Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: CRISTINICA
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25
MuciX
Colegu', noi doi nu am interactionat pana acum dar eu ti-am urmarit topicul si am prins si intamplarea de la "frantuzoaica".
Nu-nteleg, ce ti-e baiul? Lasa-i sa zica, e parerea lor, tu stii mai bine ce ai in ograda, unde ai fost, cum ai ajuns acolo si ce ai de facut in continuare.
Sfatul meu este ca daca iti face placere si timpul sacrificat nu e o prea mare problema pentru tine sa te slobozesti la taste si sa impartasesti cu lumea peripetiile tale. Eu unul le voi citi.
Pe langa asta, daca au loc elemente precum cele criticate pe forum in ultima vreme (si sunt vreo cateva exemple), oi avea si tu.


Si inca ceva: "Cine ne iubeste, ne iubeste, cine nu, sa ne pupe-n cwr!"
remusro
Baga mare Dragose, nu mai ai scapare, tati.

Ai o datorie morala fata de confratii care te-au sustinut de-a lungul calatoriei.

Unul se apucase saptamana trecuta sa zica ca nu-i place masina mea pentru ca are garda la sol prea ridicata. radmasa.gif De unde pana unde, habar nu am. Daca ar fi sa ma iau dupa toti nebunii, la balamuc as ajunge! E valabil si in viata, boss.

Asa ca, varsa tot. biggrin.gif
cdadan
QUOTE(remusro @ 9 Aug 2012, 15:08)
Unul se apucase saptamana trecuta sa zica ca nu-i place masina mea pentru ca are garda la sol prea ridicata.
*


Asta poate fi trecuta lejer la capitolul "critici constructive". wink.gif
Apropo, voi nu cititi si alte jurnale de bord? Ca prea va lamentati ca muierile.
STORMTROOPER
Ba citim si alte jurnale de bord de pe aici. Un bun exemplu mi se pare cel al colegului care are un R21 si un R25. In ceea ce ma priveste nu este lamentare de muiere, ci este o analiza daca sa ma apuc sa pun pe internet experienta+concluziile pe care le am din aceasta calatorie sau nu. Atit.
cdadan
Ala-i exemplu negativ. Iar daca pui sau nu pe jurnal una-alta e strict decizia ta. Ideea e ca intotdeauna apar aprecieri de bine sau mai putin. Ca de-asta-i forum. unsure.gif
Daca vrei sa continui povestea, eu o s-o urmaresc cu placere. Doar ca n-ar trebui sa te deranjeze intrebari gen "nu-i cam mare consumul de ulei?". Pana la urma e un forum tehnic, nu de puericultura.
remusro
O fi el forum tehnic, da' jumate din cei care-sh dau cu parerea p-aici sunt paraleli cu fenomenul, fara suparare. wink.gif

Si mai e si o chestie cu felul in care se pune o problema cateodata. In loc sa vina unul sa dea cu toporul sa zica ca motorul e prost, ca sunt piese proaste in el si ca ala care l-a facut era pe langa, mai bine s-ar gandi putin si ar pune problema mai delicat, fara sa raneasca posesorul vehiculului. post-336-1110552489.gif Putina delicatete nu strica. Zic eu. smile.gif
cdadan
Nu-i cu suparare si cred ca esti optimist cand zici jumatate. rolleyes.gif

Dar pana la urma de-aia intra fiecare din noi pe forum, sa mai vada ceva, sa mai invete cate ceva, nu?
STORMTROOPER
Oameni buni, hai sa stabilim niste parametri.
Subiectul de fata este Cristinica, este deschis in sectiunea corespunzatoare, asa ca pe aici o sa postez eventualele si viitoarele operatiuni care se vor mai efectua la masina.

Pentru jurnalul de calatorie o sa deschid un topic separat la sectiunea dedicata cu poze si descriptii cit incape, asa cum am facut in 2009 cind am revenit din voiajul anterior. Am rugamintea la cei interesati sa aibe ceva rabdare deoarece vin dupa un concediu de o luna in care nu stiu absolut nimic din cer a ce s-a intimplat la mine la serviciu si trebuie sa ma puin la punct cu niste detalii legislative, in mai putin de 3 zile.

Referitor la consumul de ulei, nu asta a fost problema, de raspuns am raspuns, zic eu destul de elegant. Nu vreau sa intru in polemici inutile pe forum. Il accesez pentru ca vreau sa ma informez cu privire la problemele pe care le pot intimpina in exploatarea masinii si pentru ca vreau sa ma relaxez. Daca ajung sa am discutii sterile in contradictoriu consider ca nu mai are rost sa fiu prezent pe aici.

In ceea ce ma priveste sunt rupt de oboseala, vin dupa 3 zile in care am condus peste 1.650 km tranzitind 4 tari fiecare cu specificul ei. Si in care am dormit in medie cam 4 ore/noapte, asa ca nu vreau sa am reactii deplasate sau absurde si nici nu vreau sa fiu inteles gresit. Daca mai fac vre-o greseala sau ceea ce spun eu suna aiurea va rog sa-mi atrageti atentia.

Acestea fiind spuse inca o data vca multumesc celor ce luati un pic de timp din putinul timp liber pe care il aveti la dispozitie sa lecturati ceea ce scriu eu pe aici, si sper sa urmariti cu placere si pe viitor ceea ce o sa incer sa impartasesc cu voi.
Seara frumoasa de aici de la Pucioasa unde sunt vre-o 15 grade si ploua cu “efecte speciale” de aproape jumatate de ora.
turbodxman
"Atmosfera" nu este aceeasi in cazul fiecarui forum.
Aici este o anume "atmosfera" in sectiunea Jurnal de Bord ("tipica"), in cazul altor forumuri, cu mai putini membrii, toti pasionati e alta.
Ma refer la cele romanesti.
Ca in cazul celor franceze, britanice, germane, olandeze e cu totul alta "lume".
No offense. wink.gif

Am afirmat cele de mai sus in cunostinta de cauza.
Doar un comentariu personal care sper sa nu il deranjeze pe STORMTROOPER.
In caz contrar e liber sa stearga acest post.
ydaniel
Pentru mai multe detalii-discutii va astept la YDRS,unde cel care a castigat anu asta la Sinaia ,va face cinste icon_mrgreen.gif
danut 69-71
QUOTE(cdadan @ 9 Aug 2012, 21:20)
"nu-i cam mare consumul de ulei?"
*


Motoarele cu ardere interna, sunt toate consumatoare de ulei, inclusiv cele din generatia noua. Masina are 35 de ani, totusi.

Pe circuitul de la " La Chatre" dupa 5 ture de pista, baietii completau cu 500ml de ulei, bidonul fiind la purtator, nimic interesant din punctul lor de vedere.

Daca ar fi s-o luam tehnic, ghidurile la supape sunt mari la Dacia ( neavand semeringuri la supape) si sa nu uitam ca el a folosit ulei 10w40, la temperaturi de +35/40 grade C, totul este explicabil.

O parere personala, consumul de ulei de care a pomenit, este mic.

Fabricantul considera un consum normal de 50-80ml/100km.

Un alt dezavantaj a lui Dragos, este faptul ca are doar 5 mii de km de cand a facut motorul si nu a avut km suficienti sa se honoiasca cilindrii( sa-si formeze oglinda).
Ov
'las ca a rodat-o suficient acum smile.gif
@ydaniel: de acord ! tongue.gif
danut 69-71
QUOTE(Ov @ 10 Aug 2012, 11:12)
'las ca a rodat-o suficient acum smile.gif
*


Posibil, sa nu uitam ca masinile mai noi, se stabilizeaza dupa 60 mii de km.
Ov
exact, motoru' tdi se zice ca termina rodajul dupa 100.000 de km rolleyes.gif
danut 69-71
Exact, chiar daca il termina, tot ciupeste ulei. Este ceva normal.
cdadan
QUOTE(danut 69-71 @ 10 Aug 2012, 10:57)
Posibil, sa nu uitam ca masinile mai noi, se stabilizeaza dupa 60 mii de km.
*


Dupa 10-15 hai 20 de mii, maxim.

Ov, esti in eroare. La tdi rodajul se termina la 300 de mii. rolleyes.gif
Markos
QUOTE(cdadan @ 10 Aug 2012, 13:01)
La tdi rodajul se termina la 300 de mii.  rolleyes.gif
*


Doar la tedeiurile adevarate, de pe timpuri.
Ov
Pfiuuu drace'. Mai am de asteptat sad.gif
STORMTROOPER
Citeva date tehnice, asta in caz ca intereseaza pe cineva:

Benzina consumata: 503 litri
Consum mediu pe calatorie: 6.83 l/100 km
Pe etape:
Bucuresti – Timisoara: 559 km - 6.55 l/100 km
Timisoara-Kesckemet-Benzinarie – 476 km - 7.56l/100km
La Chatre – Charleroy 604 km – 6.89 l/100 km
Gdansk-Valea lui Mihai – 1236 km – 9.16 l/100 km

Total km parcursi – 7364
Consum ulei – 2.90l
Altitudine maxima – 1150 m
Altitudine minima - -43 m sub nivelul marii
Viteza maxima atinsa 135km/h (nu 238 cum mi-a indicat Joiana)
Cea mai buna medie orara 86km/h
Cea mai lunga etapa Lubek – Oslo 870 km/zi
Piese schimbate – un capac delco+bobina inductie
iulica89
Felicitari pentru traseul realizat atat masinii cat si soferului ( si eventualilor copiloti biggrin.gif ). Ma bucur ca masina s'a comportat excelent pe parcursul traseului si ca ai dovedit inca odata ca se poate si cu o dacie "obisnuita"!
Consumul de benzina a fost acceptabil(chiar imposibil pentru unele dacii fie ele si dupa 2000),cel de ulei(atat de discutat) mi se pare normal pentru un motor conceput in anii '60 (am vazut logan diesel care in primii 7000km a mancat 2l ulei fara sa fie alergat - normal dupa cartea de garantie).
In opinia mea(nu dati cu pietre) pentru a scoate un consum mai mic ar merge pusa o cutie in 5 trepte (fie ea si treapta 5 lunga pentru mentinere) dar in cazul de fata nu se merita datorita fapului ca revizia cutii este recenta si nu este cazul sa se munceasca si sa se cheltuie in zadar inlocuind un lucru bun.

Felicitari inca o data!
STORMTROOPER
Multumesc iulica89 pentru cuvintele frumoase. Pilot am fost numai eu si multumesc Lui Al de Sus ca stau bine cu sanatatea si nervii si nu a fost nevoie de cedarea volanului copilotului de rezerva. Prin 2006 cind a intrat masina pe mina mea m-am gindit sa-i schimb cutia cu una in 5 treptae, dar am facut o mica cercetare pe forum cite cutii in 4 trepte au probleme vs cite cutii in 5 trepate au probleme, si in functie de rezultat am preferat sa pastrez cutia originala a masinii care stiu cum merge si nu are alte bube.

Citeva poze cu domnisoara plimbareata astazi dupa ce a "suferit" o baie si cu motorasul ei "ala prost, facut cu piese proaste si de catre un mecanic prost" dar care a tinut peste 7.000 de km.
turbodxman
Foarte chipesa donsoara Cristinica. wink.gif
sspoitoru
Felicitarile mele excl.gif
Executron
Superb! biggrin.gif S-o conduci sanatos multi ani de acum inainte!

P.S. Domne ce mere frumoase! wub.gif
bucatzel
La cat ai mers, merita cutia in 5 dintr-un singur motiv. Ar fi fost ceva mai liniste in masina. Altminteri, si io-s foarte decis sa impusc cutia in 5 de-o am acum si sa montez naibii inapoi o cutie in 4.
STORMTROOPER
Intr-un final apoteotic am ajuns si eu la mine acasa. Urmeaza sa ma apuc de trierea pozelor si in functie de timpul liber o sa incerc sa postez si citeva impresii de calatorie.
STORMTROOPER
Cristinica pe drumuri europene si un filmulet cu R12 de pe pista. Miine daca imi iese pasenta mai postez 2 filmulete. La poze inca se lucreaza.
Click pe poza si ar trebui sa mearga.

user posted image

user posted image

user posted image
ydaniel
Dupa atatia km a ajuns unde trebuie! Adica la ydaniel REMAT service!
Va beneficia de schimb de uleiuri-filtre si altele cool.gif
remusro
Dragose, nu vopsesti si tu cu negru rama metalica din spatele mastii fata?... Sa-ti fac o lectura mica despre acest subiect?... biggrin.gif

Bestiale poze, ce calatorie minunata. wub.gif
argon
Mobil 1 extended life 10w60 e pentru motoare terminate cum s-ar zice, sa se mai taraie nitel, ori motorul masinii era proaspat facut, si apoi daca zice cineva ceva iar se supara sad.gif

QUOTE
Mobil 1 Extended Life 10W-60 este dezvoltat pentru a asigura protecție mai îndelungată motoarelor cu rulaj mai mare pentru ca dumneavoastră să folosiți autovehiculul mai multă vreme.
STORMTROOPER
remusro - se va face si acest lucru, dar cum momentan am alte probleme de rezolvat aia ramine in stadiul de proiect.

argon - hai sa lamurim problema. Ia orice Dacie 1300/1310/1320/1325/1410 care cica nu consuma ulei la mers de cite 5-10 km/ zi, mergi 3 zile cu ea cam cite 650 - 700 km/zi la viteze constante de 115-120 km/h daca are cutie in 4 trepte sau 130-140 km/h daca este in 5 trepte (4000 rpm), vezi cit ulei consuma, si pe urma discutam. In ceea ce priveste uleiul este full sintetic si costa niste bani. Bani pe care ii platesc eu, din salariul meu de bugetar. Si iti mai dau scris ceva, daca puneam un 10w40 sau 15w40 si o foloseam 5.000 km fara sa depasesc 3500 rpm nu consuma gram. Am facut testul asta, asa ca vorbesc din propria experienta pe masina mea.
Laurentziu83
Nu toti au noroc la masini ca argon, eu zic sa va obisnuiti cu ideea. biggrin.gif
Dragos BN-LIA10
Felicitari si din partea mea Stormtrooper,iti doresc inca cel putin un milion de kilometrii fara probleme cu Cristinica, foarte frumoasa masinuta.


@argon cred ca ar fi mai bine sa te interesez un pic la ce fel de motoare se foloseste defapt uleiul 10W-60 inainte sa comentezi despre ceva de care nu prea ai idee, mie personal imi este impus de catre producatorul masini (la una dintre ele) uleiul 10W-60, ca nu folosesc Mobil este altceva dar folosesc uleiul de la Castrol si iti dau si cativa parametrii unde cum zic eu se simte motorul meu cel mai bine: 1.temperatura apei constant 110-115C 2. temperatura ulei ca.180-240C 3. turatie ca.7000-8500 r/min. si te las pe tine sa dai cu presupusul despre ce fel de motor este vorba.
ydaniel
Ah si la cutie un 80w90 de la castrolica,10w60 unge minunat motorul ;pt motoare uzate dar folosite intensiv exista 20w60.
Dragos BN-LIA10
Personal folosec 75W-90 la cutie dar numai la R12 si la Dacia 1310 (parca nu agata asa de mult cel putin iarna dar este o parere personala chiar daca intre R12 si Dacie exista din constructie o diferenta destul de maricica desi Dacia este cu aproape 10 ani mai tinara), la motorasul despre care am vorbit folosesc 75W-140 la cutie cum spui tu de la Castrolica si sustin sa mentionez ca nu folosesc exclusiv lubrificanti de le Castrol, am in garaj masini care nu suporta Castrolul de nici o culoare, acolo m-am oprit la lubrificanti BP.
STORMTROOPER
Poate intereseaza pe cineva:
http://www.daciaclub.ro/Romanasii-tropa-tr...ml#entry3528858
ydaniel
Asteptam pozele si astazi dupa cateva zile petrecute la sectia de gerontologie auto la YDRS ,Cristinica lui storm a iesit vesela si dornica de noi aventuri pe sosele europene si de ce nu africane!
STORMTROOPER
Daniel ti-am mai explicat ca urasc la propriu caldura deci o expeditie cu Cristinica prin Africa nu se va intimpla. Cit priveste aventuri Europene sa vedem viitorul ce are de spus in privinta asta.

O poza cu toba domnisoarei Cristinica la iesirea de la YDRS si parerea unui francez cu privire la motorul meu:
https://picasaweb.google.com/capridouze/LAC...527076319758066

Ala facut prost cu multe sute de mii de km la bord, "terminat" in care am bagat un ulei care sa-i permita sa se mai "tiriie nitel".
Dragos BN-LIA10
Splendide fotografiile!
danut 69-71
QUOTE(ydaniel @ 15 Aug 2012, 09:47)
Dupa atatia km a ajuns unde trebuie! Adica la ydaniel REMAT service!
Va beneficia de schimb de uleiuri-filtre si altele cool.gif
*


Parca era vorba sa-l sponsorizezi cu uleiul! biggrin.gif
ydaniel
Scrie undeva ca a data bani pe el? unsure.gif rolleyes.gif
Astept sa o mai plimbe si sa-mi zica ce diferenta a simtit intre 10w40 si 10 w60.
Stormule o plimbare la Murmansk? wub.gif
danut 69-71
QUOTE(ydaniel @ 20 Aug 2012, 00:38)
Scrie undeva ca a data bani pe el? unsure.gif  rolleyes.gif

*



NU, dar se poate interpreta in fel si chip.
Chitu
Felictari pentru ceea ce faci si unde ai ajuns cu ea , E foarte frumoasa si ingrijita Cristinica , Bravo! happy.gif
STORMTROOPER
Chitu - multumesc frumos.

Mai baieti voi alta treaba nu aveti??Vreti iar sa inceapa pe aici polemicile cu sponsorizari vs. non sponsorizari??

Deocamdata masinuta este la Bucuresti eu sunt la Baia Mare, asa ca va mai dura pina o sa apuc sa mai fac ceva kilometri cu ea ca sa ma prind cum se comporta cu noul ulei.

Daniel - cum ti-am mai spus, momentan nu mai am nici o plecare/deplasare in plan in care sa fie implicata domnisoara Cristinica, am alte probleme pe cap care necesita atentia mea. O persoana foarte draga mie are probleme de sanatate destul de grave asa ca orice alta cheltuiala este suspendata de iure si de facto.
STORMTROOPER
Episodul II

http://www.daciaclub.ro/Romanasii-tropa-tr...-2-t247861.html
hyena
cand mai facem si noi o intalnire ca acu se strica vremea si le bagam la iernat ? LolLolLo.gif
STORMTROOPER
Sincer sa fiu la ora asta nu stiu. Am mai multe probleme de rezolvat in toamna asta si prea putin timp liber ca sa ma ocup de ele. Daca se ocupa cineva de organizare o sa incerc sa vin si eu cu babuta din dotare.
hyena
pai ce organizare vrei? ne vedem in fata la casa popoului ca de obicei biggrin.gif
STORMTROOPER
CUm spui tu, dar vezi cu cine te intilnesti pe acolo, cind te intilnesti acolo, samd.......
STORMTROOPER
Citeva poze de la evenimentul Fabricat in Romania organiza de catre Retromobil ieri.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.