Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: DACIA 1990
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
1310CL
Frumoasa dacia,sa o pastrezi si sa o folosesti sanatos:)

Te asteptam si cu alte poze.
razvan32
se fixeaza cu surub M6, cheie de 10
Nu ma duc cu ea la servici ca n-am de munca


4 Jan 2011, 18:11:
caut de munca
om_bland
Cat priveste inghetatul stergatoarelor pe aceasta vreme ... acelea se curata foarte usor de zapada... Eu nu am demontat niciodata stergatoarele de la masina... Ce fac cand trebuie sa plec urgent pe o ploaie torentiala? stau sa ma ud pana le infilez acolo ? radmasa.gif

4 Jan 2011, 22:01:
Eu la cea din 1984 am distrus nuturile acelea de antimoniu in care vine intepenit bratul cu stergatorul sad.gif , chiar pe partea stanga ... Odata cand m-am grabit si nu l-am presat bratul pana la capat , iar atunci cand am dat drumul la stergatoare a ,,ros" acel brat nuturile acelea pana sa se opreasca stergatorul langa cheder .
mihai leu
om bland ai dreptate de aia am si postat aici pentru ca cei care inca mai poseda masini dacii ingrijite sa nu renunte la ele asa cum am facut eu cu 3 Dacii- ultima vanduta in primavara asta
fabricatie 1996 caroseria impecabila, numai ca motorul suferise un scghimb de garnitura de chiuloasa, si se arsese o supapa la unul din cilindri ( masina am vandut-o pentru ca nu o mai folosea bunicul meu si din cauza ca mai mult statea incepusera sa pice multe pe la motor gen : carbuarator , pompa servo frana, frana, pompa de apa, termostat, - s-a mers fara ulei din cauza ca nu s-a strans filtrul vreo 100km bateau planetarele desi avea doar 30 000 km reali)
razvan32
pe jentile de canada am vazut ca scrie 5.5j. ce inseamna asta?
mai exista si alt numar? de exemplu 4.5j
nelu_1985
Acel J reprezinta latimea interioara a jantei exprimata-n inchi.
Jantele care echipeaza autoturismele dacia berlina/break sunt de 2 tipuri respectiv 4,5J sau 5,5J (superbalon). Nu doar jantele tip canada au latimea de 5,5J ci si cele normale incepand cu 1995-1996 (cu gaura mare-n mijloc). In poza cu masina mea de pe prima pagina a topicului poti vedea jantele de 5,5J, iar cele ce sunt pe masina ta sunt de 4,5J.
sobolan
QUOTE(Alex4u @ 4 Jan 2011, 14:54)
...fii serios cine mai fura stergatoare in ziua de azi..?
*



hotii radmasa.gif

J-ul e latimea jantei care la tine e de 4,5 inch !
razvan32
azi profitand de faptul ca era zi frumoasa, am zis sa ma duc la masina si sa imi inlocuiesc bobina de inductie si sa vopsesc jentile. am luat vopseaua la mine, bobina de inductie, chei, surubelnite si alte scule.
am inceput sa desfac pilitele de la bobina (+ si -) dar si cele 2 piulitele(erau asa de ruginite ca m-am gandit sa pun niste vaselina ca sa nu mai am probleme) care o fixeaza de contraaripa. am dat-o jos si am pus-o pe cealalta.
pe urma am inceput sa vopsesc jentile. au iesit asa de frumoase ca nici mi-e nu imi vine sa cred. am postat pozele sa vedeti ce frumos au iesit.
am mai adaugat 2 poze facute sub masina.
1310CL
Au iesit superb,si masina arata la fel.
argon
De departe arata bine, de aproape arata groaznic, inainte de vopsire se curata , nu se moscoleste peste, sa nu mai vorbim de datul cauciucuriloe jos sau macar mascarea lor corespunzatoare, ele nu au nevoie de vopsea.
2xGI
dupa cum a spus si argon, nu ai procedat corect, trebuiau demontate cauciucurile, peria de sarma, smirghel eventual.
poza doar cu ce am observat eu..... si mai sunt
G I M
Hai sa nu vorbim de dat cauciucurile jos ( un demontat, montat, echilibrat 4 cauciucuri te duce la peste 50 lei), dar trebuiau macar mascate cu un scoci de hartie.
2xGI
neagu..... cand te apuci sa faci ceva, nu iti bati joc de acel ceva, si mai si arati pe aici marea realizare.
fara suparare, asta e o mare nerealizare........
G I M
Pai le-a dat asa ca sa nu zica ca nu le-a dat...Ca daca vrei sa faci o treaba buna le freci bine cu peria de sarma, degresezi, dai o mana de grung, 2 de vopsea si una sau 2 de lac. Aaaaa si nu le vopsesti cu trafaletu.
Executron
Acuma nu vreau sa sar pe om, dar la asa masina RARA si bine intretinuta e pacata sa fie vopsita rapid cu "bronz".

Nici eu nu sunt acord ca la preturile care se practica la vulcanizari nu necesita o dejantare si apoi vopsire DAR meritau cauciucurile mascate f.f atent si apoi o pregatire cu o perie de sarma sau o bormasina sau hartie abraziva pentru o treaba calumea!

INSA, situatia nu e compromisa definitiv si poate fi rectificata smile.gif
2xGI
QUOTE(Executron @ 16 Jan 2011, 01:48)
INSA, situatia nu e compromisa definitiv si poate fi rectificata smile.gif
*


da, se poate remedia cu vopsea neagra aplicata pe anvelope....... 04.gif
bmwh548
Mai nene alea-s cauciucuri Victoria? Cat 10-15 ani au?
iulian'71
Au cel putin 15 de ani cu siguranta. Cam din 1995 nu am mai vazut acest model D318, fiind inlocuita de Montana 155/80 SR 13
1310CL
Eh,nu sariti toti cu gura pe om....sunt sigur ca nu o sa le lase asa.
Executron
QUOTE(2xGI @ 16 Jan 2011, 02:11)
da, se poate remedia cu vopsea neagra aplicata pe anvelope....... 04.gif
*



Eu zic ca merge si cu putin diluant si frecat incet, dar cu atentie pe cauciucuri... Nu cred c-a patruns vopseaua aia atat de bine in cauciuc incat sa fie imposibila luarea ei.

Dar intr-adevar, dupa culoarea lor, cauciucurile oricum par expirate.
razvan32
da, e cauciuc de vreo 10 ani. este victoria floresti. cauciucurile oricum o sa le schimb asa ca putin ma intereseaza ca s-au murdarit de vopsea. ma interesa mai mult janta sa dau cu vopsea. oricum o sa le mai vopsesc inca o data cand o sa schimb cauciucurile.
razvan32
mi-am luat 4 jenti canada ca sa pun cauciucuri de iarna.
1310CL
Bun,felicitari te asteptam cu poze smile.gif
STORMTROOPER
QUOTE(razvan32 @ 25 Feb 2011, 01:34)
ce este la sibiu?
*



asta este la Rasinari - Sibiu

QUOTE(STORMTROOPER @ 12 Feb 2011, 18:55)

poolistu
Intradevar este o masina buna,dar cele din 90 sunt rare?Este ultimul an in care se stie ca s-au fabricat inca cu 4 faruri,dupa au aparut deja cele patrate despre care nu se stiu date exacte.

Sa ajung unde am vrut.Si Dacia mea este din 90,din iunie si este unguroaica,doar ca a suferit mai multe reparatii ca aceasta,aspectul nu este modificat in orice caz.Cat mai sunt acasa as putea pune niste poze daca doreste cineva,mai ales ca luna trecuta a fost aranjata pt itp destul de meticulos.

Doresc tuturor Daciilor si proprietariilor numai bine!
1310CL
@poolistu: Chiar te rugam sa ne arati poze cu ea,deasemenea iti poti face un jurnal de bord,tin sa te anunt ca dacia cu 4 faruri a fost fabricata pana in 1992,doar ca,cu mici schimbari cum ar fi (alt model pe capota,alte jante).Iar cele cu faruri de CN(2),din 92 pana in 94...eu asa stiu.
poolistu
Buna,am revenit cu poze.M-am documentat din nou si va dau dreptate,nu este ultimul an pentru cele cu 4 faruri,nu am retinut bine,gresala mea.Originala nu prea mai este,oricum incerc sa repun cat mai multe piese ce au fost date jos de ceva timp de pe ea si au stantata pe ele data[>06 90],nuca schimbatorului e temporara,o am pe cea originala,trebuie sa o lipesc de tija.As avea o intrebare:
Cum o pot face mai economica,ajuta un schimb de carburator cu unul irma?De asemenea,va stau si eu la dispozitie la orice intrebare.Multumesc!
sobolan
arata bine masina....dar cat consuma de vrei sa schimbi "injectia" ? happy.gif

pe parte de aprindere pune-i un set de fise tesla,rotor delco doduco,un capac delco bun si la carburator mergi pe un nou set de jicloare(desi NU recomand ptr. ca nu-s de origine chiar daca scrie ce scrie pe ambalaj)...
...un carbelitor nou,nu costa o avere si tine mult dar sa fie CARFIL si vezi sa nu fie umblat prin el sau alte cele,tre sa aibasigiliu la unul din suroabe...ceri garantie !
astfel scapi de uzura clapetei si a foitelor alea de teflon(care daca le schimbi ai sa renunti la carburator laugh.gif ) si uzura jicloarelor.....
totusi nu-s lamurit cat consuma ! ohmy.gif un 9% maxim in oras e normal....
poolistu
Scuze de raspunsul tarziu dar am fost plecat si nu am avut acces la internet.Multumesc de raspuns,dar va aprob in legatura cu costurile si originea dubioasa,consumul in oras ajunge pe la 11,in afara se tine bine la 7,la 1000 de km mananca si 1 l de ulei.Acestea nu sunt constatari prea recente,si inainte de un set motor nou aceleasi "performante" le avea,oricum nu e mare problema,chiulasa a fost rectificata recent si puterea obtinuta ar putea fi sacrificata pentru consum.Numai bine!
1310CL
poolistu:De ce nu iti faci un jurnal de bord? smile.gif tare as vrea sa ti vad masinuta mai in detaliu wub.gif
adifulful
QUOTE(poolistu @ 21 Sep 2011, 01:26)
Buna,am revenit cu poze.M-am documentat din nou si va dau dreptate,nu este ultimul an pentru cele cu 4 faruri,nu am retinut bine,gresala mea.Originala nu prea mai este,oricum incerc sa repun cat mai multe piese ce au fost date jos de ceva timp de pe ea si au stantata pe ele data[>06 90],nuca schimbatorului e temporara,o am pe cea originala,trebuie sa o lipesc de tija.As avea o intrebare:
Cum o pot face mai economica,ajuta un schimb de carburator cu unul irma?De asemenea,va stau si eu la dispozitie la orice intrebare.Multumesc!
*


Astept sa ma contactezi ti-am lasat nr in PM si eu am 2 dacii si poate ne vedem la o vorba
poolistu
Buna din nou,ma bucur de interesul prezentat,masina se poate vedea in Satu Mare,doar ca eu mai rar sunt pe acasa acum,de aceea si postez asa "des",dar nu se stie viitorul...In detaliu se poate vedea cate a suferit pana acum,azi mi-am mai murdarit mainile umpic cu ea si am mai constatat reparatii:D.Pana la urma e in regula consumul,nu experimentez inca.

adifulful:Te felicit pentru masini[mai ales pentru Pobeda],da sarbatori voi fi mai mult timp acasa,sper sa gasesc ceva timp pentru o intalnire,eu sunt doar cu un an peste tine,deci ne intelegem noi;).

Intre timp,cum mai este Dacia din mai?Numai bine pana data viitoare!
razvan32
am revenit dupa ce toata vara am muncit la dacioara mea. din luna mai pana in luna august am avut de lucru la masina. am antifonat pe dedesubt.
acum vreo 3 ani a fost data cu grund si cand m-am uitat pe dedesubt nu avea absolut nici un pic de rugina.
am ridicat masina pe niste borduri mari si m-am bagat dedesubt.
am curatat de praf toata suprafata ( lonjeroane, praguri, podul pedalier ) adica din spate pana in fata si spre surprinderea mea nu avea nici un pic de rugina, in afara de cateva puncte pe care le-am reparat si le-am dat cu grund.
m-am dus la magazin si am cumparat 4 cutii de antifon, 4 kg/cutie.
am curatat si pasajele celor 4 roti. de asemeni am curatat si interiorul aripilor de la roti si nu avea nici o urma de rugina. pe urma am dat cu grund si dupa aia am dat cu antifon ( am dat strat mai gros ca acolo arunca apa rotile in mers si sa tina mai mult timp).
am folosit 3 cutii de antifon in total 12 kg.
am facut si niste poze ca sa vedeti cum arata.
eu zic ca am facut treaba buna.
voi ce parere aveti?


20 Sep 2012, 23:03:
poze cu antifonul
ydaniel
antifon facut la bucov.
bv-08-fgm
Pamant curat ....
razvan32
sper sa reziste cat mai mult antifonul.

22 Sep 2012, 00:10:
sper sa fie calitativ antifonul.

22 Sep 2012, 20:05:
de ce scartie electroventilatorul cand porneste? dupa un timp nu se mai aude scartaitul.
ce trebuie facut sa nu mai fie zgomotos?
ydaniel
desfacut,schimbate bucsile si periile colectoare.
razvan32
mersi ydaniel de raspuns. se gasesc bucsile si periile colectoare la magazin?

23 Sep 2012, 22:16:
costa mult bucsile si periile colectoare?
ydaniel
se mai gasesc dar greu de tot.ele original erau facute la rofep urziceni.
razvan32
o sa ma duc la magazin sa vad daca gasesc.
iulica89
QUOTE(razvan32 @ 20 Sep 2012, 23:01)
am revenit dupa ce toata vara am muncit la dacioara mea. din luna mai pana in luna august am avut de lucru la masina. am antifonat pe dedesubt.
...............
*



Parerea mea este ca mai bine dadeai cu vopsea "Lovitura de ciocan" de la Kober(doua straturi sanatoase date la pistol) asta daca tot era la stadiu de grund+antifon(sau vopsea pe baza de ulei).Aia proteja mai bine tabla de apa, pe cand antifonul in timp va retine apa si/sau va masca rugina...Acum asta este...
Bafta!
razvan32
sper sa reziste antifonul cat mai mult timp. macar 5 ani sa nu am probleme cu rugina.
razvan_89
Foarte frumoasa masina razvane blush.gif, imi aduce aminte de masina tatalui meu dar numai ca era albastra. cu ce ai vopsit galeria? am vazut poze la inceputul topicului.
razvan32
razvan_89: este marca Champion Color si este un spray pe baza de aluminiu( RAL 9006) care rezista pana la temperatura de +600 grade.
Exista si culoare neagra pana la +400 grade dar si culoare alba pana la +350 grade.
Depinde ce culoare vrei sa dai.
razvan_89
ok ms frumos, bafta!
razvan32
cumva se gaseste spray cu lac transparent ca sa pot sa dau cu el peste vopsea?
imi spuneti cum se procedeaza sa pot sa dau cu el?
iulica89
Se gaseste(pe 23 August). O metoda de aplicare ar fi sa iei o laveta abraziva si sa iei masina la matuit ca sa adere la vechea vopsea. Degresezi si dupa aplici. Nu recomand pt ca nu ti'ar iesi...
Mai bine iei 3 litrii de Emaur si vorbesti cu userul BOA daca ti'o vopseste; eventual tu sa o pregatesti sa iesi mai ieftin.

Decizia e a ta!
harby ;))
.
Razvan32 : ai o masina foarte frumoasa ,pastreaz-o tot asa !
razvan32
mersi frumos. asa o pastrez. fara abtipilduri si alte chestii pe ea. o las cat mai originala, asa cum a iesit din fabrica.

P.S. Motorul ( 80800 km) si cutia de viteze sunt originale, neumblate in ele.
razvan32
mi se incalzeste siguranta pe faza scurta.am observat ca lamela de la siguranta are joc si m-am gandit ca aceasta este problema. am fost la masina si am dat jos cutia de sigurante.a trebuit sa numerotez toate firele ca sa nu am probleme cand le conectez la loc.am dat niturile jos de la faza scurta. m-am chinuit ceva sa dau jos niturile ( sunt din aluminiu moale). cu o surubelnita cu varful subtire am scobit in nit pana a iesit. smile.gif
in locul lor am pus suruburi cu piulita M3 si le-am strans foarte bine sa nu se mai miste.
sper sa nu mai am nici o problema.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.