Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1310 -Green Frog
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30
MuciX
QUOTE(sobolan @ 2 May 2016, 20:23)
de miercuri o iau iar cu lopata si betoanele
*


dupa aia promiti ca ii vopsesti jantele la loc? rolleyes.gif

P.S. iar prinde bine o masca din aia cromata cum am vazut la unii oameni recent, mai ales ca ii pui si crom la praguri. Din pacate, cica ar costa un rinichi.
bucatzel
Masca aia de care zici, a existat doar pe R12 pentru US.

Oricum, capota de 1310 nici nu are pinii de care sa prinda bara nichelata din partea de sus, si are si-o forma mai dreapta, tare banui ca daca face cumva pinii aia si incearca sa puna ornament de-ala nichelat de capota, o sa iasa mai mare decat capota.
MuciX
Metode se gasesc. Daca retin corect cineva si-a facut unii folosind banda cromata de la niste ochelari de 1300 lipita pe cei de 1310. Capota de 1300 nu merge pe 1310?
DACIOTUL_97
QUOTE(MuciX @ 3 May 2016, 12:04)
Capota de 1300 nu merge pe 1310?
*



Merge !
bucatzel
@mucix. De putut se poate, da' cauta vreo poza cu "purcica" lui Ov, si compara cu capota de 1310. O sa vezi ce curbura are prima, si cat de dreapta s-o facut cea de 1310.

Pen' ce sa faca o strutocamila la aspect, cand arata al naibii de bine asa cum arata acum? Adica mno, la fiecare versiune mi se pare ca le diferentiaza si diferentele astea de detalii. modificarile astea la nivel de detaliu.

Cat de banda cromata de 1300 pusa la 1310, am vazut si live asa ceva, si arata bine doar de la distanta. Poate iese mai bine cu mai multa munca manuala, dar zau, io unul nu mi-as bate capul.
MuciX
Eu am zis asa, pana la urma depinde de la om la om daca merita efortul.
Nu stiam ca nu se vede ok capota de model mai vechi.

Intr-adevar, de la distanta arata bine, zic eu, dar parca nu merita.
sorin105
QUOTE(MuciX @ 3 May 2016, 07:45)
dupa aia promiti ca ii vopsesti jantele la loc? rolleyes.gif

P.S. iar prinde bine o masca din aia cromata cum am vazut la unii oameni recent, mai ales ca ii pui si crom la praguri. Din pacate, cica ar costa un rinichi.
*


Ochelarii de USA nu sunt usor de montat,trebuie făcute modificari,alți suporți de far,e de munca dar se rezolva.
Nu costă cat un rinichi,si cu bani nu se gasesc,aici este problema.

QUOTE(bucatzel @ 3 May 2016, 11:56)
Masca aia de care zici, a existat doar pe R12 pentru US.

Oricum, capota de 1310 nici nu are pinii de care sa prinda bara nichelata din partea de sus, si are si-o forma mai dreapta, tare banui ca daca face cumva pinii aia si incearca sa puna ornament de-ala nichelat de capota, o sa iasa mai mare decat capota.
*


De America si Australia,daca nu are capota de 1300 cu pini se pot da găuri in capota si infiletate surubele.

QUOTE(MuciX @ 3 May 2016, 12:04)
Metode se gasesc. Daca retin corect cineva si-a facut unii folosind banda cromata de la niste ochelari de 1300 lipita pe cei de 1310. Capota de 1300 nu merge pe 1310?
*


Banda lipită pe ochelari este ca nuca-n perete,eu am încercat sa fac din ochelari de 1300 si 1310 un ochelar hibrid cu crom,dar s-a dovedit pierdere de timp si un mare rahat..

Pana la urma am cumparat uni originali.
sobolan
QUOTE(MuciX @ 3 May 2016, 07:45)
dupa aia promiti ca ii vopsesti jantele la loc? rolleyes.gif

P.S. iar prinde bine o masca din aia cromata cum am vazut la unii oameni recent, mai ales ca ii pui si crom la praguri. Din pacate, cica ar costa un rinichi.
*



jantele.... radmasa.gif ,mie imi convin si-asa.....totusi o sa incerc sa lucrez si la treaba asta dar daca gasesc pe undeva vreun pistol bun de sablat,la smirghel nu le fac,jantele iti manaca 4-5 zile pe metodele clasice numai la curatare daca vrei sa iasa cum trebuie....vopsitul e floare la ureche,pregatitul e mai anevoios....

Masca cromata nu,caut pe undeva un romb mic sa-l agat pe masca fata in loc de emblema ei,nu gasesc inca in tara...mai caut.... smile.gif ...daca nu iau de-afara de unde oi gasi mai ieftinache si or vrea paypal.....

Capota n-o schimb,merge aia de 1300,nu stiu cum ar sta cu ornamente si nici nu vreau sa stiu,masina ramane asa,originala,neschimbata,simpla cum a fost odata dacia....

Turometru vreau,nu gasesc......cautam unul oem AEM dar se pare ca nu gasesc nicaieri....consola de sub bord cu difuzor iar canci.....mai scotocesc,poate dau si de ea....

In rest mai adun si eu piese,ce gasesc bun cumpar indiferent ca-i nou sau sh....

Am mai gasit si eu prin masina o platina ramasa intacta si sigilata din recolta veche,posibil anii 80(pret 41,20 rol -cam scumpa),un termostat nou sigilat 1981 si un set de garnituri de etrier din anii 80 din care am folosit si eu una si se pare ca-s beton.....
MuciX
Eu am zis asa. Creca mai bine cumperi niste jante gata facute si le vinzi pe astea sa mai scoti din gaura.
QUOTE(sorin105 @ 3 May 2016, 21:29)
eu am încercat sa fac din ochelari de 1300 si 1310 un ochelar hibrid cu crom,dar s-a dovedit pierdere de timp si un mare rahat..

Pana la urma am cumparat uni originali.
*


Probabil ca la tine m-am referit cand spuneam ca am vazut bricolati pe undeva.
Apropos, am vazut prin BZ zilele trecute un sport functional. Tiganit ca la buzau, dar in circulatie. Cred ca in mod normal l-as fi cautat sa ii arunc o oferta, dar pentru moment nu vreau sa mai salvez fiare, imi ajunge ala pe care il am.
johnybic
mda tiganit ca la buzau,una peste alta ce culoare avea ca eu stiu doar doua in circulatie unul alb care are jante in 4 prezoane si motor de renault (nu ALPINE)si unul crem in stare originala fara modificari ,mai stiu trase doua pe dreapta in stare originala unul foarte obosit si unul cu potential de cere omul 1000 da mai mananca vreo 3000 ca popa ,euro!!!
MuciX
Era pe Transilvaniei, alba masina.
sobolan
QUOTE(MuciX @ 4 May 2016, 10:51)
Eu am zis asa. Creca mai bine cumperi niste jante gata facute si le vinzi pe astea sa mai scoti din gaura.
*



nu,ale mele-s ok,nelovite,neindreptate sau alte dracii,mie chiar imi plac negre,o sa caut sa imprumut un pistol de sablat si vad eu ce o iesi,deocamdata ploua,stau calm.....
Varianta 2 sa-i pun canada late de 5.5J ,am 4 bune pe cealalta din 86....se prea poate sa incerc.....


Cu dedicatie pentru maho,are aceleasi probleme ca si mine cu lampile spate :

Azi,pentru ca am gasit lampa de pe dr irecuperabila cu plasticul topit la becul cu filament dublu am luat masuri....noroc ca am avut o lampa e rezerva pe care am desfacut-o,am pus suruburi peste tot aproape si am schimbat soclurile rupte de pe ailalta......
becuri am pus cu led,adica consum mic,caldura deloc si poate ca asa am terminat cu calvarul lampilor spate,lipsa pozitiei sau a stopului pe frana.....o sa pun led-uri peste tot in ea,mai putin semnalizarea ca n-o sa mai mearga releul banuiesc....
Becurile au trebuit modificate,am polizat pinul care statea mai sus si l-am "mutat" mai jos,am lipit o mica "bula" de cositor cu letconul....

Altceva: reglati degeaba avansul la bec/scanteie pe fisa,cel mai ok se regleaza la ureche,simteam eu ca uneori trage in suturi mici aproape insesizabile da' nu intelegeam de ce....deci,pana la urma,urechea e baza.....
MuciX
Nu prea cred in a pune leduri in lampi. Sunt curios de rezultat, sa ne pui niste poze, te rog. Eventual facute afara, pe soare.
sobolan
Nici eu nu cred in ele mai ales ca-s de alea ieftine de 30 de ron ambele radmasa.gif dar eram nevoit sa iau masuri...par a fi vizibile,o sa pun poze la lumina....una: nu mai se topesc soclurile de la caldura generata de bec,doi :trage si alternatorul mai usurat din lipsa de atata becaraie,trei:timp de raspuns mai mic.....lampile astea-s rare de tot,n-as vrea sa pun lampi de pe ph2 dupa 86 ca tre' sa tai fusta spate a masinii....
BoR
QUOTE(johnybic @ 4 May 2016, 11:35)
mda tiganit ca la buzau,una peste alta ce culoare avea ca eu stiu doar doua in circulatie unul alb care are jante in 4 prezoane si motor de renault (nu ALPINE)si unul crem in stare originala fara modificari ,mai stiu trase doua pe dreapta in stare originala unul foarte obosit si unul cu potential de cere omul 1000 da mai mananca vreo 3000 ca popa ,euro!!!
*


Scuze pentru prelungirea acestui off-topic, insa in Micro3, langa blocul meu, este un Sport rosu intr-o stare buna, a unui batranel ce o mai bibileste uneori. Circula foarte rar cu ea, iar batranelul este cam dificil in privinta comunicarii/socializarii.
Mi-ar placea ca acea masina sa ajunga pe mana unui pasionat si sa fie restaurata, avand potential in acest sens.
On topic: Imi place mult masina protagonista a acestui topic, de aceea il si urmaresc cu interes. @sobolan, mai poti bifa inca o solicitare de a vopsi jantele in argintiu. In rest felicitari pentru masinuta! smile.gif
johnybic
bai ionute!!! da vopseste si tu jantele alea ....fale negru mat radmasa.gif
sobolan
ei lasa ca v-o fac eu la toti cu jantele.... radmasa.gif biggrin.gif ...in curand !

BoR : mersi mult de aprecieri !!!
Barbalex
Domn boier,ne vedem sambata la Brasov?
sobolan
QUOTE(Barbalex @ 5 May 2016, 17:58)
ne vedem sambata la Brasov?
*



am mai fost intrebat....sincer nu stiu exact sad.gif ,am tot grabit masina asta toata iarna ca sa fie gata si taman acuma nu stiu daca imi permite timpul sa vin....oricum daca apar vin cu ea pe rotile ei,asta e clar,placerea de a merge pe serpentinele de pe Oituz e inegalabila.....

Azi am studiat bine o dacie pe injectie 2004 si am vazut ca are alternator cu releu in el marca EP .....ce loc mult era in jur,ce lipsa fire,ce lipsa relee si papuci.....cred ca ma bate un gand sa mai elimin din matele de sub capota,alternatorul ala presupune alt suport la chiulasa si alta furca intinzatoare....in rest vad ca e legat la fel cu exceptia faptului ca sus e o mufa in el cu doua fire,unul e de bec si celalalt habar n-am......inca nu ma apuc,era o idee buna de a mai elimina acele fire multe,parca imi stau pe creier.....

Piese de calitate...le-am "imprumutat" de pe o Skoda 1000MB (tot o vechitura dar cu motor pe spate) trasa in parcul rece,marca PAL,facute cu simt,dupa cum is lucrate par a fi garantate pe viata motorului....is plug-and-play pe delcul de dacie cu amendamentul de a largi gaura la capacul alb anti-condens(sau nu il mai puneti) ! smile.gif


presurile astea nu-s din filmul cu 1310......la 1300 is parfum !!! smile.gif
sobolan
din capitolul "da mama cu biciu-n mine" .......boxe alpine + o incinta facuta super-bine.....mai am nevoie de un mp3 potent si daram luneta garantat....nu am vrut sa gauresc masina,nici nu am de gand,de aici si ideea cu incinta.....

user posted image

aaa....si o dacie de vanzare ,de cand tot ma uit dupa ea s-o iau la dezmembrat,azi m-am gasit cu proprietarul si e de vazare intr-adevar dupa cum banuiam......vrea o mie de euro mosu' ......probabil varsta inaintata isi spune cuvantul....am fugit repede....

user posted image
sobolan
azi am mai facut rost de doua seturi motor unul de uzina si celalalt perfect circle ,statute peste 20 de ani intr-o magazie....vaselina era peste tot dar vreo 3 camasi de la setul de uzina is atacate de rugina,nu e profunda,doar de suprafata,le-am bagat in ulei,poate scot petele alea cu un smirghel fin de 800 ! e bine oare ???
Arbore am unul nou ST de uzina marcat cu "R" ,biele am noi,bolturi noi,am facut rost si de vreo doua cuie de remorcare din care unul de inox,si alte acareturi,prese de arc,de rulmenti,etc.......smecherie..... smile.gif

Apropo de filtrele de ulei mann,am mai schimbat unul iar si curge si asta pe la burta,e al treilea.....ma pish pe ele ,am pus romcarbon,asta ramane uscat,ce nu-mi place le el e faptul ca mi se sting becurile mai greu cu vreo 2 scunde,mann-ul are si supapa de inchidere pe retur,asta romanesc n-are dry.gif
Am schimbat si saibele de cupru de la teul sondelor de ulei ca si pe acolo umezea,acum nemaifiind caderi de presiune in circuit nu coboara uleiul sub 4 la cald orice ar fi,inainte la cald cadea pe la 3 si lasa dara in scut....nu stiam eu de ce e gresat scutul mereu radmasa.gif

O sa mai incerc sa trec pe la unix si sa iau de acolo filtru mann,prin magazinele de la colt de strada numai porcarii contrafacute gasesti...la logan am schimbat 3 curele de distributie contrafacute marca gates luate de la shop-urile de piese de cartier,cand porneam motorul fara scuturile de plastic se vedea cum cureaua se deplaseaza axial pe rotile dintate la schimbarea turatiei ori asa ceva e inadmisibil,atentie si pe aici la bursa la "afaceristii" de piese noi,s-au rupt distributii multe in mers la dci-uri,piese luate din vitan.......eu am luat una tot gates de la unix si nu mai am probleme....
Stefan.alex78
Apropo de dci...eu am un noroc la filtrele de motorina. De mai bine de 5-6 schimburi, abia pe la al doilea filtru nu imi mai trage aer sau nu mai pica motorina. Astazi am patit la fel si cica e si de origine! Trage aer intr-o veselie, cum il pun pe cel vechi cum conductele sunt pline.
sobolan
logan ? tot mann ? pe original is delphi daca nu ma insel la logan.

Am mai citit si pe alte forum-uri si se plang unii de mann si pe la alte marci de masini !
Stefan.alex78
Logan si nu e man ..acum e de origine. In trecut am avut probleme numai cu mann. Le-am achizitionat de fiecare data de la diferite magazine si mereu aveau probleme...si tot la origine ajungeam. Acum am luat de origine si trage aer intr-o veselie si pe langa asta, se face si presiune in filtru pana cand da pe afara motorina pe la conducte si in plus daca il desfac sare toata motorina din el afara ( stropind tot ce prinde)...Eh cum il pun pe cel vechi totul dispare.
sobolan
mda.....sa nu fie contrafacut si ala....alta explicatie nu e .....cum iti explici ca eu sau tu vedem piese stantate RENAULT sau DACIA,cutii/ambalaje identice aproape si la juma' de pret....adica is satul de povestea cu "gigel care lucreaza la dacia le scoate prin spate".....chinezii nu dorm,turcii nici ei,barem piesele turcesti de 1300 erau bunisoare mare parte......acum avem ASAM biggrin.gif

Eu zic sa te duci direct la un dealer renault/dacia si sa-l comanzi de acolo,nu cred ca aia isi murdaresc fata.....sau mai stii ? e romania radmasa.gif

Ar mai fi o chestie,pe mufa de la capatul tevilor ai doua oringuri,unul verde si unul galben parca,e posibil sa se fi piscat vreunul dar spui ca cu ala oem merge deci nu !
Stefan.alex78
Filtrele ( vechi si nou) sunt amandoua luate de la acelasi magazin ( nu din reprezentanta) . Oringurile sunt intregi toate ( sunt patit si am cel putin cate 2-3 seturi de garnituri de la conductele de motorina), clar problema e la filtru pentru ca o data ce l-am pus pe cel vechi totul este ok.
Cum am spus, ciudat mi se pare ca se face presiune in el astfel incat in momentul cand desfac o conducta de tur imi sare motorina si in chiloti, lucru ce nu l-am mai intalnit pana acum.
sobolan
sincer e posibil sa fie diferite chiar daca-s luate din acelasi loc,intre timp si-o fi schimbat omu' furnizorii de piese....daca spui ca merge corect cu ala vechi mai mergi o zi-doua asa si apoi ia-ti unul din reprezentata....dai un ban dar esti sigur.....filtru de motorina la motorul tau e crucial si asa pompele de inj. delphi is de kko......presiune poate face si din cauza elementului filtrant mai putin permisiv ,zic si eu,nu prea ma pricep la dci,am avut si eu un dci si am scapat de el dupa ce i-am inlocuit injectoarele.... biggrin.gif




Ne intoarcem in urma cu 30 de ani .....uitai de elice si faptul ca mi-am belit toata carnea de pe degete cand am inlocuit-o.... smile.gif aia neagra e mai ingusta si paletii is o idee mai mici biggrin.gif
Cu elicea alba parca am racirea mai buna si reglez avansul la delc lejer,ma uit la ea si vad clar cand e reglat ok tot la motor "sta pe loc "...cine mestereste la dacii intelege ce zic eu smile.gif ....n-am stroboscop de ala ca sa reglez avansul dinamic uitandu-ma dupa crestatura din volant iar la bec/scanteia de pe fisa e o porcarie,ala e avans static......
bucatzel
QUOTE(sobolan @ 15 May 2016, 21:53)
O sa mai incerc sa trec pe la unix si sa iau de acolo filtru mann,prin magazinele de la colt de strada numai porcarii contrafacute gasesti
*



Pai io am pus vreo 3 mann-uri pana amu', si n-o sughitat la niciunul. Dreptu-i, le-am cumparat de la un magazin de doamne-ajuta.
johnybic
filtrele MAN nu se pot achizitiona de oriunde,agentii lor de vanzari incheie contracte cu distribuitorii principali iar acestia la randul lor dau mai departe la vanzatorul final,in caz de reclamatie se ia in sens invers si asa se ajunge sa se vada sursa daca este sau nu de incredere(nu zic ca nu ar fi si facturi) .Un producator de calibrul MAN nu lasa totul la voia intamplarii,la voia intamplarii lasam noi ca nu mergem inapoi la magazin sa facem reclamatie ,si apropo filtrul de ulei MAN care se potriveste la dacia se potriveste si este dat echivalenta la original pentru camioane scania sau iveco ,deci revin din nou concernul MAN nu este o fabricuta pe marginea santului,orice reclamatie facuta cu privire la un filtru MAN cu codul xxx este luata in considerare indiferent ca vine montat pe dacia,trabant sau tractor 1900 toamna important ca reclamatia facuta de tine ca,cumparator final sa fie facuta si de vanzator si de distribuitor mai departe pana la sursa principala adica MAN FILTER

16 May 2016, 13:45:

Marca: DACIA

Marca: FIAT

Marca: FORD

Marca: LADA

Marca: LANCIA

Marca: RENAULT

Marca: ZAZ


am mai facut sapaturi si din fiecare marca mai sunt cate trei patru modele(masini)
Ov
eu am renuntat la mann si m-am dat pe mahle si purflux
johnybic
filtru MANN
w914/2 cu diametru de 93 si inaltime de 95 si supapa de deschidere la 1,2 bar


filtru MANN
w920/7 cu diametrul de 93 inaltime de 69 si supapa la 1,2 bar


filtru MANN
w920 diametru exterior de 93 inaltime de 95 si supapa de deschidere la 2,5 bar


astea 3 le-am gasit doar pe MANN
sobolan
da-le dracului radmasa.gif ,eu m-am lamurit,si la logan aceeasi poveste,azi am verificat,supureaza usor..... sad.gif
pun eu altul dar momentan am alte trebi....iar pierdea ulei la rahatul ala de teu la sonde....am impresia ca e o mica eroare pe undeva,ori gaura filetata din bloc nu e plan-perpendiculara pe el sau teul ala nu e frezat la unghiuri de 90 corect.....in fine,am pus garnituri de marsit de 1,5mm la sonde iar intre teu si bloc am pus saibe de aluminiu "decalite" ca sa fie mai moi si sa preia "unghiul",am strans la maxim 30nm(dupa mana mea) si am stat la panda cu lanterna pe sub masina cu motorul pornit.....se pare ca nu mai curge deloc,cel putin pe moment....

btw: chiar n-are nimeni niste cleme de alea ce prind ornamentele la prag ? is niste plastice rosii ! contra-cost desigur.....as face eu din sarma de inox dar nu gasesc asa subtire nicaieri.....
johnybic
Dacă nu te grăbești tare sâmbătă mai dau o raită prin cutii și dacă le găsesc pe cele făcute de mine ți le dau cu placere ca oricum nu mai îmi fac trebuință,important este sa le găsesc ,cum am mai zis le-am pus atât de bine ca sunt de negasit ,Îți dădeam sarma da nu mai am decat vreo jumate de metru și nu îți ajunge

16 May 2016, 19:06:
Vezi și câte Îți trebuie câte găuri sunt 5 cu 5 sau 6 cu 6?
sobolan
daca gasesti 6 e ok,pun 3 cu 3 si gata.....or sta ele....ce sa fac daca nu gasesc sarma ?

azi am verificat si nivelul in cutie ca-mi pierde pe la planetare.....am scos busonul de sus,am bagat o sarma ruginita drept joja si am constatat ca intr-o mie de km mi-a pierdut maxim 150 de grame,deci e ok,peste inca 500 km completez,eram imbracat curat si nu m-am riscat.....
Eu merg cu dacia zi de zi.....m-am tampit complet....M-a prins azi o ploaie torentiala cu dacia pe sosea de nu mai faceau fata stergatoarele IPAS de 5cm lungime radmasa.gif pe treapta 2,teroare curata,cat pe ce sa trag dreapta sa las ploaia sa-si faca de cap.....aventuri,masina din anii 80 cu dotari din anii 70 pe sosele mai rele ca in anii 80 in prezent in anul 2016 radmasa.gif .......unde mai pui ca-i dacie,mereu ai ceva de mesterit la ea,dar totusi e fiabila,consuma putin,ai si loc cat de cat in ea si te duce la destinatie mereu.....
nelu_1985
Pentru petele de rugina de pe camasi, nu e ok sa le ti in ulei ars, e acid; trebuie sa le pui in motorina cateva zile, dupa care sa incerci sa le cureti manual cu o carpa mai aspra, periuta de nailon/plastic, eventual pasla abraziva, fara smirghel ca e posibil sa distrugi rizurile de honuire. Daca totusi honuirea a fost usor erodata de rugina, va trebui refacuta cu un dispozitiv dedicat inainte de montaj.
Pentru filtre, e alta discutie lunga; eu am renuntat la filtrele Mann pentru cealalta masina care o am, respectiv celelalte masini de care ma mai ocup. De vreo 6 ani folosesc doar filtre Mahle / Knecht, fara nici cea mai mica problema (Austria 100%). La un moment dat filtrele mann au inceput sa nu mai incapa in carcase, sa aiba garnituri mai largi decat trebuie, sa fie lucrate prost in general si prin Taiwan.
Totusi in urma cu o luna cand am facut schimbul de ulei la dacie, am pus filtru mann, ca a venit in 2 ore, iar mahle venea doar in 2 zile. Deocamdata in 30 de km cat am miscat dacia anul asta nu am sesizat nici o scurgere sau anomalie. Trebuie acordata atentie mare la strangere, neaparat se unge garnitura cu ulei, se strange cu mana maxim posibil + jumatate de tura cu cheia de filtru. Daca se insista cu cheia, se spinteca garnitura si nu mai inchide veac. Asadar in locul filtrelor mann W 914/2 puteti folosi Mahle OC4 (cod vechi) echivalent cu Mahle OC 384 (cod nou).
Pentru etansarea manocontactului se poate folosi cu succes saiba de bujie.
sobolan
stiu ca uleiul ars e acid,eu l-am pastrat ca mai ung vreo garnitura cu el ceva,vreo balama de usa pe la casa etc.....e o poveste mai lunga cu uleiul ala in care tin camasile acum.....nu e ars de tot sa zic asa, fostul meu e46 a ajuns la un amic care i-a facut schimbul punand si el ca omu' 10w40 ca asa i-a zis "gigel" nustiucare.......l-am dat jos dupa doua zile(maxim 30km a mers) si i-am pus eu castrol c3 magnatec 5w40.....cu ala a mers bine mereu masina aia si nici nu manca ulei....
filtrele de ulei la strang tare la mana,cheia o pun la desfacut doar,probabil aici am gresit desi nu am mai avut probleme pana acum cu alte filtre.....
saiba de bujie pentru sonde...m-am gandit la asta dar uite ca mi-a scapat.....asta e....tine bine cu marsit deocamdata vad......

din ce spui tu ar trebui sa le duc camasile alea doua la un atelier la masina de honuit.....pai sa vorbesc maine acolo dar daca-mi ia din ele mai mult de 40-50 de sutimi deja is noi dar uzate sau care e cota minima la ele ??? s-dea dracii n ele radmasa.gif
sau varianta 2 mai de colt de strada ma gandeam sa dau cu smirghel de 2000 pe ud(ud adica ulei in cazul meu) la mana sa vad de se iau petele naibii.....asta in caz ca nu se iau cu periuta de plastic cum ai scris tu.....
BLUE R 19
Camasile sa le stergi cu o carpa cu TIX cu duritate mica, adica de culoare alba (este praf de marmura), apoi frecate cu ulei. Nu e nevoie de vreo honuire. Tix-ul ala vechiul de culoare maroniu-cenusiu (nu se mai gaseste) era din roci vulcanice, mult mai dur dar tot preferabil fata de schmirghel.
johnybic
daca rugina este de suprafata si superficiala se poate curata cu partea verde de la un burete de vase de preferabil dupa ce a fost folosit la spalatul vaselor o vreme ,il inmoi in ulei auto si freci usor cu el si sa vezi lucru wink.gif eu am facut lucrul asta la niste segmeni piston frantuzesti apoi i-am scufundat in ulei auto si acolo sunt si acum
sobolan
astea de uzina.....3 camasi arata la fel,una e impecabila....cred ca is irecuperabile.....asa arata dupa ce le-am frecat cu smirghel de 2000 pe ud(cu ulei) ....ce parere aveti ?

celalalt set e impecabil.... smile.gif a avut vaselina....
MuciX
Parerea mea este ca alea nu mai au ce cauta in motor, decat daca le duci la R1.
johnybic
Și eu cred la fel ca sunt irecuperabil din moment ce au fost curățate și arata așa cum văd în poze înseamnă ca rugina nu a fost de suprafață și a pătruns și în adâncime dar tu știi mai bine cum se prezintă live
nelu_1985
Exact cum mi-am inchipuit, nu mai prea merg aranjate;
In schimb merg alezate, honuite si bagate pistoane de 1.4 (76 mm) wink.gif
johnybic
alezarea si honuirea costa mai mult decat costa un set motor in stare buna ,in buzau se cere 150 pentru rectificarea vibrochenului (daca ai o masina la care costa vreo 1000 si ceva se merita) si eu am cumparat cu 200 nou la STD parerea mea ca nu se merita dar tu stii mai bine
sobolan
QUOTE(MuciX @ 17 May 2016, 15:46)
Parerea mea este ca alea nu mai au ce cauta in motor, decat daca le duci la R1.
*



r1 la camasi nu exista la dacie,nelu a spus mai jos: honuite si puse pistoane de 1400 ,aia ar fi un fel de r1 "romanesc"....


QUOTE(nelu_1985 @ 17 May 2016, 21:49)
Exact cum mi-am inchipuit, nu mai prea merg aranjate;
In schimb merg alezate, honuite si bagate pistoane de 1.4 (76 mm) wink.gif
*



stiu,am adus azi mecanicul acasa si tot asta mi-a zis si el,iar cu 1400 pe ele se cam subtiaza mult la baza,sub cota inelului de hartie....ultima cota....aia se subtiaza cam tare.....pana mea,el zicea ceva de genul : " merg puse pe o masina de om necajit care mai vrea sa traga de ea un an-doi si apoi s-o duca la rabla"....i le-am inmanat lui cu mare incredere radmasa.gif,da-le naibii,nu m-as apuca sa pun set de 1400 pe arborele meu cu palier mic.....
Chestia asta merge facuta la 1400 unde-s mai groase in carne camasile si le faci pentru pistoane de 1600,asa facui pe una mai demult....si mergea beton cool.gif

QUOTE(johnybic @ 17 May 2016, 22:58)
alezarea si honuirea  costa mai mult decat costa un set motor in stare buna ,in buzau se cere 150 pentru rectificarea vibrochenului
*



alezarea si honuirea le fac la pret de criza,am prieteni peste tot..... biggrin.gif

Cine are idee ??? pot face un bloc de 1300 sa pot pune pe el arbore cu palier marit ? sa-l dau la masina de honuit sau bohrstanga sa treaca cu ea prin capace ? teoretic ar merge,practic a facut careva ???
johnybic
Atunci dacă ai amici și faci la preț de criza ești norocos
sobolan
oi fi biggrin.gif ...... acum studiam niste chestii pe la mahle....se pare ca au segmenti pe cote de reparatii,cu 5 zecimi + pe r1 la dacia 1300......habar n-aveam de asta.....
DACIOTUL_97
De ce nu cauti un bloc cu palier marit daca vrei sa bagi set de 1400 ?
sobolan
am si un motor pe injectie pe-acasa,cu tot cu cutie si instalatia electrica aferenta completa.....n-are rost,ar mai fi originala ??? le tin si eu acolo ca planuiesc altceva cu ele,masina va ramane neschimbata....deajuns ca are linie audio Alpine+hu Alpine si alarma....e suficient.....
daca vreau palier marit apoi la urmatorul rk chelesc blocul,il duc la bohrstanga ,il fac palier marit si gata...mult mai simplu si fara batai de cap pe la rar si bani aruncati.....




Azi am centrat bine capota fata din balamale ca sa cada perfect cu aripile(am gresat bine si bucsile de la suruburile m10) .....am schimbat si robinetul de la calorifer cu unul nou asam radmasa.gif da' vad ca-i ok,ala vechi mergea actionat cu ranga doar, de acolo si clapeta rupta de la climatizare(am pus alta acum ceva timp in urma de mi-am belit dejtele pe sub bord in table si sufe).....acuma,in sfarsit,pot da si eu cald-rece de la bord smile.gif ......cu ocazia asta am pus si antigel pe circuit ca mergeam cu apa plata de la ultimul schimb de garnitura biggrin.gif

Ramane valabil ,cand ai dacie si mergi cu ea zi de zi gasesti ceva de facut la ea mereu biggrin.gif

Motorul a inceput sa traga bine de tot,il simt,probabil ca acum s-a pasuit perfect tot prin el....acum cateva zile am dat jos uleiul mobil 15w40 din ea si am pus elf 15w40....in general elf e de kko da' pe dacia 1300 bate orice ulei.....puneti-va uleiuri scumpe la dacia 1300 si puteti spune ca ati risipit banii aiurea....
De cand nu mai pierde ulei pe la filtru /teu sonde nu mi-a scazut presiunea la ulei mai jos de 4 la ralanti cu apa la 80-85......daca o accelerez f.f.putin sare la 6 imediat.....

Nu stiu daca am mai scris: Toba finala de inox....zornaia...am taiat-o cu flexu sa vad ce are in ea.....doua tevi tot de inox gaurite cu multe gauri,un separator tot de inox si mult span de la strung tot de inox.....zornaia una din tevi in separator,am dat jos din ea 1cm si am scos spanul ala idiot de tot,am incheiat-o la loc cu electrozi rutilici 318L in c.a. cu traf normal ,rezultat fara zgomote,toarce lin,scoate fumul mai liber.....

usor,usor aranjez tot pe ea.... happy.gif ...un turo pe bord i-as mai pune ca sa fie treaba buna.....


Nu-i inteleg frate pe unii de la bursa,ma tot chinui sa gasesc niste cleme de alea ce tin ornamentele de la praguri,e cineva la bursa care are,tot ii las mesaje ca vreau si eu contra-cost da' nu primesc raspuns.....parca am face trafic de droguri...... sleep.gif .....ce treaba tampita !
Stefan.alex78
Domn sobolan, daca doriti va ajut eu cu niste cleme din plastic. Sunt facute la imprimanta 3d din ABS si au in mare parte aceeasi forma ca cele originale. Daca doriti imi spuneti in privat.
Alex1300BV
de la ce vine pseudonimul?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.