara debitmetru Laguna II
sserban22 |
![]()
Post
#211
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 381 Joined: 1 August 09 ![]() |
|
||
--------------------
Megane sedan
1.6 sce
2016
|
|||
sfinxgo |
![]()
Post
#212
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 358 Joined: 20 September 06 From: OLT ![]() |
Salut.Din cauza debitmetrul se poate opri masina in mers atunci cand accelerezi mai brusc pentru a face o depasire sau cand urci o panta si pleci de la o turatie mai mica(1800-2000 rot/min)?
|
--------------------
Renault
Laguna II
2004 1.9 dCI Expression
|
|
Bob808 |
![]()
Post
#213
|
Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 25 September 15 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(sfinxgo @ 30 Aug 2015, 19:01) Salut.Din cauza debitmetrul se poate opri masina in mers atunci cand accelerezi mai brusc pentru a face o depasire sau cand urci o panta si pleci de la o turatie mai mica(1800-2000 rot/min)? Aceasi problema o am si eu. Ca o mentiune pentru cei care au avut probleme cu senzorii si se plang ca parca nu le mai trage masina bine: Erorile care se aduna in calculator au un caracter infect care fac ca masina sa mearga din ce in ce mai greu. Acceleratia nu mai este asa buna etc. Daca deconectati senzorul MAF cu contactul pus, calculatorul inregistreaza aceasta eroare. Cat m-am jucat cu al meu, trebuiau resetate mereu erorile din ECU inainte sa fac teste noi caci masina tragea mai greu! Deci, chiar si dupa ce ati schimbat senzorii cu piesa originala noua, dati o fuga la un tester sa va goleasca memoria de erori! Altfel masina va ramane intr-un mod nasol in care trage mai slab. Chiar daca nu va fi ca in "Limp Mode", tot nu va trage cum trebuie normal. Am patit-o eu, si am ramas uimit sa inteleg ca sunt mai multe nivele de "Limp Mode". Practic, am descoperit dupa 2 saptamani de cand am luat-o cum trage masina defapt! This post has been edited by Bob808: 12 Oct 2015, 21:50 |
--------------------
Renault
Laguna
2002 / 1.9dCi
|
|
Ali_G |
![]()
Post
#214
|
Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 1 December 12 ![]() |
Este posibil ca din cauza debitmetrului sau senzorului de supraalimentare defect sa am pierderi de putere?Se manifesta doar in treptele 1-2-3,pe la 2.000 de rotatii,nu tot timpul ci aleator.Nu am niciun defect aprins in bord.
|
--------------------
Renault
Laguna II
2001 1.9 dCi Grandtour
|
|
Ystyy |
![]()
Post
#215
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 29 May 15 From: Oradea ![]() |
Salutari tuturor lagunistilor
In primul rand multuesc celor care vor citi randurile de mai jos Am citit pe aici una alta dar cred ca problema pe care o sa descriu mai jos totusi difera de cea cu care v-ati intalnit voi. Este vorba de un 1.9 120Cp mai exact m-am trezit la faza, ca dupa turatia de 1900 Porneste turbosuflanta , masina trage frumos si bine ca la carte, dar intre acel 1900 si aproximativ 3000 de ture daca las pedala de acc mai moale si as accelera din nou....poc...nu mai accelereaza...doar tine viteza si accelereaza atat de greu ca ni nu l-as numi "acceleratie"-efectiv nici nu aud ca sistemul ar porni turbosuflanta ... la 3000 daca o tin si iar ii dau pedala merge...Am doua optiuni....astept pana ajunge na 1900-2000 de tur (mai bn la 1900).Asta si cu motorul rece si cald...nu conteaza. Merg cu el la un service sperand ca se va rezolva, EGR-ul s-a curatat frumos si bine, masina se compoarta la fel...baiatul de la service zicea ca tre sa fie debitmetrul(ala nici nu apare pe tester ca probleba doar daca s-a dus de tot) eu zic ca da valori gresite la computer...am facut cu el un drum de 140km dar credetima doar mam chinuit.. ![]() Am ascultat sfatul vostru, am scos mufa de la Debitmetru de aer si prblema a disparut!!! Masina trage si intre 1900-3000 cum accelerez...poate cand nu este conectat se aplica niste valori standard cu care functioneaza... ![]() De atunci am incercat inca 3 Debitmetre!!! -cod asemanator si cu fiecare se comporta la fel -masina NU accelereaza doar tine viteza....pedala pot s-o apas pana la pamant,degeaba.. ![]() Cablurile de la mufa nu sunt fisurate sau rupte... Baiatul de la service mi-a povestit ca i s-a intamplat cu un scenic la fel , problema s-a diminuat doar cand i-a fost pus un debitmetru nou nout....(am norcul oare sa prind 3 debitmetre rele din dezmembrari?? -sincer eu nu cred....si nu mai stiu ce sa fac ![]() Multumesc pentru cei care au citit si pentru cei care au patit la fel si ar putea veni cu idei ce poate avea... |
--------------------
Renault
Laguna II Grand Tour Privilege 88Kw 120CP
2003
- BH33YST
|
|
DApophis17 |
![]()
Post
#216
|
Membru autentic Group: Members Posts: 395 Joined: 20 August 15 From: Cluj-Napoca ![]() |
Salut, poate reuseste cineva sa ma lamureasca.
Am spalat recent intercooler-ul din cauza ca nu tragea masina cum trebuie, adica se apuca de tras cum trebuie pe la 3000 de ture si pentru ca imi fumega in sarcina, la pornirea de pe loc, etc. Dupa spalare parca parca a scazut turatia de la care trage cam cum ar trebui, pe la 2500 de ture. Parca fumega mai putin dar tot fumega in sarcina si la pornirea de pe loc (sau mersul cu spatele). Am zis atunci ca nu e rau ca am spalat intercooler-ul, ca si asa am scos din el ceva depuneri ciudate, ca un namol, bla bla bla. Oricum imi scotea putin ulei pe la inbinarea conductelor; cu un drum le-am strans bine (sper) si macar am scapat de treaba asta. Ulei propriu-zis nu am gasit in intercooler, doar o cantitate mica uscata pe interior, care s-a spalat cu benzina si namolul respectiv pe care l-am scos dupa cateva spalaturi. Pentru ca inca fumega am recitit topicul asta si ce am mai gasit pe forum si am ajuns la concluzia ca sunt sanse mari sa fie debitmetrul ... am gasit unul second, l-am curatat cu grija si l-am pus. Masina merge la fel. Asa ca am reusit cumva sa fac rost de unul nou, aftermarket nu original siemens, cu care iarasi masina face la fel ... inca parca fumega mai tare cu ala nou. Intre timp, la fiecare schimbare de debitmetru am pus ddt2000 si am verificat daca am erori si de fiecare data am reinitializat egr-ul, in idea ca e posibil sa conteze. Erori nu au aparut deloc, absolut de nici un fel. Problema e ca am ramas pana la urma cu debitmetrul meu, dar masina fumega. Acuma la partea cu felul in care trage ... eu zic ca inca nu trage cum ar trebui, dar cine stie, deja de cateva luni de cand tot umblu si mesteresc la masina poate ca m-am stricat de cap si nu mai percep realitatea. Dar fumega dracu sa o ia si nu stiu ce sa ii mai fac. M-am tot gandit si ca sa elimin din probleme, voi incerca sa verific mai amanuntit instalatia de vacuum ... desi nu prea cred ca e ceva in neregula acolo. Mai ramane turbina care nu are joc, nu imi consuma ulei deci ar putea sa fie defecta partea de paleti de pe geometria variabila. Capsula vacuumatica e posibil sa fie defecta? S-a lovit cineva de un defect de genul asta? |
--------------------
Renault
Laguna 2
Grandtour 2002 1.9 dci 120cp/88kw
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#217
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Injectoarele in ce stare sunt ... ca fum inseamna motorina arsa incomplet ...
This post has been edited by cj98czh: 4 Jul 2017, 07:22 |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
Lupu_Cadmiel |
![]()
Post
#218
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 749 Joined: 9 October 14 From: Dumbrava Timis ![]() |
salut. aceeasi problema o am si eu si un coleg de pe forum.....insa la el scoate fum rau de tot. Si mie dar numai cand calc pedala bine de tot....la mine am si soft pe masina insa ii bine optimizat ca ii facut de mine si stiu ce am facut insa tot scoate fum...Doar ca la mine ii ciudat ca nu scoate tott timpu....sunt zile in care merge bine si nu scoate fum sau doar putin si il vad daca dau oglinda spre spoiler.... si sunt zile in care scoate fum ca o centrala termica:)) adica scoate rau de tot apoi isi mai revine da nu complect. Nu inteleg dece...insa de tras trage bine....sub 2000 nu as putea sa spun mare lucru dar dupa 2000 ii alta masina...
4 Jul 2017, 07:29: injectoarele ar fi bine daca le faci o curatare....este solutie de la WYNN'S diesel system purge parca ii spune.. Si eu am facut si se simte....eu am dat 50lei pe 1l. Si se pune direct la alimentarea masini....nu in rezervor. Am un prieten care la fel ii fumega rau de tot insa sau trezit la viata injectoarele dupa curatarea respectiva. Poate ii de folos si la alt posesor de laguna. This post has been edited by Lupu_Cadmiel: 4 Jul 2017, 07:29 |
--------------------
Renault
Laguna
2 2002 1.9dci 88kw 120cp 290.000km
- M 3185 BK Renault Talisman 2021, 2.0 blue dCi 160cp Intens 75.000km
Renault Trafic 2006 1.9dCi 100cp 268000k, |
|
DApophis17 |
![]()
Post
#219
|
Membru autentic Group: Members Posts: 395 Joined: 20 August 15 From: Cluj-Napoca ![]() |
Da, ma gandeam sa merg cu injectoarele la firma de curatat, dar parca din ce citisem pe forum in trecut cica nu s-ar curata astea.
Si la mine are momente cand merge mai bine si parca nu scoate fum, dar e greu de zis ca in oglinda nu se vede intotdeauna cand iese fum. Uneori am corectie pe un injector (sau 2), vazut cu ddt2000, dar am mai avut asa corectii ciudate si erau din cauza egr-ului. Acuma nu mai e cazul, egr-ul e nou, motorul e nou (adica refacut ca la carte), distributie, consumabile, cam tot e in ordine. Singurele chestii de care nu-s 100% sigur e instalatia de vacuum, turbina si eventual injectoarele. Altceva efectiv nu mai are ce sa fie, sau imi scapa mie ceva. Asta e motivul pentru care am intrebat aici, ca as vrea sa verific/curat/repar personal in masura in care pot. Probabil ca o sa incep cu vacuum-ul sa ma asigur ca e in ordine. Ieri m-am uitat iar la tija de la turbo, la pornirea motorului si se ridica aparent normal. Trebuie sa mai verific de cateva ori, sa vad daca miscarea e continua si lina. La oprire coboara brusc tija, la pornire urca lent. Ma gandesc ca e normal, ca vacuum-ul cam asa lucreaza. Nu am reusit sa gasesc informatii mai detaliate legat de sistemul de vacuum, de exemplu nu inteleg ce e in rezervorul de vacuum. Are ceva membrana inauntru, se poate infunda cu mizerie in timp? As demonta toate furtunele, trs-ul, rezervorul, actuatorul de la dumper si dumperul, sa le curat toate bine si sa le verific functionarea. Voi cumpara un manometru sa verific si asa in sistem, eventual sa incerc sa vad daca e bine reglata tija de la turbina. Am citit informatiile de pe forum legat de reglare, dar nu m-as baga acolo pana nu verific restul componentelor ca cel mai probabil e reglat bine si doar stric ![]() |
--------------------
Renault
Laguna 2
Grandtour 2002 1.9 dci 120cp/88kw
|
|
Lupu_Cadmiel |
![]()
Post
#220
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 749 Joined: 9 October 14 From: Dumbrava Timis ![]() |
la reglarea turbinei nu are rost sa umbli...uitete pe ddt ce presiuni ai la turbo...adica cea ceruta de masina si presiunea care o ai tu....si mai incearca cu mufa la egr scoasa sa vezi daca mai afuma... la mine scoate fum doar din cauza ca ii resoftata...si cum spuneam nu tot timpu...insa eu am 2 injectoare cu corectiile in balarii...cand stau corectiile sub 1 cand sar la 2.5 -3 .... si de aici cred eu ca is injectoarele la mine. Egr la mine ii anulat(si recomand acest lucru). 0757731660 sunama daca vrei si iti dau mai multe detalii ce sa verifici la masina in timp real cu ddt.
|
--------------------
Renault
Laguna
2 2002 1.9dci 88kw 120cp 290.000km
- M 3185 BK Renault Talisman 2021, 2.0 blue dCi 160cp Intens 75.000km
Renault Trafic 2006 1.9dCi 100cp 268000k, |
|
DApophis17 |
![]()
Post
#221
|
Membru autentic Group: Members Posts: 395 Joined: 20 August 15 From: Cluj-Napoca ![]() |
Pai ar fi mai util daca ai scrie aici, sa vada si altii. Asta incerc si eu, sa interpretez datele din DDT2000, inca nu stiu exact ce inseamna fiecare.
Presiune imi face, ca am apucat sa vad si varf de 2 bari, scurt ... dar nu stiu exact la ce m-am uitat. O sa fac niste prin screen cu cele 2 ferestre unde ma uit eu. Pana acuma am vazut ca debitmetru pare sa functioneze in ordine, adica citeste debitul. Am sa incerc si cu egr deconectat, vroiam sa incerc de ceva vreme, doar ca imi place sa incerc sa fac sa mearga ca din fabrica. Daca nu reusesc, asta e ![]() |
--------------------
Renault
Laguna 2
Grandtour 2002 1.9 dci 120cp/88kw
|
|
DApophis17 |
![]()
Post
#222
|
Membru autentic Group: Members Posts: 395 Joined: 20 August 15 From: Cluj-Napoca ![]() |
Am reusit sa fac niste teste in mers, cu si fara EGR cuplat. Fara EGR pare ca trage mai bine, dar fumega la fel la plecarea de pe loc sau in sarcina.
Am uitat sa fac poze, dar sunt oarecum irelevante. Problema e ca la testul in mers am observat ca am corectii foarte mari pe 2 injectoare (3 si 4), indiferent ca era pus EGR-ul sau nu. Deci in prima faza voi incerca sa inlocuiesc 1 injector cu corectie cu altul care nu are. Poate poate problema la mine e dintr-un injector. Presiunea in turbo este cand mai mare cand mai mica fata de ce cere injectia; dupa mintea mea un injector pe duca poate sa fie vinovat. |
--------------------
Renault
Laguna 2
Grandtour 2002 1.9 dci 120cp/88kw
|
|
DApophis17 |
![]()
Post
#223
|
Membru autentic Group: Members Posts: 395 Joined: 20 August 15 From: Cluj-Napoca ![]() |
Revin cu o intrebare legat de debitmetru; am facut o verificare mai amanuntita la masina si am dat jos iar debitmetru sa il verific vizual si sa il curat. Inainte de curatare am vazut chestia din poza. Data trecuta cand m-am uitat la debitmetru nu se vedea "filmul" ala de pe lamele/filamente, care pare rupt. Problema e ca nu stiu, trebuie sa aiba un film acolo sau e doar ceva mizerie?
Daca da... de ce nu am nici o eroare si in mers debitul de aer creste pe masura ce accelerez? Multumesc anticipat pentru orice raspuns. Am cautat peste tot si nu m-am lamurit daca trebuie sa fie si un film pe filamentele alea sau nu. Attached thumbnail(s) debitmetru.jpg ( Size: 1.02mb ) Number of downloads: 443 |
--------------------
Renault
Laguna 2
Grandtour 2002 1.9 dci 120cp/88kw
|
|
xmisterx |
![]()
Post
#224
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.662 Joined: 12 October 17 From: Brasov ![]() |
Da, debitul de aer creste sau scade in functie de cerere.
|
--------------------
Renault
Laguna 2
2003 Privilege 1.9 dci 120 hp Clio life evo 2019 0.9 75 HP
|
|
DApophis17 |
![]()
Post
#225
|
Membru autentic Group: Members Posts: 395 Joined: 20 August 15 From: Cluj-Napoca ![]() |
Pai da, asta ziceam, ca am vazut pe tester ca debitul de aer creste pe masura ce accelerez. Sau e posibil sa afiseze valorile prestabilite si defapt nu citeste debitmetrul?
Intrebarea mea e daca trebuie sa fie acolo un "film" sau e mizerie ce se vede in poza? This post has been edited by DApophis17: 21 Feb 2018, 11:55 |
--------------------
Renault
Laguna 2
Grandtour 2002 1.9 dci 120cp/88kw
|
|
DApophis17 |
![]()
Post
#226
|
Membru autentic Group: Members Posts: 395 Joined: 20 August 15 From: Cluj-Napoca ![]() |
Nu stie nimeni daca debitmetrul siemens de pe laguna 2 1.9 dci 88kw are un film pe filamentele care masoara debitul? In poza de mai sus, postata de mine, se vede ceva pelicula/film. Cu ochiul liber nu reusesc sa o vad, e, banui, foarte subtire si din aceasta cauza.
Acolo trebuie sa fie ceva film intre cele 2 filamente care formeaza primul grup? |
--------------------
Renault
Laguna 2
Grandtour 2002 1.9 dci 120cp/88kw
|
|
azaghorth |
![]()
Post
#227
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 955 Joined: 15 November 07 From: Cluj-Napoca ![]() |
Debitul de aer sa masoara de fapt prin viteza de racire/incalzire a acelui fir rezistiv-->i se modifica rezistenta (filament cum zici tu),e posibil sa aiba un strat protector.
E prea uniform ca sa fie depunere,cred ca asa e din fabrica. Mergi eventual la magazin si vezi unul nou cum arata. This post has been edited by azaghorth: 23 Mar 2018, 10:42 |
--------------------
Renault
Megane III 1.9 dCi130
2009
|
|
DApophis17 |
![]()
Post
#228
|
Membru autentic Group: Members Posts: 395 Joined: 20 August 15 From: Cluj-Napoca ![]() |
Asta e problema ca nu se vede, am incercat si cu unul nou si mergea la fel masina, dar intre timp am gasit o garnitura de la regulatorul de debit sfaramata. S-a imbunatatit putin mersul masinii dar tot nu are cuplu suficient si consumul e tot mare.
Asa ca am reluat analiza debitmetrului ca poate cu cel nou a mers la fel de prost din cauza regulatorului de debit. Problema e ca nu mai am posibilitatea sa incerc cu unul nou. Am sa incerc sa caut in dezmembrari unul second dar nu mi-e clar daca al meu e defect sau nu. Nu mi-e clar daca nu cumva e totusi defect regulatorul de debit. Nu am nici cea mai vaga idee despre ce valori ar trebui sa am pe debitul regulat. Daca pun un debitmetru second trebuie cumva sa imi pot da seama, in functie de cum merge masina, daca e si acela defect sau merge prost din alta cauza. Daca ala e bun si al meu e defect va merge masina bine, caz rezolvat. Dar mai sunt 3 cazuri posibile, daca mai adaug si regulatorul de debit se complica si mai tare. La debitmetru am gasit in manualul de reparatii ca debitmetrul, la relanti cu motorul cald, trebuie sa arate 35kg/h plus minus 2 la 40% recirculare EGR sau 60kg/h plus minus 3 la 5% recirculare EGR. La sarcina maxima, pedala pana la fund trebuie sa urce la 480kg/h ... asta e o informatie noua, nu o gasisem pana acuma. Eu nu cred ca am vazut la debitmetru peste 3xx kg/h, dar trebuie sa refac o proba in sarcina. Oricum, faptul ca nu trece de 3xx debit de aer nu inseamna neaparat ca e debitmetrul prost... poate chiar ala e debitul, dar e din alta cauza. Un regulator de debit de motorina necorespunzator, se pare ca poate sa limiteze functionarea motorului, fara sa apara vreo eroare. La regulatorul de debit inainte de a inlocui garnitura aia aveam maxim 1600-1800 debit regulat, acuma am si varfuri de 4000-6000 daca bine tin minte. Dar inca nu stiu care ar fi niste valori normale. Am corectii pe injectoare, dar se mai schimba, nu stau pe acelasi injector... In fine, is foarte multi parametri care nu pusca si e foarte greu de diagnosticat cand ai mai multe componente defecte, sau posibil defecte. Nu pot nici sa tot merg in dezmembrari sa tot schimb piese si combinatii de piese pana ma plictisesc, plus ca ma bulverseaza, la un moment dat nu imi mai dau seama ce se intampla. Eu doar caut niste informatii care sa ma ajute eficient in eliminarea sau identificarea unor posibile cauze. Porcaria aia de film sau mizerie care se vede in poza de mai sus, e un exemplu. Deci e posibil ca filamentul ala sa fie imbracat in ceva "lac"? Si acel lac a plesnit? Daca da, atunci e o posibilitate mare sa fie debitmetrul "decalibrat"; m-ar ajuta mult aceasta informatie. Problema e ca foarte greu se vede chestia aia de pe filamente (cu ochiul liber nu se vede numai din ceva unghi ciudat, se vede a o mica umbra, ca asa am si observat-o, intamplator si apoi m-am chinuit jumate de ora sa focalizez cumva fix pe ea si sa se vada). This post has been edited by DApophis17: 23 Mar 2018, 12:39 |
--------------------
Renault
Laguna 2
Grandtour 2002 1.9 dci 120cp/88kw
|
|
azaghorth |
![]()
Post
#229
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 955 Joined: 15 November 07 From: Cluj-Napoca ![]() |
Dacă trage undeva aer fals (furtun spart, garnitură defectă )e posibil sa ai consum mărit pentru ca fiind mult aer ECU suplimentează cu combustibil.
Banuiesc ca filtrul aer e curat nu imbacsit, poate restrictiona debitul de aer. Idem si filtrul de motorina, sa fie bun si oringurile schimbate. Da, nu poti schimba piese pana scapi de defect, asa se face din pacate pe la reprezentanța... This post has been edited by azaghorth: 23 Mar 2018, 13:16 |
--------------------
Renault
Megane III 1.9 dCi130
2009
|
|
DApophis17 |
![]()
Post
#230
|
Membru autentic Group: Members Posts: 395 Joined: 20 August 15 From: Cluj-Napoca ![]() |
Tubulaturile sunt in ordine, le-am reverificat toate sambata, prin demontare, curatare unde a fost cazul si inspectie vizuala atenta.
La filtrul de motorina inca nu am umblat, voi face si acolo o verificare saptamana viitoare, cand se mai incalzeste afara. Am sa schimb si garniturile de pe la conductele de tur/retur, mai vad eu ce gasesc acolo, daca e cazul. Offtopic: o curiozitate doar, ca nu am reusit sa gasesc informatii pe forum sau in alta pare, pana acum; daca ajunge aer in carcasa filtrului de motorina, pe unde si cum il scoate afara? Aerisitorul de pe carcasa nu e automat, deci pe acolo nu iese. Este ceva mecanism prin care il elimina din pompa sau cum se face? Il scoate cumva pe retur? Sau ajunge in rampa si iese prin supapa de presiune de pe rampa? M-am gandit si la asta ca un posibil vinovat, gasisem in manual ceva metoda de test la acea supapa, care cica se deschide la ~2000 de bari si scoate pe retur motorina; testul cica e in felul urmator, pe scurt, se scoate conducta de pe capat si se verifica in nu mai stiu exact cat timp de functionare a motorului cata motorina se aduna de acolo, cica nu lucreaza bine daca se aduna mai mult de 5ml de motorina in conditiile alea. Am sa incerc sa fac si testul asta cand e mai cald afara. This post has been edited by DApophis17: 23 Mar 2018, 13:26 |
--------------------
Renault
Laguna 2
Grandtour 2002 1.9 dci 120cp/88kw
|
|
azaghorth |
![]()
Post
#231
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 955 Joined: 15 November 07 From: Cluj-Napoca ![]() |
Nu știu să iasă pe nicăieri, se formează celebrele bule Reno care ajung la injectoare (sper să mă înșel totuși ). La fiecare schimb al filtrului de motorina se schimba musai si toate oringurile. Mai sunt ceva oringuri mici verzi pe turul de motorină de la filtru la para de amorsare si de acolo la pompă, si alea se obosesc si trebuie schimbate.
This post has been edited by azaghorth: 23 Mar 2018, 13:32 |
--------------------
Renault
Megane III 1.9 dCi130
2009
|
|
DApophis17 |
![]()
Post
#232
|
Membru autentic Group: Members Posts: 395 Joined: 20 August 15 From: Cluj-Napoca ![]() |
Multumesc, am sa le schimb si pe alea cu prima ocazie. Cand a fost frigul ala mare ci temperaturi sub -10 grade am observat in 2 zile, alea mai friguroase, ca a pornit mai greu masina si m-am uitat dimineata, la "bocna" si era putin aer intre filtru si para ... porneam masina si disparea tot, dar nu a curs motorina pe nici unde. Persoanele pe care le-am intrebat de chestiunea asta au spus ca daca para e buna nu are nimic ca se aeriseste nu stiu cum. Am deschis supapa de aerisire si intr-adevar a iesit direct motorina... apoi cand erau -5-8 grade nu au mai aparut bulele alea asa ca pana la urma am ignorat chestia asta. Doar para am verificat-o si e buna. Dupa cateva amorsari se "intareste" putin; adica o poti strange in continuare dar ceva mai greu.
|
--------------------
Renault
Laguna 2
Grandtour 2002 1.9 dci 120cp/88kw
|
|
azaghorth |
![]()
Post
#233
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 955 Joined: 15 November 07 From: Cluj-Napoca ![]() |
Para are o supapa unisens... care se mai obosește si scăpa,se dezamorseaza asa ca intre pompa si para o sa fie cam gol, asta înseamnă pornire grea.
La frig totul se contracta inclusiv garniturile și fac loc aerului fals. La caldura se dilată și etanseaza mai bine |
--------------------
Renault
Megane III 1.9 dCi130
2009
|
|
DApophis17 |
![]()
Post
#234
|
Membru autentic Group: Members Posts: 395 Joined: 20 August 15 From: Cluj-Napoca ![]() |
Asta am banuit si eu, ca erau contractate garniturile. Dar motorul merge la fel de prost, ca e cald ca e frig afara. Intermitent, foarte rar, are momente cand merge bine. De exemplu cand am schibat garniturile de la regulatorul de debit, fix primul drum a mers aparent impecabil. Am oprit masina 5 minute si de atunci iar nu a mai mers bine.
Ontopic: am mers si cu debitmetrul deconectat, merge pe valori prestabilite. Parca merge putin mai rau, in sensul ca urca o idee mai lent in turatii dar macar o face liniar, nu mai am "hâc"-ul obisnuit la plecarea de pe loc si daca plec doar din ambreiaj nu mai moare motorul. Dar atat... asta e sio motivul pentru care m-am apucat sa reverific debitmetrul si sa vad daca e el problema. Cu dezmembrarile nu rezolv nimic, pentru ca e posibil sa fie si ala defect, sau sa fie ambele bune si masina merge la fel. Am o sansa din 4, daca al meu e defect si ala din dezmembrari e bun si daca ![]() LE: si inca o chestie, du debitmetrul deconectat nu fumega deloc, indiferent de ce-i fac. Cu el conectat fumega uneori in sarcina. Nu chiar intotdeauna dar de regula da. This post has been edited by DApophis17: 23 Mar 2018, 14:01 |
--------------------
Renault
Laguna 2
Grandtour 2002 1.9 dci 120cp/88kw
|
|
azaghorth |
![]()
Post
#235
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 955 Joined: 15 November 07 From: Cluj-Napoca ![]() |
Cand se duce un senzor sau ma rog il deconectezi si ECU nu-l "vede" se trece pe niste valori default,cu care functioneaza ok dar nu este valabil pentru orice regim de functionare; corect e sa masoare debimetru parametrul in timp real si permanent ,da informatia la ECU si acesta incarca valorile corecte din mapa;de aceea in sarcina fumega...baga prea multa motorina.
Aci vad 2 probleme: ori debimetrul o ia razna si sa informatii proaste la ECU -ori debimetrul da informatii bune dar ECU le interpreteaza prost,sau la interpreteaza bine dar actioneaza prost... Daca debimetrul l-ai schimbat si se comporta la fel...ar mai fi ECU posibil sa fie beteag ![]() Cel putin asa imi pare mie... This post has been edited by azaghorth: 24 Mar 2018, 08:12 |
--------------------
Renault
Megane III 1.9 dCi130
2009
|
|
DApophis17 |
![]()
Post
#236
|
Membru autentic Group: Members Posts: 395 Joined: 20 August 15 From: Cluj-Napoca ![]() |
Am schimbat filtrul de aer sambata, nu era de la el problema.
Am refacut masuratorile sau verificarile din manual pentru debitmetru si toate valorile sunt bune, asa ca risc sa concluzionez ca e bun debitmetrul (in vara a fost prima data, in iarna a doua si acum a treia oara cand ajung la concluzia asta). Daca se iveste ocazia voi incerca unul din dezmembrari, sa fiu sigur. Offtopic: M-am uitat iar la carcasa cu filtrul de motorina, am chiar desfacut-o si am constatat ca magarii care mi-au facut motorul au schimbat (daca l-au schimbat, stie dracu) doar filtrul, nu si garniturile. Se pare ca si acuma, desi e cald afara, intra aer bine de tot pe instalatie, intre filtru si para. Am sa pun intrebarile intr-un topic cu pompa dupa ce-l gasesc ![]() |
--------------------
Renault
Laguna 2
Grandtour 2002 1.9 dci 120cp/88kw
|
|
DApophis17 |
![]()
Post
#237
|
Membru autentic Group: Members Posts: 395 Joined: 20 August 15 From: Cluj-Napoca ![]() |
Am ajuns ca am schimbat carcasa filtrului, pentru ca tot intra aer. Mergea pe furtun pana la para si m-am gandit ca poate poate rezolv ceva.
Inca intra ceva aer, dar putin de tot, in fiecare zi daca amorsez din para si aerisesc mai iese putin aer. Oricum acum ajunge cel mult o bula pe furtunul dintre filtru si para (inainte era aer aproape tot). Pot sa suspectez ca nu etanseaza bine mufa de la furtunul dintre filtru si pompa? Are rost sa imi mai bat capul cu aerul ala sau sa o las balta? Motorul pornea si inainte si acum, dar inca am problema cu plecatul de pe loc, adica nu pot pleca doar din ambreiaj in cea mai mica rampa, ca moare motorul. Pe loc drept cand cum; in panta evident ca merge doar din ambreiaj ![]() Am observat ca inca am ceva corectii pe 2 injectoare, unul pe minus si unul pe +. Nu-s corectii foarte mari, intre 1-3 din ce am vazut, dar va intreb, e posibil ca acel putin aer care intra pe circuit sa provoace comportamentul asta? Practic si cand turez, dupa ce s-a pus in miscare cativa metri are un moment cand "da in cap" ca si cum as lasa-o in frana de motor, desi sunt in accelerare ca sa schimb in a 2-a. Asta doar in treapta 1 face si cand plec de pe loc; daca o las la relanti in prima treapta si la un moment dat accelerez sa dau a 2-a nu face figura. In rest merge relativ bine, doar ca fumega in accelerari, dar nu intotdeauna, fum alb si consuma cam mult dupa parerea mea. Desi merg relativ linistit, am cam 13 consumul in oras. Nu mai pricep ce se intampla, poate aveti careva vreo idee ![]() |
--------------------
Renault
Laguna 2
Grandtour 2002 1.9 dci 120cp/88kw
|
|
AdR!@N |
![]()
Post
#238
|
![]() Adrian Group: Members Posts: 1.170 Joined: 13 December 10 From: Timisoara ![]() |
Nu are treaba acel aer de pe conducta cu plecarea greoaie. La mine am mereu cateva bule de aer (de fapt un fel de spuma) pe conducta de motorina si merge ok.
Eu iti suspectez EGR-ul, se poate anula prin scoaterea mufei, dar trebuie sa te asiguri ca partea mecanica nu este blocata pe deschis. Mai pot fi probleme cu debitmetrul de aer, aici poate gasesti unul de imprumut. This post has been edited by AdR!@N: 27 Nov 2018, 12:56 |
--------------------
Renault
Latitude
Luxury 2.0dCi CVA Renault Laguna 2 - 1.9dCi 120CP, 333 333km+
|
|
DApophis17 |
![]()
Post
#239
|
Membru autentic Group: Members Posts: 395 Joined: 20 August 15 From: Cluj-Napoca ![]() |
EGR-ul e bun, dar am sa il curat inca o data. Am mers o perioada cu mufa scoasa si tot asa facea. Poate s-a depus iar funingine in el.
Cu debitmetru am sa incerc sa vad unde gasesc unul de proba. Am mai facut proba cu alt debitmetru, nou, dar mergea la fel masina. Ce e drept atunci aveam si alte mici defecte pe care le-am remediat intre timp. Multumesc de sfaturi. Nu strica si alte sugestii, in caz ca nu reusesc asa. Am mai intrebat in trecut dar nu mi-a raspuns nimeni. Atasez o poza, se vede ceva exfoliat pe una din lamele, e posibil ca de acolo sa fie problema sau e ceva mizerie? Spalat cu spray de frana nu a disparut de acolo. Cu ochiul liber abia daca se vede. Attached thumbnail(s) WP_20180219_17_32_18_Pro_debitmetru.jpg ( Size: 1.02mb ) Number of downloads: 215 |
--------------------
Renault
Laguna 2
Grandtour 2002 1.9 dci 120cp/88kw
|
|
AdR!@N |
![]()
Post
#240
|
![]() Adrian Group: Members Posts: 1.170 Joined: 13 December 10 From: Timisoara ![]() |
Nu cred ca este ok acea lamela a debitmetrului. La mine ambele lamele sunt drepte și curate.
|
--------------------
Renault
Latitude
Luxury 2.0dCi CVA Renault Laguna 2 - 1.9dCi 120CP, 333 333km+
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 05:15 |