Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1310 -Green Frog
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30
sobolan
daca te referi la prima poza happy.gif ,pai nu-s la primul...am avut si eu un e46-2001,non-face lift,non-vanos,320i ,1900cm3 cu 4 in linie da' tare multumit am fost de el.....l-am dat demult.....asta nu e al meu dar de-acum pana prin februarie e al meu,diferenta e mare,nu-s obisnuit eu cu hidramatele astea,am intentia mereu de a calca ambreiajul, da' o sa incerc sa ma descurc...foarte interesant e ca pe sport schimba la 4000rpm,se duce aproape de tot de rosu,cam rar pentru un diesel,184 de cai are dihania,rupe asfaltu' .....
81mat
Nasoala masina,asta este pentru cocalari...
sobolan
da,stiu ,mersi...... rolleyes.gif .....
Victorine
BMWul arata ca orice banala masina de pe strada din ziua de azi. Eu ma refeream la Dacie. smile.gif
sobolan
Dacia e dacie,am facut-o sa mearga cat mai ok posibil,nu m-am uitat la bani si dintr-o aventura care trebuia sa se finalizeze in 2-3 luni a durat 8-9 luni care m-au prins la final fara bani in portofel si dupa care am gasit blocul motor fisurat....au urmat alti 1000 roni ca sa refac motorul de 1400 care e acum pe ea.....un fleac ce pana mea ! altii muncesc o luna pentru 1000 ron, bani din care tre' sa intretina un copil si-o casa iar eu i-am ars in 2-3 ore......
Parerea mea e ca daca vrei sa tii o lighioana d-asta veche prin ograda si esti meticulos si vrei ca totul sa fie perfect ai nevoie de bani,chiar daca e dacie.....

Vreau sa inchei capitolul "masina de epoca" si s-o vand......daca n-oi vinde-o o dau la remat.......si o dau la remat pentru ca nu vreau ca nimeni sa-si bata joc de munca mea si sa ma ia la misto cu bani de-o bere.....jur ca am pierdut mai mult in viata daca ma crede cineva,dacia asta e un fleac......
sobolan
Azi : cablu de kilometraj nou EP si pinion nou in cutie de ala alb......merge stas kilometrajul,inainte ma teroriza,cand mergea,cand nu sau cand mergea cu intermitente.....costuri la piese 60 ron,manopera am facut-o eu,cu roata la bordura cum fac meseriasii de cartier,15minute total....asta e Dacia,mananca bani si cand sta......cu respect ma pish pe ea smile.gif
BLUE R 19
QUOTE(sobolan @ 22 Nov 2016, 22:16)
......cu respect ma pish pe ea smile.gif
*


Suna poetic dar mai iart-o si pe ea...gandul e puternic, influenteaza materia radmasa.gif
Cablul ala nu mai putea fi uns ?
sobolan
el,oricum,se unge....intotdeauna le-am gasit pline de ulei pe interior,cumva vine ulei din cutie pe la capatul lui si prin rasucire il trage pana sus......era penal,un srl de kko,n-avea rost.....initial am gasit pinionul rotunjit(de ce oare ?) si normal si logic ca din cauza cablului care se gripa mi-a ciufulit si pinionul....si a dracului de greu dai de pinioanele astea albe pentru 4 trepte....ca in rest ce-i negru e pentru 5....cablul care vine la mine e cu piulita mica(merge si la bord cu turo) deci inca se gaseste si m-am stofocat sa caut EP ca stiu ca-s ok....

Dacia e o aventura totala,ma plesneste rasul uneori cand ma uit la ea,probabil ca dorinta de a o face bine ,lucrul la ea si conditiile de vreme/sanatate m-au facut sa clachez oarecum mintal......masina asta e ok din punctul meu de vedere,te poti baza pe ea dar e dacie....ieri mergeam cu ea prin oras,a mers fain,si cand am ajuns acasa dupa vreo 30 de minute s-a oprit brusc in fata portii.....nu-i venea benzina,am pus pompa pe teava de tur si s-a rezolvat radmasa.gif ,exact ca in filmele cu oameni prosti....As da-o ca sincer nu mai am timp de ea dar daca n-o dau o trec NEAPARAT pe injectie si o pastrez,nu o duc la nici un remat,nimic,prea mult timp si nervi mi-a mancat,ar fi pacat la naiba.....
Adrian Frigo
QUOTE(sobolan @ 22 Nov 2016, 22:16)
Azi : cablu de kilometraj nou EP si pinion nou in cutie de ala alb....costuri la piese 60 ron

ohmy.gif Vreau și eu,și eu!Cablul cât,melcul cât?Vreau să-mi fac o idee...
QUOTE(sobolan @ 23 Nov 2016, 02:26)
....o pastrez,nu o duc la nici un remat,nimic,prea mult timp si nervi mi-a mancat,ar fi pacat la naiba.....

URAAA!!!Ți-a venit mintea la cap! laugh.gif Cu injecția eu zic să nu te grăbești încă,e foarte bună,nu zic nu,dar dacă ai un defect mai ciudat te umpli de draci și nervi până-i dai de cap... Spre exemplu,ce face scârba mea: http://www.daciaclub.ro/dacia-injectie-t90...ml#entry4402563 Rezolvarea cred că i-am găsit-o (un pont de pe topicul cu injectoare de la DSN),dar nu pot să o pun în practică până nu se încălzește afară... mad.gif

Pe scurt,dacă vrei injecție(cum vrea și Sorin105)aveți grijă ce luați,numai pe probă,de preferat să aibă mașina cât mai puțini km și luate anexele până la ultimul șurub!Și încă ceva,verificați cutia să nu "cânte" într-a-4-a,e jale cu 5 trepte după 2000! unsure.gif

L.E-Ia uite colea o idee intresantă,ce zici,te bagi? naughty.gif
http://www.daciaclub.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=16197st=0
Topicul merită citit cap coadă,eu deja i-am dat temă de lucru la strungarul din dotare! icon_mrgreen.gif
sobolan
treaba cu UIS-ul e fumata la mine smile.gif ....exact de atunci pusesem asa ceva pe fosta berlina....cablul a fost 50 si pinionul 10....
sobolan
intrebare stupida ,daca stiti sau aveti idee m-ar interesa o cutie ca aia de pe r12-le de mai jos.....da' fara mistocareli.

https://www.youtube.com/watch?v=DRG8vYruRU4
Dinica Mihnea
Era un kit pare-mi-se complet de cutie automata pe olx...550 eur pretul de pornire
sobolan
era poate,am un amic prin turcia si o sa se intereseze el,spunea ca-s multe dacii inca prin unele zone.......vedem....nu ca ar fi musai s-o fac sau ca cine stie ce avantaje as avea dar e mai speciala,posibil unica......daca are 3 inainte e stas pentru oras.....
Greu n-ar fi,probabil s-ar lasa cu un alt volant(si aici e problema oarecum dar din ce am inteles eu numai alea de 1400 aveau hidra deci ar trebui sa fie si alea pe palier mare),modificari mici in planseul pedalier si pe la timonerie.....

Am scos-o de la vanzare pe motiv financiar,nu-mi convine s-o dau ca pierd mult.....o pastrez in curte,cu prelata,pana una-alta e ok asa......
Azi am dus-o pana la peco si inapoi,vreau cumva sa ating 400km cu ea cat de curand ca sa pot apoi sa-i restrang chiuloasa/refac jocurile termice si sa-mi iau de-o grija.

Motorul trage foarte bine,se pare ca supapele de admisie mai mari in diametru ajuta cumva,desi inclin sa cred ca camera de ardere e la fel in volum,cred ca e tot pe undeva pe la 9 rc-ul......pe chiuloasa scrie " 1397/9 " ,nu prea imi dau seama ce chiuloase au facut astia pentru injectate cu supape majorate....chiar ambele supape(ev-ad) au cate doua canale la siguranta,nu e ca la chiuloasele de carburatie unde ai un canal de siguranta pe una si doua pe cealalta.....
Rob3rto
QUOTE(sobolan @ 25 Nov 2016, 21:14)
....chiar ambele supape(ev-ad) au cate doua canale la siguranta,nu e ca la chiuloasele de carburatie unde ai un canal de siguranta pe una si doua pe cealalta.....
*


Si 1.6 carburatie are la fel smile.gif
johnybic
up.gif in sfarsit ai luat decizia care speram sa o iei,felicitari!!!
sobolan
QUOTE(Rob3rto @ 26 Nov 2016, 10:29)
Si 1.6 carburatie are la fel smile.gif
*



bun de retinut up.gif


QUOTE(johnybic @ 26 Nov 2016, 15:29)
up.gif in sfarsit ai luat decizia care speram sa o iei,felicitari!!!
*



mersi,am ajuns la concluzia ca si daca ceream 1500ron pe ea tot mult era laugh.gif si apoi la cat timp mi-a halit si bani nu ieseam ok deloc nici cu 1200E.....n-are rost sa mai aprofundez problema.....

Azi i-am facut asigurarea si mai circul cu ea.....am avut doua belele:
1.la roata dreapta fata era umed cauciucul pe interior,s-a rezolvat cu o garnitura noua la etrier....
2.curge ulei pe la capacul culbutorilor,intre capac si chiuloasa,curge binisor pe bloc,am pus garnitura noua si tot curge,am pus apoi alt capac si garnitura noua si tot curge,am pus apoi capacul pe o sticla sa vad daca-i stramb si nimic,pare ok.....am lasat-o asa,vad eu cu ce idee vin....
maho
Vezi ca-s doua feluri de garnituri, unele-s mai groase, cauta din aia, sau poti sa pui niste silicon de temperatura peste garnitura (dupa ce-ai bagat-o in canal), n-o sa mai curga. Vezi si cand strangi piulitele, sa n-o faci prea tare ca se deformeaza capacul.
sobolan
am pus o garnitura mai ingusta parca si am lipit-o cu silicon de capac...nimic,tot curge...am deformat voit capacul ca sa cada cum credeam eu ca e mai ok,tot curge,mai putin dar curge......eu nu-mi dau seama ce dracu are....piulitele le strang la simtul mainii mereu......curge la colturi in partea dispre cutie.....o fi planul chiuloasei de sus usor deformat de la turnare/prelucrare ?
Dinica Mihnea
Nu poti sa supraincarci in zona in care curge cu mastic pe sub garnitura? Daca nu mai umbli curand la capac va fi ok, eu asa rezolvasem problema inainte, acum am schimbat capacul (si chiuloasa, deci nu stiu care era problema)...dar daca trebuie restransa curand nu cred ca ajuta prea mult
sobolan
am supraincarcat garnitura cu silicon,cu degetul biggrin.gif ,in zona in care pierdea,acum o las la uscat cateva ore bune si maine o pun capacul...daca si asa pierde adio,asa moare......daca puneam cum spui tu nu mai pierdea dar e cam incomod la desfacere(si eu tre' sa restrang chiuloasa),cand trag de capac sar numa' cioturi de silicon prin chiuloasa,n-are rost.......
Dinica Mihnea
Nu cred sa mai curga la cum arata, numai sa nu fie probleme cu etansarea (ma gandesc ca daca nu e suficient de drept stratul de silicon sa nu ramana goluri...dar ar trebui sa se aseze fiind moale si presandu.se).. la mine cand a avut mastic la garnitura a stat mai bine de 7 ani nedeschisa
om_bland
Stimate domn, va scriu aici raspunsul la intrebarea dumneavoastra din privat, fiindca nu pot trimite mesaj, nu stiu de ce imi da eroare sad.gif ...

Dacia este din 1984, acum are montata o cutie din 1987 cu planetare scurte ( cutia deocamdata nu face zgomot in treapta 4
johnybic
nu mai pot sa iti trimit pm vezi ca aveam profilul de facebook la privat cred ca de aceea nu ma gaseai
maho
QUOTE(sobolan @ 26 Nov 2016, 22:27)
(si eu tre' sa restrang chiuloasa)

Vezi poate totusi nu curge pe la capac, ci s-ar cere o restrangere mai rapida a chiulasei, la mine pe la ~ 500 km de la schimbarea garniturii a inceput sa iasa fum, se umezea de ulei spre galeria de evacuare; am strans chiulasa si aia a fost, desi initial banuiam tot capacul.
sobolan
QUOTE(maho @ 27 Nov 2016, 11:26)
se umezea de ulei spre galeria de evacuare;
*



curios,acolo-i apa...uleiul e pe partea cu delcoul.....la mine se pare ca nu mai curge.....


UPDATE : dupa ultimul schimb de ulei m-am ales cu mai mult ulei(asa am zis eu)....oferta DACIA.....am pus fix 3 litri dintr-un bidon de 4,a ramas un litru,e logic....azi scot joja si uleiul e cam cu 5-7mm peste max....nedumerit aduc alta joja....la fel.....zic ok,motorul e luat din remat si rafacut de mine,e posibil ca la un anumit moment dat un berbec sa bata in teava aia pe care intra joja.....o masor si ma duc si la alt motor de 1400 si masor.....identic......bun,am scos uleiul din baie sa vad daca e mai mult,o laie,am scos fix 3 litri....
Uleiul existent e curat ca lacrima....repet ca e curat ca lacrima.....pacat de el dar nu-l arunc,nefiind ars e bun la praguri....
Am pus acum 2 litri de ulei nou si joja deja e pe maxim.....nu o pornesc asa desi nu pateste nimic,vreau sa ma lamuresc daca ma ajuta careva....
Baia de ulei nu e cea a lui,aia era lovita si n-am vrut s-o mai indrept...is mai multe tipuri de bai de ulei la dacii ? blink.gif sau masina asta produce ulei ,stiu ca mai era una pe la jurnal de bord care producea benzina,un megane parca radmasa.gif
Daca baia e mai mica ar trebui sa merg cu ulei mai putin,dar nu-s dumerit inca.....el a avut baie pe silicon,eu i-am pus una pe pluta de la un motor de 1400,tot 102-13. huh.gif
BLUE R 19
Poate ca ai pus uleiul si te-ai uitat imediat la joja, nu a avut timp sa se scurga tot, este si mai frig, apoi te-ai uitat ziua urmatoare, acuma deja era scurs bine. Dar banuiesc ca esti constient de asta...daca spui ca nu s-a contaminat cu apa si joja arata bine.
sobolan
N-ai inteles radmasa.gif ,nu-i contaminat cu nimic,are culoarea ok,nu miroase a gaz,totul e ok,nu e mai mult,era o gluma mai sus,tot 3 litri am scos......
Ideea e ca pe joja imi arata mai sus aproape 1cm la 3 litri.....am verificat asta dupa 100km parcursi ca tot mi-a curs pe la capacul culbutoarelor si vroiam sa stiu cat completez la loc,apoi am scos joja si am ramas tampit ohmy.gif ....
Acum am scos tot si are doar 2 litri,pe joja il arata ca ok...am facut schimbul la ulei degeaba,era ca nou sad.gif .
Baie de 1300 nu aveam cum sa pun ca aia are palierele mai mici,poate doar sa fie baie de 1300 cu PM dar nu e si chiar daca e eu stiam ca-s identice ca format......in 1300 intra tot 2,9 litri,nu ?

Mai e o varianta ca blocul meu cat si alalalt sa aiba ambele tevile pe care intra joja mai jos.....la unele sar si mecanicii le bat cu ciocanul inapoi dupa ochi,poate ca de aici si abaterea......
Cine poate masura cat e o lungime de teava de aia....de sus unde se opreste joja pana la nivelul blocului ?

DECI : bag 3 litri si scot tot 3,pe joja e mai mult.....bag 2 litri si pe joja e ok....uleiul vechi a fost scurs bine si prima data si a doua oara....apa la 80,un pic de forja,lasat 2 ore la racit si scurs bine 10 minute-15......
Adica masina mea merge cu doi litri ? ori baia e in neregula ? huh.gif
Maine caut a treia joja de ulei.....daca si cu aia da error ma pish pe ea de masina,eu nu mai inteleg nimic.....oricum,mai jos de 2,5 litri nu merg cu ea orice ar fi,e putin doar 2.
BLUE R 19
Ai pus 3 litri si era suficient cam ...2,8, astfel arata mai mult, daca arata bine tocmai cu 2 litri e prea mare diferenta. Poate colivia in care este incastrata piulita busonului din baie e prea ridicata (poate s-a rupt si e improvizata) si d'asta se scurge prea putin. Ma gandesc si la joja...posibil ca tija sa isi schimbe pozitia in montura din plastic, in jos. Baia daca difera la volum...nu prea cred sa fie semnificativ, aia cu silicon sta mai ridicata fara garnitura si are ambutisari in exterior, fiind necesare pt rotatia arborelui de 1,6 ca are cursa semnificativ mai mare.

Am masurat tuburi noi pt joja: 35 mm iesit in afara. Am zis sa ma uit si la un tub vechi pe care-l recuperasem de pe un bloc crapat de 1300 romanesc...uimire blink.gif asta era iesit afara cu 46,5 mm (se vede clar pana unde a stat introdus, in plus...mai este si vopsit).
Specific ca tuburile au aceeasi lungime totala - 54,5mm , cel original de 1300 are acelasi diametru pe toata lungimea (asa ca sta dupa cum este bagat, nu stiu daca este limita in bloc), in schimb, astea noi au diametre diferite si intra pana la grad si diametrul interior este putin mai mic, lucru bun ca oricum jojele astea stiu ca stau cam ...larg.
Adrian Frigo
QUOTE(sobolan @ 28 Nov 2016, 03:25)
Cine poate masura cat e o lungime de teava de aia....de sus unde se opreste joja pana la nivelul blocului ?

Eu!Sunt exact 45 mm de la bloc până la buză[attachmentid=1628048578] (motor 1.4,baie cu garnitură de plută deci relevant). De indicat indică corect. icon_mrgreen.gif
sobolan
aia e,am un vecin cu un bk din97 si-am masurat azi la el 45mm......am masurat inca o data si la mine,35mm iese din bloc,aia era.....curios ca si blocul din curte are tot pe-acolo....36mm......cu greu am scos teava aia si am pus alta care sta la 45mm...am fost in remat si-am nenorocit biggrin.gif 3 blocuri pana am scos o teava nestrivita de-acolo......
Clar e ca cineva a batut-o,cum am scris mai sus unii mecanici le scot si apoi le bat din nou,habar n-am de ce.....blocul din curte e in aceeasi situatie ....ghinion peste ghinion.....
Am facut un schimb de ulei de pomana sad.gif
VA MULTUMESC MULT TARE PENTRU LAMURIRI SI MASURATORI up.gif .....
om_bland
Conteaza foarte mult ca atunci cand verifici uleiul, masina sa fie in plan drept smile.gif, altfel iti arata cu diferente... De exemplu eu la blocul de dacie 1300 frantuzesc, am joja mai lunga decat la oricare alt bloc de dacie cu motor 1.3 ; 1.4 smile.gif . La mine daca scade 200-300 g din motor, imi arata joja ca si cum uleiul ar fii intre maximum si mediu (adica ulei nici la mediu, dar totusi peste mediu... dar nici maximum). Adaug intotdeauna cate 100 g ulei, verific joja, iar mai adaug pana ajunge uleiul unde trebuie la nivel, fara sa depasesc rolleyes.gif . Aceasta operatie o fac in parcare unde noi avem parcarea asfaltata de la bloc:D !
sobolan
apoi stiu si eu ce si cum,curios mi se parea de ce arata mai mult cand eu stiam ca am pus cat trebuie......acum am aruncat uleiul ala ca nou ,am pus altul identic (2,7Litri) cu acelasi filtru(are 100km,nu era cazul de schimbat)....
sobolan
Am adus cutia acasa,aia de pe injectata....este 365-10 ,cea mai ok cutie posibila de dacie ca etajare a treptelor,am probat-o la rece si intra ok in viteze,sigiliul pe suruburi e intact(sarma aia cu plumb la capat),vad eu cand o pun pe masina cat de ok este,inca nu ma pronunt...

In viitorul apropiat o sa VAND doua planetare lungi GLAENZER-SPICER(GKN) ,daca e cineva doritor sa-mi spuna......am si doua lungi romanesti impecabile si alea,is de vanzare.....
Rob3rto
Sa ii pui si o volanta de injectie odata cu montarea cutiei de viteze, sa nu muncesti de 2 ori.
Planetarele merg si cele lungi cu cutie in 5 trepte daca masina e lasata din suspensii smile.gif
Adrian Frigo
QUOTE(sobolan @ 3 Dec 2016, 16:48)
Am adus cutia acasa,aia de pe injectata....este 365-10 ,cea mai ok cutie posibila de dacie ca etajare a treptelor,am probat-o la rece si intra ok in viteze,...

Dacă nu-s indiscret,la ce bani,fiindcă îmi trebuie și mie una și să știu pe unde se rotește...Oricum,dacă e să găsesc,fără probă pe mașină nici nu mă uit la ea,îs pățit...majoritatea fac urât într-a 4-a,exact ca a mea! 251.gif
sobolan
QUOTE(Rob3rto @ 3 Dec 2016, 23:18)
Sa ii pui si o volanta de injectie odata cu montarea cutiei de viteze, sa nu muncesti de 2 ori.
*



mda,banuiam eu ceva,intra in detalii te rog....nu mai cade ok electromotorul sau ce ? eu am volanta de 200 de carburatie acum.
Sau schimb "palnia" de aluminiu aka carcasa ambreiajului de pe cutia in 4 pe aia in 5 si gata,nu e mai ok asa ? si cred eu ca s-ar potrivi....nu?si n-as mai face o mie de modificari...
BN64FLO
Se referea in caz ca vrei sa o injectezi..sau nu...?! unsure.gif
sobolan
nu,stie el ce zice...am impresia ca e ceva....volanta la injectate e mai groasa,electromotorul are o flansa,vag stiu eu ceva......
Adrian Frigo
QUOTE(Adrian Frigo @ 3 Dec 2016, 23:45)
Dacă nu-s indiscret,la ce bani...

Să-nțeleg cam fost indiscret? blink.gif
sobolan
la nici un ban....acuma stiu ca se invart la 250ron....
razvan1985
Nu trebuie sa schimbi volanta,daca schimbi cutia !😉
sobolan
Asa e ...acum am inteles si eu ce-au facut ei....s-au folosit de locul gol din spatele volantului,au facut un volant mai lat si-au pus coroana de pornire razant cu blocul aproape ca sa incapa si partea pentru cititor,de-acolo si distantierul sau capacul diferit la electromotor......mda...si ce m-au chinuit azi doua ghinturi infipte bine de tot in carca ambreiajului,a trebuit sa improvizez un fel de ciocan invers cu contragreutate si sa sudez ca sa le dau jos.....la mine is infipte in bloc "tevile" alea.....
Adrian Frigo
QUOTE(sobolan @ 4 Dec 2016, 18:50)
[attachmentid=1628049079] 

Sete mare la casa omului... radmasa.gif icon_mrgreen.gif

După ce o montezi,te rog să revii cu o părere despre noua cutie că sunt curios! rolleyes.gif
sobolan
o sa incerc azi s-o montez,cine stie ce mai "intervine",o duc in curte la remat,daca nu merge o las acolo......deocamdata gerul mi-a dat palme grele la baterie si nu vrea sa invarta la automat.....


UPDATE : dupa o ora de coiala inutila prin remat am taiat-o acasa,era ger.....am luat schimbatorul cu tot cu tija de sub masina de la o injectata si planetarele.......acum am tot ce-mi trebuie desi nu cred ca era necasara decat tija de sub ea .....biggrin.gif
Baga caldura bine de tot troaca,i-am aplicat un carton in bot pe juma' de radiator smile.gif
nelu_1985
QUOTE(sobolan @ 3 Dec 2016, 15:48)
....este 365-10 ,cea mai ok cutie posibila de dacie ca etajare a treptelor.....
*



Vezi ca are a 5-a "scurta", pinioane 31x36.
In urma cu vreo 8 ani, am montat pe dacia mea veche o cutie cu aceeasi serie si am constatat ca avea aceleasi rapoarte cu cutia veche 365-22 din '87. Ulterior i-am schimbat pinioanele de tr. a 5-a cu combinatia de fuga 29x38, zisa si "de nova".
sobolan
110 la 3000rpm...stiu....imi place,e combinata ok intre tractiune si viteza smile.gif ...ai PM....

dupa "calcule" RECTIFIC : 100km/h la 3000rpm in 5 ! fata de 75 la aia in 4 e mult mai ok,merg cu 90 la 2700rpm lejer in a 5a smile.gif
sobolan
planetare de papuc(probabil)...au piulite cu hexagon de 32 si ciolanul mai gros si la lalea au rolele oarecum captive pe ax(ca la glaenzer).......vaselina noua,burdufe rolast si maine arunc tot pe masina smile.gif
Am impresia ca daca nu inlocuiesc si schimbatorul o sa dau cu mana in bord la 1,3 si 5.....sau il scurtez sau il inlocuiesc cu ala normal de 5 wacko.gif
Vad eu maine cat de ok e cutia asta,la cate suturi in fund am luat de la masina asta nimic nu mai ma mira,absolut nimic....
Ov
eu cred ca-ti iei suturi ca esti cam negativist, fii si tu mai pozitiv!
nelu_1985
Monteaza schimbatorul de 5 trepte; o sa stea maneta putin mai in spate si nu va trebui sa te mai intinzi, mai ales la a 5-a.
sobolan
QUOTE(Ov @ 7 Dec 2016, 10:01)
eu cred ca-ti iei suturi ca esti cam negativist, fii si tu mai pozitiv!
*



asa ar trebui....daca ma crezi lucrez degajat si relaxat la orice masina(nu dacie) dar la rabla asta am ajuns chiar si cand strang un surub sa am creierul incordat.....mi-e frica de ea parca unsure.gif
Masina a fost buna de la inceput,c-a avut 2-3 gauri in ea si ca am mesterit la mecanica era evident dar de-a lungul timpului mi-am luat suturi in fund multe(ca asa-s masinile vechi,umbli la un rulment si pana la urma schimbi si fuzeta si mai vezi si ceva la vreun pivot,etc.....cand am vazut si blocul original fisurat a cazut cerul pe mine de tot).....eu am mai avut 2 dacii,da' asa specimen de masina incapatanata n-am mai vazut,eu cred ca daca ar fi avut suflet ar fi vrut sa se odihneasca definitiv dupa 32 de ani doar ca eu,un tampit irecuperabil,am incercat si incerc s-o mentin in viata daca tot n-am reusit s-o vand......daca n-aveti ocupatie si va simtiti plictisiti luati-va o dacie de 30 de ani,garantez ca o sa aveti ocupatie si o sa duceti dor de plictiseala radmasa.gif daca aberez iertati-ma va rog da' oricine poate sa cumpere un lighean de asta dar nu oricine il poate face perfect(a mea nu e perfecta) si nu oricine are bani de aruncat pe dacii(cu cat am bagat eu in ea luam un logan sh si era masina-masina).
Unde mai pui ca pe la bursa unii cer pe piese de dacie asa sume mari ca parca ar vinde droguri nu fiare vechi.

QUOTE(nelu_1985 @ 7 Dec 2016, 22:08)
Monteaza schimbatorul de 5 trepte; o sa stea maneta putin mai in spate si nu va trebui sa te mai intinzi, mai ales la a 5-a.
*



da,am montat pe ala de 5,sta cum trebuie,cu ala de 4 dai cu mana in bord desi se putea si cu ala,mergea putin scurtat dar incomod la schimbarea treptelor dar de mers ar fi mers fara probleme......

Cutia merge ok,am folosit planetarele Glaenzer,am dat inelele distantiere jos(alea de le facui asta vara pe strung sa nu-mi mai sara din lalea).....deci planetarele mele erau scurte radmasa.gif ,am mers cu planetare scurte si cu acel inel de 8mm montat pe fiecare in parte intre rulment si capul planetarei.....si mergea STAS....
Am gasit in ea 1,4 litri de ulei,lipsea 1 litru...completat....merge stas,urca si retrogradeaza fain,am un mic-mic suierat la ralanti cu ea pe liber,pe loc,cand calc ambreiajul dispare.....probabil uzura pe rulmentii biconici de la baladorul fix....marfa de remat biggrin.gif ,pretentii nule,sper sa mai tina cateva ture radmasa.gif ......la 100 km/h urla motorul cam a 3000 de ture,n-am turometru sa aflu.....am mers cu 120,cred ca n-a prins rabla asta in viata ei viteza asta radmasa.gif unde mai pui ca am anvelope 155/80 deci aveam mai mult decat arata ceasul.....

La caseta de directie e un popic cu arc si pe capac vin maxim vreo 3 laine(saibe) de diferite grosimi(eu asa stiu).....a naibii ca dacia mea avea 8 radmasa.gif ,de aia trageam eu de volan ca la Raba.....ce cretin o fi facut gluma asta nu stiu....am lasat doar una goasa si doua mai subtiri,la ochi....

Planuiesc o "fata" de 1300,adica faruri,grila,ochelari si atat.....ramane cu barile ei de 1310 nichelate,ceva in stil renault 12 TS...oare gresesc ? astept pareri...

Deci,ca sa mai "recuperez" din cheltuieli vand doua planetare scurte romanesti(de alea cu ciolanul gros-poza e un pic mai sus) BUNE,verificate(desfacute) si doua lungi tot romanesti bune,verificate,ale masinii....
150 ron perechea........GARANTAT IS BUNE,FARA PROBLEME........daca ceva nu e bun iau inapoi si schimb fara discutii,imi cunosc "ograda" bine
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.