Mi-a trecut, gata, am crezut ca s-au facut becuri simple cu xenon fara sa mai fie nevoie de nimic !
AndreiMR
9 Jul 2013, 12:11
Sunt becuri cu halogen xenon-look, au lumina mai alba. Am avut eu de la Osram. Luminau frumos, dar s-au ars foarte repede...au tinut cam 6 luni.
Plus ca sunt foarte enervante pentru ceilalti participanti la trafic.
AndreiMR
9 Jul 2013, 12:44
Eu ma refeream la astea:
[attachmentid=1627896408]
Iti garantez ca nu sunt deloc deranjante, pentru ca sunt niste becuri H7 cu halogen perfect legale, la fel ca Nightbreaker, la fel ca cele clasice pe care ti le da la reprezentanta...nu sunt kituri de xenon chinezesti. Dar nu au viata lunga
Am inteles ca ar fi obositoare si pentru sofer la un drum mai lung.
QUOTE(Synyster @ 9 Jul 2013, 12:44)
Eu ma refeream la astea:
Iti garantez ca nu sunt deloc deranjante, pentru ca sunt niste becuri H7 cu halogen perfect legale, la fel ca Nightbreaker, la fel ca cele clasice pe care ti le da la reprezentanta...nu sunt kituri de xenon chinezesti. Dar nu au viata lunga
Or fi ele legale, dar eu unul le gasesc foarte enervante, si mai mereu le bag carne in frigider posesorilor. Intr-adevar nu sunt la fel de rele ca xenoanele de "Vitan", dar nici foarte departe nu sunt.
Cu cit lumina farurilor sare de 4000 k, cu atit deranjeaza mai tare si lumineaza mai prost.
AndreiMR
9 Jul 2013, 15:18
mk2...cred ca le confunzi cu instalatii de xenon pe care le vezi pe toate masinile. Iti garantez, nu e absolut nicio diferenta fata de cele clasice...in afara de o lumina oarecum mai deschisa la culoare. Au 20% in plus luminozitate fata de un halogen normal...un Nightbreaker are 100% si nu am auzit pe cineva sa comenteze ca deranjeaza colegii de trafic
cj98czh
9 Jul 2013, 15:21
Comfirm si eu ca nu deranjeaza ... folosesc BlueVision de ani de zile si nu am avut nici o plangere de la nimeni ...
Pina sa scoata ei masina din sant si sa-ti zica de dulce, tu erai departe. Viziunea asta albastra iti baga in ochi tot atita lumina cit si becurile normale. Aici e egalitate. Diferenta o face zona luminata de becurile normale ale masinilor care vin din fata. E vizibila si pentru tine si te ajuta. La becurile cu lumina alb albastra vezi doar farul si aproape nimic din ce lumineaza el. Acorda putina atentie aspectului asta si sa ne spui daca e sau nu un pic de adevar aici.
AndreiMR
9 Jul 2013, 15:26
Nu sunt xenoane. Sunt niste becuri cu halogen absolut obisnuite, cu filament. Ce sa deranjeze la ele? Nu au nicio legatura cu becul cu xenon...in afara de faptul ca scrie pe cutie xenon-like sau ce naiba scrie. Au o tenta mai alba, in rest sunt exact la fel in caracteristici
QUOTE(cj98czh @ 9 Jul 2013, 16:21)
nu am avut nici o plangere de la nimeni ...
Da ce, ai vazut csenonat sa aiba plangeri de la colegii de trafic?
@synyster: Nu le confund de loc, le stiu foarte bine, chiar am avut si eu un astfel de set acum ceva ani (Philips Nightvision parca).
Oricum ai da-o, legile fizicii nu se schimba. Ca un bec sa lumineze mai bine, trebuie sa indeplineasca cel putin una din conditiile urmatoare:
- luminozitate mai mare -> deranjant pentru ceilalti;
- geometrie diferita (filamentul mutat cativa mm); practic acelasi lucru ca si ridicatul farurilor -> deranjant pentru ceilalti;
- culoare diferita -> deranjant pentru ceilalti;
Personal, becurile foarte albastre le gasesc cele mai enervante.
Chiar nu inteleg de ce nu s-a ramas pe sistemul de acum 30 de ani cu faruri mai putin luminoase dar cu bataie mai lunga. Probabil ca procentul de soferi "insensibili" la lumina este mai mare decat cei sensibili.
AndreiMR
9 Jul 2013, 16:58
Eu sunt foarte vehement anti-xenon pe o masina care nu are asa ceva din fabrica, deci nu sunt subiectiv in discutia asta. Sincer, nu am observat absolut nicio diferenta intre cum se vad de afara Osram Cool Blue si Osram H7 clasic. Diferenta de culoare e aproape insesizabila...nu vad cum ar putea deranja pe cineva. E mult mai galbena decat un xenon OEM...lumina e doar marginal mai alba decat becul osram clasic, dar in niciun caz nu are tenta albastra. Nu e mare sfaraiala cu ele, e doar mai mult marketing. Cam aceeasi poveste si cu Nightbreaker, sunt mai putin intense decat xenonul. Ori daca zici ca astea te deranjeaza, inseamna ca un xenon OEM te cam rupe la ochi, deci nu prea e ok.
cj98czh
9 Jul 2013, 22:09
QUOTE(MuciX @ 9 Jul 2013, 16:38)
Da ce, ai vazut csenonat sa aiba plangeri de la colegii de trafic?
In pofida numelui BlueVision au lumina alba
nu au nici o tenta albastra ..
dan22y
10 Jul 2013, 07:05
Ai pm
AlexNIT
10 Jul 2013, 08:14
Eu am Philips X-Treme Vision ...sunt foarte multumit de ele ...ti le recomand
Iulikk
15 Jul 2013, 20:25
Vezi ca alea puse de tine sunt H4. Vezi ce tip de bec iti trebuie tie. Becurile alea sunt foarte bune, dar tin cam putin (~ 1.5 ani).
AlexNIT
16 Jul 2013, 05:32
http://www.philips-shop.ro/7281.p.html astea ...la M1 sunt H7 pe faza scurta
Am implinit 105.000km, suntem impreuna brat la brat ca-n prima zi !
cj98czh
7 Aug 2013, 12:31
Pai tocmai ce a terminat rodajul, de acuma incepe sa-si dea drumul
AndreiMR
7 Aug 2013, 13:29
Megane Classic 1.9 dci a fost cam cea mai fiabila masina cu care am interactionat. Pana la 250.000 de km nu a vazut decat consumabile, ceva elemente de tren de rulare din cauza drumurilor si un EGR schimbat din cauza soferului. Si a avut viata grea, de la 100.000 de km a devenit masina de firma folosita de diversi angajati mai mult sau mai putin atenti cu ea. Consum mic, confort rezonabil...o masina foarte ok. Pacat ca finisajele si insonorizarea lasau de dorit, desi la nivelul inceputului anilor 2000 erau probabil ok.
cj98czh
7 Aug 2013, 13:34
A lui este dTi, deci motorul ala care merge si cu ulei Bunica daca vrei ..
Deocamdata merge de ceva vreme doar cu amestec 2T, si merge foarte bine !
QUOTE(Axe @ 7 Aug 2013, 11:41)
Am implinit 105.000km, suntem impreuna brat la brat ca-n prima zi !
Bravos, la mai multi. A mea tocmai a facut azi 210.000.
Multumesc, asemenea
Dupa cati ani devin masinile clasice, ca ma bate un gand ?!
Ca si scriitorii, dupa ce mor.
Nu moare asa repede ca la 100k, e ca-n adolescentza !
Are toata viata inainte !
b06fcn
11 Aug 2013, 14:04
La 30 de ani dupa ce s-a terminat fabricarea modelului. Adica prin 2032-2033, mai ai 20 de ani de asteptat. In ritmul asta masina va avea cam 285000 km...
Incepusem sa cred ca am probleme la instalatia electrica pentru ca aveam tot timpul bateria cam bieshita. De fapt, mergand doar o data pe saptamana cu ea si atunci foarte putin, nu avea timp sa se incarce, ba mai mult, se pare ca si alarma consuma destul de mult.
Daca puteti mai ales acum ca vine frigul, nu mai puneti alarma, inchideti doar din cheie, mai ales cei cu baterii mai vechi sau pe duca.
Azi -2grd., masina nu era pornita de o saptamana, am zis sa-i dau inainte o cheie scurta sa invart putin motorul fara sa incalzesc bujiile, exact ca la benzina si a pornit direct !!! Cum e posibil asa ceva ?!
cdadan
14 Dec 2013, 18:32
N-a fost cheia suficient de scurta. Data viitoare sa incerci la manivela.
corbex
14 Dec 2013, 19:10
Nu te-ai suit in alta masina?
Glumiti voi dar va pot demonstra cand vreti !
Si ce vezi asa deosebit, ca ai ~100.000 daca-mi amintesc eu bine, si cel mai important, nu e dci.
hitman1234
14 Dec 2013, 22:14
probabil ca a pornit, fiind reno ..
corbex
14 Dec 2013, 22:20
In limba apasilor mescaleros "reno" inseamna "masina care porneste".
Eu chiar nu inteleg mistoul asta, nu credeti sau vi se pare normal ?
Daca vreti va fac un film si-l pun pe youtube sa va mai treca de caterinca !?
Pun un termometru pe motor sa nu credeti ca e cald sau a fost pornit inainte, tot tacamul... !
corbex
15 Dec 2013, 10:27
Esti prea serios. Originar din Brasov?
Nu, de la bunici si pana aici, toti din bucuresti, tu ?
corbex
15 Dec 2013, 12:58
Nici eu. Ma gindeam ca esti ruda cu Alydor.
hitman1234
15 Dec 2013, 13:03
cj98czh
16 Dec 2013, 10:04
QUOTE(Axe @ 14 Dec 2013, 18:24)
Azi -2grd., masina nu era pornita de o saptamana, am zis sa-i dau inainte o cheie scurta sa invart putin motorul fara sa incalzesc bujiile, exact ca la benzina si a pornit direct !!! Cum e posibil asa ceva ?!
Se cheama ca motorul are compresie buna
16 Dec 2013, 10:06:QUOTE(argon @ 14 Dec 2013, 20:54)
Si ce vezi asa deosebit, ca ai ~100.000 daca-mi amintesc eu bine, si cel mai important, nu e dci.
Vezi ca le incurci ... din nou .... dCi-ul se desosebie de dTi porneste mai usor la temepraturi scazute ... chiar cu toate bujiile arse porneste pana pe la -5 grade fara greturi ... ca asa este el construit ...
diesel_power
16 Dec 2013, 12:28
Ne plangem ca ne pornesc prea repede motoarele
.
Cu ce ulei de motor il rasfeti ?
Nu ma plang dar de acum stiu o chestie, macar nu mai irosesc bateria sa incalzesc bujiile !
Nici nu o duc prea bine cu bateria pentru ca merg rar si nu este niciodata incarcata prea bine desi e noua.
Personal nu-mi da prin cap ce ar putea sa afecteze daca pornesc fara bujii, probabil ca nimic !?
Nu mai retin ce ulei am, oricum, cel prescris de constructor ca indicativ.
Gasesc undeva o statistica in genul asteia pentru 1.9dti-ul meu ?
2013 Dacia Logan TCe 90 Eco2
fuel consumption in liter / 100 km
Estimated fuel consumption by constant speeds on top gear, steady ride without acceleration or braking, flat concrete or tarmac surface, no wind
by 50 km/h (31 mph): 3.2 l/100 km
by 60 km/h (37 mph): 3.3 l/100 km
by 70 km/h (44 mph): 3.4 l/100 km
by 80 km/h (50 mph): 3.5 l/100 km
by 90 km/h (56 mph): 3.7 l/100 km
by 100 km/h (62 mph): 3.9 l/100 km
by 120 km/h (75 mph): 4.5 l/100 km
by 140 km/h (87 mph): 5.1 l/100 km
by 160 km/h (100 mph): 6.1 l/100 km
E vrajeala. Fa-ti singur masuratorile.
diesel_power
6 Jan 2014, 10:13
N-am vazut pana acum motor sa consume 6.1 la 160 km/h.
Colegilor de pe forum le consuma deja 9 la 130 km/h.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.