Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

6 Pages < 1 2 3 4 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Aer conditionat, nu raceste suficient, Probleme, solutii, remedieri, etc

mojorisin
post 7 Jul 2008, 11:21
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 24 July 07




Ori sunt eu nebun, ori imi pare ca vine aer mai rece daca il bag de afara cand sunt cu A/C-ul pornit.


--------------------
Renault Megane 1.6 16v 107 cai alerti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
19vik
post 7 Jul 2008, 11:31
Post #32


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




Dodone: verifica cu un termometru, cum ti-a explicat RADU__ in postul #25. In plus fata de ce a scris el, trebuie sa ai ventilatia pe aeratoarele frontale si la unul din ele masori, eventual le inchizi pe celelalte, iar masuratoarea se face la umbra si la o temperatura exterioara de aprox. 20 de grade, de exemplu, dimineata la prima ora.


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dodone
post 7 Jul 2008, 21:13
Post #33


membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa)


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 21 May 05
From: Timisoara




O sa incerc si asta. Dar daca temperatura va fi mai mare de 8 gr. C care va fi cauza ? Pentru ca probabil asa va fi, avand in vedere cele descrise de mine in ultimul meu post... sad.gif


--------------------
Renault Renault Laguna 1 GrandTour 1998/Concorde
Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iustin2555
post 9 Jul 2008, 17:46
Post #34


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 13 February 08




Am facut marea greseala sa iau un Megane I Classic 1.6/16V FARA sa ii fac o diagnoza la o reprezentanta autorizata Renault(desi am una in Bacau).
Pe parcurs(din 02.2008)am descoperit ca
1.NU AM MOTORASH LA FAR DREAPTA
2NU IMI MERGE GEAM ELECTRIC SPATE DREAPTA
3.JANTA SPARTA SI ,,MACHIATA''
4.NU IMI CUPLEAZA /NU PLEACA FULIA LA COMPRESOR AER CONDITIONAT.

Cu 1,2,3....mai merge.
Cu 4.....e jale.Vreau sa mai plec si la mare.
Intreb pe cei care s-au confruntat cu problema:
a)cat ajunge o fulie
b)cat ajunge un compresor(musai original???)
Mersi anticipat.


--------------------
Renault Megane Classic 2002 Authentique - BC 98 ANT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dodone
post 9 Jul 2008, 19:37
Post #35


membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa)


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 21 May 05
From: Timisoara




Un compresor, nu original, este 620 euro. Am intrebat eu acum 2 saptamani la un magazin care nu are adaosuri f. mari.
Sa nu cumperi din schrott (aprox. 200-250 euro) decat daca il vezi tu cu ochii tai ca e inca montat pe masina si, f. important, instalatia e inca sub presiune. Altfel ai aruncat banii.


--------------------
Renault Renault Laguna 1 GrandTour 1998/Concorde
Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
19vik
post 9 Jul 2008, 21:58
Post #36


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




Iustin2555: eu nu inteleg cum ai descoperit problemele astea pe parcurs, dupa ce ai cumparat masina, cel putin punctul 2? De unde stii ca trebuie sa schimbi compresorul, ai verificat freonul?

This post has been edited by 19vik: 9 Jul 2008, 22:24


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rommax2
post 15 Jul 2008, 20:23
Post #37


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 23 January 08




Stiu ca toti cei care au probleme cauta pe toate posturile, la fel ca si mine, dar intreb si aici:

Am desfacut si eu mufa din motor de la teaca care merge la compresor si cand apas pe ventulul respectiv iese cald (si teava e fierbinte de altfel)

Deci daca apas pe ventil iese aer cu presiune, asta inseamna ca am instalatia buna si cu o incarcare cu freon ar fi ok ?


--------------------
Renault Megane II Renault Megane II 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dodone
post 15 Jul 2008, 22:46
Post #38


membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa)


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 21 May 05
From: Timisoara




Cum ti s-a raspuns si pe alt topic, mergi si fa o revizie la un service cu aparat special pt. clime auto.
Daca ai citit ultimul meu post de acolo, ar fi trebuit sa fii deja convins de lucrul acesta.


--------------------
Renault Renault Laguna 1 GrandTour 1998/Concorde
Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dodone
post 17 Jul 2008, 00:05
Post #39


membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa)


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 21 May 05
From: Timisoara




Azi dimineata am fost la un service auto care are aparat pentru climatizari auto.
Am facut tot ce mi-a zis RADU_ in postul #25 si termometrul ( un cablu ce porneste de la aparat si se termina cu un senzor metalic de temperatura) a fost introdus aprox. 5 cm. pe o grila laterala de la bord.
Temperatura masurata era 5 gr. C (daca mai tineam probabil mai scadea cu 1-2 gr.), iar afara erau aprox. 22.
L-am intrebat pe mecanic ce cauza ar mai putea de nu-mi face fata la drum lung, cand afara sunt 30-35 gr. C.
A spus ca s-ar putea sa nu faca fata ventilatorul de radiator .Eu stiu ca e un singur ventilator, comun pt.ambele radiatoare, or indicatorul de la racirea motorului imi indica faptul ca racirea e buna, vad pe ac si momentul in care deschide total termostatul.
O alta cauza ar fi ca radiatorul de clima sa fie imbacsit, dar la mine nu e cazul, am facut recent revizie completa.
In final, m-ia zis sa facem un ultim test: sa revin cand afara e f. cald, eventual si cu motorul la temp. de regim si sa masuram din din nou temperatura.
Daca si atunci temperatura e corecta, eu zic ca climatizarea e subdimensionata pentru volumul de aer din break.
In consecinta, ori schimb masina, ori incerc sa inlatur pe cat posibil efectul, adica sa pun folie tip oglinda.
Pentru mine problema e serioasa deoarece la temperaturi de peste 27-28 gr. C asociate cu vibratiile masinii, eventual si curbe, la sotie si la copil le vine rau. Sotia aproape ca lesina si-i vine rau iar copilul vomita din greu. Sunt deja patit, nu o data. sad.gif
Or, sa circul pe distante lungi doar noaptea, numai din cauza climei, mi se pare inacceptabil. mad.gif

This post has been edited by Dodone: 17 Jul 2008, 12:34


--------------------
Renault Renault Laguna 1 GrandTour 1998/Concorde
Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dodone
post 24 Jul 2008, 11:52
Post #40


membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa)


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 21 May 05
From: Timisoara




Am fost din nou la drum lung iar afara nu era f. cald( 28 gr. C). Am folosit clima pe recirculare si pe treptele 2-3. A facut fata satisfacator, nu bine.
Dar ce o sa fac cand afara vor fi 30-38 gr. C ?
Eu am ajuns la trista concluzie ca instalatia de climatizare e subdimensionata pentru volumul de aer din break. Cauza o pot inlatura prin schimbarea marcii de autoturism. Efectul probabil ca il pot doar diminua, intr-o anumita masura, prin montare de folie pe geamuri.
In ambele situatii trebuie sa fac un efort financiar din cauza proiectantilor de la Renault. Ceea ce imi lasa un gust amar. down.gif

This post has been edited by Dodone: 24 Jul 2008, 11:54


--------------------
Renault Renault Laguna 1 GrandTour 1998/Concorde
Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mojorisin
post 24 Jul 2008, 13:25
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 24 July 07




Instalatia n-are nimic. Si nici nu e subdimensionata. La mine, face cancer la drum lung. Dupa ce se aseaza temperatura, dau ventilatorul pe treapta cea mai mica sa sufle acolo in tacere si mai mult pe la picioare. Sa il directionez spre mine m-ar baga in boale (oase si muschi).Dar e drept ca ultima data ca s-a umblat la instalatia de clima, totul s-a petrecut intr-un service nemtesc prin 2005....


--------------------
Renault Megane 1.6 16v 107 cai alerti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dodone
post 24 Jul 2008, 20:57
Post #42


membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa)


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 21 May 05
From: Timisoara




Ai cumva break ? Din semnatura ta nu reiese... Ca daca nu e break e clar ca e o diferenta foarte mare de volum de aer si de suprafata vitrata. Care diferenta e covarsitoare in zile caniculare.
Partea cu revizia in Germania mi se pare nerelevanta, atata timp cat am inteles principiul de functionare a sistemului, am schimbat toate consumabilele si am facut revizie completa a instalatiei.
Asa ca raman la parerea mea. Deocamdata...


--------------------
Renault Renault Laguna 1 GrandTour 1998/Concorde
Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mojorisin
post 25 Jul 2008, 13:35
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 24 July 07




Initial nu am vrut sa mai continui polemica dar nu te pot lasa asa. DACA iti spun ca se face suficient de rece pe treapta 1 ce mai conteaza ca e hatch masina ? Sa zicem ca daca era break, puneam pe 2.... Si am mai spus si sus, eu nu las aerul pe recirculare,poate ai putea incerca si asa. Ar trebui sa te intalnesti cu un forumist care e multumit de instalatie si sa masori la el si la tine temperatura in acelasi regim de utilizare.


--------------------
Renault Megane 1.6 16v 107 cai alerti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krystyb
post 25 Jul 2008, 13:50
Post #44


Membru incepator


Group: Members
Posts: 49
Joined: 13 May 07




salutare, eu am break, sint multumit de AC, cum spunea si colegul de mai sus, raceste arhisuficient, la drum lung nu tin pe recirculare, doar prin oras, din cauza noxelor din jur, nu am avut probleme cu ea, nici anul trecut, cind eram in oras, la 46 de grade afara anuntate oficial, racea suficient, treapta 2-3.
ca sfat , sa verifici chederele de la usi, geamuri, etc, in mod sigur ai o pierdere pe undeva.

This post has been edited by krystyb: 25 Jul 2008, 13:51


--------------------
renault megane 1.9 dci 1 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dodone
post 25 Jul 2008, 17:14
Post #45


membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa)


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 21 May 05
From: Timisoara




Eu zic ca e o polemica in sensul bun al cuvantului, sper ca posturile mele nu au ofensat pe nimeni. huh.gif . Ca altfel imi cer sincer scuze.
Replicile voastre le consider un ajutor mare, iar daca eu gresesc, cu siguranta ca voi posta si voi recunoaste sportiv ca ati avut dreptate.
In final sper ca si alti forumisti care se lovesc de problemele mele/noastre sa poata sa-si rezolve problemele mai usor.
O sa urmez si sfaturile din ultimul post si voi mai posta. biggrin.gif


--------------------
Renault Renault Laguna 1 GrandTour 1998/Concorde
Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
xjc0c0
post 19 Aug 2008, 12:13
Post #46


Membru


Group: Members
Posts: 830
Joined: 4 April 08
From: Brasov




La mine miroase urat cateodata AC...am inteles de la anumite persoane specializate k probabil se face condes si s'au umezit filtrele :| Cat despre intensitatea sa,tin sa mentionez k e in toane smile.gif) cand este prea rece,cand nu face fatza :| .Cel putin are personalitate.Ma voi duce in curand sa vad cantitatea de freon din el .Mult noroc


--------------------
Ex: Megane I ---- ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sinon
post 19 Aug 2008, 12:20
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 292
Joined: 10 April 07
From: Campulung-Muscel, Braila




Salut,

Este recomandat verificarea cantitatii de gaz refrigerant cam la 3 ani. Oricum trebuie curatat si vaporizatorul.

Numai bine


--------------------
Renault Megane Classic K4M 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dodone
post 25 Aug 2008, 21:53
Post #48


membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa)


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 21 May 05
From: Timisoara




Cum se curata vaporizatorul ?
Revenind la problemele mele cu climatizarea, am ajuns la o un compromis.
Inainte de concediu am pus folie ieftina la geamurile de la portbagaj si de la usile din spate.
Am rulat in concediu 2.200 de km. la temperaturi de 36 gr. C la umbra si pot sa spun ca climatizarea a facut fata la treptele 2-3.Cu siguranta ca folia a avut o influenta covarsitoare in cazul meu.


--------------------
Renault Renault Laguna 1 GrandTour 1998/Concorde
Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dcsiki
post 26 Aug 2008, 08:38
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 428
Joined: 15 February 05
From: Brasov




Am avut si am masina de serviciu Megane break si faceau fata la racire ,
sa nu uitati ca intretinerea este cea mai importanta:
1.porniti cca 2-3 minute/ luna AC , fie vara fie iarna , daca nu o sa pierdeti freon mai ales pe timpul iernii .
2.incercati sa opriti AC cu cateva minute inainte sa ajungeti la destinatie este mai bine si pentru dvs. ca sa nu simtiti socul de temperatura si se usuca instalatia de climatizare si nu mai miroase.

Am condus masini mai mult de 5 ani si nu trebuit sa fac nimic la AC , colegii de serviciu care nu au facut ce v-am scris mai sus .... umpleau la cca 2-3 ani instalatia.


BAFTA

This post has been edited by dcsiki: 26 Aug 2008, 08:39


--------------------
VW Bora 2002 Break
older : Renault Megane 1 Classic 1,9 dTi ,Renault Megane 1 break 1,6/16v , Renault Estate 1.5 dCi 80cp
serv new : Ford Focus 1.6 tdci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
draxxer
post 26 Aug 2008, 11:25
Post #50


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 22 August 08




Parerea mea e ca daca AC e intretinut si verificat functioneaza super ok. Am fost cu masina la drum lung aprox 1200 km la 36-38 C si cum spuneau si ceilalti clima faca fata cu brio, chiar si pe treapta 1 (mentionez ca am hatchback). Inca a trebuit sa o mai opresc din cand in cand pentru ca mi-era prea frig. Dupa ceva vreme insa nu ma sufla la fel de rece. Am fost cu ea la niste prieteni de-ai mei, experti in clime de toate genurile, si am constatat ca nu mai am freon deloc pe instalatie si ca teava care iese din radiator e sparta. Am vb cu un sudor expert si mi-a recomandat sa nu o sudez ci sa folosesc nu stiu ce pasta care vine data peste spartura si si dupa ce se intareste problema e rezolvata. Voi incerca si treaba asta si va voi tine la curent.

Oricum concluzia mea e ca daca clima nu raceste suficient clar sunt ceva probleme acolo.


--------------------
Renault Megane 1997 RT Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dodone
post 26 Aug 2008, 13:05
Post #51


membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa)


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 21 May 05
From: Timisoara




Eu am facut tot ce se putea face la climatizare. In final am avut 4 grade Celsius la canalizatiile de aer de la bord, ceea ce inseamna ca instalatia functiona perfect.
Totusi, in habiutaclu nu facea fata clar, nici macar pe ultima treapta, era inabusitor.
De aici am tras eu concluzia ca instalatia de climatizare e subdimensionata pt. volumul de aer din break.
De aceea am incercat sa inlatur efectul si am montat folie pe geamuri, care a avut efectul scontat.
Asta nu inseamna ca pe timp calduros am oprit clima sau am pus vreodata pe treapta 1, ca nu ar fi facut fata .
De clima din hatchback-uri nu prea are rost sa discutam, volumul de aer cu o treime mai mic, la fel si suprafata vitrata.


--------------------
Renault Renault Laguna 1 GrandTour 1998/Concorde
Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adi_ar
post 26 Aug 2008, 13:22
Post #52


Membru autentic si conservator


Group: Moderatori
Posts: 4.437
Joined: 23 February 07
From: Arad




Intreb si eu!
Ai incercat sa pui recircularea?
Racirea aerului recirculat este mai eficienta decat racirea aerului exterior.
Mai depinde si care este diferenta de temperatura.
Nu este mai putin adevarat ca si eu folosesc perdelutele din dotarea masinii si pot spune ca sunt utile, nu numai pentru a filtra lumina!


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 1.5 dCI 2005
iGO 9.6.29.357899
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Thanatos
post 26 Aug 2008, 15:58
Post #53


Membru autentic


Group: Members
Posts: 301
Joined: 22 July 08




Eu nu am auzit la alte marci de masini care au ambele versiuni (sedan si break) sa aiba instalatii de climatizare diferite.

Dau exemplu Opelul Vectra B. Are instalatii de climatizare identice si pentru Sedan si pentru Caravan.


--------------------
Renault Scenic RXE 1.6 16V 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai_dorin
post 26 Aug 2008, 16:02
Post #54


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.144
Joined: 23 September 07
From: Bucuresti




Dar volumul e diferit!


--------------------
Renault Megane Sedan 1.6 16v 2007 Privilege + Mio C720b
“Omul este cel mai putin el însusi, atunci cand vorbeste în propria persoana. Da-i o masca, și el va va spune adevarul. ” Oscar Wilde
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
19vik
post 26 Aug 2008, 17:10
Post #55


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




Nu e vorba de volum, e vorba de suprafata vitrata si suprafata prin care se transmite caldura din exterior in interior.


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dodone
post 28 Aug 2008, 08:08
Post #56


membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa)


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 21 May 05
From: Timisoara




QUOTE(adi_ar @ 26 Aug 2008, 13:22)
Intreb si eu!
Ai incercat sa pui recircularea?
Racirea aerului recirculat este mai eficienta decat racirea aerului exterior.
Mai depinde si care este diferenta de temperatura.
Nu este mai putin adevarat ca si eu folosesc perdelutele din dotarea masinii si pot spune ca sunt utile, nu numai pentru a filtra lumina!
*



Am pus si pe recirculare, dar dupa ceva timp simt ca nu mai am oxigen, aerul devine tot mai greu.

28 Aug 2008, 08:15:
QUOTE(Thanatos @ 26 Aug 2008, 15:58)
Eu nu am auzit la alte marci de masini care au ambele versiuni (sedan si break) sa aiba instalatii de climatizare diferite.

Dau exemplu Opelul Vectra B. Are instalatii de climatizare identice si pentru Sedan si pentru Caravan.
*



Nici eu nu am auzit de asa ceva. Ceea ce am vrut sa pun eu in evidenta este faptul ca la Megane 1, spre deosebire de alte marci auto, la varianta break climatizarea este evident subdimensionata, lucru destul de deranjant.
Altfel spus, au produs un sistem care nu este eficient exact in situatiile pt. care a fost produs, adica pt. vreme calduroasa.

28 Aug 2008, 08:20:
QUOTE(19vik @ 26 Aug 2008, 17:10)
Nu e vorba de volum, e vorba de suprafata vitrata si suprafata prin care se transmite caldura din exterior in interior.
*



...si de volumul de aer. La dimensionarea oricarei climatizari se ia in calcul volumul de aer , suprafata vitrata si diferenta de temperatura intre exterior si incinta care trebuie racita.
Autoturismele nu fac exceptie de la legile termodinamicii.

This post has been edited by Dodone: 28 Aug 2008, 08:20


--------------------
Renault Renault Laguna 1 GrandTour 1998/Concorde
Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
19vik
post 28 Aug 2008, 08:27
Post #57


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




Eu am vrut sa spun ca ultimele conteaza mai mult decat faptul ca ai o jumatate de metru cub in plus.


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mojorisin
post 28 Aug 2008, 13:38
Post #58


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 24 July 07




Ar mai fi o teorie. Pe o treapta inferioara de viteza a ventilatie, aerul intra mult mai rece decat pe o treapta superioara. Legile termodinamicii de care tot zici ne spun ca un volum mai mare de gaz va fi racit mai putin de aceeasi instalatie subdimensionata de care vorbim. Faptul ca eu mergeam prin Budapesta cu aerul conditionat pornit pe treapta 1 (unu) la 45 de grade temperatura exterioara este un indiciu clar pentru mine ca aceeasi instalatie ar fi facut fata cu brio si pe varianta combi wink.gif


--------------------
Renault Megane 1.6 16v 107 cai alerti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dodone
post 28 Aug 2008, 13:56
Post #59


membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa)


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 21 May 05
From: Timisoara




Da, intra mai rece, dar e un volum de aer mult mai mic fata de volumul de aer care intra atunci cand ventilatorul e pe treptele superioare.
Iar pe tr. 1 racirea aerului la pasagerii din spate e ineficienta, mai ales ca in spatele acestora e un volum mare de aer care nu e deloc racit/ventilat de vreo sursa apropiata.
Oricum, am incercat si pe tr. 1 si nu facea fata, de aceea am fost nevoit sa folosesc tr. 2-3.

@19vik
Nu vreau sa crezi ca sunt incapatanat si ca o tin gaia-matzu' pe a mea, dar jumatatea aia de m.c. la care te referi tu e un procent semnificativ din volumul total de aer din habitaclu.
Din aceasta cauza am insistat eu cu volumul de aer. Acesta e si unul din motivele principale pt. care temperatura din hatchback se modifica mult mai repede decat in break.

This post has been edited by Dodone: 28 Aug 2008, 14:11


--------------------
Renault Renault Laguna 1 GrandTour 1998/Concorde
Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fill
post 1 Jul 2009, 12:51
Post #60


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 26 June 09
From: craiova




Salutare ,sunt nou pe aici si nu prea ma descurc asa bine,asa ca va rog sa ma scuzati de eventualele greseli.am un megan 1.9dci classic si de o luna de zile mi-a ramas ac pornit in continuu (cand functioneaza motorul)fara sa apas pe buton de ac. va rog ajutati-ma .


--------------------
renault megan 1.9dci 2002. 1.9 dci - dj50fil
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
6 Pages < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2025 - 10:41
Dacia