Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Instalatia electrica terminata - deviz 5300 roni, Ma puteti ajuta cu un sfat?

mpretorian
post 18 Jul 2013, 13:23
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 147
Joined: 18 October 07
From: Bucuresti




Sunt "mandrul" proprietar al unui Clio III Hatchback din 2006 1.2 benzina aspirat 75 cai... Masina are 80.000km fara probleme notabile...

Acum am schimbat bateria originala ca era terminata si masina a inceput sa porneasca avariile in timpul mersului...

Am dus masina la Cobalcescu pe Splai unde mi-au zis ca e terminata instalatia electrica pt ca a baltit apa in ea... Ca sunt impuscate 20 de fire, terminate mufele etc...

Asta este clar un defect de fabricatie caci nu am tinut masina in piscina. E probabil legat de orificiile prin care se prelinge apa intre capota si parbriz... Le-am curatat aproape periodic pt ca stiam de problema dar cumva "nenorocirea" s-a intamplat.

Aveti vreun sfat cum pot remedia aceasta problema fara sa ajung in sapa de lemn?

Are sens sa fac reclamatie la OPC sau Renault?

Unde credeti ca pot gasi cablajele instalatiei electrice la un pret decent? Stiti vreo firma specializata in dezmbembrari Renault serioasa?

Multumesc mult


--------------------
Renault Clio 3 2006 - 1149cm de forta bruta - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AndreiMR
post 18 Jul 2013, 13:49
Post #2


Membru alfist


Group: Members
Posts: 3.828
Joined: 15 January 09
From: Pitesti




Vorbeste la Vocea Clientului. Stiu sigur de problema cu scurgerile, poate obtii remedierea gratuita. Daca nu, macar o reducere substantiala


--------------------
2018 Mazda 3 G120 Challenge
2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE
EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 18 Jul 2013, 14:19
Post #3


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




QUOTE(mpretorian @ 18 Jul 2013, 14:23)
Asta este clar un defect de fabricatie

Defect de fabricatie este cand sunt sute sau mii de cazuri asemanatoare/identice.
In cazul tau este mai mult un defect de intretinere.....parerea mea.
Remedierea instalatiei inecata implica si schimbarea altor piese afectate:UCH..de ex.

@+


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mpretorian
post 18 Jul 2013, 14:39
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 147
Joined: 18 October 07
From: Bucuresti




Este defect de intretinere ce espacern? Ca nu desfund eu canalele de ghidaj al apei? E mentionat in cartea de service? Este defect de fabricatie daca imi intra apa in masina cand am usile inchise, geamurile inchise si ploua afara. Trebuie sa ii tin umbrela?

Da este un defect de fabricatie daca ajunge apa in toate Cliourile 3 atat in Romania Franta etc... Google it.

Doar doua cabluri si montaj costa 5400 roni dupa o reducere de 10%. UCH ar mai trebui. Daca pun si un UCH reparatia ar costa cat masina. Jur ca nu am sa mai cumpar o masina frantuzeasca vreodata.

Am atasat poze ca sa realizati si voi cat costa daca se topeste un pin in o mufa Renault. Costurile sunt doar pt inlocuirea mufei practic, dar cum nu se poate inlocui doar mufa afectata se inlocuiesc toate cablurile cu toate mufele ca sunt prinse gramada toate.... Cu alte cuvinte se buseste un fir dai 5400 lei...

Mufa este pozitionata in mod parsiv exact acolo unde se poate strange apa si daca intrii cu zapada de bocanci de multe ori...001.jpg ( Size: 1.26mb ) Number of downloads: 962


Codurile "cablurilor"
Cablaj motor 8200504348 1665 fara TVA
Cablaj spate 8200498167 2038 fara TVA

This post has been edited by mpretorian: 18 Jul 2013, 14:43

Attached thumbnail(s)
002.jpg ( Size: 1.33mb ) Number of downloads: 1051
003.jpg ( Size: 1.54mb ) Number of downloads: 1010


--------------------
Renault Clio 3 2006 - 1149cm de forta bruta - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M i h a i
post 18 Jul 2013, 14:44
Post #5


_______________________


Group: Members
Posts: 5.669
Joined: 12 September 06




La tine numai mufa aia este problema ?


--------------------
------ ------ ------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mpretorian
post 18 Jul 2013, 14:48
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 147
Joined: 18 October 07
From: Bucuresti




Exact. Iti vine sa crezi? Am atasat codurile. Sunt cablajele prinse de aceste mufe. Si pt schimbarea acestora ma costa 5400 dupa o reducere de 10% wink.gif
Buy Renault. Never again.


--------------------
Renault Clio 3 2006 - 1149cm de forta bruta - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M i h a i
post 18 Jul 2013, 14:55
Post #7


_______________________


Group: Members
Posts: 5.669
Joined: 12 September 06




Stai liniștit , iar când ai ceva probleme la partea electrică să fugi de reprezenațele reno.Ei preferă să schimbe tot în loc să schimbe numai mufele ori doar pinii.

Rezolvare :

1.Dacă mufa este afectată (mai bine zis partea de plastic unde intră pinii) trebuie să cauți un clio avariat care urmează a fi dezmembrat.Cumperi mufele mama-tată , și le înlocuiești.
2.Dacă mufa este bună, poți să schimbi numai pinii dacă faci rost de ei (schimbatul pinilor necestită niște scule).Eu am niște pini mici dar nu stiu dacă sunt buni pt tine (am pinii subțiri de la mufa de pe caroseria megane 2) Te uiți și tu la un megane iar daca sunt pinii identici (din ce vad în poza ai tai par puțin mai mici) imi dai un pm și iți dau pinii.

This post has been edited by M i h a i: 18 Jul 2013, 15:09


--------------------
------ ------ ------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mpretorian
post 18 Jul 2013, 15:38
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 147
Joined: 18 October 07
From: Bucuresti




Merci mult pt pont Mihai. Stii pe cineva ce ma poate ajuta contra cost? Nu am sculele necesare sa repar eu mufa oricum daca sunt scule speciale pt asa ceva.

PS. Pt. toti ce cred ca e doar in Romania problema ca "e praf", ba ca e masina facuta in Turcia sau ca este vina mea ca nu am intretinut masina ia-ta ca si in Franta problema este cunoscuta... Am gasit linkul aici: http://www.reno.ro/Apa-de-ploaie-in-clio-III-t241498.html

http://www.forum-auto.com/les-clubs/renaul...sujet388962.htm

This post has been edited by mpretorian: 18 Jul 2013, 15:50


--------------------
Renault Clio 3 2006 - 1149cm de forta bruta - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 18 Jul 2013, 17:49
Post #9


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Intretinerea masinii se poate face la reprezentanta in perioada de garantie.....daca ceri asta.
La asta m-am referit cand am spus ca pare un defect de intretinere.
In cazuri ca al tau masina este considera dauna totala tocmai din cauza costurilor/pieselor.
Umezeala la sistemul electronic reprezinta o mare problema....cu final trist.

@+


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mpretorian
post 18 Jul 2013, 21:29
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 147
Joined: 18 October 07
From: Bucuresti




Fara suparare dar despre ce vorbesti tu acolo Espacern. Ce intretinere in service? Daca lasi 3 luni masina in Bucuresti gaurile acelea sunt infundate. Daca o lasi sub un copac in maxim o luna. Vrei sa merg in service-urile Renault lunar? Despre ce vorbim?

Da, daca ar fii dupa service-urile Renault ar trebuie sa dau 1/3 din valoarea masinii ca sa lipesc un fir. Merci dar sunt prea sarac sa imi arunc cu banii pe geam asa ca o sa o repar elegant romaneste.


--------------------
Renault Clio 3 2006 - 1149cm de forta bruta - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
balanel
post 18 Jul 2013, 21:45
Post #11


Transmisie automata - confort si siguranta.


Group: Members
Posts: 1.219
Joined: 29 September 06




De ce nu mergi la un electrician auto care sa iti inlocuiasca mufele cu alte mufe, avand acelasi numar de pini, nu neparat sa aiba aceeasi forma cu astea. Sau daca nu gaseste mufe cu atatia pini, poate pune mai multe mufe la asa multe fire.
Pana rezolvi problema poti sa legi firele afectate, intre ele, cu ajutorul unor reglete.
regleta.jpg


--------------------
chevrolet aveo sedan t300 LT+ a14xer - 1.4 benzina aspirat 100 CP/ 2013 (in curand alta masina, cu transmisie automata)
*********
Mwe Louis-Rene Panhard si Emile Levassor, inventatorii transmisiei manuale.
Fan Mircea Badea.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 18 Jul 2013, 22:26
Post #12


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Spor la reparat atunci....si nu uita sa postezi finalul.
Poate ajuta si pe alti...poate nu.

@+


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MMVI
post 19 Jul 2013, 08:18
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 611
Joined: 4 April 06
From: Ilfov




espacern acuma sincer cine se apuca sa desfaca toata masina sa vada daca cumva, pe undeva e vreun pin oxidat in perioada de garantie, care s-ar putea transforma intr-o problema mai tarziu? mai ales ca vorbim de un service auto fie reno sau alta marca?
eu stiu ca garantia functioneza in felul urmator se reclama defectul, se costata daca face obiectul garantiei, se remediaza sau nu problema

mpretorian, de curiozitate, unde este pozitionata mai exact mufa asta si cum se ajunge la ea (din poze nu imi dau seama)


--------------------
renault clio III 2007 1.6 16V dynamique - B-xx-ELF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 19 Jul 2013, 09:17
Post #14


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Asta e problema? Sa fim seriosi, mufa aia se repara, se identifica firele cu probleme, se scot din mufa, si se trec pe langa, cositorite si tras peste tub termocontactibil. Tine o viata daca se si previne umezeala ulterior in zona aia.

Nu au dreptul sa comenteze ca-i carpeala decat cei ce au dat pana acum 50 de milioane pe reparatie.

This post has been edited by argon: 19 Jul 2013, 09:19


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 19 Jul 2013, 09:31
Post #15


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Elegant e sa faci cum a zis mihai cu spatii, cum zici tu cam e carpeala. O carpeala eficienta, dar carpeala.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mpretorian
post 19 Jul 2013, 10:16
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 147
Joined: 18 October 07
From: Bucuresti




MMVI - mufa aceea este pozitionata in stanga soferului jos pe podea, da, acolo unde ajunge apa de pe picioare...

ARGON - sunt intru totul de acord cu tine Argon, in special cu tubul termocontractibil. In felul acesta problema nu o sa mai apara. Singurul motiv pt care exista aceasta mufa este asamblarea facila in linia de asamblare. Zdrentele au pozitionat acolo mufa parca intentionat sa ajunga apa in ea.... Pe de alta parte nu o sa dau niciodata 5300 roni pe o mufa.

R19/16V - solutia lui Argon este mai buna decat "solutia" designerilor Renault. Spun asta pt ca in cazul in care balteste iarasi apa acolo tubul termocontractibil nu lasa apa sa intre in contact cu curentul electric si mufa nu se poate busii iarasi. Cel putin pe liniile "suntate". Am inteles ca exista si un cod al culorilor ce ar facilita aceasta lipire.


--------------------
Renault Clio 3 2006 - 1149cm de forta bruta - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crisolro
post 19 Jul 2013, 10:23
Post #17


Posts: 1.435.866


Group: Members
Posts: 1.884
Joined: 9 November 07
From: Bucuresti




pai si la Mihai e tot o carpeala, una mai eleganta dar mai de alergat si mai costisitoare decat cealalta - oricum, e bine intentionat, departe de mine gandul de a aduce vreo ofensa
mufele noi trebuie insa puse si asezate cumva sa nu se intample iar pacatul

ce intentionam sa spun, este faptul ca si un service reno apeleaza la carpeli aemanatoare fara nicio jena, ba chiar la recomandare expresa a "mamei" - mi s-a "anulat" mie (si nu numai!) de catre reprezentatanta reno o mufa (ma rog, doua - mama si tata) de la un contactor de la pedala de acceleratie care dadea erori de la contacte imperfecte
contactul imperfect putea fi de la actiuni mecanice (prost plasat pe langa pedale si usor de atins, vibratii, gropi etc.) si/sau de la umezeala - s-au taiat mufele, lipit izolat etc. pentru ca, asa cum a zis si mecanicul care a taiat-o din start ca sa nu mai fac reveniri (s-a uitat la ea si a zis-o p-aia cu "you have been erased!"), inclusiv reno recomanda "anularea" in cazul problemelor repetate tongue.gif

This post has been edited by crisolro: 19 Jul 2013, 10:24


--------------------
Renault Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp - cu nr absolut normal
Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mpretorian
post 19 Jul 2013, 10:26
Post #18


Membru


Group: Members
Posts: 147
Joined: 18 October 07
From: Bucuresti




Eu am nimerit niste electricieni mai catolici decat papa. Ca exista risc de incendiu. Da exista daca imi pui o fuma in baltoaca. Dar daca imi izolezi un fir nu vad cum exista riscul sa iau foc...


--------------------
Renault Clio 3 2006 - 1149cm de forta bruta - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 19 Jul 2013, 11:33
Post #19


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Instalatiile astea mai iau foc si fara sa umbli la ele.
Stiu "catolici"aia ceva sigur......nu?

@+


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M i h a i
post 19 Jul 2013, 12:10
Post #20


_______________________


Group: Members
Posts: 5.669
Joined: 12 September 06




QUOTE(crisolro @ 19 Jul 2013, 10:23)
pai si la Mihai e tot o carpeala,
*


explică de ce este carpeală la mine....

Exemplu -ai o mufă cu un pin mâncat/oxidat , scoti pinul de acolo cu o sculă de extracție, tai cablul (de lângă pin) și pui un pin identic pe care îl sertizezi cu cleștele, bagi pe urmă pinul in mufă și aia este..Cum crezi că pun aia la fabrică pinul acolo?Este la fel, sertizat...NU este pic de cărpeală... La partea cu schimbat ambele mufe si pus tub termocontractabil pe toate cablurile poți spune că este o carpeală sănătoasă și elegantă, dar numai la varianta asta... Oricum, poti lua ambele mufe sh , le scoti pinii din ele si ai mufe noi, pe urmă scoti toti pinii din mufele cu probleme și îi bagi în mufele noi, iar pinii cu probleme îi schimbi cum am zis eu mai sus, prin sertizare.

Cârpeala inseamna ce spune Argon mai sus, deja este inginerie pur românească să treci firul pe lângă, dar dacă izolezi bine mufa să nu mai intre apa în ea, poți spune că asta este varianta rapidă pt a rezolva probema.

This post has been edited by M i h a i: 19 Jul 2013, 12:15


--------------------
------ ------ ------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 19 Jul 2013, 12:13
Post #21


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(espacern @ 19 Jul 2013, 12:33)
Instalatiile astea mai iau foc si fara sa umbli la ele.
Stiu "catolici"aia ceva sigur......nu?

@+
*



Adica blocul de lumini?! icon_mrgreen.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tennyutza
post 19 Jul 2013, 13:32
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 31
Joined: 30 October 10




Salut,
Aceeasi problema o am si eu, iar momentan nu am gasit rezolvare. Am scris si aici: http://www.reno.ro/index.php?showtopic=241...dpost&p=3849937

Eu am fost la renault si mi-au spus ca discutam de la 4000 lei in sus. Am plecat la un electrician si mi-a legat pe direct firele care i s-au parut afectate (cu izolier band) si a curatat contactele cu un spray.

Acum sunt in "stand-by" si astept sa gasesc o solutie mai desteapta de atat.

Se vede in poze ca aprox. 10 cabluri sunt legate pe direct, iar restul sunt lasate cum erau. Imi functioneaza tot ce e electric fara probleme acum, dar parca nu as lasa masina asa.

mpretorian daca gasesti o solutie buna, te rog din suflet sa o postezi aici.

This post has been edited by tennyutza: 19 Jul 2013, 13:36

Attached thumbnail(s)
2013_07_15_16.02.18.jpg ( Size: 1.63mb ) Number of downloads: 836
2013_07_16_15.17.07.jpg ( Size: 1.44mb ) Number of downloads: 824


--------------------
renault clio III 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 19 Jul 2013, 13:46
Post #23


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




Pana a fi zdrente aia de la renault, mai trebuie sa te intereseze si pe tine ce se intampla cu masina, ca doar e a ta.


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 19 Jul 2013, 13:52
Post #24


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05





Nu as umbla cu banda de izolat, si fire rasucite, de aia am si zis, cositorire neaparat, si apoi tub.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tennyutza
post 19 Jul 2013, 15:29
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 31
Joined: 30 October 10




un electrician mi-a spus sa le las asa si ca la masini nu se cositoresc cablurile electrice.
nu mi-a si explicat de ce si mi se pare cam aiurea.


--------------------
renault clio III 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mpretorian
post 19 Jul 2013, 16:35
Post #26


Membru


Group: Members
Posts: 147
Joined: 18 October 07
From: Bucuresti




Cred ca pot sa inteleg de ce un electrician ar prefera sa nu puna letconul pe cablurile electrice. O diferenta de potential pe varful letconului vs masa masinii si ai prajit niste electronica. Costurile sunt prohibitive.

Pe de alta parte cum spune si Argon exclud folosirea izolierband in acea zona. Fara suparare dar nu la astfel de carpeli ma gandeam.

Cat despre remarca ta hellcat ce se intampla cu masina ma intereseaza foarte tare. De aceea ii fac personal reviziile ca am vazut cum lucreaza macelarii Renault. Si sunt zdrente pt ca numai un retardat poate sa puna o mufa electrica intr-un loc unde poate sa balteasca apa in general, si in particular datorita altui defect de fabricatie... Gauri prea mici pt mizeria prea "multa" de pe planeta pamant (si in Franta apare problema nu dor in "murdara" Romanie).

Personal am sa rezolv problema in felul urmator. Cumva imbin firele le acopar cu tub termocontractibil mic pt grosimea potrivita. si peste am sa iau cel mai mare tub termocontractabil pe care il gasesc si sper ca pot sa il "strecor" peste mufa. Apoi acopar totul "into eternity" eventual cu cateva degete de vreo pasta ce sa nu permita apei sa intre. Apoi o sa tai furtunele ce se infunda linga parbriz ca sa nu imi mai ajunga apa in masina. O sa fac ceva "frumos" si am sa pun si poze.


Attached thumbnail(s)
srh2_500x500.jpg ( Size: 85.5k ) Number of downloads: 250


--------------------
Renault Clio 3 2006 - 1149cm de forta bruta - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tennyutza
post 19 Jul 2013, 16:48
Post #27


Membru incepator


Group: Members
Posts: 31
Joined: 30 October 10




ce am eu (izolierband) vreau sa fie ceva temporar.
nu stiu ce sa fac acum.

cum ar merge imbinate firele, daca nu cositorite? n-am idee.

ideea cu tuburile termocontractibile imi pare foarte buna. mi-a mai recomandat cineva asa.

This post has been edited by tennyutza: 19 Jul 2013, 16:50


--------------------
renault clio III 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mpretorian
post 19 Jul 2013, 19:10
Post #28


Membru


Group: Members
Posts: 147
Joined: 18 October 07
From: Bucuresti




Cred ca merg lipite cu fludor firele atata timp ca sunt deconectate la ambele capete mufele.


--------------------
Renault Clio 3 2006 - 1149cm de forta bruta - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 20 Jul 2013, 08:47
Post #29


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(tennyutza @ 19 Jul 2013, 16:29)
un electrician mi-a spus sa le las asa si ca la masini nu se cositoresc cablurile electrice.
*



Sigur era electrician?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 20 Jul 2013, 12:24
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




QUOTE
Cred ca pot sa inteleg de ce un electrician ar prefera sa nu puna letconul pe cablurile electrice. O diferenta de potential pe varful letconului vs masa masinii si ai prajit niste electronica. Costurile sunt prohibitive.


In primul rand...letconul (sau ciocanul de lipit - in termeni populari) ARE VARFUL IZOLAT GALVANIC - nu exista tensiune pe varful letconului. Spre deosebire de pistolul de lipit care are.

Am vaga impresie ca nu stii diferenta dintre aceste 2 dispozitive si cum lucreaza ele.

Letconul are o rezistenta (similara cu cea de resou) care incinge INDIRECT un varf bun conducator termic (varful este facut din cupru). Rezistenta nu are contact direct cu varful - ci pur si simplu este in jurul varfului printr-un manson metalic (rezistenta este bobinata pe exteriorul acelui manson metalic si este izolata cu mica).

Pistolul de lipit pe de alta parte contine un transformator care face din 220 un 24v (sau ceva de genul - sincer nu am stat niciodata sa masor), si este pusa in scurt iesirea acelui trensformator printr-o ansa (o sarma de cupru). Aceasta ansa se comporta precum filamentul unui bec - se incinge cand este parcursa de curentul electric. Lipirea cu pistolul de lipit, este riscanta intradevar. NU SI LETCONUL !

Asadar pistolul de lipit NU ESTE RECOMANDAT la reparatiile oricaror dispozitive electronice care contin tehnologie cmos (cea mai sensibila de altfel la aceste descarcari).

Este CHIAR recomandat sa se lipeasca instalatia electrica si nu sa se lege pur si simplu.

Atunci nu mai lipea nimeni proace si smd-uri cu letconul pentru ca se ardeau... radmasa.gif

PS electricianul ala era probabil cizmar...

This post has been edited by bubu782001: 20 Jul 2013, 12:27


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2025 - 11:11
Dacia