Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: CRISTINICA
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25
sobolan
QUOTE(Alex1300BV @ 22 Sep 2017, 23:40)
Dar mi se pare o chestie de bun simt, cānd cineva te intreaba o chestie, sa ii raspunzi.
*



ti-am raspuns eu referitor la cutie...te agiti aiurea !
STORMTROOPER
@Alex1300BV - cu scuzele de rigoare pentru raspunsul intarziat, deah munca imi ocupa cam 85% din timpul zilei, masina este fix in aceeasi configuratie ca in ziua cand a iesit pe poarta fabricii. Motor 1289 cmc, cutie de viteze in 4 trepte. Fata de anul 2012 a fost schimbata culoarea masinii, este inapoi alb-gri 13 si a reaparut pe capota de la portbagaj eleronul de cauciuc. In rest nimic.




L.e. Cam asta se poate scoate cu un motor de 1.300 cmc si cutie in 4 trepte.
Alex1300BV
Multumesc,
Cu respect,
Ov
QUOTE(STORMTROOPER @ 23 Sep 2017, 08:27)
In rest nimic.


Jantele icon_mrgreen.gif
STORMTROOPER
@Ov - tovarase presedinte sunteti vigilent ca de obicei, am uitat de modificarile facute la jante. Asta e, mai uita omul.


Intre timp a aparut si episodul 1.
https://www.daciaclub.ro/Romanasii-tropa-tr...ml#entry4676120
Alex1300BV
140 la ora...
acum, depinde la cāte turatii era motorul.

Eu am mers cu 150 la ora, cu dacia bunicului meu. Era in 1998, tocmai obtinusem permisul de conducere si i-am imprumutat-o.
Masina avea vreo 10000 km, motor 1.3 dar cutie in 5 trepte. (un break din 1991)
Drumul era un pic in panta la vale.
Imi amintesc ca eram pe la 5500 de ture, si se auzea un zgomot ca de aspirator turat.
A fost misto. Astazi nu stiu daca as mai face acelasi lucru.
sobolan
la 5500rotatii pe minut motorul de 1300 atinge puterea maxima...nimic iesit din comun atat timp cat nu-l tii asa prea multi timp si uleiul e ok.....ala de 1400 e pacat sa-l turezi asa,are cuplul mai jos pe turometru daca nu ma insel,puterea maxima e tot pe la 5000 si putin...
Dupa mintea mea motorul de dacie e asa cum e si n-ar trebui turat mai tare de 4500 si asta doar la nevoie pentru putin timp,daca axa ar fi fost in chiuloasa era cu totul altceva,desigur e doar parerea mea....
DACIOTUL_97
Nu,e corect tot ceea ce ai precizat.Motorul de dacie nu e motor cu care sa te duci la curse,nu a fost gandit pentru asa ceva,are si el limitele lui.
sobolan
"lantul" axa-tachet-tija impingatoare-culbutor e prin de bube datorate in mare parte uzurilor care se creeaza ..... OHV sucks sad.gif ,totusi pentru un om de rand si o utilizare corecta un motor de dacie tine si 300oookm fara reparatii.
Ov
cu "zemurile" de acum
sobolan
ei, pe dracu' .....
STORMTROOPER
Pastel de toamna:
user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image


STORMTROOPER
02.11.1987 – 02.11.2017
De 30 de ani - Cristinica!
BoR
wub.gif wub.gif wub.gif !
iulica89
L.M.K.
Alex1300BV
La Multi Ani!
STORMTROOPER
Sa mai stergem un pic praful de pe aici:
In ultima vreme domnisoara Cristinica a "suferit" o revizie completa la sistemul de racire, adica s-a dat jos radiatorul si a fost curatat, schimbat apa&antigelul, pompa de apa cu una Dolz, schimbat fulia de la pompa de apa cu una mica, schimbat sondele de bec&ceas, si pe linga astea s-a prestat si un schimb de ulei si filtru, si etansat traseul de evacuare. Acum am limuzina in adevaratul sens al cuvantului.

user posted image user posted image
user posted image user posted image
user posted image user posted image
user posted image user posted image
user posted image user posted image
user posted image


<span class='edit'>17 Jun 2019, 21:25:</span>
user posted image user posted image
user posted image user posted image
user posted image user posted image
user posted image user posted image
sobolan
up.gif
maho
QUOTE(STORMTROOPER @ 17 Jun 2019, 21:24)
o revizie completa la sistemul de racire

Pan' la urma ai depistat ce-ti cauza cresterea temperaturii?
STORMTROOPER
QUOTE(maho @ 19 Jun 2019, 09:33)
Pan' la urma ai depistat ce-ti cauza cresterea temperaturii?
*




Da. Temperatura nu crestea peste limite doar ca sonda de ceas era in prag de pensie si arata ce vroia ea. Acum cu noua sonda la 110 km/h imi arata 80 de grade batute. Nu se misca de acolo.
maho
Aha... parca-ti spusesem de varianta asta.
Bine ca n-a trebuit sa-ti mai bati capul cu un radiator "king-size", cum vroiai, ca nu e cazul.
sobolan
80 de grade egal motor rece......dacia merge ok in 90 cu electroventilator ......
maho
Eh, nici chiar asa, atunci n-ar mai exista termostate de 83. "Rece" se poate spune de aia care merg (din diverse motive) fara termostat, probabil nu ajunge apa decat pe la 60.
Omul oricum a zis ca are 80 la 110/h, deci ajuta si viteza (+ radiatorul, + fulia mica) mult. La un mers cu 80-90 (ca sa nu mai zic in oras) probabil mai urca cateva grade, numa' bine.
sobolan
eu stiu ca orice motor termic merge optim intre 85-95 de grade,sub apar bujiile afumate(mai ales la drumuri scurte),consum mai mare,noxe mai multe,uzura accentuata la asamblul segment-camasa.....asta o stiu de acum 15-20 de ani,poate ca ar trebui sa-mi mai revizuiesc cunostintele,poate...
la vremea aia,daciile le trecusem pe toate pe ELV,fulie mica si la alternator si la pompa de apa,termostat de 87,termocupla de 90 si prin bord mi-au stat toate la 95.....nu am avut nici cea mai mica problema din cauza asta,ma jur.
Alta regula valabila care sta in picioare e ca termostatul sa aiba valoarea mai mica decat termocupla,daca e invers atunci apare uzura mai mare la termostat(pentru ca face cursa inchis-deschis pana-l ia dracii) si totodata nu sta temp. la apa constanta....
razvan1985
Parca aveai capac de pompa de apa Skf,a "sucombat" ?!...
STORMTROOPER
@maho – nu a mai fost necesar, am rezolvat asa

@ sobolan - in cartea lui Mondiru, din cate imi amintesc eu, temperatura optima de functionare a motorului este trecuta ca fiind 82 de grade. La momentul actual merg in combinatia urmatoare:
- termostat de 73 sau 75 de grade;
- termocupla 68 – 73 de grade
- pompa apa Dolz
- ELV mare cat jumatate de radiator
-radiator mare
- fulie pompa de apa mica
In aceasta configuratie am facut autostrada Bucuresti – Ploiesti cu 110 km/h si apa nu a sarit de 80 de grade, a stat lipita de temperatura. In vechea configuratie, aceea pe care o aveam inainte sa-mi fie furat radiatorul si electroventilatorul cand faceam Bucuresti – Pitesti la fiecare 2 saptamani, indiferent de anotimp si temperatura mediului inconjurator la fel indicatorul nu-mi trecea de 80 de grade. Anul trecut in septembrie cand am fost la Calarasi, cu pompa de apa SKF si fulie mare, la 25 de grade afara si 110 km/h apa statea sarita bine de 95 cu bataie spre 120 de grade.

@ razvan1985 - am avut capac SKF, sau cel putin asta i-am dus eu mecanicului in 2014 cand am dat jos motorul de pe masina, acum cand l-am dat jos nu am stat sa verific daca a pus SKF-ul pe care i l-am dus eu sau a pus „altceva”.

In concluzie pana acum sunt multumit de rezultat ]n traficul din Bucuresti temperatura sta inainte de 80 de grade siurmeaya sa mai fac o tura doua prin Bucuresti si imprejurimi sa vedem daca mai apare o problema/ceva.
maho
Din carte: "temperatura normala de lucru a lichidului de racire, 80...83 gr. C."
Caracteristici termostat, temp. de deschidere:
tari calde 75 gr. de inceput, 87 gr. finala;
tari temperate si reci 87 gr. de inceput, 100 gr. finala.

De ceva vreme, cam trecem de la stadiul de temperata la ala de "calda".

E bine, n-ai de ce sa-ti faci probleme (pe care oricum nu le aveai, de vreme ce te mintea sonda).
sobolan
Garnitura de chiuloasa de dacie e doar din clingherit,metal are doar la cilindri,e mai firava,e motor mai vechi ca si tehnologie dar 100 tine cu brio fara avarii de nici un fel.....mie mi s-a parut ca merge perfect la 95 si sunt sigur ca nu ma insel....

Cartea.....Mondiru....un teoretician care a scris o editie apoi a reeditat-o si a mai modificat cate ceva,e de apreciat efortul dar nu uitati ca practica e baza,de teorie suntem satui....
Cartea aia e un reper bun mai ales pentru incepatori dar totusi daca conducem dacii nu inseamna ca am ramas blocati in anii 80.....eu stiu de la multi meseriasi ca un motor termic ok merge perfect intre 85-95 si orice carte nu poate sa bata experienta unui mecanic bun cu experienta.....

Sunt uleiuri care nu-si fac treaba intr-un motor "rece" ,multi isi cam bat capul cum sa faca sa reduca emisiile,sunt niste articole interesante pe net,totul e sa ai timp sa le citesti....

https://www.nissan-global.com/EN/TECHNOLOGY...ERVIEW/ice.html

alta interesanta de citit :
https://www.sciencedirect.com/topics/engine.../engine-cooling

https://www.cars.com/articles/should-i-worr...-1420680334271/

Una peste alta,un motor rece are randament scazut,consum mai mare,emisii mai mari,uzuri mai accentuate,depuneri care se vor forma din cauza uleiului rece "sludge" pentru ca uleiurile evolueaza si-s facute pentru motoarele moderene,pana cand si in capul pistoanelor se va forma crusta......
Internet avem toti ,macar comparati ce zic si altii cu cartea aia blestemata si cantariti argumentele solide......


Really depends based on how the engine was designed. There are 2 main factors at play which would be bearing tolerances and construction material. A cast iron block and cylinder head can withstand overheats a little better than aluminum does, as aluminum likes to warp when overheated. Tighter bearing tolerances also require the engine temp to be kept fairly consistent. A good indicator of how tight the engineers build your motor is by looking at the recommended oil weight for your motor. Lower recommended oil viscosity mean tighter bearing clearances. At worse you have a cast iron block with aluminum cylinder heads and the owners manual says to put 0w20 in it. A more temp resistant engine would be an air cooled all cast iron or even all aluminum(aluminum gets rid of heat quickly) engine that takes 20w50 like a Lycoming in a Cessna. On temp sensitive engines they can seize or warp just above 220 F. Loose tolerance cast irons engines can take above 300 F without permanent damage (its still not good).

Also all tolerances in the engine have to be taken into consideration. An air cooled 10w30 engine may differ from a water cooled 10w30 engine in that the air cooled engine has a loose piston to cylinder clearance, loose valve guide clearance and loose valve lash although both the water cooled and air cooled 10w30 engines would share the same main and rod bearing clearances. There is a lot to have to know but as a general rule don’t let a water cooled engine get above 215 F and don’t let a air cooled engines cylinder head get above 310F (this one can vary).


Eu consider o crima sa turezi un motor de dacie la 3000 cand apa e la 80 sau sa-l tii la 100km/h constant si sa ai cutie in 4 .....sunt alte lucruri mai sensibile la o dacie decat sa te ingrijorezi cand mergi corect cu apa la 95.....
Ce faci cand ti se sparge membrana la pompa de benzina in drum,pe sosea,pleci in concediu si ai norocul sa intre benzina in ulei ? schimbi membrana ,daca ai...da' uleiul ?
La dacii se mai intampla sa se duca naibii pinionul la delcou,adica zero presiune de ulei si becuri aprinse......Dacia poate sa faca multe scenarii de astea,episoade intregi chiar....
Eu sunt un om care-a facut cateva motoare la viata lui,pe mine sa ma scutiti de oameni care stau si scriu teorii....pana la urma "have it your way" ,eu am mai scris chestii p-aci,multi m-au contrazis si pana la urma am demonstrat cu argumente ca am dreptate ...va urez sa va stea apa la 70 ca sa nu se arda garnitura radmasa.gif
STORMTROOPER
@sobolan – crede-ma ca sunt printer aceeia care aprecieza activitatea si prezenta ta pe forum, dar stii cum e aia cu fiecare isi stie ce are mai bine in batatura. Am citit si eu pe internet cate ceva despre motoare si perfect de accord cu tine in ceea ce priveste faptul ca motorul are cel mai bun randament cand este cald adica la temperature optima de functionare, dar , pentru ca este un dar, eu sunt nevoit sa iau in calcul si alte variabile. Cum ar fi faptul ca nu totdeauna ceasurile/sondele arata perfect situatia de sub capota, (ex. Indicatorul de benzina din bord era cazut pe rosu, becul aprins si am zis ca nu mai am carburant. Am oprit la pompa, facut plinul au intrat fix 30L din capacitatea de 48L cat are rezervorul). O alta chestie pe care am observat-o cu masinuta mea e ca la drum intins Bucuresti – Zalau, am scos consum de 6.2, plin facut la plecare si plin facut la Zalau, si crede-ma ca am calcat-o, nu am mers cu 60-70 km/h. Cat priveste noxele, am mai scris pe aici, ultima oara cand am facut I.T.P.-ul am scos noxe cat o masina euro 1, asta in conditiile in care masina a intrat direct pe rampa si nu am facut nici un reglaj de la motor, acesta fiind ila temperature de functionare pe care a atins-o dupa 10 km de mers prin Bucuresti iar bujiile, ultima oara cand le-am verificat aveau electrodul caramiziu.

In ceea ce il priveste pe domnul Mondiru, eu nu il consider un theoretician ci mai degraba un traducator, avand in vedere ca “manualul lui” este de fapt o traducere dupa cartea de exploatare si intretinere a Renault-ului 12 la care au fost aduse cateva completari dupa “recomandarile” inginerilor de la DAcia.
Inca o data multumesc pentru sfaturi si sugestii.
sobolan
Man,la dacie e o regula,la toate daciile mele era asa : ai termostat de 75 sa zicem,acolo pe furtun intre pompa si radiator initial apa ajunge la 75 pana pleaca prin radiator,nu ?termocupla o ai de 80 ,cand apa ajunge pe retur la 80 ventilatorul nu pleaca,nu?atunci la bord ai cam 85 pe ceas ....intotdeauna e un "decalaj" intre temperaturile masrate in diverse locuri din circuit pentru ca la dacie(o masina de conceptie din anii 70) toate astea is imprastiate in locuri diferita,adica ai sonda la cilindrul 1(cel mai departat de pompa,asta e ok) dar ai termostatul la 4 si inca ceva cm de furtun si termocupla la returul la radiator.....real ar fi trebuit sa fie in acelasi loc si sonda si termocupla ca la majoritata renault-urilor mai noi si locul ideal este la cilindrul cel mai indepartat de pompa.....
Apa mai circula prin circuitul ei si dupa ce opresti motorul pe principiul termosifonului wink.gif si se mai produce si un fel de inertie termica(o crestere cu maxim 5-10 grade a apei la cateva minute dupa oprire).....
Eu personal n-as fi lasat motorul sa-mi merga numai la 80....macar 85.

Exemplu viu : la golf imi sta uleiul la 107 si apa la 100 cand o fugaresc.....daca erai in locul meu si stateai cu bunghiul pe ceasuri si mai credeai ca si sonda poate ca te fura faceai infarct,sincer... radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif

Eu sustin ca dacia merge beton la 95,nu ai ce strica,nu faci nimic rau,e absolut normal.
Dupa mine :Mondiru down.gif waste of time desi e mai destept decat multi altii,eu unul nu am tradus o propozitie in viata mea dar sa scriu o carte....

Inca ceva : si eu te apreciez pentru faptul ca ai masina aia si ca o ingrijesti si ca ciculi cu ea,ti-am citit jurnalul de la inceput cu multi ani in urma.....
STORMTROOPER
Ultima plimbare pe anul in curs., in urma cu 2 saptamani. Deja imi e dor sa ma asez la volan sa mai bag cateva sute de km cu ea.

user posted image user posted image user posted image

user posted image user posted image user posted image

user posted image user posted image user posted image

user posted image user posted image user posted image

user posted image user posted image user posted image

user posted image user posted image
user posted image

user posted image user posted image
iulica89
Superb wub.gif
Alex1300BV
Misto! tot o cutie de viteze in 4 trepte e pe masina?
STORMTROOPER
@Alex1300BV - Fiindca sunt credincios principiului "If it works don't fix it" pe masina a ramas in continuare cutia de viteze in 4 trepte!!
Alex1300BV
si cānd vezi pe autostrada mercedesuri si audi care au 7 / 8 /9 / 10 / 11 /12 viteze, nu iti zici ca ar fi bine sa ai si tu 5? mai ales ca folosesti masina mult la drum intins. Ti-ar infrumuseta plimbarile wink.gif
STORMTROOPER
@ Alex1300BV - masinile alea din ziua de azi care au cutii cu 6/7/8 trepte de viteze au si motoare suficient de “fortoase” de 2000/2500/3000/3500/4000/etc cmc cat sa duca un asemenea agregat. Eu am un motoras de 1289 cmc si niste 54 Hp, cat spune cartea tehnica ca ar fi, asa ca o cutie in 4 e ok. Intradevar la stilul meu de a conduce si deplasarile pe care le-am facut in ultimii 10 ani, poate o cutie in 5 trepte mi-ar fi de un oarecare ajutor, dar calculand la rece situatia, este cam asa: la 100 km/h am 3300 rpm iar la o cutie cu 5 trepte la care a V-a ar fi lunga, as avea 2800 rpm. Nu este o diferenta prea mare si momentan nu merita bataia de cap plus ca datorita imbunatatirilor pe care le-am facut la partea de insonorizare zgomotul motorului un se aude pera mult in habitaclu iar muzica il acopera cu succes. Cum am mai spus cutia merge impecabil iar momentan nu imi bat capul sa caut una ca sa o schimb. Am cautat la un moment dat una in 5 trepte cod 365 – 11 dar cum un am gasit, am renuntat. Pe viitor daca apare una in stare buna la un pret pe care sa mi-l permit (stiu, banii sunt totdeauna o problema) o iau de rezerva.
Alex1300BV
cv in 5 tr apar constant pe olx. si nu am impresia ca au preturi exagerate. Numai bine.
DACIOTUL_97
O cutie de viteze nu o cumperi la ghici.Eu sunt patit....trebuie intai sa conduci masina de la care iei cutia respectiva,asta ca sa iti faci o idee daca are probleme (suierat,schimbarea treptelor etc).
iulica89
Depinde si de masina... Daca are km putini, o iei pe incredere. Ideea e sa vezi masina, dupa te uiti la cutie. Daca masina a fost ingrijita, cutia va functiona bine. Daca cutia e plina de ulei, clar nu o lua. Daca are ulei pe la semeringuri gen prelinsa un pic e ok(toate curg).
Cele din 98-99 cu codul 365 11 sunt indestructibile. Dar totusi daca sunt curse rau...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.