Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Consumuri megane IV
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane IV
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35
cj98czh
Topic despre consumurile Megane 4.

Pentru ca informatia sa fie cat mai completa va rog sa treceti pe langa consum si viteza medie de deplasare.
bogdabogda
Buna,
Deocamdata 400 km numai in oras, condus numai in modul neutral/confort: 10l/100km
mircea_aq
Cu M3-ul cat scoteai in aceleasi conditii ?
bogdabogda
8-9l/100 km
Tilica86
motor 1.2 Tce 101 PS viteza medie 47km/h consum 7L/100km 900km parcursi mixt (interior/exterior)
papa_mulo
Ori ai luat masina din alta tara decat RO, ori o fi fost luata din stoc din vreun lot de masini de prezentare aduse pt lansare. Zic asta pt ca motorizarea 1.2tce 101 cai nu se ofera in RO. Cum e?
Haustrum
Consum mixt, viteza medie 37 km/h, DN1 plus Bucuresti, 4,6.
Nu stiu cat de relevant este, avand in vedere ca e perioada concediilor si este destul de liber. Oricum, sunt f multumit de dci-ul meu.
Urlea Bogdan
Motor 1.5 dci 110cp, 4,7 litri, viteza medie 41 la ora, distanta parcursa pana acum 750 km.
sorin.sfetcu
Meganne GT- Bucuresti-Braila 6.5l/ 100 km. Mers cu cruise control pe autostrada la 130 si in afara la 100.
In Bucuresti dupa 100 km facuti prin oras 11l/100
old_jhon
Motor 1.6 dCi București-Neptun 5.9l/100 viteza medie 96 km/h încă in rodaj. Mers pe autostrada cu 130km/h constant in rest limita legală + 10 km/h smile.gif , clima pe auto la 23-24 grade setată.
ssilviu
Cam foarte mica diferenta intre diesel si benzina din ultimele doua posturi, pe trasee oarecum asemanatoare.
old_jhon
QUOTE(ssilviu @ 28 Jul 2016, 21:15)
Cam foarte mica diferenta intre diesel si benzina din ultimele doua posturi, pe trasee oarecum asemanatoare.
*



Si eu am rămas surprins sa văd la GT consum mediu de 6.5, foarte bun. Azi bag Neptun-Tulcea cu motorul pe ECO sa văd cât scot.
old_jhon
Neptun-Tulcea, 5.2 l/100, viteza medie 50 km/h. Urmează Tulcea-Bucuresti
corsicanu
Life 1.5 dci 90cp
Bucuresti-Constanta-Bucuresti (~500km) 6.0l/100, 140km/h pe tempomat tot drumul cu AC pornit.
In Bucuresti nu am sarit de 7l/100, cu un mers relaxat, cu AC pornit. La mers mai agresiv am ajuns la 8l/100.
old_jhon
Bucuresti-Paltinis 4.8 mediu, pe ECO. Parca dupa 3000-3500 km s-a mai lasat consumul putin.
aqua
Cei cu dci, cum e cu fap ul? Eram chitit pe dci de 130 da dupa ce am citit netul despre fap si mers prin oras nu mai sunt sigur
Haustrum
Masina are 3500 de km si nu a avut nici o regenerare pana acum - mers combinat, DN si Buc.
Inca astept (de fapt sotia, eu am trecut pe clio).

Consum mixt 4,7.
b76bgaarh
O da, nici una.
corsicanu
A mea (1.5 90cp) are 2400km, 700km autostrada, 400km DN si restul in oras.. Nu am vazut nici un martor si nu am simtit mersul schimbat. Personal schimb rar spre deloc sub 2500rpm in oras si circul dimineata devreme sau seara tarziu, ore la care nu se sta bara la bara...
In 300km oras+100 km dn - consum mediu 6.1.
madhorsefuzzy
Nici eu nu am simtit nici o regenerare de FAP/DPF la Laguna in 50.000Km. Si merg si la 1500rpm. Cred ca nu face pentru ca nu are nevoie. happy.gif

P.S. Dashtepti astia de la Reno sa o faca pe silent. wink.gif
b76bgaarh
pai la toti o face pe silent, mai nou.

eu am simtito decat pe prima, da nu din turatie, clipoceli sau alte semne de astea, am simtit miros de vocsea arsa, era dupe 500 km facuti decat in oras, am mers ca tampitu 15 minute in jurul casei pana a disparut mirosul.


ps majina am avuto de noo.
Haustrum
Eu ma gandeam ca apare un mesaj in bord, ceva cu nu opriti motorul.
old_jhon
QUOTE(Haustrum @ 14 Sep 2016, 20:56)
Eu ma gandeam ca apare un mesaj in bord, ceva cu nu opriti motorul.
*



Nu apare nimic in bord. Eu am ~4300 km, 1000 cred ca in Bucuresti restul extraurban(autostrada, DNuri, E-uri) Nu am vazut/auzit/mirosit nimic care ar duce spre regenerare. In mers, schimb pe la 2300-2500 ture in oras. Am noroc ca cel putin odata pe luna bag autostrada A1 dus-intors, merg cu 140 km/h, ma gandesc ca are acolo timp de regenerari cate vrea daca are nevoie.

Acum de cand a inceput scoala nici nu ma mai duc cu masina la serviciu, de duminica seara e nemiscata.
cj98czh
QUOTE(Haustrum @ 14 Sep 2016, 21:56)
Eu ma gandeam ca apare un mesaj in bord, ceva cu nu opriti motorul.
*




Nu apare nimic ... mesaj apare cand ai filtrul plin si nu mai poate face singura regenerare .... regenerarile de obicei le face intre 300-800 km .... depinde cat de mult mergi urban si cat de mult se incarca filtrul ... regenerarile le poti vedea daor cu tester ..
papa_mulo
Si in ce situatie ajungi sa ai filtrul plin? Banuiesc ca in lipsa unor regenerari facute la timp...in ce situatii se poate intampla asta?
b76bgaarh
regenerari esuate, alea de se stocheaza in calculator la erori.
old_jhon
Dupa ce am studiat putin pe net, am gasit o chestie interesanta. Regenerarea se face spontan cand filtrul ajunge la o anumita temperatura, 600 grade. Deci la orice drum mai lung, cand ajunge la 600 grade se regenereaza. Daca nu se face asa, adica mergi prin oras des, se incearca regenerarea dinamica. Daca nici aia nu reusesti sa o faci, ajungi la service si se face din calculator.

Daca nici ultimul pas nu reuseste, scoti banutii din buzunar si se inlocuieste.
cj98czh
Gresit ... se regenereaza doar cand are o anumita incarcare ... dupa aia vine celelalte conditii ...
madhorsefuzzy
Dar FAP-ul se curata si pasiv cand ajunge la peste 350 de grade C fara a fi comandata vreo regenerare.
old_jhon
QUOTE(cj98czh @ 16 Sep 2016, 12:06)
Gresit ... se regenereaza doar cand are o anumita incarcare ... dupa aia vine celelalte conditii ...
*



Nu stiu. Pe tot youtubeul sunt gigei care explica cum merge, cum se regenereaza. Cred ca la 600 grade apare regenerarea efectiv fizic, fara a fi o cerere pentru asta. Doar cand ajunge la acea temperatura acele particule ard din cauza temperaturii.

Mi se pare destul de logic, cand se face regenerarea la cerere sa zicem asa, trebuie sa mergi cu masina, sta mai turata, ce mai face, tocmai ca sa duca temperatura la 600 de grade si peste eventual. Altceva nu face in filtrul ala, nu cred ca arde motorina in interiorul lui ca ar rezulta si mai multe depuneri.
cj98czh
Vezi despre ce FAP vb. ca sunt mai multe tipuri ...

OK, aici este topic de consumuri .... on topic va rog de acum incolo.
sagetator
1.5 dCi 110 cp, cutie manuală, echipare Intens:

Drum Oradea - Satu Mare si retur, 283 km din care aprox. 20 fâțâială prin oras (Satu Mare), consum 4,9 l/100 km. Viteza medie: 63,6 km/h.

In mașină am fost 3 persoane (mai precis 2 și jumate, fiindcă junioara mea are sub 30 kg) + bagaje in portbagaj (haine, mâncare, nimic greu). Rezervorul a fost plin (apropo, ce capacitate are rezervorul la M4? fiindcă în CI scrie 40l, în broșuri scrie 47l; eu am pus aproape 43 de litri in Oradea la plecare).

Stil de condus: usor mai agitat. smile.gif Adica am depasit tot ce am avut in fata. Recunosc am si fost depășit de unu' cu o dubă VW Sharan. blink.gif In afara localitatilor, cam 50% din drum, am mers cu 130 km/h (fixat pe Tempomat). In rest cum mi-a permis traficul (100 - 110 km/h). Prin localitati am mers cu 60 km/h (rar cu mai mult).

Senzatia la viteze de 130 km/h: SIGURANTA! Cam cum era inainte cu 100 km/h cu Symbolul (dCi de 82 cp).

Ca observatie particulară: lumea acorda un respect deosebit acestui model. Inclusiv cei cu mașini tari gen BMW, Mercedes. Toti te lasa, nimeni nu "protesteaza" sau incearca sa se ia "la intrecere" cu tine. Cred ca liniile masinii (si a elementelor optice) conferă o imagine de sportiva acestui model. smile.gif

Si sa nu uit: mașina inca e in rodaj. Are doar 1100 km.
old_jhon
Mers doar prin oras, Bucuresti. Super multumit.

[attachmentid=1628044702]

La 250 km distanta parcursa si viteza medie 19 km/h a scazut la 6.4.
mihai leu
astazi au fost porti deschise, si am fost in drive test serus chiajna, aveau motorizarea benzina sce aspirat cu distributie pe lant- adica fostul 1.6 16 v dar de pe Nissan
consum 11 la suta- era masina de drive test ce-i drept, faorte lenesa , cu 3 persoane in ea se misca greoi

La concurenta- Meridian pe iuliu maniu, am mers cu un dci 110 cred, la fel 6 trepte pe autostrada pana la bolintin, si inapoi, pot spune ca deja era alta poveste, peste 150 devine un pic mai zgomotos motorul, dar la 130 legal e liniste in masina, si motorul are vlaga, cu dat in ea si etc ca era masina de drive test, 6.7 %

ssilviu
Benzinarul are suta in 11.8 si dci-ul in 11.6. Ma indoiesc ca 0.2 e alta poveste. Cel mai probabil nu ai stiu sa conduci un benzinar.
mihai leu
pentru ca benzinarul nu are cuplu, nu ai senzatia ca trage, si da conteaza cuplul , mentionez ca am 1,4 16 v pe clio symbol si da stiu sa conduc un benzinar radmasa.gif
revenind la consum, la munca avem 2 dustere noi , ghicim ca e acelasi motor aspirat SCE, ghicim si un consum MIXT de 10 la suta, ce-i drept masina nerodata cu doar 800 km la bord
mannick
Ceva consumuri la GT mai puteti posta? E interesant ca am vazut undeva pe youtube teste cu GT si Talisman TCE, iar persoana care le testa afirma ca este mult mai usor sa te apropii de consumurile date de constructor cu Talismanul decat cu GT-ul. Poate in GT te mananca talpa mai rau???
ssilviu
QUOTE(mihai leu @ 17 Oct 2016, 22:35)
pentru  ca benzinarul nu are cuplu, nu ai senzatia ca trage, si da conteaza cuplul , mentionez ca am 1,4  16 v pe clio symbol si da stiu sa conduc un benzinar radmasa.gif
revenind la consum, la munca avem 2 dustere noi , ghicim ca e acelasi motor aspirat SCE, ghicim si un consum MIXT de 10 la suta, ce-i drept masina nerodata cu doar 800 km la bord
*



Pai daca stiai sa conduci, retrogradai, accelerai de la 4500 rpm in sus si aveai si acolo senzatia ca trage. wink.gif
b76bgaarh
vrei sa vina cu urechile in sanje?
argon
QUOTE(ssilviu @ 18 Oct 2016, 09:51)
Pai daca stiai sa conduci, retrogradai, accelerai de la 4500 rpm in sus si aveai si acolo senzatia ca trage.  wink.gif
*



Pentru consum dublu, cunoaștem..ma lipsesc de tras atunci.
ssilviu
Eu am motorul ala pe Dokker, e pe GPL. Distruge dieselul la consum wink.gif
adrianovici_2006
1,5 dci, 110CP, Rm.Valcea Bucuresti si retur, abia am scos 4,6l/100km(mediu), viteza max.pe tempomat 110km/ora(motor in rodaj), viteza medie 63,5 km/h, mers 90% pe ECO si atat de bland cum n-am facut-o niciodata.
Daca faceam asta cu fostul M2 sigur ma lua la injuraturi ca trebuie sa merg mai "combat"si ma penaliza cu un consum de max,4...4,2. biggrin.gif radmasa.gif
argon
Cei 30 de cai in plus credeai ca vin fara obligații??
meg2s
@ adrianovici_2006
Nu-ti face griji, se mai 'lasa' motorul dupa niscavai mii de km. Eu cu cel din semnatura (106cp) aveam in august 2016 (AC pe auto) in extraurban consum mediu 4.2% la o viteza medie 88.6 km/h - 2 adulti cu putin bagaj. Pe cruise la 130 instantaneul e in jur de 4.2-4.4, o sa ajungi si tu acolo in curand - e un motor excelent!.
adrianovici_2006
QUOTE(meg2s @ 5 Nov 2016, 20:02)
@ adrianovici_2006
Nu-ti face griji, se mai 'lasa' motorul dupa niscavai mii de km. Eu cu cel din semnatura (106cp) aveam in august 2016 (AC pe auto) in extraurban consum mediu 4.2% la o viteza medie 88.6 km/h - 2 adulti cu putin bagaj. Pe cruise la 130 instantaneul e in jur de 4.2-4.4, o sa ajungi si tu acolo in curand - e un motor excelent!.
*


Sa speram ca asa va fi...nu ma sperii ...ma bucur sa aud ce spui!!!
sagetator
1.5 dCi 110 cp, cutie manuală, echipare Intens, 3250 km la activ.

Drum Oradea - Satu Mare si retur (nationale si europene), 316,4 km din care aprox. 20 oras (Oradea + Satu Mare), consum 5,2 l/100 km. Viteza medie: 67,6 km/h.

In mașină am fost doar eu + bagaje in portbagaj (~100 kg la dus si ~50 la intors). Rezervorul a fost plin la pornirea din Oradea (MOL Evo Diesel Euro 5).

Stil de condus: fiindca fata de data trecuta cand am mai scris aici (vezi postul meu de mai sus) motorul a iesit din rodaj (am depasit cei 1500 km), am decis ca in acest drum sa o testez putin mai mult, profitand si de faptul ca eram singur in masina, ca vremea era buna si traficul f. scazut, asa că stilul a fost mai mult agitat decat normal. tongue.gif Am depasit tot ce am avut in fata (nimeni nu mergea cu mai mult de 130). M-am lasat depasit (la 140 km/h) de un BMW seria 5 (ceva model nou, nu stiu motorizarea), dupa care am decis sa ma tin. BMW-istul, dupa ce s-a convins ca nu ma intreceam cu el, lasandu-i o distanta de confort biggrin.gif , intre localitati a mers cu 160-165 km/h, viteza care am pastrat-o si eu, desigur având grija de ceilalti participanti la trafic. Asta cam 30 km, pana ne-am despartit intr-un sens giratoriu (ca o mica paranteza, BMW-istul acesta semnaliza la depasiri si avea si el grija de ceilalti din trafic, neriscand nimic, desi se vedea ca-l arde talpa! mai rar asa ceva! blink.gif ). In rest in afara localitatilor, cam 50% din drum, am mers cu 140 km/h (fixat pe Tempomat), iar ~30-35% din traseu cum mi-a permis traficul (100 - 110 km/h in general, dar am prins si o bucata de ~20 km de national mai stricata unde am mers cu 60-80 km/h). Prin localitati (~5% din drum) am mers cu 60-70 km/h.

Setarea motorului din Multi-Sense: Neutru in 90% din timp si Sport in celelate 10% (cand m-am tinut dupa BMW-ist). Diferentele sunt substantiale dintre cele doua setari. Practic faceam fata cu succes accelerarilor BMW-ului. Pe setarea neutru (confort), nu cred ca faceam fata.

Per ansamblu, fata de data anterioara am mers ceva mai tare, insa apreciez ca diferenta de consum de la 4,9% data anterioara la 5,2% acum este mica pt. diferenta mare de viteza si stil (accelerari bruste si dese care au reclamat franari mai dese si cu o intensitate mai ridicata, etc).

Insa fiindca am mai avut acest motor pe masina anterioara (e drept, in versiunea de 82 cp) stiu ca media de consum va mai scadea. Ma astept la asta undeva dupa 6000 km.

Cheers! cheers.gif
adrianovici_2006
QUOTE(sagetator @ 19 Nov 2016, 22:31)
1.5 dCi 110 cp, cutie manuală, echipare Intens, 3250 km la activ.

Drum Oradea - Satu Mare si retur (nationale si europene), 316,4 km din care aprox. 20 oras (Oradea + Satu Mare), consum 5,2 l/100 km. Viteza medie: 67,6 km/h.

In mașină am fost doar eu + bagaje in portbagaj (~100 kg la dus si ~50 la intors). Rezervorul a fost plin la pornirea din Oradea (MOL Evo Diesel Euro 5).

Stil de condus: fiindca fata de data trecuta cand am mai scris aici (vezi postul meu de mai sus) motorul a iesit din rodaj (am depasit cei 1500 km), am decis ca in acest drum sa o testez putin mai mult, profitand si de faptul ca eram singur in masina, ca vremea era buna si traficul f. scazut, asa că stilul a fost mai mult agitat decat normal.  tongue.gif  Am depasit tot ce am avut in fata (nimeni nu mergea cu mai mult de 130). M-am lasat depasit (la 140 km/h) de un BMW seria 5 (ceva model nou, nu stiu motorizarea), dupa care am decis sa ma tin. BMW-istul, dupa ce s-a convins ca nu ma intreceam cu el, lasandu-i o distanta de confort biggrin.gif , intre localitati a mers cu 160-165 km/h, viteza care am pastrat-o si eu, desigur având grija de ceilalti participanti la trafic. Asta cam 30 km, pana ne-am despartit intr-un sens giratoriu (ca o mica paranteza, BMW-istul acesta semnaliza la depasiri si avea si el grija de ceilalti din trafic, neriscand nimic, desi se vedea ca-l arde talpa! mai rar asa ceva!  blink.gif ). In rest in afara localitatilor, cam 50% din drum, am mers cu 140 km/h (fixat pe Tempomat), iar ~30-35% din traseu cum mi-a permis traficul (100 - 110 km/h in general, dar am prins si o bucata de ~20 km de national mai stricata unde am mers cu 60-80 km/h). Prin localitati (~5% din drum) am mers cu 60-70 km/h.

Setarea motorului din Multi-Sense: Neutru in 90% din timp si Sport in celelate 10% (cand m-am tinut dupa BMW-ist). Diferentele sunt substantiale dintre cele doua setari. Practic faceam fata cu succes accelerarilor BMW-ului. Pe setarea neutru (confort), nu cred ca faceam fata.

Per ansamblu, fata de data anterioara am mers ceva mai tare, insa apreciez ca diferenta de consum de la 4,9% data anterioara la 5,2% acum este mica pt. diferenta mare de viteza si stil (accelerari bruste si dese care au reclamat franari mai dese si cu o intensitate mai ridicata, etc).

Insa fiindca am mai avut acest motor pe masina anterioara (e drept, in versiunea de 82 cp) stiu ca media de consum va mai scadea. Ma astept la asta undeva dupa 6000 km.

Cheers!  cheers.gif
*


Frumoasa radiografie...apreciez ca ai scos un consum ff bun raportat la stilul de condus! Eu abia am depasit 1700 km, nu am apucat decat foarte putin sa merg pe sport. In schimb la o plecare de pe loc(multi-sense SPORT)am ramas foarte surprins sa rupa aderenta serios la viteza a2 a si foarte putin la viteza a3a. Recunosc ca nu ma gadisem la asta asa ca surpriza a fost cu atat mai mare!...In ce priveste consumul ramane stabil 4,6...4,7 la mers domol!
sagetator
Din putina experienta ce o am cu aceasta masina, am reusit totusi sa deduc ca setările din Multi-Sense privind reactia motorului, trebuie modificate, functie de locul unde conduci, astfel:
- oras: Economic - pt. ca nu ai nevoie (in 99% din cazuri) de accelerari bruște;
- afară (nationale - autostrada): Neutru - pt. ca in depășiri ai nevoie de cuplu;
- Sport - numai cand te grăbește / vrei sa te dai un pic la ea / sa te joci.
In acest fel consumul se păstrează in limite mai mult decât decente, iar plăcerea de a conduce nu are de suferit prea mult.

Am incercat Sport in oraș... smile.gif E nebunie! In cateva secunde te vezi la 80 km/h, ceea ce nu e prea bine... tongue.gif
adrianovici_2006
QUOTE(sagetator @ 20 Nov 2016, 08:43)
Din putina experienta ce o am cu aceasta masina, am reusit totusi sa deduc ca setările din Multi-Sense privind reactia motorului, trebuie modificate, functie de locul unde conduci, astfel:
- oras: Economic - pt. ca nu ai nevoie (in 99% din cazuri) de accelerari bruște;
- afară (nationale - autostrada): Neutru - pt. ca in depășiri ai nevoie de cuplu;
- Sport - numai cand te grăbește / vrei sa te dai un pic la ea / sa te joci.
In acest fel consumul se păstrează in limite mai mult decât decente, iar plăcerea de a conduce nu are de suferit prea mult.

Am incercat Sport in oraș... smile.gif E nebunie! In cateva secunde te vezi la 80 km/h, ceea ce nu e prea bine...  tongue.gif
*


Absolut de acord cu ce zici, cu o singura remarca...cica cel mai bine ar fi pe comfort...atunci masina raspunde foarte bine...habar n-am!..la 1700 km nu pot sa-mi dau f mult cu parerea!
Ideea de baza este ca la SPORT devine, cum zici si tu, suficient de nervoasa!
sagetator
1.5 dCi 110 cp, cutie manuală, echipare Intens, 3435 km la activ.

Drum Oradea - Stana de Vale si retur (nationale / europene), 182,1 km din care aprox. 10-15 oras (Oradea), consum 4,6 l/100 km la viteză medie: 47,6 km/h.

Setarea motorului din Multi-Sense: Neutru 100% din timp. Distanta fara consum: 51 km. Nota primita: numai 72/100 blush.gif . Oricum mult mai bine decat ieri (57/100). biggrin.gif

In mașină 2 adulti si 1 copil, fara bagaje. Rezervorul a avut aprox. 30 l combustibil la pornirea din Oradea (MOL Evo Diesel Euro 5).

Stil de condus: relaxat, insa drumul a fost unul dificil din moment ce s-a intrat in zona montana (~40 km dus+intors), pe multe locuri mergand doar cu a 2-a sau in cel mai bun caz a 3-a... deh, era derdelus asfaltul fiindca se topea zapada batatorita, devenind sticla. Din cauza ca a fost trafic intens (nu m-am asteptat), nu am apucat sa merg cu a 6-a decat ~25% din drum.

Concluzie: f. f. multumit de consum. Cred ca deja in mers relaxat, la drum intins, fara zone montane, etc., asi fi scos in jur de 4 l/100 km. mandru.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.