Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: CRISTINICA
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25
STORMTROOPER
Ea este Cristinica.Nascuta in 1987 pe dealurile de la Colibasi și înca este in viata. De peste 20 de ani a avut de infruntat nestiinta si incompetenta diferitilor mecanici, gropile din asfaltul patriei,neincrederea necunoscatorilor in capacitatea ei de a functiona și oprobiul celor care nu reusesc sa-și vinda masinile de generatie noua, pentru ca proprietarul este multimit de masina veche, dar din toate astea a iesit cu capul sus si cu zimbetul pe buze.
Eu sunt Soferul ei de peste 13 ani , ingrijitorul ei de vre-o 5 ani si proprietar doar de vre-o 2 ani.Eu ii stiu istoria si problemele.
La final nu vor ramine decit exemplarele care merita sa fie salvate din „ghearele” incompetente, prostiei si Remat-ului.

Ok. Ca am trecut de prezentarea melo-dramatica sa trecem la treburi seriose.
O sa incerc in cele ce urmeaza sa prezint istoria acestei masinute care pina acum nu m-a dezamagit si m-a purtat cam peste tot pe unde am vrut.

Inceputul se pierde undeva in negura timpului, adica in anii de gratie 1984/1985 cind bunica mea a depus banii pentru achizitionarea unui autoturism.Cum pe vremea aceea se faceau liste de asteptare si programari peste programari, nici ea nu a scapat de aceasta „formalitate”, asa ca dupa ce au trecut citiva ani, in luna octombrie am fost informati ca la inceputul lunii noiembrie sa ne prezentam la I.D.M.S. Valea Cascadelor sa luam in primire masina comandata.In prealabil trebuind sa ne prezentam la casierie pentru a achita si restul de bani.
Zis si facut, bunica a vorbit cu soferul de la M.A.E., prieten vechi de familie si in ziua de 7.11.1987 cu catel si purcel ne-am infiintat sa luam acasa minunatia.Un „binevoitor” ne-a informat ca putem alege o masina din lotul 1 sau lotul 2, dar pentru a alege din lotul al II-lea mai trebuia sa platim niste parale in plus, deaorece masinile din acest lot, aveau o serie de inbunatatiri, fiind un lot de masini refuzat de tara „prietena” IRAK.S-au platit paralele, și s-a purces la alegerea masinii. A fost adusa o prima masina, la care prietenul de familie a zis pas, pentru motive de el stiute, s-a adus a doua si asta a fost luată. Asa a apărut Cristinica in familie. S-a luat masina la puricat prin comparatie cu masinile din lotul 1 si s-a constat ca inbunatatirile constau in una bucata electroventilator, una bucata servo-frina, una bucata eleron coada de rindunica, o bucata zdravana de pisla indesata in portbagaj si pe sub mocheta din masina si cam atit.
S-a adus masina acasa s-a facut rodajul, s-a terminat rodajul, a iesit masina din garantie si a inceput sa bata un tachet.Aceasta fiind explicatia pentru care masina a fost refuzata la export.Bataie cu care a ajuns masina pe mina mea.Bataie care a durat pina in anul de gratie 2009 cind am reusit sa scap de ea, dar ajungem noi si acolo.Fiecare lucru la timpul lui.
Pentru moment, ma opresc aici, postez o poza cu ea din anul de gratie 2006 cind masina a ajuns pe mina mea, a facut primul drum peste 400 km intr-o zi, si am ajuns si eu membru al prezentului forum.

To be continued...
Brabus
salut!
abia astept continuarea. si ai mei au o dacie, 1300 din 1976 !!!! sint hotarit sa o tin, sa nu ajunga la remat (nu ar merita asta - ne-a dus an de an baia mare - tulcea in fiecare concediu vreme de 20 ani, pe ea am invatat sa conduc si am niste amintiri prea dragi ca sa o "arunc" pentru bani de pizza).
cum ziceam, astept urmatoarele parti biggrin.gif
danut 69-71
Eu stau ceva mai bine la capitolul vechituri , dar tot nu vreau sa ma gandesc la Remat . radmasa.gif
Una dintre Daciile mele , mai precis din 72 are bataie de tachet de noua si asa am lasat-o si eu , nu ma deranjeaza absolut deloc .
argon
nu uita sa mentionezi ca ai fost cu ea unde multi cetateni cu masina noua in rate nici nu viseaza vreodata.
sobolan
avantaj mare: tabla e buna la masina asta,e mai groasa decat la a mea din 98,compozitie mai buna(posibil)....motoru il faci brici(daca e cazu')....
per total astea pana in 89 au avut tabla zdravan de buna pe ele si daca te ingrijesti de ea te tine si 40 de ani....asa zic eu...
am avut si eu una' din 85.... sad.gif ...rosie...imi pare rau de ea,tata a vandut-o prin 97...
STORMTROOPER
@danut 69-71 - la mine cind era motorul rece tacanea tachetul ala de draci il luau, asta pina am ajuns in 2006 la un mecanic care mi-a reglat jocul culbutorilor, si bataia s-a mai estompat un pic.

@sobolan - da ai dreptate, la capitolul tabla, sta cu mult mai bine fata de o Dacie produsa dupa 1993/1994.Nu cred ca exista Dacie care sa nu aiba probleme la tabla, si a mea are ceva, dar sunt minore. In ceea ce priveste motorul dupa vre-o 2-3 patanii pe care le-am avut cu el (un inteligent la un service care au "uitat" sa-mi puna papucii de la instalatia de racire cum trebuie= fiert motor odata, dupa ce alti doi inteligenti nu mi-au pus suficient lichid de racire in masina=aproape firt motorul+traversarea Germaniei de anul trecut la 130 km/h constant) a inceput sa se dedulceasca la ulei.Dar nu-i bai ca un set borgo nou-nout asteapta sa fie pus pe masina, dar cind o sa fie cazul vreau sa fac treaba ca lumea, asa ca mai astept nitel si string piese.

@argon - ajungem si acolo.

@Brabus - daca tablaria mai este in mintile ei, necoapta si structura de rezistenta nu este afectata de vre-un accident poate te apuci sa o restaurezi si sa postezi poze pe aici.
sobolan
QUOTE(STORMTROOPER @ 17 Jul 2010, 09:12)
In ceea ce priveste motorul dupa vre-o 2-3 patanii pe care le-am avut cu el (un inteligent la un service care au "uitat" sa-mi puna papucii de la instalatia de racire cum trebuie= fiert motor odata, dupa ce alti doi inteligenti nu mi-au pus suficient lichid de racire in masina=aproape firt motorul+traversarea Germaniei de anul trecut la 130 km/h constant) @argon - ajungem si acolo.

*



sa inteleg ca ai electroventilator aka GMV pe ea...e bine...cutia e cu 4? ca daca da atunci ai cam turat-o bine le 130km/h !
ai fost prin Germany biggrin.gif cu cristina ? rolleyes.gif
tribunul
QUOTE(STORMTROOPER @ 15 Jul 2010, 20:30)
Ea este Cristinica.Nascuta in 1987 pe dealurile de la Colibasi și înca este in viata. De peste 20 de ani a avut de infruntat nestiinta si incompetenta diferitilor mecanici, gropile din asfaltul patriei,neincrederea necunoscatorilor in capacitatea ei de a functiona și oprobiul celor care nu reusesc sa-și vinda masinile de generatie noua, pentru ca proprietarul este multimit de masina veche, dar din toate astea a iesit cu capul sus si cu zimbetul pe buze.
Eu sunt Soferul ei de peste 13 ani , ingrijitorul ei de vre-o 5 ani si proprietar doar de vre-o 2 ani.Eu ii stiu istoria si problemele.
La final nu vor ramine decit exemplarele care merita sa fie salvate din „ghearele” incompetente, prostiei si Remat-ului.

Ok. Ca am trecut de prezentarea melo-dramatica sa trecem la treburi seriose.
O sa incerc in cele ce urmeaza sa prezint istoria acestei masinute care pina acum nu m-a dezamagit si m-a purtat cam peste tot pe unde am vrut.

Inceputul se pierde undeva in negura timpului, adica in anii de gratie 1984/1985 cind bunica mea a depus banii pentru achizitionarea unui autoturism.Cum pe vremea aceea se faceau liste de asteptare si programari peste programari, nici ea nu a scapat de aceasta „formalitate”, asa ca dupa ce au trecut citiva ani, in luna octombrie am fost informati ca la inceputul lunii noiembrie sa ne prezentam la I.D.M.S. Valea Cascadelor sa luam in primire masina comandata.In prealabil trebuind sa ne prezentam la casierie pentru a achita si restul de bani.
Zis si facut, bunica a vorbit cu soferul de la M.A.E., prieten vechi de familie si in ziua de 7.11.1987 cu catel si purcel ne-am infiintat sa luam acasa minunatia.Un „binevoitor” ne-a informat ca putem alege o masina din lotul 1 sau lotul 2, dar pentru a alege din lotul al II-lea mai trebuia sa platim niste parale in plus, deaorece masinile din acest lot, aveau o serie de inbunatatiri, fiind un lot de masini refuzat de tara „prietena” IRAK.S-au platit paralele, și s-a purces la alegerea masinii. A fost adusa o prima masina, la care prietenul de familie a zis pas, pentru motive de el stiute, s-a adus a doua si asta a fost luată. Asa a apărut Cristinica in familie. S-a luat masina la puricat prin comparatie cu masinile din lotul 1 si s-a constat ca inbunatatirile constau in una bucata electroventilator, una bucata servo-frina, una bucata eleron coada de rindunica, o bucata zdravana de pisla indesata in portbagaj si pe sub mocheta din masina si cam atit.
S-a adus masina acasa s-a facut rodajul, s-a terminat rodajul, a iesit masina din garantie si a inceput sa bata un tachet.Aceasta fiind explicatia pentru care masina a fost refuzata la export.Bataie cu care a ajuns masina pe mina mea.Bataie care a durat pina in anul de gratie 2009 cind am reusit sa scap de ea, dar ajungem noi si acolo.Fiecare lucru la timpul lui.
Pentru moment, ma opresc aici, postez o poza cu ea din anul de gratie 2006 cind masina a ajuns pe mina mea, a facut primul drum peste 400 km intr-o zi, si am ajuns si eu membru al prezentului forum.

To be continued...
*




wink.gif
argon
poti sa exprimi in cuvinte emoticonul sa inteleaga si altii inafara de tine ce vrei sa zici?
Mirciulik
Ai inteles gresit. STORMTROOPER a spus ca a scapat de BATAIA DE LA CULBUTORI, nu ca a scapat de masina.

Daca ai fi citit si topicul cu plimbarea prin europa ai fi vazut ca masina face fata cu brio.
STORMTROOPER
@sobolan - am GMV din fabrica, in 23 de ani nu m-a dezamagit. Acum este in combinatie cu un termostat care deschide la 82 de grade, si nu am probleme cu supra incalzirea motorului, indiferent de cite grade peste 40 sunt afara. Inainte aveam unul care deschidea pe la 90 de grade, iarna aveam sauna in masina.

@tribunul - daca spui ceea ce a inteles @Mirciulik da-mi voie sa te dezamagesc crunt. LA DACIA 1310 achizitionata in 1987 nu am renuntat, nu renunt si nici nu intentionez sa renunt la ea.Am si un presentiment ca va ingropa multe Loganuri si ea va trece fluierind mai departe in exact acelasi fel in care o face de atitia ani.

Continuarea va fi un pic mai lunguta.
sobolan
QUOTE(STORMTROOPER @ 17 Jul 2010, 21:52)
LA DACIA 1310 achizitionata in 1987 nu am renuntat, nu renunt si nici nu intentionez sa renunt la ea.Am si un presentiment ca va ingropa multe Loganuri si ea va trece fluierind mai departe in exact acelasi fel in care o face de atitia ani.

*



daca o ingrijesti asa cum trebuie am impresia ca ai mare dreptate...si plus de asta e o masina cu o personalitate mai mare decat cea a unui logan luat cu mare stransoare de buci prin leasing sau banca dar ca sa fie si ei mai "grei" asa si stiu cativa de-astia pe la mine.... radmasa.gif

Loganarilor nu ma omorati biggrin.gif ,nu am generalizat,fiecare face cum il duce capu'!!!

INGRJESTE-O ca e masina buna....
Brabus
QUOTE(STORMTROOPER @ 17 Jul 2010, 08:12)
@Brabus -  daca tablaria mai este in mintile ei, necoapta si structura de rezistenta nu este afectata de vre-un accident poate te apuci sa o restaurezi si sa postezi poze pe aici.
*



masinuta nu a avut niciodata vreun accident, nici macar cit a fost pe mina mea radmasa.gif .
tabla e super ok, taica-meu are mania aia de a baga ulei prin usi si pe unde mai poate biggrin.gif .
ce am vazut e ca la aripile spate , pe bordura are ceva puncte de rugina, poate sub vopsea mai mult decit niste puncte.
oricum sint hotarit ca masina asta sa nu vada remat-ul, chiar daca nu va mai circula niciodata.
apropos, de la ce ani se considera masina de epoca?
merci
STORMTROOPER
@Brabus - daca a aparut rugina pe acolo, nu mai sta, actioneaza, altfel s-ar putea sa regreti.In ceea ce priveste inscrierea la retromobil-autoturism de epoca, cauta pe paginile anterioare de la subiectul cu frantuzoaica, ca s-a discutat acolo, s-a posta si un link la pagina de net a Retromobilullui.
Stiu ca au fost inscrise unele Dacii fabricate pina in 1972, cu motor tip 810-T02 si frina de mina sub bord. Mai multe nu pot sa-ti spun la ora actuala, pentru ca inca nu am aprofundat subiectul si nu vreau sa debitez balarii.
STORMTROOPER
Perioada 1988-1997 Masina a fost condusa cu rindul de bunica mea, o persoana cu multa frica fata de pedala de acceleratie si cu multa dragoste fata de pedala de frina. Deci se mergea mai mult sub-turat si cu frine de-i scotea pe pasageri prin geam.Cum aceasta perioada a durat maxim un an, nu putem spune ca a insemnat un mare lucru in viata Cristinicii. Urmatorul la rind a fost bunicul meu care la virsta de 55 de ani s-a apucat de facut scoala de soferi cu un instructor care ajunsese pentru prima data in viata lui instructor. Ce a iesit isi poate lesne imagine fiecare. Rezultatul a fost un sofer cu multa dragoste fata de pedala de acceleratie si o ura netarmurita fata de pedala de ambreiaj.Imaginativa un Barbu Vacarescu facut cu 60-70 km/h in treapta 1 de viteza, sau o pornire in trompa de pe linia de tramvai intr-a 4-a, cu vatmanul suflidu-ne furios in ceafa.
In rest masina a fost exploatata si intretinuta cam dupa ureche.Ulei se baga M20W40 ca asta se gasea, lichid de frina ce pica de la unu sau altul, placute de frina cind se nimerea. Se pleca la mare cu ea odata pe an, si la munte de multe ori pe an, incarcata cu mult peste ce scria in carte ca ar putea cara biata masina, cu portbagajul de pamint, ca bietul motor tragea gifiind de incarcatura cind urca serpentinele de la Maneciu sau de la Cheia spre Brasov mai ceva ca un alergator la maraton cind afara temperatura bate 50 de grade.Bineinteles ca de fiecare data cind ne hotaram sa plecam pe undeva trebuia sa cedeze cite ceva, ba o bujie si mergea masinuta in 3 timpi, ba o platina care se pusca, ba un capac delco fisurat, samd.Se mai statea la coada la benzina o noapte si o zi.Si uite asa au trecut anii.
In 1997 am ajuns mindru sofer pe Cristinica, undeva prin octombrie, si am luat-o sa fac o tura, primul semafor mi-a dat ocazia unei plecari in curba pe 2 roti, care mi-a atras atentia ca motorul inca mai poate.Iar au urmat diverse deplasari, cu mine la volan de data asta.Au urmat si nervii inerenti acestor deplasari, pentru ca eu sunt genul de om care cind vrea sa mearga merge, si nu sunt adeptul opririlor in kilometru in kilometru in scopul socializarii cu bastinasii insirati de-a lungul drumului si care mereu au ceva de vinzare la oferta speciala pentru cine face prostia sa se opreasca.
Prin 2003 masina a fost trasa definitiv pe dreapta, sau ma rog asa era vorba bunicul batind-o pe bunica la cap sa vind Cristinica si sa ia o chestie de aia cu botul umflat si cu injectie, fiind refuzat de fiecare data, timpul dindu-i dreptate bunicii.Pina in 2006 cind la un moment dat cind eu ma cam saturasem sa plec la munte cu microbuzul ,un rucsac imens cu haine si echipament in spate si un rucsac mai mic cu mincare in piept, am decis sa revitalizez masinuta, sa vad cum se mai prezinta.
S-a dus masinuta la ITP, expirat de peste 2 ani, s-a schimbat uleiul si filtrul, schimbat antigel si vre-o 2 bucse, si cam atit. Pe mine m-a mincat sa schimb si uleiul la cutie, pentru ca nu stiam de cind statea acolo,fapt reusit,dar care a adus cu el o problema majora. Din cutie a inceput sa curga uleiul.Nu mult, dar suficient.Au mai fost schimbate placutele de frina si bujiile.Si uite asa am plecat eu la munte.Nici nu am apucat sa ies din Bucuresti ca am observat ca ceva bate suparator cind accelerez, si cind iau cite o curba.Am intrat la banuieli, masinuta nu avea decit 45.000 km.M-am intors de la munte linistit, si top la service cu ea, verdict crima: Planetarele isi dau obstescu sfirsit.S-au schimbat planetarele, cea de pe dreapta cu una Spidan , cea de pe stinga cu una rectificata.
Astea fiind zise, s-a trecut la remedierea bubelor constatate in urma drumului la munte.Acestea nefiind putine:
-radiatorul curgea – a fost cositorit de 2 ori, fara rezultat;
-furtune crapate la instalatia de racire-schimbate si astea
-pompa de benzina facea figuri si mergea doar cind vroia ea, luat una de scornicesti
-ambreiajul patina la greu, mii de multumiri bunicului meu care avea obiceiul sa mearga cu el patinat,s-a schimbat si chestia asta
-frinele tineau foarte jos, aerisit si para aerisit, o perioada am scapat de probmela, foarte scurta perioada
-triplele spate erau aproape albe, si nu se vedea cind punea frina sau nu, s-au schimbat si geamurile,
-jocul la culbutori nu a mai fost reglat de pe vremea cind era matusa fata mare, s-a reglat si asta, dar masina tot mergea prost
-s-au schimbat bujiile cu unele sinterom, care au mers binisor aproximativ 1000 km,
Astea fiind efectuate s-a pornit in primul drum mai lung cu Cristinica. Destinatia Vadu Izei-Sighetul Marmatiei-cap de linie Sapinta. La dus a fost cum a fost, dar la intoarcere a fost crima si pedeapsa.Dupa ce am mers aprox. 500 km cu benzina pusa in Bucuresti, a trebuit sa alimentez pe la o benzinarie din zona. Prima iesita in cale:Luk OIL.Pus plin, si mai frecat masina prin zona.
Cit am mai avut benzina de Bucuresti nu au fost probleme, dar cind a trecut pe cea de pe coclauri, a inceput sa faca urit.Pornea greu, nu statea la relanti nici batuta, pina nu se incalzea motorul, nu tragea, era un miracol daca depaseam 80km/h, iar pe drumul de intoarcere de la Brasov si pina la Bucuresti nu a fost chip sa o las la relanti ca se oprea motorul instantaneu.Fuga cu ea la mecanic. Mi-a dat jos carburatorul , s-a crucit de cit mil a gasit in el, mi-a dat jos delcoul l-a curatat si para curatat, mi-a reglat bujiile si toate cele si gata, dar masinuta tot nu mergea asa cum stiam eu.Asa ca am inceput sa intreb prin cunoscutii cu Dacii, cine are un mecanic bun pe care mi-l poate recomanda.Din vorba in vorba am ajus la un service de pe Aparatorii Patriei unde timp de 2 ani am facut operatiile de intretinere, si pot spune ca am fost destul de multumit.
Cum nici aspectul estetic nu prea ma multumea pe mine, am procedat la efectuarea a citorva operatiuni de restilizare.Au fost curatate puncte de rugina de pe aripi si revopsite, doar partea superioasa, si pe capota, si pe la portiere. Si cam atit.

Ok.Am vorbit cam mult. Ceva poze din perioada respectiva.
To be continued...
nalodaniel
mi se pare mie sau iti lipsesc niste ornamente laterale?
STORMTROOPER
Cred ca doar ti se pare.Care ornamente sunt lipsa la apel?
nalodaniel
aparent nu toate au banda aia blink.gif


user posted image

STORMTROOPER
Pai este o mica diferenta de ani intrea daciuta mea si cea postat de tine, asa cam la vre-o 20, mai mult sau mai putin.Bandoul ala lateral a ainceput sa fie pus pe dacii, dupa anul 1995.La modelul meu s-a pus streasina cromata, minere cromate, si unde au fost fonduri pentru "cadouri" si s-a putut si cite o bara fata/spat6e nichelata.
nalodaniel
pai.... a mea e din 86 si are bandouri blink.gif
STORMTROOPER
o poza pentru lamurirea situatiei se poate??
2xGI
asta a fost a mea.... 1986
STORMTROOPER
Din fabrica a mea a venit fara chestii din alea.
BOGHDAN_GNP
Felicitari pentru masinuta! Asta imi aduce aminte de fosta masina a tatalui meu , o Dacia 1310 fabricata in 1988 ,culoare alba si cumparata in 1994 de la export din Ungaria. Din pacate a fost vanduta in 2002 pentru o SuperNova sad.gif .


Inca mai simt si acum mirosul acela din interior cand statea masina la soare. Pot sa spun ca este un miros specific al daciilor din perioada aceea. De la ce venea oare?




ASTEPT CU NERABDARE CONTINUAREA!

25 Jul 2010, 13:13:
Bineinteles ca nu avea bandouri dinacelea! Am 2 dacii 1310 din perioada aceea in spatele blocului fara bandouri laterale.Cred ca cei care spun ca au , s-ar putea sa fie puse ulterior!
STORMTROOPER
Cristinica a avut echipare din fabrica TX s-ar putea ca la unele Dacii cu nivel de echipare TLX/MLS sa fie puse bandouri laterale din fabrica, dar cred ca sunt destul de putine in situatia asta.
BOGHDAN_GNP
Asteptam poze cu Cristinica interior + exterior!
Laurentziu83
QUOTE(2xGI @ 25 Jul 2010, 01:41)
asta a fost a mea.... 1986
*


Nu existau astfel de bandouri pe atunci. Bandourile acelea au inceput sa fie montate incepand din 1995, pe primele dacii cu grila radiatorului din tabla.

Ca sa nu mai zic ca respectivele bandouri se gaseau in toate targurile.

Ai avut masina de noua?
BOGHDAN_GNP
"Nu existau astfel de bandouri pe atunci. Bandourile acelea au inceput sa fie montate incepand din 1995, pe primele dacii cu grila radiatorului din tabla.

Ca sa nu mai zic ca respectivele bandouri se gaseau in toate targurile.

Ai avut masina de noua?"


asa zic si eu!
2xGI
nu.... nu am avut masina de noua!!
bandourile alea nu stiu cine le-a pus!! fabrica sau 1 persoana ulterior!!
in schimb erau puse ff bine, nu erau dezlipite, rupte etc etc...
eu am vrut doar sa arat ca e posibil sa fi fost dacii cu asa ceva din fabrica...
dar daca voi spuneti ca acele bandouri ar fi aparut dupa 1995!!!!
STORMTROOPER
Citeva oficiale poze pentru lamurirea aspectului exterior al Daciei in perioada 1982-1989. Dupa cum se observa, nu exista bandouri laterale, dar exista la berlina si rezervor vertical.
Ca o precizare, in contractul de v-c masina este trecuta ca Dacia 1310 MLS, dar in primul talon a fost trecuta drept Dacia 1310 TX, dupa cum a iesit de la autentificare.
sobolan
QUOTE(STORMTROOPER @ 25 Jul 2010, 14:28)
Cristinica a avut echipare din fabrica TX s-ar putea ca la unele Dacii cu nivel de echipare TLX/MLS sa fie puse bandouri laterale din fabrica, dar cred ca sunt destul de putine in situatia asta.
*




nu au avut bandouri decat dupa 90 si ceva....
are tabla buna amanta biggrin.gif asta a ta ...astea au fost bune in tabla....
Ciponnescus
Salut, ehee ,citind posturile voastre mi-am adus si eu aminte de Lavinia, batrana mea din 1978.......ehhhh ce masina.Povestea ei a fost una simpla dar totodata una complicata, cand am cumparat-o era ca un vis indeplinit,aveam si eu masina MEA.Dar dupa au inceput problemele,dupa 6k km a trebuit sa ii fac motorul cu totul (din cel vechi nu a mai ramas decat blocul si pompa de benzina).Imi amintesc apoi perioada de rodaj........mersul "la ureche" ca nu aveam turometru.Si apoi imi mai amintesc si ca am invatat nu numai "soferie" dar si foarte multa mecanica......Acum cand vad in trafic copiii astia care nu stiu decat sa apese buton/deschis usa/contact/pornit motor...........devenise ritual dimineata ridicatul capotei, verificarea uleiului......lumini si abia apoi plecare. Am cu ea si amintiri frumoase dar si neplacute, oricum nu mai conteaza, aveam aceea satisfactie vara cand mergeam cu geamul deschis si auzeam motorul cum toarce......
STORMTROOPER
din punctul meu de vedere, orice masina ai avea, regulat ar trebuie sa-ti bagi nasul pe sub capota sa verifici daca mai ai ulei, daca mai ai lichid de racire, lichid de frina, sau chestie de aia de spalat parbrizul. La Nissan, nu plec cu el pina nu verific ce am scris mai sus, sau daca nu vad toti papucii de la instalatia electrica, atit cit se vede, la locul lor.
sobolan
la voi toate masinile au nume ? radmasa.gif ....a mea nu are...o cheama simplu...doar DACIA biggrin.gif
Ciponnescus
QUOTE(sobolan @ 27 Jul 2010, 21:24)
la voi toate masinile au nume ?  radmasa.gif ....a mea nu are...o cheama simplu...doar DACIA  biggrin.gif
*



Se intampla ca atunci cand te ataseszi de masina sa ii dai un nume, o personalizezi oarecum, ca deh , toata lumea are "dacia", "renault" etc cool.gif,
tataiedaciotul
Nu cumva ,era cel de al 2-lea rezervor?Montat de propietar din lipsa de benzina,din anii`80-`90?...
STORMTROOPER
Daciile facute pentru export, în tarile care la momentul anilor 80 aveau infrastructura rutiera bine dezvoltata, dar mai putine benzinarii per km de autostrada, aveau un rezervor suplimentar de aprox 25-30L pe linga cel standard, care conferea masinii o autonomie de deplasare de aprox. 1000km intre doua plinuri de benzina. La lotul de Dacii pentru Canada, alimentarea rezervorului se facea pe laterala, la momentul respectiv, din ratiunii de siguranta in Canada, legea interzicea ca busonul rezervorului sa fie plasat in spatele masinii.
nelu_1985
Rezervoarele de pe daciile de Canada aveau 60L si erau pozitionate in spatele banchetei; in locul rezervorului normal era pus un capac de tabla. Tatal meu a avut un asemenea exemplar din '87, TLX visiniu wub.gif
sobolan
una din daciile de pe aici care rau imi place....dar oricum pe aici putini posteaza la jurnale de bord de dacia....
kog
am o mare rugaminte, daca poti sa postezi niste poze facute de aproape cu ornamentele alea de plastic de sub coltul din spate al usilor din spate. A mea nu le are si as vrea sa fac rost de o perece sa montez, evident dupa sablarea portiunii incarcate grosolan cu kit.
STORMTROOPER
Imi pare rau dar nu am facut poze la acele ornamente inainte de a renunta definitiv la ele.Oricum cind le-am dat jos am observat ca s-a strins ceva mizerie sub ele, si incepusera sa apara puncte de rugina, ca si sub "eleronul" de pe portbagaj, asa ca am renuntat la ele.

Part III

Trecem elegant de anul 2007 in care nu s-au petrecut prea multe evenimente notabile in viata Cristinicii,(luat niste bujii Denso de pe la Oradea, o aprindere electronica cu tot cu senzor de la Gotronic, schimbat placutele de frina de vre-o 3 ori ca dupa ce faceam vre-o 5-10 km cu ele le apuca scirtiitul de ma apucam tot dracii) si ne indreptam spre anul de gratie 2008, cind dupa ce am reusit sa-mi pun la punct sistemul de frinare si reglajul motorului, aproximativ vorbind, m-am apucat sa caut niste mesteri tablagii in vederea imbunătățirii aspectului estetic.
Dupa ceva cautari, si in fuctie si de bugetul alocat am gasit 2 „mesteri” mari,(aici pe forum) cu care am tratat pentru o reparatie de tablarie si o vopsea noua. Zis si facut am lasat masina la ei, vre-o 3 saptamini, pentru vopsit, perioada in care am fost pe la atelier aproape zilnic, mai mult seara, si la sfirsitul perioadei cu chiu cu vai, mai icnete si opintineli, a fost gata masinuta. Gata eram fericit am plecat cu ea spre casa.Ei, dragiii mosului, ce nu stiam eu, ca greul abia de acum incepea.
Mesterii astia 2 de care vorbim noi, nu numai ca nu erau profesionisti, ci ceva de genul amator-diletant spre invatacel, mi-au lasat la belele la masina de cred ca am trecut in revista toti sfintii din calendarul ortodox si catolic, plus trimiteri dulci la origini cit incape, si inca ceva in plus ca bonus. Ca sa enumeram o parte din probleme, ar veni cam asa:
- le-am dus 6 litri apa+antigel, cind am luat masina mi-au dat 2 litri inapoi, cind am ajuns cu masina acasa am constat ca borcanul era aproape gol, pe fundul lui raminind o substanta negricioasa a carei provenienta imi era total necunoscuta;
- mi-au pus triple noi pe spate, dar au „uitat” sa-mi lege si firele de alimentare si sa-mi puna si becuri= cite claxoane mi-am luat in trafic pina am ajuns cu masina acasa si „vorbe dulci” numai eu stiu;
- am dus masina cu frinele beton, cind am luat-o, cred ca frina doar roata fata dreapta, dupa prima frina mai sanatoasa, cind am vazut ca Daciuta se ducea si se ducea, am mers doar cu 20-25 km/h pina la destinatie;
- electromotorul cind cupla si raminea blocat, ciriind ca toti dracii, cind nu cupla de nici o culoare;
- patina de la cutia de viteze a fost de asa natura pusa la loc, ca in unele cazuri in loc sa bag a-I-a bagam in mars-arriere;
- cam 1/3 din papucii de la instalatia electrica erau pusi pe fiecare surub de pe caroserie dupa cum se nimerea, asa ca in bord nu aveam semnalizare, indicatoarele apa/ulei jucau samba iar luminile erau sublime, dar lipseau cu desavirsire.
- Inainte sa duc masina la vopsit imi intra apa doar in portbagaj, dupa ce am vopsit masina, imi intra apa pe la parbriz&portbagaj.
Ar mai fi si altele dar cred ca este mai mult decit suficient ca sa va faceti o idee despre situatie.
Mi-a luat cam inca jumatate de an pina am reusit sa pun la punct toate bubele si o suma importanta de bani+nervii aferent.

Ma rog, asta ar fi partea nefericita la a fi posesor de Dacie, partea frumoasa, ar fi ca dupa ce am reusit sa pun sistemele vitale la punct, am reusit sa ma bucur de masinuta printr-o calatorie prin frumoasa noastra tarisoara, calatorie pe care o gasiti povestita aici:

http://www.daciaclub.ro/http://www.reno.ro/index.php?showtopic=132053&hl=

Mai postez citeva pozne cu Cristinica asa cum era ea la nudul gol la vopsitorie la cei doi tablagii. sa revin si cu un set de poze cu masinuta dupa ce a iesit de la vopsit.
Vizionare placuta.O
Va urma sau fortsættes
BOGHDAN_GNP
cum ai scos vopseaua de pe parasolar din penultima poza?
sobolan
stormtrooper,nene...cand faci treaba ieftin te bucuri,pe moment,si apoi te ajung blestemele din urma de-ti vine sa-ti bati cuie la oo...sunt patit,crede-ma...
un tampit denumit electrician auto mi-a schimbat toate instalatia electrica la masina si iote cum mi se incalzeau sigurantele de mirosea a incins in masina si am zis ca ia cocioaba foc....ma rog,dupa al treilea electrician(un pensionar calm si incet tare la mama) merge tot OK....si doar stiam de el dar am zis ca lasa...o face altu mai ieftin...de doi lei a facut-o....
alta data am lasat masina aia comunista(rosia din 85,arata ca a ta) sa imi schimbe unu fetele la usi(2)...a decopertat omu tabla si daca nu eram acolo nu curata rugina,nu dadea grund la imbinari etc....la usa nr 2 a trebuit sa plec de langa el si iote minunea...aparu' rugina la imbinari dupa cateva saptamani prin vopseaua nou data(vopsea scumpa la 50ron/100gr)...
lasai masina veche(rosia) sa imi schimbe unu CV...din 4 i-am pus 5...cu modificarile aferente....la prima curba a sarit planetara din loc...din axul planetar CV...de ce ? meseriasu' lu peste a uitat sa mai puna la loc o piesa mica de siguranta denumita "splint planetara"....lista poate continua mult....concluzia : IEFTIN SI PROST !!! mereu e asa....

PS comunista mea rosie era identica cu aia a ta alba,fusese ptr export,trebua sa ajunga in RDG dar bricheta de la bord si o semnalizare sparta au dat-o de gol si iote-asa batranu a pus mana pe o masina buna...cred ca acum nu mai exista,nu am mai vazut-o unde parca de obicei noul ei proprietar....pacat,era mai buna la tabla ca asta care o am acum....
STORMTROOPER
@BOGHDAN_GNP - cu mult mult spirt si si mai multa frecangeala.Mi-a luat cam 2 zile.

@sobolan - man nu m-am zgircit la bani, crede-ma ca m-a costat destul, nu chiar cit o vopsire la un service de renume, pentru ca astia nu se baga la Dacii, e mutl de munca si nu renteaza, plus un motiv aparte, a fost ca am primit garantia ca nu o sa ramin fara ornamentele nichelate.Ceilalti 2 vopsitori cu care am discutat, mi-au spus ca odata date jos nu mai pot fi puse inapoi.

O sa revin pina la sfirsitul saptaminii si cu citeva poze cu babuta dupa ce a iesit de la vopsit.
mihai leu
am avut in familie o masina la fel ca a ta dar BEj sau crem exact ca a ta, 1988 mai cumparata de la Idms militari dupa ani de asteptari tot cu o cunostinta care a ascultat motorul si a zis asta, e buna. Masina avea caroseria beton si in 2006 cand a ajuns la remat pt rabla. Si am avut o banuiala ca a fost refuzata la export pentru RDG a avut defect de fabricatie tragea destul de rau dreapta avea 4 trepte desi aparusera cu 5 trepte in 88, si motorul avea un demaraj naucitor, unchiu meu avea din 86 una de Canada dar era muuult mai lenesa ca a noastra
sa o stapanesti si sa ai grija de ea tongue.gif Felicitari ca o tii in viata
sobolan
QUOTE(STORMTROOPER @ 4 Aug 2010, 18:42)

@sobolan - ...... a fost ca am primit garantia ca nu o sa ramin fara ornamentele nichelate.Ceilalti 2 vopsitori cu care am discutat, mi-au spus ca odata date jos nu mai pot fi puse inapoi.

O sa revin pina la sfirsitul saptaminii si cu citeva poze cu babuta dupa ce a iesit de la vopsit.
*



alea se scot dar cu mare stres....la fel se pun....batranu vopsise comunista,la un anume moment,si alea nu le mai pusese...le-am pus eu cu un mic ciocan si o bucata de lemn dar cu semne mici....alea de sus de deasupra la geamuri....
poze sa pui....
BOGHDAN_GNP
asteptam pozele si continuarea!
STORMTROOPER
Dupa cum am promis, revin cu pozele.Mai nou, asta pentru ca nu exista daciuta fara probleme, alternatorul de pe masina a inceput sa faca figuri.Am inceput sa merg ¼ pe alternator si 3/4 pe baterie, si ma miram de ce mi se consuma bateria intr-o fericire si o puneam pe redresor odata la 2 luni.Avind in vedere ca nu sunt genul care sa nu fiu in stare sa-mi mut „minunatul” fizic fara masina, nu prea am dat atentie acestui aspect.La aceasta ora totusi situatia a devenit suparatoare pentru ca in urmatoarele 2 saptamini am de facut niste drumuri mai lungi. Asa ca luni probabil o sa fiu cu masinuta la atelier sa repar alternatorul.
I-am mai achizitionat un set de ornamente pentru imbunatatirea esteticii si pe care in urmatoarele 2 saptamini sper sa le montez.Asta daca nu ma omoara caldura mai inainte.
argon
Nu se aseaza bine deloc, parca cari cartofi cu ea, vezi arcurile spate ca-s lasate sau nu fie rupte. Sau fata sta prea ridicata, nu-mi dau seama, dar sta sa decoleze.
STORMTROOPER
Acelasi lucru mi l-au spus si niste mesteri prin service-ul prin care merg eu din cind in cind.Problema este in felul urmator:
-arcurile de pe spate asa sunt ele mai moi, asa au fost de cind a iesit masina de pe poarta fabricii, nu sunt rupte sau ceva de genul asta.LA faptul ca s-au mai lasat a contribuit si faptul ca vreme de peste 15 ani masina avea constat in portbaja o greutata suplimentara de peste 50 kg reprezentind scule si diverse piese, unele absolut inutile sau inutilizabile.La momentul cind masina a ajuns pe mina mea si am facut curatenie in portbagaj, am renuntat la mute traoace, si masina si-a mai revenit un pic, dar deja raul era facut.Mi s-a propus sa schimb arcurile, dar nu iau in calcul ideea, avind in vedere ca amsablu suspensie spate arc&amortizor sunt ceva mai deosebite fata de cele standard.
- pe fata arcurile&amortizoareel sunt cele cu care a venit maisna din uzina si le fac cite un test la fiecare luna sa vada daca am probleme cu ele, pina acum nu ciriie, nu piriie si nu miriie.Motiv pentru care o las asa.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.