Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1310 -Green Frog
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30
sobolan
Nelule pai elctric-rutilic la masina ? nu cred.....2.5 ? ohmy.gif too much,gaureste,doar sa-ncerci sa "punctezi" dar tocmai la suportul de cric ?400kg stau acolo bine mersi cand o suspenzi si daca te mai bagi si pe sub ea...doamne fereste.....
de data asta urasc s-o spun dar autogen....am incercat la mig si nu prea iesea,am impresia ca sarma mea nu era prea adecvata,ori tabla subtire sau n-am mana formata(de profesie nu sunt sudor) ......la traversa de sub radiator a mers stas cu mig-ul ....eu,in general, fug de autogen la masina(stie toata lumea efectul autogen in timp si stiu toti ca tabla arsa nu mai e tabla) si fug si de electric pe electrod rutilic mai ales la elementele de rezistanta/solicitate pentru ca electricul nu prezinta siguranta pe tabla auto....cei care dau electric cu electrod rutilic la masina is inconstienti sau o fac de mantuiala(e dacie,da-o naibii ca tine radmasa.gif )....sincer dar n-as da atestat de masina istorica unei masini sudata electric/plin de petice mai ales inestetice.....acuma poate-mi sar unii in cap dar va rog sa ma scuzati,asta e parerea mea.....
exista ateliere auto care sableaza profesional cu sticla/nisip ,exista service-uri bune sau axate pe restaurari...nu toti avem timp,nu toti ne pricepem dar cine se inhama de un proiect de genul asta ori stie meserie si o face singurel in timp ori are bani si i-o fac altii profesional.... eu nu ma incadrez nici in prima si nici in ultima(in schimb am scule/unelte/aparate/sdv-uri,am lucrat mult timp pe la autocamioane RABA,autobuze Ikarus,RD,RDC,RDM etc.de acolo stiu mecanica old-school ,la Dacia am lucrat o perioada mai scurta) si sunt de parere ca o masina(oricare ar fi ea) nu e masina daca starea ei tehnica e subreda dar vezi doamne e vopsita la exterior in cabina/profesional,iti ia ochii.....adica afara e vopsit gardul si inauntru e leopardul radmasa.gif
Eu fac masina asta singurel si putin ajutat de prietenii mei(cativa),am mainile julite,am praf de rugina in nas,am transformat curtea in camp de lucru,femeia ma terorizeaza radmasa.gif ca-i dezordine peste tot,bani nu prea mai am dar pentru mine chestia asta are un farmec,dupa ce termin cu ea o sa fie "mandria" mea,restaurata in felul meu,cu mainile si nervii mei......eu vreau sa ajung in Italia cu masina asta,pe rotile ei si sa ma plimb prin tara oriunde cu ea,am de gand s-o fac masina de zi cu zi nu exponat......

BTW: m-as bucura daca cineva(din cei ce citesc p-aci) are ceva de invatat de la mine......la randul meu si eu intreb cand nu stiu.....
Va multumesc tuturor celor care postati aici,eu nu sterg nimic,astept orice critica daca e cazul.....dezbatem tot.... smile.gif ,va bag si o poza cu fosta mea masina la care am avut pe aici si un jurnal de bord,bagasem o gramada de bani si timp si in asta,unii poate o mai stiu .



Azi n-am reusit decat sa pun dopul la loc radmasa.gif

aveti idee ce pot folosi ca insonorizant ? mai pun pasla de aia sau ce naiba era ?eu aveam de gand s-o mai dau cu o mana de autovapant si apoi pusa mocheta ei la loc.......
thundercar
Imi place foarte mult cum lucrezi foarte migalos si cu atentie.Poti pune cateva poze cu lucrare de sub masina pt ca vreau sa fac si eu aceiasi operatiune.
Sti cumva cu ce electrod pot suda cu un invertor ?
STORMTROOPER
Vezi ca este o persoana la bursa care vinde pasla Fonomin, insonorizanta. este foarte buna si face toti banii. Eu am pus asa ceva pe masina si se cunoaste. Succes.
sobolan
QUOTE(thundercar @ 6 Nov 2015, 20:34)
Sti cumva cu ce electrod pot suda cu un invertor ?
*



pai cu invertorul sudezi in cc .....nu stiu exact,da-i un amperaj mic si incearca cu electrozi de 1,5 de inox ,in puncte......daca ai mana s-ar putea sa-ti iasa ceva meserias....acuma depinde unde sudezi,ca de ex la praguri ai tabla mai groasa si la planseu,sa zicem,e mai subtire.......incercarea moarte n-are.....
Referitor la suduri,nu-s expert,incerc si eu ce pot dar am mai avut discutii aprinse pe tema asta si pe alte topice,am primit mesaje private cu sfaturi/indicatii(multumesc celor care au facut asta) si cica daca ar fi mana experta ar merge destul de ok si electric doar in anumite locuri.....
Parerea mea ramane cam aceeasi,la elementele de siguranta daca trebuie intervenit si nu aveti mari posibilitati incercati sa dati de un autogen macar......
Poze sunt in topicul meu.....ca operatii aproximative,se deschid geamurile pe o laterala,se da masina pe o parte sprijinita de o roata ok(in cazul meu una de bmw e46) ,se curata bine cu furtunul cu apa si cu periile de sarma,se lasa la uscat,se da un grund bun,se lasa la uscat iar,se da autovapant si cam asta e....usor de spus ,cam greu de facut dar s-a facut.....cu sudura n-am umblat ca nu a fost nevoie....eu is la a doua operatiune de genul asta si sper ca va fi ultima,imi ajung masinile din dotare(am patru cu tot cu dacia asta) ......

QUOTE(STORMTROOPER @ 6 Nov 2015, 20:40)
Vezi ca este o persoana la bursa care vinde pasla Fonomin, insonorizanta. este foarte buna si face toti banii. Eu am pus asa ceva pe masina si se cunoaste. Succes.
*



Mersi mult de sfat,am si eu acasa pasla de asta darrrr....ramane aceeasi problema.....ea mentine condensul in ea acolo si in timp iar ma lucreaza la tabla.....nu stiu ce sa spun.......un tinichigiu batran(de la care am invatat multe inclusiv sa sudez autogen) m-a invatat ca la dacie e ok de lasat planseele alea goale,stiu ca o sa fie zgomot mai mult in masina dar pana la urma o sa fie ea mai sanatoasa la tabla si daca tot e masina clasica n-are cum sa fie si silentioasa ca una din anii 2005 sa zicem.......
Eu ma gandeam sa mai dau o mana de grund iar(dupa ce se usuca masticul de la dop si ala de pe imbinarile sudate) si apoi o mana de autovapant.......simplu si eficient impotriva umezelii.......de asemeni tot tinighigiul asta scotea aripioarele alea(deflectoare de mizerie) de sub aripa fata,chederele laterale de sub grile......is niste mici smecherii pe care inca nu le-am facut dar cand oi da aripa jos s-o schimb o sa vad eu......

Aripa am gasit in remat,de pe o dacie 1300,e in stare buna,trebuie curatata bine si revopsita cu verde 616 sau mai nou ii zice verde 6016.....
ma gandeam sa-i pun centuri de dacie mai noi(retractabile cu arc) .....astea-s peste tot pe podea smile.gif .....
In continuare nu am stregatoare,nuturile de pe butuci is ok,cele de pe brate nu mai sunt wacko.gif ,la remat nici urma de asa ceva......ce rahat,sa-i pun oare sistem model nou cu stregatoare cu piulita ? ca as avea de unde sa fac rost.....tot din remat biggrin.gif

BTW: daca n-aveti mastic pensulabil pentru imbinari sau nu vreti sa dati 45 de ron pe o cutie va sfatuiesc sa folositi "kit montaj" de la bison ......lipeste destul de ok,rezista,este semielastic si costa doar 16 ron........e la fel de eficient ca si masticul pensulabil sau chiar mai eficient.....testat pe alte doua dacii si pe un logan.....
1310CL
In 2009 ai vandut-o pe cea gri? Eu tin minte masina,ca iti urmaream jurnalul chiar p-atunci eram nou pe daciaclub,ce mai surubareai si la aia,cand era p-o dunga cand pe cealalta..chiar ma uitam uitam cu gura deschisa la diversele lucrari ce le faceai la ea.


Respect pentru tot ceea ce faci si ma bucur ca te-ai intors la batranele dacii,si eu am una din '88 de care ma ocup cand am timp,sper sa iasa ce mi-am propus.


Multa bafta si km fara probleme cu babuta. cheers.gif
sobolan
Multumesc mult si spor la masinuta ta deasemeni...88 bleu mamaia avea un vecin pe aici mult timp in urma....era unguroaica,buna masina,a ajuns la remat fara stirea mea,daca eram pe felie o salvam eu,chiar discutam cu el cand a vazut-o pe asta verde a mea,n-am stiu ce intentii avea,daca stiam era la mine acum......
Pe aia gri parca prin 2009 am dat-o si da,am mesterit mult la ea,pe atunci eram mai tanar si mai rezisent cu nervii,eram fara obligatii fara copii,mai rebel,timpurile se mai schimba smile.gif ,o scot eu la capat si cu asta destul de rezonabil,ideea e sa o fac cat mai buna tehnic vorbind si apoi o sa ma ocup si de aspect-revopsita total(vorbele is facute deja dar cum conditii profesionale nu sunt si vremea ne joaca feste parca vad ca astept la anu')....multumesc mult de aprecieri.....
Dacia e masina in care am avut mereu incredere,e masina cu care m-am crescut,e masina pe care am condus-o prima data,iar asta e identica aproape cu prima masina a tatalui meu(aia era din 85) si oarecum vreau s-o scot la capat cu bine.....pacat ca nu mai traieste si batranul,s-ar fi bucurat si m-ar fi ajutat enorm,omu' fusese inginer mecanic,stia daciile ca pe tatal nostru....
Repet,vreau sa o fac masina de zi cu zi,masina pe care te bazezi daca te urci la volan si vrei sa pleci urgent 600km.......asta vreau.....
O sa ma chinui s-o fac cat mai corect dupa posibilitatile mele,sa arate trasnet,sa fiu bazat pe ea cand urc la volan si daca obtin si atestat la ea de masina istorica ar insemna mult pentru mine,oricum masina asta la mine moare,nu mai pleaca de pe inventarul meu orice s-ar intampla si orice va urma.....asta e sigur si garantat !!!
Febletea mea a fost un 1300 din 78,visiniu,nu l-am tinut mult,n-am apreciato prin anii aia(98-99) si era ,la naiba, originala toata pana la ultimul surubel,nu lipsea nimic de pe ea.....am dat-o la un "cioban" ca mi-a facut o oferta buna,mult n-a tinut,a pus-o pe chituci omu'.....atunci nu-mi parea rau de ea,acum in schimb cand imi amintesc imi vine sa ma dau cu capul de-un stalp,dac-o aveam acum... la aia chiar ca nu lucram la nimic,era perfecta peste tot,perfecta......n-am nici macar o poza cu ea sad.gif




azi......am decopertat o parte din vopseaua de pe lonjeron......la naiba dar trebuia,ma tot gandesc cum bag pistolul acum in camera motor,am un spray verde 616,sa vedem de-o face ceva dupa ce dau cu grund desigur.....
Dupa cum arata suportul bateriei inclin sa cred ca kilometrajul ar fi real....
iustin_uap
Eu n-as renunta la sistemul cu nuturi. Dpdv estetic e clar in avantaj. Nu cred c-au intrat in pamant bratele de stergatoare. Trebuie putina rabdare.

Totusi, sistemul cu piulita e, cica, mai durabil, deci daca te gandesti sa folosesti masina mult timp, inclusiv pe vreme rea, poate asta ar fi mai potrivit.
sobolan
QUOTE(iustin_uap @ 7 Nov 2015, 21:29)
Totusi, sistemul cu piulita e, cica, mai durabil, deci daca te gandesti sa folosesti masina mult timp, inclusiv pe vreme rea, poate asta ar fi mai potrivit.
*



este mai durabil,mai practic si nu se strica mai nimic la ele in general .....mai am rabdare.....

Cine zicea mai sus ca masina asta n-a avut servo din fabrica ??? Data fabricatiei cam coincide cu data masinii.....am dat-o jos imediat,am dat deoparte si instalatia electrica.....dau cu gund ca e jale pe partea stanga,vechea pompa a curs si a facut "curat" peste tot.......ce rhat mad.gif
I-am luat si o baterie noua(cea mai ieftina) de 45AH ,rombat......cea de pe ea s-a intors la fostul proprietar conform intelegerii......o fi suficient 45 ? pe symbol am avut de 42 parca(o chestie mica) din fabrica(renault) si era ok.....
nelu_1985
Daca cumva iti trece prin cap sa schimbi sistemul de stergatoare, sa inlocuiesti doar parghiile fara motoras. Cel care-l ai pe masina are turatie si putere mai mare decat cele de 1310. Eu am schimbat motorasul de 1310 cu unul model vechi, cel original de pe fosta masina din '84.
Cat despre servofrana, poate fi echipare de fabrica daca masina era pentru export sau daca s-a platit diferenta de bani pentru "imbunatatiri".
sobolan
cred ca serva era de fabrica Nelule...cu pontul pentru stergatoare te-am retinut up.gif
In alta ordine de idei e o zicala : lichidul de frana bate Decanolul....ia priviti aici ce meserie mi-a facut lichidul de frana,a trebuit sa decopertez tot pana la tabla,adevarul e ca nici mult nu m-am chinuit,se cojea vopseaua si la unghie.......
Ma gandesc sa dau DOAR "peretele de foc" cu autovapant.....
1310CL
@sobolan: Te apuca nostalgia cateodata,asa e,eu mi-am luat una din '87 cu 4 viteze,cu gandul sa o refac toata pana la ultimul surub,era ok cu actele c-o lasasem pe batranul ce a avut masina ,asigurare mica,tot,dar tablaria era terminata,tragea motorul ala de 1.3 de numa+ca aveam teava inloc de detenta si finala era stock,stiau ai mei cand vin de la servici numa dupa zgomotul care-l scotea in frana de motor radmasa.gif am avut ceva belele cu ea,si a ajuns la fier vechi.

Acum pe asta din '88(e chiar bleu 616 ) o tin doar in garaj,insa nu stiu cum sa fac cu timbrul de mediu,am facut toate actele de v-c insa n-am mai mers sa o inscriu si la politie ci doar la fiscal,oricum nu circul cu masina fiindca vreau s-o pun la punct deocamdata(a stat nemiscata foarte mult timp)...ca vehicul de istorie,nu pot....is in pom cu situatia asta,dar sper s-o rezolv...chiar daca va trebui sa platesc timbrul de mediu.

A ta e si anul bun si tabla buna,ai o baza solida,merita..plus daca o faci vehicul de istorie,te-ai scos,nici eu nu vreau s-o fac masina de garaj ca nu-mi permit sa o tin acolo si sa arate bine,ci masina mea de zi cu zi...dar care vorba ta,sa te urci sa dai cheie si sa pleci.

Bafta pe mai departe,o sa-ti urmaresc jurnalul ^^.
sobolan
QUOTE(1310CL @ 9 Nov 2015, 12:51)
)...ca vehicul de istorie,nu pot....is in pom cu situatia asta,dar sper s-o rezolv...chiar daca va trebui sa platesc timbrul de mediu.

*



man...88+30=2018 smile.gif ,mai ai de asteptat 3 ani ,sau platesti vreo 400E si o poti inmatricula linistit,eu zic ca 400E nu-i o mare suma daca stii exact ca masina e ok si merita,iti faci moftul.....si daca nu ma insel se poate plati si esalonat(parca) ......
1310CL
Sa ma scuzi ,nu vreau sa fac off-topic aici la jurnal,ca-i prea meserie(stiam ca tre sa fie 30 de ani de cand s-a fabricat ultimul model ,adica 1992....deci mai am de asteptat ,poate stiu eu gresit).

O sa vad ce fac cu ea,cert e ca e o baza tanc,are doar 72.000 km,unguroaica,uitata in garaj.

Sa revenim deci,cum stai cu tendoanele la punte,mai ales la bucsele alea? Ti-am atasat o poza cu 1310-le meu.
sobolan
QUOTE(1310CL @ 9 Nov 2015, 14:36)
stiam ca tre sa fie 30 de ani de cand s-a fabricat ultimul model ,adica 1992...
*



eu stiam altceva....intreaba-l pe domnul OV ,e mai in masura sa te lumineze si scrie si p-aci concluzia sigura ca sa stie si altii.....

PS: faina masina smile.gif


Azi,am refacut greselile...ma gandesc sa dau tot compartimentul motor cu nuanta asta,si asa e ruginit usor pe aici ,pe acolo....am dat la pensula dar iese al naibii de bine.....
MuciX
S-a modificat legea, noua cerinta de varsta pentru inscrierea ca vehicul istoric este 30 de ani de la data de fabricatie a masinii in sine, nu mai este relevanta incheierea productiei modelului.
sobolan
QUOTE(MuciX @ 9 Nov 2015, 18:19)
30 de ani de la data de fabricatie a masinii in sine
*




asta stiam si eu ! smile.gif
MuciX
Acum ce nu imi amintesc eu sa fi vazut e daca e luna relevanta sau nu. Desi mi s-ar parea absurd. Spre exemplu, conform VIN, tomberonul din dotare e fabricat in 23.05.1991, dar normal mi s-ar parea sa poata fi trecut istoric incepand cu 01.01.2021, dar cine stie.
sobolan
QUOTE(MuciX @ 9 Nov 2015, 18:27)
..., tomberonul din dotare ...
*




daca ala e tomberon dacia mea e faras de gunoi radmasa.gif
MuciX
De ce, ca scrie pe el ca-i bemveu? Nu stiu daca ai urmarit topicul sa fi vazut si tu ce probleme au, daca nu sunt intretinute cum trebuie.
Lua ochiul, ce-i drept, ca avea vopseaua originala buna, dar pe dedesubt am gasit un munte de probleme.
sobolan
Am urmarit topicul tau ,ce ai facut tu acolo se numeste smecherie up.gif ...intr-adevar,tabla e tabla,rugineste odata si odata dar sa nu punem tabla de bmw cu tabla de logan totusi...Loganul rugineste si daca sta nefolosit in garaj ventilat laugh.gif .....ce e curios ca baba asta a mea are o tabla asa de groasa si buna,mai buna decat era pe fosta dacie din 98....
MuciX
Ma bucur ca iti place.
Personal, am rezervele mele in ceea ce priveste produsul final, dar va ramane de vazut. Dedicatie a fost si este in continuare, atat din partea mea, cat si a baietilor care lucreaza la ea.
Cat despre tabla, da stiu ca in anii 90 a scazut mult calitatea in cazul daciilor, ultimele editii fiind chiar de rasul curcilor.
Am un prieten care a avut un 1300 in familie (era gri, de prin 76) - tanc in ceea ce priveste tabla. Din pacate a ajuns pe la rabla, el si acum ii mai duce dorul, pe ea a invatat sa conduca.
La polul opus, mai aveau o dacie de prin 96, sau 98, care arata de toata jena. Era modelul dinainte de zambetul lui Iliescu.
user posted image

Tu vezi-ti de ale tale, mi-ar fi placut si mie sa am timp sa lucrez la ea personal, dar prefer sa ii las pe altii care se pricep mai bine si au si ce le trebuie. Norocul tau e ca ai tabla zdravana, restul se fac, inclusiv rateurile alea.

In ceea ce priveste BMW E30, uite aici sa te convingi ca tot masini vechi raman.
sobolan
s-a facut tot, rateurile erau de la distributia decalata cu un dinte.....am pus-o la punct a mers juma de ora apoi a inceput iar...cazuse si bobina radmasa.gif ,ca in filmele cu oameni prosti....i-am pus si bobina si acum merge stas ....ideea e ca daca-mi faceam eu motorul de la un surub la altul totul era ok din prima,n-am vrut sa ma mai tavalesc pe sub masina si am "angajat" un musteriu.....asta a lucrat sub ochii mei la mine acasa(exceptii mici :mai plecam si eu cate un sfert de ora etc) .....partea cu distributia mi-a scapat dar el a zis ca e pusa ok,am mers pe mana lui....asta e sleep.gif .....lupul cu slugi nu se hraneste !
Concluzie : a trebuit pana la urma sa ma tarai tot eu pe sub ea mad.gif
Chiulasa a fost mesterita de mine cap-coada cu exceptia planarii.....aia a mers din prima smile.gif
Tabla e super-ok,am pus autogenul la un suport de cric pe dreapta fata(era cazul) in rest toate bune......Eu o tin in curte si cand mai am timp mai bag o ora-doua de mestereala,noroc de vremea asta care tine cu mine.....la primavara o vopsesc total si sper sa o pot atesta.....
De priceput ma pricep si eu atat cat trebuie ca sa iasa o dacie ok(tinand cont ca nu prea am conditii dar as avea ceea ce-mi trebuie).....

Btw : am avut si eu un Bayerische E46-320 benzina,l-am dat ...o masina buna cu distributie pe lant wink.gif
1310CL
A iesit super bine la pensula,e foarte curat compartimentul motor la tine. smile.gif

O intrebare in legatura cu masina ta,la mine la esapamentul spate am gasit ceva ce n-am vazut pe restul daciilor mai vechi,ma intrebam daca a avut si a ta pus asa ceva,din cate am auzit asa veneau din fabrica...desi am unele indoieli,pun o poza cam miscata,nu merge s-o rotesc dar sper sa se inteleaga. blush.gif
razvan1985
Toate au avut agrafa respectiva,la unele a disparut in decursul anilor,din motive lesne de ințeles(las'ca merge ši aša!).
iustin_uap
QUOTE(sobolan @ 9 Nov 2015, 17:45)
ce e curios ca baba asta a mea are o tabla asa de groasa si buna,mai buna decat era pe fosta dacie din 98....


Nu e ciudat deloc. Ca regula generala, Daciile cu cat sunt mai vechi cu atat sunt mai solide. Alea produse la mijlocul anilor '90 is renumite pt. tabla incredibil de proasta cu care au iesit din fabrica. Nici alea de dupa 2000 nu-s departe. Daca te uiti pe strada la Daciile produse in perioadele amintite mai sus, rar vezi una care sa nu fie atacata tare de rugina si pe care tabla sa stea ca lumea. E drept ca nici proprietarii nu prea au avut grija de ele, dar astea au plecat cu un handicap din start.

Confirm si eu ca s-a schimbat legea privind vehiculele istorice. Acum e suficient ca masina sa aiba peste 30 de ani vechime si, fireste, sa fie originala si in stare tehnica si estetica buna.
MuciX
Pai una dintre conditii pentru inmatricularea ca vehicul istoric este ca vehiculul fie "recunoscut" de catre un club auto, respectiv Retromobil. Si imi vine greu sa cred ca vor admite orice masina, care nu se afla in stare buna si/sau prezinta modificari neconforme cu perioada.
Pe langa asta, toate I.T.P.-urile se fac direct la R.A.R. deci clar trebuie sa fie in stare buna.
maho
QUOTE(1310CL @ 9 Nov 2015, 13:36)
cand s-a fabricat ultimul model ,adica 1992....

Asta de unde-ai scos-o ? "1310", ca model (si, mai ales, NUMAR de model = 1310), s-a fabricat pana in 2004.

QUOTE(MuciX @ 9 Nov 2015, 17:53)
Cat despre tabla, da stiu ca in anii 90 a scazut mult calitatea in cazul daciilor

De fapt a scazut (calitatea tablei) cam de prin '85, de cand l-a apucat pe "ceasca" obsesia economiilor la toate, si obsesia achitarii datoriei externe; dupa ce l-au aranjat, nu se putea reveni instant la vechea calitate a tablei, pt. ca oamenii erau aceiasi, mentalitatea lor se stricase ("las' ca merge si-asa"), utilajele de productie erau uzate si imbatranite. Din pacate, se trecuse (luati de valul "capitalismului") la o societate de consum, in care un obiect nu trebuia sa te mai tina "o viata", ci trebuia inlocuit (in beneficiul material al producatorilor) cat mai repede.

QUOTE(MuciX @ 10 Nov 2015, 10:39)
Pe langa asta, toate I.T.P.-urile se fac direct la R.A.R. deci clar trebuie sa fie in stare buna.
*


Din pacate.
Prea putini din cei care fac un itp (mai ales din angajatii r.a.r.) stiu cu ce se mananca o dacie veche. La ce drec' sa m-astept, daca am intalnit angajati in service renault, care habar-n-au sa porneasca o dacie veche la cald (cu acc. calcata)?! Sau, mai rau, vad aici, pe forum, posesori care n-au citit manualul de utilizare si nu stiu lucrul asta...(doar un exemplu, ca la dacie sunt multe, nu poti sa ai pretentia sa te urci la covrig, sa dai cheie si sa pleci; tre' sa si gandesti nitel inainte, da' unii n-au cu ce).
MuciX
Stiu ca tu ziceai ca ai avut niste "contre" cu cei de la R.A.R. Ce ma bucura pe mine la obligativitatea efetuarii I.T.P. direct la ei este ca sunt mai multe sanse ca acea verificare sa fie "pe bune" si aici ma refer la rigurozitate. Mai putine sanse sa vedem csenoane, tricsenoane, leduri puse acolo unde nu au ce cauta, vicii la trenul de rulare, etc.
Ov
QUOTE(maho @ 10 Nov 2015, 15:07)
Prea putini din cei care fac un itp (mai ales din angajatii r.a.r.) stiu cu ce se mananca o dacie veche.
*



Nu te plange, m-am dus cu ims-ul si erau sa darame cosmelia cu el cand au plecat cu a 1-a de pe loc, a sarit m-ul ca un cal naravas, mai mai sa-l arunce pe tinerel de pe scaun.
maho
QUOTE(MuciX @ 10 Nov 2015, 15:13)
la R.A.R. Ce ma bucura pe mine la obligativitatea efetuarii I.T.P. direct la ei este ca sunt mai multe sanse ca acea verificare sa fie "pe bune" si aici ma refer la rigurozitate. Mai putine sanse sa vedem csenoane, tricsenoane, leduri puse acolo unde nu au ce cauta, vicii la trenul de rulare, etc.
*


Eu vorbesc doar pt. masina mea, nu pt. altii: cei de la r.a.r. au fost total pe dinafara, si toate i.t.p.-urile (in alte parti) le-am facut pe bune, daca am avut probleme, le-am rezolvat inainte de revenire.
@Ov: tocmai de-aia zic. Cer un tratament corect, nu binevoitor (dar care-ar putea pune in pericol pe altii), nici rauvoitor. Interesul tuturor sa fie siguranta circulatiei, nu scoaterea unora de pe drumuri, sau profitul altora.
sobolan
QUOTE(1310CL @ 10 Nov 2015, 11:20)
A iesit super bine la pensula,e foarte curat compartimentul motor la tine.  smile.gif

O intrebare in legatura cu masina ta,la mine la esapamentul spate am gasit ceva ce n-am vazut pe restul daciilor mai vechi,
*



ma uit maine,habar n-am daca are sau nu !

QUOTE(iustin_uap @ 10 Nov 2015, 11:28)
Nu e ciudat deloc. Ca regula generala, Daciile cu cat sunt mai vechi cu atat sunt mai solide. Alea produse la mijlocul anilor '90 is renumite pt. tabla incredibil de proasta cu care au iesit din fabrica.
*



asa stiam si eu,pana in 89-90 au fost ok la tabla.....


QUOTE(maho @ 10 Nov 2015, 16:07)
De fapt a scazut (calitatea tablei) cam de prin '85, de cand l-a apucat pe "ceasca" obsesia economiilor la toate, si obsesia achitarii datoriei externe;
*



nu prea cred...in 85 a luat tata una noua(ca asta verde) si era la fel de tanc la tabla....


QUOTE(MuciX @ 10 Nov 2015, 16:13)
Stiu ca tu ziceai ca ai avut niste "contre" cu cei de la R.A.R. Ce ma bucura pe mine la obligativitatea efetuarii I.T.P. direct la ei este ca sunt mai multe sanse ca acea verificare sa fie "pe bune" si aici ma refer la rigurozitate. Mai putine sanse sa vedem csenoane, tricsenoane, leduri puse acolo unde nu au ce cauta, vicii la trenul de rulare, etc.
*



Dapai dacia=failure laugh.gif la ITP ......ce obligativitate ? eu nu inteleg ? la astea istorice ? daca e asa si din ce vad eu cam multe "capcane" pe parcurs.....habar n-am ce-o sa fac dar sigur o sa ma hotarasc in scurt timp,nu exclud din ecuatie achitarea taxei auto smile.gif si renuntarea la posibilul titlul de vehicul istoric sad.gif ...mai vad eu...

QUOTE(Ov @ 10 Nov 2015, 16:19)
Nu te plange, m-am dus cu ims-ul si erau sa darame cosmelia cu el cand au plecat cu a 1-a de pe loc, a sarit m-ul ca un cal naravas, mai mai sa-l arunce pe tinerel de pe scaun.
*



e adevarat ca trebuie facut itp doar la RAR la astea istorice domnule OV ? sleep.gif


Azi....am desfacut mai tot.....sa vad cum le-oi pune la loc acum huh.gif

si ultima poza cu dedicatie : @ 1310CL smile.gif
Ov
QUOTE(sobolan @ 10 Nov 2015, 19:12)
e adevarat ca trebuie facut itp doar la RAR la astea istorice domnule OV ? sleep.gif 
*



Exclusiv sad.gif

Impedimentele principale pe care le vad eu sunt pretul (costa cam dublu fara de o statie normala) si programul de lucru.
sobolan
mersi de raspuns,cred ca renunt la acel probabil atestat,nu-s sigur dar asa cred acum,mai vad eu sad.gif ....400E n-or fi o mare paguba ca intentionez s-o inmatriculez pe numele meu neaparat....nu e vorba de bani dar la RAR era sa nu trec cu un symbol de doi ani cu 9oookm la bord......deci Dacia nu trece in veci pe bune,azi o faci si maine iar mai are ceva........mi-o fac BUNA-BUNA ca sa merg cu ea zi de zi,mai bag in ea capital si o fac asa fel incat sa nu patesc nimic daca ma opreste RAR-ul pe strada(ca is ochiti pe dacii blestematii si acum dupa atatia ani,in GL mai sunt maxim 50 de dacii,dar e mult 50) .....cu aia din 98 ma oprisera de vreo doua ori si nu au gasit nimic,a treia oara mi-au urat drum bun direct radmasa.gif ......
Ov
Dacia cade daca o faci prost sau tragi foarte tare/mult de ea

Eu la purcica de 4 ani nu am facut nimic in afara de ulei/antigel/lichid de frana

Un vehicul istoric nu e o masina de mers zi de zi (si aici motivele sunt multe, cel principal fiind uzura si riscul crescut de accident), si la cateva sute, hai o mie, doua de km pe an cat faci cu o astfel de masina n-ar trebui sa se strice nimic la ea.

MuciX
Trebuie sa imi caut si eu un garaj ca lumea, ce-i drept. In acelasi timp voi vrea totusi sa merg cu ea, nu neaparat in fiecare saptamana la cumparaturi, dar nici doar pentru parade nu as tine-o.
Eu sunt curios de niste optiuni pentru o asigurare. In caz de ceva, un RCA ne-ar da dauna totala la un far spart, cel mai probabil.
Stiu ca astia nu fac asigurari casco pentru ce-i mai vechi de 10 ani, dar poate se gaseste o alta forma. Unii oameni (faimosi, ce-i drept) isi asigura fundurile, oi putea sa asigur si eu ursul. smile.gif
sobolan
@ OV biggrin.gife regula merg cu o singura masina cam 6-7000 km pe an,merge si dacia asa daca e facuta bine fara mari probleme darrrr...e dacie dry.gif
@muciX : din ce vad eu ,daca o faci vehicul istoric,devine "bibelou" de show ....nu asta intentionez la Dacie,am cu ce merge dar vreau s-o exploatez zi de zi ....
Ov
nu e vorba ca devine bibelou de show. Stiu oameni care se bucura aproape zilnic de masini, dar personal in traficul din bucuresti si pe strazile actuale mie mi-ar fi frica sa merg
bucatzel
@mucix, sobolan.
Stiti care-i faza? Dupa ce incepeti sa va dati seama cata bataie de cap inseamna orice reparatie, si cam incepeti sa aveti idee amandoi, o sa ajungeti amandoi la concluzia ca "aia" e masina de relaxare. Si nu "de show", relaxare la mine o insemnat la fel de bine sa iau amenda de depasirea vitezei. Pe autostrada 04.gif .

Si desi in momentul de fata diferenta finainciara intre a avea o dacie atestata sau nu e insignifianta, banui ca in timp o sa se simta si asta.
1310CL
@sobolan: Ai cel mai smecher sistem de prindere la toba finala nu mai are moarte-n veci....cand vorbeam de atestat ma refeream la 1310 TX,TLX(ochelaristele) alea pana-n 1992 s-au fabricat,din cate stiu eu,nu ma refeream strict la toata gama 1310.

Pan'la urma eu cred ca platesc timbrul si stau linistit..oricum sunt putini cei care inca mai doresc sa foloseasca batrana 1310 ca masina de zi cu zi...btw,ceva cutie in 5 la broasca verde pe viitor??
sobolan
QUOTE(1310CL @ 11 Nov 2015, 14:26)
...btw,ceva cutie in 5 la broasca verde pe viitor??
*



niciodata,cutiile in 5 is problematice(eu am reparat una mai demult si dupa vreo 15oookm a cazut iar.....avea din fabrica helicoil pe filete in aluminiu(ce cretini !!! ) la flansa de sub capac si s-au slabit,pe vremea aia nu foloseam TL pe suruburi si a facut tot felul de jocuri pe acolo,a doua a murit aiurea,numai experiente nasole am avut cu ele,a treia mergea stas-asa am dat masina)....pentru oras nu ai nevoie in mare decat de 4....poate un 4 cu planetare scurte....sau poate asta am deja(ma bag eu sub ea sa vad)...
maho
Daca nu cumva a fost schimbata cutia (si planetarele, cu ea), atunci ai planetare lungi la a ta.
sobolan
QUOTE(maho @ 12 Nov 2015, 12:34)
Daca nu cumva a fost schimbata cutia (si planetarele, cu ea), atunci ai planetare lungi la a ta.
*



stai calm....nu e regula,84 a fost un an de trecere de la 1300 la 1310 ,nu se stie exact....o sa ma uit eu dar nu e regula ! au fost prin 83 dacii 1310 cu bord de 1300.....a mea are aerisirile spate de 1300....84 a fost un an "incalcit" in istoria dacia...

Azi,am reparat masa la faruri cu papuc de cupru si saibe de inox,am pus becuri de ceata galbene,am finalizat cam tot,mai vad eu ce mai fac......i-am pus si cel mai ieftin claxon "de firma" marca Hella (suna asa mai vintage,exact ceea ce-i trebuia)....pe viitor ma leg de capetele de bara de la directie,bieletele trebuie sa dispara din peisaj.....franele-s brici,la jumate de pedala ingheata tot,pompa din remat isi face treaba(nu incurajez pe nimeni sa faca asa ceva,sfatul meu e sa va luati pompe de frana noi/seturi reparatie noi,nu va jucati cu frana mai ales la dacie).
Am pus ceara in lonjeroane,1 litru si mai pun.....ce mi-a placut la tuburile astea e ca au un furtun cam de 5ocm si la capat o duza din bronz care "scuipa" ceara 360 grade.....super !
Am indoit capota,uitai ceva sub ea si cand s-o inchid...poc....pe dublura....ca naiba,am indreptat-o cat de cat.....am lipit electrozi cu aparatul de sudura de indoitura apoi am tras....cat de cat s-a scos......am refacut si stratul de mastic de sub dublura cu kit montaj !
maho
Stau f. calm, desi ai mai intrebat si acu' vreo doua saptamani, si ti s-a raspuns la fel.
QUOTE(iulica89 @ 28 Oct 2015, 23:31)
Lungi sunt planetarele. Daca planetarele intra in cutie(pe semering) sunt lungi-asa au fost pana-n 85-86.
*



QUOTE(sobolan @ 29 Oct 2015, 00:06)
tnks smile.gif ...o sa verific eu maine sub ea sa fiu sigur,asa banuiam si eu ca-s lungi,am banuit eu bine ca e o diferenta la etansare la simering...

Spor la treaba, maine.
sobolan
mersi mult maestre...... smile.gif ,maine ma apuc de pasajul rotii de rezerva,ar fi ceva de bibilit si p-acolo,revin cu poze,un topic fara poze e nul dupa mine ! smile.gif

UPDATE: noaptea biggrin.gif masina merge de rupe asfaltul ,ziua nu merge ca n-are ITP .....1300 o fi ea da' are vlaga la greu in ea.....pacat de toba mica dry.gif ...cumva am 58cp ? cand ma urc din ea inapoi in megane parca urc in mercedes radmasa.gif
Ce imi place mult la ea is scaunele cu arcuri in ele ....parca ma imbratiseaza,scaunele astea din spuma de pe masinile noi is de kko.
sobolan
la naiba radmasa.gif ...solutie de moment pana dau rezervorul jos la primavara si fac tot portbagajul.....tura asta am dat cu feruginol wink.gif

BTW,pompa mea de frana e FI 19 mm ,dublu circuit .....wtf ? eu am zis ca-i simpla huh.gif
maho
De ce sa fie cu simplu circuit ?
Mai degraba cu dublu circuit si 3 conducte (cele cu 4 conducte au i.c.p.).
sorin105
Iti mai lipseste inima de cheder sa fie masina ca noua,pentru tine am pret preferențial!
Iese super masina,spor la treaba.
sobolan
QUOTE(maho @ 14 Nov 2015, 11:15)
De ce sa fie cu simplu circuit ?
Mai degraba cu dublu circuit si 3 conducte (cele cu 4 conducte au i.c.p.).
*



mai degraba,asa e....celelalte cu icp is in tandem ,de multe ori multi nu stiu sa le amorseze corect inainte de montaj si de aici problema lor sau aerisesc circuitul la pedala,intra tumburucul din sonda pe pistonul nr 1 si nu mai ai frane decat pe jumate de circuit......is multe de zis acolo....

QUOTE(sorin105 @ 14 Nov 2015, 19:59)
Iti mai lipseste inima de cheder sa fie masina ca noua,pentru tine am pret preferențial!
Iese super masina,spor la treaba.
*



Inima de la chederul meu e neagra....ar merge ce ai tu...vorbim pe pm !


Azi am scor iar troaca la plimbare...merge vis,am foit-o pe ici pe colo,apa sta la 85,pe loc a mers in ralanti cam 10 min si a urcat la 90 de grade(elicea e de kko)......ideea e ca ELV-ul merita,la vara il pun(mersi sorine) ......

Si o "solutie" anti-bisnitareala,preluata de la altii....mai puteti prelungi viata bratelor IPAS fara sa dati sume astronomice pe ele ohmy.gif
bucatzel
In perioada aia deja se punea inima neagra de cheder.
razvan1985
pai,explica-mi si mie te rog,cum se amorseaza o pompa cu ICP,noua,montata pe masina(fara gluma),multumesc !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.