Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: CRISTINICA
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25
argon
Uite cum mai aflam cine mai face tiganeli la Dacie tongue.gif
om_bland
Lasati mai omul , el a vopist cutia si mai mult ca sigur si alternatorul , ca sa fie toate in ton tongue.gif , eu zic sa vopseasca si blocul motor laugh.gif dry.gif
kog
QUOTE(argon @ 25 Mar 2011, 20:08)
Uite cum mai aflam cine mai face tiganeli la Dacie tongue.gif
*


si cam ce tiganeala ai vazut tu la masina mea?
om_bland
Oricum cutia de viteze nu o va vedea nici naiba ca e vopsita ca doar este sub masina smile.gif . Asa ca nu se pune tongue.gif
argon
Daca ti se pare normal sa vopsesti cutia cu spray, intratat incat sa faci offtopic aici referitor la jantele mele(care nu e masina clasica, de colectie, originala, cum vrei tu sa-i spui, ca ale voastre), nu e exclus sa ai 'imbunatatiri' de genul.
kog
oricum cutia nu se vede, daca ar umbla oamenii pe burta poate ar zice ceva cand ar vedea o cutie de dacie vopsita argintiu. Da' s-au gasit niste jante galbene sa rada de o cutie argintie
Muttley
Si asta a fost tot? asteapta nervos.gif
La cum avansase lucrarea in 2 zile, ar trebui sa fie si rodajul gata.
Deci???
sobolan
QUOTE(kog @ 25 Mar 2011, 19:27)
vorbeste de tiganeala omul cu roti galbene la matizul albastru group_pointing.gif
*



radmasa.gif

QUOTE(Muttley @ 29 Mar 2011, 19:25)
....La cum avansase lucrarea in 2 zile, ar trebui sa fie si rodajul gata.
......
*



ai rabdare nene muttley !
para06
Sunteti invidiosi
sobolan
cine ? huh.gif
speedy82
Aveti si voi rabdare ca vor veni si niscaiva poze cu ceva informatii. Progrese s-au facut destule, ca proprietarul se misca repede, dar nu a ajuns chiar la rodaj nu ajuns cum a zis Muttley. Mai departe va va spune chiar posesorul Cristinicii
STORMTROOPER
Buna, se pare ca lumea este interesata de stadiul lucrarii. Din pacate ieri nu am avut net asa ca este un pic cam greu sa postezi poze avind in vedere aceasta lipsa.
Vibrochenul a fost rectificat Cota 1, s-au montat cuzinezii de biela, axiali si de palier. Blocul motor a fost spalat si dat cu grunt, pentru efectul optic, a fost montata distributia, pompa de ulei, supapele si kit-ul de ambreiaj. In curind se va "urca" motorul&cutia pe masina.
Pina la rodaj mai am de rezolvat citeva probleme.
vallyyy
Eu nu pot sa inteleg ce aveti cu omul ca a vopsit cutia ,in principiu nu strica ,nu o vede nimeni ,oricum mizeria de pe sosele patriei se va depune pe ea ,nu vad care e problema ,e de apreciat ca incai a pierdut timp si acolo pentru o mana de vopsea , altii nu curata nici macar un gram de murdarie de pe componente ,le repara si atat
Muttley
vallyyy, ti-ai exprimat un punct de vedere atat de tipic romanesc...

STORMTROOPER, nu trebuia vopsita nici chiulasa. Aspectul de obiect nou se obtine in alt mod, nu cu vopsea spray.
In rest...
- grundul din bloc, unde se introduc camasile - rostul lui, explica-mi-l te rog;
- grundul de pe surubul de distributie;
- grundul scurs in gaurile M6 ale baii de ulei...
Nu le-nteleg p-astea.
Daca explicatia e mecanicul, care lasa "sigilii" in scopul acordarii garantiei...
popa.gif
STORMTROOPER
Grundul din bloc - efect optic&artistic, cum am spus mai sus
grundul de pe surubul de distributie - nu mai este acolo, a fost sters.
grundul scurs in gaurile M6 ale baii de ulei. - a fost curatat.

Pozele au fost facute in momente cind miinile mecanicului nu intrau in cadru. Oricum nu prea am avut timp de poze, am pozat si eu cum am nimerit.
Personal astept sa vad cum merge motorul pe masina. Cred ca asta este ceea ce este cu adevarat important. Restul sunt detalii.

Muttley - dupa ce ii fac rodajul, si cind mai ai si matale drum ptin Buc. te fac o plimbare cu babuta.
argon
Cu efectuele tale optice si artistice ii strici originalitatea, si eventual racirea, blocul ca si cutia nu au fost vopsite din fabrica, si am inteles ca ai pretentii de originalitate d ela masina. SPor in continuare.
Muttley
QUOTE(STORMTROOPER @ 31 Mar 2011, 19:36)
Grundul din bloc - efect optic&artistic
*


Bre, mai uita-te o data, si mai ales, mai gandeste-te o data! blink.gif
STORMTROOPER
Va multumesc pentru interventii. In curind o sa fie gata si o sa va tin la curent cu felul in care se comporta la proba "asfaltului"
danut 69-71
@ Stortrooper

Sper ca reusesti sa ignori si sa te detasezi de toate rautatile unora dintre cei ce stau in tribuna . Fa-ti treaba cum stii tu mai bine wub.gif
Si sa-l sparg pe pretenul meu care se oftica de fiecare data : radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif " Caiini latra caravana trece " wink.gif
sobolan
QUOTE(Muttley @ 31 Mar 2011, 19:21)
....- grundul din bloc, unde se introduc camasile - rostul lui, explica-mi-l te rog;
........
*



uite la 1 dispare rapid in lichidul de racire,ca sa fii lamurit....la 2 belea mare,nu trebuia sa dai acolo cu grund...aia-i "partea de ulei" din bloc unde intra tachetii(mai jos) deci se va amesteca grundul cu ulei.... sad.gif la filtrul de ulei(adica in dreptul lui)...nu trebuia grund...
injura-ma daca te-am plictisit.....si eu-s "meticulos" poate prea tare dar asta-i ca si cum ai arunca o nuca-n perete si astepti sa stea lipita acolo....
asamblul piston+biela+capac biele+bolturi filetate se pun unul cate unul pe un cantar electronic si la nevoie umbli cu flexul la piciorul bielei de vreo 5-10grame(adica o simpla atingere)...au abateri din fabrica,crede-ma,in caz de 4-5000rpm ii dai si nu tre' sa se simta nimic vibratii,etc...se putea "umbla"si pe la chiuloasa un pic...se lustruiau perfect canalele de adm/ev...mergeau multe lucruri mici aplicate care dadeau un mic plus...poate castigai vreo 0,5cp si din asta radmasa.gif .....
spor la lucrari...
Muttley
QUOTE(un bou @ 31 Mar 2011, 20:54)
Caiini latra caravana trece " wink.gif
*


Si taberele se contureaza.

Stormtrooper, mi-a parut bine happy.gif
sobolan
LE i'm out of here ! laugh.gif
Muttley
.....
sobolan
ce ma ? "iti pare ciuda ?" radmasa.gif

ON:astept feed-back-ul initiatorului la "vopsea in ulei/apa"....
tunderbird
Cu grundul din zona cilindrilor treaca mearga, dar in zonele unde ai ulei este absolut interzis sa vopsesti cu vopsea obisnuita. Pentru a vopsi acolo trebuie sa folosesti un grund special rezistent la ulei si temperaturi ridicate.

Nu este nici un fel de rautate, este doar o atentionare bazata pe experienta proprie.

Nu are rost sa incarc topicul cu povesti mai vechi, daca vrei sa stii mai multe da-mi PM.

Sfatul meu este, daca vrei sa nu ai probleme grave cu ungerea, ar fi indicat sa pui mana pe o pensula si pe o sticla cu un diluant puternic (nitro) si sa speli interiorul motorului.
sobolan
QUOTE(tunderbird @ 31 Mar 2011, 22:02)
....... Pentru a vopsi acolo trebuie sa folosesti un grund special rezistent la ulei si temperaturi ridicate.
.....Sfatul meu este sa pui mana pe o pensula si pe o sticla cu un diluant puternic (nitro) si sa speli interiorul motorului.
*



grund pe baza de ulei sau plm....oricum nu e grund obisnuit de asta de dat pe gard....e o vopsea care tine bine la temperaturi mari....

am impresia ca l-a asamblat deja....ce muma mainutelor o fi dat el cu gund pe dinauntru unde nici nu se vede si plus ca acolo e ulei deci ioc coroziune..... huh.gif
tunderbird
Chiar nu-i de gluma.
Exista grunduri care rezista excelent la uleiuri minerale dar care sunt dizolvate instantaneu de cele sintetice....am avut clienti care au distrus utilaje de zeci de mii de euro dintr-o prostie...bineinteles ca pentru firma nostra a fost benefic, ne-a adus mai mult profit din reparatii...inca o data, treaba este foarte serioasa.
sobolan
asta am zis si eu in mare...grundul ala NU are ce cauta acolo....poti face mari "ciochii" de pe urma lui....
Muttley
N-are cum sa se exfolieze grundul de pe blocul motor. Nici n-are cum sa se transforme-n niste dopusoare mici si lipicioase de vopsea coagulat cu ulei. Iar daca ar face-o, de exemplu gaurile de ungere din rampa culbutorilor au diametru' cat un lat de pu1a de Crainiciuc.

Cainii latra, caravana se caca-n sant. Numa' sa nu ne moara laudatorii.
sobolan
clar....etno.... radmasa.gif ...i'm out of here for today....see ya !
STORMTROOPER
Va multumesc pentru impresii/pareri/opinii si sugestii. In limita posibilitatilor o sa incerc sa tin cont de ele.

Motorul a fost asamblat pe banc doar pentru o proba ca sa vad cum se imbina piesele prin elNu este primul motor facut de mecanic dar probabil va fi printre ultimele. Am vazut motoare facute de el care am ajuns la 200.000 km folosite in regim de taxi si mergeau foart frumos. Cred ca este printre ultimele motoare pe care le face, pentru ca vrea sa iasa la pensie. Omul face meseria asta de prin anii 70 si are si el o virsta.

Am o mare rugaminte la voi: Hai sa incercam sa nu ne mai atacam pe aici, avem un forum intreg la dispozitie. In plus de asta pe zi ce trece raminem din ce in ce mai putini cu daciile pe sosele, asa ca orice sprijin, sfat/sugestie este mai mult decit bine venita.

@ sobolan - vopsea in ulei/apa sper sa nu fie cazul.

Inca o data va multumesc pentru interventii. Masina este departe de a fi gata, asa ca de lucru mai am destul.
sobolan
mie-mi place dacia ta dar spre binele ei cum au scris si multi p-aci incearca sa inlaturi grund-ul macar din dreptul rampei de tacheti la bloc....
STORMTROOPER
Gruntul a fost curatat dupa citeva discutii in contradictoriu cu mecanicul. Din pacate nu am mai apucat sa fac poze. La masina de va mai lucra un pic week-end-ul asta, adica miine dimineata, si sper ca va fi finalizata saptamina viitoare. Din pacate nu o sa mai postez poze avind in vedere ca de luni am terminat concediul asa ca nu o sa fiu de fata la desfasurarea lucrarilor.
Urati-mi succes, ca eu personal abia astept sa dau o tura cu ea.
ydaniel
pai poate ma scoti si pe mine la o tura.
BZN
QUOTE(STORMTROOPER @ 1 Apr 2011, 19:26)
...
Urati-mi succes, ca eu personal abia astept sa dau o tura cu ea.
*


Gud lac! Asta daca mergi pe la Nucsoara dupa licoare, ca i-am cam dus doru'. biggrin.gif
STORMTROOPER
Dupa 3 saptamini de stat printre straini astazi am adus-o pe Cristinica acasa.
R.K. - ul de primavara s-a terminat urmeaza sa-i mai fac rodajul. Ar trebui sa am si ceva mai mult timp la dispozitie pentru asta, dar o sa se rezolve si asta.

La masina s-au facut urmatoarele operatiuni:
- schimbat pivoti inferior stinga/dreapta si bucse bascule, la fel s/d;
- rectificat vibrochen-ul la cota 1
- schimbat axa cu came, cuzineti, set motor, pompa ulei, supape, distributia toata, radiator, ambreiajul si montat electroventilator;
- etansat cutia;
- schimbat rotile, aveau 4 ani si vre-o 30.000 km dar aratau de parca aveau 50.000;
- rolutit jantele, sablat&vopsit.

Astazi am facut primii 150 km dupa ce am luat masina. Concluzii:
- motorul suna cu totul altfel fata de cum suna cu vechiul set;
- are forta in el, dar cum eu am instructiuni stricte sa nu depasec 90 km/h inca merg batrineste cu el;

Rezultat final:
- o masina care sper sa ma mai tina inca 25 de ani, cum m-a tinut pina acum;
- oboseala cit cuprinde, de vre-o 2 luni alerg dupa piese de mi-au sarit capacele, si o durere de ficat care ma tine de vre-o saptamina si nu ar da semne ca ar ceda.

Multumiri:
- Muttley – un om dintr-o bucata, asa om mai rar. Jos palaria, a facut un gest care m-a impresionat si pentru care ii multumesc si pe aceasta cale. Sa traiesti jupine pina la adinci batrineti si sa-ti iasa tot ceea ce iti doresti. Poate anul aviator facem o plimbarica pina la Abuson. worship.gif worship.gif worship.gif worship.gif
- Filip – om saritor si care mi-a intins o mina de ajutor exact la momentul cind aveam nevoie de ea. Multumesc pentru ajutor si multa sanatate si tot ceea ce iti doresti. worship.gif worship.gif worship.gif worship.gif
- Mihu – la fel ca Muttley, a facut un gest pentru care ii multumesc si pe aceasta cale; worship.gif worship.gif worship.gif worship.gif
- Speedy82 – amicul si colegul de suferinta intr-u Dacia, care mi-a oferit cu generozitate ajutorul de cite ori i l-am solicitat, si l-am stresat ceva pe om. Multam fain stimabile, si sper sa iti fiu de ajutor cind o sa ai nevoie; worship.gif worship.gif worship.gif worship.gif
- Ydaniel – furnizorul oficial de piese, bune si la momentul oportun. Apropo, sa stii ca am gasit bucsile, bineinteles dupa ce am apuc sa le montez pe masina pe cele cumparate de la tine.
- Merced – pentru ajutorul dat in obtinerea pompei de ulei;
- Tuturor celor care urmariti acest subiect si care ati contribuit cu cite un sfat sau o vorba buna.

O sa postez citeva poze cu babuta asa cum arata ea la momentul actual.

Problema:
Avind in vedere ca garnitura dintre dopul de la rezervor care are atasata sonda, a cedat nervos am schimbat-o cu una noua, care face ceva figuri.Moment in care am constat ca si plutitorul dadea semne de iesit la pensie motiv pt care l-am schimbat si pe acesta. Beleaua e ca nu l-am fixat bine si a cazut din locasul lui si acum umbla bezmetic prin rezervor. CUM IL SCOT DE ACOLO??? Fara sa dau rezervorul jos.

Vizionare placuuta si sa ne vedem citi mai multi la Rasinari.

@BZN - momentan nu am drum in directia aceea, dar cum mai aduc niste tuicomicina te anunt.
Muttley
QUOTE(STORMTROOPER @ 9 Apr 2011, 21:18)
rolutit jantele
*




[attachmentid=1627712369]
STORMTROOPER
Da Muttley, stiu, oricum aia este rezerva
BOGHDAN_GNP
aoleu ce frumoasa e !sa te bucuri de ea cat mai mult fara nici o problema!
ydaniel
Arata f bine.
ce as mai face eu:
-schimbat furtun vacuum(cu unu de arteca)
-schimbat claxon(cu unu de iame)
-spalat carburator
-vopsit tava baterie.
Ai facut alternatorul la compoli?
STORMTROOPER
- furtunul va fi schimbat in urmatoarele 3 saptamini;
- s-a retinut sugestia cu claxonul, voi cerceta problema, si daca gasesc o sa achizitionez unul;
- la carburici nu ma mai bag. Merge bine, asa ca aplicam principiul: if it works don t fix it;
- de tava de la baterie ma gindeam sa ma ocup, dar timpul este o problema. Poate la vara;
- da alternatorul a fost reconditionat la Compoli.

Multumesc pentru interventii.
1310CL
Pff ce sa zic,arata impecabil masina,sa ai grija de ea si poate candva vei trece si pe la Arad cu ea,sa o vad si eu macar odata wub.gif

Multa bafta si te asteptam cu mai multe poze

Salut !
ydaniel
claxon de iame,de reno avem,noi in cutii rolleyes.gif
Ov
personal am o singura obiectie: nu pricep si pace ce ai avut cu jantele alea de le facusi albe ?
argon
Aia vroiam sa zic si eu, argintii stanfard, contribuiau la clasicitatea look-ului.
Muttley
De acord tongue.gif

Edit - adaug: carpa, benzina, luat fiecare element de la motor vopsit aiurea si sters. Asta inseamna:
- capac sonde apa de pe chiulasa. Sondele tre' sa fie aurii.
- cabluri gazate.
bucatzel
Mie mi se pare ca se potriveste mai bine alb decat argintiu, cum si restul masinii e alba.
Chestie de gust, pan' la urma.
argon
Cand e vorba de clasic cars nu mai e vorba de gust, e cum trebuie sa fie.
bucatzel
Da si nu. Se incadreaza la modificari specifice vremii.

L.E. Stiu ca s-a mai discutat pe vremuri pe alte topicuri. N-ar fi mai bine sa fie filtrul de benzina inainte de pompa?
speedy82
Cu multa placere, stimabile si oricand vei mai avea nevoie de ajutorul meu nu ezita sa il ceri. wink.gif cool.gif
Foarte artistice poznele. Jantele nemontate arata super bine. Parca este smantana "vopseaua" wub.gif . Mai nasol cu dobitocii de la vulcanizare, care nu mai stiu sa lucreze cu grija si fara pistol pneumatic 251.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.