Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reconditionare Dacia 1410 Sport
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
kitzsteinhorn91
Salutare tuturor. Nu de multa vreme am achizitionat o Sportiva, pe care inevitabil a trebuit sa o bag la restaurat. Masina va fi pastrata clasica, cu toate ornamentele specifice modelului, mai putin la interior unde voi opta pentru bordul de 1300. Am pus aici cateva poze din timpul lucrarilor.
Ov
spor la treaba. Imi place maxim culoarea smile.gif
kitzsteinhorn91
Multumesc Ovidiu. Culoarea sincer nici nu stiu care va fi cea finala caci am in cap 1000 de culori. Si cateva poze cu accesoriile.

18 Mar 2013, 13:52:
Ca un mic "istoric" al masinii, aceasta a fost achizitionata de la Botosani, dupa lungi cautari. Nu am stat pe ganduri prea mult, fiind totusi constient ca masina are destul de multe probleme. Aceasta a mers perfect pana acasa la Ploiesti, si chiar pot spune ca in starea in care era, si in starea in care era motorul (care dupa ce l-am desfacut am ramas surprins cat de varza era), m-a surprins cat de stabila si fajneata este.

Dupa dezechipare am vazut de fapt toate "bubele" ei: ansamblul fata a l-am schimbat cu totul cum se vede si in poze, aripile, capota, capota de portbagaj, podeaua, pragurile, si tot ce tine de interiorul portbagajului.

Motorul si cutia au intrat si ele la reconditionat. Lucruri deosebite ce am gasit in motor nu pot spune ca sunt prea multe, in afara de axa cu came care este un pic diferita din ce am comparat cu una normala de pe un motor de 1.4.

Am gasit set motor 1.4 de uzina nou, arbore PM, cuzineti Romlag, care vor veni pe motor. La motor va fi schimbat totul mai putin axa cu came, blocul si chiulasa.

De asemenea tin sa le multumesc mai multor persoane pentru sprijinul acordat, printre care in primul rand tatalui meu pentru implicarea in proiect (si cred ca si faptul ca, chiar daca nu recunoaste, simt eu ca e destul de atras de modelul asta fata de 1300), lui Marius pentru o multime de piese, lui Dragos pentru spoilerul fata promis, lui Sechi pentru bara spate noua nouta, si multor alte persoane care m-au ajutat cu fel de fel de piese, printre care capota de portbagaj, usi, geamuri si luneta cu dezaburire.
STORMTROOPER
Bafta cu restaurarea si abia astept sa o vad live.
In maxim 2 saptamini daca nu intervine nimic neprevazut iti aduc acasa spoiler-ul.
kitzsteinhorn91
Multumesc mult de tot. Nu e graba, mai e pana la echipare smile.gif
Merced
Eu zic sa te gandesti bine inainte sa-i pui bord de 1300. Este totusi o alta masina, si merita reconditionata cum trebuie, cum ai facut-o si pe cea galbena, cu elemente specifice ei. Deci gaseste-i un bord cum a avut din fabrica, daca al ei nu mai era ok.
kitzsteinhorn91
M-am gandit crede-ma, de aceea o pastrez cu triple mari, fata cu 4 faruri si masca subtire, dar bordul fara suparare, dar in afara de bordul de 1300, mie personal nu mi-a placut niciunul, atat ca functionalitate cat si calitate si aspect.
Merced
Eventual poti cauta o "coaja" de Renault 12 cu facelift, care arata mult mai bine din punctul de vedere al finisajului. E pacat sa n-arate ca din fabrica, bordul O-O-O mi se pare ca da ca nuca in perete.
Ma rog, nu e asta vreo super smecherie, ca pana la urma poti sa il schimbi ulterior destul de usor, dar ca fapt divers.
kitzsteinhorn91
O intrebare: stie cineva vreun magazin prin Bucuresti sau prin alt oras unde gasesc faruri WESEM poloneze pentru 1310 ? Am intrat la ei pe site si le-am vazut, sunt la pretul de 9E/bucata, dar nu stiu daca imi pot trimite o pereche in Romania. Le-am dat un mail dar nu au raspuns... inca. Nu prea mai vroiam cel putin pe scurta faruri ELBA de 1310 pentru ca stiu de la 1310-le ce l-am avut in trecut ca era chinul de pe lume sa merg cu ele noaptea, si erau reglate in service. Sau ce alte faruri pot pune pentru faza scurta ? Am vazut la mai multe "ochelariste" faruri de BMW E34, doar ca nimeni nu prezinta un tutorial cu montarea acestora pe sistemul de la Dacia. Astept opiniile voastre.
dacia baba
Frumoasa sportiva , pune m-ai multe poze cu domnisoara .
Spor la restaurat. biggrin.gif
kitzsteinhorn91
Multumesc. Inca un set de poze, din timpul dezasamblarii.
STORMTROOPER
Ia legatura cu alinworm, ca el are asa ceva pe masina, poate te poate ajuta.
http://www.daciaclub.ro/http://www.reno.ro/index.php?showtopic=130512&st=270
kitzsteinhorn91
Si fiind o masina sport, o sa respect si eu tendintele si "moda" din ziua de astazi din randul "reisarilor" si o sa imi fac finut ca sa lipesc pe unul din geamurile mici din spate niste stick-ere cu siglele firmelor de care este "Powered By" masina: Uzina de Autoturisme Pitesti, Electroprecizia Sacele, ELBA Timisoara, Carfil Brasov, Romradiatoare Brasov, Pulsor Scornicesti, UAMT Oradea, ElectroArges, Romlag, Mecanica Codlea, Rulmenti Barlad, etc. smile.gif
turbodxman
Frumos proiect! wub.gif
Am urmarit si evolutia anteriorului - 1300. wink.gif

O sugestie pt autocolante: comanda-le unde le pot realiza prin serigrafie pentru o fidelitate cat mai buna. wink.gif
kitzsteinhorn91
Multumesc. Si eu ma gandeam la fel, sa le fac undeva, si sa imprime decat sigla pe un sticker transparent, adica sa nu fie restul alb. Pana la urma, asta ramane la final smile.gif
Poimaine soseste si podul pedalier si pragul pe partea stanga. Cel din dreapta este bun, va fi schimbat doar contra-pragul. Apoi urmeaza partea mai grea, peticirea usilor, ramele la parbriz respectiv luneta, care sunt absolut terminate de rugina.

Si eu am urmarit topicurile cu cele doua Renault-uri ale tale care sunt absolut superbe ! Felicitari !
turbodxman
Pentru autocolante iti recomand MULTIDECOR SRL din Targu Mures. wink.gif
All credits to Prognosis pt pont. worship.gif up.gif

Am apelat la serviciile lor in materie de autocolante si sunt profesionisti. wub.gif

A-propos de capetele de praguri, le cumperi de undeva sau confectionezi artizanal?

Spor la treaba in continuare! wink.gif

Ms de compliment. wink.gif
kitzsteinhorn91
Pragurile le cumpar cu totul pentru berlina si va lua tinichigiul din ele cat e necesar.

Si in timp ce se ocupa de tablarie, eu trebuie sa refac motorul si cutia de viteze (care sunt foarte multumit de ea, mai ales ca are o a 5a foarte deosebita). La motor am reusit sa fac rost de set, arbore cu palier marit, cuzineti, garnituri, si mai trebuie sa iau supape, pompa de ulei, bucsi arbore, semeringuri, etc. Si la cutie trebuie schimbate toate garniturile si semeringurile deoarece a curs prin toate locurile posibile (planetare, priza si capacul din spate).
dacia_gpg
Complet fata nou?? sau reconditionat?
kitzsteinhorn91
La ce te referi mai exact ?
dacia_gpg
QUOTE(kitzsteinhorn91 @ 19 Mar 2013, 16:02)
La ce te referi mai exact ?
*


De ce s-a decupat compleu fata?
kitzsteinhorn91
Pentru ca era mancat de rugina si decat sa schimb pe bucati, l-am gasit pe asta tinut timp de 20 de ani intr-un beci intreg.
espacern
Cum ai montat/sudat lonjeroanele fata?

Daca nu ai folosit cadru de montaj sunt sanse sa nu fie aliniate cele din fata cu restul masinii.....cu tot ce implica asta.

@+
kitzsteinhorn91
Uite asta il voi intreba pe tinichigiu, dar din cate am vazut, a taiat lonjeroanele fix de la locul lor de pe podul pedalier, iar apoi l-a aliniat in acelasi loc, urmand apoi sa schimbe podeaua. Uite chiar o sa intreb, totusi am mai lucrat la parti de genul la Dacii cu el si au iesit unghiurile perfect la final.
dacia_gpg
Treaba cu alinierea e ceva mai complicat.Se iau diagonalele de la gaurile tehnologice.Mai trebuie si putin noroc, ca sar putea ca rotile din fata sa fie intr-o parte si spatele in alta parte!
espacern
Daca nu se foloseste un utilaj ca cel din foto nu ai NICI O SANSA sa aliniezi lonjeroanele.
Metode cu sfori/ruleta/masuratori/etc.sunt tertipuri ale tinichigiilor ca "merge si asa" dar nu ei merg cu masina dupa reparatie.

@+
kitzsteinhorn91
Sincer eu am incredere ca va iesi cum trebuie...
espacern
Corect!
Doar suntem in Romania si reparam o Dacia......nu?
De ce sa nu iasa ca lumea.....

@+
kitzsteinhorn91
Nu asta era ideea, si cine ma cunoaste stie ca nu sunt genul de "carpaci" si nu fac masina asta doar ca sa "ma mai deplasez de colo colo pana incepe programul RABLA". Am mai reconditionat in trecut o 1300 care daca o sa cauti topicul o vei gasi si s-a intervenit la aceea la lonjeron si masina este perfect dreapta, a iesit la unghiuri, nu merge stramb, etc., si e lucrata de acelasi baiat.

Daca era vorba de lucru de mantuiala, o faceam cu petice de colo colo si trageam o spoiala pe ea si aia e. Eu zic ca nu cred ca mai e unu la fel de plecat cu capul sa schimbe 3/4 din toata tablaria masinii, mai ales la o Dacie, care toti o privesc ca pe ultimul gunoi...

Sa nu se inteleaga gresit, pe topicul celalalt am acceptat sfaturi de la oricine, de aceea a iesit si foarte bine masina, si voi accepta si acum, chiar daca consider ca am capatat in 5-6 ani destula experienta in autoturismele autohtone. Mereu voi asculta parerile altora caci poate am de invatat din ele. Dar nu consider cu asta ca trebuie sa plec de la premisa ca "o sa iasa prost" si sa ma lamentez. Si repet, nu o fac ca sa o mai tarai inca 1000 KM, ci va fi pusa langa cea galbena. Cine stie, ma intelege...
espacern
Este laudabil faptul ca esti pasionat si vrei sa faci treaba buna dar asta nu inseamna ca respecti procesul CORECT de reparatie.
La montaj de lonjeroane nu merge cu talent/pricepere/experienta...doar cu utilajul respectiv reusesti garantat.
Poti sa faci zeci de masini frumoase dar daca nu sunt reparate CORECT tehnologic este munca degeaba...parerea mea.
Nu confunda unghiurile trenului mobil cu alinierea lonjeroanelor-este altceva.

@+
aditza579
QUOTE(kitzsteinhorn91 @ 19 Mar 2013, 22:20)
Eu zic ca nu cred ca mai e unu la fel de plecat cu capul sa schimbe 3/4 din toata tablaria masinii, mai ales la o Dacie, care toti o privesc ca pe ultimul gunoi...

Dar nu consider cu asta ca trebuie sa plec de la premisa ca "o sa iasa prost" si sa ma lamentez. Si repet, nu o fac ca sa o mai tarai inca 1000 KM, ci va fi pusa langa cea galbena. Cine stie, ma intelege...
*


Eu fusei la fel de nebun si nu am regretat ca am facut o caroserie ca noua si dupa placul meu si care mai merge si drept. E o idiotenie si s-a transmis din generatie in generatie (pe forum) cum ca daca schimbi lonjeroanele si nu ai stand o sa iasa suie masina. Nu e asa.

+1.
kitzsteinhorn91
Eu nu contest faptul ca trebuie utilaje speciale pentru operatiunile astea, dar din pacate nu dispun de asa ceva.
turbodxman
Cunosc 1 caz in care caroseria unui VW Jetta Mk 2 a fost taiata dinaintea stalpilor C (spatele) si inlocuit cu alt ansamblu de pe alta identica care nu era atat de coapta ca prima pe care a fost "transplantat" spatele.

Aceasta "operatie" s-a facut artizanal si rezultatul final este ok.

Dupa 3 ani de utilizare masina nu s-a rupt si ia forje la greu inclusiv la liniute.

Cu motor de transplant, tdi, fara roll cage.

Deci se poate daca cel care se ocupa e bun.

Perfectiunea e greu de atins si foarte costisitoare (in marea majoritate a cazurilor nu merita pt o masina de serie mare care a mai circulat si la noi timp de mai bine de 20 de ani).
kitzsteinhorn91
Ai dreptate "turbodxman", plus ca sincer daca mai lasam sa zic maxim 2 ani masina asta in ploaie, zapada, si alte intemperii, bag mana in foc pana la cot ca o adunam cu farasul de pe trotuar. smile.gif

Ma oftic ca nu am facut o poza, dar nu e timpul pierdut ca nu s-a ajuns acolo cu lucrarea, la polita din spate de sub luneta. Ma rog, nu prea mai am la ce sa fac poza ca nu a mai ramas prea mult din ea...
dacia_gpg
Multa bafta si poze in plus ar fi minunate.
kitzsteinhorn91
Vor fi mai multe poze de indata ce voi ajunge acasa la Ploiesti.
kitzsteinhorn91
Cadouri noi pentru ea: faruri WESEM si masca R12.
STORMTROOPER
Arata bine, acum sa vedem cum stau pe masina.
kitzsteinhorn91
O poza si cu masca. Am facut in seara asta proba la doua din faruri (o pereche). Rezultatul este absolut uimitor, pot spune ca cele ELBA sunt niste jucarii. Multumesc "alinworm" pentru pont, le-am luat de la magazinul de la Baia-Mare.
bucatzel
Poti sa-mi spui de unde ai luat ochelarii?
Ov
http://piese-auto.anunturi-auto.4tuning.ro...lt-9416676.html

"geamurile" de far sunt din sticla sau plastic?
turbodxman
Sper ca scapi de emblema Renault (Actuala) de pe grila. rolleyes.gif
kitzsteinhorn91
Ovidiu, geamurile de la faruri sunt din sticla.
In legatura cu masca, primul lucru care il voi face inainte de a fi pusa pe masina va primi emblema model mic de Dacia 1300 smile.gif

Capacul de volan refacut de mine si emblema refacuta de un prieten. De asemenea si scrisul de pe portbagaj nou nout.
turbodxman
up.gif
kitzsteinhorn91
Intalnirea din aceasta seara, plus o poza cu compartimentul motor.
iulica89
Daca tot pui bord de 1300:
http://forum.4tuning.ro/640-piese-dacia-va...suri-r12ts.html

O sa decupezi de la fosta fusta fata bucata care lipseste de sub masca de radiator?
kitzsteinhorn91
Iulian, nici cealalta nu avea grila aia. O am de la alta.
dacia_gpg
interior motor cu teroson sau numai vopsea?
kitzsteinhorn91
Ca si la cea galbena, voi da cu teroson si in compartimentul motor, interior, portbagaj si praguri. La final va fi dusa la IATSA Campina pentru tectilizare.
ydaniel
Apreciez idea cu stickerele cu ''sponsorii'' romani.
Asa voi face si eu cand va veni vremea sa gasesc o sportiva care sa o aduc la YDRS.
Dar pana atunci am altele de terminat.
kitzsteinhorn91
Sustin marcile autohtone tongue.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.