Instalatie GPL clio - topic general, are cineva montat asa ceva pe masina?
![]() ![]() ![]() |
Instalatie GPL clio - topic general, are cineva montat asa ceva pe masina?
Murillo |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 24 February 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
-------------------- Renault Clio Symbol (dec. 2002) 1.4 8v
Tico SX 1998 |
|||
VladSoare |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Sigur se poate, pentru ca am vazut SuperNove cu GPL si e acelasi motor.
Despre efectul negativ asupra motorului s-ar putea discuta mult si bine, la fel ca despre diesel vs. otto. Unii spun ca nu se intimpla nimic rau, altii ca motorul se face varza. Eu nu stiu pe cine sa cred, pentru ca argumentele mi se par subtiri de ambele parti (dar pe mine oricum nu ma atrage ideea GPL-ului, asa ca oricum nu m-am straduit prea tare sa aflu cine are dreptate. ![]() |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
George |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 5 December 03 From: Bucuresti ![]() |
mda ... dupa ce ca si asa consuma putin masina aia , si dupa ce si asa e puturoasa ... ii mai dati si voi la cap ! rusinica .
|
-------------------- SUBARU LEGACY B4 , LW, H4 2.5 16v 165cp, 10.2005.
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Care putin? Consuma 10,5 in oras.
![]() Si de unde puturoasa? De la 4500 de ture in sus e foarte fisneata. Pacat doar de gap-ul ala imens dintre treptele doi si trei, ca altfel ar fi fost de nota 11. ![]() |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
George |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 5 December 03 From: Bucuresti ![]() |
10.5 ti se pare mult ? :shock:
oricum ... lasati masina asa . sa va spun ce implica montarea unei instalatii de GPL. implica alt calculator, alte fire , fire taiate, fire lipite !!! :evil: |
-------------------- SUBARU LEGACY B4 , LW, H4 2.5 16v 165cp, 10.2005.
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Pentru un 1.4 da, e cam mult.
![]() Dar la mine orice masina consuma mai mult decit ar trebui. La mine nici Tico nu vrea sub 7,5. ![]() |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
George |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 5 December 03 From: Bucuresti ![]() |
pai supernova mea lua 12.5-13% :roll: inainte de chip tuning
acum ia 11.5 % :roll: |
-------------------- SUBARU LEGACY B4 , LW, H4 2.5 16v 165cp, 10.2005.
|
|
Dem |
![]()
Post
#8
|
Membru Group: Members Posts: 113 Joined: 20 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Daca mergi mult si vrei sa te risti cu beleaua de GPL uita-te aici daca bunghesti ceva franceza:
http://www.forum-auto.com/sqlforum/section21/debut.htm Sus clichezi "Rechercher" si bagi cuvit cheie GPL si vezi cite intrebari isi pun zgircitzii de francezi cu bagatul GPL pe Clio inclusiv la motorul de 16 valve!! Sunt vreo 12 topicuri per total |
-------------------- Clio Symbol 1,5dCI
bleumarin, full options, Sept. 2003 |
|
SorinN |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 402 Joined: 26 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Am inteles ca-s ceva probleme la montatul GPL-ului pe renault, inclusiv pe DSN din cauza ca e galeria de admisie de plastic. De fapt... probleme sunt doar la pret care din cate stiu ajunge pe la 700E pt o instalatie pe DSN.
|
-------------------- Ex Clio Bicorp 1.2 16V, 2002
Actual Ford Focus TDCI 115 CP 2003 |
|
cornel_t |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.174 Joined: 12 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Asa din cauza detonatiilor, galeria din plastic poate sa faca POC
This post has been edited by cmandrei: 3 Mar 2006, 17:14 |
-------------------- Honda Accord 2.2 i-CTDi EX
|
|
andurs |
![]()
Post
#11
|
![]() membru Group: Members Posts: 612 Joined: 27 October 07 From: Iasi ![]() |
Ma bate gandul sa-mi montez o instalatie GPL pe masina din semnatura.
As dori sa aflu pareri ale celor care au adoptat aceasta solutie: chestiuni legate de consum, putere, eventuale probleme intalnite etc. Daca nu am postat unde trebuie va rog sa ma indrumati. Va multumesc!! ![]() This post has been edited by andurs: 5 Dec 2007, 08:05 |
--------------------
Renault
Scenic 3
2014 1.5 dci
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Boon, pentru ca tu consideri ca sunt anumite amanunte diferite referitoare la motoarele 1.4 16V, incep prin a spune ca nu exista NICI O DIFERENTA intre o instalatie montata pe motorul meu 8V fata de una instalata pe un motor 16V, decat de amplasari diferite ale componentelor pe la motor.
Consum: fata de echivalentul pe benzina, iti va creste consumul cu aproape 2 litri. Mie imi consuma 9.3% afara si 11.3% in oras, ca medie 10% de gaz. Avand in vedere ca litrul de gaz e 1.8 ron...eu zic ca se merita. Putere: singurele diferente le simt doar atunci cand ating prima data acceleratia, pe gaz nu are exact acelasi zvac, dar nu-i problema de asta. Am ajuns pe gaz la 180 lejer, A2-ul l-am facut integral cu 170-175, cu inca 3 persoane in masina (bine, a consumat aer-gaz in parti egale, dar asta e), merg constant cu 130-140 pe sosea, as merge si cu mai mult daca ne-ar permite drumurile. Probleme intalnite: instalatia saraca nu are probleme, desi multe din componente sunt fabricate prin Polonia, cateva sunt italiene (n-am luat-o piesa cu piesa la puricat, dar..) problemele vin de la service-urile de 2 bani de pe la noi, pline de Dorel, care Dorel instalatorul si reglatorul instalatiei nu merge zilnic cu masina ca sa-si dea seama ce si cum trebuie reglat, iar AGROM, importatorul instalatiilor, nu ar vinde interfata de diagnoza si calibrare altcuiva decat service-urilor autorizate nici sa ii ameninti cu bomba. Insa am gasit pe net pe un site polonez schema interfetei de diagnoza si sper sa o am gata intr-o saptamana sau 2 si sa le dau prin gurita la importatori. Problemele pe care le am eu la instalatie sunt (exclusiv din vina montatorilor, sper sa le rezolv singur): -dimineata, la trecerea pe GPL, motorul merge cam in suturi, rezolvat prin ridicarea temperaturii de trecere de la 25 la 30 de grade; -consumul relativ mare, in sensul ca am consum de 9.3% atat la 90-100, cat si la 130-140, se va rezolva cand voi rescrie o noua mapa de injectie si voi corobora timpii de injectie de gaz cu cei de benzina (timpii de gaz trebuie sa fie cu 10-15% mai mari, mie mi i-au setat la fel cu cei de benzina, de aici si consumul mare, intrucat trebuie sa apas mai mult acceleratia pentru acelasi lucru); nu-i urgent, pentru 1 litru de gaz sau 1.8 ron cat dau in plus la suta de kilometri... sub 8% de gaz nu cred ca voi scadea, poate 7.5 daca merg cu vreun unchi de pe la tara. -indicatorul de nivel de pe butelie format din 4 leduri verzi si unul pentru rezerva: pentru primii 18 litri de gaz din butelie se sting 3 leduri, al 4-lea corespunde ultimilor 16, iar cel rosu nu se aprinde. la fel, cu interfata si cu laptopul in mana le voi rezolva. |
--------------------
.
.
.
|
|
andurs |
![]()
Post
#13
|
![]() membru Group: Members Posts: 612 Joined: 27 October 07 From: Iasi ![]() |
Credeam ca difera instalatia in functie de motorizare. Abia cu cateva zile in urma am inceput sa ma documentez despre gpl, deci stiu mai nimic. Dar ma bate (si ma bate tare) un gand sa trec pe gpl. Eu pana acum n-am intalnit pe nimeni cu gpl care sa fie nemultumit. Vad (din ce-am mai citit pe-aici) ca altii au probleme cu cei pe gpl si dau tot felul de sfaturi din auzite.
Multam pt informatii!! |
--------------------
Renault
Scenic 3
2014 1.5 dci
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Repet, problema nu e de la instalatie in principal, ci de la montatorii incompetenti, de nevoie am invatat toate draciile astea.
Montatorii nici daciile nu stiu sa le regleze cum trebuie, ori acolo e suficient sa regleze un surub pe vaporizator pana obtin cea mai mare turatie si inca un surub pe furtunul de debit, in functie de cum vrei sa traga masina. |
--------------------
.
.
.
|
|
dandutulescu |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 376 Joined: 8 March 07 From: Dambovita ![]() |
Andurs monteaza-ti GPL , iti recomanda o persoana care are o Dacia 1310, Logan 1.4 8v si Megane2 1.4 16v toate pe gpl si nu am nici o problema.
|
--------------------
megane sedane2 GPL
logan laureat GPL
-
08
|
|
andurs |
![]()
Post
#16
|
![]() membru Group: Members Posts: 612 Joined: 27 October 07 From: Iasi ![]() |
O sa-mi montez cat de curand.
Cum fac rost de bani... ![]() |
--------------------
Renault
Scenic 3
2014 1.5 dci
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
2000 ron, cu tot cu rezervor in locul rotii de rezerva.
|
--------------------
.
.
.
|
|
PhilipMorris |
![]()
Post
#18
|
![]() dependent de internet banking Group: Members Posts: 708 Joined: 14 November 07 From: Where the streets have no name ![]() |
Depinde foarte mult daca vrei cu adevarat sa iti montezi una, ca eu unul nu prea as fi incantat de idee. Vad mai sus ca o instalatie costa 2000 RON. La un calcul simplu(de cca 10 min
![]() ![]() |
--------------------
MK2
Black panther, sexiest hatchback ever
TiVCT Dacã vrei sã iti arati superioritatea și ți-e rușine ca nu intelegi cuvintele potrivite, posteaza un link.
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Din august de cand mi-am montat-o, am facut deja 7000 de km. Intr-adevar, mai ales iarna, cand nu apuca motorul sa se incalzeasca complet, se consuma mai multa benzina. Dar benzina aia se consuma si fara sa am instalatia montata, asa ca oricum tot e o afacere. Ca o medie, am consumat benzina de cca 10 ron/mia de kilometri de cand mi-am montat instalatia, si asta depinde de cat de mult mergi cu masina cu motorul rece. Pentru cei care au doar 2-4 km de mers dimineata si alti 2-4 km de mers seara, ei vor merge 70% din traseu pe benzina, si asta pentru ca dureaza ceva pana antigelul atinge temperatura de 30-35 de grade necesara pentru vaporizator ca sa permita functionarea pe gaz. Asta e, e un risc pe care mi l-am asumat, nu totul poate fi perfect.
Insa, pentru cei ce stau mult in trafic, este un castig, ei arzand gaz de 1.8 ron in loc de benzina de 3.5 ron, avand in vedere ca motorul oricum este cald. Eu nu pot sa zic ca am cheltuit pana acum mai putin pe carburant, in schimb au crescut kilometrii pe care ii fac lunar, ceea ce este totusi un castig. Mai adaug aici si efectul psihologic pe care il am la pompa, cand nici o alimentare nu imi sare de 60 ron. Ca exemplu, week-end-ul la Lepsa, (2X160 km+20 de km pe acolo, si regim de talpa, nu economic) m-a costat aproape 60 ron. Eu zic ca merita. |
--------------------
.
.
.
|
|
billabong |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 11 October 07 ![]() |
De ce sa pui gaz pe o masina moderna?Nu mai bine iti cumperi direct un diesel daca te gandesti la consum?O instalatie buna costa destul de mult
|
--------------------
Renault
Clio II
-
2003 -
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Diferenta de pret de la benzina la motorina este de 1500 de euro (daca ma uit pe configuratorul de la Dacia). Instalatia de gaz costa 600 de euro cu tot cu montaj.
In oras se preteaza mai bine un motor pe benzina decat unul pe motorina, care nu are vlaga sub 2000 de ture. Mai luam cazul particular de la Logan, unde diferenta de la 1.4 la 1.6 este de vreo 4-500 de euro. Sa zicem ca prinzi o promotie si iti cumperi 1.6 la pret de 1.4. Pe 1.6 ala ii pui GPL de 600 de euro si va rezulta ca ai o masina de 90 CP la fel de economica ca si 1.5 dci-ul de 65CP, dar mult mai puternica, evident. Eu as alege diesel in locul GPL in conditiile in care merg mult extraurban si ar conta autonomia de combustibil (unde la GPL cu rezervorul toroidal nu este mai mare de 400 de km), dar cum nu merg prea mult extraurban, eu zic ca se merita. Ar mai fi si argumentul poluarii, fara de diesel sau benzina, dar nu deschid subiectul, in conditiile in care pe mine nu ma intereseaza. This post has been edited by Laurentziu83: 6 Dec 2007, 09:37 |
--------------------
.
.
.
|
|
billabong |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 11 October 07 ![]() |
Se preteaza GPL-ul la motoare mai mari...gen 1.8 , 2.0l? asa asa ca offtopic pentru ca nu prea am auzit
|
--------------------
Renault
Clio II
-
2003 -
|
|
Aleks |
![]()
Post
#23
|
![]() membru corespondent Group: Members Posts: 253 Joined: 7 July 06 From: Iasi ![]() |
Se preteaza foarte bine pana la 120 kw -> 160,9 CP (cel putin asta-i limita pe care o cunosc).
|
--------------------
Renault
11
- 126.000 km
86/GTX/F3NB718/1709/55/GPL BRC/AT90/STAG100 Am întrebat, n-am dat cu parul.
|
|
andurs |
![]()
Post
#24
|
![]() membru Group: Members Posts: 612 Joined: 27 October 07 From: Iasi ![]() |
CALCUL - rentabilitate instalatie GPL (valabil in cazul meu):
Ipoteze: - 15.000 km/an: 7000 - oras; 8000 - exterior - cost instalatie: 2500ron (inclusiv montaj) - consum benzina: 10% - oras; 6,5% - exterior - consum GPL: 12% - oras; 8% - exterior - pret GPL - 1.8ron; pret benzina - 3.6ron - precizare km in caz de GPL: oras: 6000 - GPL, 1000 - benzina; exterior: 7200 - GPL, 800 - benzina Rezultate: - cost carburant anual: varianta GPL(+benzina) - 2880ron; varianta benzina - 4392ron - economie prima varianta: 1512ron - amortizare investitie: aprox. 1 an si 8 luni P.S.: recunosc ca este un calcul aproximativ, sper sa nu ma bombardati cu critici ![]() |
--------------------
Renault
Scenic 3
2014 1.5 dci
|
|
Aleks |
![]()
Post
#25
|
![]() membru corespondent Group: Members Posts: 253 Joined: 7 July 06 From: Iasi ![]() |
Nici vorba s-ajungi la 2500 ron. Mai scade vreo 500...
|
--------------------
Renault
11
- 126.000 km
86/GTX/F3NB718/1709/55/GPL BRC/AT90/STAG100 Am întrebat, n-am dat cu parul.
|
|
andurs |
![]()
Post
#26
|
![]() membru Group: Members Posts: 612 Joined: 27 October 07 From: Iasi ![]() |
Depinde de instalatie.
Mai e si montaju'...... ![]() |
--------------------
Renault
Scenic 3
2014 1.5 dci
|
|
billabong |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 11 October 07 ![]() |
Vorba unui taximetrist:cat timp face suta de km prin oras cu 20lei (costul carburantului) iese banul.Acuma din punctul meu de vedere GPL-ul mi se pare rentabil daca faci cam majoriteatea drumurilor in oras:gen taxi,masina de firma etc.
Eu unul nu pot intelege o chestie: -daca ti-au luat un motor in 16v de 98cp....nu cred ca te poti gandi la consum mic..te gandesti mai mult la prestari (senzatii) -Daca vroiai consum mic luai un dci de 65cp. Ce rost are sa bagi gaz pe un 16v ...adica bani in plus pe intalatie,etc etc => multa pierdere de vreme Si eu am 1.4 16v si fac pe an cam 35000km.Singura alternativa pentru mine e dci-ul de 80cp sau 100cp.nici nu ma gandesc la GPL |
--------------------
Renault
Clio II
-
2003 -
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Mai e ceva, si anume ca GPL-ul e scutit de accize, si nu e stabilit de romani, ci de UE, deoarece e carburant ecologic.
Satisfactia ca nu mai platesti accize statului la fiecare alimentare e priceless. ![]() |
--------------------
.
.
.
|
|
PhilipMorris |
![]()
Post
#29
|
![]() dependent de internet banking Group: Members Posts: 708 Joined: 14 November 07 From: Where the streets have no name ![]() |
QUOTE(billabong @ 6 Dec 2007, 08:38) De ce sa pui gaz pe o masina moderna?Nu mai bine iti cumperi direct un diesel daca te gandesti la consum?O instalatie buna costa destul de mult Decat diesel, parerea mea e ca merita gazul. Cu diferenta platita pentru un motor mai mare, mai scump de intretinut si la un pret al motorinei sensibil apropiat de cel al benzinei, chiar nu cred ca se merita... Cum am mai spus, sunt 100% dedicat benzinei. Am condus dieseluri, imi plac, dar de fiecare data cand ma urc intr-un benzinar imi schimb parerea fata de diesel. Parere personala, vrei economie la bani, mai bine GPL. Vrei confort-benzina. Vrei anduranta-diesel. ![]() |
--------------------
MK2
Black panther, sexiest hatchback ever
TiVCT Dacã vrei sã iti arati superioritatea și ți-e rușine ca nu intelegi cuvintele potrivite, posteaza un link.
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.386 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(PhilipMorris @ 6 Dec 2007, 12:14) Cu diferenta platita pentru un motor mai mare, mai scump de intretinut si la un pret al motorinei sensibil apropiat de cel al benzinei, chiar nu cred ca se merita... Motorul de 1.5 este cu 100cmc mai mare....sa nu mai vb. de cuplu care la diesel il simti din plin....ma rog cum ai spus si tu...fiecare cu ce ii place...io nu m-as mai intoarce la benzina... |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th July 2025 - 12:19 |