megane 3 edc, noua cv automata .... impresii
![]() ![]() ![]() |
megane 3 edc, noua cv automata .... impresii
danxxl |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 10 September 11 From: Bacau ![]() |
|
||
--------------------
Renault
megane 3
1.5 DCI EDC
|
|||
connectorxp |
![]()
Post
#2
|
![]() Just a happy camper :) Group: Members Posts: 829 Joined: 28 March 09 From: Bucuresti ![]() |
In primul rand sa o stapanesti sanatos si sa ai numai bucurii cu ea!, doi la mana pana te obisnuiesti cu masina o sa dureze putin. La plecarea de pe loc cam la orice diesel ai un lag, la Passat automat, am un lag unde cu 1,4 TSI nu-l am, diesel-ul si sportivitatea nu au facut niciodata casa buna. Consumul va mai scadea in timp, dupa rodarea motorului si rodarea utilizatorului
![]() Cutia de viteze este proiectata si construita de baietii de la Getrag. Modelul folosit pe Megane 3/Scenic3 este Getrag 6DCT250, cutie de viteze automata cu dublu ambreiaj uscat cu actionare electrica. Cutia este aceeasi cutie pe care o foloseste Ford pentru modelul Fiesta si Focus (anumite motorizari) sub denumirea de "Ford Power Shift". Cutia de viteze, comparata cu DSG-ul folosit de VW (creatie a Borg-Warner), este axata pe economie si nu sportivitate, de aici si timpii usor difereiti fata de alte cutii de viteze robotizate. EDC-ul cand vine comparat cu PSA SensoDrive, Toyota Multi Mode, Opel EasyTronic si Smart Touch Shift, are avantajul unori timpi scazuti de gandire si reactie, fapt ce se traduce printr-un timp bun de schimbare, fara smuciturile specifice altor cutii de viteze. Avantaje EDC: pret bun de achizitie comparat cu DSG7, consum redus de energie datorita functionarii sale complet electrice (uleiul este folosit doar pentru ungere), masa proprie redusa, sistem dublu ambreiaj (o solutie din ce in ce mai folosita de diversi fabricanti), pentru o cutie robotizata schimba foarte lin si rapid. Defectele cutiei EDC sunt date de operarea complet electrica (lucru ce se poate dovedi o problema pe timp ce imbatranesc componentele cutiei), ambriajul (necesita o inlocuire periodica, comparat cu uleiul specific cutiilor automate cu convertizor de cuplu, la DSG se schimba la 160.000 Km sau cand uzura acestuia este semnalata de cutie!), alt dezavantaj este dat de motorizare, doar un singur motor este folosit pentru aceasta cutie, acest lucru se datoreaza rezistentei scazute la valori de cuplu motor mai mari de 250 Nm sau 280 Nm in anumite configuratii. Astea sunt cateva date tehnice si avantaje/dezavantaje, pentru parerile legate de condus si senzatia din spatele volanului va las pe voi sa le postati. This post has been edited by connectorxp: 10 Sep 2011, 22:23 |
--------------------
Lexus
CT200h
Eco/2011
- XX-XXX-LEX 1,8VVTi HSD, 136PS, 5% in Bucuresti :) Albastru 8U9 si senzatii tari pe curent :P
Ca musca'n lapte pe forumul Reno' :) |
|
marius_1st |
![]()
Post
#3
|
Membru Group: Members Posts: 195 Joined: 28 May 10 From: Galati ![]() |
Despre modelul sport edition, cutie automata.
|
--------------------
renault
Talisman break
1,6 tce, 200 CP, initiale paris
|
|
connectorxp |
![]()
Post
#4
|
![]() Just a happy camper :) Group: Members Posts: 829 Joined: 28 March 09 From: Bucuresti ![]() |
Din pacate masinuta prezentata de tipul nu mai exista, a fost scoasa de la drive-test, de catre cei de la Renault Comercial Romania.
|
--------------------
Lexus
CT200h
Eco/2011
- XX-XXX-LEX 1,8VVTi HSD, 136PS, 5% in Bucuresti :) Albastru 8U9 si senzatii tari pe curent :P
Ca musca'n lapte pe forumul Reno' :) |
|
lungubogdan |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 98 Joined: 22 July 08 ![]() |
dan mai posteaza impresii depre masina si cutie.
vreau sa imi iau un fluence cu aceasi cutie si sunt interesat de orice informatie venita de la un posesor. multumesc mult. |
--------------------
seat
leon 5F ST 1.2TSI DSG7
2014
- B59GAE
|
|
danxxl |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 10 September 11 From: Bacau ![]() |
Am parcurs 2300 km cu masina . Ce sa zic ... face toti banii . Consum mediu 5,4 % , confort premium , etc . Totusi motorul mai are unele laguri dar eu sper ca pe masura ce se vor mai aduna km sper ca lucrurile sa se imbunatateasca . Personal cred ca se merita edc mai ales pentru trafic urban . Astept sa trec de 5kkm pentru a face un grafic de consum urban , extraurban si mixt . Fiind invatat cu automatele pentru mine e mai simplu in sensul ca stiu sa dozez acceleratia astfel incat sa profit din plin de cuplu si implicit de demaraje in forta . Oricum ........ sunt foarte multumit de masina . Recomand edc .... face toti banii !
|
--------------------
Renault
megane 3
1.5 DCI EDC
|
|
lungubogdan |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 98 Joined: 22 July 08 ![]() |
uite ce am primit de la getrag referitor la aceasta cutie automata
Attached File(s) ![]() |
--------------------
seat
leon 5F ST 1.2TSI DSG7
2014
- B59GAE
|
|
danxxl |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 10 September 11 From: Bacau ![]() |
super chestie cutia intr-adevar
![]() ![]() |
--------------------
Renault
megane 3
1.5 DCI EDC
|
|
lungubogdan |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 98 Joined: 22 July 08 ![]() |
salut,
banuiesc ca ai varianta sport edition (sau sporty dinamique- conform site-ului renault.ro) spune-mi cum se comporta suspensiile (sunt rigide la denivelari?), si cum se impaca cu pachetul drumuri dificile. oricum foarte ciudata asocierea asta - un model cu valente sportive cu garda la sol mai mare. o zi buna. |
--------------------
seat
leon 5F ST 1.2TSI DSG7
2014
- B59GAE
|
|
adytym |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.172 Joined: 6 May 09 From: TIMISOARA ![]() |
avantajul ii ca poti face offroad sau sa escaladezi borduri in rest cred ca c-am scutura pachetul asta de suspensie
|
--------------------
Ex Megane 3;
Volvo XC60; Toyota Yaris
- TIMISOARA
|
|
danxxl |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 10 September 11 From: Bacau ![]() |
Masina se comporta bine in viraje . Mentionez ca nu am forjat-o cine stie ce dar totusi am luat cateva viraje stranse pe la 90-100 km/h si pot spune ca e foarte stabila . Nu poti avea pretentii sportive de la 1.5 dci dar compromisul gasit de cei de la renault este ok . Se observa un mic ruliu ce-i drept dar nu deranjant . Masina se inscrie bine pe traiectorii . Pe mine personal ma multumeste comportamentul rutier mai ales la acest raport calitate pret combinat cu dinamica si confortul oferit de masina . Mentionez ca dozarea pedalei de acceleratie la edc necesita putina obisnuinta , insa , dupa ceva km parcursi iti dai seama ca te poti baza pe masina in orice situatie ! La cati mai multi km fara evenimente
![]() |
--------------------
Renault
megane 3
1.5 DCI EDC
|
|
danxxl |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 10 September 11 From: Bacau ![]() |
Aprox 1400 km pe ruta bacau bucuresti craiova tg jiu timisoara miercurea ciuc bacau . Condus normal cu reprize de 160 -170 km/h portiuni de zapada . consum mediu 5,3% . Super.multumit
|
--------------------
Renault
megane 3
1.5 DCI EDC
|
|
connectorxp |
![]()
Post
#13
|
![]() Just a happy camper :) Group: Members Posts: 829 Joined: 28 March 09 From: Bucuresti ![]() |
Se pare ca DSG-ul si-a gasit nasul, sub sigla lui Renault, este o veste buna, ia faptul ca e facuta de Getrag, este o veste buna, fiind vorba de calitate germana, totusi.
|
--------------------
Lexus
CT200h
Eco/2011
- XX-XXX-LEX 1,8VVTi HSD, 136PS, 5% in Bucuresti :) Albastru 8U9 si senzatii tari pe curent :P
Ca musca'n lapte pe forumul Reno' :) |
|
Catalinmodena |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.547 Joined: 7 April 08 From: Aproape de Craiova ![]() |
Da,da,insa uiti de cat timp e pe piata DSG-ul,si cate motoare echipeaza,plus accentul pe sportivitate,plus setarile aferente.
La Renault echipeaza ce?Doar 1.5-ul clasic si antic cu 1 milion de probleme! ![]() This post has been edited by Catalinmodena: 18 Oct 2011, 21:02 |
--------------------
Renault
megane sedan
manager 1.4 16v 2007
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
1.5-ul are probleme din cauza zgarceniei lui Reno, care pune piese proaste. Ia sa echipeze Reno toate 1.5-urile cu injectoare Siemens, bujii incandescente bune (nu porcariile alea care se ard in 100 de mii de km), EGR de calitate, etc, si nu ai sa mai auzi de probleme la el decat ocazional.
|
--------------------
.
.
.
|
|
connectorxp |
![]()
Post
#16
|
![]() Just a happy camper :) Group: Members Posts: 829 Joined: 28 March 09 From: Bucuresti ![]() |
Corect, dar daca Renault pune piese de calitate, vor mari si pretul masinii, cel putin pentru noi, ca in Vest este inadmisibil sa vand aceeasi calitate ca aici, mai ales la ce preturi se practica acolo. Tot ei se mira de ce Golf si Octavia le iau vanzarile. Nu contesc ca DSG-ul e mai reusit, dar prin prisma concurentei directe si a pretului de achizitie, EDC-ul e cea mai buna optiune, comparata cu MultiMode de la Toyota, Sensodrive de la Citroen, BVMP-ul de la Peugeot si Easydrive de la Opel si este identica cu PowerShift-ul de la Ford (in vest fiind folosita pe motorizari similare 1,5dCi).
|
--------------------
Lexus
CT200h
Eco/2011
- XX-XXX-LEX 1,8VVTi HSD, 136PS, 5% in Bucuresti :) Albastru 8U9 si senzatii tari pe curent :P
Ca musca'n lapte pe forumul Reno' :) |
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Piesele alea mai de calitate ar ridica pretul cu maxim 500 de euro. Asta din ochii cumparatorului neinformat. In realitate, cresterea costurilor ar fi mult mai mica, avand in vedere ca Renault nu cumpara o singura piesa, ci cateva zeci de mii.
Calitatea masinilor este identica si aici si in vest, crede-ma ca am avut ocazia sa compar M2 bicorp vandut la noi si M2 bicorp adus din Franta, calitatea era identica, si acolo picau bielete, si acolo s-au inlocuit flanse de amortizor, se schimbau mai putin injectoare si EGR-uri deoarece respectivele masini erau utilizate indeosebi in regim de firma in regim extraurban pe drumuri mai putin aglomerate si mai putin solicitante ca la noi. This post has been edited by Laurentziu83: 18 Oct 2011, 22:11 |
--------------------
.
.
.
|
|
renu97 |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 56 Joined: 17 April 10 ![]() |
si niste poze, tot de la masina din link-ul de mai sus.
http://mindfields.ro/2011/renault-megane-sport-edition/ |
--------------------
Renault
Megane 3
2009
|
|
connectorxp |
![]()
Post
#19
|
![]() Just a happy camper :) Group: Members Posts: 829 Joined: 28 March 09 From: Bucuresti ![]() |
Imi place aspectul schimbatorului de viteze, aduce mult a Laguna, avand acelasi aspect, iar Navigatia chiar merita luata, tinand cont de softul TomTom care intrece orice Columbus sau RNS510, cu conditia sa aibe harta facuta corect.
|
--------------------
Lexus
CT200h
Eco/2011
- XX-XXX-LEX 1,8VVTi HSD, 136PS, 5% in Bucuresti :) Albastru 8U9 si senzatii tari pe curent :P
Ca musca'n lapte pe forumul Reno' :) |
|
aLecsunder |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru... Group: Members Posts: 616 Joined: 27 October 09 ![]() |
QUOTE(connectorxp @ 18 Oct 2011, 20:28) Se pare ca DSG-ul si-a gasit nasul, sub sigla lui Renault, este o veste buna, ia faptul ca e facuta de Getrag, este o veste buna, fiind vorba de calitate germana, totusi. Hai totusi sa nu exageram. Cutia aia e aproape perfecta. Sper ca in curand sa am si eu ocazia sa ma joc cu aceasta EDC si sa constat un salt imens fata de batjocura de cutie pe care o am eu pe Meganu' pe benzina. |
--------------------
Ford
Mondeo
2019 ST-Line
|
|
connectorxp |
![]()
Post
#21
|
![]() Just a happy camper :) Group: Members Posts: 829 Joined: 28 March 09 From: Bucuresti ![]() |
CVA-ul pe benzina nu-l stiu, dar cel de pe motorul 1,9 dCi 130CP chiar a lasat o impresie placuta, schimba lin, fara sa smuceasca si fara sa ai o cadere mare de turatii, are un demaraj bun si in ciuda celor 4 trepte consuma relativ decent la drum lung. DSG-ul este un vis, face si motoare mici precum 1,2 si 1,4 sa fie mai sportive, avand posibilitatea sa le exploateze "pe curba" si in felul acesta nu exista intarzieri sau schimbari nesincronizate, dar toate astea costa ~1700Euro.
|
--------------------
Lexus
CT200h
Eco/2011
- XX-XXX-LEX 1,8VVTi HSD, 136PS, 5% in Bucuresti :) Albastru 8U9 si senzatii tari pe curent :P
Ca musca'n lapte pe forumul Reno' :) |
|
aLecsunder |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru... Group: Members Posts: 616 Joined: 27 October 09 ![]() |
Din punctul meu de vedere merita fiecare banut.
|
--------------------
Ford
Mondeo
2019 ST-Line
|
|
cristian_nechita |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 417 Joined: 22 April 11 ![]() |
DANXXL, cat a costat in total masinuta ta?
|
--------------------
Laguna
3
2012 |
|
danxxl |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 10 September 11 From: Bacau ![]() |
Cu toate reducerile 17100 €
|
--------------------
Renault
megane 3
1.5 DCI EDC
|
|
cristian_nechita |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 417 Joined: 22 April 11 ![]() |
Jesus....ce de bani....
|
--------------------
Laguna
3
2012 |
|
VladSoare |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
QUOTE Cutia este aceeasi cutie pe care o foloseste Ford pentru modelul Fiesta si Focus (anumite motorizari) sub denumirea de "Ford Power Shift". Așa am bănuit și eu cînd am auzit că-i făcută de Getrag, dar la o privire mai atentă constat că nu-i chiar aceeași cutie. EDC-ul înțeleg că are ambreiaje uscate, acționate electric. PowerShiftul de la Ford are ambreiaje ude, acționate hidraulic. N-am condus EDC, însă am PowerShift pe Mondeo și pot să spun că este cea mai bună automată pe care am condus-o pînă acum. E ceva de vis. Dacă și pe Renaulturi e la fel, atunci merită fiecare bănuț. Mie PowerShiftul mi se pare mai rafinat decît DSG-ul. E mai confortabil, schimbă mai lin atît în sus, cît și în jos. N-am condus personal DSG, dar am mers ca pasager într-un Golf de vreo două sau trei ori. Simțeam toate schimbările de trepte. La PowerShift nu simt nimic dacă nu mă uit pe turometru. Deci eu personal nu-s prea convins că DSG-ul e cel mai tare din parcare, cum îl laudă admiratorii grupului VAG. This post has been edited by VladSoare: 11 Nov 2011, 10:25 |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
dumid |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 641 Joined: 12 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Confirm si eu ca CVA pe Megane 2 (1.6 16v) era un pic aiurea. Imi statea masina turata in permanenta in oras, aprox la 3 mii ture din cauza ca avea doar 4 rapoarte. Am mers si cu Megane 2.0 cva si la fel era.
Acum am dat comanda de CVT pe Megane 3, sunt curios sa vad cum e. |
--------------------
5461
1997
2012
|
|
connectorxp |
![]()
Post
#28
|
![]() Just a happy camper :) Group: Members Posts: 829 Joined: 28 March 09 From: Bucuresti ![]() |
Exceptand zgomotul de uscator de par cu variatie contuinua, CVT-ul nu tine motorul in ture, decat atunci cand ai nevoie de acceleratie.
Am condus CVT si este amuzanta ca experienta, la modul ca apesi acceleratia (blana) si motorul incepe rapid sa urce in ture precum datoria externa a Romaniei dar tu ramai la viteza constanta sau 0 si subit apare o senzatie de demaraj de tramvai/tren care pleaca ca o sageata din statie si accelereaza lin si aproape constant pana la viteza maxima. CVT asa suna motorul pe Megane, cutia CVT este un X-Tronic CVT de origine Nissan (probabil Aisin) montata exclusiv pe motorul 2.0 16V comun cu marca Nissan. Asa arata o cutie CVT la interior. Legat de cutia de pe Mondeo, este alt model de cutie, cutiile cu ambreiaj uscat nu suporta valori mari de cuplu si putere. La VAG, DSG-ul "umed" are 6 trepte si este montat pe motoare cu un cuplu mare si puteri incepand cu 140CP, pe cand modelul cu ambreiaje "uscate" are 7 trepte si se monteaza pe motoare cu puteri de pana la 180CP si un cuplu de pana la 260Nm (aproximativ), de ex. Octavia 1,2; 1,4; 1,8 TSI si 1,6 TDI au cutii in 7 trepte si motorizarile 2,0 TSI (RS) si 2,0 TDI au cutii in 6 trepte. Acelasi lucru si la Fod, cutia "uscata" este intalnita pe Fiesta si Focus, mai sus de atat nu o sa o gasesti, dar denumirea e acceasi, chiar daca nu este exact aceeasi cutie. This post has been edited by connectorxp: 12 Nov 2011, 21:48 |
--------------------
Lexus
CT200h
Eco/2011
- XX-XXX-LEX 1,8VVTi HSD, 136PS, 5% in Bucuresti :) Albastru 8U9 si senzatii tari pe curent :P
Ca musca'n lapte pe forumul Reno' :) |
|
VladSoare |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Nu știam că PowerShift se face și cu ambreiaje uscate.
Eu unul am mai multă încredere în sistemul cu ambreiaje ude și cu acționare hidraulică. Uzura e mult mai mică (practic, ambreiajele nu se mai consideră consumabile, ci fac parte din cutie și nu se schimbă pe toată durata de viață a cutiei), iar o pompă de ulei și niște electrovalve sînt mai simple și mai fiabile decît niște motorașe electrice (să ne uităm la servodirecții, cît de fiabile sînt cele hidraulice față de astea pur electrice la care motorașele cedează cînd ți-e lumea mai dragă). Dar mă rog, or fi știind ei ce fac... CVT am condus o singură dată și mi s-a părut tare ciudat. E o senzație foarte stranie; nu mai există nici o legătură între ritmul în care crește viteza mașinii și cel în care crește turația motorului. Apeși accelerația, dar turația motorului nu crește aproape deloc. Chiar dacă în realitate viteza mașinii crește, tu ai senzația că e ceva defect, că apeși pe pedală și nu se întîmplă nimic. La kick down, în prima fază nu simți nimic, doar că motorul se turează în gol. După vreo două secunde, cînd a ajuns pe la cinci mii de ture, mașina începe să accelereze rapid. Din nou ai acea senzație stranie: vezi și auzi motorul stînd la o turație constantă (și mare) și ai impresia că s-a plafonat, că a ajuns la maxim și că nu mai merge mai mult de-atît, deși în realitate viteza mașinii crește. E interesantă ca experiență, merită încercată măcar o dată în viață, dar e tare ciudată. PS. CVT-urile de la Renault au convertor hidraulic? Sau ambreiaj acționat electric, ca EDC-ul? This post has been edited by VladSoare: 15 Nov 2011, 12:30 |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
connectorxp |
![]()
Post
#30
|
![]() Just a happy camper :) Group: Members Posts: 829 Joined: 28 March 09 From: Bucuresti ![]() |
Trebuie vazut, uite aici ceva material de citit. La Honda au 100% convertizor de cuplu si la alti fabricnati la fel. Nissan Cascaval foloseste acest tip de cutie, din modelele vandute la noi si la fel este imperecheata cu motorul 2.0.
Atentie cu cutiile dublu ambreiaj, discurile se schimba si ele, la intervale regulate. La DSG-ul "umed" se schimba la 160.000 impreuna cu uleiul sau cand uzura acestora este semnalata de calculatorul cutiei. La cea uscata trebuie sa ma uit in documentatie, dar tot pe acolo este. Oricum la Ford si Renault trebuie vazut la ce intervale se intampla acest lucru. De ex. la Honda, in functie de tipul si codul cutiei uleiul se schimba la intervale intre 50.000 si 100.000 Km. Iar cei care zic ca ATF-ul este garantat life-time, se insala, acum doua luni am schimbat uleiul la un Passat cu cutie "Tiptronic" si se simte diferenta intre uleiul vechi si cel nou, mai ales la functionarea cutiei si timpii de schimbare. |
--------------------
Lexus
CT200h
Eco/2011
- XX-XXX-LEX 1,8VVTi HSD, 136PS, 5% in Bucuresti :) Albastru 8U9 si senzatii tari pe curent :P
Ca musca'n lapte pe forumul Reno' :) |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 19:47 |