cristian.b
28 Nov 2009, 23:26
Salut, deschid un nou topic pentru cei care ar fii interesati de montarea unei instalatii GPL pe megane 2 . Am facut azi primii 100 de km si e ok , am inteles ca o sa se mai lase pana la revizia de 1000 de km unde or sa-mi faca ultimele reglaje. Maine o sa fac un drum pana la Constanta si o sa va spun cum a fost...
Singura problema e ca mi-au scos borna de la baterie si nu stiu codul de la CD si trebuie sa astept pana luni ca sa fac rost de el
( , asa ca maine ma duc in liniste pana acolo ...
Tot maine o sa revin si cu poze , consum si alte cele ...
Bafta
supertare! Vrem detalii ... ce fel de rezervor, cat te-a costat etc.
cristian.b
28 Nov 2009, 23:40
Rezervor toroidal de 43 L in care poti sa bagi 80% adica vreo 35 L . Eu am facut plinul si au incaput 30 ( e suficinet pentru oras si foarte placut sa vezi cum bagi 30 de litri cu 60 lei
). Costul total a fost de 2200 RON ! ( multe firme fac si rate , un prieten de-al meu si-a facut la un logan rate pe 7 ani si plateste cam 40 lei pe luna
) )
Dodone
28 Nov 2009, 23:55
Ce marca si model e instalatia ?
cristian.b
28 Nov 2009, 23:57
Tomasetto stag 200 ...
Dodone
28 Nov 2009, 23:59
Banuiam...
Am cochetat si eu cu ideea, da' nu mi se renteaza, pt. ca circul max. 12.000 km./an, asa ca investitia se amortizeaza prea lent.
cristian.b
29 Nov 2009, 00:03
eu bagam benzina de 600 lei pe luna , si nu ma intereseaza sa amortizez investitia , ci sa cheltuiesc mai putin
buzasparta
29 Nov 2009, 00:06
sa intelegem ca ai renuntat la roata de rezerva
Dodone
29 Nov 2009, 00:07
In seamna ca tu circuli de 6 ori mai mult decat mine. Sigur iti amortizezi rapid investitia.
Da' mai mergi si tu pe jos dupa paine, ca n-o sa patesti nimic.
cristian.b
29 Nov 2009, 00:09
Roata de rezerva o tin in portbagaj .
PS: Nu merg cu masina la paine
)
Dodone
29 Nov 2009, 00:22
Poti sa-ti cumperi roata de rezerva din aia mica si sa-i faci o husa.
Sa inteleg ca vii la intalnirea din CT,este azi la ora 14:00 in Piata Ovidiu,langa parcarea de la restaurantul Pizzico.
cristian.b
29 Nov 2009, 09:25
Nu chiar. Eu ma duc la mareeeee
. Dar poate reusesc sa ajung si acolo , sa vedem ...
Pai la 100-150 metri de noi(unde ne intalnim) este marea
bahrim II
29 Nov 2009, 20:11
Fain ...sa ne dai si noua poze...
cristian.b
29 Nov 2009, 21:54
Primele impresii dupa 600 de km :
1. Mi s-a aprins check emissions , la inceput " licarea " dar apoi s-a aprins de tot si asa a ramas ! ( maine la duc la tipii unde l-am montat sa rezolve problema )
2. Intre 2000 - 2500 rpm trepideaza ca si cum nu ar avea putere , asta daca apesi acceleratia tare de la inceput si nu ai rabdare sa creasca treptat , dupa 3000 rpm e ok ( cred ca trebuie reglata calumea instalatia )
3. 530 de km cu 57 litri ce gaz , pe A2 130 - 140 km\h , extraurban 100 - 110 km\h , si la intors am venit pe drumul vechi pana la Drajna ( 70-80 localitate , 120-130 km\h in exterior ) , am intrat pe A2 si 140 km\constant pana in Bucuresti.
4. mi se pare ca imi consuma si putina benzina , sper ca doar mi se pare !
Maine ma duc sa-i faca ceva , pentru ca nu pot merge asa cu ea!
Tot maine o sa revin si cu poze , sper sa am timp sa fac ...
SorinV
30 Nov 2009, 00:22
iti trebuie o reglare manuala pentru corectia timpilor de injectie. Asta dureaza mult ( mie mi-a luat 2 saptamani sa o fac singur pt ca se face in mers). daca nu se stinge martorul de emisii poluante atunci insista sa iti lege cele doua sonde lambda la calculatorul stag pt ca sigur nu sunt facute legaturile.
Ai spus ca ai rezervor toroidal. Ai facut vreo ramforsare a suportului unde statea roata de rezerva? Daca nu, firma care ti-a instalat ti-a facut si licentierea rar?
cristian.b
30 Nov 2009, 17:21
Instalatia este omologata , doar ca trebuie sa ajung la RAR sa o treaca si in cartea masinii.
Am fost la baietii unde am montat instalatia si nu au reusit sa fara mare lucru. Mi-au montat niste " duze " mai mari si s-au chinuit sa regleze instalatia cat de cat. In treapta I trage bine , dar de la a 2-a in sus , daca sunt sub 1600 de ture si apas brusc acceleratia imi trepideaza toata masina ca si cum as avea o bobina dusa , dar bobinele mele sunt noi . Pe benzina merge perfect !
Pana la urma au dat vina pe aprindere si au zis ca nu au ce sa-i faca
. Am plecat nervos de acolo , asta dupa ce au pus masina pe tester de 5-6 ori si nu a dat nici o eroare ! Daca astepti sa accelereze nu are nici o problema sau de la 2500 de ture in sus se comporta foarte bine. O sa ma duc iar pe capul lor pentru ca iar imi palpaie becul de noxe cand accelerez pe gaz !
Amestecul de gaz nu au cum sa-l dea mai mare pentru ca o sa miroasa a gaz in spate si o sa consume mult , zic ei ...
Poze
<span class='edit'>30 Nov 2009, 17:22:</span>
...
jupit3r
30 Nov 2009, 20:04
la rar oare cat te mai costa?..te ai interesat?.
cristian.b
30 Nov 2009, 20:26
am citit undeva ca e in jur de 150 lei parca , nu mai tin minte exact ...
Laurentziu83
30 Nov 2009, 20:34
Vreo 80-100 de lei costa la RAR. Eu mi-am omologat instalatia de gaz atunci cand am terminat leasingul la Clio si am trecut masina pe numele meu, asa ca am trecut-o in CI. Cum dupa RAR urma inmatricularea cu numere de GL, instalatia a aparut si in certificatul de inmatriculare.
Aceeasi instalatie de gaz o am si eu pe Clio insa pe noua masina nu mai repet greseala, o las asa si platesc benzina cat este si cu asta basta, eu oricum nu fac mai mult de 20 de mii de km anual ca sa renteze. Am mers pe gaz 25000 de km si niciodata n-am reusit sa am un consum decent de gaz sau sa fac masina sa mearga bine si pe gaz si pe benzina.
Martorul din bord se aprinde deoarece sonda lambda detecteaza o anomalie in amestecul carburant, cel mai probabil ai amestecul sarac pe gaz si trebuie imbogatit. Un amestec sarac se va vedea intr-un consum sporit de carburant.
Dute la cei care ti-au montat instalatia de gaz si pune un tehnician de acolo sa mearga in dreapta cu tine in masina cu un laptop in brate si sa-ti calibreze in mers instalatia de gaz, rezultatul final va fi mapa de gaz suprapusa cu mapa de benzina.
Daca nu te descurci cu montatorii actuali, fa o vizita la www.agrom.ro, ei sunt reprezentantii in Romania.
Dodone
30 Nov 2009, 20:35
Rezervor mai mare nu a incaput ? Supapa de alimentare e fain montata, parca Renault ar fi lasat loc acolo special pt. asta.
Dupa raspunsurile care le-ai primit la reglaje, se pare ca ai dat peste ciocoflenderi...
cristian.b
30 Nov 2009, 20:41
Am stat acolo 4-5 ore si m-am certat cu ei ! I-am zis sa mearga cu mine si sa faca reglajul in mers , si cica nu are timp de asa ceva ( avea o masina la montaj si una in stand by).
Intr-un final cred ca la agrom o sa ajung ! M-am uitat acum pe certificatul de garantie si este emis de agrom si completat de firma la care am montat eu ( autorizata RAR ) ...
vezi ca furtunurile de la injectoarele de gaz spre galeria de admisie trebuie sa aiba aceeasi lungime,. daca au lungimi diferite este posibil sa nu mearga rotund motorul.
in al doilea rand vad un teu pe partea de alimentare (spre filtru) al carui rol nu il gasesc. fa si tu niste poze de sus cu tot motorul sa vad si eu cum e facut racordul.
cristian.b
2 Dec 2009, 17:48
O sa fac poza diseara cand ajung acasa si o sa o postez.
Multumesc pentru informatii , le notez pe toate si ma duc sambata sa rezolve .
Poze:
ionutt daniel
3 Dec 2009, 16:17
Eu am montat-o la Gabi de aici
http://www.gplclub.ro/forum/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=137 Are si site
http://www.autoservice-gpl.ro/ si cred ca te poate rezolva cu un reglaj ca la carete, mai ales ca la mine nu este nicio diferenta de mers gpl/benzina. Cred ca daca montai acolo beneficiai de STAG 300 cu carcasa metalica. Oricum acum au service in Bucuresti in Prelungirea Ghencea si ced ca nu strica o vizita sa vada daca nu cumva sunt ceva probleme de montaj. BAFTA!
A nu se considera reclama, eu doar mi-am montat si sunt foarte multumit de ei si recomand tuturor pentru profesionalism si rabdare.
dap si eu tot la gabi am pus instalatia. a iesit ok. cu aprinderea nu au nimerito din prima nici la mine insa.
cristian.b
3 Dec 2009, 16:34
Multumesc de informatii baieti. Daca nu o rezolv sambata , saptamana viitoare o sa ma duc la Gabi.
Laurentziu83
3 Dec 2009, 19:03
Eu n-am reusit niciodata sa fac masina sa mearga bine pe gaz fara sa nu-mi dea peste cap calculatorul de benzina. A, si sa pastreze setarile de gaz in timp.
La mine, la un reglaj optim pe gaz, masina consuma 8% extraurban si tragea o placere, insa a doua zi dimineata, mergea ca naiba pe benzina, intrucat calculatorul de benzina nu se impaca cu amestecul "bogat" de gaz si saracea amestecul de benzina.
Acum, la noua masina nici prin gand nu-mi mai trece sa-i pun gaz si nici diesel nu m-a interesat sa fie.
Singura masina de care am fost multumit cu gazul a fost dacia berlina pe carburatie, aia se regla simplu, vara porneam direct pe gaz, consuma putin, nu facea nazuri, a fost ieftina, etc.
Instalatiile Tomasetto in schimb, daca ai prins modalitatea de reglaj, se regleaza usor, trebuie doar un laptop, programul de diagnoza instalat pe el, interfata de diagnoza (eu am cumparat-o de pe net) si cineva sa stea in dreapta. In 30-40 de km prin oras si in jurul orasului ai terminat de calibrat instalatia cat se poate de fin.
cristian.b
5 Dec 2009, 17:27
Am rezolvat si eu in sfarsit problema ! Furtunul de la injectorul 4 avea o frunza in capat . Acum merge perfect , parca mai bine pe gaz de cat pe benzina.
greenpeace
9 Dec 2009, 09:06
am urmarit cu interes intreg topicul si ma bucur ptr tine ...bine c-ai gasit care era problema si s-a rezolvat. nu ai raspuns la o intrebare care ti-a fost adresata aici: ti-a fost inlocuit capacul de plastic ce tinea roata de rezerva cu unul metalic ?
aleksanders
9 Dec 2009, 09:22
cristian- masina din 2007 cu bateria deja schimbata?
cristian.b
9 Dec 2009, 09:41
greenpeace : . Rezervorul l-au prins in suruburi . O sa ma duc in curand la rar sa vad daca trec...
aleksanders : Nu e bateria schimbata .
greenpeace
10 Dec 2009, 10:49
astept cu interes ce vor zice cei de la RAR ...
eugenTL
21 Dec 2009, 21:51
Va bateti joc de motoare cu GPL. O sa vedeti in timp asta nu acum.
dandutulescu
21 Dec 2009, 22:03
Eu nu vreau sa las nici Logan-ul sau Megane-ul mostenire la fata mea,asa ca daca ajung la 200 000km le vand.Cu GPL cred ca voi atinge acesti km din moment ce sunt taxiuri cu 300 000km cu gpl din prima zi fara interventii la motor,asa ca nu vad ce poate sa afecteze motorului pana le vand.
cristian.b
21 Dec 2009, 22:27
@eugenTL: De ce imi bat joc de motor ? ce te face sa crezi asta ? cred ca inca confunzi vechile dacii cu motoarele de generatie noua ! Eu am facut deja 3000 de km si iti spun cu mana pe inima ca masina trage mult mai bine pe gaz decat pe benzina , si in afara de asta motorul este mai silentios .
bahrim II
22 Dec 2009, 02:00
daca trage pe gpl , mai bine decat pe benzina ...esti foarte tare
cristian.b
22 Dec 2009, 09:20
hai sa ne intalnim sa-ti arat ca trage mai bine
Laurentziu83
22 Dec 2009, 10:31
Nu-i nici o problema sa o faci sa mearga mai bine pe gaz decat pe benzina, instalatiile de gaz se regleaza manual, problema e sa nu imbogatesti prea tare amestecul si sa ai probleme la mersul pe benzina.
cristian.b
22 Dec 2009, 11:00
pe benzina merge normal , cum mergea inainte sa-mi pun GPL , dar pe gaz merge putin mai bine decat pe benzina ...
Dodone
22 Dec 2009, 11:10
Normal, ca arderile sunt mai complete. Intrebati si voi pe la ITP-uri ce noxe are un motor pe benzina, comparativ cu unul identic pe gaz, cu dozaj aer/gaz corect reglat.
bahrim II
22 Dec 2009, 15:31
cand oi mai merge la bucuresti ...vin sa mio dai si mie ....ca mam saturat de benzina asta
eugenTL
24 Dec 2009, 00:22
Mda ce pot sa zic..cu gpl e ca si cum i-ai trage un filtru sport si o toba si gata ai 20cp in plus.
)
De tampiti nu fabrica nimeni masini cu gpl ..daca era asa bun, chiar nu se facea in serie, nu se renunta la motorina sau benzina? Dar nu, voi sunteti mai isteti si ati descoperit ceva ..BV sunteti cu un pas inaintea tuturor. Eu raman la benzina/motorina.
ps: A avut taicamiu GPL pe o masina si nu-mi dau cu parerea aiurea.
Cristian: raspunsul meu e ca masina nu a fost conceputa pt GPL. Am zis destule.
Oricum e dreptul vostru sa faceti ce vreti cu masian voastra, dar e si dreptul meu sa am o parere, chira daca e impotriva la ideea voastra.
cristian.b
24 Dec 2009, 09:22
GRESESTI ! In Franta Renault scoate masini cu instalatie GPL din fabrica , asa cum face dacia cu Logan la noi. Intreseaza-te si o sa vezi . JEEP si alte marci auto foarte importante pe piata isi fabrica masinile cu instalatie GPL. Da-i un " gugal " si o sa vezi
.
PS: Avem si noi pe forum oameni care au cumparat masina din Franta , si au GPL din fabrica !
eugenTL
24 Dec 2009, 10:14
Poate n-ai inteles ce-am vrut sa spun. Iti voi explica. Despre ceea ce vb tu se numeste marketing, si nu inseamna ca e neaparat de bine. Eu ma refeream la masini strict GPL, adica doar GPL daca intradevar e o solutie asa buna: performante mai ridicate,consum scazut, etc .
cristian.b
24 Dec 2009, 10:49
NU se poate pune doar GPL, pentru ca el se transforma in lichid la o anumita temperatura + dauneaza motorului daca pornirea se face sub o anumita temperatura. Eu mi-am setat instalatia sa treaca pe GPL atunci cand motorul are 40 de grade.
Mi-au expicat tipii care mi-au pus instalatia cum sta treaba , dar e poveste prea lunga ca sa o scriu aici...
Referitor la noxe si consum: eu ma apropii de euro 5 pe GPL ( nu mai stiu exact valoarea , dar asa mi s-a spus ) , iar consumul este de 10.2 % acum , si sub 3000 rpm nu mai schimb .
Performante ? mie mi se pare ca trage putin mai bine pe GPL , si masina se comporta mai bine ( este mai silentioasa , parca trage mai bine in ture joase comparativ cu benzina ).
Daca ai motorul de 105 CP , poate facem un test cand se mai usuca pe jos ( un fel de liniuta ) sa vedem daca a scazut puterea pe GPL , avand in vedere ca eu am 110 CP pe benzina. Am facut cu un prieten , care are motorul de 85 CP si nu s-a tinut deloc dupa mine ...
eugenTL
24 Dec 2009, 11:38
In fine, nu am masina de liniute.
Laurentziu83
24 Dec 2009, 16:17
QUOTE(bahrim II @ 22 Dec 2009, 16:31)
cand oi mai merge la bucuresti ...vin sa mio dai si mie ....ca mam saturat de benzina asta
Bre, tu iti iei Laguna 3 Gt si te mai intereseaza costul benzinei?
Ma repet, am avut si eu GPL pe Clio si nu mi-as mai monta vreodata GPL pe masina. Daca vine masina din fabrica cu Gaz pe ea, e ok, altfel nu. Si, la fel, nu se merita sa pui GPL pe masina sau sa iti cumperi motor diesel decat daca faci peste 20 de mii de km anual.
Si eu am bagat cam 1200 ron in rezervor in primii 3000 de km, pare enorm, insa, daca era sa fi ales diesel, tot dadeam 900 ron, asa ca nu vad nici o economie sesizabila, in schimb as fi umblat cu tractoru' sub capota dupa mine.
GPL-ul merita pe masinile ieftine, gen dacii. Pe Megane nu vad rostul, oricum e o masina destul de economica, consuma mai putin decat primul Oltcit de l-am avut in familie. Pana la urma, nu masinile saracele consuma mult (caci nici nu consuma, la 7% afara si 10% in oras nu putem vorbi de consum mare la masini de 1300 kg), ci benzina e scumpa.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.