Aer conditionat, nu raceste suficient, Probleme, solutii, remedieri, etc
![]() ![]() ![]() |
Aer conditionat, nu raceste suficient, Probleme, solutii, remedieri, etc
cj98czh |
![]()
Post
#91
|
||
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.387 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
|
||
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|||
Dodone |
![]()
Post
#92
|
![]() membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa) Group: Members Posts: 2.134 Joined: 21 May 05 From: Timisoara ![]() |
Devreme ce a scapat freon cu presiune trebuie sa mergi la un specialist pt. o servizare a instalatiei. E clar ca aceasta nu mai poate face presiunile nominale pe circuite (joasa si inalta presiune). Implicit, nici racirea nu va mai fi eficienta in zilele toride. Daca nu ai schimbat filtrul uscator in ultimii 3 ani, ai ocazia s-a faci acum.
|
--------------------
Renault
Renault Laguna 1 GrandTour
1998/Concorde Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire |
|
jubyl3r |
![]()
Post
#93
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 392 Joined: 23 January 11 From: B o t o s a n i ![]() |
@cj98czh mersi.
@Dodone, cum sa schimb filtrul uscator? Chestia aia cu supapa de langa radiator are un filtru ca la polen, dar mai mic sau cum? Precizez ca a scapat numai atunci din cauza capacului care apasa pe supapa(identica cu cea de la cauciuc, cand o apesi iese aer) dar am scos capacul si din cate am observat nu mai scapa sumbstanta verde pe nicaieri. E necesar sa merg totusi la o verificare, sa trebuiasca sa schimb filtrul ala uscator, sa umplu iar instalatia (abia acum 2 saptamani am facut chestia asta la service tot cu aparat, banuiesc ca daca era problema cu ceva nu imi incasau banii asa degeaba :| uff). Pot merge la ei sa le zic ca nu au facut treaba calumea si sa rezolve fara sa mai platesc nimic? |
--------------------
Renault
Megane Coach
- BT xx ADY
1996 1.6e DA0F "Ignorance is bliss"
|
|
Dodone |
![]()
Post
#94
|
![]() membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa) Group: Members Posts: 2.134 Joined: 21 May 05 From: Timisoara ![]() |
Filtrul uscator e un tub de aluminiu, aprox. ca un PET de 200 ml., care se afla in dreapta radiatorului de racire motor, cum stai cu fata spre motor.
This post has been edited by Dodone: 20 May 2011, 10:24 |
--------------------
Renault
Renault Laguna 1 GrandTour
1998/Concorde Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire |
|
jubyl3r |
![]()
Post
#95
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 392 Joined: 23 January 11 From: B o t o s a n i ![]() |
Am citit si pe aici si din cate inteleg o sa trebuiasca din nou sa schimb freonul. Filtrul asta se schimba doar daca nu vine aer rece langa aeratoare sa iti inghete mana (la mine e amortit la temperatura de afara de maxim 18 20 grade ), si se pare mai mult ca sigur ca trebuie schimbat.
@Dodone, mersi ca m-ai luminat...asa mai invat si eu una alta (daca citeam pe aici inainte,schimbam filtrul atunci cand am fost sa imi incarce freon). L.E: Ca sa nu mai zic ca nu a functionat de 3 ani pe putin A.C (asa am luat masina de la frantuz, unul nu prea familiarizat cu serviceul din cate imi dau seama acum ) This post has been edited by jubyl3r: 20 May 2011, 11:12 |
--------------------
Renault
Megane Coach
- BT xx ADY
1996 1.6e DA0F "Ignorance is bliss"
|
|
Dodone |
![]()
Post
#96
|
![]() membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa) Group: Members Posts: 2.134 Joined: 21 May 05 From: Timisoara ![]() |
Cu placere
![]() |
--------------------
Renault
Renault Laguna 1 GrandTour
1998/Concorde Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire |
|
Alynush |
![]()
Post
#97
|
![]() Inchide geamu' ;x Group: Members Posts: 31 Joined: 15 May 11 From: Ilfov ![]() |
Prin faptul ca nu raceste inseamna ca
1. Nu ai pus suficient freon 2. Ai pus prea mult freon 3. S-a stricat compresorul de la AC (o chestie foarte rara) 4. NU ESTE VIDAT SISTEMUL DE RACIRE, SI E MUSAI SA FIE VIDAT du-te frumusel la un service, si te rezolva din 2 miscari ![]() |
--------------------
Renault / Dacia
Megane / Break
1.6 16v 2002 / 1.4l 2001
|
|
jubyl3r |
![]()
Post
#98
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 392 Joined: 23 January 11 From: B o t o s a n i ![]() |
@Alynush, de pus freon mi-au pus in service cu un aparat special...au vidat inainte si abia apoi au bagat freon, ideea e ca poate nu duce A.C la temperaturi exterioare mai mari.
|
--------------------
Renault
Megane Coach
- BT xx ADY
1996 1.6e DA0F "Ignorance is bliss"
|
|
Dodone |
![]()
Post
#99
|
![]() membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa) Group: Members Posts: 2.134 Joined: 21 May 05 From: Timisoara ![]() |
Au verificat la service temperatura aerului pe canalizatiile din bord, cu A.C. pornit ?
|
--------------------
Renault
Renault Laguna 1 GrandTour
1998/Concorde Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire |
|
jubyl3r |
![]()
Post
#100
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 392 Joined: 23 January 11 From: B o t o s a n i ![]() |
Din ce am vazut eu au facut asa:
1. conectat la 2 mufe de la motor aparatul ala smecher de AC. pus in interior un termometru pe unul din canalele de aerisire (la mine cel de langa oglinda stanga). In prima faza temperatura crestea(nu stiu cauza dar poate asa trebuia). 2. A umblat dupaia la aparat nush ce setari a facut si temperatura a inceput sa scada de pe la 28 grade pana pe la 9-10 grade, mai jos nu a vrut sa se duca nici in ruptul capului (explicatia: fiecare masina are temperatura inferioara specifica, la altele raceste pana la 7 grade la altele 10 etc., nush daca a fost gogoasa dar oricum nu ma pricep sa trag concluzii) 3. deconectat aparatul si eu multumit in prima faza. 4. Acum de cand a venit caldura cu temperaturi de 30 grade exterioare, in interior fiind si 35 cateodata, parca nu isi mai face treaba cum trebuie desi am si folii pe geamuri, care teoretic ar mai trebui sa estompeze din razele solare si sa ii dea un mic plus la AC(zic eu). |
--------------------
Renault
Megane Coach
- BT xx ADY
1996 1.6e DA0F "Ignorance is bliss"
|
|
Dodone |
![]()
Post
#101
|
![]() membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa) Group: Members Posts: 2.134 Joined: 21 May 05 From: Timisoara ![]() |
Din cunostintele mele, se introduce senzorul de temperatura 10 cm. pe o fanta de la canalizatia de aer de la bord. Celelalte se inchid. Daca termometrul indica mai mult de 8 gr. C la max. 10 minute dupa functionarea A.C. inseamna ca e o problema.
Cand ai schimbat ultima oara filtrul de polen ? |
--------------------
Renault
Renault Laguna 1 GrandTour
1998/Concorde Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire |
|
jubyl3r |
![]()
Post
#102
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 392 Joined: 23 January 11 From: B o t o s a n i ![]() |
vara trecuta, sa fie asta una din probleme? Precizez ca daca ii dau drumul seara inghet in masina
![]() L.E: M-am uitat la el si nu e asa imbacsit...oricum pt 15 lei o sa il schimb si pe asta si sa vad dupaia diferenta. This post has been edited by jubyl3r: 6 Jun 2011, 12:15 |
--------------------
Renault
Megane Coach
- BT xx ADY
1996 1.6e DA0F "Ignorance is bliss"
|
|
Dodone |
![]()
Post
#103
|
![]() membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa) Group: Members Posts: 2.134 Joined: 21 May 05 From: Timisoara ![]() |
Daca nu e f. imbacsit poti sa-l sufli cu aer comprimat, nu il schimba. Faptul ca ingheata seara nu e relevant. A.C. trebuie sa fie de max. 8 gr. C in conditii de canicula.
|
--------------------
Renault
Renault Laguna 1 GrandTour
1998/Concorde Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire |
|
Alynush |
![]()
Post
#104
|
![]() Inchide geamu' ;x Group: Members Posts: 31 Joined: 15 May 11 From: Ilfov ![]() |
Intradevar, sunt megane-uri care nu sunt chiar asa performante la sistemul de A.C. De ce zic asta? Pentru ca: Sunt instalatii vechi, nu sunt dastea moderne. Si la temperaturi exterioare foarte mari nu fac fata cine stie ce.
La o temperatura de 35 - 40 de grade celsius, sa nu te astepti sa iti faca in masina temperatura de 10 grade. Multumeste-te cu 20 - 25 pentru ca atat poate face! |
--------------------
Renault / Dacia
Megane / Break
1.6 16v 2002 / 1.4l 2001
|
|
Dodone |
![]()
Post
#105
|
![]() membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa) Group: Members Posts: 2.134 Joined: 21 May 05 From: Timisoara ![]() |
Ce sa mai spun eu , la break e cel mai mare volum de aer si cele mai multe geamuri, cu acelasi sistem de racire...
![]() |
--------------------
Renault
Renault Laguna 1 GrandTour
1998/Concorde Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire |
|
mariusbatrinu |
![]()
Post
#106
|
Membru Group: Members Posts: 126 Joined: 9 September 06 ![]() |
Am si eu o problema la un megane I cu aerul conditionat, mai precis pierde freon pe la compresor, prin fata pe la fulie, asa a indicat substanta verde. Este posibil sa schimb ceva acolo, simering, garnitura? Daca aveti un cod sau un magazin care vinde asa ceva. Este vorba de un megan I, 5 usi, 1996, 16.e 90 CP. merci
This post has been edited by mariusbatrinu: 16 Jul 2011, 17:00 |
--------------------
Dacia
Logan
2008
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#107
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.387 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Este foarte posibil sa trebuiasca sa schimbi compresorul .... mergi la o firma specializata in AC pt. auto si vezi ce zic .... sunt cazuri cand se poate reconditiona .... daca nu ...
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
bleckota |
![]() ![]()
Post
#108
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 68 Joined: 22 March 11 ![]() |
Salutare.Am masina din semnatura.Am dat la inceputul verii drumul la A/C si am constatat ca nu baga deloc aer rece.Ma duc la un service de asta de pe strada si imi baga freon.o zi am avut rece tare in masina
![]() multumesc. This post has been edited by bleckota: 9 Aug 2011, 16:56 |
--------------------
renault megane
coupe 1.4 16v
2001
|
|
CRISTIAN_S1981 |
![]()
Post
#109
|
Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 30 July 09 ![]() |
Salutare!
(Am postat acest mesaj si pe alt topic de pe forumul renault, sper sa nu supar pe nimeni.) Am nevoie de cateva sfaturi sau raspunsuri utile, daca se poate. In urma cu doua luni, am schimbat filtru uscator (butelie deshidratanta) deoarece pierdeam freon pe langa oringurile acestui filtru ( in fiecare vara incarcam freon care nu tinea mai mult de o luna). De cand am schimbat filtru, nu am avut probleme, racea normal (nu la fel de puternic ca si alte masini, dar era in regula), pana ieri, cand nu a mai pornit compresorul (nu facea "clanc-ul" specific). Dupa verificari (printre verificarile facute de mine a fost si impingerea cu o surubelnita a supapei de umplere cu freon, de 5-6 ori; asta pentru a vedea daca este freon in instalatie), am descoperit ca mufa compresorului nu facea contact, astfel nu cupla ambreiajul compresorului. Am "reglat" pinii mufei si acum face contact, porneste compresorul, insa problema e ca nu raceste. Mai bine zis, raceste putin in partea pasagerului si deloc in partea soferului, (acest simptom fiind specific lipsei de freon, comform celor citite pe forum). Adica in urma cu o zi raceste normal, iar a doua zi am pierdut freonul? Se poate sa fi pierdut asa de mult freon cand am apasat supapa de umplere? Cand am apasat a iesit putin lichid verde si mult gaz sub presiune (din cate am citit pana acum, freonul trebuie sa fie sub forma de gaz pe acea conducta). Interesant este ca, conducta de la condensator pana la evaporator (habitaclu) este rece, evoparatorul este destul de rece, dar parca nu in totalitate (nu imi incape mana in acel locas), iar conducta de la evaporator spre filtru uscator, adica pe care se afla supapa de umplere, este calda (pana ieri, cand functiona clima, aceasta conducta era rece ca gheata). Va multumesc anticipat pentru orice sfaturi utile, inainte de a fi nevoit sa merg in service. O zi buna! PS. In anii trecuti, cand nu imi mergea clima decat o luna pe an, imi pornea compresorul si cand nu mai prea aveam freon in instalatie (cand nu recea deloc in habitaclu) |
--------------------
renault
megane 1.5 dci
2004/2 renault megane 1.5 DCI/ 2004 / 80 CP
|
|
Sergiu0001 |
![]()
Post
#110
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 25 September 11 ![]() |
Buna, am si eu o probleme. De cateva zile nu imi mai porneste AC'ul deloc, tot panoul de comanda de la AC este mort. Ma poate ajuta cineva cu pareri?!..Va multumesc.Respecte..!!
|
--------------------
Renault Megane
hatchback
- HD-09-POD
1996
|
|
jubyl3r |
![]()
Post
#111
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 392 Joined: 23 January 11 From: B o t o s a n i ![]() |
daca nu iti merg treptele de la aeroterma nu o sa iti mearga nici AC-ul...problema ta e de la modulul de control al treptelor de viteza sau la mufa AC(ai pini ozidati, topiti etc.). Vezi ca s-a mai discutat Aici
This post has been edited by jubyl3r: 25 Sep 2011, 15:10 |
--------------------
Renault
Megane Coach
- BT xx ADY
1996 1.6e DA0F "Ignorance is bliss"
|
|
djems304 |
![]()
Post
#112
|
Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 15 October 07 ![]() |
Salut! La meganul din semnatura am avut aer rece (nu stralucit dar mergea pana sa vina frigul in iarna aceasta. In iarna am folosit AC la dezaburire fara sa imi dau seama daca merge AC din cauza ca oricum baga aer cu temperaturi negative de afara. Surpriza acum in martie cand sa pornesc AC pauza nu mai raceste. Pus testul CLIP si am urmatoarea eroare pe care o pot sterge temporar dar nu o pot anula definitiv intrucat reapare: Circuit captator fluid refrigerant df0..nu mai stiu exact si mai erau ceva descrieri despre un scurt circuit, tensiune 12 volti, + sau pozitiv. Ce ar putea sa insemne acest lucru, intrucat compresorul nu mai porneste, aer rece nu mai sufla cu AC pornit, doar termocupla (GMV) porneste la apasarea butonului de AC (aer conditionat manual).
Mentionez ca nu am incarcat instalatia de AC de cand am masina din anul 2007. Astept pareri. |
--------------------
renault
megane
2007, 1,5 dci, expression
|
|
Dodone |
![]()
Post
#113
|
![]() membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa) Group: Members Posts: 2.134 Joined: 21 May 05 From: Timisoara ![]() |
Din cunostintele mele, daca ai pierderi de lichid refrigerent, compresorul nu porneste daca ramane o cantitate mica de lichid in sistem. E o functie de autoprotectie a compresorului.
|
--------------------
Renault
Renault Laguna 1 GrandTour
1998/Concorde Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire |
|
godder |
![]()
Post
#114
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 21 June 12 ![]() |
Salutare, am si eu o problema cu aerul conditionat,la un megane 1 1.6 16 V din 2001 in toamna trecuta am schimbat calculatorul cu unul la mana a doua de pe o masina care avea aer conditionat dupa ce am incarcat cu freon zilele trecute am observat ca nu cupleaza compresorul si nici ventilatorul cand pornesc aerul, am fost la un service au pus baietii testerul si de pe tester pornea aerul fara probleme .... mi s-a spus ca problema e din calculator... ce ma sfatuiti sa fac ?
|
--------------------
Renault
Megane 1
- b
2001
|
|
espacern |
![]()
Post
#115
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
@godder=La un service asta banuiesc ca nu e reprezentanta...nu?
Hackereste/Crackereste calculatorul nou cu ajutorul celui vechi ca sa se regaseasca datele respective sau schimba-l cu altul......nou. De ce ai schimbat calculatorul? @+ |
--------------------
.
.
- .
. RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
RobertGabbY |
![]()
Post
#116
|
Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 13 July 09 ![]() |
Azi mi-am schimbat si eu freonul la megane-ul meu, nu fusese schimbat niciodata din 2003. Este o diferenta enorma. Am dat doar 60 lei, am gasit o oferta. Au intrat 750 g freon, am schimbat si uleiul din compresor. Insa am o problema cu filtrul de polen. Am cumparat astazi unul de la MANN, filtru cu carbon activ ( 66 LEI ) insa problema este ca nu scrie pe nicaieri sensul de trecere al aerului ("air flow") . Pe o parte filtrul este alb, iar pe cealalta este gri.
1. Stie cineva pe ce parte trebuie sa intre aerul? 2. M-am gandit sa imi igienizez si traseul aerului prin tubulatura. Ce recomandati, sa o scot si sa o spal/dezinfectez, sau sa imi cumpar o spuma de igienizare, si ce spuma ati recomanda ? Multumesc. |
--------------------
Renault
Megane
2003
|
|
Dodone |
![]()
Post
#117
|
![]() membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa) Group: Members Posts: 2.134 Joined: 21 May 05 From: Timisoara ![]() |
2. In niciun caz nu da jos tubulatura. Poti folosi spray cu spuma sau poti merge la un service ce are un aparat special de curatire a canalizatiei de aer. A doua varianta e mai eficienta dar mult mai scumpa (aprox. 100 lei).
|
--------------------
Renault
Renault Laguna 1 GrandTour
1998/Concorde Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire |
|
godder |
![]()
Post
#118
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 21 June 12 ![]() |
@espacern..da nu am fost la reprezentata la un service oarecare ... calculatorul masinii din fabrica l-am schimbat pt ca am avut un mic accident s-a desprins mufa sau ceva de genu cert e ca numai pornea masina am gtasit unul convenabil tot de pe o masina cu aer totul merge ok mai putin aerul..
ps: scuze de intarzierea cu care am raspuns dar sunt nou pe acest forum si de abia acum i-am dat de cap |
--------------------
Renault
Megane 1
- b
2001
|
|
Mury85 |
![]()
Post
#119
|
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 10 July 12 ![]() |
In vara 2011 am fost pana in Ungaria si am sesizat ca nu mai functioneaza AC-ul (nu da aer rece). Oricum nu i-am facut nimic.
Anul asta plec la mare si trebuie neaparat sa ii fac o revizie (freon si toate cele). Ii posibil ca din cauza ca nu a functionat atata vreme sa mai fie si alte probleme? Mersi. |
--------------------
Renault
Megane
- MM-07-JTI
2001 Classic
|
|
Dodone |
![]()
Post
#120
|
![]() membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa) Group: Members Posts: 2.134 Joined: 21 May 05 From: Timisoara ![]() |
Bineinteles. Trebuie sa faci o revizie generala a instalatiei. Neaparat sa schimbi si filtrul uscator (deumidificator).
|
--------------------
Renault
Renault Laguna 1 GrandTour
1998/Concorde Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st August 2025 - 18:28 |