Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1310 -Green Frog
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30
razvan1985
Daca folosesti furtune combustibil,Vm Comp,vei avea o surpriza neplacuta,in 3-4 luni sunt gata(crapate irecuperabil),si asta daca le montezi acum,pe vreme rece,ca la caldura rezista 1 luna,eu am patit-o si cu burdufe de planetara,puse pe masina,nerulata,iar intr-o luna s-au facut praf,singurele repere utilizabile de la ei sunt furtunele sistemului de racire. ;-)

1 Jan 2016, 13:29:
E nou,i s-a belit eticheta cand l-am spalat...:-(
[attachmentid=1628018597] [attachmentid=1628018598]
sobolan
Ai pm.....mersi mult !!!
cu furtunele m-ati lamurit...n-o sa mai pun decat de alea bune,luni is la unix sa vd ce gasesc....eu,la vechea berlina,pusesem tot vm comp si au dus mult.....totusi toate furtunele care is pe ea acuma is de vmcomp(peste tot) si par a fi destul de ok......alea ale ei erau muci/putrede sau tari ca plasticul,am aruncat tot smile.gif
Azi am pus fulia mica pe pompa de apa,la vara ii pun elv,am instalatia facuta deja din fabrica,mai tre' sa caut prin remat un radiator bun cu gaura filetata sau daca nu ii pun t-eu pe furtunul de la radiator,la retur,jos,tot aia e......vad eu...ideea e ca dracu' asta de radiator e de ala bun dar lacrimeaza pe sub el ,nu mult dar pierde.......vad eu......
Am pornit-o si la rece pana se duce apa pe la 50-60 imi cam zornaie lantul la distributie,suspectez patina,era semi-uzata,am spus ca-i de uzina si mai merge....am gresit......lantul a fost verificat bine vizual si nu pare a avea mai nimic.....si uleiul meu de 20 lei/3 litri e de kko,probabil ca-i ciment la temperaturile astea si pana se fluidizeaza bine nu unge corect,la vara ii pun un ulei mai bun si patina noua.....cutia pare a avea prenadez in ea radmasa.gif primele 5 minute....a naibii t90......

LE: ma poate ajuta cineva cu releul de semnalizare ,la legaturi ???
am expus problema aici : http://www.daciaclub.ro/Releu-de-Semnaliza...t52255-s30.html
ydaniel
LA cutie daca vrei sa mearga nine si iarna pune 75w90.
sobolan
QUOTE(ydaniel @ 3 Jan 2016, 17:53)
LA cutie .... pune 75w90.
*



s-a notat......pun dupa ce pun si simeringuri noi ca-mi lacrimeaza pe la planetare.....sau dupa ce-i pun o cutie in 5(nu-s adept dar poate-i pun cu ocazia asta si niste planetare de papuc de alea groase si impusc mai multi iepuri deodata) ,mai vad eu ce-o mai fi pana la vara.....eu am planetarele bune,nu bat darrrrr au burdufele cam imbatranite,se pot rupe oricand......cea mai murdara treaba sa umbli prin planetare,nu mai spun ca-ti vine sa dai la peste cand dai de cate un splint intepenit.....poate n-am norocul asta....

Azi am pregatit electromotorul scurt cu perii noi si bucse noi.....in rest pare sa fie ok ca si uzura....l-am probat pe o baterie,merge de-l ia naiba up.gif ....ideea e ca are putere mai mare asta si ia mai putin curent,il vad mai fiabil cumva....

Se pare ca am facut bine ca am pus alternator de 50A(desigur revizionat complet cu rulmenti , perii noi,fulie noua etc ),ala al ei era terminat la perii si la rulmenti......am impresia ca si electromotorul ei e la fel de obosit....cine naiba sa-l verifice ? sleep.gif
sobolan
azi am scapat doua aripi de la revopsire,se pare ca smirghelul de 3000,apa,polishul si rabdarea fac minuni.....vremea e ok,am dat jos sculele din pod iar radmasa.gif
ydaniel
Vreo saptamana va fi mai cald apoi ninsori.
sobolan
as fi putut s-o fac dar intampin un fenomen al naibii de ciudat ,daca cineva imi poate da un sfat ii raman dator ,problema e asa :
vopsesc si crapa vopseaua veche pe dedesubt ,a naibii ca am curatat aripile spate pana in tabla,am dat cu grund si am vopsit,pana aici OK ,o aripa nu mi-a iesit,am mai scarmanat-o pe ici pe colea ca s-o revopsesc si nu pot ptr ca daca ma ating de ea cu alt stat de vopsea crapa tot pe dedesubt(ULTIMA POZA).......si e acelasi tip de vopsea,chiar si la spritz-chit crapa(am folosit de ala la spray).....e vopseaua de kko sau imi scapa mie ceva ???? ,ideea e ca si la aripa fata am patit asa,vopsea data azi,retusata peste 3 zile,dupa 10 minute toata aripa s-a transformat in piele de crocodil.....nu inteleg....nu-s vopsitor si poate ma ajutati va rog,am mai vopsit masini da' asa ceva n-am mai patit,toate au un inceput in viata biggrin.gif ...
portbagajul imi cade ca dracu,ori o fi fost incercat cu vreun levier de-a lungul vietii,ori e defect de fabrica ori nu inteleg eu anumite chestii,muma ciorilor da' mai mult de atat nustiu ce sa ii fac ! sa umblu "la cald" la unghiurile balamalelor putin dar sa vina caldura....

in rest mi-a iesit sticla,lampile spate cad ok acum cu garnituri de dacie model nou....e bun smile.gif
johnybic
Of boala grea cu portbagajul și la mine este așa dar nu așa tare cred ca ceva probleme de fabricație gen lasă că merge și așa și așa au ajuns sa meargă
BLUE R 19
Eu am avut ocazia sa se umfle de la apa chitul intarit, din cauza ca am folosit intaritorul altui chit. Asta sau nu ai respectat reteta la altceva (vopsea, solventi...), incompatibilitate intre ceva elemente, vopsea neuscata complet poate.
Daca stratul vechi creeaza problema trebuie indepartat, nu are rost sa mai aplici peste el. Spuneai ca este aceeasi vopsea, dar solventul, proportia ?

bogdan2001
QUOTE(sobolan @ 9 Jan 2016, 18:57)
as fi putut s-o fac dar intampin un fenomen al naibii de ciudat ,daca cineva imi poate da un sfat ii raman dator ,problema e asa :
vopsesc si crapa vopseaua veche pe dedesubt ,a naibii ca am curatat aripile spate pana in tabla,am dat cu grund si am vopsit,pana aici OK ,o aripa nu mi-a iesit,am mai scarmanat-o pe ici pe colea ca s-o revopsesc si nu pot ptr ca daca ma ating de ea cu alt stat de vopsea crapa tot pe dedesubt(ULTIMA POZA).......si e acelasi tip de vopsea,chiar si la spritz-chit crapa(am folosit de ala la spray).....e vopseaua de kko sau imi scapa mie ceva ???? ,ideea e ca si la aripa fata am patit asa,vopsea data azi,retusata peste 3 zile,dupa 10 minute toata aripa s-a transformat in piele de crocodil.....nu inteleg....nu-s vopsitor si poate ma ajutati va rog,am mai vopsit masini da' asa ceva n-am mai patit,toate au un inceput in viata biggrin.gif ...
portbagajul imi cade ca dracu,ori o fi fost incercat cu vreun levier de-a lungul vietii,ori e defect de fabrica ori nu inteleg eu anumite chestii,muma ciorilor da' mai mult de atat nustiu ce sa ii fac ! sa umblu "la cald" la unghiurile balamalelor putin dar sa vina caldura....

in rest mi-a iesit sticla,lampile spate cad ok acum cu garnituri de dacie model nou....e bun smile.gif
*



Asa am patit si eu la Dacia portocalie din 77',am incercat sa ii retusez aripa fata si se umfla cea veche.Dupa mai multe smirgheluiri si grunduiri a iesit bine.
sobolan
QUOTE(johnybic @ 9 Jan 2016, 21:29)
....cred ca ceva probleme de fabricație gen lasă că merge și așa și așa au ajuns sa meargă
*



mda,pare-se ca ai mare dreptate.....

QUOTE(BLUE R 19 @ 9 Jan 2016, 21:44)
vopsea neuscata complet poate.,la naiba asta banuiesc si eu....

Daca stratul vechi creeaza problema trebuie indepartat, nu are rost sa mai aplici peste el. Spuneai ca este aceeasi vopsea, dar solventul, proportia ?

Daca stratul vechi creeaza problema trebuie indepartat, nu are rost sa mai aplici peste el. Spuneai ca este aceeasi vopsea, dar solventul, proportia ?
*



aceeasi vopsea,acelasi solvent,stratul vechi e unic si are 3 saptamani poate,sau doua,nu mai retin.....pai ratia ar fi cam 3 vopsea si 1 solvent sau chiar mai mult solvent,la ochi,asa fac mereu......indepartata ? iar dau luneta jos ? nicidecum,nu mai vreau asa.....tre' sa fie o solutie ceva.....cat timp ii ia sa se usuce oare ???


QUOTE(bogdan2001 @ 9 Jan 2016, 21:51)
Asa am patit si eu la Dacia portocalie din 77',am incercat sa ii retusez aripa fata si se umfla cea veche.Dupa mai multe smirgheluiri si grunduiri a iesit bine.
*



ce rahat sleep.gif ...aia am patit si eu.......
Daciotul_98
QUOTE(sobolan @ 9 Jan 2016, 18:57)
portbagajul imi cade ca dracu,ori o fi fost incercat cu vreun levier de-a lungul vietii,ori e defect de fabrica ori nu inteleg eu anumite chestii,muma ciorilor da' mai mult de atat nustiu ce sa ii fac ! sa umblu "la cald" la unghiurile balamalelor putin dar sa vina caldura....
*



E posibil sa fi avut vreun impact in partea dorsala a masinii, uite de exemplu cum pica la taxiul vecinului si cum pica la cla (fosta mea dacie-unde sta mai sus din cauza chederului tare)
sobolan
QUOTE(Daciotul_98 @ 9 Jan 2016, 22:21)
E posibil sa fi avut vreun impact in partea dorsala a masinii,
*



e posibil dar orice impact reparat foarte bine tot lasa urme iar eu mi-am petrecut mai bine de o ora sub ea si prin portbagaj cu ea dezechipata si nu gasesc urmele.......nu pare a fi avut nimic,inclin mai degraba la o greseala de fabricatie,masina a fost pentru export si data inapoi la vanzare in tara,stiu sigur asta,ma intreb de ce oare ca stiu clar ca au iesit dacii cu defecte vizuale destule pe banda(usi care nu se aseaza ok,portbagaje,alte mici defecte estetice,probleme mici mecanice care in graba nu puteau fi remediate,etc....) .....deci totul e posibil dar urme de accident nu are pe nicaieri in general si nici la spate....nici pe aripile spate,nici la lonjeroane,nici la fusta spate,nici la planseul portbagaj.....nimic......stiu ca la un moment dat a fost lovita usor in stanga fata,aripa fusese revopsita(si eu am inlocuit-o iar ca era ruginita dar inainte de a o arunca am si studiat-o sa vad urmele si intr-adevar fusese indreptata pe o portiune de vreo 20 de cm chiar dupa faruri) am gasit ochelarul de tabla usor deranjat dar si atunci m-am uitat ok peste tot si nu vad nimic pe la lonjeroane,semi-aripi,contra-aripi....nimic serios.....eu am mai detinut 3 dacii,cu una am avut niste incidente mai serioase si am dat-o pe mana unui profesionist care a scos-o perfect,vizual era perfecta dar daca stii unde sa te uiti iti dai seama usor,chiar si o cuta mica de 5mm la un lonjeroane poate ascunde ceva wink.gif ......regula e ca dupa un accident poate sa fie ea facuta de cel mai smecher meserias dar tabla nu mai arata ca dupa iesirea din matrita/abcant iar chitul e sesizabil/detectabil usor relativ la dacie mai ales pe elementele de rezistenta .....urme raman,oricum le-ai masca dar masina asta n-are urme de asa ceva !

LE: eu o sa scot portbagajul de pe dacia cealalta din '86 si il pun pe asta,daca cade ok ii F#T in dos pe inginerii dacia si tare cred ca o sa cada mai ok ca ala vine mai drept la margini,l-am studiat eu bine.....alta vopsea,alt timp pierdut ca aia-i alb13 ....
harby ;))
Poate e si chederul tare..
Cam in halul asta arata a mea dupa ce am reglat-o. Daca veniti la urmatoarea intalnire va fac eu portbagajul icon_mrgreen.gif
Feedback poate sa va dea si @maho sau @Stormtrooper biggrin.gif
BLUE R 19
Chiar daca vopseaua nu este complet uscata n-ar trebui sa crape cand dai urmatorul strat, poate n-a facut priza. Ea este uscata cand nu ramane urma la apasare cu unghia sau ceva subtire si cand se poate slefui perfect, incat sa nu lase prag in raport cu alt strat. O vopsea auto uscata nu trebuie sa se dizolve la stergere cu benzina sau diluant.

Despre asezarea capotei...intai se indreapta si pregateste caroseria smile.gif apoi se vopseste. O poti indrepta, se aranjeaza. Incearca sa vezi si cum sta fara cheder, poate iti dai seama ce trebuie indreptat sau reglat din prinderile balamalelor. Daca asa nu rezolvi nimic, inseamna ca necesita putina ''traumatizare'', cu grija ca sa nu faci adancituri in capota.
Cu chederul montat, dupa reglaj din carlig si balamale, daca tot nu se aranjeaza, asezi cateva straturi de carton ondulat peste portiunea ridicata, peste carton o blana groasa (ca sa nu se curbeze si sa reziste la lovituri) cu colturile rotunjite si lovesti cu pumnul (mai bine daca te tin curelele) sau ciocanul, in acelasi timp tii apasat in partea opusa pe capota cu genunchiul, ca sa nu sa ridice. Dupa fiecare lovitura verifici rezultatul, pozitionezi gruparea carton /blana astfel incat centrul ei sa fie pe zona de dorit a fi ''apasata''. Lovitura sa fie data in centrul blanii, vertical, fara detenta, ca sa nu lasi amprente in tabla.
sobolan
cu vopseaua.....pai am dat jos tot pana la tabla,am dat grund,lasat o zi sa se usuce,matuit usor,degresat cu benzina si vopsit....acum ea e uscata la atingere,nu lasa semn unghia pe ea.....la slefuit pare uscata.....n-a prizat bine ? ce puteam sa fac mai mult sau unde gresii ???
e o treaba foarte curioasa......
cu portbagajul.....am vazut si eu acum ca-i foarte presat chederul in anumite zone,o sa incerc prma data sa deformez inspre jos jgheabul ca sa detensionez chederul,poate cade mai jos capota apoi ma leg de ea.....

OBSERVATIE.....vopseaua se ataca doar unde e "deschisa" sau la margini....ex: daca smirgheluiesc intr-un loc si dau de grund apoi dau cu sprit-chit ca sa astup taman acolo se urca in sus,la marginile ei.....daca dau direct pe ea in alt loc nesmirgheluit nu pateste absolut nimic....ma gandesc sa dau cu sprit-chit pistolabil,diluantul asta din spray-uri e prea puternic....
sa folosesc oare sprit-chit pistolabil ,ca ala se dilueaza cu un diluant mai puturos gen nitro sau d 209 si poate nu-mi mai ataca stratul de dedesubt si dupa uscarea lui pot da cu verde linistit peste el ???
BLUE R 19
Pai este atacat grundul de sub vopsea, sa dai cu un grund (sau diluantul lui) care nu-l ataca pe cel vechi, de sub vopsea, daca nu poti si reactioneaza mereu asa, cureti vopseaua si grundul de sub ea si aplici alt grund ori preparat cu alt diluant.
sobolan
n-ai inteles smile.gif grundul e intreg,mie vopseaua mi se cojeste si numai acolo unde e "rupta" sau la margini......nu m-am facut eu inteles !
BLUE R 19
Am inteles ...inseamna ca patrunde sub vopsea si o detaseaza.
sobolan
corect !!! cauza n-o stiu si remediul nu-l am..... sad.gif
BLUE R 19
Nu face priza pe grundul ala sau grundul este cel afectat.
medelin
Compresorul e pe ulei? Pui filtru atunci cand vopsesti? Dezumidificator?
Sau daca nu, poate ti-a intrat apa din condens in vopsea.
sobolan
am gasit solutia,e un grund special facut pentru asa ceva,neutralizeaza stratul vechi....mi-au dat azi cei de la un magazin de vopsele de aici.....cica nici vopseaua asta policolor n-ar fi mare branza si de aici si problemele....se pare ca e eficient,vad eu.....
Compresorul e ok,nu folosesc filtre de umiditate,purjez butelia frecvent.....
Ov
Pai degeaba o purjezi daca e umezeala in atmosfera. Purjarea buteliei se face doar ca sa nu-ti rugineasca aceasta. Cand se comprima aerul, umezeala trasa de compresor se transforma in lichid si ti-o scuipa tie prin pistol. E cateva zeci de lei un filtru decantor cu supapa de purjare jos. Eu am dat pe al meu vreo suta de lei in ideea in care are si regulator de presiune integrat.
ydaniel
Treaba asta cu ''branzitul'' vopselei am patit-o si eu.
Eu am ajuns la concluziile:
-umezeala in aer si propabil condensata pe suport
-vopsea slab calitativa/cu prea putin intaritor.
BLUE R 19
Eu cred ca solventul este de vina, chiar daca in ambele situatii s-a folosit aceeasi vopsea si diluant. Respectivul diluant a permis aplicarea initiala, dar ulterior cand s-a aplicat al doilea strat diluantul din amestec decapeaza vechiul strat. Incompatibilitate vopsea / diluant; permite o aplicare, insa daca mai dai pe stratul uscat ...ataca, vopseaua este permeabila la acel diluant. Cand mai aplici, testezi stratul vechi cu diluantul. Probabil vopseaua ta are ceva siliconic, gume, acetati in compozitie; am patit ca dupa aplicarea cu pensula de asemenea vopsea pe anumite elemente mici, sa se branzeasca cand am dat ulterior cu spray, pt ca nu-mi placuse cum a iesit la mana.

Asa zic eu, ca doar nu ai vopsit peste suprafata aburita de umiditatea din aer.
sobolan
QUOTE(Ov @ 11 Jan 2016, 19:49)
Pai degeaba o purjezi daca e umezeala in atmosfera. Purjarea buteliei se face doar ca sa nu-ti rugineasca aceasta. Cand se comprima aerul, umezeala trasa de compresor se transforma in lichid si ti-o scuipa tie prin pistol. E cateva zeci de lei un filtru decantor cu supapa de purjare jos. Eu am dat pe al meu vreo suta de lei in ideea in care are si regulator de presiune integrat.
*




QUOTE(ydaniel @ 11 Jan 2016, 20:53)
Treaba asta cu ''branzitul'' vopselei am patit-o si eu.
Eu am ajuns la concluziile:
-umezeala in aer si propabil condensata pe suport
-vopsea slab calitativa/cu prea putin intaritor.
*




QUOTE(BLUE R 19 @ 11 Jan 2016, 21:29)
Eu cred ca solventul este de vina, chiar daca in ambele situatii s-a folosit aceeasi vopsea si diluant. Respectivul diluant a permis aplicarea initiala, dar ulterior cand s-a aplicat al doilea strat diluantul din amestec decapeaza vechiul strat. Incompatibilitate vopsea / diluant; permite o aplicare, insa daca mai dai pe stratul uscat ...ataca, vopseaua este permeabila la acel diluant. Cand mai aplici, testezi stratul vechi cu diluantul. Probabil vopseaua ta are ceva siliconic, gume, acetati in compozitie; am patit ca dupa aplicarea cu pensula de asemenea vopsea pe anumite elemente mici, sa se branzeasca cand am dat ulterior cu spray, pt ca nu-mi placuse cum a iesit la mana.

Asa zic eu, ca doar nu ai vopsit peste suprafata aburita de umiditatea din aer.
*




va multumesc de reply-uri smile.gif ....s-o luam de la un cap :
@daniel : nu am vopsit niciodata pe condens,o faceam in zadar..... smile.gif intaritor ? o laie...doar diluant,asa mi s-a spus....aici sa fie vreo buba ? blink.gif
cu vopseaua cam da,e cam slaba,asa a zis si cel de la magazinul de azi de unde am luat grundula ala....
@ov:daca nu purjez butelia si las acolo cam 300ml de apa(asa se aduna in ala de 50) normal ca mi-o sufla in pistol.....ideea cu filtrul e buna,o s-o iau in considerare up.gif
@BLUE R 19 : vopseau e cam slaba calitativ,am vrut ieftin si uite ca ma scumpesc mai tare cu nervi,umblatura,telefoane si bani....asta e....oricum fata de cum era inainte acuma arata lux smile.gif

Maine mai iau o serie de grund ca mai am vreo doua colturi,nu m-am uitat atent....asa fac mereu de la o vreme,am devenit habauc rau,nustiu ce naiba dar parca ma impinge ceva de la spate sa termin cu ea mai repede....oricum la vara o scot,fie cu numerele ei,fie cu taxa platita si alte numere,fie cu atestat(daca s-o indura radmasa.gif inspectorul responsabil de zona)...ideea e ca masina e strong as a bullet pe mecanica si tinichigerie....pe vopsitorie merg pe vorba unor necunoscatori dintr-un service cunoscut d-aci si spun si eu asa :"e dacie,da-o in pixda masii radmasa.gif ,sa mearga si atat !" sa ma iertati va rog!
Ideea e ca vopseaua arata trasnet si e pistolata bine dar n-am pregatit-o corespunzator si asta m-a costa acum.....
Alta intrebare :am un pistol BUN italian cu bazin jos,e vreo problema daca-l folosesc ??? am vazut ca nu trage ok din vas decat de la 100ml in sus,nu ajunge sorbul pana la fund ! ce fel l-au gandit oare ???Asta care-l folosesc e buclucas,are cuiul cam defect si mai are momente cand da stropi,eu stiu sa-l folosesc dar daca-l dau la altul ma blesteama radmasa.gif

Alta remarca : husa cam zgarie masina can se flutura de la vant pe tabla,am fixat-o mai ok de masina cu magneti dar iar nu e ok,condensul dintre ea si tabla nu e bun....am lasat mereu loc de circulat aerul si am pus husa pana la jumatea rotii.....pana eliberez garajul la primavara(trebuie sa dezmembrez o dacie din 86 bunisoara) o sa mai sufere cu husa.....
Am dat jos porcariile alea de ornamente de la prag,nu le mai pun,alea-s boala curata pentru tabla pragurilor,tin in ele tot pamantul de pe strazi....pe asta de la portbagaj(ala de jos) il pun la loc cu multa vaselina prin el......
Ov
nu te deranjeaza copacu' ala acolo? biggrin.gif
razvan1985
Păi,și dacă-i bunicică aia din '86,de ce o "feliezi" ?
sobolan
QUOTE(Ov @ 12 Jan 2016, 11:45)
nu te deranjeaza copacu' ala acolo? biggrin.gif
*



paiiii....aia e gradina sau era radmasa.gif ,unde s-o mai bag si pe-asta ca nu mai am loc ? biggrin.gif la strada nu le las ca am vreo doua jigodii care mai dau cu cheia pe ele asa ca prefer sa le ingramadesc pe unde apuc si eu....

QUOTE(razvan1985 @ 12 Jan 2016, 13:44)
Păi,și dacă-i bunicică aia din '86,de ce o "feliezi" ?
*



da' ce sa fac cu ea ? sad.gif adunare de dacii ??? radmasa.gif Ocupa garajul aiurea, o fac piese de rezerva pentru asta......masina e intreaga dar a avut un rk acum vreo 10 ani,s-a sudat mult cu autogenul pe ea si asta nu-mi da pace la creier,m-am tot gandit s-o salvez dar nu cred ca pot.....n-are "stofa"....imi pare rau de ea dar asta-i viata,toate au un sfarsit....


Azi am vrut s-o vopsesc,a dat sa ploaie si m-am sucit...dupa ce am strans tot a iesit soarele.....fuck .....asta e.....
Am pus electromotorul scurt...doamne ce repede si ce frumos invarte la pornire,nu mai pun in veci cotetul ala mare si prost...il repar capital si il tin de rezerva.....
Concluzie : doua upgrade-uri ce merita facute la o masina veche : un alternator de 50A si un electromotor scurt....

Am pus si tampoane pe bara spate,stiu ca n-a avut din fabrica dar e o chestie de gust aici...tata avea o dacie din 85 ca asta si-si pusese si el,mi-a placut cum stateau si asa am facut si eu la asta plus ca daca o mai conduce si sotia(ca-i place,surprinzator chiar) is bune acolo happy.gif


cine ma lamureste va rog ! capacele mele "testoasa" is de inox sau e tabla nichelata ? sau sunt versiuni si asa si asa.....
sorin105
Din inox sunt,daca vrei sa le polisezi ai de munca.Dar poti incerca cu un magnet pentru orice eventualitate.
johnybic
Salut am și eu nevoie de ajutor din partea inițiatorului topicului sper sa nu se supere ,iar dacă se supără poate sa șteargă .Deci am un motor de dacia 1300 și vreau sa îl recondiționez ,pana acum am adunat set motor nou vibrochen cuzineți pompa ulei pompa apa și multe altele dat am problema cu chiuloasa este foarte rău mâncată la găurile de răcire pe unde trece apa și mă gândeam sa o schimb și am găsit în târg una destul de arătoase ca sa zic așa întrebarea este cum îmi pot da seama dacă este de 1300 sau de 1400 1600 și dacă este una din cele doua mai mari se poate monta pe motorul de 1300 cu garnitura de 1300 sau măcar cum îmi dau seama care este de 1300 ,Mulțumesc și scuze de deranj ,rog a fi șters după ce titularul topicului (ȘOBOLAN )v-a citi,multumesc
sobolan
509 - 944 e codul chiulasei tale,de 1.3 daca nu ma insel(corectati-ma daca gresesc)....diferenta intre 1.3 si 1.4/1.6 e la simeringurile supapelor adica 1.3 nu are iar restul gasca au.....atentie sa verifici supapele cu benzina intainte s-o montezi dar daca gasesti admisia cenusiu-curat si evacuarea caramiziu peste tot in genere e buna.....daca vrei sa pui chiulasa de 1.4 se prea poate sa mearga dar nu stiu cat de ok calca inelul de etansare din garnitura de 1.3 pe camera de ardere din chiulasa de 1.4(invers merge adica la 1.4 pui de 1.3) ...daca pui de 1.4 ai r/c mai scazut,din cei 58 de cai sau cat debiteaza acest ferrari radmasa.gif ai sa ai doar 55 sau mai putin,consum mai mare etc......
cauta inele de etansare la camasi din hartie vreo doua seturi,pui camasa dai cu rigla si vezi sa sara peste planul blocului camasa....carte spune sa pui doar cate un inel de camasai si anume ala mai subtire....
Ai : albastru 0,08,rosu0,1 si verde 0,12.....eu am pus verdele direct,de fapt nu eu,ala care mi-a facut motorul,eu n-am pus mana decat pe chiulasa,aia am facut-o eu cap-coada...de motoare imi e scarba de mult,de la o vreme frecventez service-urile mai des smile.gif
Intre inelele de hartie -camasa-garnitura chiulasa e etansat tot,daca ai chiulasa deformata usor e posibil sa ai probleme cu etansarea de la baza camasii daca nu alegi inelul adecvat la grosime...sfat : ia chiulasa si planeaz-o......eu asa am facut si,se pare,ca la mine chiar era cazul.....
Inelele se lipesc de camasi cu vaselina dupa ce ai curatat bine locul de asezare al lor din bloc(cu un sabar la inceput si cu un lemn la sfarsit) ....
Tine minte ca piesele vechi is bune si nu se mai gasesc,verifica bine tot ce e de verificat si apoi inlocuieste.....excludem cuzinetii,aia nu se mai refolosesc de regula .....
Pompa de ulei se pune noua daca nu o fi fost schimbata,la mine am pus noua de scornicesti(cele mai bune)......o probezi in ulei,pui dejtu pe gura de evacuare si invarti,daca merge lejer blocata e clar...ori pui o saiba sub arcul bilei(tiganeala dar mai merge) ori pui o pompa noua-buna si te mai tine 10 ani biggrin.gif

PS : nu te mai scuza atat ca oricum eu nu ma supar si de sters nu sterg nimic....noroace !

QUOTE(sorin105 @ 12 Jan 2016, 19:33)
Din inox sunt,daca vrei sa le polisezi ai de munca.
*


o laie,am polish pentru inox acasa tongue.gif ,dau la pasla.....merge si cu bicarbonat dar e de munca....

Intrebare :scaunele de pe una injectata merg la mine ? se potrivesc la prindere ?? il am sudat pe ala de la sofer,azi am vazut,plus ca iese un fel de praf din ele ceva gen burete descompus ???
Pe aia din 86 am de audi,nu pun asa ceva pe masina radmasa.gif
johnybic
multumesc de sfaturi esti de treaba ,am tot nou si vreau sa il fac ca la carte iar cand am sa ma apuc de el am sa postez in topic la mine ca sa pot primi sfaturi,nu sunt tare priceput dar eu zic ca ma descurc ,in privinta sculelor am tot ce trebuie inclusiv dinamometrica ,iar in privinta capacelor la roti si a celorlalte elemente din inox eu am cumparate diverse paste de polishat ,se gasea odata un kit si la Lidl care se monta pe bormasina era super bun sau daca ai drum prin buzau stabilim ceva pentru un wikend si ti le fac eu cat mai stam de vorba la o tigara si o cafea

13 Jan 2016, 10:02:
Cam așa or sa arate
iustin_uap
QUOTE(sobolan @ 12 Jan 2016, 21:48)
Intrebare :scaunele de pe una injectata merg la mine ? se potrivesc la prindere ?? il am sudat pe ala de la sofer,azi am vazut,plus ca iese un fel de praf din ele ceva gen burete descompus ???
Pe aia din 86 am de audi,nu pun asa ceva pe masina radmasa.gif
*


De ce ai vrea sa pui de CN? Sunt din alt film, ca sa nu zic urate, si incomode. Cele de 1300 din vinilin mi se par cele mai confortabile. Nici astea nu cred ca-s de lepadat caci, daca nu ma insel, diferentele dintre ele sunt mici (forma, sine si material).
Daciotul_98
QUOTE(iustin_uap @ 13 Jan 2016, 10:57)
De ce ai vrea sa pui de CN? Sunt din alt film, ca sa nu zic urate, si incomode. Cele de 1300 din vinilin mi se par cele mai confortabile. Nici astea nu cred ca-s de lepadat caci, daca nu ma insel, diferentele dintre ele sunt mici (forma, sine si material).
*


Și cele de 1300 sunt incomode, cele de 1310 83-92 sunt prea moi, cele de cn au o susținere mult mai Bună, rezistenta mai mare în timp, ia un set de cn și pui husele de pe cele ale mașinii. Nu sunt diferențe la prindere. Modele 99-04 au sistem de prindere ca cel de nova sau papuc wink.gif
sobolan
QUOTE(johnybic @ 13 Jan 2016, 10:58)
daca ai drum prin buzau stabilim ceva pentru un wikend si ti le fac eu cat mai stam de vorba la o tigara si o cafea

*



vorbim,mersi si eu !!!
cheie dinamometrica nu-ti trebuie decat daca esti mai incepator(scuze) .....eu am folosit-o mai mult ca-mi place cum strang cu ea tongue.gif ....dar vai ce frumos face click radmasa.gif .....e buna si ea in felul ei,astfel strangi toate suruburile la fel pe chiulasa si nu risti s-o deformezi la strangere.....Atenti la ordinea de strangere(din mijloc spre extreme iar la desfacere din extreme spre mijloc - in X sau in spiral)

QUOTE(iustin_uap @ 13 Jan 2016, 11:57)
De ce ai vrea sa pui de CN? Sunt din alt film, ca sa nu zic urate, si incomode.
*



urate nu-s deloc,sunt mai ergonomice si mai durabile....si DA,sunt sin alt film + ca nu merg puse,au alta prindere deci m-am belit,merg cu ale mele,mie nu-mi convenea ala de la sofer ca-i sudat spatarul.....

QUOTE(Daciotul_98 @ 13 Jan 2016, 15:08)
. Nu sunt diferențe la prindere.
*



Sunt,am vazut cu ochii mei.....la mine vin direct la podea,la astea mai noi au un fel de rectangular prins de planseu chiar pe partea usii....


Azi mi-am luat telescoape noi pe spate,ultima data cand am mers cu ea topaia rau spatele,unul e scurs.....compa am avut,am luat bilstein pe ulei smile.gif ,am luat si chedere bune la toate usile de la dezmembrari si un radiator de cupru tot de la dezmembrari.......la primavara am ce mesteri ,ura smile.gif cand ai dacie tot timpul ai treaba radmasa.gif
BN64FLO
Ai dreptate, la CN vin prinse in fata/spate in "paralelipipedul" ala din tabla pe cand la cele mai vechi vin de sus in jos in cele 4 puncte... daca ai chef de bricolat, poti face suportii acasa linistit biggrin.gif
johnybic
cheie dinamometrica nu-ti trebuie decat daca esti mai incepator(scuze)


smile.gif pai chiar sunt incepator
sobolan
n-are nimic,toate au un inceput ,mai grav e la mine ca nu se mai sfarsesc de mult radmasa.gif ..... toti avem cate-o pasare la cap,eu am un stol biggrin.gif

Azi am apucat sa schimb chederele la dacie,vreo doua cremaliere la usi etc.....nu prea am timp ca acum dau zor la alta masina ca am auzit ca se buleste vremea iar....la dacie mai am de dat jos parbrizul ca sa vad ce zace pe sub el si sa repar la nevoie,sa inlocuiesc amortizoarele spate ,sa vopsesc acoperisul(vad eu ce o iesi,l-as da cu alta culoare) ,sa inlocuiesc tobele,sa inlocuiesc furtunele la rezervor(alea doua mici tur-retur) si alte mici dracii ca s-o scot ok la itp din prima wink.gif ....ar mai fi de pus proiectoarele pe fata dupa ITP si mai vad eu....
DACIOTUL_97
QUOTE(sobolan @ 14 Jan 2016, 18:34)
n-are nimic,toate au un inceput ,mai grav e la mine ca nu se mai sfarsesc de mult radmasa.gif  ..... toti avem cate-o pasare la cap,eu am un stol  biggrin.gif
*



Suferim multi de boala "stolului" LolLolLo.gif

Succes la ITP.Oricum,masina sta foarte bine la capitolul tablarie,nu cred ca o sa ai probleme smile.gif

sobolan
Azi am mesterit cate ceva...imi statea pe creier patina de la distributie(cand am facut motorul am lasat-o pe aia a ei cu arcul moale si putina uzura stiind de calitatea indoielnica a pieselor de azi) ...Azi am pus una noua made in ro by armcomp biggrin.gif ,cea mai buna gasita prin magazine,m-am folosit doar de patina propriu zisa si de arc restul fiind butuc,saiba si surub au ramas cele oem...am pus si putin threadlock albastru de la Locktite pe surub de siguranta....am strans si am verificat sa culiseze ok ....
Dar ce am patit e o poveste de kkt sad.gif : cand sa scot patina veche am dat surubul jos de tot si cand am tras-o afara mi-a zburat saiba aia mare distantier tocmai ...in baia de ulei.....asta e,eu departasem usor baia si demontasem fulia ca sa pot scoate capacul la distributie(ca asa se face) dar din cauza saibei minunate am dat jos scutul,defazorul,traversa si am departat bara antiruliu...am inlocuit garniturile de pluta si semiinelele la baie,am pus bucsi noi la bara antiruliu de uzina,am pus radiatorul luat de la dezmembrari,alt ulei(de data asta pusei ELF 15w40) si filtru ulei Mann,alt antigel identic,pornit ,aerisit,treaba e ok.....ce rahat de la o saiba si neatentie.....intre timp am schimbat distributia si la alta masina rapid....simt ca o iau razna cu masina asta.....am tras prelata pe ea,imi iau pauza 5 luni cel putin..... dry.gif

LE:cred ca dac-o bajbaiam prin baie cu un magnet o gaseam sigur si nu mai munceam atat,deh...aia e ,shit happens..... sleep.gif
sobolan
Am revopsit zilele trecute aripa spate dreapta.....am spalat-o un pic cu apa rece spre calda(nu fierbinte) ...nu-s vopsitor dar se pare ca un mic-mic talent la vopsit tot am,ori mi se pare mie ori la lumina de zi arata bine ! smile.gif am vopsit tot inafara de plafon si tocmai ala e cel mai afectat....

Am gasit una din 75 bunisoara si pastrata bine de tot si cu ceva efort as putea s-o iau si p-asta cred dar nu mai am unde sa le tin si tare m-ar incanta dacia aia 1300.....s-o vand pe asta verde ,sa n-o vand ? sad.gif
BLUE R 19
Pana la urma trebuie sa tai pomul... sad.gif , asa poate ai loc.
sobolan
nu tai pomul,n-are rost....aia e gradina,masina n-o pot tine in gradina la infinit,am loc sa-i amenajez un mini garaj dar cu megane-ul ce fac ca i ltin pe strazi ?loganul e in barlog,sta bine.... plus de asta caut un breack ca-mi vine al naibii de greu cu berlinele sa pun si caruciorul la bebele cel mic si alte celea cand plec pe distante mari....asta e ,s-a marit familia,marim si masina smile.gif
Nu stiu cat de vandabila e dacia mea in momentul de fata,nu ma gandesc prea serios s-o dau dar daca mosu' s-a hotarat sa dea tigaia apoi cred ca ma hotarasc si eu sa dau tigaia mea....eu cam stiu cati bani mi-a stors din buzunare si daca i-as recupera as fi multumit.....manopera n-o mai pun la calcule,dac-o pun si pe aia s-ar putea sa am o dacie care valoreaza cat un e46 radmasa.gif .....mai vad eu ! smile.gif

masinile astea au o problema cu copacii..... icon_mrgreen.gif
DACIOTUL_97
Ce bine a iesit vopseaua ! up.gif
Rob3rto
QUOTE(sobolan @ 19 Jan 2016, 18:07)
.....s-o vand pe asta verde ,sa n-o vand ? sad.gif
*



Eu n-as da-o, e mult mai interesanta fata de un 1300 blush.gif
sobolan
QUOTE(DACIOTUL_97 @ 20 Jan 2016, 10:29)
Ce bine a iesit vopseaua ! up.gif
*



mersi,simt eu ca puteam si mai bine smile.gif ,se putea face mai bine decat la una noua dar in cabina ,sunt pretentios de felul meu...ideea e ca a iesit mai mult decat bine dat fiind faptul ca a fost vopsita de mine(nu am experienta mare in domeniu) in conditii vitrege,"ca acasa" adica nu in cabina,nu in cuptor etc......si-a scos banii compresorul mic(ca vopsitorii imi cereau sume astronomice pe manopera),pe ala mare nu l-am folosit la asta,era prea greu de carat prin jurul ei ca am furtun scurt la el...... smile.gif tot cu ala mic am revopsit si la logan o aripa si mi-a iesit fain......

QUOTE(Rob3rto @ 20 Jan 2016, 13:27)
Eu n-as da-o, e mult mai interesanta fata de un 1300 blush.gif
*



nici eu n-as da-o .....

Am gasit o pereche de lampi bunisoare model vechi aici la bursa.... smile.gif ,tot azi am dat si aripa ei originala de pe dreapta la reparat,avea o mare gaura in ea radmasa.gif ,o refac ok si-o arunc pe masina,asta de conex e un gunoi veritabil....

LE : Un turometru AEM are cineva,contracost desigur ???
sobolan
dupa ce am dat cu mig-ul in ea preincalzita ca afara era cald radmasa.gif si apoi feruginol .....


cica vin caldurile iar prin GL .....dac' apuc sa-i fac si un retus cu verde sau sa-i dau si pe copertina m-am scos.....pana atunci am luat chedere noi si la parbriz si la luneta....astea vechi is coapte,imi aduna iar apa pe la jgheaburi si iar rugineste.....
razvan32
cu ce compresor ai vopsit? ca marca? cati litri are?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.