Probleme mari la frana, raman fara frana
![]() ![]() ![]() |
Probleme mari la frana, raman fara frana
DUD |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 107 Joined: 7 July 07 ![]() |
|
||
--------------------
RENAULT
19.D
1991,CHAMADE
- VN 82 ROX
|
|||
mr_bombastic_dma_r19 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 657 Joined: 21 August 08 From: Pitesti ![]() |
cred ca difera pompa de frana de la benzina la diesel
|
--------------------
Renault
19 16V Cabrio
1992 1764cmc 135Cp
- AG15DMA Most Wanted
|
|
dj_bonssay |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 5 October 07 ![]() |
Vezi ca distantierele dintre ferodouri, mecanismul ala cu surub-piulita cu criket se uzeaza in timp (se strica filetul), si degeaba il reglezi..pui de 2-3 ori frana si deja tre sa reglezi din nou frana pe spate. Eu am avut problema asta si am fost nevoit sa comand aceste piese. Vezi daca nu cumva e problema asta. Ca pret informativ 130 ron mecanismele pentru ambele roti, originale made in Germania.
|
--------------------
Renault
19
1993, Hatchback
|
|
DUD |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 107 Joined: 7 July 07 ![]() |
am observat ca daca trag un pic frana de mana tine pedaua mai tare ce sa fie
![]() |
--------------------
RENAULT
19.D
1991,CHAMADE
- VN 82 ROX
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#5
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Normalitatea.
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
dj_bonssay |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 5 October 07 ![]() |
![]() |
--------------------
Renault
19
1993, Hatchback
|
|
vepman_ro |
![]()
Post
#7
|
![]() VEPman Group: Members Posts: 1.026 Joined: 25 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Mai verifica o data distantierii saboti cu piulita si jocul intre sabot si .......
|
--------------------
Renault
CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740
2015 Dinamique / 1988 GTS
- IF-80-VEP Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
|
|
sony22 |
![]() ![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 139 Joined: 11 October 08 From: Ploiesti ![]() |
WSi eu am probleme cu frana de mana,nu mai tine deloc am tot stranso si tinea perfect dar de cateva saptamani nu mai tine,dar franele pe spata imi tin nu si frana de mana,ce as putea sa-i fac?
|
--------------------
Renault Laguna 2
hatchback
2002,1.9 dci
|
|
DUD |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 107 Joined: 7 July 07 ![]() |
am aerist pompa de frana ,dar nu stiu ce sa fac tine dar mai la fund daca apes tare tine ,daca apes incet se duce la fund ,dati-mi va rog un sfat ;; daca nu ma duc la un preot
![]() |
--------------------
RENAULT
19.D
1991,CHAMADE
- VN 82 ROX
|
|
dennis67 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 10 June 08 ![]() |
Nu cred ca e bine ca a-i pus pompa de la benzinar. La diesel forta de franare este mai mare si se poate sa scape pe la garniurile pistonaselor din pompa iar lichidul se intoarce inapoi in vas.
Pune pompa originala si vezi ce se intampla. Ce tine mai tare ...fata sau spatele ? Scrie mai detailat simptomele ca sa pot sa-mi dau seama. |
--------------------
renault19
chamade
1990
|
|
AlexanderCarstoc |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.281 Joined: 22 September 08 From: B u c u r e s t i ![]() |
Nu are nici o legatura, pompele de frana sunt la fel.
1. Poate sa iti prinda aer pe la pistonasele din spate 2. cum s-a mai spus, auto-reglajul sa fie stricat 3 nu din cauza fortei se intaorce lichidul in vas, ci din cauza ca garniturile din pompa sunt uzate sau ciupite de eventuala rugina prezenta acolo. Desfaci pompa, scoti pietaonele, o cuteti cu o solutie care scaote rugina, o freci cu cel mai fin glaspapir.... schimbi garniturile . Acelsi lucru il faci si pe spate la cilindri de frana. reglezi...si apoi merge:) Sa ne spui ce si cum... |
--------------------
>> Renault-uri
11 (1985 1.6D) 19 (1995 1.8 RT) Clio (1994 1.4)<<
Giant Escape M8
|
|
DUD |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 107 Joined: 7 July 07 ![]() |
pompa am montato mai de mult pentru ca la a mea sau dus garniturile, am luat una din italia,problema mea a inceput cand sau dus ferodourile din acel moment nu mai tine frana cum tinea , desfac pompa si ii schimb garniturile ,dupa care vad cum sta treaba va multumesc
![]() |
--------------------
RENAULT
19.D
1991,CHAMADE
- VN 82 ROX
|
|
dennis67 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 10 June 08 ![]() |
Daca si dupa ce schimbi garniturile se manifesta la fel verifica conductele sanu fie frecate de acroserie. Daca gasesti in vreun loc conducta frecata exista posibilitatea sa aiba vreun por si pe acolo sa traga aer.
|
--------------------
renault19
chamade
1990
|
|
AlexanderCarstoc |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.281 Joined: 22 September 08 From: B u c u r e s t i ![]() |
QUOTE(dennis67 @ 10 Nov 2008, 15:26) Daca si dupa ce schimbi garniturile se manifesta la fel verifica conductele sanu fie frecate de acroserie. Daca gasesti in vreun loc conducta frecata exista posibilitatea sa aiba vreun por si pe acolo sa traga aer. Te contrazic, cand este un por sau mai rau....ruginita iese lichidul de frana pe acolo. Dar conducte livite, ruginite sau frecate.... mai rar. Am avut un caz. Un prieten cu un Tico venea pe la mine, cand a ajuns mi-a zis ca pe drum, cand a pus frana...a tinut si apoi, in timpul franarii s-a dus pecada la fun la fel de usor ca si acceleratia. A repetat franarea si a facut la fel. Pana la mine a venit incet si frana usor si din timp. M-am urcat la volan si am apasat frana... pedala tare, buna, normala.... Cand la un moment dat... cade la podea..... Conducta ce merge in spate...ruginita, s-a spart... dar este primul si singurul caz de genul asta despre care am auzit... |
--------------------
>> Renault-uri
11 (1985 1.6D) 19 (1995 1.8 RT) Clio (1994 1.4)<<
Giant Escape M8
|
|
vepman_ro |
![]()
Post
#15
|
![]() VEPman Group: Members Posts: 1.026 Joined: 25 May 07 From: Bucuresti ![]() |
In general o conducta de la sistemul de franare se desprinde din clema de "sustinere" si freaca de caroseria masinii , in timp provocand o perforatie si implicit pierderea presiunii pe acel tronson.
De cate ori aveti ocazia ( service - masina pe elevator sau rampa ) uitati-va catev clipe la sistemuld e conducte daca este inr egula pe pozitie si nu freaca d enimic . La R19 mai greu de lovit acele condute pentru cas unt destul de bine pozitionate in comparatie cu tico care are un traseu tare ciudat. |
--------------------
Renault
CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740
2015 Dinamique / 1988 GTS
- IF-80-VEP Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
|
|
AlexanderCarstoc |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.281 Joined: 22 September 08 From: B u c u r e s t i ![]() |
QUOTE(vepman_ro @ 10 Nov 2008, 23:32) In general o conducta de la sistemul de franare se desprinde din clema de "sustinere" si freaca de caroseria masinii , in timp provocand o perforatie si implicit pierderea presiunii pe acel tronson. De cate ori aveti ocazia ( service - masina pe elevator sau rampa ) uitati-va catev clipe la sistemuld e conducte daca este inr egula pe pozitie si nu freaca d enimic . La R19 mai greu de lovit acele condute pentru cas unt destul de bine pozitionate in comparatie cu tico care are un traseu tare ciudat. Deviem, dar la Tico daca nu au avut pe unde sa o protejeze, au pus un scut. Sub acel scut s-a adunat noroi....mai departe se stie... Daca cineva vrea...poate sa-si verifice presiunea din sistemul de franare... la pompa, la roata... Afli care este presiunea normala, marja de eroare, montezi un manometru si afli unde este problema. |
--------------------
>> Renault-uri
11 (1985 1.6D) 19 (1995 1.8 RT) Clio (1994 1.4)<<
Giant Escape M8
|
|
dennis67 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 10 June 08 ![]() |
Cele relatate de cu conducta cu por sunt traite de mine si chestia asta mi-a luat o luna pana sa o descopar.
Nu am reusit sa o descopar decat demontand fiecare conducta in parte si introducand presiune in ea.Numai atunci am obs.porul.De pierdut nu pierdea lichid dar tragea aer si eu ramaneam fara frana. |
--------------------
renault19
chamade
1990
|
|
AlexanderCarstoc |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.281 Joined: 22 September 08 From: B u c u r e s t i ![]() |
QUOTE(dennis67 @ 11 Nov 2008, 08:43) Cele relatate de cu conducta cu por sunt traite de mine si chestia asta mi-a luat o luna pana sa o descopar. Nu am reusit sa o descopar decat demontand fiecare conducta in parte si introducand presiune in ea.Numai atunci am obs.porul.De pierdut nu pierdea lichid dar tragea aer si eu ramaneam fara frana. La iesirea din pompa, pe ciucuitul spate, ai acea supapa cu dublu sens? Daca nu, iti si va recomand sa va montati. Este o supapa care permite pompei de frana sa duca lichidul cu presiune catre spatele masinii, dar nu ii mai permite sa traga ea lichidul inapoi de pe conducte, se inchide supapa. Revenirea lichidului se face doar atunci cand sabotii sau placutele, depinde ce ai pe spate, se departeaza de pe roata, doar atucni supapa lasa lichidul sa revina in pompa. In acest fel ramane o presiune constanta pe contuctele ce duc la rotile din spate, fara ca frana sa fie acctionata si rotile infranate. Se monteaza la iesierea din pompa, se gaseste la magazinele de piese auto si costa aproximativ 25 -30 RON. Ca sa o poti monta la Renault trebuie sa ii faci oreductie, ea intra in pompa pe filetul conductei, dar conducta nu mai intra in ea. Se face acea reductie si ai frana cum n-ai visat:) Pana acum am fcut aceasta manevra la 3 dacii, 2 renaulturi. Toata lumea a fost super multumita:) |
--------------------
>> Renault-uri
11 (1985 1.6D) 19 (1995 1.8 RT) Clio (1994 1.4)<<
Giant Escape M8
|
|
vepman_ro |
![]()
Post
#19
|
![]() VEPman Group: Members Posts: 1.026 Joined: 25 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Interesant ceea ce spui tu dar nu inteleg fenomenul ....dar amimpresia ca unul dintre modele de Tico (vers de "lux" parca are asa ceva pe circuitul spate frana .
|
--------------------
Renault
CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740
2015 Dinamique / 1988 GTS
- IF-80-VEP Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
|
|
AlexanderCarstoc |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.281 Joined: 22 September 08 From: B u c u r e s t i ![]() |
QUOTE(vepman_ro @ 11 Nov 2008, 21:19) Interesant ceea ce spui tu dar nu inteleg fenomenul ....dar amimpresia ca unul dintre modele de Tico (vers de "lux" parca are asa ceva pe circuitul spate frana . Cand apesi pedala de frana, pompa de frana impinge lichidul catre saboti, iar cand iei piciorul de pe pedala arcurile din pompa de frana imping pistoanele inapoi, iar acestea automat fac depresiune si trag lichidul in pompa, astfel eliberand sabotii de pe tambur. In momentul in care pompa revine la pozitie neutra si trage lichidul, depresiunea este prea mare pentru cilndrii de frana care actioneaza sabotii si pentru garniturile lor si intra aer in instalatie pe acolo. Acea supapa impiedica pompa sa faca depresiune in sistem, dar in acelasi timp permite cilindrilor de frana, sabotilor, care sunt trasi inapoi de arcurile lor sa impinga lichidul in pompa. Pompa nu mai trage cat lichid vrea iar sabotii imping doar lichidul care ii face sa plece de la pozitia de stationare pana la cea de franare, cand sabotii nu mai impind pistoanele, lichidul nu mai trece prin supapa iar in sistem ramane o presiune constanta si fara aer. Maine pun si o poza cu pompa mea de frana, am montat asa ceva. Poate fac si un desen:) 12 Nov 2008, 18:17: V-am promis astazi poza cu acea supapa.... pompa-supapa-reductie-conducta dsc07042vv6.th.jpgthpix.gif dsc07043co2.th.jpgthpix.gif dsc07046kl9.th.jpgthpix.gif This post has been edited by AlexanderCarstoc: 12 Nov 2008, 17:17 |
--------------------
>> Renault-uri
11 (1985 1.6D) 19 (1995 1.8 RT) Clio (1994 1.4)<<
Giant Escape M8
|
|
BiGBearRO |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.338 Joined: 19 October 05 From: de unde se da ora exacta ![]() |
Eu zic sa nu va apucati sa faceti "inovatii" la sistemul de franare.
Cel mai sanatos pune o pompa de frana noua, in primul rand Schimba sistemul de frana pe fata daca ai BENDIX cu LUCAS (R19 a fost echipat cu ambele variante) Treci pe discuri de 16V, adica discuri mai mari pe care merg roti de minim 14, daca ai deja LUCAS trebuie sa schimbi doar suportii de etrier, daca ai BENDIX ai grija ca atunci cand iei piesele suportii sa fie de 16v sau de turbo diesel. In acest fel o sa ai un sistem de franare de 16V, adica frane beton. Si nu ai facut nici o inovatie. Eu asa am facut, mai putin pompa, ca era buna nu avea nici o problema. |
--------------------
Toyota
AURIS
Touring Sport 2015
- IF-94-URS
|
|
AlexanderCarstoc |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.281 Joined: 22 September 08 From: B u c u r e s t i ![]() |
QUOTE(BiGBearRO @ 12 Nov 2008, 18:36) Eu zic sa nu va apucati sa faceti "inovatii" la sistemul de franare. Cel mai sanatos pune o pompa de frana noua, in primul rand Schimba sistemul de frana pe fata daca ai BENDIX cu LUCAS (R19 a fost echipat cu ambele variante) Treci pe discuri de 16V, adica discuri mai mari pe care merg roti de minim 14, daca ai deja LUCAS trebuie sa schimbi doar suportii de etrier, daca ai BENDIX ai grija ca atunci cand iei piesele suportii sa fie de 16v sau de turbo diesel. In acest fel o sa ai un sistem de franare de 16V, adica frane beton. Si nu ai facut nici o inovatie. Eu asa am facut, mai putin pompa, ca era buna nu avea nici o problema. Ai ceva impotriva acelei supape care este montata pe VW si nu este montata pe Renault? Acea supapa este pentru circuitul spate... nu are legaruta cu fata.... Daca vrei sa te convingi...iti fac un test. Iti dau masina fara supapa...sa faci teste de frana...apoi iti montez supapa si faci din nou.. Renault merge me dublu circuit pe fata si simplu pe spate si astfel pui o singura supapa de conducta spate. (ca la mine) VW merge pe circuit X astfel are doua conducte pentru spate, implicit si doua supape si un repartitor mai inteligent. La fel am gasit si la modele Ford. |
--------------------
>> Renault-uri
11 (1985 1.6D) 19 (1995 1.8 RT) Clio (1994 1.4)<<
Giant Escape M8
|
|
BiGBearRO |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.338 Joined: 19 October 05 From: de unde se da ora exacta ![]() |
Franarea se face in ce mai mare pare pe rotile din fata, contributia spatelui fiind mai mica.
Un sistem de franare clasic (fara electronice) cu discuri mai mari va frana mult mai bine, mai eficient si va obosi mai greu decat sistemul cu discuri standard + "supapa". O alta problema cu discurile clasice R19 este ca nu sunt ventilate, pe cand cele de 16v da, nu cred ca este nevoie sa iti explic diferenta de performanta intre ele. Deasemena sistemul BENDIX este stiut ca a fost mai prost decat LUCAS, de asta a si fost inlocuit, spre final toate masinile veneau cu LUCAS. Pe Megane I Ph1 sa folost acest sistem in continuare, trenul fata fiind identic cu R19 Eu am propus o solutie R19-16v aplicata pe un R19-clasic, utilizata de mine si tot pe un diesel, care este si o masina mai grea (comparativ cu un R19 - 1.4 sa zicem). Nu am nimic cu ce ai propus tu, fiecare cu opinia lui. Dar eu nu agreez solutiile "artizanale" cu piese puse de la o masina alta. Si din cate vad eu tu ai aplicat solutia pe un R11 (asta ai in semnatura) This post has been edited by BiGBearRO: 12 Nov 2008, 18:08 |
--------------------
Toyota
AURIS
Touring Sport 2015
- IF-94-URS
|
|
AlexanderCarstoc |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.281 Joined: 22 September 08 From: B u c u r e s t i ![]() |
Soluiat, daca citesti mai sus, este aplicata la mai multe masini... Acea supapa este noua, luata din magazin...
Se face o imbunatatire a franelor, considerabila, cu o cheltuiala minima. Daca este sa iei 2 discuri, 2 etriere sau alte prinderi de etriere, pompa, ....urci mult in pret si obtii acelsi lucru, mai ales ca majoritatea masinilor sunt folosite in oras unde nu ai nevoie de frane de curse. Si mie mi-ar place discuri de mari, ventilate, 2-4 pistoane pe etrier, discuri spate, 2-4 pistaone si acolo, o pompa mai mare si un serva mai mare...dar la ce? Oricum in Buc nu ii dai mai mult de .....cele mai multe ori ....trepta 2. Aici vreau eu sa ajung. |
--------------------
>> Renault-uri
11 (1985 1.6D) 19 (1995 1.8 RT) Clio (1994 1.4)<<
Giant Escape M8
|
|
DUD |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru Group: Members Posts: 107 Joined: 7 July 07 ![]() |
AlexanderCarstoc ,nu am nimic inpotriva cu ideea ta ,pe fata am discuri ventilate iar pe spate tamburii, vreau sa ii fac ceva sa tina. dar unde gasesc o astfel de reductie
This post has been edited by DUD: 12 Nov 2008, 18:17 |
--------------------
RENAULT
19.D
1991,CHAMADE
- VN 82 ROX
|
|
BiGBearRO |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.338 Joined: 19 October 05 From: de unde se da ora exacta ![]() |
daca tu crezi ca supapa aia face cat trecerea la sistemul R19 16v ...
si ca un sistem mai perfomant nu isi are rostul ... nu mai comentez ca nu are rost pentru mine fiecare intelege ce vrea din cele de mai sus si pune ce vrea |
--------------------
Toyota
AURIS
Touring Sport 2015
- IF-94-URS
|
|
faustino |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 260 Joined: 14 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Problema apare in treapta a 2 in oras cand pune unu frana in fata ta brusc de raspunsul franei, si iti pot spune din experienta ca un 16v franeaza impecabil...in plus nu mergi in oras toata viata iar franele fac parte din aceea categorie numita SIGURANTA cu care nu cred ca e bine sa te joci...parerea mea
|
--------------------
Dacia
1310
1984
- B-02-FZJ Daciot convins
|
|
AlexanderCarstoc |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.281 Joined: 22 September 08 From: B u c u r e s t i ![]() |
QUOTE(DUD @ 12 Nov 2008, 19:15) AlexanderCarstoc ,nu am nimic inpotriva cu ideea ta ,pe fata am discuri ventilate iar pe spate tamburii, vreau sa ii fac ceva sa tina. dar unde gasesc o astfel de reductie Mergi cu supapa la orice strungar si iti face reductia. supapa are la un capat fieltul care iti trebuie in celalalt capat:) |
--------------------
>> Renault-uri
11 (1985 1.6D) 19 (1995 1.8 RT) Clio (1994 1.4)<<
Giant Escape M8
|
|
Thanatos |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 301 Joined: 22 July 08 ![]() |
QUOTE(dennis67 @ 11 Nov 2008, 08:43) Cele relatate de cu conducta cu por sunt traite de mine si chestia asta mi-a luat o luna pana sa o descopar. Nu am reusit sa o descopar decat demontand fiecare conducta in parte si introducand presiune in ea.Numai atunci am obs.porul.De pierdut nu pierdea lichid dar tragea aer si eu ramaneam fara frana. Ca sa traga aer ar fi trebuit sa ai presiune negativa in instalatie. Si nu ai. Deci nu poate sa traga aer, poate numai sa scuipe lichid afara pe vreo gaurica in conducta. Cat despre diferentele diesel versus benzina, se regasesc numai in suspensii, nu si in sistemul de franare. Oricum sistemul de franare este supradimensionat la orice masina. Adica e in stare sa opreasca de 3-4 ori masa totala a masinii, nu se pune problema ca pentru 100 de kilograme in plus cat are un motor diesel sa pui alt sistem de franare. |
--------------------
Renault
Scenic RXE 1.6 16V
2001
|
|
dennis67 |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 10 June 08 ![]() |
Ca sa traga aer ar fi trebuit sa ai presiune negativa in instalatie. Si nu ai. Deci nu poate sa traga aer, poate numai sa scuipe lichid afara pe vreo gaurica in conducta.
Crezi ce vrei .Nu incerc sa te lamuresc .cele relatate sunt patite de mine si nu povesti. |
--------------------
renault19
chamade
1990
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 00:27 |