Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1310 -Green Frog
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30
DACIOTUL_97
Românul e inventiv,fara alte comentarii radmasa.gif
sobolan
vezi ca inventivitatea se vede...un ochi mai priceput te ghiceste din primele 5 secunde daca vrea.... smile.gif
BLUE R 19
Si daca arata arata la fel, se cunoaste dupa zgomot si altele... mai ales 1600. Urechea fina (nici nu trebuie prea fina) recunoaste 1600-le de la 1 km, ca pe BMW radmasa.gif .
Rob3rto
Ma baieti, masina trebuie sa treaca prin R.A.R. pt certificatul de vehicul istoric. Va asigur ca baietii de acolo stiu exact ce motor e, fara sa se uite la serie, mai ales ca blocurile motor de dupa '90 au un semn distinctiv foarte evident wink.gif
sobolan
QUOTE(Rob3rto @ 14 Sep 2016, 11:32)
baietii de acolo stiu exact ce motor e, fara sa se uite la serie, mai ales ca blocurile motor de dupa '90 au un semn distinctiv foarte evident wink.gif
*



au mai multe chiar happy.gif ,este un singur tip de bloc de 1400cc care e identic cu ala de 1300cc deci se pot face alte treburi lejer fara a se vedea nimic...mai e si la ala un loc unde trebuie umblat dar se poate.....deci masina de epoca nu are sanse sa fie,no problem.....tot aia e....poate cade naibii taxa,eu la motor de 1300 nu ma intorc neam,nu ca n-as putea ci ca nu vreau deloc.
Daca fac ceva cu ea merg pe bune ,deocamdata nu ma tenteaza sa mai fac nimic la ea momentan,ma decid la primavara daca continui ce-am inceput sau nu si daca ramane nu direct la remat ajunge asa cum e ea,prefer sa-mi bat joc singur de munca mea decat sa-si bata altu' joc de mine.....
Daca ma bag in ea ramane acelasi motor,se va pune o cutie in 5(am una cu palnie lunga de pe o injectata) cu planetare tot glaenzer dar scurte(deja am una) injectie in loc de carburatie(am cam tot ce-mi trebuie-volanta,toba mica,senzori,firaraie,ecu,ce naiba o mai fi),ceasuri de bord de dacie papuc diesel si jante CMS taurus sau ELBA(jante nu am da' caut)....
sobolan
one down,one to go.... smile.gif in aer liber da' n-am avut noroc de gunoaie,a iesit ca la fabrica.....nu mai pun rahturile alea de plastic de protectii la aripi,is niste gunoaie,de la alea mi s-a tras rugina......
DACIOTUL_97
Mai traieste verzitura ?
sobolan
traieste sub prelata,nu mai am asigurare,de-acum gata cu ea pe anul asta,am facut cu ea aproape 2000km,acum sta la odihna,intre timp astept sa cada taxa de poluare ca s-o inmatriculez si sa-i trec si motorul....toate la timpul lor smile.gif
DACIOTUL_97
Din ce material e confectionata prelata si de unde ai cumparat-o ?
sobolan
e ca aia a ta din poze,cel putin asa pare.....a mea e o porcarie ieftina,facuta dintr-un material dubios,interesant e ca-si face treaba ok,aia e important....
sobolan
azi am pornit cotetul.zornaia usor la rece la ralanti....ce dracu' zic ? scot cureaua o pornesc,la fel... wacko.gif .....distributia,mi s-a rupt stiftul ala din bloc ce tine butucul intinzatorului si s-a rupt razant cu blocul si drept urmare intinzatorul era fleasca....lantul lovea prin capac...am luat un burghiu de cobalt si am scos ciotul,apoi am majorat gaura la 3mm cu un burghiu de cobalt si am si adancit-o.....am taiat un electrod de inox de 3.25 si am facut alt stift,l-am batut in bloc....eu il vazusem pe ala al ei ca era cam strangulat cand am facut motorul dar am zis ca tine asa,cu ocazia asta am dat si baia jos si am recuperat ciotul rupt smile.gif si am schimbat axialii,ramasesera axialii vechi ST iar unul din ei era mai uzat,s-a mers mult cu piciorul pe ambreiaj,acum i-am pus noi tot st,marca NB-nippon bearings,joc axial pe arbore nu mai am,daca am 5 zecimi e mult,numa' ok,ma doare la basca,masina e vraistea iar,numa piese de dacie si scule am prin ograda.....cat ai dacie niciodata nu te plictisesti,data viitoare cand mai aud ceva imi pun dopuri in urechi sleep.gif
s-a imbatat camera foto radmasa.gif
DACIOTUL_97
Ce intinzator de lant ai ? Mecanic sau hidraulic ? Ca nu stiu cum e la motoarele 1.4...
sobolan
mecanic,hidraulic aveau alea de pe timpul lu' bunicu radmasa.gif ,nici a mea pe motorul ei original n-avea hidraulic......is jeguri hidraulicele .

Am trecut-o pe alta baie de 1310+capac de 1310 la distributie pana in 1995,era motorul mai nou din 97 si era pe silicon si nu mi-a placut,am trecut-o pe pluta peste tot smile.gif ,ulei nou si filtru nou,pompa ulei noua pulsor(cea existenta era destul de ok ,am schimbat-o mai mult de moft) ,semicuzineti axiali noi daca tot am dat baia jos,lantul,intinzatorul si pinioanele erau noi....am pus un kit Sachs atunci la vremea cand l-am revizuit smile.gif
Am vreo doi draci de culbutori care clantane,e jocul mai maricel,rezolv eu cand o fi mai cald.....motorul merge rotund si la cald si la rece,e un motor corect......comparativ cu jegul ala de 1300 care a fost refacut si ala si nu mergea cum trebuie,nu puteam sa-l reglez ok niciodata,mi-a indoit vreo doua tije.....duca-se naibii de vechitura.....cred ca avea joc mare radial in axa,blocul era torsionat usor ,nu se alineau bine capacele palier,ceva nu era ok......si ulterior l-am vazut si fisurat.....a avut zile grele motorul ala,a fost fiert bine si nu o data.....
sobolan
M-au sunat cateva persoane in legatura cu masina dar toti au renuntat cand le-am spus ca nu mai are motorul ei....asta e,eu nu sudez fonta,asta e tiganeala curata,l-am dus la fiare vechi.....
Am pus mana pe un motor de 1300cc din 80,cu palier normal cum era si ala al ei,il refac cu set nou,arbore nou,cuzineti noi,pompa ulei noua si ce o mai fi nou......
Nu-l pun pe masina,nu fac downgrade,n-am de gand nicidecum,nici in ruptul capului nu fac asta,merge motorasul de 1400 de mananca jar,asa motor mai rar,e refacut,e corect din toate punctele de vedere,mila mi-ar fi sa-l dau jos....daca vrea sa cumpere careva masina il pun omului in portbagaj si pleaca cu tot cu motor....
O sa revin cu poze aici si cu explicatii,fac un tutorial mic cu reparatia,poate chestia asta ajuta pe careva in viitor ca nu toti suntem mecanici dar greu nu este.....Sper ca sa mai tina vremea cu mine.....
om_bland
Mai tii dacia sau o dai cand incepe programul rabla ? unsure.gif
sobolan
eu preferam s-ajunga la un om care s-o mai tina dar daca nu si nu o dau la rabla.....acolo ,cel putin, ma scuteste de pana la 2000E la o masina noua,banii astia oricum nu-i iau eu pe ea....in viata nu totul se rezuma la bani dar fara bani nu faci nimic concret sleep.gif ....mai vad eu......
iustin_uap
1800 de euro, sau vreo suma apropiata nu cred c-o sa-ti dea cineva prea curand pe ea. Modelul, desi frumos, inca n-are cautare, la fel ca si restul Daciilor 1310. Stiu cateva cazuri in care Dacii de tipul asta, in stare foarte buna, s-au dat pe 10 milioane si asta relativ recent, nu acum 10 ani.

Evident, nu erau revizuite cap-coada cum e asta si nici nu sustin ca s-au dat la pretul corect, dar este o realitate ce trebuie luata in considerare.

Ma intreb de ce ti-ai mai batut capul si nervii cu ea ca dupa un an sa-i pui cruce. Sunt destule hoituri la 10 milioane pe net si pe strazi care se pot transforma foarte usor intr-un voucher, daca ala-i baiul.

Deci solutii ar fi, acum depinde daca vrei sa pui umarul la salvarea unei Dacii vechi, sau la disparitia ei.
Ov
Iustin, iti bati gura de pomana. E clasicul discurs "daca n-o dau cu 2000 de euro atunci mai bine moare de mana mea la rabla".

Din pacate lumea a intrat in mirajul preturilor impuse de anumiti samsari sau a unor cazuri singulare de masini vandute pe sume mari.

Pe o dacie (fie ea si sport tongue.gif) nu poti sa ceri sume fabuloase decat daca masina este originala din bara in bara. In momentul in care apare orice fel de interventie de orice fel urmata de o eventuala vanzare atunci apare banuiala de samsareala/lucru facut de mantuiala/neconformitati.

Peste toate astea sa nu uitam ca in general banii investiti (fara cap) intr-o dacie nu ti-i mai recuperezi mai ales daca ai muncit tu la ea si iti evaluezi munca la nivelul de pret al lui Oldtimer studio.
sobolan
-Eu nu-s samsar de masini,ca sa fie lamurita treaba....
-Alt aspect,asa pentru curiosi,am dat pe ea 1500 ron,proprietarul ei nu a vrut sa negocieze deloc....mie mi-a placut si am vrut neaparat s-o am.....
-Ca sa ajunga asa cum e acum,ca si masina de zi cu zi pe care te poti baza,masina asta mi-a scos din buzunar cam 1300E ....motorul asta de pe ea m-a ajuns peste 250E refacut.....ala de 1300cc cam la fel si a ajuns la fiare vechi,ala e trecut la pierderi...
-Aprope 8 luni de zile am stat la ea cate 4-5 ore pe zi,chiar si iarna la -15 eram la ea.....am pierdut timp si prin rematuri si magazine cautand piese,benzina arsa aiurea prin oras si stres......asta oare nu valoreza nimic ?
-dac-o faceam la un service nu lucra nimeni mai bine decat mine,te asigur eu dom' OV si nu ca aia n-ar sti ci ca nu-si da nimeni interesul...am lucrat vreo 5 ani la IATSA Dacia si nu-s "franar",te asigur si de asta.....plus ca am acasa tot de ce e nevoie ......Transparenta,asta banuiesc ca se vede din topicul asta,am scris tot ce am facut la ea.......
-Cred ca am slabit vreo 10kg si m-am certat si cu femeia in casa pentru rabla asta....
-nimeni n-a spus ca pretul e fix,preferam sa primesc o oferta in loc de comentarii rautacioase,dar nu ma supar smile.gif

Pentru mine masina asta face mult mai mult,si DA,cum a zis OV,de-a naibii o duc la remat cum e ea asa decat s-ajunga la vreun samsar sau la vreunu' care cauta pomeni,nu profita nimeni de munca mea,eu nu-s gascan,caut un pasionat care o vrea daca nu o tin eu....pomenile-s la cimitir nu la mine....
De altfel s-ar putea sa duc si un logan la remat,mai fac curat in curte......nu am nevoie de rablele oamenilor ca sa le duc eu la remat sa iau voucher,eu imi inoiesc masina prin inlocuire daca consider eu ca asa va fi nevoie....

Va multumesc pentru replici....
Si inca ceva : Daca nu o vand nu-mi pare rau.....la vara o trec pe injectie.....up.gif

@OV:masina e originala toata inafara de motor,ce neconformitati ,ce banuieli ? ai habar ce spui ? da' ce dracu' sa aiba ? are soft de ph2 si ea e ph1,a fost resoftata la dimmsport ,acum are 199 de cai lesinati radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
E o dacie normala cu motor tot de dacie.....nu am vrut si nu vreau s-o trec la retromobil pentru ca nu-mi convin unele circumstante si nici nu-mi surade ideea,nu am inmatriculat-o inca pentru astept sa fentez statul roman ca sa cada taxa,daca nu cade ori dau 400E ori o inmatriculez in Ukraina....
Daca te intereseaza asa macar ca si curiozitate vino s-o vezi live,iti platesc eu benzina de la Bucuresti ,dam o tura cu ea si sa-ti dai o parere atunci.....
Treaba mea de ce o vand....si daca era sport in aceeasi stare ca asta ceream pe ea 3000E.
Banii nu-s o problema la mine pana la urma,detin un automodel HPI Baja 5SC,tunarit la maxim,are vre 5cp,estimat la 1000E,pret de vanzare rapida.....nustiu cati din cei de aici ar baga 1000E intr-o jucarie,fiecare are pasarile lui......

@iustin_uap : up.gif
Ov
iti mai zic o data, dar pe scurt:

1. ca pe o dacie 1310 sa obtii un pret de ~2000 de euro trebuie sa fie originala din cap in coada gen d'alea uitate in garaj de doar le stergi de praf, le faci o revizie (lichide + frane) si-s perfecte

2. nu conteaza cat bagi sau cat iti evaluezi tu munca, de scos nu-i scoti ca asta e piata. Cine face asta ca sa-si scoata investitia (sau si profit) nu lucreaza cu dacia smile.gif

3. textul asta cu "daca nu iau cat vreau pe ea o dau la rabla" e fumat si personal ma calca pe nervi. Daca esti intr-adevar iubitor de dacie si daca intr-adevar vrei sa-ti iei o alta masina si ai nevoie de un bon nu vad de ce n-ai putea sa primesti un bon de la cineva in schimbul masinii. Tu te alegi cu bonul si bonus munca ta nu ajunge la gunoi.

3'. cum ai de gand s-o dai la rabla daca nu esti proprietar in acte?
sobolan
QUOTE(Ov @ 28 Sep 2016, 14:33)
iti mai zic o data, dar pe scurt:

1. ca pe o dacie 1310 sa obtii un pret de ~2000 de euro trebuie sa fie originala din cap in coada gen d'alea uitate in garaj de doar le stergi de praf, le faci o revizie (lichide + frane) si-s perfecte

2. nu conteaza cat bagi sau cat iti evaluezi tu munca, de scos nu-i scoti ca asta e piata. Cine face asta ca sa-si scoata investitia (sau si profit) nu lucreaza cu dacia smile.gif

3. textul asta cu "daca nu iau cat vreau pe ea o dau la rabla" e fumat si personal ma calca pe nervi. Daca esti intr-adevar iubitor de dacie si daca intr-adevar vrei sa-ti iei o alta masina si ai nevoie de un bon nu vad de ce n-ai putea sa primesti un bon de la cineva in schimbul masinii. Tu te alegi cu bonul si bonus munca ta nu ajunge la gunoi.

3'. cum ai de gand s-o dai la rabla daca nu esti proprietar in acte?
*



1.asa era cand am luat-o dar s-a muncit la ea.
2.vreau sa-mi iau banii inapoi si atat,is fericit daca ajunge la un om care s-o aprecieze.....
3.unde parchez eu 5 masini ??? in strada sa stea in ploaie si zapada ??? nu se poate la mine asa ceva....
3.pui pariu cu mine ca o dau asa???tu chiar ai impresia ca eu sunt un tilicar,n-am pe nimeni nicaieri si vorbesc aiurea,wtf radmasa.gif ....deja am si vorbit unde trebuie si se aranjeaza tot si chiar daca n-ar merge vorbesc cu mosu',vine el ca sta aproape si rezolv tot elegant desi sincer ca m-ar bate ...

Nu e bai daca n-o dau,o bag intr-o parcare privata,dau 200E si 3-4 luni sta ferita......nu va mai agitati ca pepsi,pana la urma pot cere pe ea si 5000E,e lucrul meu......si repet,de-al dracului as prefera s-o dau la remat decat pomana,repet ca eu nu fac pomeni !
bucatzel
QUOTE(sobolan @ 28 Sep 2016, 13:26)
asta oare nu valoreza nimic ?
*



QUOTE(Ov @ 28 Sep 2016, 14:33)
2. nu conteaza cat bagi sau cat iti evaluezi tu munca, de scos nu-i scoti ca asta e piata. Cine face asta ca sa-si scoata investitia (sau si profit) nu lucreaza cu dacia smile.gif
*


Izagt.
sobolane, e o problema de ceree si oferta. Dacii, cum-necum, inca se mai gasesc, deci oferta ar fi. Mana de pasionati care ne pierdem timpul p-aci am fi cererea. Hmm, noi cam avem deja cate-o troscoleta cu care sa ne jucam. Asta ar cam atrofia un pic cererea. Cauta manualul de economie de-a XI-a, sa vezi ce se intampla in conditiile astea. Sunt ferm convins ca daca e sa aduni timpul tau si piese samd, iese sensibil peste cat ceri, sunt la fel de convins ca functioneaza de ti-i mai mare dragul. Da' tot o sa ma treaca ceva ani pana cand sa valoreze scorul de-l vrei.

QUOTE(sobolan @ 28 Sep 2016, 13:26)
-Cred ca am slabit vreo 10kg si m-am certat si cu femeia in casa pentru rabla asta....
*


Tre' sa ma apuc sa lucrez si eu la a mea, ca ar fi un lucru al naibii de bun sa mai scap de ceva tonaj tongue.gif

QUOTE(sobolan @ 28 Sep 2016, 13:26)
mie mi-a placut si am vrut neaparat s-o am.....
*


Pai si atunci de ce purtam discutia asta?
sobolan
Draga domnule contabil bucatzel ,e o vorba batraneasca care spune asa : "calculele altuia le faci in 5 minute,pe-ale tale nu le termini toata viata !"

Un exemplu clar ca apreciez masina intretinuta il dau din 2009 cand loganurile mpi full mergeau la vanzare cu 3000E pe aici si eu am tot cautat ceva sa-mi placa si am gasit dar am dat 4000E,asta e,masina ingrijita si intretinuta costa si apreciez asta....

Eu unu' nu inteleg ce atatea valuri ca cer eu cat cer pe rabla aia , e masina mea,e munca mea,is banii mei si caut sa recuperez doar banii,restul a fost placerea mea si se trece la pierderi,no problem de la mine......Am vazut si vad masini mai date cu ruj pe buze dar rele in realitate cu atestat(cum dracu' l-or fi obtinut habar n-am) si se vand la preturi astronomice,aia-s bisnitari ca iau hartia de autoturism istoric si o vand mai scump apoi.....eu stiu ce am in curte si de aia cer cat cer,nu e obligat nimeni sa dea atat daca nu-l intereseaza,pentru cine e carcotas intr-adevar il invit la mine s-o vada in relitate ,s-o analizam si sa-i vedem minusurile......
La parada din braila de anul asta cel putin dou masini erau umplute cu chit cu lopata,tencuite chiar si una era vopsita la spray dar oribil rau de tot,pai alea-s masini cu atestat,dar in halul asta???pana cand si un ochi neexperimentat ca al meu a vazut asta.....ce dracu' ???

Eu lucrez cu scule profesionale,am truse de la Draper,Ius si chei dinamometrice,am aparate de sudura semi-profesionale,sdv-uri si ce mai vreti...am spirale si freze de cobalt,nu lucrez cu gunoaie....am o tona de scule acasa,am si ceva indemanare si nu fac treaba la futui-masa......am doua compresoare,biaxuri,polizoare si ce naiba nu am....hai sa fim seriosi,terminam cu prostiile oare ?
Cand mosu' ala mi-a facut motorul de 1300 singur acasa i-a luat 2 zile si tot n-a prea mers ok,putea naibii sa-mi spuna ca "tine" blocul la capacele palier dar n-a facut-o ca sa-l incheie asa si sa-mi ia banii,ei daca eram eu de atunci aruncam motorul ala.....eu am facut un motor de 1400(asta de pe masina) in 6 ore si merge struna....
Repet ca lucrez mult mai ok decat in service dar nu fac asta decat pentru mine....

In Galati dacii mai sunt 10-20 si daca sunt si alea e ok,in remat nu mai sunt dacii,nu sunt,nu vorbesc prostii.....

Daca n-o vand nu e problema,ce muma naibii asa problema,atatea replici care n-au rost pana la urma ? ca daca era acum cu atestat nu mai comenta nimeni nimic,da' asa-s eu mai incapatanat si nu ma dau cu multimea.....sa ma iertati da' fac ce vreau eu ! smile.gif

Si inca ceva : sa nu creada careva de aici ca am ceva cu cineva sau ca ma supar etc,etc ........discut cu oricine cu cartile pe fata,adevarul nu ma supara iar daca am "atins" pe cineva imi cer scuze,a fost neintentionat.
Ov
repet (a 3-a oara), problema mea nu e daca o vinzi sa nu, problema mea e sa n-ajunga la fier ca e pacat de ea smile.gif

BoR
Parere personala:
1)Daca esti cu adevarat hotarat sa o vinzi, adu-o cat mai aproape de starea in care a fost fabricata, aceasta insemnand un motor original ce s-a montat in anii ei de fabricatie, +jantele vopsite...argintiu wink.gif . Motorul de 1.4, cu performante superioare, este mai potrivit pentru o utilizare curenta, insa cineva interesat de achizitie cred ca nu ar folosi-o ca masina de zi cu zi.
2)O poti pastra si te vei bucura de roadele muncii tale in continuare. Ar fi pacat sa ajunga la fier vechi. Cred ca pe viitor acest model va fi mai rar decat 1300, aspect care ii va creste valoarea.
Personal as alege ambele variante, adica s-o aduc la starea originala, inclusiv motorul, si s-o pastrez pentru mine. Decizia insa iti apartine.
sobolan
QUOTE(Ov @ 29 Sep 2016, 10:19)
problema mea e sa n-ajunga la fier ca e pacat de ea smile.gif
*



nici eu nu vreau sa se piarda,ar fi pacat.....

@BoR :
Motorul de 1400cc/ambreiajul de 200mm si planetarele Glaenzer sunt combinatia cea mai buna pentru o dacie "scapata" in "mediul" de azi,asta insemnand masini mai performante in jur,trafic aglomerat etc.....cu cel de 1300cc si ambreiaj mic e cam jale,nu prea se poate prin oras....cand ajungi acasa gasesti numai carne in frigider.... biggrin.gif
Pe de alta parte singura "piesa" care nu corespunde masinii si epocii sale de fabricatie este motorul ,de aia am facut rost de un motor de 1300 ,il refac,il tin acolo dar nu-l pun pe masina .....merg pe doua variante : daca oi da-o vreodata dau si motorul,daca n-o dau ramane pe ea ala de 1400cc pe care o sa-l trec si in cartea masinii si ramane definitiv asa.....
Oricum,cum a zis si OV sau Bucatzel,piata zice ca nu face cat cer eu,mie imi da cu virgula ca am sarit pretul pietei cu banii bagati in ea,e cam cu noduri treaba,oricum nu se inghesuie nimeni deocamdata..... biggrin.gif
bucatzel
QUOTE(sobolan @ 29 Sep 2016, 16:15)
mie imi da cu virgula ca am sarit pretul pietei cu banii bagati in ea
*


Stai linistit, nu esti singurul. A mea ii in stare destul de buna sa ma pot mocai pana sa incep s-o gadil prin toate ungherele. Da' dupa ce-oi baga bani in gadilitul ala, nu mai are rost s-o vand pana nu ies la pensie.
MuciX
Cam in orice masina, la nivelul nostru (nu vorbim de raritati, masini de concurs), bagi doar bani pe care nu ii astepti inapoi. Fie ca mori cu fierul ala in batatura, fie ca il vinzi in pierdere.
sobolan
Daca eram samsar de masini stiam ce sa-i fac cu resurse minime si acum era mult mai vandabila si pretul era mult mai mic,intentia a fost s-o fac si s-o tin constient fiind ca n caz de vanzare pierd la greu dar intre timp sincer ca nici eu nu prea am mai stiut ca sa vreau,ideea e ca m-as apuca de alta masina,un Mercedes sau Bmw mai vechi dar loc in ograda nu mai am,masini mai am...sa restaurez o cobra parca mai mult mi-ar place decat o Dacia.....Ideea de baza e ca daca as da-o(cam greu de crezut) ar fi ok s-o dau la un iubitor,totusi e o piesa care face parte din istoria tarii,e pacat sa se piarda,dealer-ul cu care am vorbit de voucher pusese geana pe ea happy.gif ...vad eu ce oi face,cu motorul asa ramane cat e a mea,cu look-ul asa ramane,ca i-oi pune injectie e posibil la vara si chiar mi-ar surade treaba asta,m-ar ajuta enorm ca si masina de mers cu ea zi de zi,stiti si voi cum e cu dacia iarna,o ia mai greu,tre' s-o lasi 5-10 minute sa se incalzeasca,tragi socul,daca-l tii prea mult bagi benzina in ulei,un motor trecut pe injectie tine de doua ori mai mult decat acelasi motor pe carburatie si e mult mai practic.....vad eu,deocamdata are prelata pe ea,o mai pornesc ocazional.ma cam chinui cu ea iarna sa-i caut barlog dar vad eu ce si cum,n-o las de izbeliste....
om_bland
Dacia nu mai este masina care sa poata fii folosita zi de zi... Cine o foloseste zi de zi, o face pe propria raspundere ( nervi, stres, grija pornirii, daca porneste sau nu, fie ea si pe injectie sau nu ) .

Exemplu : Chiar azi era unul la mine in parcarea blocului cu o dacie pe injectie, destul de ingrijita... care dupa 1 ora decand a lasat-o , nu a mai vrut sa porneasca

Rezolvarea : A venit altcineva si l-a tractat la stanga... ( nu-i un caz izolat, sa nu-mi spuneti asta)

Ca si posesor de dacie, spun ca acesta marca, la vechimea ei, este pasibila de orice surprize, oricand !

Ca si un batran de 90 ani... acum il duci la doctor, e bine, iti zambeste, etc, apoi la scurt timp auzi ca a murit / sau iar este la doctor !

Daciile vechi sunt masini care sa fie folosite doar ocazional si doar atat! In aceste vremuri, unde se cer anumite performante si cerinte la alt nivel.

Cine se incapataneaza sa le foloseasca zi de zi, o face pe propria-i piele, la fel si cu in vestitia... Dacia nu este o masina de pe urma careia sa poti scoate macar banii investiti. De profit, nici nu poate fi vorba la acest model de masina autohton !

O dacie la care s-a intervenit, isi pierde valoarea, nu-i exact ca si una fara interventii la caroserie, vopsea , etc...

E ca si cum am spune despre o fata care este inca virgina in aceste vremuri... are o alta prestanta, altfel o vad cei din jur... decat pe una care a fost virgina, dar nu mai este, dar ea pretinde ca este din nou, pentru ca a fost la doctor si i-a refacut virginitatea... !

Cam asta este si cu dacia.... degeaba este facuta, degeaba merge bine, etc... pentru ca valoarea ei ca obiect, nu este ca a unei alte masini, la care nu a fost nevoie de ,,interventii" majore.

Cam asa vad eu lucrurile !

Si eu am refacut o dacie din 1984, am bagat o suma modica de 2800 Ron, dar stiu ca daca as vinde-o in veci nu as lua 2800 ron, cand altele fie mai vechi sau mai noi , ,,piata " le evalueaza sub acest prag ! smile.gif
sobolan
QUOTE(om_bland @ 29 Sep 2016, 18:53)
Dacia nu mai este masina care sa poata fii folosita zi de zi...

este doar daca o verifici periodic da' nu azi o duci la mecanicul gigel,maine la mecanicul costel care spune ca nu-i ok ce i-a facut gigel apoi o duci la aurel si tot asa......

Ca si un batran de 90 ani... acum il duci la doctor, e bine, iti zambeste, etc, apoi la scurt timp auzi ca a murit / sau iar este la doctor !

cam da....

Daciile vechi sunt masini care sa fie folosite doar ocazional si doar atat! In aceste vremuri, unde se cer anumite performante si cerinte la alt nivel.

iar da si nu prea,nu stiu ce sa zic...

Dacia nu este o masina de pe urma careia sa poti scoate macar banii investiti. De profit, nici nu poate fi vorba la acest model de masina autohton !

dac-o conserv asa cum e peste vreo 20 de ani ma scot radmasa.gif

O dacie la care s-a intervenit, isi pierde valoarea, nu-i exact ca si una fara interventii la caroserie, vopsea , etc...

adica cum ? o lasam asa ruginita/gaurita ???

E ca si cum am spune despre o fata care este inca virgina in aceste vremuri... are o alta prestanta, altfel o vad cei din jur...

Jur ca o vad mai rau p-aia virgina...inseamna ca are probleme la cap... smile.gif la fel si cu masina,statuta prea mult bate la ochi,pui intrebarea "de ce ?"


Si eu am refacut o dacie din 1984, am bagat o suma modica de 2800 Ron, dar stiu ca daca as vinde-o in veci nu as lua 2800 ron,

ma bucur sa aud asta ! up.gif

*

BLUE R 19
Eu intrevad posibilitatea aparitiei segmentului de hot road pt. Dacia, precum si preturi mult mai mari, este insa nevoie de solutii armonioase, mecanic si estetic, fiabilitate, stil, imaginatie si idei originale...curaj...open mind...

Cand masinile standard au preturile plafonate, doar cele modificate pot fi mai scumpe; in masura in care se formeaza clientela...pofta vine mancand.
johnybic
salut baieti revin dupa ceva timp in care nu prea am mai fost activ pe forum
Deci sincer o dacia 1310 modelul ca al tau si al meu nu are farmecul unei dacii 1300 dar sincer imi place la nebuniee are acest model mai putin crom ca 1300-le dar in momentul de fata au ramas cam putine 1310 prima generatie cu masca subtire bari cromate oglinzi cromate ornament din aluminiu pentru portbagaj si ce mai tine de acest model ,parerea mea personala ca in cativa ani acest model va deveni la fel de apreciat si cautat ca si 1300 daca nu mai mult decat acesta si prin prisma faptului ca au fost produse foarte putine si s-au pierdut foarte multe .
Nu sunt contra 1300 ba chiar am avut si imi plac dar daca tineti minte toti se bateau cu pumnii in piept de 1300 berlina si nimeni de 1300 break care la un moment dat a devenit la mare cautare ,deci asa o sa se intample si cu 1310 prima generatie sa nu mai vorbim de 1310 break prima generatie ca nu am mai vazut asa ceva de mai bine de 10 ani
sobolan
QUOTE(BLUE R 19 @ 1 Oct 2016, 03:02)
Eu intrevad posibilitatea aparitiei segmentului de hot road pt. Dacia,
*



si eu prevad asta,masina mea e departe de asa ceva si nu asta intentionam....vroiam s-o am cat mai oem si asta vreau.....daca vroiam un monstru puneam de mult un motor de 1,6 de ford,longitudinal,cu distributia pe fata,8 valve,era mult mai ok si mai fiabil insa modificarile ma bagau in spital la nebuni......nop,inafara de motor totul e oem si asa va ramane,pana la urma si motorul e tot de dacie dar mai nou din 98 smile.gif

QUOTE(johnybic @ 3 Oct 2016, 19:34)
....,parerea mea personala ca in cativa ani acest model va deveni la fel de apreciat si cautat ca si 1300 daca nu mai mult decat acesta si prin prisma faptului ca au fost produse foarte putine si s-au pierdut foarte multe .
*



eu deja vad o raritate modelul asta,are masca subtire,grila de la aerisire la portbagaj lunga de 1300...84 e un model de tranzitie de la 1300 la 1310 si au existat masini corcite din fabrica,vazui una exact ca a mea dar cu bord de 1300.....or sa se caute si daca e nevoie sa-mi zic si eu parerea i don't give a fuck about 1300,multi le au ingrijite si vopsite profesional si ceruite,poate ca-i invidiez putin sau chiar invidiev maestria unora,da' motoarele sunt cum sunt.....nu poti pune un bloc de fonta de 30-40 de ani care nu se stie prin ce maini a trecut si de cate ori a fost chinuit pe langa unul de cativa ani,valabil si la interne.....ca o sa-mi zica unii ca motoarele se repara,pai asa e,dar blocul ramane la fel si dacia e un rahat de masina cu motor OHV,tehnologie veche,e nevoie de mici abateri/deformari si totul devine cosmar.....o sa pun maine o poza cu cuzinetii ce i-am gasit pe 1300-le meu ca sa vedeti ca fel "tineau" pe arbore si sa nu-mi spuneti ca arborele e stramb ca a fost verificat la abateri si rectificat in cota......daca nu se mai alineau palierele ce dracu' ???o sa-mi ziceti de bohrstanga.....da,la naiba,era in galati una si s-a desfiintat smt-ul ala unde era,deci ......
Blocul de dacie se uzeaza excesiv si pierde presiune la ulei la lagarele axei cu came....hai ca acolo se pot face bucsi de bronz....da' se mai uzeaza si la tacheti,in orificiile lor,da' poate fi "torsionat" cu era ala al meu,mai crapa unele pe sub electromotor prin dreptul ala si degeaba uneori,unii strang prezoanele de la chiulasa ca idiotii si chiar daca nu pocneste filetul prinde fisuri pe alaturi,fisuri care in timp ajung crapaturi....fierul vechi n-are reguli....

Eu chiar am facut-o sa merg cu ea zi de zi si nu m-am gandit ca poate as vinde-o,ca daca o faceam de vanzare era gata mai demult si iesea mai ieftina,mult mai ieftina,da' no pb. ca nu ma preseaza nimeni,de fapt nici nu cred ca o mai dau.Practic am facut-o pentru sufletul meu,nu m-am gandit s-o atestez si nici nu intentionez.....Pot circula cu ea la fel ca si una cu atestat,de fapt cred ca a mea merge mai mult decat multe cu atestat....am 2-2500km cu ea......in 4 luni...... smile.gif Ar fi fost mai ok sa ma agat de un mercedes vechi dar n-am loc si parca nici rabdare n-as mai avea......

Una peste alta am luat o consola cu radio Lira,batranul a avut o dacie identica cu a mea din 85,luata de noua,avea acea consola si mai avea si reglaj pe faruri,asta a mea n-are......renunt la mp3-ul alpine si la incinta aia de pe spate,pun consola asta cu aparat cu tot si pe spate pun doua boxe rotunde ca pe vremuri,de alea aplicate.....o fac ca pe vremea aia,am gasit chiar si un catel care da din cap,in stare buna.... smile.gif

Acum un an...pe trailer.....
om_bland
@ Johnybic au existat si dacii break cu rama subtire si 4 faruri ? Dar papuc cu 2 si 4 usi au existat ?

Sa-mi spuna si mie cineva cine stie si eventual si poze.... scuze de off- topic ! smile.gif
DACIOTUL_97
QUOTE(om_bland @ 3 Oct 2016, 23:38)
au  existat si dacii break cu rama subtire si 4 faruri ?
*



Da,au existat.Gasesti pe internet poze (brosuri de pe timpuri).
sobolan
in poze au existat si se pare ca mai multe au fost date p-afara.....
BLUE R 19
QUOTE(om_bland @ 3 Oct 2016, 23:38)
Dar papuc cu 2 si 4 usi au existat ?

*



Papucul cu 4 usi (1307) a aparut dupa '90, nu cred sa fie cu patru faruri.
sobolan
cu 2 usi doar smile.gif
johnybic
Pai eu ce zic ,un break 4 faruri și ramã subțire este mai rar ca un 1300 break, deci valoare poate fi mai mare ca un 1300 break
sobolan
valoare au ele multe ,si un cn din 97-98 ingrijit bine de tot poate valora 1000E lejer in ochii mei cu toate ca nu e masina de colectie inca dar fiecare privim din unghiul nostru.....una pe injectie ok si pusa la punct n-o da nici naiba fara 1000....o sa ziceti ca daca ai o mie in mana poti lua ceva mai bun,se prea poate dar,decat o daramatura antica mai bine o dacie buna smile.gif
Un amic si-a luat un clio din 93 cu 500E,merge parfum ,arata a masina fata de o dacie si e mai confortabila,motorul e superior dar se cam udau mochetele pe ploaie si eram constienti amandoi ca e gaurita dar dupa ce-am dat jos tot de pe ea am zis ca plang...am sudat la ea vreo saptamana plus ce a urmat......adaugam munca asta dar facuta in service,cu tarif de service,ce ziceti ? se mai merita ? eu zic ca nu prea dar "asa e unii,viseaza la cai verzi" biggrin.gif
Lumea asta care viseaza trebuie sa incerce sa inteleaga ca nu tot ce e ieftin e bun si chiar daca pa capota scrie un nume de mare firma degeaba daca a stat iernile in zapezi cu sare si vara in ploi mereu si poate a mai tras si un birjar de ea.....
sobolan
motor nepornit de-o luna.....sta fix zici ca-s suportii sudati,trage belea in sarcina ,nu intrerupe.....bujii Sinterom 14np18,platina romaneasca anii 80,fise tesla,capac delco Doduco+lulea Ducelier......

http://tinypic.com/player.php?v=m7e0au%3E&s=9#.V_kSR6Iax6c
sobolan
rabla .....
DACIOTUL_97
Nu-i rau deloc ! smile.gif
sobolan
mersi...azi am mers cu ea un pic,se pare ca ma lasa cablul de km sau nu stiu,nu mergea deloc vitezometrul,l-am scos si l-am bagat la loc in ceasuri si acum merge...ce naiba sa inteleg ,s-o fi ciufulit patratul ala de la cablu sau din ceas ? blink.gif
Adrian Frigo
QUOTE(sobolan @ 20 Oct 2016, 23:27)
...se pare ca ma lasa cablul de km sau nu stiu,nu mergea deloc vitezometrul,l-am scos si l-am bagat la loc in ceasuri si acum merge...ce naiba sa inteleg ,s-o fi ciufulit patratul ala de la cablu sau din ceas ? blink.gif

Nu prea cred,mai degraba de la frig.Patit la fel cu una din 98,procedat la fel si merge si acum... wacko.gif

P.S-Arata bine baba! up.gif rolleyes.gif
sobolan
mersi smile.gif ...deci pan' la urma merge pe baza de palme si pumni bordul la dacie.... biggrin.gif ,cateodata ii mai ard o palma ca nu urca acul benzinei biggrin.gif
DACIOTUL_97
QUOTE(sobolan @ 21 Oct 2016, 02:16)
deci pan' la urma merge pe baza de palme si pumni bordul la dacie.... biggrin.gif
*



+picioare, in cazuri exceptionale desigur radmasa.gif
sobolan
cu picioru' n-am dat in ea inca biggrin.gif ,tin minte ca am articulat vreo 2 ciocane mari de 5kg in blocul motor vechi,ala de 1300,inainte de-al duce la fier vechi,ca sa fie spart sa nu-l ia careva de bun si sa-si blesteme zilele apoi....

Azi am mai mesterit cate ceva: am reglat culbutoarele la lera,dupa ce am restrans chiulasa nu dadeam de lera si i-am facut la ochi,se pare ca erau ok inafara de doua evacuari care aveau joc putintel mai mare,erau pe .30.....am facut 0.20A si 0.25E,metoda cilindrului in compresie,pare cea mai ok metoda mai ales pentru un bloc uzat,pot exista jocuri in axa,la anumite pozitii se creeaza o parghie cu punct de sprijin variabil la axa cu came care influenteaza si jocurile,metoda din carte cu evacuarea deschisa cam "ignora" asta si in compresie gasesti jocuri nule/inexistente,asta poate confirma si Diaconuliviu......cred ca si la logan o sa umblu,am vreo 2-3 draci de culbutori care tacane cam tare la cald,la 120000km s-ar cam impune asta zic eu....

Ca fapt divers,am mai scris pe undeva,la un bloc uzat,nebucsat la palierele axei exista uzuri,axa se uzeaza si ea,apar tot felul de jocuri nedorite,nu recomand a se face un motor musai cu cartea in mana,e nevoie si de putintel creier,sunt multi care afirma multe p-aci,poate si eu......Multi n udau importanta dar se poate pierde presiune de ulei din cauza axei cu came/blocului taman pe la palierele eu,presiune de ulei se poate pierde si pe la rampa culbutoarelor cand exisa joc mare radial intre culbutor si fluier...multe de zis......
Ov
Eu numai cu "cilindru in compresie" reglez ca e cea mai simpla si logica metoda biggrin.gif
Aia cu pus pe semn si reglat nustiuce admisii si nustiuce evacuari ma zapaceste si nu o suport ...

Treaba e ca la M nu nimeresc deloc reglajele, trebuie sa dau iar jos rampa si sa iau la polizor culbutorii ca am impresia ca au ceva uzura si ma pacaleste la lera...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.