Franta
![]() ![]() ![]() |
Franta
asarban |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
|
||
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|||
MoneyTalks |
![]()
Post
#2
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
Cine nu merge la Paris, poate spune ca nu a vazut Franta!
Circulatia in Paris este groaznica, foarte multe strazi cu sens unic, cele mai largi sint numite bulevarde, chiar daca se intind de la un colt la altul ![]() ![]() ![]() Ce merita vazut in Franta: Paris cu toate muzeele, inclusiv cele din jur (Fontainbleau, Versaille), Disneyland. In Franta sint cele mai bune sosele din cite am vazut pina acuma. De la Paris la Bruxelles este o portiune de vreo 50km spre granita cu Belgia pe care nu se plateste. Si se vede/simte acest lucru... ![]() Autostrada in Franta e foarte scumpa. Se plateste pe portiuni, iar in jurul oraselor e mai scump si se plateste pe portiuni mai mici. Un drum Strasbourg-Paris si retur costa cam 50 euro numai taxa de autostrada. Benzina de asemenea e mai scumpa ca in Germania. In Franta se poate sta ieftin la Etap hotel si Formula1. Rezervarea se poate face online pentru cei ce au carti de credit acceptate la plata online. |
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
BX_master |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 27 July 03 From: Lyon-FR ![]() |
Pentru calcul de itinerarii in Franta foarte detaliate pina si la nivel de comuna:
www.mappy.fr (cred ca e si in Engleza) Avantajul e ca iti calculeaza si taxele de autostrada, si consumul de benzina si ai si posibilitatea sa calculezi trasee ocolitoare (drumuri nationale gratuite exclusiv fara autostrazi). Pentru drumurile intre orasele mari: de genul Paris-Lyon, Lyon-Marsilia, Lyon-Strasburg etc. si pentru cei care nu se grabesc prea mult si vor sa vada Franta adevarata, necunoscuta americanilor si japonezilor din Paris, le recomand sa ia drumurile nationale care dubleaza autostrazile. Drumurile astea trec prin multe comune si pot deveni rapid obositoare pentru cei grabiti sau obisnuiti cu autostrada, avantajul e ca sunt gratis, bine semnalizate si indicate, trec prin Franta profunda, asa cum este ea, fara machiajul turistic din Paris. Noaptea drumurile nationale (route nationale) sunt foarte libere / multe tronsoane sunt cu doua benzi pe sens si calitatea drumurilor este foarte buna. Indicatoarele pentru drumuri nationale sunt verzi, cele pentru autostrazi albastre. De multe ori, in preajma marilor orase apar indicatoare pe fond verde cu numele orasului intr-o caseta albastra: e vorba de intrarea pe autostrada periferica ce face oficiu si de drum national pina in centrul orasului. Cum perifericele sunt gratuite, nu va sfiiti sa urmati panourile mixte chit ca intrati pe ceva de genul autostrada (trei, patru benzi). Oricum, daca sunteti gata intrati pe o autostrada, la iesirea de pe o periferica (plecind dintr-un oras mare), veti avea numai indicatoare albastre din timp care vor comporta si mentiunea "péage", asa ca aveti timp sa iesiti si sa va intoarceti pe portiunea gratis pina acolo unde e semnalizat pe fond exclusiv verde iesirea pe nationala (e indicat in general acelasi oras terminus principal ca si pe panourile de autostrada pentru ca autostrada merge 99% din cazuri paralel cu nationala). Pentru cei nefamiliarizati cu sistemul verde/albastru e destul de greu la inceput, dar o data ce ai inteles ca portiunile de autostrada periferica sunt gratuite si considerate simultan drumuri nationale, nu sunt prea mari probleme. Ca indiciu suprem, oricit de mare ar fi soseaua pe care intrati, atita timp cit nu sunteti opriti la bariera pentru a lua tichetul care atesta punctul de plecare inseamna ca e gratis. In Franta autostrada e super scumpa in raport cu celelalte tari europene si platibila pe portiuni. Deci este obligatorie oprirea de doua ori la bariera: prima oara, la intrare, sa luati tichetul care probeaza unde ati intrat, a doua oara, la iesire, sa platiti in functie de cit ati circulat (se calculeaza de computer in functie de tichetul de intrare). Daca pierdeti tichetul de intrare, platiti ca si cum ati fi intrat la cel mai indepartat capat al autostrazii, deci atentie! Plata e cu carduri internationale (nu se cere cod pin pentru rapiditate) sau cash. Benzina pe autostrada e mai scumpa ca in orase. In orase cea mai ieftina benzina e la Total/Elf si inca si mai ieftina la statiile de benzina de la supermagazine de genul Auchan, Carrefour etc. Feriti-va de BP, Shell, Agip pentru ca sunt destul de scumpe in raport cu celelalte. Acum pretul la 95 fara plumb, la Lyon, la Auchan este 90-95 de centime litrul, la Total este 1 euro, la BP 1,05 euro. Motorina habar nu am. Atentie la radarele automate (daca aveti masina imatriculata in UE) care sunt operationale din 31 octombrie 2003. Vor fi cam 5000 in urmatorii doi ani. Arata ca o cutie metalica care face flashuri (la masinile care depasesc viteza). Radarele sunt semnalizate totusi prin panouri aflate la distante de pina la 1km. Daca vedeti panouri cu radar, atunci sigur e radar, nu e de sperietoare ca in Romania. Radare automate se gasesc si pe autostrazi si pe drumuri nationale. Toleranta este zero: adica daca limitarea era 130 si tu rulezi cu 131, iei amenda. Procesul verbal este trimis direct si automat la domiciliu. Amenda de depasire: 135 de euro in primele trei zile (dupa aia se mareste) si doua puncte de pe permis (daca ai permis european sau international). La capitolul asta, cei cu masini din Romania care ruleaza in Franta si sunt flashatzi au de ce sa se bucure ca nu suntem in UE, pentru ca PV-urile sunt trimise la toti contravenientii din UE si sunt executorii. Contraventiile nu sunt executorii (inca) intre Franta si Romania, deci chiar daca o sa luati flash, e improbabil sa v-o trimita in tara ![]() Inca ceva, in Franta nu aveti voie sa vorbiti la telefonul portabil in timp ce conduceti (e autorizata casca kit pieton sau kitul auto), nu aveti voie sa fi baut mai mult de un pahar mic de bere (pragul alcoolemic a fost redus recent drastic la ceva de genul 0,5 g/l daca nu ma insel), nu aveti voie sa depasiti pe autostrada pe banda din dreapta, indiferent daca cel de pe banda din mijloc se misca ca mortul, in ronduri cel care intra acorda prioritatea, in orase viteza maxima e de 50 la ora, pe autostrada e de 130 la ora, iar pe drumurile nationale extra-urbane de 90 sau 100 la ora (in functie de tronsoane). Se controleaza si toxicitatea sanguina (adica droguri). Aha, inca un sfat pentru fumatorii in vacanta in Franta: luati-va tigari de provizie pentru ca aici pachetul de Marlboro a ajuns 4,4 euro, iar cele mai ieftine tigari (de rahat rau de tot) nu sunt mai ieftine de 4 euro pe pachet de 20 de tigari. Cele mai ieftine hoteluri: Formula 1, Premiere Classe (pe la vreo 20-25 euro pe seara). Abordabile, dar nu foarte ieftine: Etap Hotel, Ibis (pe la vreo 35-40 de euro pe seara). Feriti-va de tot ce e trei stele sau mai mult (poate ajunge si la 100 de euro pe noapte la Holiday Inn de exemplu). Declarati ca sunteti doar o persoana daca vreti un singur pat, pentru ca chiar daca patul e unic (simplu, dublu), a doua persoana in camera plateste un supliment, la fel si copii in anumite hoteluri. Pentru parcarea in orasele mari e de recomandat un minim de protectie antifurt pentru ca se fura masini de genul Clio, Megane (alarma, cirlig la volan-pedale sau cirlig schimbator-frina de mina etc.). In orasele mari (de genul paris) cumparati mincare din supermagazine mari de genul Carrefour, Auchan, Champion, Leader Price, Lidl, Marché Plus (chit ca faceti un pic de drum). Micile magazine de cartier, magazinele din statiile de benzina si magazinele Casino sunt super scumpe in opinia mea. Pentru cei care merg din Franta spre Spania, treceti prin Andorra. Urcati un pic (vreo 200 km de serpentine lol), dar merita pentru privelisti, piste de ski si preturi fara taxe si TVA la electronice, produse de lux etc (daca vreti laptop sau camera video, merita sa treceti, veti putea negocia preturi foarte bune, pina la 50 la suta din preturile din Franta). Pentru reparatii (numai de urgenta pentru ca preturile sunt mari : mina de lucru 40 de euro pe ora) va recomand garajele marcii masinii dumneavoastra (sa scrie clar sigla). Garajele mici, generaliste, daca va vad straini va incarca si la piese si la mina de lucru. E lucru probat si ras-probat. Chiar si in garajele de marca, daca o prestatie vi se pare exagerata, negociati, nu se stie niciodata. Oricum decideti un pret clar inainte de orice interventie cu cei de la garaj. Pentru reparatii importante cereti un deviz scris continind motivul reparatiei, pretul pieselor si al miini de lucru, care obliga reparatorul sa va dea un pret pe care nu il poate depasi decit cu acordul vostru expres. Prevedeti citeva zile de imobilizare pentru reparatiile mai importante si costuri ridicate pentru interventiile de urgenta (fara intilnire stabilita in prealabil cu garajul). Pentru urgente, in Franta apelati "17" si raspunde politia, "18" si raspund pompierii care se ocupa si de urgentele medicale, nu numai de focuri (care in general stiu si o engleza pe linga franceza de rigoare), merge si numarul de urgenta de pe orice portabil cu roaming in Franta (cred ca 112). Pentru a suna cel mai ieftin in Romania, sunati cu o cartela de public (o puteti cumpara in orice "Bureau de Tabac" sau magazin de ziare, uneori chiar si in baruri de zi si braserii). Sunati seara, dupa ora 20h00 pentru tarife mai bune. Pentru schimburi de consumabile (placute de frina, antigel, vidanja ulei, filtru aer, stergatoare, tobe, amortizoare, pneuri, baterii, echilibrari) le puteti cumpara din magazinele Norauto, Feu Vert sau Speedy, Midas care vi le si monteaza (daca voi nu stiti, desi ma indoiesc) la cele mai ieftine preturi din Franta, mai ieftin chiar si decit la garajele de marca, dar nu merge decit in cazul consumabilelor. Pentru acte pierdute, furate etc: adresati-va doar la consulatele Romaniei din Marsilia si Strasburg si ambasada din Paris plus o declaratie de pierdere la comisariatul de politie cel mai apropiat de locul unde constatati pierderea. Pentru prelungiri fortuite de sedere in cadrul vizei de trei luni (urgente medicale, probleme tehnice) adresati-va pentru prelungire la prefectura departamentului unde sunteti imobilizati (dar atentie, trebuie argument beton pentru prelungire). Pentru parcari jenante in orasele mari, care blocheaza accesul sau jeneaza traficul, este posibil ca masina sa va fie ridicata de serviciu de "fourriere". Masina este depozitata intr-un loc apartinind primariei. Contactati cea mai apropiata primarie daca masina a disparut de pe un amplasament care nu permitea in mod normal stationarea pe perioade lungi. Ca sa va recuperati masina de la acest serviciu, trebuie sa platiti o taxa. Daca va alegeti doar cu un PV la stergator, puteti sa il aruncati, nu are nici o valoare daca aveti masina inmatriculata in Romania. Daca intentionati sa sedeti timp mai indelungat in Franta, 10 contraventii neachitate (transport in comun, PV de stationare, transport TGV etc.) in spatiu de 2 ani se transforma in delict penal (inchisoare). Drum bun! (Alte lamuriri la cererea telespectatorilor. :roll: ) |
-------------------- We tried to assemble a useful collection of tips and ideas to help our fellow Citroënthusiasts to get the most out of their cars while keeping the dreaded repair costs at bay.
|
|
AL |
![]()
Post
#4
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE pragul alcoolemic a fost redus recent drastic la ceva de genul 0,5 g/l daca nu ma insel esti sigur?.... asta vara auzisem ca de la 1 august a fost ridicat pragul alcolemiei de la 0,5 la 0,8 !!!.... erau multi oameni fericiti care zicceau: "au marit limita de la 2 beri la 3 beri...urrraaa" (din alea mici si amarate de 250 ml ![]() in rest toate informatiile tale sunt valabile, exacte si iti multumim ca ti-ai facut timp sa le scrii!.... |
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
BX_master |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 27 July 03 From: Lyon-FR ![]() |
Salut.
Pe undeva, stiai tu ceva in legatura cu 0,80 g/l in Franta. Lucrurile stau asa: 1. intre 0 g/l (inclusiv) si 0,5 g/l (exclusiv) : scapi 2. intre 0,5 g/l (inclusiv) si 0,8 g/l (exclusiv): amenda contraventionala si trei puncte din permis 3. intre 0,8 (inclusiv) si infinit: amenda contraventionala si/sau amenda penala, retragerea temporara sau definitiva a permisului, inchisoare (citeva luni, de regula cu suspendare) si posibilitatea retinerii la post pentru o noapte (ca sa isi revina din betie soferul) Pentru confirmare: http://www.defense.gouv.fr/gendarmerie/vot.../_secualco.html sau art. L. 1 si art. R. 234-1 Cod Rutier francez inclus in Cod Penal francez (Dalloz/Litec - 2003) Eu nu mai zisesem de pragul asta de 0,8 grame pentru ca amenda aia dintre 0,5 si 0,8 poate ajunge la sume de genul o mie de euro si daca e jandarmul mai scrupulos va poate retine masina pina la plata amenzii si trei pahare de berea dracului pot conta cit o vacanta la Mediterana. Un alt aspect este ca si eu am impresia ca nu sunt controale rutiere asa cum sunt la noi de des. Totusi, din ce imi spun cunostintele care ruleaza intensiv in Franta, e doar o parere. E adevarat ca in oras nu prea sunt radare si controale de alcoolemie, dar lucrurile sunt relative avind in vedere ca Romania are doar citeva drumuri europene iar Franta are de zece ori mai multi kilometri numai in autostrazi ca sa nu mai vorbim de alte drumuri nationale, departamentale, periferice urbane etc...Si de aia la ei "oamenii legii", adica umerii de tabla, au pe unde sa schimbe locurile unde isi pun radarele, la ce iesire de autostrada sa opreasca pentru control de acte etc. Atentie in special (zic din proprie experienta) la podurile transversale pe autostrada, unde se pun radare sus, fara sa le poti vedea tu pe lateral, si la rondurile care urmeaza imediat dupa iesirea de pe o autostrada, unde se fac controale de acte, radar sau alcoolemie. De asemeni aveti grija ca au detectoare de detectoare de radar si ca majoritatea radarelor la ei este cu laser si nu se mai utilizeaza radio, deci trebe detector performant. De exemplu un tip care ruleaza in medie cam 50 000 de km pe an in Franta gaseste ca sunt prea multe controale...Eu care rulez 15 000 km pe an, abia daca am vazut unul sau doua...Atentie deci, mai ales ca si plotoneru francez are stilul ala de control parintesc, cu mustrare inclusa in amenda si plin partialitate (a se citi severitate) ca cel de pe la noi (ehe, unde este impartialitatea si scrupulozitatea nemtilor?). Mai ales ca nici scoala si nici profunzime intelectuala nu au mai multe decit ai nostri militieni, poate doar un pic de salariu in plus si de aia e imposibila spaga. |
-------------------- We tried to assemble a useful collection of tips and ideas to help our fellow Citroënthusiasts to get the most out of their cars while keeping the dreaded repair costs at bay.
|
|
Tudor B |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.639 Joined: 7 August 03 From: Cluj-Napoca ![]() |
In drum spre Madrid am intrat in Franta pe la Monaco si am iesit pe la Perpignan (pe langa Mediterana: taxe autostrada 25 Euro. La intoarcere am trecut prin Paris, am intrat in Franta pe la San Sebastian (la ocean) si pana la Paris a costat autostrada 50,9 Euro. De la Paris la Saarbruken (intrare in Germania) a costat 23,3 Euro. Calitatea autostrazilor este excelenta, bine semnalizate directiile. Este bine sa ascultati radioul Info Traffic mai ales daca mergeti la Paris pentru ca ofera informatii la cald despre starea autostrazilor, accidente. Am stat o zi la Etap Hotel in sudul Parisului, camera a costat 48 euro pt 2 pers si garajul sub hotel 7,5 euro. Hotelul l-am cautat pe net (mersi bx master pt info) si l-am gasit mai usor decat ma asteptam (era chiar la capatul autostrazii). Prin Paris m-am plimbat cu metroul (10 euro - 10 calatorii), ii scump si murdar (in Madrid 5 euro - 10 calatorii si o curatenie exemplara), nici orasul nu e f curat, am fost dezamagit de Paris. Pe autostrada benzina este in jur de 1,10 euro/l super plus.
|
--------------------
DACIA
GOLAN
Laureate 1.4 MPI
- CJ 00 TUD "Wellcome to the desert of the real"
|
|
BX_master |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 27 July 03 From: Lyon-FR ![]() |
Doar sa zic ca fusei pina in Romania si ma intorsei fara mari probleme.
-dus: Lyon (20/12/2003)-Brasov (21/12/2003): 2100 km / 33 ore reale cu 6 ore de stat in vama la Turnu (la Nadlac era asa o coada ca cred ca trebuia stat vreo doi ani) - starea drumului impecabila, dar ceata in Ungaria -intors: Brasov (03/01/2004)-Lyon (04/12/2003): 2100 km / 33 ore reale cu 8 ore de somn in Germania - starea drumului de la un capat la alta a fost impecabila, nici un pic de zapada, fara ceata Traseu: [Lyon](fr)->[Geneva-Lausanne-Berna-Zürich-StGallen](ch)->[StMargareten](a)-[Linz-München](de)->[Viena](a)->[Budapesta-Szeged-Nagylak](h)->[Nadlac-Arad-Deva-Sibiu-Brasov](ro) - in linii mari, bineinteles Impresii: -drumurile internationale sunt din ce in ce mai bune in Romania, cel putin marcajele si lipsa gropilor am simtit-o pe Brasov-Arad ca pe o realitate pozitiva pentru prima oara; -vamesii romani si unguri in vama Turnu, atit la dus cit si intors, deosebit de DRAGUTI, credeam ca visez nu alta; -reprosul este legat de nebunia politailor din Romania cu radarele (am luat un avertisment pe linga Deva) - e o nesimtire sa ceri sa se circule Arad-Brasov cu 50km/h in satele alea de zeci de km - cind am plecat am ajuns in Arad cu niste nervi din cauza stresului legat de limitarile de viteza ca cei vreo 80 de km de la Nadlac pina la intrarea pe autostrada in Ungaria i-am facut pe drumuri judetene de la ei cu cel putin 140 km la ora ![]() Cam atit. Spre deosebire de alti romani care se sparg in figuri sa isi petreaca sarbatorile in occident se observa ca sunt unii care din contra, se intorc. Eu anul asta cel putin am votat cu sarmalele si cozonacul! :oops: Best regards! ![]() |
-------------------- We tried to assemble a useful collection of tips and ideas to help our fellow Citroënthusiasts to get the most out of their cars while keeping the dreaded repair costs at bay.
|
|
AL |
![]()
Post
#8
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE -dus: Lyon (20/12/2003)-Brasov (21/12/2003): 2100 km / 33 ore reale cu 6 ore de stat in vama la Turnu (la Nadlac era asa o coada ca cred ca trebuia stat vreo doi ani) - starea drumului impecabila, dar ceata in Ungaria
-intors: Brasov (03/01/2004)-Lyon (04/12/2003): 2100 km / 33 ore reale cu 8 ore de somn in Germania - starea drumului de la un capat la alta a fost impecabila, nici un pic de zapada, fara ceata Traseu: [Lyon](fr)->[Geneva-Lausanne-Berna-Zürich-StGallen](ch)->[StMargareten](a)-[Linz-München](de)->[Viena](a)->[Budapesta-Szeged-Nagylak](h)->[Nadlac-Arad-Deva-Sibiu-Brasov](ro) - in linii mari, bineinteles Salut si La multi ani! de Paste cred ca o sa ajung si eu din nou pe la Grenoble.... si as dori sa experimentez traseul facut de tine (prin Germania, Elvetia etc.).... sper ca pana atunci o sa se poata intra in Elvetia fara viza... as dori, cand poti, sa incerci sa dai cateva amanunte despre acest traseu...ma refer la costuri, eventuale puncte de cazare mai ieftina pe traseu (Austria, Germania) etc.... si ce altceva mai consideri tu ca trebuie stiut... eventual daca poti, te rog compune un traseu ceva mai detaliat.... eventual de pe mappy.fr ... cu numerele si succesiunea autostrazilor etc. eu pana acum am facut 2200 km mergand prin Italia-Slovenia-Croatia-Ungaria-RO (cu evitarea Serbiei)...insa costurile de autostrada si de tunel sunt totusi prea mari.... sper sa mai discutam pana atunci ![]() ![]() |
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#9
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
Al >> Costurile de autostrada in Franta sint cele mai mari. Mult mai mari ca in Italia.
Daca vrei sa ajungi repede in Franta, evita Elvetia. Acolo limita de viteza e 120 pe autostrada. In Germania nu e limita. Din Austria se poate ajunge in Franta intr-o zi (eu am facut 1100km in 10 ore, dintre care 1 ora pauza voluntara si 1 ora pauza involuntara (a fost autostrada blocata undeva in Germania). Daca vrei sa vizitezi, mergi prin Elvetia, dar trecind prin Innsbruck 8) |
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
georges |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 14 January 04 From: cannes ![]() |
Daca veniti in vacanta, poate treceti si pe la cannes sa ne intalnim. Ma bucur ca mai este cineva din franta pe forumul asta.
![]() |
-------------------- georges
|
|
AL |
![]()
Post
#11
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Al >> Costurile de autostrada in Franta sint cele mai mari. Mult mai mari ca in Italia. Daca vrei sa ajungi repede in Franta, evita Elvetia. Acolo limita de viteza e 120 pe autostrada. In Germania nu e limita. Din Austria se poate ajunge in Franta intr-o zi (eu am facut 1100km in 10 ore, dintre care 1 ora pauza voluntara si 1 ora pauza involuntara (a fost autostrada blocata undeva in Germania). Daca vrei sa vizitezi, mergi prin Elvetia, dar trecind prin Innsbruck 8) Pai vreu sa ajung in Franta dar in sud-est... adica la Grenoble... pana acum am mers prin italia.... insa e scump tunelul si chiar autostrada... in plus, mai vreau si ceva variatie, ca m-am cam plictisit de drumul prin Croatia-Slovenia-Italia QUOTE Daca veniti in vacanta, poate treceti si pe la cannes sa ne intalnim. Ma bucur ca mai este cineva din franta pe forumul asta. ![]() cred ca inainte de Paste voi ajunge si pe coasta...Monaco-Nisa-Cannes...inainte de a merge la Grenoble... voi sta 1-2 nopti pe acolo... daca imi dai coordonatele tale o sa te contactez inainte de a ajunge ca eventual sa ne vedem... de asemenea, daca crezi ca ai vreo informatie utila (mai ales legata de cazare convenabila in zona...altceva decat F1 sau ETAP), nu ezita sa ma contactezi prin forum (mp) sau email al_molnar@yahoo.com |
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
asarban |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
AL! Am inteles ca incepand cu ziua de luni 19 ianuarie (dar nu cred!) poti sa treci fara vize prin Elvetia
|
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
georges |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 14 January 04 From: cannes ![]() |
Daca vi singur te tinem la noi ( nu avem loc pt mai multi ) 1-2 nopti. Daca nu, ma interesez de alte hoteluri, dar tot astea sunt mai convenabile pe aici.
|
-------------------- georges
|
|
AL |
![]()
Post
#14
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Daca vi singur te tinem la noi ( nu avem loc pt mai multi ) 1-2 nopti. Daca nu, ma interesez de alte hoteluri, dar tot astea sunt mai convenabile pe aici. probabil ca o sa fim 3-4 persoane....multumesc pentru oferta ![]() eu am mai fost la Cannes in 2000 insa doar pentru o dupa-amiaza...si nu am apucat sa vad prea multe... doar am luat "pulsul", ne-am plimbat pe faleza etc.... atunci am stat in Nisa unde a fost singurul loc in care am gasit cazare convenabila (fara a avea o rezervare prealabila).... in galeria foto personala de pe forum poti vedea o poza facuta atunci in Toulon....cu Clio....inainte de a exista Supernova.... Clio de atunci era inchiriat, apropape nou si cu el am vizitat mare parte din Franta... cand voi sti sigur traseul si data excursiei, te voi contacta sa vedem daca reusim sa facem o intalnire a forumului si pe meleaguri straine (....poate vine si BX_master de la Lyon) |
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
asarban |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
Stimati tovarasi!
Am gasit unsuper site cu informatii despre Franta! Accesati http://www.campereavventure.it/aree/f-info.htm Nu va speriati ca e in italiana pentru ca linkurile sunt in franceza! FFF util este pdf-ul continand tarifele pe autostrazi! (ultimul link din dreapta!) Explorati toate linkurile sunt super-super misto! Aveti tot, legislatie, taxe, campinguri, tarife cazare tot tot tot! E beton! Am avut bulan ca am dat de el! (de fapt din greseala am tastat in google "tariffe autostrada") ![]() |
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
georges |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 14 January 04 From: cannes ![]() |
pentru Al :sper sa ne intalnim la cannes.in alta parte nu cred ca pot pentru ca muncesc mai tot timpul.va astept.pana atunci mai sunt pe forum.
|
-------------------- georges
|
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#17
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
De la stinga: AL si BX_Master in Lyon
Attached thumbnail(s) Lyon_mic.JPG ( Size: 144.48k ) Number of downloads: 516 |
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#18
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
Andorra
PS. Stergeti extensia txt. Attached File(s) ![]() |
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#19
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
AL la apa laugh.gif .... la Oceanul Atlantic, in zona Arcachon (FR)... apus de soare vazut de pe Dunele lui Pilat.
Attached thumbnail(s) Ocean_mic.JPG ( Size: 157.57k ) Number of downloads: 442 |
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
mil |
![]()
Post
#20
|
![]() ocupat Group: Members Posts: 309 Joined: 23 January 04 From: x ![]() |
OK prestam tovarasi!
Deci conced in Franta, Vannes (Bretania) 100 de km spre Vest de la Nantes sau Rennes. Disponibile am ceva poze, dar mai nimic pe uscat (eu sunt ala in tricou verde, cu cioc): http://www.ski.pub.ro/echipa/eugen/vannes/...Yole/index.html ...o informatie de AUR pentru automobilisti: TOATE autostrazile din Bretania sunt mocca! Candva in secolul 16 toamna, printul zonei a aderat la regatul franc, dar a pus conditie ca drumurile in Bretagne sa fie libere de taxe altfel ramane independent. Francii i-au promis...si bretonii au sarit cu pergamentul cand companiile private s-au apucat sa imagineze autostrazi pe la ei, drept care AND a facut autostrazile, numai ca nu le spune asa, ci drumuri nationale pe care se umbla cu 110 limita. Nu va apucati, ca mine, sa iesiti pe ele cu bicla ca pe acolo mai mult se zboara. In Bretagne sunt de vazut neaparat. - Mont St-Michel (manastire catarata pe un munte in mijlocul unui oras medieval, amaplast pe o insula/peninsula, in functie de maree) - Saint Malo (manastiri, faleze, castel, plaja, port, istorie si monumente, traditii si modernism, port serios) - Quiberon si imprejurimi (plaja, coasta salbatica cu stanci, peninsula foarta ingusta, intr-un loc are cam 50 de metri) - Carnac si imprejurimi (plage serioase la ocean, menir-uri si megaliti si alte pietrarii carate cu carca si amenajate de celtii locului pentru ritualuri...de ale lor ![]() Gata cu info pentru motoristi, in postul urmator descriu drum de bicla: 110 km/zi. Fratilor pe bicle...adevar va spun voua...nu mergeti in Fr pe drumuri marcate cu R ca va scoate politia de pe ele cu amenda, si asta in cazul in care rezistati stresului de a vedea trecand pe langa tine masini si camioane cu minim 100 la ora. Deci dupa cum spuneam eram in Vannes...un orasel dragut...dar in care ,daca nu ai yacht sa te dai pe ocean, te plictisesti repejor. Plajele sunt cam inguste si daca mai ai si norocul sa prinzi o maree joasa, devi circumspect si cand intri in piscina. Asa deci am achizitionat ghid regiune (golfului Morbihan) si iata ce ochii mei lacomi au selectat: - Carnac (megaliti plus plaja cat vezi cu ochii) - distanta Vannes-Carcanac aprox 35 km - Quiberon (plaja frumoasa, coasta salbatica stancoasa) - distanta Carnac Quiberon aprox 15 km Pe post de mijloc de transport dispuneam de o cursiera din anii 80, care megea in consecinta. Asa ca am tot sperat ca frate-meu sa gaseasca un mijloc de transport motorizat. Nu a gasit, asa ca in penultimul WE, la ora de pranz am iesit pe DN de al lor spre Auray (incepea cu R, cred ca de la Route Nationale). Surpriza, DN-asta era AUTOSTRADA mascata (din motivele expuse anterior): 2 benzi/sens + refugiu+gard. Ne semnaliza lumea si ne-a explicat un pompier ca tre sa ne tiram repejor de pe R, ca sa nu luam amenzi. Ne-am intors in Vannes si am facut vreo 15 km in imprejurimi, pe drumuri de bicla speciale si tarm, sa ne mai amagim plictiseala. Drumurile de bicla (pamant si pietris) sunt amenajate printre paduri, golfuri, vilute modeste, dupa stas nost (P+1 cam 100mp/etaj). Fiecare casa de vacanta are o un gard la ocean, care tine si faleza pe loc, cu poarta si barca/yacht la capatul lui. Plaja e publica, dar dupa cum v-am spus, cam ingusta. Pana la urma e bine sa faci o tura de 5-6 ore in jurul Vannes-ului, drumul e bun pentru orice cauciuc...pe alocuri insa nu rezisti si iti vine sa te mai zbenguiesti pe langa, a la MB, dar si cu o cursiera de ocazie, te bagi unde cu gandul nu gandesti. Na ca am mintit, abia in postul urmator descriu drumul de bicla de 110 km. Sambata ce a urmat, am pregatit mai bine lectia si am fixat obiectiv minimal Carnac. Am ales drumuri mai ocolitoare, dar mai mici (numele incepea cu D). A fost Ok, sunt ca sosele noastre si atat timp cat nu merg paralel cu oceanul, sunt destul de libere. O mentiune, bretonii vorbesc o limba celtica si in fiecare localitate exista si denumirea locala (intodeauna diferita de cea frantuzeasca, ca te apuca isteria). Spre exemplu Carnac, il gasiti sub denumirea de Karnag ![]() Ma rog, iar am pornit la drum pe la pranz, si dupa un mic reglaj inerent am iesit din Vannes spre Arradon la ora 1 P.M. Am trecut prin Baden, Le Bono, Aurray (asa am ocolit DN-ul ala, dar am facut si 5 km in plus). Aurray e interesant de vazut in centru: oras vechi + port. De aici va sfatuiesc sa o luati spre Carnac prin St-Trinite Sous Mer (e o localitate cu plaje late si nisip). De acolo nici nu stii cand intri in Carnac, drumul a fost tixit de lume, de rulote care opreau in parcari sa sara ocupantii in ocean. Ca sa vedeti megalitii tre sa nu iesiti din Carnac, si undeva sa o cotiti spre dreapta (spre Aurray) cam 1km. Nu e Stonehenge dar tot e ceva. Macar in pauza de plaja, merita vazut. Era cam tarziu, insa am zis ca sa o luam spre Quiberon (inca 15 km) prin Perhilan (sau cam asa ceva, oricum e singurul drum). Odata intrati in peninsula, drumul e din ce in ce mai frumos si plajele se maresc, paduri pe stanga si dreapta, care cu panze pe plaja...la un moment dat esti inconjurat de mare si din stanga si din drepata (peninsula se ingusteaza, ca nu ramane loc decat de sosea si de cale ferata). In capul peninsulei este Quiberon, care e clar statiune cu plaja amenajata (dusul si schimbatul se fac la cabine...mocca) vapoare sa te duca pe insule, apa e cam rece (ocean ce vreti) daca nu bate soarele in ea toata ziua. Am tras doua ture scurte (au si o trambulina in mijlocul oceanului sa te arunci de acolo) si spre inserat ne-am adus aminte sa ne intoarcem acasa. Atentie, capul peninsulei este mult mai lat si va puteti intoarce pe un drum spre drepta care se varsa in cel principal, inainte de Quiberon. (http://www.quiberon.com/anglais/index.php) Si merita! Drumul asta trece prin mijlocul unei rezervatii naturale stancoase ca in filme: fiorduri, grote, stanci, valuri mari). Asfintit, nebunie, am facut 200 de poze. Pe langa drum erau parcari gratuite si puteai ramane acolo cu rulota, corturi puse pe mocca nu am vazut decat in paduri sunt si campinguri. Dar vremea a trecut si am iesit din Quiberon pe la 8. Soare a mai fost pana la 9:30. Din Quiberon spre Aurray e un drum direct (tot cu D) care e mai scurt cu 6 km decat cel prin Carnac. La un moment dat pe stanga erau alti megaliti dar era prea tarziu sa ne oprim. Din Auray am mers la ghici total. Nu aveam nici unul far, doar frate-miu avea un scaparici rosu pe care si l-a pus in spate, sa nu ne agate cineva de pe sosea. Fiind cursiere, nu aveau nici macar un ochi de pisica, eram imbracti in negru, ca nu ne gandisem ca ne apuca noaptea pe drum. De la 10, a fost cumplit, nu vedeam nimic, o noapte neagra de abia ghiceam dunga alba de pe marginea drumului. Si tragedie, de la un moment dat, nu mai era nici aia. Fiecare masina care venea din spate era o binecuvantare si un blestem. Binecuvantare, ca mai lumina drumul, blestem ca baietii mergeau cu 150. Ce venea din fata, nu stiu, ca dupa ce pusesem filtrul infrarosu sa vad unde era marginea soselei, cand dadeau in mine cu faza lor lunga, vedeam numai stele verzi si albe. Ei, bine ca astia nu au gropi, ca daca gaseam una, in ea ramaneam. In concluzie la 12 fix am ajuns innapoi in Vannes. Nu am avut febra...dar cu 5 km inainte de Vannes era sa astept zorile pe camp de nervos ce eram (zburau aia pe sosea de te goneau in tufisuri). A doua zi a urmat yola pe valuri (vezi link, 2 posturi inainte) si noroc ca am mai exersat si alte grupe de muschi acolo...ca cele 5 minute pana la port, pe bicla, mi-au amintit ca am facut 110 km in ajun. |
--------------------
x
x
- x I Bog te veselit!
|
|
Ake |
![]()
Post
#21
|
![]() Morderator Group: Moderatori Posts: 1.040 Joined: 6 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Daca cineva din forum este sau pleaca in curand in Franta, si m-ar putea ajuta sa cumpar niste medicamente pentru copii as ruga sa-mi dea MP.
-medicamentele acestea din cate stiu nu se gasesc decat in Franta -costa intre 4 si 7 euro tubul si le platesc si in avans daca e necesar -nu e urgent, ma am pentru o luna, poate doua. Mersi. |
--------------------
(si) Dacia
Logan
Laur.1.4 "Desteapta-te Romane! Traiasca capra vecinului! "
(citat dintr-un sticker auto) |
|
AL |
![]()
Post
#22
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca te pot ajuta eu... dar momentan nu promit... deoarece o pot face numai cu ajutorul unor prieteni de acolo si, inainte de a promite ceva, trebuie sa-i intreb... iti voi spune ceva cat de cat sigur in cateva zile... daca spuneai acum 2-3 saptamani, eram eu acolo si iti puteam aduce.
Din pacate insa, "sezonul" venirii in RO a celor care sunt pe acele meleaguri s-a incheiat odata cu vacanta... dar se pot gasi si altfel de solutii... posta etc. Pe forum sunt doua persoane care traiesc in FR.. BX_master si mil... mil este acum in RO din cate stiu.... incearca sa-i contactezi pe forum, prin mesaj privat. Trimite-mi si mie pe mp numele medicamentului, fabricantul, cantitatea etc.... sa vedem ce se poate face... |
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
BX_master |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 27 July 03 From: Lyon-FR ![]() |
AL, pozele ! smile.gif
|
-------------------- We tried to assemble a useful collection of tips and ideas to help our fellow Citroënthusiasts to get the most out of their cars while keeping the dreaded repair costs at bay.
|
|
hair |
![]()
Post
#24
|
Unregistered ![]() |
Scrisesei ca pv-urile din Fr sunt trimise catre tarile din EU - fals. Nici macar cu vecinii nu au conventii sau baze de date comuna. Acum incep sa se miste sa isi sincronizeze bazele de date. Pana una alta, un neamt care are 40 de km in plus si se face flashat nu pateste nimic. La fel cu tichetele de parcare.
|
-------------------- |
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#25
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
@mil
Hehe, am fost si eu anul asta exact pe acelasi traseu ![]() |
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
hair |
![]()
Post
#26
|
Unregistered ![]() |
QUOTE(Ake @ 16 Sep 2004, 10:36) Daca cineva din forum este sau pleaca in curand in Franta, si m-ar putea ajuta sa cumpar niste medicamente pentru copii as ruga sa-mi dea MP. -medicamentele acestea din cate stiu nu se gasesc decat in Franta -costa intre 4 si 7 euro tubul si le platesc si in avans daca e necesar -nu e urgent, ma am pentru o luna, poate doua. Mersi. Vin la mijlocul lui noiembrie pentru o zi la Timisoara. Scrie-mi pe privat |
-------------------- |
|
Ake |
![]()
Post
#27
|
![]() Morderator Group: Moderatori Posts: 1.040 Joined: 6 July 04 From: Bucuresti ![]() |
n-ai primit MP?
S-ar putea sa nu-l fi primit, am incercat de vreo cinci ori sa-l trimit, s-ar putea sa nu ma fi descurcat cum trebuie cu noul format al forumului. |
--------------------
(si) Dacia
Logan
Laur.1.4 "Desteapta-te Romane! Traiasca capra vecinului! "
(citat dintr-un sticker auto) |
|
hair |
![]()
Post
#28
|
Unregistered ![]() |
Am si raspuns!
|
-------------------- |
|
hair |
![]()
Post
#29
|
Unregistered ![]() |
De maine, daca ajungeti in Franta cu masina, lasati luminile de intalnire aprinse si ziua. Chestia va dura 5 luni, este un experiment, nu cred ca va amendeaza daca nu o faceti da riscati sa va traga pe dreapta. Ceea ce e totdeauna neplacut.
|
-------------------- |
|
mil |
![]()
Post
#30
|
![]() ocupat Group: Members Posts: 309 Joined: 23 January 04 From: x ![]() |
QUOTE(MoneyTalks @ 7 Oct 2004, 01:49) Hehe, am fost si eu anul asta exact pe acelasi traseu ![]() sa explicam un pic, sa nu creada lumea ca in fr vaporul o taie si pe uscat ![]() Vannes se afla intr-un golf maricel numit Morbihan care nu e considerat de localnici ocean (apa e mai calda si mai calma, curenti mici) desi din punct georafic este. Money vrea sa spuna ca a mers pe o insula din ocean cu vaporul, traseul a durat 2h, dintre care prima a petrecut-o strabatand gloful. Probabil cand a iesit "la ocean" a simtit bine diferenta ![]() |
--------------------
x
x
- x I Bog te veselit!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 28th April 2025 - 18:50 |