Eh lasa ca si asa eu nu beau bere 10w60 era cel mai bun ulei,fiind vascos la temperaturi inalte si stabil. drum bun acolo in tara vikingilor si mai astept noi orase insemnate pe harta
b44dvl
27 Jul 2012, 12:10
QUOTE(ydaniel @ 27 Jul 2012, 05:47)
Eh lasa ca si asa eu nu beau bere 10w60 era cel mai bun ulei,fiind vascos la temperaturi inalte si stabil. drum bun acolo in tara vikingilor si mai astept noi orase insemnate pe harta
Asta este recomandarea ta pentru motoare de generatie veche? 20w50 ce parere ai?
Cel care a postat poze pe 4T este presedintele clubului R12 Passion din Franta , este cel care ne-a facut invitatia sa mergem la intilnire. S-a bucurat foarte mult ca am ajuns.
ydaniel
28 Jul 2012, 13:22
20w50 e apa de ploaie fata de 10w60 esteric.
STORMTROOPER
30 Jul 2012, 09:51
Salutari de la Stockholm. Am ajuns aseara aici fara absolut nici o problema. Multa lumea a admirat babuta pe drum. Pe aici am vazut ca este un cult al masinilor americane vechi, am vazut o camioneta Chevy din 1956, un Buick de prin anii 70, un Pontiac Firebird din 1980 si multe altele. Sa aveti o saptamina usoara si racoroasa. Aici sunt doar 25 de grade.
BoR
30 Jul 2012, 10:53
Felicitari si drum bun in continuare! Mai poti atasa cateva poze din locurile frumoase vizitate?
STORMTROOPER
2 Aug 2012, 09:45
Multumesc. Din pacate nu pot posta poze deoarece conexiunea la internet este foarte slaba, abia merge. Astept cam 4-5 min sa se incarce pagina forumului.O sa fac un jurnal de calatorie la rtevenirea in tara, cind o sa am un pic de timp liber la dispozitie.
hyena
2 Aug 2012, 09:48
Drum bun domnu Dragos si sa ne vedem cu bine!!! Astept cu nerabdare pozele
Ov
2 Aug 2012, 10:27
cati km a facut Cristinica pana acum? Cat ulei a halit?
cata_unu1
2 Aug 2012, 10:35
Un schimb de ulei dar e normal,orice masina consuma ulei =))=))=)) (este o gluma..) Succes cu batranica.
STORMTROOPER
2 Aug 2012, 22:30
hyena - multumesc frumos, or sa vina si pozele dar stai sa am si eu o conexiune decenta la net.
ov - pina acum am facut peste 4.700 km de la plecarea din fata blocului, mai am de facut cam vre-o 2.300 pina ajung inapoi in fata blocului. La capitolul ulei pina acum a papat 2 litri de Aral 10W40. Este in parametri.
cata_unu1 - multumesc frumos si tie.
bucatzel
2 Aug 2012, 23:05
2 litri in ~5000 de km e rezon, da' asa de curios, cam cat ai mers pe autostrada si cam la ce viteze / turatii ai tinut-o?
STORMTROOPER
3 Aug 2012, 07:22
Procentual vorbind, pina acum 85% din drum a fost pe autostrazi. Viteza medie la care am mers a fost in general de 110-115 km/h, unde s-a putut.A vazut si 120 km/h si 135 km/h dar pentru scurte perioade.Pina acum ma declar multumit de prestatia masinii
argon
3 Aug 2012, 08:39
QUOTE(STORMTROOPER @ 2 Aug 2012, 23:30)
La capitolul ulei pina acum a papat 2 litri de Aral 10W40. Este in parametri.
QUOTE(bucatzel @ 3 Aug 2012, 00:05)
2 litri in ~5000 de km e rezon,
Cam macane, si eu am avut Dacie, si nu papa ulei, la fel, semisintetic, si avea ceva km, nu era motorul nou ca in cazul de fata. Sigur e facut prost, sau cu piese proaste, consumul ala e enorm, indiferent de viteza. Ce zic strainezii cand vad Dacia cu fumul albastru dupe ea pe acolo?
bucatzel
3 Aug 2012, 08:52
Argoane, el are are cutie in 4, nu in 5. Consumul ala de ulei e mai mult decat ok pentru regimul in care o mers. Nu compara km aia in sarcina maricica constanta cu km facuti pe drumuri europene, unde o viteza medie de 60km/h e normala.
In plus, pariez ca daca bagi acelasi numar de km in aceleasi conditii fara sa-i prezinti a V-a la o masina de conceptie mai noua, s-ar putea sa ai surprize la consumul de ulei.
Apropo, cartea tehnica specifica ca peste 1l/1000km e o problema. A lui o consumat ~0.4l/1000 km
cdadan
3 Aug 2012, 08:57
QUOTE(STORMTROOPER @ 2 Aug 2012, 23:30)
4.700 km ... 2 litri
QUOTE(bucatzel @ 3 Aug 2012, 09:52)
A lui o consumat ~0.2l/1000 km
corbex
3 Aug 2012, 09:11
E normal sa consume daca-i pui ulei 10/40. 0,42553 l la 1000 parca-r fi cam mult pentru o fiica de renou.
bucatzel
3 Aug 2012, 09:16
@cdadan: greseala mea, amu' corectez.
cdadan
3 Aug 2012, 09:57
Bucatele, daca m-am apucat sa te combat, hai sa o fac pana la capat.
QUOTE(bucatzel @ 3 Aug 2012, 09:52)
In plus, pariez ca daca bagi acelasi numar de km in aceleasi conditii fara sa-i prezinti a V-a la o masina de conceptie mai noua, s-ar putea sa ai surprize la consumul de ulei.
Consideram Loganul sau Meganul ca fiind de conceptie mai noua? Vezi ca astea au rapoartele ingrozitor de scurte. Iar pe autostrada, la 130-140 motorul sta in zona (sau sare) de 4000. Cu toate astea, nu sunt surprize in privinta consumului de ulei. La berlina cu cutie in 4, 105-110 cum spunea colegul ca a mers de obicei, eu estimez un 3500.
argon
3 Aug 2012, 09:59
Dacia nu mi-a consumat ulei aproape deloc(2 mm pe joja intre schimburi), Espero consuma 0.5 l la 5000 km si am auzit reclamatii de fum albastru
<span class='edit'>3 Aug 2012, 11:01:</span>
QUOTE(bucatzel @ 3 Aug 2012, 09:52)
In plus, pariez ca daca bagi acelasi numar de km in aceleasi conditii fara sa-i prezinti a V-a la o masina de conceptie mai noua, s-ar putea sa ai surprize la consumul de ulei.
In vara asta am mers cu meganu 2000 de km constant pe la 4000-4500 rpm si nu am depasit 140 la ora, ce conteaza ca are a cincea? SI nu a consumat. Consumul de ulei daca exista , exista la orice turatie.
bucatzel
3 Aug 2012, 10:52
Faza asta cu consumul de ulei la orice turatie mi l-a infirmat honda. Care consuma ulei doar daca-i dau in goarna. Am facut asa de amuzament cu ea ceva km cu a III-a la 130. Mi-a consumat ~juma' de litru. Am facut un pic peste 1500 km in concediu, mers normal, suit ceva dealuri, nu s-a miscat uleiul nici macar un mm pe joja. Acelasi ulei, is vreo 8000 de km de la schimb.
@cdadan. Daca tin bine minte, la 100 ai 3800 rpm la cutia in patru, deci da, cam acelasi turatii.
In plus, cum zicea si corbex, la consumul de ulei s-ar putea sa ajute si faptul ca-i vag mai subtire decat normalul.
corbex
3 Aug 2012, 11:10
La masinile cu uzura mare se observa cu ochiul liber cum fumega intens la accelerari, adica in sarcina mare. Odata revenite in mers constant, fumul aproape ca dispare. E o chestie aici.
cdadan
3 Aug 2012, 12:53
QUOTE(bucatzel @ 3 Aug 2012, 11:52)
Daca tin bine minte, la 100 ai 3800 rpm la cutia in patru, deci da, cam acelasi turatii.
Asta inseamna un pic peste 3000 la 80, mi-e greu sa cred ca ultima treapta e atat de scurta.
bucatzel
3 Aug 2012, 13:23
Pai no, vmax e totusi 145...
S-ar putea sa tin minte aiurea (ca de-aia am fost evaziv in exprimare), ca si dacie si turometru n-am mai pupat de ceva vreme.
L.E. Ba, stai, sunt bou vitel. La 60 aveam 2000 in a IV-a. La 4000 eram la 120. Amu' mi-am adus aminte, ca ma calibrasem sa pot conduce dupa turometru cand mi-o murit vitezometrul
cdadan
3 Aug 2012, 13:32
Deci 90 la 3000, cum estimasem eu mai sus.
sspoitoru
3 Aug 2012, 13:37
la 3000 ai 80 cu cutia in 4
mircea_aq
3 Aug 2012, 13:46
Daca e intretinuta merge foarte bine si o dacie clasica, atat de bine ca ii lasa in fum de aral pe meltenii din filmul asta.
ag02cws
3 Aug 2012, 14:24
Ala nici n-avea benzina sa ajunga la Bucuresti, dar se tinea cu 160 dupa dacie
iulian'71
3 Aug 2012, 14:57
Mai baieti omul s-a dus in excursie prin Europa si nu la un rally-raid pe autostrada. Cat despre consumul de ulei e normal, daca motorul este usor uzat - peste 50k km si turatia trece de 3200-3500n/min, iar el a mers constant turat. STORMTROOPER drum bun in continuare si aratatile la europeni ca mai exista si romani fara fite sau cu ganduri ascunse si ca nu suntem doar tigani, cersat si hoti.
tunderbird
3 Aug 2012, 15:23
QUOTE(iulian'71 @ 3 Aug 2012, 14:57)
.... STORMTROOPER drum bun in continuare si aratatile la europeni ca mai exista si romani fara fite sau cu ganduri ascunse si ca nu suntem doar tigani, cersat si hoti.
RESPECT!
cdadan
3 Aug 2012, 15:33
QUOTE(iulian'71 @ 3 Aug 2012, 15:57)
iar el a mers constant turat.
QUOTE(STORMTROOPER @ 26 Jul 2012, 22:06)
700 km intr-o zi din care 450-470 sunt cu restrictii de 60-80 km/h
iulian'71
3 Aug 2012, 18:08
Bine mai putin pe autobahn ca sa fiu in asentimentul lui cdadan.
STORMTROOPER
5 Aug 2012, 14:45
Salutari de la Dantzig.Am ajuns aici la ora locala 13.00.In 15 min am gasit cazare, asa ca pina miine stau linistit, si Cristinica de asemenea. Calatoria cu ferry-boat-ul a fost lipsita de incidente neplacute. Am plecat de aprox. 24 de ore de pe tarimuri scandinave si deja regret si as vrea sa ma intorc. Am avut ocazia ieri la imbarcare sa vad diferenta intre o linie maritima operata de germani&danezi si una operata de polonezi.Astia sunt exact ca romanii nostri. Ne-au trebuit aproape 2 ore sa ne inbarcam, in conditiile in care existau 5 benzi de urcare. La coborire a fost ceva mai usor. Preturile la produse/servicii au fost comparabile cu cele din tara.
Va multumesc tuturor pentru atentia acordata acestui jurnal de bord, si cred ca ar trebui sa fac citeva precizari in legatura cu maisna.Restul clarificarilor o sa le fac cind ajung in tara si o sa am ceva mai mult timp la dispozitie.
La momentul plecarii din tara Cristinica avea 5.000 km parcursi de cind am reconditionat motorul. Acesta a fost facut numai cu piese de calitate si de catre cineva care se pricepe. Am folosit set motor Borgo, segmenti AE, cuzineti Kolbeschmit, pompa de ulei italieneasca, etc. Ce mi-a parut rau ca la momentul respectiv nu am gasit si o axa cu came de R12 TS pe care sa o pun pe motor.
Acum am peste 5.000 km de cind am plecat de acasa si consumul de ulei mi se pare mai mult decit rezonabil. Sa nu uitam totusi ca am cutie in 4 trepte si la 100 km/h am 3400 rpm, deci la 110-120 km/h am cam 4000 - 4500 rpm.ceea ce este destul de mult pentru un motor conceput in anii 60. Sa nu-l comparam totusi cu motoarele de conceptie moderna care sunt facute sa lucreze in aceasta plaja de turatii pentru a obtine performantele specificate de producator.
De asemenea sa nu comparam motorul de 1289 cmc standard cu cel de 1397 cmc care a fost pus pe alte "agregate" produse la Pitesti, pentru ca acesta din urma avea si semeringuri la supape si alte "gaselnite" de astea pentru a se reduce consumul de ulei.
Cam atit pentru moment, de miine ma mai asteapta aprox. 1700 km pina ajung acasa, asa ca va salut si va doresc week-end placut.
Raduchu
5 Aug 2012, 14:50
Nu uita sa faci muuulte poze ! Drum bun!
STORMTROOPER
5 Aug 2012, 15:13
Am facut pina acum cam 7000 de poze. Timp sa am la intoarcere sa mai fac un jurnal de calatorie ca cel din 2009.
ydaniel
5 Aug 2012, 18:49
Salutare Foicica! Ma bucur mult ca te simti bine acolo! E absolut normal consumul de lui la 1,3 fara simeringuri la supape si cutie in 4 trepte.Ar fi fost bun 10w60 dar la urmatoarea ta iesire in afara ,din asta iti bag in motor. Hai vacanta placuta si eu te salut dupa litoral.
Ov
5 Aug 2012, 20:40
o sa-ti bage mocca - sponsorizare ydaniel drum bun in continuare, te asteptam la povesti
STORMTROOPER
5 Aug 2012, 21:09
Multumesc frumos baieti de urari, dar nu stiu cind va fi urmatoarea iesire din tara a domnisoarei Cristinica, sau daca va mai fi vreuna.
sorin1983
5 Aug 2012, 21:52
QUOTE(mircea_aq @ 3 Aug 2012, 14:46)
Daca e intretinuta merge foarte bine si o dacie clasica, atat de bine ca ii lasa in fum de aral pe meltenii din filmul asta.
Pe mine nu ma filma nimeni cand mergeam cu dacia asa pe autostrada... Ma distreaza aia care comenteaza ) "Aia sunt inconstienti" dar ei ca se tin dupa ala? "ala face accident mai incolo" dar ei nu pot face? Si de cand faci accident daca esti cu o dacie? Ai dacie esti prost sau cum? Geez ce gandire... cred ca de la plasticele din megane li se trage...
@Stormtrooper: bafta si drum bun.
Squirrel
6 Aug 2012, 14:00
QUOTE(STORMTROOPER @ 5 Aug 2012, 22:09)
Multumesc frumos baieti de urari, dar nu stiu cind va fi urmatoarea iesire din tara a domnisoarei Cristinica, sau daca va mai fi vreuna.
Este unul dintre jurnalele de bord pe care le citesc cu plăcere și din această perspectivă mi-aș dori să continue și ieșirile. Ar fi păcat…
Drum bun, bună dispoziție și sănătate!
ydaniel
6 Aug 2012, 14:34
Foicica eu iti trimit calde salutari dupa litoral si la urmatoarea ta plimbare in europa iti dau eu uleiu de motor sa nu mai zica lumea ca nu ai avut sponsori
turbodxman
8 Aug 2012, 22:02
STORMTROOPER a revenit pe plaiuri mioritice.
remusro
8 Aug 2012, 23:48
Dragose
Am citit pe nerasuflate topicul tau. Esti un minunat, te felicit pentru intreaga aventura europeana din vara asta!!
Ca sa fiu plicitisitor, SI EU abia astept un foileton cu pozele de pe traseu.
Ma simt onorat ca am fost unul din cei care te-au vazut la La Chatre!
Felicitari pentru acest peripluu curajos.
Ov
9 Aug 2012, 08:43
bine ai revenit
STORMTROOPER
9 Aug 2012, 08:58
Dragii mosului, dupa ce s-a parcurs ieri peste 750 km si per total vre-o 8.000 km in aceasta aventura Europeana, Eu, prietena+Cristinica am ajuns cu bine la Pucioasa, unde ne vom odihni pentru urmatoarele 4 zile. Tranzitarea Poloniei a fost un vis urit.Astia cind au soferi nu au drumuri, cind au drumuri nu au soferi, si cind nu au nici drumuri si nici soferi este jale. De exemplus, in orase se intra pe 4 benzi, dar in 500 m aveai un semafor, si pe ruma se gituia circulatia pe o singura banda ca celelalte era un lucru, samd.
Squirrel - multumesc frumos pentru cele spuse, dar la mine s-a nascut un mare semn de intrebare daca sa mai scriu ceva pe aici, asta mai ales dupa discutiile care au avut loc pe topicul cu frantuzoaica.
remusro - mare om, mare caracter. Multumesc pentru cuvintele frumoase scrise despre mine aici pe topic cit si la “frantuzoaica”, si da-mi voie sa spun ca si eu sunt onorat ca te-am cunoscut, atit ca impatimit al marcii noaste auto nationale cit si ca virtuoz al unui instrument cu coarde. Succes pe mai departe.
Ov
9 Aug 2012, 09:39
scrie mai linistit pe topicul tau oricum cand ajungi in bucuresti pun gheara pe tine si te scot la o bere sa ne povestesti cum fu
STORMTROOPER
9 Aug 2012, 11:48
Multumesc de primire OV, Cind ajung in Buc, cu mare placere iesim la un pahar de vorba si depan amintiri. Oricine doreste informatii este liber sa intrebe, in limita timpului disponibil o sa incerc sa raspun la toate intrebarile.
O poza cu masinuta la plecarea de la Stockholm.
Squirrel
9 Aug 2012, 13:02
Eu m-apuc de scris depeșa la CNCD dacă nu ne povestești tuturor… Poate nu este părerea tuturor, dar eu încă mai savurez poveștirile de după o „croazieră” de genul acesteia și aș citi cu mare drag, indiferent de…consecințe. Cei foarte tineri se prea poate să nu aibă amintiri legate de bătrâna doamnă, însă cei care au copilărit cu ea în jur își readuc copilăria în preajmă. Scoate copilul din mine și din alți membrii ai forumului la iveală … s-ar putea să merite, s-ar putea să nu merite, rămâne de văzut. Eu unul nu cred că voi fi dezamăgit. Dacă sunt însă alte impedimente privind istorisirea(chestiuni care țin de viața privată a fiecăruia), înțeleg atitudinea și o respect.
Bine ai revenit! Mult curaj și sănătate pentru o nouă aventură!
STORMTROOPER
9 Aug 2012, 13:54
Multumesc frumos pentru cele scrise. Nu este vorba de intimplari din viata personala, pentru ca pe alea oricum nu le discut pe un forum ci problema mea este ca, in ciuda faptului ca am fost la miii de kilometri distanta,am cam fost la curent cu ceea ce s-a scris&spus&discutat si pe forum si pe linga forum. Au fost spuse unele lucruri despre mine si Danut care nu prea isi aveau locul si rostul. Nu ma asteptam la sustineri sau chestii de genul asta, dar sa mi se zica despre masina ca are numere de Remat si alte asemenea remarci care nu au mai ajuns pe forum, dar s-au facut, imi cam taie elanul sa ma apuc sa scriu ceva care consuma mult timp, pe care eu din pacate la ora actuala nu prea il am.
bucatzel
9 Aug 2012, 13:57
No lasa, ca nu pentru aia scrii.
Si eu de-abia astept sa istorisesti plimbarea. Ca prea ne-ai tot scos ochii cat de racoare era pe unde erai
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.