Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1310 -Green Frog
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30
oldtimercraiova
Se comporta mai mult mai ok , fata de cutia in 4 ?
sobolan
hmmmmm.....eu merg mai mult extraurban,tu ce crezi ? rolleyes.gif
Doar gandeste-te ca cu a 4-a la cutia asta merg pana la 80,fata de aialata cu care la 80 urla motorul,cand dau 5 deja e racheta biggrin.gif ,merg lejer cu 100 si consum redus....
oldtimercraiova
Bine de stiut , mersi !
sobolan
am pregatit deja bordul cu turo....am si mufele taiate de pe o masina cn3,trebuie o zi cu soare si in 3-4 ore e gata......
om_bland
E bun si acest kilometraj, dar nu incerci sa iei din ala Takosan ? Au fost care aveau si turometru, si indicator de benzina sus in dreapta, de curent jos in dreapta... Kilometrajul Takosan, ai avantajul ca nu mai trebuie sa apesi pe acel buton, pentru a-l pune pe ,,0" . La cel prezentat de tine, am intalnit cazuri cand nu se mai poate pune pe ,,0" ! Takosan-ul doar rotesti de rotita spre dreapta, si se pune singur pe 0 din suta in suta de Km, iar cand ajunge la 0-0-0 auzi un țac smile.gif . Pana cand da caludura ai timp sa te mai gandesti wink.gif .

Eu am Takosan si sunt multumit de el + ca indicatoarele ultimele tipuri sunt mult mai precise, mai ales cel de benzina , nu se mai misca stanga/dreapta atat de rau...

17 Dec 2016, 00:39:
P.s. Trebuie sa scrie sus deasupra Kilometrilor totatali Takonsa .

17 Dec 2016, 00:40:
Takosan * nu Takonsa , scuze de greseala ...
sobolan
takosan necesita alt cablu de kilometraj si turometrul de pe injectata are alt montaj,habar n-am daca merge la carburatie...... huh.gif am si un takosan smile.gif
Adrian Frigo
Ceasuri Takosan de injecție cu turometru îs foarte rare....se puneau mai mult pe papucii de export,și au fost făcute sub licență Veglia Italia!Cel de injecție nu merge la carburație,diferă tensiunea de impulsuri.

Edit:-Ia uită-te la martorul de soc,e așa sau e injector desenat? huh.gifM-ai făcut curios...
sobolan
QUOTE(Adrian Frigo @ 17 Dec 2016, 03:21)
Ceasuri Takosan de injecție cu turometru îs foarte rare....se puneau mai mult pe papucii de export,și au fost făcute sub licență Veglia Italia!
*



de ala am eu,scrie veglia,e injectorul desenat....in fapt am vreo 2 perechi de ceasuri,unul normal dar are turometrul lipsa(l-am luat eu sa-l pun intr-un turometru extern si n-a mers).......le combin eu calumea si scot un bord de 10+


azi,frig....am pornit rabla,cutia la liber,cand ridicam ambreiajul pleca inainte radmasa.gif ,uleiul in cutie e prenadez,am 2 litri de 80w90 ,mai fac rost de un bidon si schimb si oloiul in cutie,acum merg cu cu uleiul din ea(ce a avut in ea + completat cu ulei din cutia veche-era nou,deabia inlocuit).......
Adrian Frigo
O să facă la fel,la a mea aceeași poveste cu uleiul schimbat în toamnă... dry.gif
Ov
Uite cotele pt distanțiere smile.gif
Mulțumesc încă o data pt ele.
om_bland
Sobolan, cablul de Km se schimba foarte usor... ceasul de inlocuieste usor daca desfaci clipsurile de plastic de la carcasa... Poti pune ce Kilometraj vrei, dar turometru pentru carburatie. Daca vrei sa pui turometru sa stii ca din constructie exista altfel de circuite, care se alimenteaza prin 3 mufe . Bordurile fara turometru ( DACIA 2002 cum am eu ceasurile), au doar 2 mufe la bord smile.gif
sobolan
stiam odata tot si ce-mi mai scapa si mie aflu de aici,va multumesc tuturor de informatii,prin anii 2004 faceam cu daciile ce vroiam,apoi am "rupt" legatura cu ele ca apoi s-o reiau prin 2015....rahat,lumea merge cu ozn-uri,eu dau inapoi radmasa.gif ,iau treaba asta ca pe un hobby si nimic mai mult.....zilele astea m-am folosit bine de masina asta,a mers impecabil,cred eu ca incep sa pot sa am incredere in ea,pare o masina pe care sa-ti pui baza.....or sa mai fie si alte modificari,tot cu piese de dacie evident....la vara.....merg pe principiul "lupul in blana de oaie" radmasa.gif oarecum,ca si look va ramane asa,ca mecanica vreau sa se sridice la nivelul uneia din 2003.

OV,tnks si eu.
Adrian Frigo
QUOTE(sobolan @ 17 Dec 2016, 23:58)
....la vara.....merg pe principiul "lupul in blana de oaie"  radmasa.gif oarecum,ca si look va ramane asa,ca mecanica vreau sa se ridice la nivelul uneia din 2003.

Injecțieee! 168.gif sofer1.gif Sunt curios cum o să meargă treaba la instalația electrică....
Bineînțeles că îi pui și GMV-ul înapoi,nu?

P.S-Ai întrebat de Mobră?
sobolan
nu-i pun injectie,mi-as bate capul o luna cu ea....trebuie alt rezervor,calculator+instalatie+inventii,alta capota,alt volant,alta toba mica,montat sonde lambda....lista e prea mare......fuck-it,nu merita.....carbelitorul iti ofera confort deajuns pana la urma,i-as pune unul dublu dar nu romanesc,alea-s glume pentru copii,consum de saviem,performante marite cu 5%,am auzit ca lea de lada 1500 is ok,am si galerii duble de injectata,fac o flansa si incerc...tot la vara.
Am arestat un motor din 1988,e 1300 cu palier mare,lasa-l naibii sa fie si ala,la pomana nu mai faci nazuri,masina arata 48oookm la bord.....sa fie si el in ograda,nu cere mancare.....motorul de pe masina e AUR,are un talent sa urce in turatii nedetectat biggrin.gif ,cand il accelerez zici ca e oprit,s-a nimerit foarte ok echilibrajul arbore-volant + ca i-am cantarit asamblul biela-piston pe cantar electronic,parca de pe biela 4 am dat jos vreo 10 grame....in rest STAS,nu-l dau jos nici impuscat,nici pe logan nu sta paharul cu apa la turatii.......am in total 3 motoare de dacie radmasa.gif
Luni intreb si de mobra,poate ma-njura ala si ma da si afara radmasa.gif da' intreb biggrin.gif
Adrian Frigo
QUOTE(sobolan @ 17 Dec 2016, 23:58)
... nivelul uneia din 2003.

QUOTE(sobolan @ 18 Dec 2016, 02:01)
...nu-i pun injectie...fuck-it,nu merita.....

Păi na,ce să înțeleg și eu...dublucorp de Lada 1500 pe motor de 1.4 de dacie e belea!!!Am mers și îți dau în scris că merge super,atâta doar să fie reglat bine amestecul și motorul să fie în mințile lui! wub.gif Ăsta da upgrade,mai ales cu o cutie cu 5 unde treapta a-5-a să fie aia de fugă! Parcă 365-11 cum am eu era...la 140 am 4000 de ture. blush.gif

Edit:Mulțumesc,rămân dator de cinste.
oldtimercraiova
Nu de Lada 1500 , mai degraba Weber 32 DIR-ul , cu axa cu came de R12 TS si chiuloasa !
sobolan
QUOTE(Adrian Frigo @ 18 Dec 2016, 02:18)
dublucorp de Lada 1500 pe motor de 1.4 de dacie e belea!!!Am mers și îți dau în scris că merge super,atâta doar să fie reglat bine amestecul și motorul să fie în mințile lui!
*



Asa umbla vorba prin sat ca cica daca-i pui carbelitor de lada devine o mica racheta.....am un amic de peste prut,il rog sa-mi cumpere unul nou de la ei si sa vina cu el.....de restul ma ocup eu....motorul e mai mult decat in mintile lui.....

La motor am:
set nou mahle cu pistoane tibocoate(pe inele de cupru la cilindri ,blocul e model nou),pompa ulei noua Pulsor,arbore nou Prems ST,cuzineti noi peste tot,chiuloasa de injectie 1600,axa cu came de 1300(scrie pe ea 275,o fi mai agresiva habar n-am,pusa langa o axa de 1400 are camele inclinate diferit cu vreo 5 grade ochiometric,pare mai agresiva pe evacuare) ,tacheti noi de topoloveni,tije impingatoare de 1300(subtiri),rampa culbutoare model nou cu 2 cleme,lant nou sachs,patina noua rolast,pinioane uzina,simeringuri/garnituri noi peste tot.
Daca nici asta nu mai e motor apoi ma las de mesterit definitiv.

Ambreiajul "ma tine" ,e model GR200 de uzina.
Planetarele is nemuritoare,Glaenzer-spicer by GKN.

@oldtimer : piese de r12 bune nu gasesti,astea-s iluzii,decat o axa hartanita de r12 mai bine una noua romaneasca,chiuloasa de r12 e la fel,eu am chiuloasa de injectie,e planata vreo 3 zecimi si e de ajuns....poate o chiuloasa de r5 GT da' astea-s vise,decat o piesa performata dar abuzata mai bine una stock ca noua si usor modificata.....
Axa de r12 nu e la fel oare cu aia de 1300 ? eu cred ca da......si chiar da.
Nu uita ca is satul de gunoaie,de aia am aruncat si motorul ala de 1300 cu palier mic care a crapat degeaba sau era crapat naibii si nu l-am" pozat" eu de la inceput......fereste-ma Doamne de gunoaie,fug de daciile vechi prin remat ca dracu' de tamaie,nu mai vreau sa patesc rahaturi,nu mai vreau sa reconditionez nimic in viata mea,mie mi-a ajuns dar o sa ma apuc sa fac un stoc de piese de 1300,la bursa se vand cu pret de hasis,eu o sa le vand cu preturi normale,mai recuperez din pierderi.

Mi-au ramas 2x planetare lungi romanesti bune de pe masina,au inscriptia 84 pe el.....chiar nu le vrea nimeni ? le dau cu 100 ron perechea,GARANTEZ PE ELE,nu au jocuri,nu au defecte,au burdufe noi rolast si vaselina noua,merg alea inca 10 ani.Eu nu am la ce sa le mai pun si dacie 1300 nu am de gand sa-mi iau decat pe lumea ailalta poate.
oldtimercraiova
N-am zis neaparat sa-ti pui tu , ceea ce a fost un exemplu' , eu as pune o axa cu came de R12 TS + chiuloasa , si folosite , ma risc aia e.... , dar fiind alt motor , nu cel original.
Si mie sincer ... , foarte greu cu piesele/elementele caroserie , am un stoc maricel de piese/elemente caroserie , le-am strans in decurs de 3 ani , si mai cumpar din cand in cand , cand mai apare ceva greu de gasit .
sobolan
da' eu chiar nu vad nici o diferenta in chiuloasa de r21ts si aia stock de 1300....una cu simeringuri pe supapa de dupa 95 nu e mai ok ?nici consum de ulei n-ai si nici emisii.....cu axele nu ma pronunt dar am banuiala ca-s la fel cu alea de 1300 la profil,difera materialul.........aia dac-o pui pe un bloc romanesc tot nu faci nimic,am bucsat odata un bloc de 1310 dupa ce s-a rectificat axa la paliere,sapase in bloc nenorocirea dracu'......
Va rog sa ma iertati ca blamez daciile vechi dar nu asta e intentia,eu daca am o masina si-o tin in garaj apoi mai bine n-o am...si sa mergi cu o dacie veche zi de zi e un test suprem,daca nu e foarte-foarte bine pusa la punct iti pare rau ca mergi cu ea si mai te gandesti ca-i scurtezi si viata prin gaurile patriei......piese nu mai sunt si cand sunt is la pret de bmw.....
Uneori si mie imi e frica sa-i dau 120 cu roticelele alea mici si inguste,am un pivot bagabot cu burduful rupt,am garnituri de etrier noi dar de pe vremea lu' Nicu pe ea ca alea noi is mai penale si exemplele pot continua.......pana nu fac eu ce am de facut nu-s 100% sigur pe ea si apoi o sa intrebati "unde-i originalitatea" ? la naiba..... radmasa.gif ....original 100% poate fi dar o scoti afara doar de sarbatori si mergi cu 70 ca sa nu-i dai la cap la motor....motorul de 1300 e mai flexibil la turatii inalte dar e vechitura,crapa naibii ceva in el ,isi da drumul vreun bolt ceva si ramai in drum..... radmasa.gif
Ma gandesc cu jale unde gasesti un pivot de 1100 si daca-l gasesti cat costa ? iti mai arde s-o folosesti ca masina de zi cu zi macar vara(3 luni) ? ohmy.gif
Eu am fost cu Dacia asta la mare anul asta,am carne in frigider si acum din cauza cutiei cu 4 viteze.....si stiti de ce am mers cu ea ? ca imi place s-o folosesc si sa ma bucur de ea....unde mai pui ca gaseam oameni calare pe capota ei sa-si faca poze c-o tineam in fata blocului in mamaia,jur......masini am,dar asa-s eu nebun biggrin.gif
Adrian Frigo
QUOTE(oldtimercraiova @ 18 Dec 2016, 02:38)
Nu de Lada 1500 , mai degraba Weber 32 DIR-ul , cu axa cu came de R12 TS si chiuloasa

Alea da dar...nici să le vezi n-ai de unde....vise taică,vise... sad.gif
QUOTE(sobolan @ 18 Dec 2016, 02:47)
Daca nici asta nu mai e motor apoi ma las de mesterit definitiv.
Păi tocmai,că ai motorul bun și se pretează! cool.gif
QUOTE(sobolan @ 18 Dec 2016, 02:47)
....la bursa se vand cu pret de hasis....

radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif GREȘIT,de heroină!...

Mă uit la câțiva "tarabagii" de la bursă și la prețurile lor de te ia capul și ți se face lehamite de orice începe și se termină cu DACIA! 251.gif M-am săturat până peste cap de samsarii ăștia care i-au piesele la preț de legătură de ceapă și le vând aici la preț de Ebay....băi mânca-l-ar tata,e totuși RO nu Occident!!!E ok să faci un profit până la urmă,nu zic nu,dar totuși nici chiar așa...asta e țara lu' pește... 022.gif M-am învățat minte și când mi se s.....,mă sui în mașină și la târg duminica,să vezi acolo prețuri...doar ce am pescuit tura trecută astea[attachmentid=1628050142]
QUOTE(sobolan @ 18 Dec 2016, 03:31)
Eu am fost cu Dacia asta la mare anul asta.....si stiti de ce am mers cu ea ? ca imi place s-o folosesc si sa ma bucur de ea....unde mai pui ca gaseam oameni calare pe capota ei sa-si faca poze c-o tineam in fata blocului in mamaia,jur......masini am,dar asa-s eu nebun biggrin.gif

up.gif
Nu ești nebun deloc.... icon_mrgreen.gif
emildebreti
Salutare. As fi eu interesat de planetarele lungi. Le poti face o poza? Trimiti si in tara? Am vrut sa-ti trimit PM dar inca nu imi permite forumul. Multumesc
sobolan
QUOTE(emildebreti @ 18 Dec 2016, 12:48)
Salutare. As fi eu interesat de planetarele lungi. Le poti face o poza? Trimiti si in tara? Am vrut sa-ti trimit PM dar inca nu imi permite forumul. Multumesc
*



trimit oriunde,poze pun in seara asta....

Am pus oloi in cutie 80w90 MOL,a intrat 2,100 .Probabil ca a mai ramas in ea,e frig. Vad eu maine dac-o mai ia inainte pe liber desi cred ca nu.asta pare mai subtire.

AdiFrigo : imi fac si eu stocuri de prin remat/magazine/salvez tot ce prind smile.gif
emildebreti
Inca o intrebare. dacia mea din 78 ,cutie in 4 trepte originala , are sigur planetare lungi? Cum se masoara? De la cap la cap cu capetele comprimate?
sobolan
Pe masina ta ai planetare lungi.....ale mele sunt tot lungi.....
emildebreti
Am inteles. Cele pe care le-am demontat aveau o bucsa de vreo 5mm facuta din flex si polizor in partea dinspre roata. Asa au fost puse de tata pe vremuri (alea cred ca sunt scurte). Din cauza ca nu pot trimite PM poti sa-mi lasi un nr de tel sa stabilim detaliile in continuare. Multumesc
sobolan
bucsa era pentru distantare,aveai planetare scurte pe ea.....original ,masina aia iese din fabrica cu planetare lungi....
Ai primit pm de la mine ?
0775332454


Azi am dat de-o pereche de presuri fata "CATC dacia 1310" in stare buna,le-am arestat....n-am mai vazut asa ceva pana acum....

Cat despre etrierul buclucas pe dreapta ...pai am pus azi frana la un semafor si s-a tot dus masina,noroc ca nu era nimic in jur,dacia e penala la frane,nustiu ce naiba are ca-i tot pun garnituri noi Autofren si tot pierde lichid in conditiile in care pistonasul era nou....azi mi-a facut strungarul un pistonas la etrier dintr-un bulumac de fier(habar n-am ce fel de otel era,au mai ramas mici-mici santuri de la cutit pe el,am dat cu un smirghel de 1500 pe el,la unghie se simte ok),am frane iar,sa vad cat o tine....pana una-alta maine is la remat,caut etrieri.....

@adifrigo: dimineata ,pe frig,masina pe liber,las ambreiajul si nu mai trage inainte,uleiul 80w90MOL e foarte ok.....
Mobra e de vanzare,are acte vechi,e completa si cica costa "vreo 11mil. smile.gif "

@emildebreti :maine dimineata iti pun planetarele....

https://www.youtube.com/watch?v=ZP2LV-KoH1o
pare buna totusi,peste un cielo....din ce vorbeam cu patronul din remat totusi se pare ca daciile au mai mult fier decat alte masini mai "spalate" ,o caroserie cheala de dacie trage mai mult la cantar decat una de cielo cica si cica ar fi mai sigure decat multe alte masini mai noi chiar daca n-au airbag-uri....
ia vedeti ce fel se face cielo.....
https://www.youtube.com/watch?v=wwNzWYXuLCE
https://www.youtube.com/watch?v=L-sSSjBTc-w
Adrian Frigo
QUOTE(sobolan @ 19 Dec 2016, 00:10)
@adifrigo: dimineata ,pe frig,masina pe liber,las ambreiajul si nu mai trage inainte,uleiul 80w90MOL e foarte ok.....

Mai pus pe gânduri... nedumerire.gif De cine zici că e făcut oloiul?
QUOTE(sobolan @ 19 Dec 2016, 00:10)
Mobra e de vanzare,are acte vechi,e completa si cica costa "vreo 11mil. smile.gif "

Buhahaha,nu are pretenții mari deloc! radmasa.gif Bine că mai liniștit,chiar mă gândeam la un momendat ce mișto ar fii să fac cu consoarta un drum pe la Galați,iarna,cu vișinica....

Preșuri din alea am și eu un set,și au mai fost și pentru 1300.Groase,bune la apă,îs super!
sobolan
QUOTE(Adrian Frigo @ 19 Dec 2016, 23:06)
Buhahaha,nu are pretenții mari deloc! radmasa.gif
*



man,eu spun ce mi-a zis el,habar n-am cat face,nu tin cu nimeni,eu am intrebat...da' totusi (nu da cu paru') o bicicleta mai buna face 1500 ron,o mobra ar merge la 1000 ron,completa si cu acte......ca el cere 1100 da-i dai si tu 1000 si l-ai linistit,o iei si o reconditionezi daca ai pasiunea asta in sange,eu nu le am cu motoarele si nu ma pasioneaza.....cica porneste la prima pedala,asa zice el,eu nu ma pricep,repet,iertare daca am gresit cu ceva !

Uleiul e marca MOL ,e luat din benzinariile Mol,Mol 80w90 !
In motor am Mol 15w40 si e SUPER-BUN,nu mai arunc banii in firme,iau uleiuri mai "acceptabile" si le tin mai putin de 4000km....
Adrian Frigo
QUOTE(sobolan @ 19 Dec 2016, 23:10)
...da' totusi (nu da cu paru') o bicicleta mai buna face 1500 ron,o mobra ar merge la 1000 ron,completa si cu acte.........repet,iertare daca am gresit cu ceva !

Aoleu,păi ce zic eu și ce înțelegi tu...cu ce să greșești?Mobra aia,în starea în care e,valorează 500 maxim 600 de lei fiindcă nu are toate elementele originale ca șaua de Mediaș,furca față cu bascule și ce o mai fii lipsă la ea....încă odată îți mulțumesc că ai întrebat,nu oricine era dispus să facă asta,altul mă băga de unde am ieșit și gata! aplauze.gif Încă eu îs dator de o bere pentru efort!!! blush.gif Uite așa arată una complet originală:[attachmentid=1628050259] [attachmentid=1628050257] [attachmentid=1628050258]
Mă scuzi că ți-am poluat topicul,măcar e ceva frumos... laugh.gif


Edit:Mulțam de pontul cu uleiul,am auzit pe mai mulți cu păreri bune despre el!La primăvară,alți bani altă distracție... mad.gif
sobolan
cu asa ceva nu-mi poluezi topicul.....frumos "calu' " ! smile.gif

totusi nu se exprima nimeni referitor la crash test-ul dacia vs cielo......e mai rezistenta lighioana de dacie ? mie asa-mi pare....
Adrian Frigo
QUOTE(sobolan @ 20 Dec 2016, 00:08)
.....e mai rezistenta lighioana de dacie ? mie asa-mi pare....

Păi așa-mi pare și mie,dar totuși sunt curios dacă are aceleași performanțe și injectata...cred că nu prea... unsure.gif
om_bland
Caroseriile de dacie model nou, sunt mai usoare decat caroseriile model vechi ... asta stiu sigur ! La dacia 1300 daca stai rezemat de aripa spate ( cu spatele tau), nu auzi poc-poc tabla . La daciile pe injectie stiu sigur ca daca stai rezemat de aripa spate, auzi cum pocneste cand te lasi pe ea si cand te dai la oparte de langa ea. PLAFONUL la fel, face, la 1300 nu poti sa il apesi usor cu palma... pe cand la astea mai noi din 1992 incoace, da. Capota la motor la fel !
sobolan
Tabla e mai groasa pe modelele din 78-84,sub 78 cica e subtire,peste 84-85 au bulanit-o iar...dupa 95 era foita,ca la logan smile.gif injectata are o teava transversala sub bord(ca la logan) intre stalpii A de care se prinde si coloana de directie...are un + ,acoperisul e facut prin imbinari la stalpii A,acolo e punct slab......nu stiu ce sa zic,mie tare-mi pare ca la un impact frontal cu o masina gen Cielo sa nu cumva sa-l rupa rau,bineinteles ca daca se intampla asta(Doamne fereste) te zguduie rau in dacie,rau de tot,iti amesteca ideile in cap......centurile retractabile-s de aur......
Am avut parte de minuni cu o dacie,am dat peste un rahat de nova in lateralul ei(aripa fata),i-am mutat traiectoria spre bordura,dacia mea s-a ales cu un lonjeron stramb,au legat-o aia in service de-un stalp cu un vinci cu lant si-au tras-o la loc,ochiometric.....luam mana de pe volan la 80 si statea drept,a reusit-o perfect.....
Totusi primitiva dar buna la vremea ei,renault-urile au avut pus accent pe siguranta.....espace-ul (chiar si ala vechi de prin 90 si ceva) e sigur-sigur,nu mai zic despre ultimul model care dadea daune serioase si la Land-Rover....
https://www.youtube.com/watch?v=mLLanPwRgio

ce parere aveti de acest volan ?
BLUE R 19
E un volan turcesc sau pare, arata si cred ca se simte bine, il vad mai mic...imita stilul de la ceva Renault, are covrigul precum la Matiz .
Daciile mai vechi consider ca sunt mai rezistente la impact fata de CN-uri, din cauza contraaripilor, se vede ca pot absorbi mai multa energie si ca sunt mai rigide pana sa se deformeze, zona aia chiar se deformeaza controlat, la CN se cam rupe de la imbinari. Barele metalice sunt foarte importante, are si CN- ul pe sub plastic, nu se compara insa, e mai subtire si moale, in timp rugineste, fiind scurta nu mai e prinsa si in aripi (lucru important ca se mai separa energiile). chiar si prinderea veche a aripii in fata la fusta, pe rotund conteaza. si scutul ala vechi e bun, defazorul de asemenea, coltarele dintre aripi si fusta. La o masina restaurata conteaza ca imbinarile sa fie facute ferm, suruburi, saibe mari, mastic de imbinare, garnituri, marginile elementelor sa se suprapuna bine pe toata suprafata; daca sunt intrunite conditiile astea ea se comporta unitar, ca un ansamblu la impact, altfel se detaseeaza imediat elementele-este foarte important pt. asta masticul de imbinare pt. caroserie, nu de rosturi.
Tabla ce simte mai moale la cele noi...insa nu stiu daca e mai subtire, poate mai ordinara ca masinile nu au devenit mai usoare de la 1300 pana la final.

Cielo e sigur rezistenta la impact frontal usor, totusi nu as incerca un pupic cu cielo, are botul prea lung. M-a interesat subiectul si am observat la stirile cu accidente ca Cielo are pavilionul si montantii foarte fragili, se "decapoteaza" repede.
sobolan
cielo m-a lasat "placut neimpresionat" ,nu ma asteptam ca un gunoi de dacie din 70 sa fie mai ok decat o masina din anii 95 cu airbag-uri.....

Azi mi-a aruncat un camion o piatra in parbriz,rezultat o gaura de vreo 15mm sad.gif ....nu ma asterptam,la cat de gros este.....am un HS,maine il pun eu.....
BLUE R 19
Am vazut si eu acuma sad.gif clipurile cu Cielo...botul ala mare nu-i foloseste la nimic, se face praf, vaide sofer.
La testul cu R 12 nu mi-am dat seama de viteza, oricum...arata foarte bine...impresionant. Sunt curios cum se comporta "la zid".
sobolan
La zid se sifoneaza mai bine probabil dar nu in halul ala cum s-a facut cielo....

https://www.youtube.com/watch?v=3pxDMkSI0xE

Daca asta are 2 stele.......apoi de cielo ce sa mai zicem ? radmasa.gif

leganza...pare ok....
https://www.youtube.com/watch?v=r8E5dUnLmh4
BLUE R 19
credeam si eu ca Nubira este superioara fata de Cielo, doar inlocuia Espero...tot o apa si-un ... insa.
Adrian Frigo
Cert este un lucru:cu dacia,dacă Doamne ferește se întâmplă un accident la viteză mare,acordeon te faci,indiferent de model...nici nu vreau să mă gândesc la așa ceva... unsure.gif dar na,plăcerea de a conduce o mașină simplă vine cu riscurile ei...

Uite aici o berlină lovită în spate cum poate să arate... frustrat.gif
https://www.youtube.com/watch?v=bemsBRFtzec
Și un papuc...
https://www.youtube.com/watch?v=zHgOQ9HobT8
BLUE R 19
Nu am incredere in nici o masina in caz de impact, ideea este sa ai sange rece si sa constientizezi dinamica impactului ca sa actionezi in consecinta. Sa nu-ti fie frica de impact, de multe ori se poate evita (studiati stiinta va salveaza) si daca este iminent de cele mai multe, multe, multe ori se poate minimiza si/sau redirectiona; anticipati, studiati, pregatiti-va. Si iesitul in decor este o arta, de multe ori frana si directia ampla sunt mai periculoase. Fara frica ca orbeste ratiunea. Am vazut atatea accidente stupide comise de oameni fara experienta sau si cu, care au murit ca au executat manevre fara rost, lucruri pe care nu te invata nimeni sa le faci...
Am avut Tico (chiar mai multe; unii sunt trabantisti, altii broscari...eu sunt "ticalos" radmasa.gif )si nu mi-e frica sa merg cu ea, repede, fluent, sa fac manevre...tot e mai sigura ca o motocicleta.

Uite ceva deconectant
https://youtu.be/ZVZLYte5U2A
https://youtu.be/1QoDVbBGlZw
https://youtu.be/_RdPUtPQt40
Adrian Frigo
QUOTE(BLUE R 19 @ 21 Dec 2016, 02:01)
... ideea este sa ai sange rece si sa constientizezi dinamica impactului ca sa actionezi in consecinta. Sa nu-ti fie frica de impact, de multe ori se poate evita (studiati stiinta va salveaza) si daca este iminent de cele mai multe, multe, multe ori se poate minimiza si/sau redirectiona; anticipati, studiati, pregatiti-va. Fara frica ca orbeste ratiunea.

Când te vezi cu măgăreața în față,uiți și de rațiune și de cultură și de tot!Acum câțiva ani,când a bușit în mers un cauciuc pe față la rabla de la țară(cauciucuri victoria cu cameră),abia m-am dat jos din mașină...noroc că nu venea nici o mașină că praf eram...nici n-am realizat ce s-a întâmplat,și doar eram pasager... sad.gif

QUOTE(BLUE R 19 @ 21 Dec 2016, 02:01)
Uite ceva deconectant
https://youtu.be/ZVZLYte5U2A

M-am uitat de 4 ori la ea și tot nu mă mai satur... 38.gif

L.E-Oare ce roșu o fii,e același ca în reclama de mai sus,care o fii codul de renault?
https://www.youtube.com/watch?v=THPxwL5EtQ8
Uite ceva și mai deconectant laugh.gif
https://www.youtube.com/watch?v=_RdPUtPQt40
sobolan
daca te pierzi e de rau....am trecut prin multe situatii in care daca ma pierdeam eram mort.....prin 2009 ,jos gheata,cu dacia 1310 am reusit sa merg "invers" ,practic cand innaintam cu lateralul cand cu spatele pe un pod inalt de vreo 15 metri,jos blocuri...au facut aia de pe contrasens "carare",s-au dat toti deoparte.......vreo 300metri am tot innaintat asa,daca calcam frana eram mort,rupem balustrada si cadeam in gol,am jucat-o din volan si acceleratie....nu stiu daca pare de crezut dar nu doresc la nimeni asa ceva.....prin 2005 explozie fata,eram cu un 1304,m-am urcat pe trotuar cu doua roti ,nu era nimeni in jur,ce bine.....cu jaf-urile nu e de joaca....la logan fuge spatele rau iarna la manevre scurte si brusc,atentie la viraje,multi nu stiu ca daca spatele trage in dreapta tu trebuie sa tragi usor de volan tot in dreapta si sa nu calci frana sau ambreiajul.....paremi-se ca ar fi prea mult 120 la o dacie,dacia merge sigur pana la 100 apoi orice manevra o poate face greu de controlat chiar si vara....
Am reusit,l-am spart pe ala vechi,l-am dat jos cu picioarele dinauntru dupa ce am dat pe dinapoi o bucata de cheder smile.gif

Adrian Frigo
Zici că e atermic parbrizul... laugh.gif

Apoi treaba asta cu calmul de sine în caz de ceva e destul de complicată și diferă de la om la om...bine ar fii să nu se întâmple nimic,niciodată!
sobolan
atermic nu cred ca e,pare a fi heliomat oarecum,din anumite unghiuri nu vezi de afara in masina......din masina vezi ok din orice unghi te-ai uita.....scrie pe el HS Laminated si e facut in 93.
BLUE R 19
Frumos...arata ca nou si parasolarul, ai pus si mastic ? Imi place cum se vede verdele, rolleyes.gif am mai vazut-o...nu stiu, ma atrage acuma cand se vede numai capota.

Adrian Frigo am pus si eu clipul cu Gordi, intre timp. Reclamele astea vechi erau geniale.
Nu e asta ?...caramiziu-maroniu sau ce o fi, 331 nu e ca pe aia o cunosc personal sau .poate nu e in astea.
sobolan
QUOTE(BLUE R 19 @ 21 Dec 2016, 22:34)
Frumos...arata ca nou si parasolarul, ai pus si mastic ? Imi place cum se vede verdele,  rolleyes.gif am mai vazut-o...nu stiu, ma atrage acuma cand se vede numai capota.

[
*



Verdele si-a mai pierdut farmecul,au mai batut-o copii cu mingea asta vara biggrin.gif ,au mai zgariat-o usor prin parcari cretinii,au batut-o pietrele aruncate de la camioane dar sta bine in felul ei.....
Intre parbriz si cheder pun vaselina,intre cheder si tabla vaselina...vaselina de aia sintetica care tine la multe grade si care nu ataca cauciucul si nici vopseaua....asa m-au invatat si pe mine batranii si drept ca azi dupa ce am dat jos chederul vopseaua era intacta, tabla era intacta,vaselina plutea p-acolo,asa trebuie...
Adrian Frigo
QUOTE(BLUE R 19 @ 21 Dec 2016, 22:34)
Adrian Frigo Reclamele astea vechi erau geniale.
Nu e asta ?...caramiziu-maroniu sau ce o fi, 331 nu e ca pe aia o cunosc personal sau .poate nu e in astea.

Perfect de acord cu reclamele!
De aia am întrebat,că nu prea-mi dau seama ce ar fii...nu știu dacă e cea din paletar.Viitorul proiect așa vreau să-l vopsesc și nici măcar nu știu ce roșu e... dry.gif Care naiba o fii codul de renault?
QUOTE(sobolan @ 21 Dec 2016, 22:53)
Verdele si-a mai pierdut farmecul,au mai batut-o copii cu mingea asta vara biggrin.gif ,au mai zgariat-o usor prin parcari cretinii,au batut-o pietrele aruncate de la camioane dar sta bine in felul ei....

Las-o,că e tare frumoasă!E dintre puținele mașini de aici care au acel ceva,ceva ce te atrage....mie îmi place! wub.gif

Vaselina de unde ai găsit-o?Sau e stoc vechi?
sobolan
QUOTE(Adrian Frigo @ 22 Dec 2016, 07:23)


Las-o,că e tare frumoasă!E dintre puținele mașini de aici care au acel ceva,ceva ce te atrage....mie îmi place! wub.gif

Vaselina de unde ai găsit-o?Sau e stoc vechi?
*



mersi,vaselina e Divinol,luata din dedeman,e albastra....are Litiu.....e buna la orice aproape,mai ales la rulmenti.....de regula nu folosesc consumabile din stocuri vechi,isi pierd proprietatile...
Ieri am suit-o pe cric sa refac frana,am schimbat furtunul,etrierul si pistonasul,pus garnituri noi Autofren....cand s-o las jos vad o mica gaura in suportul de cric,ceva de 3mm.....m-a mancat s-o iau la purificat,pana la urma am peticit suportul ala,l-am resudat de prag mai bine,am dat cu convertor de rugina si mastic pensulabil,cand se usuca bag autovapant......
Am sudat electric in ca,electrod de inox de 1,5mm.....nu mai am sarma la mig,pentru autogen nu mai am oxigen,am tubul gol...... sad.gif
Asta toamna am refacut planseul in partea aia ca era mancat si can o suiai pe cric intra suportul inauntru.....dar suportul nu l-am vazut ca e afectat......statea bine masina pe cric si asa dar in timp acolo se mai aduna mizerie si mi-l ciuruia complet.....
Nu-i prea estetic dar tine el asa pana la vara,o sa caut un suport nou de cric daca oi gasi daca nu il fac din tabla si o sa-l inlocuiesc....
sobolan
Azi cautand un bloc de lumini pentru un vecin prin magazie dau de-o planetara romaneasca lunga uitata de mult,e perfecta ca stare tehnica,are o revizie facuta de mine prin primavara,are vaselina noua si burdufe noi rolast,60 ron.

Craciun Fericit !!!! smile.gif
sobolan
rabla Margareta(dupa cum a denumit-o sotia) va saluta ! smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.