Corect ce ai zis......
Ca fapt divers poate ca-s un tip nostalgic....de multe ori ies dimineata din casa cu cafeaua in mana si cat fumez o tigara ma uit la ea ,in acelasi timp imi trec prin minte anumite fragmente/segvente/episoade alaturi de dacii din vremuri apuse demult.....repet ca nu-s la prima dacie....
Totodata ratiunea imi zice ca-s cretin si recunosc,cum naiba sa bagi atatia bani intr-o dacie ? pai e simplu,placerea...placerile costa si eu cam tot am decartat mereu bani pentru ea si de mers nu ma rup,merg cu altele....trag concluzia ca daca vrei sa ai o masina de epoca,chiar si ca asta,trebuie sa ai bani si timp de alergat....piese ?
la remat doar prin cautari dupa alea mai putin folosite doar....
Eu consider ca tot ce-i pe lumea asta are un pret.....eu cand am vrut ceva am obtinut bineinteles la nivelul meu financiar....porsche 911 din' 80 vrem toti poate dar nu toti il putem plati si ingriji poate....
Cam da,e pacat daca ajunge la topit,e parte din istoria tarii noaste,din vremurile cand se faceau lucruri bune,cand aveai siguranta zilei de maine,cand stiai ca termini o scoala si ai de munca,cand puteai lua o casa.....
Sunt sigur ca daca as da-o nu ar cumpara-o unu' care cara porci cu ea,nu renteaza nici pentru ala,ar lua-o cineva care ar tine-o bine....segmentul asta de piata e mic iar cei putini vor bun si ieftin,ceva daca se poate barn-fiind si bani prosti.....ete ca de aia nici n-as vrea sa profite nimeni de munca mea si preferam s-o duc la remat...
Stie cineva ca mi-a sarit convertor de ala de rugina in ochi ? stie cineva cat am stat cu ochii umflati de la sudura ?
Nu ma feresc,am dat pe ea 1500ron,nu am negociat nimic,am urcat-o pe trailer si am adus-o acasa...au urmat 8 luni in care m-am chinuit singur,cheltuieli
imense pentru o dacie(multi m-au facut cretin pe bune) si nervi...multi nervi.....ultimul motor(asta de pe ea ) refacut ma ajunge peste 1000 ron lejer.........am o caldare de 5kg plina cu suruburi inlocuite de pe ea + ca am facut mecanica toata de pe ea si tinichigeria/vopsitoria......daca fac o lista cu tot ce am cheltuit trag concluzia ca luam un logan mai vechi si mai trageam de el cativa ani buni !
Inca ceva : am condus-o mereu cu placere chiar daca e depasita moral,multi m-au intrebat de ea si cum de mai exista,altii poate ca m-au injurat ca mergeam cu 70 pe nationala(cutia e de vina,e pe 4) dar overall merge.....
Ulei pierde si a mea doar la cutie,lasa cativa stropi jos daca stationeaza mai mult de cateva zile,e pe la simeringul de la selector,treaba imputita mai ales pe vremea asta.....la planetare nu da nimic.....
Azi,fara sa vreau,am reusit sa fac motorul de cel putin 2 ori mai silentios si nu glumesc.....puneti-va ulei MOL 15w40 Age 20+ si o sa vedeti,pic de zgomot nu mai scoate,asa rar mai aud cate un clanc-calnc de la culbutoare,daca i-am reglat la ochi
......am dat jos posirca aia de Lubrifin....nu mai pun lubrifin in viata mea si nici elf ,n-au fost ok pe nici o dacie din care le-am avut.....
Si cu ocazia asta iar filtrul man mi-a facut figura,supura bine pe la garnitura dupa ce pornii,pe blocul vechi aceeasi poveste.....noroc ca l-am vazut la timp dupa vreo 2-3 minute si l-am mai strans pana a iesit zeama din el
,intre timp inainte de a-l restrange presiunea in rampa era 5-6,parca am avut o presimtire,o pornisem si stateam cu ochii pe ace....n-a apucat sa se incalzeasca si sa scada,daca nu aveam ceasuri si stateam dupa bec adio "linia"....becul se aprinde la 0.75bar ceea ce este minimul admisibil si limita avariilor,ca la dacie.....o sa fiu mai atent cu stransul la urmatorul si totusi nu renunt la man,are o supapa in plus,cunoscatorii stiu de ce si cum.....
Am schimbat si garniturile intre bloc si pompa de benzina,zemuia usor si p-acolo cu ulei.......alea nu erau noi,fusesera refolosite.....economie,ce pana mea
Maine ma apuc sa pun simeringuri noi la chiuloasa veche,joc la ghiduri nu are decat putin,mana mea apreciaza ca foarte ok chiulasa asta schimbata degeaba,bani aruncati aiurea....tura asta pun tot victor-reinz ca sa nu le gasesc iesite de la loc,goetze is gunoaie,aveti grija,la mine dupa 2000km maxim erau sarite toate si de acolo si fum in exces.....
Azi am dat o tura cu ea,merge la fel,nimic diferit ,am pus carbelitorul de 1.4 daca tot am supape de admisie mai mari,parca e mai fasneata sau poate mi se pare.....forta are la fel,n-am eu frane ok pentru motorul asta,maine caut o punte de breack cu tamburi mari si niste jante ELBA......intre timp sa vad cum sta cu consumul,tare is curios.....
Are cineva nevoie de o chiuloasa 102-13 ? maine cred ca o inchei cap-coada.....o dau "eftin" ,eu mai am vreo doua.....