Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1310 -Green Frog
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30
sobolan
ok,am inteles,mersi de sfat,asa o sa fac..... up.gif


ce reprezinta gaurile alea din bara fata ? se vad in poza....alea multe(am vazut ca-s la moda si la alte dacii,o fi avut chestia aia neagra de fibra sub bara ?spoiler ?).
nelu_1985
Exact, alea sunt gaurile de prindere pt. spoilerul de fibra si 2 dintre ele pentru suportii de numar. Probabil bara a fost inlocuita, pentru ca exista si bara cromata fara gauri pentru spoiler, doar 2 pentru numar.
johnybic
aha deci despre asta ziceai cai sora cu a mea ,este o sora mai mare cei drept si super frumoasa ,spor la treaba si multi km fara probleme
sobolan
azi iar n-a mai mers,merge in 3 in 2,da rateuri,se opreste etc.........am dat jos capacul la distributie,totul ok ...
Deci,pusa pe semne la distributie,pinionul de la del cu crestatura perpendiculara pe arbore,jumatatea mai mare la volant,luleaua pe 1,volant la semn,etc......reglat culbutorii EAA E (1235) ......invartit o tura de arbore luleaua pe 4 ,volant la semn reglat E AAE(4678) .....020A si 025E .....nu merge absolut deloc,cu capacul de la distributie dat jos aud cu face PSSSSSSSS in baie.....scapa,la naiba ,compresia in motor jos semn ca n-ar deschide valvele la timp....tachetii is ok,am dat iar chiulasa jos azi si am probat valvele....totul e ok,la naiba sa-l ia de dric ....
aveti vreo idee cu ce as putea sa-i fac inainte de a-i da foc ? nervii mei nu prea au limite dar in cazul de fata ceva nu miroase a bine cu motorul asta....
Jur ca nu-i primul motor de dacie pe care il fac dar asa ceva nu am vazut de cand sunt......

LE: culbutorii i-am verificat si prin metoda balans si ies ok si asa......
roby_1300_rap
QUOTE(sobolan @ 26 Oct 2015, 21:59)
azi iar n-a mai mers,merge in 3 in 2,da rateuri,se opreste etc.........am dat jos capacul la distributie,totul ok ...
Deci,pusa pe semne la distributie,pinionul de la del cu crestatura perpendiculara pe arbore,jumatatea mai mare la volant,luleaua pe 1,volant la semn,etc......reglat culbutorii EAA E (1235) ......invartit o tura de arbore luleaua pe 4 ,volant la semn reglat E AAE(4678) .....020A si 025E .....nu merge absolut deloc,cu capacul de la distributie dat jos aud cu face PSSSSSSSS in baie.....scapa,la naiba ,compresia in motor jos semn ca n-ar deschide valvele la timp....tachetii is ok,am dat iar chiulasa jos azi si am probat valvele....totul e ok,la naiba sa-l ia de dric ....
aveti vreo idee cu ce as putea sa-i fac inainte de a-i da foc ? nervii mei nu prea au limite dar in cazul de fata ceva nu miroase a bine cu motorul asta....
Jur ca nu-i primul motor de dacie pe care il fac dar asa ceva nu am vazut de cand sunt......

LE: culbutorii i-am verificat si prin metoda balans si ies ok si asa......
*



toate fac pssss radmasa.gif , ai verificat bujiile scoase daca dau scanteie scoase afara zic ?, nu are legatura ca merge in 3 cu nimic mecanic , e ori bobina , ori platina, ori la alimentare smile.gif asa am patit si eu smile.gif le-am luat la rand cu cartea in brate ( nu cu povesti de la nea costica si nea vasile ca merge asa si asa) smile.gif schimba bobina si platina ( verifica distanta cu lera nu cu ochiu)
sobolan
3 bobine am schimbat,platina e noua iar marca doduco,e pe 04 .......delcul e de pe o dacie din 98 functionala,e ca nou....ce sa mai verific ??? sad.gif
bujiile raman......

carbul acum e de pe o dacie din 98 ,e stas,ordinea de sub el ar fi.....galerie,garnitura,tavita aia,garnitura,pata calda,garnitura,cala textolit,gatnitura,carbelitor....
roby_1300_rap
QUOTE(sobolan @ 26 Oct 2015, 22:22)
3 bobine am schimbat,platina e noua iar marca doduco,e pe 04 .......delcul e de pe o dacie din 98 functionala,e ca nou....ce sa mai verific ??? sad.gif
bujiile raman......

carbul acum e de pe o dacie din 98 ,e stas,ordinea de sub el ar fi.....galerie,garnitura,tavita aia,garnitura,pata calda,garnitura,cala textolit,gatnitura,carbelitor....
*



bun , atunci fai distanta mai mare la platina un 0,5 , schimba bujiile si fisele , de obicei daciile din 96-99 (din cate am inteles eu de la niste prieteni au probleme cu pornirea ) , vezi daca plutitoru din carburator e la nivel ( si mie imi facea ceva asemanator, pornea motorul da nu statea in relanti trebuia sa il turez cand ridicam picioru de pe aceleratie se oprea , pana nu am reglat camera de nivel nu am avut liniste) , tie iti sta la relantiu motorul sau tre sa o tii din soc sau din acceleratie ?
sobolan
mie nu imi merge la ralanti,deabia si cu greu o pot tine accelerata dar moare si asa dupa 5 secunde....si nu merge ok,trepideaza,da rateuri etc....
acuma am verificat jocul la culbutori cu metoda supepei de ev atacate.....totul e ok.....ma tot rog sa gasesc ceva in neregula la ea dar nu gasesc......
acu vazui ca am si apa in ulei,am scapat din chiulasa prin circuitul de ungere cand am demontat-o.....deci am facut motorul asta brici si de cand l-am facut nu l-am vazut si eu macar 5 minute sa mearga bine.....
roby_1300_rap
QUOTE(sobolan @ 26 Oct 2015, 23:14)
mie nu imi merge la ralanti,deabia si cu greu o pot tine accelerata dar moare si asa dupa 5 secunde....si nu merge ok,trepideaza,da rateuri etc....
acuma am verificat jocul la culbutori cu metoda supepei de ev atacate.....totul e ok.....ma tot rog sa gasesc ceva in neregula la ea dar nu gasesc......
acu vazui ca am si apa in ulei,am scapat din chiulasa prin circuitul de ungere cand am demontat-o.....deci am facut motorul asta brici si de cand l-am facut nu l-am vazut si eu macar 5 minute sa mearga bine.....
*



auzi ai schimbat cumva furtunele de la carburator alea de la galerie si de la Teu ?
razvan1985
Nu ințeleg de ce ar avea probleme cu pornirea doar aceste modele,fabricate in intervalul expus de tine(probabil din cauza "meseriasilor atoatestiutori",ce si-au bagat mainile prin ele)...
Ov
inverseaza fisele pe diagonale si da-i o cheie wink.gif
nelu_1985
Mai parcurge odata ce am scris eu; tie iti scapa ceva 100%. Nu se poate sa nu mearga.
bucatzel
QUOTE(bucatzel @ 20 Oct 2015, 13:02)
Ultima Singura oara cand am patit asa ceva, reusisem sa pun delcoul intors cu 180 de grade.
*




QUOTE(Ov @ 27 Oct 2015, 10:56)
inverseaza fisele pe diagonale si da-i o cheie wink.gif
*



No, suntem deja doi cu ~aceeasi parere.
sobolan
QUOTE(Ov @ 27 Oct 2015, 10:56)
inverseaza fisele pe diagonale si da-i o cheie wink.gif
*



am facut-o si pe asta.....n-o ia...

QUOTE(nelu_1985 @ 27 Oct 2015, 11:08)
Mai parcurge odata ce am scris eu; tie iti scapa ceva 100%. Nu se poate sa nu mearga.
*



ce am uitat oare ????

QUOTE(bucatzel @ 27 Oct 2015, 12:41)
No, suntem deja doi cu ~aceeasi parere.
*



eu va multumesc ca postati aici .......

Azi dimineata mi-a spart toba mica......
ydaniel
A spart-o de la rateuri sau de la rugina?
nelu_1985
Ai desfundat pompa de benzina si conductele? Toba s-a spart din cauza gazelor de la benzina nearsa adunate in esapament, asta-i ori exces de benzina pt ca-i infundat returul, ori supape dereglate;
Vad ca nu reglezi dupa metoda scrisa de mine, regleaza supapele fiecarui cilindru cu el in compresie incepand de la 1 si continuand in ordinea de aprindere, apoi inca o tura de verificare. Daca ai tije indoite? Ai verificat?
Dupa ce il aduci cat de cat la cale, pune totusi delcou de 1,3 (cod 3230), ala de 1,4 de pe nustiu ce dacie din 98 nu e ce trebuie, are alte curbe de avans.
sobolan
QUOTE(ydaniel @ 27 Oct 2015, 14:16)
A spart-o de la rateuri sau de la rugina?
*



de la un rateu de kko si mi-au tiuit urechile juma' de ora......

@nelu:

mersi mult de sfaturi,am tinut cont de ele up.gif .......s-a rezolvat......azi am verificat-o iar pe lumina,un dinte decalat la distributie,patina slaba (totul s-a remediat) ....apoi am dat o cheie,a mers si dupa o ora iar n-a vrut......am dat jos bobina originala de plastic de sf gheorghe si am pus una normala.....merge PARFUM TOT.......pana cand nu stiu dar merge ceas biggrin.gif

Cu delcoul : stiu ca are alta curba de avans,asa se spune,eu nu prea as crede dar decat un gunoi din 84 cu jocuri mari de tot la contragreutati si uzura excesiva la came prefer un delcou decent de 1.4 .....o sa caut in remat unul ducelier dar bun !!!
Carbul e cel de 1.4 irm2am....cu ala de 1.3(irma) e o mare problema,scoate fum negru.....cred ca-s jicloarele ,au gaurile mai mari........si ala e tot un gunoi......
furtunee si tevile de la benzina is ok toate,am pus filtrul inainte de pompa,am pus si furtune noi la apa.....revin maine cu poze....
acuma ma chinui sa pot pune piciorusele de cauciuc de sub radiator(model nou) ca sa pot pune si eu un radiator mare.....ala mic e un gunoi veritabil lipit in 10ooo de locuri.......
o sa-i pun si un elv de dacie injectata(e pe drum) ca asa a fost ea cu elv,instalatia exista,releul este,butonul la bord este.......

are si bujii noi de azi,ngk,dupa cateva minute de mers se pare ca or sa prinda un caramiziu frumos pe ele,semn bun.... biggrin.gif
johnybic
salut sa scrii aici cum ai legat electroventilatorul si cu poze te rog frumos ,si a mea a avut electroventilator de fabrica ,la fel releul este cu toate firele pe el mai putin un papuc care este liber si banuiesc ca de el se leaga plusul de la GMV si butonul din bord este si cand apas pe el se aprinde becul si mai sunt doua fire negre langa radiator unde vine termocupla acum nu stiu daca acele fire chiar veneau la termocupla si cum as putea face legaturile in asa fel sa nu stric ceva ,am urmarit topicul unde se vorbeste intens de GMV si montaj am dat si ceva scheme jos dar majoritatea sunt scheme de montaj pentru auto care nu au avut din fabrica GMV ,banuiesc ca firul cel rosu de la electroventilator se leaga la papucul liber de pe releu si cel negru il leg la masa caroseriei dar cele daua negre de langa radiator de la termocupla cum naiba sunt amandoua de minus? scuze ca mi-am permis sa iti poluez topicul daca se considera inutil rog a fi sters[attachmentid=1628012013] [attachmentid=1628012014]
nelu_1985
Pentru montajul radiatorului mare cu picioruse si tampoane tip nou, procedezi astfel:

- tai cu dalta suportii vechi de pe traversa
- iei radiatorul nou, pui tampoanele pe picioruse si le manjesti cu vaselina
- montezi furtunul mare cu termostat pe radiator
- incadrezi radiatorul incat sa se potriveasca furtunul pe pompa de apa si sa ai 5 - 8 mm distanta fata de masca masinii
- vaselina de pe tampoane va lasa 2 urme rotunde pe traversa in care vei da 2 gauri de 14 mm (totusi masoara mijlocul tamponului)
- pui vaselina pe burghiu sa nu intre span mult in traversa
- ungi tampoanele cu vaselina si le montezi in traversa
- montezi radiatorul la pozitie si in partea superioara il fixezi cu o brida cu tampon pentru 1310 dupa '86.
- va trebui sa dai o gaura in masca pentru surubul de 6 care strange brida.

Instalatia exista pe masina, probabil si releul mare patrat pe contraaripa stanga;
+ ventilatorului se leaga la releu, iar masa la caroserie. Pentru termocupla ai firele iesite din instalatie langa contraaripa dreapta.
La modelul tau ai si buton in bord pentru pornire in cazul in care termocupla nu merge. Butonul are un led care se aprinde in ambele cazuri, elv pornit prin termocupla, sau elv pornit de la buton.
Rob3rto
Eu am radiator mare pe traversa de 1300 cu suportii originali si a venit la fix, n-a trebuit sa gauresc si sa tai nimic huh.gif
sobolan
QUOTE(johnybic @ 28 Oct 2015, 10:52)
salut sa scrii aici cum ai legat electroventilatorul si cu poze te rog frumos ,si a mea a avut electroventilator de fabrica ,la fel releul este cu toate firele pe el mai putin un papuc care este liber si banuiesc ca de el se leaga plusul de la GMV si butonul din bord este si cand apas pe el se aprinde becul si mai sunt doua fire negre langa radiator unde vine termocupla acum nu stiu daca acele fire chiar veneau la termocupla si cum as putea face legaturile in asa fel sa nu stric ceva ,am urmarit topicul unde se vorbeste intens de GMV si montaj am dat si ceva scheme jos dar majoritatea sunt scheme de montaj pentru auto care nu au avut din fabrica GMV ,banuiesc ca firul cel rosu de la electroventilator se leaga la papucul liber de pe releu si cel negru il leg la masa caroseriei dar cele daua negre de langa radiator de la termocupla cum naiba sunt amandoua de minus? scuze ca mi-am permis sa iti poluez topicul daca se considera inutil rog a fi sters[attachmentid=1628012013] [attachmentid=1628012014]
*



maine il iau si o sa vedem cand il pun.....eu am deja instalatia facuta din fabrica,cineva l-a scos si a pus paleti de plastic,macar de-i punea de aia de tabla nituiti si lasam asa.....
firele negre de langa furtun,de jos,in dreapta is de la termocupla,n-au polaritate,le pui cum vrei ......daca nu vrei sa-ti gauresti radiatorul si sa-i alamesti o piulita cu filetul termocuplei poti taia furtunul de jos,pui o teva cu o piulita sudata la filetul termocuplei(o faci pe strung) ...tot aia e....din releu ies doua fire ce duc la motor,maine iti spun eu care-s alea(daca le-oi mai dibui si eu)....sau aduc un electrician auto ca am unul destul de bun.....te tin la curent si iti explic eu tot.....
Poti arunca si un ochi aici : http://www.daciaclub.ro/Montarea-unui-elec...tor-t14591.html
PS : nu mi-ai poluat topicul,ma bucur ca posteaza lumea aici,asta ma motiveaza si pe mine mai mult in ceea ce fac.....


QUOTE(nelu_1985 @ 28 Oct 2015, 13:16)
Pentru montajul radiatorului mare cu picioruse si tampoane tip nou, procedezi astfel:

- tai cu dalta suportii vechi de pe traversa
- iei radiatorul nou, pui tampoanele pe picioruse si le manjesti cu vaselina
- montezi furtunul mare cu termostat pe radiator
- incadrezi radiatorul incat sa se potriveasca furtunul pe pompa de apa si sa ai 5 - 8 mm distanta fata de masca masinii
- vaselina de pe tampoane va lasa 2 urme rotunde pe traversa in care vei da 2 gauri de 14 mm (totusi masoara mijlocul tamponului)
- pui vaselina pe burghiu sa nu intre span mult in traversa
- ungi tampoanele cu vaselina si le montezi in traversa
- montezi radiatorul la pozitie si in partea superioara il fixezi cu o brida cu tampon pentru 1310 dupa '86.
- va trebui sa dai o gaura in masca pentru surubul de 6 care strange brida.

Instalatia exista pe masina, probabil si releul mare patrat pe contraaripa stanga;
+ ventilatorului se leaga la releu, iar masa la caroserie. Pentru termocupla ai firele iesite din instalatie langa contraaripa dreapta.
La modelul tau ai si buton in bord pentru pornire in cazul in care termocupla nu merge. Butonul are un led care se aprinde in ambele cazuri, elv pornit prin termocupla, sau elv pornit de la buton.
*




obiectiv ca de obicei up.gif .....asa am vrut sa fac,am luat o dalta sa dau jos porcariile alea patrate de pe traversa si ce crezi? chiar din prima s-a rupt un suport de ala cu o bucata de vreo 2-3cm din traversa biggrin.gif si traversa e sanatoasa,cum naiba??? ....a trebuit sa aduc MIG-ul tocmai de la 50km distanta ca sa-mi repar traversa...
Plin de draci,am taiat piciorele de la radiator cu un flex mic,l-am incadrat la loc,sus am dat o gaura de 7mm ca sa ma pot juca putin si din tamponul ala de sus....a iesit brici.....n-avea rost sa chinui traversa pentru un radiator care pana la urma e consumabil........

QUOTE(Rob3rto @ 28 Oct 2015, 20:41)
Eu am radiator mare pe traversa de 1300 cu suportii originali si a venit la fix, n-a trebuit sa gauresc si sa tai nimic huh.gif
*



n-ai traversa originala,masina ta a fost "lucrata" poate wink.gif


Maine o tai la remat sa caut un delcou Ducelier si un capac la cutia sigurantelor pentru ca cel existent e cam muci ! vad eu de ce bunati mai dau p-acolo....... happy.gif
Stau cu frica la c&r sa nu-mi dea apa la ulei,cand am scos chiulasa iar alaltaieri(deh mesterii batrani aka sabotorii mi-au strans tare vreo 3 supape,patina de la lant era slaba din surub,ce sa mai zic sleep.gif ) am fost atent si am rupt aderenta intai miscand stg-dr si apoi am saltat-o in sus......daca am deranjat cilindrii am pus-o.......am de lucru iar....
Sfat : daca aveti rabdare faceti supapele la mana(stanga-dreapta,sus-jos) ,pasta putina si ulei....ies PERFECTE.....lasati bormasina,aia e pentru lenesi !!!
Inca ceva....daca se merge maxim 5-10 km cu supapele stranse(fara joc) nu cred sa pateasca nimic scaunele,eventual cu cagula scoasa de la carburator si accelerata pe la 5000rpm turnati aapa de canal cu o seringa prin carburator.....macar admisiile se vor spala.....deci atentie mare la jocul termic...prefer un joc mai mare si un consum mai mic decat un joc mic sau inexistent si pot arde o supapa doua si-mi dau de lucru....
Cea mai ok metoda din cele 3 stiute de mine e asa....
Cu pipa de la delc pe 1 si semnul pe volant la vedere se regleaza supapele 1235 EAAE ,apoi la fel cu pipa pe 4 si semn se regleaza supapele 4678 EAAE ....joc 0.20 pe A ai 0.25 pe E !
Pistonul 1 si supapa 1 din cele 8 is cele de la volant !!!!!
Vad eu....va tin la curent cu tot.......chiar vreau sa atestez masina asta dupa ce o vopsesc,pacat ar fi sa n-o fac........momentan troaca toarce de te unge la inima.....
Ulei folosit : o posirca de 25 de lei/3l facut de setcar 20w40.....bun de rodaj...presiune la ulei 5 in ralanti cu apa la 85 .....motorul are o linie de nota 10 !!!

sa restaurez asta ? ce parere aveti ? da bine pe dacia mea ? eu am de aia neagra pe care scrie DACIA cu alb...
maho
QUOTE(sobolan @ 28 Oct 2015, 21:21)
un radiator care pana la urma e consumabil........

In mod normal n-ar trebui sa fie, daca bagi mereu ce trebuie in el.
QUOTE(sobolan @ 28 Oct 2015, 21:21)
Maine o tai la remat sa caut un delcou Ducelier si un capac la cutia sigurantelor pentru ca cel existent e cam muci ! vad eu de ce bunati mai dau p-acolo....... happy.gif

Vezi poate mai gasesti o pereche de capace de plafoniera ca ale tale, intregi; dau o bere. rolleyes.gif
In privinta siglei... as zice s-o lasi cum a facut-o "mama ei".
sobolan
o bere de aia mare chiar......sa vedem,nu pot promite pentru ca am vazut ca si prin remat devin raritati junghiurile astea de masini dar s-a notat..... happy.gif

care imi spune ce planetare am ? scurte sau lungi ? unii zic ca-s scurte,altii zic ca-s lungi.......cum imi dau seama cu ele nedemontate ??? stiu ca erau ceva difetente la etansare la cutie dar nu-mi mai amintesc ce si cum....ideea e ca o sa umblu si acolo....
iulica89
Lungi sunt planetarele. Daca planetarele intra in cutie(pe semering) sunt lungi-asa au fost pana-n 85-86.
sobolan
tnks smile.gif ...o sa verific eu maine sub ea sa fiu sigur,asa banuiam si eu ca-s lungi,am banuit eu bine ca e o diferenta la etansare la simering....uitai,au trecut ceva ani de cand nu am dacie...
johnybic
si dacioara mea a avut GMV din fabrica si a fost schimbat cu palet montat pe fulia pompei de apa,instalatia electrica exista dar nu eram sigur cu polaritatea firelor de la termocupla,acum ca mai lamurit il pot monta linistit am tot ce imi trebuie radiator mic cu termocupla ,si electroventilator cand am sa am timp am sa il montez ,precizez ca am urmarit topicul dedicat GMV-ului dar un singur baiat spunea ca a montat pe instalatia existenta deja GMV-ul dar fara prea multe detalii,mersi si spor la treaba cu batranica uite si o poza cum arata cu emblema vultur in loc de dacia,eu cred ca ii confera mai multa personalitate vulturul
sobolan
QUOTE(johnybic @ 29 Oct 2015, 10:06)
eu cred ca ii confera mai multa personalitate vulturul
*



si eu cred......ramane vultur !!!

azi am mai mesterit una-alta,carcasa filtrului de aer e cam ruginita dar n-as vrea s-o revopsesc,se sterg inscriptiile de pe ea si ar fi pacat,am uns-o bine cu motorina,se mai conserva un pic,filtrul de aer nou(de ala ieftin ,eu nu tin filtrul de aer mai mult de 1-1500km oricum)......maine pun alta pompa de frana,cea existenta nu e ok la garniturile bazinului,bazinul e fisurat,etc......am luat si supapa aia unisens de la servo,cea de pe ea e crapata f.putin si nu am vazut-o din prima,de aia nu prea avea frana....

LE: vasul din sticla a fost ultimul gasit din cele cateva dacii casate si abandonate intr-o curte.....al meu era fisurat,asta-i intreg smile.gif
Bornele sunt de bronz si sunt super-smechere,n-am mai vazut modelul asta niciodata !


cine imi poate spune daca garnitura aia de pe servo in care intra supapa se poate schimba...mi se pare largita rau !

azi am pus o pompa de uzina buna din remat....decat asam noua mad.gif ,vechea pompa scapa lichid pe la spate,il dedea in servo.....
maho
Esti sigur ca pe a ta a fost servo din fabrica ? unsure.gif
dstdan
In legatura cu ELV pus pe radiator mare, iti recomand din cel cu 4 pale mari, si motorasul mai mare (e mai de putere , zic) si baga un debit de aer mult mai mare ca cel cu multe pale la elice, de pe injectie.
Am avut si eu modificarea asta vreun an (cu ventilator cu multe pale) , iar zilele astea am schimbat ELV , tot la un sfat, cu cel cu 4 pale mari, si scade temperatura (cand e cazul) in 20 sec., cu celalalt ii lua vreo 2-3 minute.
sobolan
vaselina sub ornamente face bine,maine ii bag ceara anticoroziva prin lonjeroane.....sincer dar nu ma asteptam sa dau de tabla asa buna pe o masina asa veche....
am deja si ELV-ul ,e model vechi cu 4 pale,e ca nou,cat despre debitul de aer elv-model vechi vs elv -model nou nu pot spune decat ca-s cam la fel .....asta vechi face zgomot si vibreaza iar ala model nou e mai silent si nu topaie peste tot.....la cilindreea asta de 1.3 e suficint radiator mare,elicie de plastic + deflector....o sa caut unul bun de undeva.....iarna carton in bot si toate cele bune.....Atentie: cei cu elv n-au de ce sa puna cartoane la raditor iarna....

Am montat si defazorul(sau cum naiba sn) ,multi spuneau sa-l arunc,oameni priceputi nu alta....mie mi se pare ca ala e facut sa atenueze vibratiile generate de motor catre caroserie pe anumite plaje de turatii......scutul e ca nou,negru si lucios,o sa ma iau de suportul bateriei......trebuie sa rezolv pana la capat cu franele(am un etrier blocat) ,sa verific ok caseta de directie(dupa ce o dau jos) si la primavara o vopsesc(dupa ce schimb aripa sau poate o repar la sudura MIG,incerc)...... smile.gif
sobolan
QUOTE(maho @ 30 Oct 2015, 14:29)
Esti sigur ca pe a ta a fost servo din fabrica ? unsure.gif
*



nu cred ca a avut,parerea mea...pai si daca are cu ce incurca ? eu stiam ca prin anii 98 s-a dat o directiva ceva prin care te obliga sa pui.....eu asa stiu...oricum,nu e nimic rau ca are servo,iti salveaza muschii e la picior smile.gif

in sfarsit azi am dat si eu de vreo 2-3 puncte de rugina superficiale biggrin.gif .....grund,si maine dau cu autovapant si pe-acolo......masina asta e mai buna in tabla decat renoul meu din 98.....ce dracu ??? blink.gif

cu stergatoarele,is ok ele dar am nuturile roase pe butucul masinii la sofer.....stiu ca se punea surub de 3 parca.....dau gaura in butuc direct cu bratul pe el ,sau cum naiba fac ? sad.gif butucul ala e din aluminiu tot sau e presat pe vreun ax metalic,n-as vrea sa stric si de aia intreb !!!
maho
Eu zic ca n-a avut servo (modelul e cam identic cu al meu). Evident ca nu incurca cu nimic (doar adauga in plus niste componente care uneori creeaza probleme pe care o pompa fara servo nu le are). Daca-i buna si functioneaza corect, te ajuta, dar daca incepe sa fasaie sau altceva, e mai complicat de rezolvat. Asta-i dezavantajul, avanteje sunt ca-ti economisesti musculatura, si (deloc de neglijat) poti face itp-ul oriunde (putine statii mai au pedometru); nu cred c-a fost vreo directiva in sensul adoptarii servo, nu te poate nimeni obliga sa modifici dotarile din fabrica ale masinii, doar... sa ai frane care sa corespunda la itp. Faptul ca n-am servo nu ma deranjaza deloc.
Cam astia ('83-'84) au fost ultimii ani in care daciile au avut tabla buna, dupa aia a fost din ce in ce mai rau, din motivele cunoscute.
Poti incerca sa infasori 2-3 ture de banda de teflon pe nuturi, ca sa nu te mai complici cu gauritul.
ydaniel
NU da gaura,cauta nuturi!
Eu am cautat si am gasit!-desi ma interesa mai mult saiba de cauciuc si inelul cromat!
sobolan
QUOTE(maho @ 1 Nov 2015, 11:25)
Eu zic ca n-a avut servo (modelul e cam identic cu al meu). Evident ca nu incurca cu nimic (doar adauga in plus niste componente care uneori creeaza probleme pe care o pompa fara servo nu le are).


merge ok,nu scapa presiune,etc........eu o vad ok !

QUOTE(ydaniel @ 1 Nov 2015, 16:34)
NU da gaura,cauta nuturi!
Eu am cautat si am gasit!-desi ma interesa mai mult saiba de cauciuc si inelul cromat!
*



am cautat dar nimic....mai vedem....

Momentan intampin o probleme tampita de-a dreptul......motorul merge ceas dar cand accelerez brusc nimic,moare.....jiclorul cioc de papagal pisha destul de energic si drept,jiclorul cu bila din cnc e ok ,cel cu bila de pe cioc e ok......nustiu ce muma ciorilor o avea......supapa la servo e ok,futunul e ok,nu pierde nimic pe nicaieri,furtunul cu diuza de la carbelitor e nou.....curios ohmy.gif

azi am dat caloriferul jos si am continuat....
ydaniel
Arata f bine motorul!Pe carcasa de filtru aer scrie: I mecanica codlea?
Cauta alt carburator,vezi CE face.
sobolan
QUOTE(ydaniel @ 1 Nov 2015, 20:58)
Arata f bine motorul!Pe carcasa de filtru aer scrie: I mecanica codlea?
Cauta alt carburator,vezi CE face.
*




da,asa scrie....caut alt carburator....
om_bland
Vezi sa izolezi bine acolo caloriferul el avea perdelute de cauciuc sau ceva de genul.... trebuie sa nu ai aer mult rece de afara ca altfel... nu vei avea caldura iarna... Aeroterma sa fie bine etansata cu silicon , are 6 suruburi smile.gif. Caldura iarna la ele este destul de slaba sa nu te sperii smile.gif
sobolan
slaba ? pai iarna puteam sa fac baie intr-o dacie din '78...dadea o caldura insuportabila si nu glumesc......
ydaniel
Pt caldura pune thermostat de 89gr vernet.
Pune burete tip purfix/termopan pe conturul grilei calorifer.
Da jos aeroterma,curata'o si verifica motorasul si periile.
sobolan
Vesti proaste....nu prea mai sunt dacii in remat ohmy.gif ....am mai arestat eu una alta de p-acolo......poza 2 ......am dat de 4 roti CMS Taurus si seful de-acolo nu mi le da.....tre' sa ma tin de el !!! smile.gif
Am gasit si o aripa buna de 1300 de stanga ca a mea e cariata dar e Gri mad.gif ,tre' sa revopsesc masina oricum asa ca nu e mare belea.....am luat-o ! smile.gif

Vesti bune : ultimul carburator nou(poza 1) din galati a ajuns la mine....masina merge pusca/glont/perfect smile.gif
Nuturile de la stergatoare(axele/butucii) is OK .....bratele is praf,roase pe interior......tre' sa caut brate sau pun sistem nou cu piulita si-s boier(desi n-as vrea) .......

@ydaniel......cu gmv ai si caldura iarna si racire ok vara si nici muci albi pe epurator nu mai apar.....avantajele unui ELV is multiple....


LE: in poza 3 ,am lonjeroane dublate oare ca la r12 ? fosta dacie nu avea acea nervura pe mijloc !!!
95bogdi
asa e lonjeronul ?
asa am eu...si asa e la gordini din ce am vazut
sobolan
pai cam asa e.....da' ce naiba,dacia mea e gordini ? ohmy.gif o fi fost refuzata de la export ca moshuletul(unicul proprietar) nu parea genul de om care arunca banii in masina prea mult ca sa stea el sa-i faca upgrade de lonjeron......o fi fost vreun mic racer radmasa.gif
btw,am vazut ca e o dacie la bursa cu aceleasi lonjeroane din fabrica,cica export columbia taxi ........

LE : azi am gasit doua presuri ILBO de fata (de alea cu tepi ca noi) pe canadiana(1986) si le-am transfert la je .....
Am mai luat 3x ceara anticoroziva la tub de 500ml (spray cu furtun lung cu duza cu 3 gauri) = 90 ron ,un fleac radmasa.gif ,sper sa-mi ajunga sa bag bine peste tot prin lonjeroane/dubluri etc.....la praguri bag ulei de motor(nefolosit)...infund scurgerile si o las asa pana la prima ploaie...
ydaniel
De unde ai pescuit carburatorul?
Eu caut macar unul nou.
sorin105
QUOTE(sobolan @ 3 Nov 2015, 18:53)
pai cam asa e.....da' ce naiba,dacia mea e gordini ?  ohmy.gif   o fi fost refuzata de la export ca moshuletul(unicul proprietar) nu parea genul de om care arunca banii in masina prea mult ca sa stea el sa-i faca upgrade de lonjeron......o fi fost vreun mic racer radmasa.gif
btw,am vazut ca e o dacie la bursa cu aceleasi lonjeroane din fabrica,cica export columbia taxi ........

LE : azi am gasit doua presuri ILBO de fata (de alea cu tepi ca noi) pe canadiana(1986)  si le-am transfert la je .....
Am mai luat 3x ceara anticoroziva la tub de 500ml (spray cu furtun lung cu duza cu 3 gauri) = 90 ron ,un fleac radmasa.gif  ,sper sa-mi ajunga sa bag bine peste tot prin lonjeroane/dubluri etc.....la praguri bag ulei de motor(nefolosit)...infund scurgerile si o las asa pana la prima ploaie...
*


Aceea nervura este pusa pe masiniile de export in special pentru America latina.
Lonjeroane cu dubluriile acestea am si eu pe o dacie sport din'85,este vorba de o ''calitate'' extra..
eye88full
asa am si eu lonjeroanele si a mea e din '77 .. faina Dacioara, ma bucur ca i-ai dat de cap la motor...eu nu-i dau la a mea...
nelu_1985
Cele cu lonjeroane duble au si intarituri la suportii de tendoane spate. Cu prima ocazie cand intru sub gordina ( ph34r.gif ) mea fac poze.
Pana una alta am o poza cu un gordini adevarat [attachmentid=1628012749]
sobolan
QUOTE(ydaniel @ 3 Nov 2015, 20:01)
De unde ai pescuit carburatorul?

*



iti pot gasi bune prin remat......ce zici ??? noi nu mai gasesti nici de acum intr-o suta de ani....

QUOTE(sorin105 @ 3 Nov 2015, 20:58)
Aceea nervura este pusa pe masiniile de export in special pentru America latina.
*



hopa.....deci masina mea a fost pentru export.....faina treaba..... up.gif


QUOTE(eye88full @ 3 Nov 2015, 20:59)
asa am si eu lonjeroanele si a mea e din '77 .. faina Dacioara, ma bucur ca i-ai dat de cap la motor...eu nu-i dau la a mea...
*



ce are ? detaliaza......cu ajutorul colegilor si ce mi-am amintit si eu de cand aveam dacie s-a rezolvat.....ma si doar mi-e rusine rau sa spun dar in 2003-2006 am lucrat la Dacia......va rog sa ma scuzati ca-s prost,am uitat,daca ma pun pe-un logan sau renault pana in clio 2 desfac orice cu o mana la spate si un ochi inchis......din 2009 nu mai am dacie,is 6 ani......

QUOTE(nelu_1985 @ 3 Nov 2015, 21:40)
Cele cu lonjeroane duble au si intarituri la suportii de tendoane spate. Cu prima ocazie cand intru sub gordina ( ph34r.gif ) mea fac poze.



astept poze si eu !!! smile.gif

ce mama ciorilor....m-a phootot un surub azi la suportul ce se prinde pe blocul motor....are 3 suroabe m8 ,nu puteam s-o las in doua,sau puteam ? huh.gif ...unul din ele m-a chinuit pe putin o ora,adica puteam sa-l infiletez la graba/mantuiala si gata.....dar nu,mie daca nu-mi iese treaba ok stau pana rezolv......tampenie mai mare decat suportii de motor la dacie nu am mai vazut....a trebuit sa ridic motorul sus(cu o scandura in baie si cricul,daca am deformat baia am pus-o) si sa slabesc intre cutie si motor ca sa fuga acel suport de la o gaura fix 1mm ......ce tampenie CRUNTA domnilor.......cand umbli acolo la dacie esti halit,la naiba ca la toate am patit la fel......la aia din 98 m-a apucat plansul,jur.....
am pus suruburi noi,iar la tampoane am pus piulite cu frana si iar suruburi noi cu saibe de inox....
nu cred ca ati mai vazut dement ca mine care la ora 2.00 am iese de sub masina......la vara am de gand sa plec cu ea in italia,pana atunci trebuie sa termin tot la ea,s-o inmatriculez si talpa nene biggrin.gif
ydaniel
Confirm si eu ca cele care au lonjeroanele intarite au un profil U care tine suportul tendonului.
Mare lucru nu cred ca face,doar cand e masina f incarcata si cu ceva rugina la tabla.
sobolan
QUOTE(ydaniel @ 4 Nov 2015, 13:33)
Mare lucru nu cred ca face
*



ar fi ceva totusi....ma rog.....

Ca tot ma plangeam ca masina asta n-are rugina....iote ca a avut la suportii de cric pana la planseu(boala lor generala,acolo se aduna pamant si unii neglijeaza) biggrin.gif :
nelu_1985
cu electrod de 2,5?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.