Consuma ulei
![]() ![]() ![]() |
Consuma ulei
SorinN |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 402 Joined: 26 June 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
-------------------- Ex Clio Bicorp 1.2 16V, 2002
Actual Ford Focus TDCI 115 CP 2003 |
|||
strumfuadi |
![]()
Post
#2
|
![]() Former Laguna user. Group: Members Posts: 2.331 Joined: 25 February 04 From: B u c u r e s t i ![]() |
da.
am io o parere: VINDE-O! mie nu imi papa ulei decat cca 500ml intre schimburi (la 7500 le fac). shi asta la un motor de 180mii km.. deci mi se pare inacceptabil! |
--------------------
Honda
Civic FN2
2010
|
|
SorinN |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 402 Joined: 26 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu de sfaturi de genul asta am nevoie... In nici un caz nu as vinde-o. masina nu are nici 2 ani, si probleme nu prea mi-a facut. Mai bine-mi spui ce ulei ii bagi tu...
|
-------------------- Ex Clio Bicorp 1.2 16V, 2002
Actual Ford Focus TDCI 115 CP 2003 |
|
strumfuadi |
![]()
Post
#4
|
![]() Former Laguna user. Group: Members Posts: 2.331 Joined: 25 February 04 From: B u c u r e s t i ![]() |
ok. scuze daca am parut rautacios.. nu asta am vrut.. :?
de cand am luat mashina, am pus, in ordine: - odata aral 10W-40 - odata aral 5W-50 (d'asta papa un pic, e FOARTE subtzire..) - 4 schimburi de ELF ST 10W-40, cu care se comporta foarte ok! daca a ta papa un 5W-40, incearca cu modelul ce am io acuma, s'ar putea sa nu se mai intample.. |
--------------------
Honda
Civic FN2
2010
|
|
SorinN |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 402 Joined: 26 June 04 From: Bucuresti ![]() |
De Aral 10W40 nu ai fost multumit? pt ca Elf-ul nu-mi mai inspira incredere...
|
-------------------- Ex Clio Bicorp 1.2 16V, 2002
Actual Ford Focus TDCI 115 CP 2003 |
|
Radu718 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 675 Joined: 22 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Esti sigur ca virgula consuma si nu pierde? S-au intalnit multe cazuri d-astea, inclusiv la masini noi (chiar cineva de pe forum a avut problema asta, dar era vorba de Megane). Si Miju a obsevat usoare pierderi...
|
-------------------- Clio Symbol Expression 1.4 8V
Gri Boreal |
|
SorinN |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 402 Joined: 26 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Am garaj si ca atare parchez in acelasi loc mereu... Sigur as observa o pata ceva. Deci SIGUR nu pierde.
|
-------------------- Ex Clio Bicorp 1.2 16V, 2002
Actual Ford Focus TDCI 115 CP 2003 |
|
VladSoare |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stīnga ![]() |
Ce dracu' au testat pe calculator? Astia sint idioti? :shock:
Ce naiba, doar nu se asteptau sa diagnosticheze calculatorul pierderile de ulei !?!?! Am auzit multe lucruri despre incompetentii din service-urile Renault, dar asta chiar ca le intrece pe toate. Si chiar daca i-ai da in goarna, care-i problema? Eu ii dau la Symbolul meu in goarna de-i sar pistoanele prin capac si nu consuma pic de ulei. Cretinii naibii... :evil: O problema exista SIGUR. Or daca exista o problema mecanica, degeaba ii pui alt ulei. Alt ulei ar putea, cu putin noroc, sa amelioreze efectele, dar n-ar indeparta cauza. Du-te la un service serios (neaparat altul decit cel la care ai fost), nu neaparat de Renault. In primul rind trebuie urcata pe elevator si investigat motorul amanuntit pe toate partile posibile si imposibile, trebuie sa vezi daca exista vreo pata de ulei cit de mica. Daca da, atunci vezi de unde vine. Poate fi o garnitura. Nu-i nevoie sa vezi balta pe jos. E posibil sa picure foarte slab si sa nu apuce niciodata sa se stringa pe jos. De altfel, in garaj doar o bagi si pe urma o opresti imediat, or pierderile au loc in timp ce motorul merge, de-aia probabil ca nu vezi pete pe jos in garaj. Daca motorul e perfect curat si nu scapa pe nicaieri nici o picatura, atunci e nasol. Ar insemna ca e ceva in neregula in interior si arde ulei. Chiar daca masina e noua, am auzit de cazuri de motoare care veneau din fabrica cu segmenti lipsa intr-un cilindru. Erori de asamblare. Se intimpla si la case mai mari, chiar si la masini nemtesti (da, nemtesti, ai citit bine, nu sint nici ele scutite). Nu zic ca si la tine e la fel, dar te poti astepta la orice. Din pacate, nu e o chestie de "do it yourself". Sau, ma rog, poate fi, daca esti suficient de dotat cu unelte si cu know-how, dar in general chestiile astea se fac in service. Cit despre vinzarea masinii... intotdeauna m-am gindit ca asta nu e o solutie, pentru ca noul proprietar o sa descopere si el problema si o sa vina si el aici sa intrebe, si o sa-l sfatuim si pe el s-o vinda, si asa mai departe... ![]() |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
Radu718 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 675 Joined: 22 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Nu cred ca este din ulei: majoritatea au ELF si nu prea s-a vaitat nimeni de problema asta...Imi pare rau, dar nu ai alta solutie decat maimutele: dar nu te duce la cele acreditate RR, ca te usuca, si, oricum, fac treaba de mantuiala...Primul lucru care trebuie facut: COMPRESIA. Dupa aia mai vedem...Banuiesc ca nu are rost sa discutam daca s-a facut schimbul de ulei corespunzator (cred ca ai fost de fata)
|
-------------------- Clio Symbol Expression 1.4 8V
Gri Boreal |
|
VladSoare |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stīnga ![]() |
Intr-adevar, are dreptate Radu: fa-i intii un test de compresie. Asta se poate face si la un service non-Renault.
E o procedura destul de simpla si ieftina, merita sa incepi cu asta. |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
SorinN |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 402 Joined: 26 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Si cam care ar trebui sa fie parametrii?
|
-------------------- Ex Clio Bicorp 1.2 16V, 2002
Actual Ford Focus TDCI 115 CP 2003 |
|
octavianf |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 278 Joined: 15 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Sunt de acord cu VladSoare
De curiozitate: prezinta anumite simptome? Fum, trepidatii? |
-------------------- Clio Symbol 1.4 16V 2002 Dynamique
Culoare: Rosu Optionale: ABS + Airbag pasager |
|
SorinN |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 402 Joined: 26 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu, absolut nimic de genul asta. De cand am masina nu am vazut niciodata sa oscileze acul turometrului (daca la asta te referi cu trepidatiile) Iar fum... la turatii f. mari scoate putin fum negru dar cred ca e firesc si nu cred ca are legatura cu uleiul.
|
-------------------- Ex Clio Bicorp 1.2 16V, 2002
Actual Ford Focus TDCI 115 CP 2003 |
|
Radu718 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 675 Joined: 22 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Parametrii la COMPRESIE nu sunt "batuti in cuie" Se pune problema identificarii pistonului care nu se incadreaza in "media" celorlalti. Se pare ca si o diferenta de 1 bar fata de ceilalti ridica semne de intrebare. Daca am spus prostii, nu ma supar daca ma corectati...Oricum, clar, primul lucru: COMPRESIA
|
-------------------- Clio Symbol Expression 1.4 8V
Gri Boreal |
|
Radu718 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 675 Joined: 22 December 03 From: Bucuresti ![]() |
si inca o chestie: compresia trebuie facuta musai "la cald"...Cam intre 10 si 14 trebuie sa se incadreze...Daca e sub 10, incepe partea naspa...
|
-------------------- Clio Symbol Expression 1.4 8V
Gri Boreal |
|
SorinN |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 402 Joined: 26 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Am pe 11 programare la Ipso, o sa-i schimb iar uleiul si o sa-i pun sa-i verifice si compresia. Sper sa fie in stare sa faca macar asta cum trebuie. Mai ales ca nu mai am garantie...
|
-------------------- Ex Clio Bicorp 1.2 16V, 2002
Actual Ford Focus TDCI 115 CP 2003 |
|
Radu718 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 675 Joined: 22 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Inca o greseala, de ce la IPSO: ai bani? da-mi si mie cativa...Du-te, frate, altundeva...Ce kakat, ii faci o compresie, nu iti calculeaza eroarea logaritmica a vitezometrului...Si la mine in cartier, in Titan, are...
|
-------------------- Clio Symbol Expression 1.4 8V
Gri Boreal |
|
VladSoare |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stīnga ![]() |
Si eu zic sa uiti de IPSO. Aveam o parere buna despre ei cindva, dar in ultimul timp au decazut foarte mult.
Plus ca sint scumpi ca naiba si nu te lasa sa vezi ce fac la masina. Chiar si numai pentru asta ar trebui scosi din calcul. |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
Radu718 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 675 Joined: 22 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Te lasa sa te uiti la masina, dar dupa ce te catelusesti pe la ei...Ok, uita de IPSO, fa-ti compresia intr-un service civilizat (vezi si tu cat cost pe la unul pe la altul) si schimba uleiul unde vrei tu...si cu baietii de la bloc, daca vrei...ce dracu e un banal schimb de ulei...pisa-m-as pe ea de garantia curului, fac cinste in ziua in care mi se termina garantia...
|
-------------------- Clio Symbol Expression 1.4 8V
Gri Boreal |
|
SorinN |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 402 Joined: 26 June 04 From: Bucuresti ![]() |
@Radu718
Hai sa-ti spun de ce la Ipso: in primul rand eu nu pot sa-i sufar, daca cititi la topicul "bataie in directie" o sa vedeti de ce... Insa am vrut si eu sa-mi schimb bujiile si placutele de frana si m-am dus la Automarcus. Baietii mi-au schimbat repede placutele si apoi s-au apucat de bujii. Au adus un set nou, l-au pus pe banc dupa care mi-au zmuls - la propriu - capacul de plastic de pe motor si... ma rog si-au dat seama ca nici o cheie de bujii din service-ul ala nu se potrivea la masina mea. (bujiile sunt in niste tuburi cam de 10-15 cm si se desfac cu cheia de 14, nu 16 cum e la alte motoare. Asa ca au verificat codul masinii pe calculator si... concluzia: au facut comanda de cheie si bujii pt motoarele 1.2. La Ipso macar am intrebat si au spus ca au, nu trebuie sa astept 2 luni pana le aduc astia. Si daca tot ma duc acolo verific si compresia ca timp sa umblu pe la service-uri nu prea am... This post has been edited by cmandrei: 3 Mar 2006, 12:38 |
-------------------- Ex Clio Bicorp 1.2 16V, 2002
Actual Ford Focus TDCI 115 CP 2003 |
|
Radu718 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 675 Joined: 22 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Mda...aici ne-ai incuiat un pic...desi, ca fapt divers, mi se pare un pic exagerat (stiu ca nu tu ai spus lucrul asta, ci mecanicii) sa nu poti sa desfaci o bujie, ca nu ai cheie. Da-o in colo, chiar asa speciala e cheia aia?
|
-------------------- Clio Symbol Expression 1.4 8V
Gri Boreal |
|
SorinN |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 402 Joined: 26 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Vorbesc f serios... La un moment dat unul din mecanici l-a intrebat pe altul daca nu are cumva o cheie de bujii de motocicleta. :shock:
Am stat cam o ora jumate acolo, timp in care vroiau sa-mi desfaca tot ce era in zona bujiilor... Cand am auzit le-am zis ca vreau sa plec!! sa-mi puna repede fisele inapoi!!! Cheia nu e speciala de loc... Ar trebui o tubulara de 14 f lunga si f subtire "in carne" |
-------------------- Ex Clio Bicorp 1.2 16V, 2002
Actual Ford Focus TDCI 115 CP 2003 |
|
Radu718 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 675 Joined: 22 December 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Am mers la service, la Ipso unde... mi-au testat-o pe calculator si au spus ca totul e ok Concret, ce au facut? Si la asa-zisele teste, mai ai hartiile? Bine, cum vrei, da-i in colo, sa-ti printeze compresia si sa ne spui valorile... |
-------------------- Clio Symbol Expression 1.4 8V
Gri Boreal |
|
SorinN |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 402 Joined: 26 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Iar in ceea ce priveste schimbul de ulei cu baietii de la bloc, iar nu e asa de simplu, pentru ca filtrul de ulei nu se schimba cu totul ci se desface in doua si se schimba nu stiu ce inauntru (sorry nu prea ma pricep). Practic carcasa ramane aceeasi, se schimba numai elementul filtrant.
|
-------------------- Ex Clio Bicorp 1.2 16V, 2002
Actual Ford Focus TDCI 115 CP 2003 |
|
SorinN |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 402 Joined: 26 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Da o sa va tin la curent, merci mult de sfaturi, nu m-a gandisem la verificarea compresiei... deci e util forumul asta.
This post has been edited by cmandrei: 3 Mar 2006, 12:39 |
-------------------- Ex Clio Bicorp 1.2 16V, 2002
Actual Ford Focus TDCI 115 CP 2003 |
|
Radu718 |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 675 Joined: 22 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Am exagerat un pic, intentionat, dar il poti schimba la orice punct...La filtru nu e nici o filosofie, e vreo 250.000 lei filtrul...Multi baieti dupa forum l-au schimbat singuri, iti pot da mai multe detalii...Oricum, astea sunt nimicuri, fa compresia si vedem...
Ok , gata, sper sa nu fie compresia, ca se impute treaba...dar sa nu facem supozitii aiurea...Eu, in continuare, inclin catre o "mica" scurgere, care ar reprezenta "raul" cel mai mic...Asteptam testul. This post has been edited by cmandrei: 3 Mar 2006, 12:39 |
-------------------- Clio Symbol Expression 1.4 8V
Gri Boreal |
|
SorinV |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
bai radule intre 10 si 14 mancalas ! ea are raport compresie 9 di ceva la 1 . ! ma rog nu stiu exact !
sorin n ! la mine cu primu ulei ( elf competition ) a papat ceva ulei nu stiu exact cat dar cert e ca imi indica la bord pierderi ! oricum nimik important ! de mentonat este forja permanenta la care a fost si este supus ! la actualul ( elf excelium ) nici un gram chiar daca e ma subtirel ! nu cred ca iti consuma un litru la 2000 km pt ca in cazul asta fumul din spatele tau ar fi ca la trabant ! strumfuadi : nu te supara ca iti spun da io nu dau o dacie supernova pe renou tau ! iar la cum ne zici tu ca merge inseamna ca e condus impinsa in majoritatea timpului ! ca sa nu mai zic ca nici in poza nu arata foarte bine ! nu vreau sa ma gandesc cum arata de aproape ! nu zic ca ale noastre sunt mai breze dar totusi n se pot compara ! imi cer scuze daca te simti in vreun fel jignit dar asta e parerea mea ! sunt deschis la argumente viabile si daca le aduci te asigur ca imi voi schimba parerea ! in alta ordine de idei eu am avut o groaza de probleme cu limbricul meu dar cred ca este doar ghinion ! daca ar fi sa imi iau alta probabil ca dupa ce voi face o pomana ceva imi voi lua tot reno ! raportul calitate pret/performante este imbatabil ! numa bine |
--------------------
a
a
a
|
|
Radu718 |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 675 Joined: 22 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Ok, Miju, am spus ca nu ma supar daca spun prostii...Nu mai stiu de unde aveam ciferele astea...Asteptam testul si cu asta basta...
|
-------------------- Clio Symbol Expression 1.4 8V
Gri Boreal |
|
VladSoare |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stīnga ![]() |
Raportul de compresie este intr-adevar 9 si ceva (cred ca 9,1 dar nu sint sigur), insa ei iti baga un manometru care indica presiunea din cilindru. Iar valoarea numerica a presiunii nu are nici o legatura cu raportul de compresie. Nu stiu cit trebuie sa fie la Clio, insa am facut testul de compresie la Ford cind l-am cumparat si aveam cam 12 bari in toti cilindrii, raportul de compresie conform fisei tehnice fiind 9,7.
Deci nu stiu cit ar trebui sa vada la testul de compresie. Principalul este insa sa fie egale (ma rog, cu o anumita marja de eroare) in toti cilindrii. Cit despre masinile vechi, adevarul este la mijloc. Sint intr-adevar multe cazaturi pe drumurile noastre, insa exista masini facute acum 30 de ani si mai bine care sint adevarate bijuterii pe roti. De exemplu, daca as avea bani sa cumpar si sa restaurez un Jaguar E-Type, as fi cel mai fericit om din lume si cred ca nu l-as da nici pe trei milioane de dacii noi-noute. Sau un Mustang Mach 1. Sau o Alfa Giuletta. Deh, vise... ![]() Faptul ca o masina e veche nu inseamna ca merge doar impinsa. Daca ai timp, bani si pasiune, poti face dintr-o vechitura ceva cu totul deosebit. |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
strumfuadi |
![]()
Post
#30
|
![]() Former Laguna user. Group: Members Posts: 2.331 Joined: 25 February 04 From: B u c u r e s t i ![]() |
@SorinV
![]() pai nimeni nu ar da o supernova pe ea, nu eshti singurul.. ideea e ca nici io nu ash accepta schimbul.. in rest, din numarul meu de posturi cred k se poate vedea ca ma bag numai cand shtiu ceva referitor la respectivul subiect sau cand e rost de putzina caterinca shi descretzire de fruntzi.. nu imi laud nicidecum mashina.. nu e perfecta shi nici nu ar mai putea fi dupa 20 de ani.. insa motorul (conceptzie 1968 - prima oara a fost pus pe un Renault 16 TS) are "doar" 180mii km shi se mishca superb.. au fost nishte motoare care sa te tzina o viatza. (ceea ce nu mai este cazul acuma..) consumul de ulei pe care l'am dat este REAL.. daca tu vrei sa scriu ca consuma 3 bai de ulei intre schimburi doar ptr ca e veke nu e ok.. whatever, o tzin ptr ca nu ma lasa inima s'o dau pe cca 1000 ioroi cand shtiu cum merge shi ce poate sa faca.. probabil cand voi mai prinde un pic de cheag o voi da, mai pun vreo 3500 shi dau avans la un megane II estate.. PS: in poza, mashina e nespalata de 6 luni.. This post has been edited by cmandrei: 3 Mar 2006, 12:39 |
--------------------
Honda
Civic FN2
2010
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 5th May 2025 - 13:33 |