Adrian Frigo
23 May 2018, 23:01
Doar la cele din spate incepand cu cea din dreapta.
razvan32
25 May 2018, 20:19
QUOTE(Adrian Frigo @ 23 May 2018, 23:01)
Doar la cele din spate incepand cu cea din dreapta.
de ce cu cea din dreapta?
Raul90
26 May 2018, 23:34
Din cate stiu eu, se incepe cu roata care e cel mai departe de pompa, adica stanga spate.
Pompa nu-i tot pe stanga? (Fata).
@razvan32: ce te costa sa faci o aerisire completa, ca la carte?
BLUE R 19
27 May 2018, 22:00
pompa e pe stanga si conductele sunt pe dreapta.
razvan32
10 Aug 2018, 10:04
cum pot sa repar aceasta fisura? cu ce s-o umplu?
dai jos geamul, lipesti chederul (
cu asa ceva am obtinut eu rezultate bune), pui geamul la loc. De preferinta intr-o zi cu soare sa fie cat mai moale cauciucul. La inimioara iti lipseste un ornament metalic care ar fi acoperit gaura aia.
Cred ca se refera la fisura parbrizului. In cazul asta... altul.
sobolan
13 Aug 2018, 13:50
aia nu e fisura la prbriz,e o reflexie......el se refera la cheder,acolo se pune mastic bun dar recomand un cheder nou.....
razvan32
3 Oct 2018, 14:44
cand sterg cu carpa incepe sa se ia culoare pe carpa. de ce?
Ori ai avut diluant pe carpa, ori n-a fost vopsita (lacuita?) cu ce trebuie (lavabila?
)
Vopseaua imbatranita,coapta de soare asa mi sa intamplat si mie la fosta masina dupa ce am tinut-o 1an si ceva afara,se lua numai pe elementele care aveau vopsea originala din fabrica
razvan32
9 Oct 2018, 13:53
ultima data a fost vopsita in 2000. sa inteleg ca trebuie vopsita?
sobolan
9 Oct 2018, 23:01
deja is 18 ani ,daca era vopsea 1k e prea mult cat a tinut.....si da,asa se intampla cand se coace vopseaua,se ia pe carpa....
DACIOTUL_97
10 Oct 2018, 15:26
Ar fii cazul sa te gândești la o revopsire, dar ai grija pe mâna cui o dai pentru treaba asta, e cu dus și întors... O treaba buna costa, asta dacă te tine buzunarul.
sobolan
10 Oct 2018, 19:32
din tot jurnalul asta de bord nu prea am citit nimic precum ca s-ar fi facut ceva la masina asta,prea putin probabil s-o revopseasca.....de vopsit se poate vopsi si in aer liber cu un compresor de 50L si poate ca sa arate belea ,iti trebuie putina indemanare....
razvan32
29 Oct 2018, 20:24
in weekend m-am gandit sa incep sa verific cum se prezinta tabla de sub streasina aia de deasupra geamurilor. am dat jos cele doua bucati (stanga si dreapta). era asa de multa mizerie si bineinteles rugina. am curatat bine rugina si am dat cu solutie contra ruginei (vezi poza). este chiar buna. eu zic ca mi-a iesit foarte bine.
razvan32
28 Mar 2019, 23:48
anul asta unde si cand are loc intalnirea nationala Dacia clasic?
iustin_uap
29 Mar 2019, 23:15
13-16 iunie, Constanta.
razvan32
1 Apr 2019, 08:21
multumesc
razvan32
5 Jul 2019, 08:14
anul asta incep sa o pun la punct pentru ca la anul sa o inscriu in masini clasice.
razvan32
12 Nov 2019, 15:20
Am profitat de faptul ca a fost cald in weekend si am iesit pe la masina sa mai fac cate ceva. Am sters de praf masina, am dat presurile afara si am facut curat inauntru. A iesit super frumos.
Alex1300BV
12 Nov 2019, 16:12
e ok... sint tot mai putine... Cred ca sint probleme la suspensia fatza.
razvan32
14 Nov 2019, 12:02
QUOTE(Alex1300BV @ 12 Nov 2019, 16:12)
e ok... sint tot mai putine... Cred ca sint probleme la suspensia fatza.
de ce?
iulica89
14 Nov 2019, 13:57
Ca e lasata un pic de fata. Nu are nicio problema...
razvan32
17 Dec 2019, 08:48
Am gasit la cineva burduful de protectie la praf pentru limitatorul de frana de pe spate.
Cel vechi este rupt. Cum pot sa-l dau jos?
iulica89
17 Dec 2019, 09:14
Il rupi de tot. Partea grea este despre ce si cum il pui inapoi...
razvan32
7 Apr 2020, 08:00
Am pus burduful la limitator. A trebuit sa slabesc parghia ce apasa pe el, cam greu dar am reusit sa il schimb.Sper sa reziste mai mult.
razvan32
9 Apr 2020, 12:31
Vin cu o intrebare mai interesaanta. La ce cuplu se string bujiile? Am cautat in carte dar nu am vazut.
Ultima data le-am strans la mana.
Cheia de bujii oricum nu e dinamometrica.
La mana nu-i suficient, din cauza vibratiilor se desfileteaza dupa scurt timp. Cu aproximare, dupa ce ai strans la mana, pui cheia tubulara de bujii si mai merge cam un sfert de tura.
tatabobu
9 Apr 2020, 18:03
Din amintiri, 35 Nm.
razvan32
23 Apr 2020, 10:46
Vreau sa schimb uleiul si nu stiu de care se pun. Mereu am pus 20w50 si nu am avut probleme. Care marca este mai buna?
oldtimercraiova
23 Apr 2020, 21:45
MOTUL 20W50 in cutie de tabla.
razvan32
16 May 2020, 20:33
Azi am pornit motorul și nu mai revine cheia inapoi. Trebuie sa o dau înapoi manual sa nu se strice electromotorul. Cred că a sărit arcul. Se poate repara?
BLUE R 19
17 May 2020, 11:58
Da, se poate demonta si repara. A sarit sau s-a rupt un capat al arcului, se poate schimba cu altul ori se reface capatul arcului cu un patent.
Trebuie atentie, sa nu pierzi sau rupi anumite piese.
razvan32
21 May 2020, 15:06
Stie cineva la ce cuplu se strang suruburile de aerisire etriere?
razvan1985
23 May 2020, 21:11
QUOTE(razvan32 @ 21 May 2020, 16:06)
Stie cineva la ce cuplu se strang suruburile de aerisire etriere?
Si p'alea vrei sa le strangi la cuplu ?!...
BLUE R 19
24 May 2020, 17:03
Sa nu faci asta, difera mult calitatea, grosimea peretelui surubului, precizia executiei filetului aerisitorului, materialul in functie de producator si perioada fabricatiei.
Filetele sa fie bune si conul si strangi usor, cat sa blochezi. Sa ai grija, sunt si aerisitoare cu filetul foarte prost executat, spire rotunjite, diametru usor mai mic, cu astea strici sigur filetul din etrier sau cilindru.
razvan32
27 May 2020, 07:39
merci. deci le strang la mana.
razvan32
24 Jun 2020, 14:43
Anul asta vreau sa o trec ca masina clasica. Am o intrebare. ITP se face tot la orice service?
bucatzel
24 Jun 2020, 14:56
Din momentul in care-ti scrie vehicul istoric in CIV, ITP-urile se fac la RAR. Costa dublu fata de un ITP normal, dar are valabilitate doi ani, deci e tot un drac.
Alex1300BV
25 Jun 2020, 09:54
am inteles ca cei de la RAR sint mai opariti / intepati / dificili.
bucatzel
25 Jun 2020, 09:56
Depinde de judet totusi, cei din Timi is chiar rezon.
einstein1984
25 Jun 2020, 10:24
era o vreme cand statiile ITP normale fugeau ca de naiba de Dacii
bucatzel
25 Jun 2020, 10:44
Cred ca are de-a face si cu nevoia pedometrului la testul de frana, si ca totusi marea majoritate nu erau neaparat intretinute decent. Or in ziua de azi lumea se chinuie sa le tina in stare buna de functionare.
Asa e. Statii cu pedometru sunt relativ putine (cel putin aici, in Bv, eu stiu doar 4 in afara de scarbosii de la r.a.r.), pt. ca le mai vin mult prea putine masini fara servofrana si nu le pot face corect inspectia. Unul din cei 4 mi-a zis cinstit ca nu-i convine, pt. ca de obicei cei de la r.a.r. ii baga chestii de genul "cum de respingi sh-ul ala din '95-2000 pt. ca nu corespunde, dar dacia din '83 (in cazul meu) e buna din prima?! Ia sa venim noi in control...".
Omu' fiind din Bv, ar fi 2 variante (in caz ca-si trece in c.i.v. mentiunea, si va face i.t.p.-ul la r.a.r dupa aia): in Bv cu nervii de rigoare (si posibil o sicanare - rechemare) sau in alta localitate, unde-s aia mai normali. Depinde cum vede fiecare situtia, eu n-am agreeat niciodata varianta 2, iar de cand am patit-o cu astia de aici in 2014, nici varianta 1.
razvan32
6 Jul 2020, 08:26
Vreau sa schimb lichidul de racire, dar inainte de asta vreau sa curat instalatia.
Cu ce lichide sa o curat? Ma gandeam sa pun apa distilata cu otet, pornesc motorul vreo 10 minute. Il dau jos si mai pun o data. Banuiesc ca o sa iasa multa mizerie. Este ok? Sau otetul ataca garniturile si incepe sa curga?
Eu am facut asa: deschis caloriferul, golit instalatia, bagat 3 l otet (nediluat), turat 15 min, oprit motorul, golit dupa ~ 6 ore, clatit de 2 ori cu cate 3 l apa (n-am avut posibilitatea sa am furtun cu apa sub presiune), ultima oara turat 10 min, golit iar, inlocuit apa cu 3 l amestec proaspat, turat, aerisit, completat in borcan cand a mai scazut.
Asta a fost anul trecut, de atunci am mai schimbat amestecul din borcan de vreo cateva ori, ca se tot depunea mâl. Acum o sa golesc iar toata instalatia, bag doar apa la viitorul drum, apoi o golesc si bag amestec proaspat.
Otetul e perfect, desfunda toate canalele de calcar si nu ataca garniturile, doar ca orice ai face, nu poti goli perfect instalatia toata dintr-o data, mai ramane cate ceva prin canalele chiulasei si motorului, de aia se mai depune in timp prin borcan.
iulica89
6 Jul 2020, 14:50
Cel mai bine otet, cu apa, procent dilutie 1:1 sau daca vrei, eu am pus si numai otet. Ideea e ca trebuie sa clatesti foarte bine sistemul, cel putin 5 cicluri, plu rulat vreo 20-30 km doar cu apa, dupa clatesti iar.
Pui termostat nou de 83 grade, antigel verde din acela Dacia daca ai radiator de aluminiu sau roz daca ai radiator de cupru. Partea rea e ca daca ai pori in radiator, sau oriune, vei ajunge sa ii descoperi la adevarata lor valoare.
Spor la treaba!
QUOTE(iulica89 @ 6 Jul 2020, 15:50)
antigel verde din acela Dacia daca ai radiator de aluminiu sau roz daca ai radiator de cupru.
Pt. radiator de aluminiu se baga antigel tip G12, pt. radiator de cupru tip G11.
Eu am Hepu verde in radiatorul de cupru. Tipurile conteaza, culoarea mai putin.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.