Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: CRISTINICA
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25
Merced
Unde-s lamele stergatoarelor? unsure.gif
argon
Arcurile au o viata, sunt consumabile daca tii o masina mai veche de 8-10ani cat e durata ei normala de viata, chiar daca nu sunt rupte, dupa 10 ani nu mai sunt ce au fost, ce sa mai zic de 20.
STORMTROOPER
@Merced - la momentul respectiv erau in partea stinga a scaunului soferului. La momentul 2010 au fost schimbate si sunt pe masina.

@argon - ai si tu dreptatea ta.
argon
Si tu a ta, probabil ca te gandesti ca nu gasesti niste arcuri noi de calitate pentru Dacie, de COmpa SIbiu erau cele mai bune de pe piata autohtona, de break ti-ar fi numai bune. Daca nu de la un piese import arcuri de R12. Eu le-as schimba pe spate ca strica toata alura masinii intr-una de masina de pietar.
STORMTROOPER
Nu probabil, sigur. Oricum anul asta am zis ca nu mai bag bani in masinuta, decit strictul necesar, si pina acum de anul trecut din septembrie nu a mai cerut nimic.
Anul aviator or sa mai urmeze un set de lucrari la ea, dar asta in functie de cum imi ies pasentele si cum fac rost de bani.
Va multumesc pentru aprecieri.
sobolan
QUOTE(argon @ 7 Aug 2010, 21:23)
Nu se aseaza bine deloc, parca cari cartofi cu ea, vezi arcurile spate ca-s lasate† sau nu fie rupte.† Sau fata sta prea ridicata, nu-mi dau seama, dar sta sa decoleze.
*



asa sta si a mea,mama masii si pe spate am arcuri de fata cu o spira si juma taiata...nu-mi explic...probabil din cauza telescoapelor cam duse(ce-i drept nu-i stramb radmasa.gif ) cand trec prin groape telescopul nu mai opune rezistenta aia si arcul flambeaza cum vrea el(dupa denivelari si mici chiar) si iote-asa azi olaeca si maine la fel s-or fi lasat si arcurile de atatea cicluri de comprimari/decomprimari...mama lor...altfel nu imi explic...
kog
cam asa erau si arcurile mele, din fabrica erau foarte moi, chiar si cu inaltatoare masina era foarte lasata, dupa ce le-am dat jos am vazut ca erau comprimabile la mana. Aveau totusi un avantaj, nu prea aveam nici o treaba cu gropile happy.gif . Am vazut ca aproape toate daciile din 87-89 acreau arcurile originale foarte moi
4x4
QUOTE(STORMTROOPER @ 30 Jul 2010, 18:17)
mi-au pus triple noi pe spate, dar au „uitat” sa-mi lege si firele de alimentare si sa-mi puna si becuri
*



radmasa.gif radmasa.gif Only in Romania.

Mașina arata deosebit de Óngrijit„, in afara de tinuta suspensiei as Óndr„zni sa o numesc "tzipla". Felicitari!
BOGHDAN_GNP
Felicitari masina arata foarte bine si nu merita sa fie data la REMAT niciodata!
brigada_diverse
sa o folosesti cu placere multi km fara probleme.
masina arata super, chiar pt vechimea ei
intr-adevar daciile dinainte de 90 au avut tabla mai buna...si erau construite mai bine....
vreau sa te felicit sincer ca ai pastrat electroventilatorul
sobolan
QUOTE(brigada_diverse @ 8 Aug 2010, 19:57)
intr-adevar daciile dinainte de 90 au avut tabla mai buna...si erau construite mai bine....
vreau sa te felicit sincer ca ai pastrat electroventilatorul
*



tabla mult mai buna in compozitia chimica si mai groasa....ELV-ul isi face toti banii !!!
STORMTROOPER
De-ati sti voi citi mecanici mi-au "recomandat" sa dau ventilatorul jos si sa trec pe elice.Unul se si apucase sa-l demonteze.Mai ca nu l-am luat la suturi pina nu l-a pus inapoi.
Pe principiul:Daca inginerii&fabrica l-au pus acolo, au avut un motiv anume, daca tu nu te pricepi nu te baga.Si uite asa a ramas GMV-ul la locul lui.
In functie de timpul liber o sa va mai povestesc ce am mai facut cu ea sau la ea.
membru_DC
trage-i pe laterale un scotch dinala negru (doua linii) care se lipeste pe cuta laterala ... sunt in comert cu 5 RON setu.... ii va schimba total aspectul wink.gif
sobolan
pune-i dungi si va castiga rugina si lipsa de aspect original sau kitch...mecanicii care au zis ca ELV aka GMV(grup moto-ventilator) e prost sa-si faca placerea pe masina lor nu a altuia,bine le-ai facut eu ii bateam la propriu daca se apucau sa faca ceva ce nu facea parte din "plan"....
BOGHDAN_GNP
Salut ,nu poti face un filmulet cu pornirea masinii si un test drive cu ea?...nu stiu dar tare as mai vrea sa aud si sa vad cum ruleaza o Dacia 1310.Din pacate nu am aceasta posibilitate. Masina ta imi aduce aminte de fosta masina a tatalui meu o dacie la fel ca a ta dar numai ca era in 5 trepte. sad.gif A fost masina copilariei mele. Si acum imi aduc aminte micile "furtisaguri" care le indura saraca sad.gif o data i-au furat pana si incuietoarea de la portbagaj,altadata benzina din rezervor ,o data roata de rezerva + cricul+plus maruntisuri din portbagaj...ce amintiri!
STORMTROOPER
@membru_DC - no freaking fucking way.Am masina nu cazan.Am renuntat la eleron si ornementele de plastic de pe spate tocmai din cauza ruginei,asa ca pas

@sobolan - iti poti inchipui ca atunci cind e vorba de masinuta mea, cind merg cu ea in servce, ori fac baietii ce spun eu sa faca, ori la revedere, mai sunt si alte ateliere de reparatii.

@BOGHDAN_GNP - in ultimii 5 ani, de cind a intrat masinuta pe mina mea, am condus-o doar eu, si o singura data Speedy82, care la momentul cind s-a dat jos din ea s-a crucit cit de usor merge directia si masina in general, nici babuta lui nefiind de lepadat.Cit priveste filmuletul, o sa vad cum o sa fac si poate o sa postez pe aici. In perioada optzecista si Cristinica a avut de infruntat tentativele unor indivizi dintr-o etnie conlocuitorare care au vrut sa vada ce "avem" prin portbagaj, dar nu au reusit.Din pacate de atunci si pina in zilele noastre partea de pe dreapta a capotei de la portbagaj a ramas un pic saltata si uneori mai intra apa pe acolo.Aspect care nu a fost remediat la vopsire, dar sper eu sa-l remediez anul viitor cind vreau sa schimb chederul cu unul subtire de 1300.

L.E. ~ orele 17.00 am revenit cu Cristinica de la atelier.Asa cum suspectam alternatorul se pregatea sa-si dea obstescu sfirsit. A fost dat jos de pe masina, si problema se prezenta in felul urmator:
-o dioda raposata
-rulmentii sunau de parca erau masina de risnit cafea a bunicii, aia veche de dadeai la manivela
-carbunii erau tociti aproape la maxim
-startorul nu se prezenta nici el prea bine + avea vre-o 2 fire rupte pe acolo.
Pentru moment am optat pentru solutia achizitionarii unul alternator reconditionat, pentru cara am garantie 1 an, care alternator furnizeaza 50A, urmand ca ulterior sa-l reconditionez si pe cel original al masinii.
membru_DC
QUOTE(membru_DC @ 8 Aug 2010, 21:49)
trage-i pe laterale un scotch dinala negru (doua linii) care se lipeste pe cuta laterala ... sunt in comert cu 5 RON setu.... ii va schimba total aspectul wink.gif
*



QUOTE(STORMTROOPER @ 9 Aug 2010, 06:12)
@membru_DC - no freaking fucking way.Am masina nu cazan.Am renuntat la eleron si ornementele de plastic de pe spate tocmai din cauza ruginei,asa ca pas
*



e vorba despre o un autocolant subtire, ceva de genu':

[attachmentid=1627647505] [attachmentid=1627647506]

Laurentziu83
ELV-ul e foarte bun iarna, se incalzeste mai repede motorul si nu mai ai nevoie de carton la radiator.

Cu elicea clasica, care intr-adevar e fiabila 100%, motorul e tot timpul batut de vant, incalzindu-se mai greu. De aceea nu se mai fabrica acum nici o masina cu ventilator actionat mecanic.
STORMTROOPER
@membru_DC - ceea ce propui tu mie personal nu imi place si pe linga faptul ca nu imi place nu-i vad nici o aplicabilitate tehnica, practica sau estetica. Ce am luat eu la un moment dat in calcul a fost sa-i atasez niste benzi metalice cu profil in "U" cu cauciuc, ca un fel de bandou lateral dar la nivelul liniei mediane, asta dupa ce mi-am gasit masina atinsa in parcare la supermarket la nivelul portierei spate stinga, de 2 dobitoci care intr-un spatiu foarte strimt de parcare trebuie sa deschida cit se poate de larg portiera ca sa intre/iasa deaorece "minunatele" lor hoituri nu au loc intr-un spatiu normal.Am renuntat la idee deaorece insemna sa dau niste gauri in tabla.Am preferat sa-mi schimb ziua de mers la cumparaturi si sa-mi las masina cit mai departe de intrare, stiu fiind ca aceste specimene "trebuie " neaparat sa parcheze linga intrarea in magazin, asta pentru ca nu ii lasa cei de la magazin sa intre cu masina inauntru

@Laurentziu83 - iarna/vara ELV-ul este foarte practic deaorece permite motorului sa ajunga la temperatura optima de functionare intr-un timp mai scurt decit motorul racit cu elice.

Part IV

Ajungem cu istoria Cristinicii la momentul toamna-iarna 2008/primavara 2009. Au fost schimbate placutele de frina ,asa zis de uzica, care scirtiau in draci cu unele Ferodo, planetara de pe stinga a fost schimbata cu una Glaenzer. Pe urma, undeva, la un moment dat din timp si spatiu, observ eu ca motorasul Cristinicii incepe sa faca figuri la pornire si in mers.Nu mai avea demaraj, se bilbiia cind acceleram mai in forta, pina nu se incalzea ca lumea nu statea la relanti, consumul era pe undeva pe la 13l/100km in afara localitatii, samd.Am luat aprinderea la puricat, schimbat de citeva ori distanta la bujii, schimbat de proba bujiile, problema nu provenea de aici. Am schimbat capacul delco&luleaua&bobina de inductie, problema persista. A inceput si picure lichid de racire si pe la capacul pompei de apa care fusese schimbat prin 2007, ala vechi curgea intr-o disperare, nu intrebati ce marca era, am dat 40 de ron pe el si atit. Avind in vedere motivele enumerate mi-am luat inima in dinti si paralele in buzunar si in februarie m-am prezentat la nea mecanicul, care cind a auzit cum suna motorulļ nu m-a mai lasat sa plec cu masina de pe rampa. Mi-a dat lista cu ce piese sa ma duc sa iau, si garnituri si s-a purces la treaba.In stilul batrinesc a fost data chiuloasa jos, s-a schimbat corpul&capacul pompei de apa, corpul fiind intr-o stare jalnica iar la capac rulmentii scoteau un zgomot de risnita sparta, s-au dat jos supapele arse 6 din 8, s-a rectificat&planat chiuloasa, s-au rectificat scaunele supapelor, s-au schimbat tachetii, unul dintre ei,avind in el urmele batailor primite de la axa cu came. S-a curatat tot ceea ce era de curatat, s-au schimbat piesele si garniturile care prezentau uzura mare si nu mai puteau fi reconditionate.Pe cit posibil s-au pus piese de calitate.
Si s-a terminat reparatia.
Masinuta a fost scoasa la un test drive Bucuresti-Pitesti-Bucuresti/Bucuresti-Sf.Gheorghe-Bucuresti.Avind in vedere ca s-a comportat exemplar am inceput sa o pregatesc de mare aventura.
Adica s-a achizitionat rovigneta pentru „minunatele” noastre drumuri, au fost achizitionate o serie de piese&consumabile de rezerva si cam atit.
La momentul 1.08.2009 s-a plecat intr-o expeditie in care putine Dacii se mai incumeta sa mearga in zilele noastre: Bucuresti-Satu Mare-Viena-Aabenraa-Kobenhav-Praga-Budapesta-Bucuresti. Total 5100 Km si ceva maruntis pe acolo.
Detaliile calatoriei le gasiti aici:
http://www.daciaclub.ro/http://www.reno.ro/index.php?showtopic=157136&hl=

Mai postez citeva poze cu Cristinica inainte de plecare si cu ea la reparat.
Vizionare placuta.
argon
QUOTE(Laurentziu83 @ 10 Aug 2010, 17:03)
De aceea nu se mai fabrica acum nici o masina cu ventilator actionat mecanic.
*



eu zic sa nu fii asa sigur , sunt o gramada wink.gif
Laurentziu83
Eu ziceam de masini moderne, nu de petarde gen Mahidra, Geely, sau mai stiu eu ce.
Si nici de vreun utilaj din constructii.
cj98czh
Se fabrica si acum... vascocuple se numesc.... ca daca masina este echipata cu Ac are si una electrica este altceva.... dar daca nu sunt cu vascocupla.... vezi VW..
BOGHDAN_GNP
Interesant!Cam cat te-a costat toata expeditia? Asteptam poate poti sa faci un filmulet!
argon
QUOTE(Laurentziu83 @ 10 Aug 2010, 17:03)
De aceea nu se mai fabrica acum nici o masina cu ventilator actionat mecanic.
*


QUOTE(Laurentziu83 @ 12 Aug 2010, 10:04)
Eu ziceam de masini moderne, nu de petarde gen Mahidra, Geely, sau mai stiu eu ce.
Si nici de vreun utilaj din constructii.
*



si eu ziceam de masini moderne, modele de la Toyota, Mitsubishi, BMW..etc...si in general majoritatea celor cu motor longitudinal, elicea de la radiatorul de apa e actionata mecanic de motor, nu electric. La Toyota Hilux am observat ca se invarte tot timpul ca la Dacie, nici macar vascocuplaj nu are.
STORMTROOPER
@BOGHDAN_GNP - toate detaliile calatoriei le gasesti citind povestea.Cit priveste filmuletul am facut unul ieri dar are 115 MB si este un pic cam greu sa-l postez pe forum.
BOGHDAN_GNP
Iti dau un PM cu adresa mea de messenger poate ne intalnim o data si se trimite acolo mai repede .Ce zici?
STORMTROOPER
Part V

Ne-am intors noi din calatorie, am trecut pe la nea mecanicul pentru niste simple operatii de intretinere care au constat in schimbarea unleiului&filtrului, curatarea de mizarie a placutelor de frina si schimbarea burdufului de la roata/cutie de la planetara de pe dreapta care se taiase intr-o piatra in incercarea mea de a merge cu masinuta pina la Scarisoara.
Dupa aceste operatiuni masinuta a fost folosita mai putin, mai un drum la supermarket-ul din capul strazii, mai un drum pe la Pitesti la prietena si cam atit.
A venit iarna si masinuta a fost trasa pe dreapta vreme de aproximativ 3 luni, perioada in care i-a fost furata si prelata.
In aprilie am fost cu ea la ITP, care spre mindria mea si a Cristinicii l-a luat din prima, fara reveniri si alte asemenea.
Iar uzualele drumuri pina la Pitesti iar in mai am fost cu ea la Brasov sa-si cunoasca o parte din rudele mai indepartate sau mai aproapiate.
Acum la momentul august 2010 a suferit o imbunatatire estetica destul de importanta spun eu. O sa las pozele sa vorbeasca, vorba aia „o poza valoreaza cit 1000 de cuvinte.”
om_bland
Frumoasa masina ! aplauze.gif . Sa o stapanesti sanatos cat mai multi ani smile.gif . I-ai pus bare cromate si manere cromate , bine ai facut ca nu le-ai lasat pe cele negre originale wink.gif
STORMTROOPER
Multumesc de aprecieri si urari.Minerele au fost nichelate din fabrica de la mama ei.
Eu am adaugat ornementele cromate de la aerisiri si bara fata/spate nichelata
speedy82
Si pozele ca pozele, dar in realitate arata si mai bine. Vorba aceea: viata bate filmul laugh.gif
mihai leu
felicitari, 2 ore nu m-am dezlipt de la coputer pentru ca am citit tot jurmnalul tau de pe Dacia Club din 2009
si ca o apreciere esti Mare ai avut curaj enorm sa faci europa cu masina, eu ma chinui de 2 ani si nu reusesc, si nu mai am dacie am dat-o am un clio, te felict
si ca o remarca acum 3 ani in 2007 cand veneam de la Hamburg cu un corsa 1000 cmc 3 persoane si bagaje, tot pe Bucuresti pitesti toti complexatii imi dadeau faruri sa ma dau la o perte sa treaca ei, eu din cauza oboselii nu mai depaseam 110 mersesem intins de la munchen pana in bucuresti,
Traim in Romania si asta ne ocupa toata viata!
Furry-Rasputin
QUOTE(STORMTROOPER @ 20 Aug 2010, 10:31)
Minerele au fost nichelate din fabrica de la mama ei.
Eu am adaugat ornementele cromate de la aerisiri si bara fata/spate nichelata
Crom, sunt cromate, nichelul are o alta "nuanta".
STORMTROOPER
Va multumesc mult pentru aprecieri si pentru cuvintele frumoase.

@Furry-Rasputin - cum spui tu maica,asa e.La ora la care am scris ieri mesajul eram nervos pentru ca nu reuseam sa instalez un XP pe un laptop.Abia seara am reusit sa-i dau de cap.

@mihai leu - excursia am facut-o intr-un moment cind am prins o conjunctura cit se poate de favorabila pentru mine. Masina a fost pregatita timp de 3 ani pentru aceasta experienta.Nu este vorba de curaj, atita timp cit stii cu ce mergi si mai ales daca ai incredere in masinuta.Am scris acolo ce piese am luat la mine, si s-a dovedit ca le-am carat de pomana.Oricum anul asta daca stau sa fac un calcul la banii bagati in masinuta, doar 1/3 din cheltuieli au fost strict necesare, in rest au fost cheltuieli ocazionate cu achizitia de ornamente care sunt acum pe masina.

@speedy82 - pune-ti si tu la punct masinuta si mai facem o sesiune foto precum cea din mai.
STORMTROOPER
Avind in vedere ca nu am mai dat de ceva vreme pe aici, m-am gindit sa resusctitez un pic subiectul.
Avind in vedere ca se aproprie iarna, ca orice p„osesor de "babuta" mi-am facut o mica aprovizionare.In prima poza aveti ceea ce urmeaza sa fie pus pe masina in week-end-ul asta.
Acum la punctul 2.Avind in vedere ca ma pregatesc "sufleteste" pentru RK la masina imi tuna mie in cap, sa pun niste piese mai de "soi" in motoras.Prin urmare apreciez la bunavointa oamenilor de bine de pe acest forum sa-mi spuna/sa ma ajute sa obtin o axa cu came , in stare cit mai buna, preferabil noua, de R12 - standard. Precizez ca nu ma intereseaza sa-mi fac masina avion, ci doar sa pun piese de calitatea in ea.Va atasez o poza a axei cu came pe care o am momentan de rezerva.Cea de pe masina a batut un numar de ani intr-un tachet blocat, asa ca sunt neboit sa o schimb.
Va astept cu sugestii si indrumari.
ydaniel
nasol.aproape ca nu-mi vine sa cred...
STORMTROOPER
Crede, ca nu inventez povesti nemuritoare ca sa fac posturi pe forum.Asta este crunta realitate in care ne balacim.
Cred ca daca il prind il bag in spital.
ydaniel
mie acu un an mi-a furat semnalu stanga fata.
2xGI
STORM........ se pedepseste mai rau vatamarea corporala decat furtul calificat blush.gif
stiu ca e un moment nasol pt. tine dar........ traim in romania.
si mie mi-au deschis (spart) JPN-u chiar in prima zi cand am cumparat-o sad.gif , nu au luat nimic fiindca nu aveau ce lua.
STORMTROOPER
QUOTE(2xGI @ 21 Nov 2010, 00:45)
STORM........ se pedepseste mai rau vatamarea corporala decat furtul calificat  blush.gif
stiu ca e un moment nasol pt. tine dar........ traim in romania.
si mie mi-au deschis (spart) JPN-u chiar in prima zi cand am cumparat-o  sad.gif , nu au luat nimic fiindca nu aveau ce lua.
*



Chiar crezi ca imi pasa?
Deja am ajuns la limita rabdarii.
iulian'71
Daca poti demonteaza masca centrala fata si vopseste zona care se vede inestetic alba cu negru. Din fabrica zona aceea era neagra. Cauta sa dai cu o pensula mica ca sa nu stropesti. In rest succes si sa o mentii cat mai mult in functiune.
mih_mlv
Salut,zi-mi te rog la manivela ai incercat sa o pornesti?Eram curios, eu nu am incercat niciodata!
kog
porneste si la manivela dar mai cu sfinti asa. Cat despre furt nu stiu ce sa zic, azi vezi ca unii le iau la picioare doar sa faca rau (vezi dacia sport si alte cazuri), fura in bataie de joc. Exteriorul unui garaj devine foarte periculos pentru o dacie sad.gif
STORMTROOPER
mih_mlv - nu am incercat pentru ca nu a fost nevoie.In general daca ma lasa bateria, trageam de cureaua de la alternator pina facea motorul vre-o 2 ture si pe urma dadeam la cheie. O lua imediat.

iulian'71 - Momentan asta nu este o prioritate. Urmeaza si operatiunea asta intr-un vitor apropiat/indepartat.
iulian'71
Dacia am vazut-o pornita la manivela de tata dar pe cea din '73 pe cea din '81 nu a reusit. La Dacia mea din '77 nu am incercat cu toate ca avea blocul motor, arborele si axul cu came cu rombul pe ele. Eu porneam Oltcitul la manivela si era chiar placut, ca experienta.
@STORMTROOPER Eu ti-am scris doar ca sfat de vopsit zona.
STORMTROOPER
iulian'71 - da se va face si aceasta operatiune. dar le iau si eu in ordinea prioritatilor .Asta e.
STORMTROOPER
Dupa o saptamina de alergatura, in care am blestemat tot neamul hotilor de la origini si pina in prezent, dupa ce am luat la pas vre-o 5 magazine ca sa constat ca piesele de Dacie, fie ele si proaste se gasesc din ce in ce mai greu, pot exclama si eu ca Dr. Frankensteim: It s alive!It s alive!![SIZE=7]
Poze inaite si dupa operatiune.

[attachmentid=1627675961] [attachmentid=1627675960] [attachmentid=1627675959]
[attachmentid=1627675964] [attachmentid=1627675963] [attachmentid=1627675962]

Va multumesc celor de pe aici care m-au sprijinit, cu piese si vorbe bune.Asta demonstreaza ca mai sunt oameni pe lumea asta care sunt dispusi sa ajute.
Va multumesc . worship.gif worship.gif worship.gif worship.gif
Si pentru cei care au curiozitati, elicea este produsa de SC SCULE-DIN-FUNUL-CURTII-SRL, dar a fost cu mine pina Danemarca anul trecut fara sa am nevoie de ea.
Snoopz
Ti-au furat radiatorul?
Ce jigodii...:|
Merced
De luni promit solemn ca ma duc sa caut ELV-ul ala.
STORMTROOPER
@Snoopz - da mi-au furat radiatorul si electroventilatorul care in 23 de ani a mers super bine, mi-au taiat furtunaria, mi-au rupt incuietoarea de la capota si ornamentul acesteia si mi-au strimbat si capota pe fata.

@Merced - multumesc frumos.Daca te rog sa te uiti si de una bucata ornament care vine prins de incuietoarea la capota pe interior, sper ca nu abuzez de bunavointa ta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.