Probleme ambreiaj Symbol 1.4 8v, Un zgomot ciudat la cursa pedalei...
![]() ![]() ![]() |
Probleme ambreiaj Symbol 1.4 8v, Un zgomot ciudat la cursa pedalei...
z_fdd bacau |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.244 Joined: 16 April 10 From: BC ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Symbol 2006 - 1.4 8v |||
Megane 2 - 2005 - 1.5dci 82 CP
|
|||
SIB |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 13 April 10 ![]() |
da, ambreiajul este pe cablu. Cablul la un momenta dat devine mai tare, mai rigid, si scoate si acel zgomot cand il apesi pana la maxim. vezi ca poti sa il ungi, cu un spry sau ceva. am avut si eu cam aceeasi problema, scotea un zgomot ciudat si se apasa un pic mai tare.
|
--------------------
Renault
Clio Symbol
2005
|
|
cip31 |
![]()
Post
#3
|
Membru Group: Members Posts: 229 Joined: 22 August 09 ![]() |
Cablu foarte uzat motiv pentru care au inceput sa se rupa bucati din el impiedicand culisarea usoara prin camasa de protectie. Rulment ambreiaj sau furca cuplare gripat(a).
Cel mai probabil trebuie inlocuit cablul de ambreiaj. |
--------------------
Renault
clio symbol
2007 1.5 dci 85 CP 50.000 km Membru fara probleme, deocamdata!
|
|
z_fdd bacau |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.244 Joined: 16 April 10 From: BC ![]() |
cablu ambreiaj.... am inteles. are cineva idee cam cat costa treaba asta? ca sa stiu la ce sa ma astept.
|
--------------------
Renault
Symbol 2006 - 1.4 8v |||
Megane 2 - 2005 - 1.5dci 82 CP
|
|
z_fdd bacau |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.244 Joined: 16 April 10 From: BC ![]() |
am umblat pe la service-uri. parerile sunt impartite... la bosch, dupa ce a apasat de cateva ori pedala mi-a spus mecanicul ca e de la placa de presiune... dar nu poate sti sigur decat dupa ce desface tot ambreiajul. Raspunsul mi s-a parut putin ciudat, mai ales ca nici macar nu a deschis capota sa vada exact de unde vine zgomotul.
Ma interesez cat ar costa o placa de presiune... undeva pe la 350 de lei (fara manopera). M-am gandit sa merg sa mai intreb... Ajung la Basarom, alt service. Iese omul, se uita, deschide capota... Aduce un spray cu vaselina sau ce unsoare o fi fost aia. Ma pune sa apas pedala si el unge pe acolo. Mi-a explicat ca este vorba de acea furca de la ambreiaj unde vine si nuca; acolo freaca metal pe metal si nu e nici o problema cu placa de presiune. Ce-i drept, acum merge mai bine, nu mai e acel zgomot suparator... Sper sa fie doar asta... |
--------------------
Renault
Symbol 2006 - 1.4 8v |||
Megane 2 - 2005 - 1.5dci 82 CP
|
|
sorinrs |
![]()
Post
#6
|
![]() Kalakitza Group: Members Posts: 259 Joined: 24 October 06 ![]() |
La clio se schimba cablul de ambreiaj pentru ca se uzeaza si nu se poate regla.
|
--------------------
Renault
Clio
2005 Symbol dci 65 cp
- B-xx-SRS
|
|
z_fdd bacau |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.244 Joined: 16 April 10 From: BC ![]() |
nu spun ca nu se schimba, dar problema nu pare sa fie cablul... e contactul dintre nuca si furca aia sau cum s-o numi. Acolo freaca metal pe metal si ingreuneaza miscarea pedalei si apare si acel sunet. Cel putin asa cred eu dupa toate explicatiile de pe la service-uri si ce mi-a aratat mecancul de la Basarom.
|
--------------------
Renault
Symbol 2006 - 1.4 8v |||
Megane 2 - 2005 - 1.5dci 82 CP
|
|
TRANCA |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 579 Joined: 29 January 06 From: IALOMITA ![]() |
...pentru ceea ce ai descris :... la Clio II, cablul de ambreiaj e cauza in 98% din cazuri ... e oricum si mai simplu , si mai ieftin sa incepi cu inlocuirea cablului, decat sa demontezi cutia si sa vezi ca ambreiajul nu are nimic !! ..
|
--------------------
A FOST RENAULT
MEGANE II SEDAN
2004 1.5 dCi Ex Megane II Sedan 1.5 dCi...
|
|
bardu |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 602 Joined: 21 March 08 ![]() |
|
--------------------
Renault
Symbol
Fidji
- MS-08-?MS Intrebare: Cum se pune la loc dopul la o sampanie?
Raspuns: Intrebati-l pe Geoana. 1,4L, 8V @ 75Cp | aprilie 2008 @ 6,8Km! |
|
z_fdd bacau |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.244 Joined: 16 April 10 From: BC ![]() |
bardu: multumesc! il gasisem. l-am citit, dar n-am apucat sa ma bag sub masina sa vad cum sta treaba... o sa ma ocup si de asta si o sa va spun atunci ce am gasit si cum e cu spatiul.
|
--------------------
Renault
Symbol 2006 - 1.4 8v |||
Megane 2 - 2005 - 1.5dci 82 CP
|
|
theodor2004 |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 8 February 10 ![]() |
z_fdd Bacau: si eu tot pe cablul de ambreiaj as da vina. Si eu aveam simpome asemanatoare: facea zgomot, se auzea fier pe fier, ambreiajul se elibera secvential. Dupa ce il ungeam, problema se rezolva doar partial. Am schimbat cablul de ambreiaj (la un pret mic), si asta a fost tot: 3 ani nu am mai avut probleme.
Din pacate acum a inceput iar sa se elibereze secvential.. ![]() |
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 litri
2003, 8 valve
|
|
vallixx |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.549 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
90% nu este cablul.
Scartaitul pedalei + cursa care merge "in trepte" este o problema destul de cunoscuta la Symboale cine are Symbol de mai mult timp sau cine a mai citit topicuri stie. Problema se mainfesta mai ales la cald sau la o utilizare mai frecventa. Ambreiajul are un punct sensibil intre nuca de sprijin, furca si ax. Din cauza uzurii pronuntate la mersul bara la bara, precum si din cauza prafului, acolo se pierde ungerea. Din pacate toate solutiile de remediere: ungere, schimb de cablu, schimb de nuca...etc, nu rezolva decat temporar problema. ![]() |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
z_fdd bacau |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.244 Joined: 16 April 10 From: BC ![]() |
vallixx, ai dreptate, problema o sa reapara, dar nu-mi face nici o placere sa aud zgomotul ala. omul de la basarom mi-a explicat exact cum sta treaba. tocmai de aia am spus ca ma bag sub masina si incerc sa ung nuca aia.
theodor2004: o sa schimb si cablul de ambreiaj cand o sa mai fie finante pentru ca este posibil sa fie cava si la ala si vreau sa elimin usor, usor toate problemele ca sa nu apara altele mai grave... prefer sa iau din timp toate problemele decat sa apara complicatii. |
--------------------
Renault
Symbol 2006 - 1.4 8v |||
Megane 2 - 2005 - 1.5dci 82 CP
|
|
theodor2004 |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 8 February 10 ![]() |
Ba eu zic ca e de la cablu, exact simptomele clasice le-am avut si eu:
-scartait puternic al ambreiajului -pedala tinea tare -la cald pedala se elibera secvential. Prima masura: am uns cablul. Nu a fost o solutie, pt ca problema a reaparut. A doua masura: am schimbat cablul de ambreiaj. Am 3 ani de atunci, si nu au fost probleme. Ambreiajul a functionat usor, nu a mai scartiait,. nu s-a eliberat secvential. Dar uite ca de o luna, iar se elibereaza secvential la rece ![]() |
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 litri
2003, 8 valve
|
|
z_fdd bacau |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.244 Joined: 16 April 10 From: BC ![]() |
la mine face probleme de cand dau cheie si plec de pe loc, nu atunci cand se incalzeste sau mai stiu eu ce...tocmai de aia spun ca o sa ung si nuca si o sa schimb si cablul ca sa nu mai am dureri de cap.
|
--------------------
Renault
Symbol 2006 - 1.4 8v |||
Megane 2 - 2005 - 1.5dci 82 CP
|
|
theodor2004 |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 8 February 10 ![]() |
Eu am schimbat cablu de ambreiaj dupa 4 ani. Cablul a inceput sa scartaie dupa 2 ani, iar dupa 4 ani era, intr-adevar, asa cum ai spus tu: scartaia de cand plecam de pe loc. L-am uns, si scartaitul a inceput sa apara nu imediat, ci dupa 15 min de la plecarea de pe loc. Asa ca schimba cablul de ambreiaj, si unge ce mai e de uns pe acolo, apoi mai vedem.
|
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 litri
2003, 8 valve
|
|
vallixx |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.549 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(theodor2004 @ 5 May 2010, 11:40) Oricum ambreiajul functioneaza bine vreo 30 min de mers in trafic aglomerat, abia apoi incepe sa se elibereze secvential. Pai cum iti explici atunci ca cele 30 de minute merge ok? Pentru ca daca cablul e scamosat si agata, atunci agata oricand, si la cald si la rece si mai ales de la prima apasare a pedalei...., daca cabul e scamosat nu-i trebuie 30 min ca sa-si dea seama. ![]() Ce-o zice cablul ala in mintea lui " Aoleu...am uitat ca m-am scamosat si asta merge cu mine asa de juma de ora, hai sa ma apuc sa agat acum ..." Daca problema este la cald sau la o utilizare mai intensiva, atunci este din cauza pe care am descris-o mai devreme. Ca tu ai rezolvat problema schimband cablul nu este neobisnuit. Se poate ca acel cablu sa fii cedat sau se poate ca acel cablu sa fii fost ok , dar in momentul schimbarii lui, nea mecanicul sa fii uns si locul cu probleme si tu sa fi crezut ca a fost de la cablu. |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
theodor2004 |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 8 February 10 ![]() |
Nuca am uns-o si inainte, si degeaba. Singurul avantaj a fost ca nu mai scartaia din prima, ci dupa, hai sa zicem 30 min. Problema a disparut doar in momentul in care am schimbat cablul de ambreiaj cu totul.
|
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 litri
2003, 8 valve
|
|
z_fdd bacau |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.244 Joined: 16 April 10 From: BC ![]() |
cred ca maine o sa fac si eu operatia de curatare si ungere a furcii si respectivei nuci
![]() |
--------------------
Renault
Symbol 2006 - 1.4 8v |||
Megane 2 - 2005 - 1.5dci 82 CP
|
|
theodor2004 |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 8 February 10 ![]() |
Iti dorim succes!
Dar nu uita sa te interesezi totusi si de un cablu de ambreiaj, tot la schimbarea lui vei ajunge dupa parerea mea. |
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 litri
2003, 8 valve
|
|
z_fdd bacau |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.244 Joined: 16 April 10 From: BC ![]() |
am rezolvat aseara treaba... pasii sunt urmatorii:
1. masina urcata pe rampa. 2. dat jos scutul 3. scos cablul de ambreiaj din furca (cablul ajunge pe sub baterie, in partea de jos a radiatorului si e usor de identificat) 4. pentru o mai buna manevrare, recomand scoaterea cablului sub masina. 5. cablul de ambreiaj este invelit intr-un plastic/cauciuc transparent (de aceea nu cred ca are cum sa se ''scamoseze'', ci este vorba de proasta lubrifiere) 6. se unge cu vaselina (eu asta am folosit) toata partea care poate fi scoasa din camasa de protectie (aprox. 15 cm) si se misca in continuu (inainte-inapoi) pentru patrunderea unsorii in cablu. 7. apoi am uns (cu wd-40) furca si nuca (cat s-a putut, pentru ca spatiul este extrem de mic). 8. am asamblat la loc cablul... Treaba pare sa se fi rezolvat complet. Ambreiajul nu mai opune rezistenta, nu mai scoate acel zgomot jalnic... Practic, din ce imi dau eu seama, merge ca la inceput. O sa atasez si cateva poze ca sa vedeti cum sta treaba. Eu asa am reusit, acum depinde de fiecare si de priceperea fiecaruia (eu am fost ajutat de frate-miu, care ''e mai sigur pe el''). Si daca tot m-am bagat sub masina, am uns si toate contactele de la cutia de viteze (o nuca si levierul); apoi am uns si cablul de acceleratie. Daca intereseaza pe cineva detalii referitoare la aceste operatii, intrebati. Numai bine! |
--------------------
Renault
Symbol 2006 - 1.4 8v |||
Megane 2 - 2005 - 1.5dci 82 CP
|
|
theodor2004 |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 8 February 10 ![]() |
da, cum ai uns nuca si levierul de la cutia de viteze m-ar interesa si pe mine.
F bine ca ai uns si cablul de acceleratie, acum nu se va mai tura la 6000 turatii/minut. Acum nu vreau sa te descurajez, dar operatia de ungere a nucii si cablului de ambreiaj le-am facut si eu, dar nu a tinut ,,reparatia'' prea mult, asa ca tot la schimbat cablu am ajuns. |
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 litri
2003, 8 valve
|
|
serban24 |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 586 Joined: 30 September 09 From: BUCURESTI ![]() |
am facut si eu aceasta operatiune de ungere, facea un zgomot ... am fost f multumit ...pacat ca doar o perioada scurta de timp.deci si eu sunt de parere ca e doar o operatiune de amanare a schimbarii cablului.a schimbat cineva de curand cablul ? un pret ceva?
|
--------------------
toyota
yaris
2008
|
|
Euu90 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru Group: Members Posts: 101 Joined: 6 October 08 From: Timisoara ![]() |
Salut
Am schimbat eu cablul de ambreiaj acuma o saptamana tot din cauza zgomotului, scartaitului. Eram sigur ca e cablul pentru ca mergea si sacadat. Surpiza a fost dupa ce am pus cablul nou, am vazut ca scartaie la fel( uitandu-ma mai bine la fostul cablu, am observat ca nu era necesar sa il schimb deoarece nu agata niciunde, dar daca tot am luat unul nou...) Singura defectiune a cablului vechi era faptul ca era putin ciupit, rost intr-un fel, invelisul de cauciuc si parea ruginit la o privire mai atenta. Ideea este - nu e neaparat devina cablul pentru acest sunet, scartait. Saptamana asta incerc sa fac operatiunea cu ungerea- curatatul furcii conform topicului http://www.reno.ro/Ambreiaj-Clio-t43294.html , sunt curios de rezultate. |
--------------------
Renault
Megane ST
2011, 1.9 dci / Ex. Clio 1.4 2003
|
|
z_fdd bacau |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.244 Joined: 16 April 10 From: BC ![]() |
parerea mea: cablul nu are nici o treaba! el are dubla camasa (invelisul negru, prin care se misca la apasarea pedalei + o aparatoare transparenta care este fixa pe cablu). Problema apare tot din furca si nuca: acolo accesul este foarte greu; eu am dat cu wd-40, dar nu este suficient, pe parcurs tot o sa apara zgomotul. de aia o sa caut zilele astea o metoda sa ung cu vaselina locul respectiv.
Daca ar fi fost de la cablu, nu ar fi cedat zgomotul atunci cand respectivul de la basarom (vezi primele posturi) a dat cu wd-40 pe nuca... ar fi facut exact acelasi zgomot. Uitati-va la poze si va veti da seama daca este cablul sau nu... http://i43.tinypic.com/2wmp3wz.jpg http://i40.tinypic.com/2yjpj40.jpg http://i40.tinypic.com/29mxc9j.jpg http://i41.tinypic.com/35modog.jpg uitati-va atent. cablul de ambreiaj are 2 invelisuri. nu acolo apare problema. problema e din furca. o sa fac poza si cu locul respectiv... |
--------------------
Renault
Symbol 2006 - 1.4 8v |||
Megane 2 - 2005 - 1.5dci 82 CP
|
|
vallixx |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.549 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(vallixx @ 3 May 2010, 16:04) 90% nu este cablul. Scartaitul pedalei + cursa care merge "in trepte" este o problema destul de cunoscuta la Symboale cine are Symbol de mai mult timp sau cine a mai citit topicuri stie. Problema se mainfesta mai ales la cald sau la o utilizare mai frecventa. Ambreiajul are un punct sensibil intre nuca de sprijin, furca si ax. Din cauza uzurii pronuntate la mersul bara la bara, precum si din cauza prafului, acolo se pierde ungerea. Din pacate toate solutiile de remediere: ungere, schimb de cablu, schimb de nuca...etc, nu rezolva decat temporar problema. ![]() Bah daca ati asculta voi de noi astia mai " batranii" ... ![]() ![]() |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
z_fdd bacau |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.244 Joined: 16 April 10 From: BC ![]() |
vallixx: eu am spus foarte clar:
parerea mea: cablul nu are nici o treaba! el are dubla camasa (invelisul negru, prin care se misca la apasarea pedalei + o aparatoare transparenta care este fixa pe cablu). Problema apare tot din furca si nuca: acolo accesul este foarte greu; eu am dat cu wd-40, dar nu este suficient, pe parcurs tot o sa apara zgomotul. de aia o sa caut zilele astea o metoda sa ung cu vaselina locul respectiv. Acum fiecare interpreteaza in functie de ce stie el... repet: din punctul meu de vedere, problema nu e la cablu, ci la contactul dintre nuca si furca, adica metal pe metal, din cauza lipsei unsorii (sau pierderii ei in timp)... DAR NU SUNT SPECIALIST, DECI PAREREA MEA TREBUIE LUATA IN CONSIDERARE DOAR CA ''OPINIE PERSONALA''... |
--------------------
Renault
Symbol 2006 - 1.4 8v |||
Megane 2 - 2005 - 1.5dci 82 CP
|
|
mihai leu |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 526 Joined: 17 March 06 ![]() |
mda eu inainte de clio symbol am avut dacie si a inceput sa scartaie la ea ambreiajul la 40 000 dar la symbol a inceput sa scartie din aproape prima zi, si Da cam agata, acum are 32000
|
--------------------
Dacia 1999
1310
- B 19 EIF mai este timp pana la fericire
|
|
z_fdd bacau |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.244 Joined: 16 April 10 From: BC ![]() |
mihai leu: symbolu' meu are 49500 km iar problema nu e de mult, deci comparatia ta intre dacie si renault nu stiu cat e de relevanta.... poate ai avut tu ghinion. parerea mea: diferenta de la cer la pamant. important e sa nu fie problema tehnica. scartaitul...il acceptam daca nu e defectiune.
|
--------------------
Renault
Symbol 2006 - 1.4 8v |||
Megane 2 - 2005 - 1.5dci 82 CP
|
|
vallixx |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.549 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(z_fdd bacau @ 11 May 2010, 20:10) vallixx: eu am spus foarte clar: parerea mea: cablul nu are nici o treaba! el are dubla camasa (invelisul negru, prin care se misca la apasarea pedalei + o aparatoare transparenta care este fixa pe cablu). Problema apare tot din furca si nuca: acolo accesul este foarte greu; eu am dat cu wd-40, dar nu este suficient, pe parcurs tot o sa apara zgomotul. de aia o sa caut zilele astea o metoda sa ung cu vaselina locul respectiv. Acum fiecare interpreteaza in functie de ce stie el... repet: din punctul meu de vedere, problema nu e la cablu, ci la contactul dintre nuca si furca, adica metal pe metal, din cauza lipsei unsorii (sau pierderii ei in timp)... DAR NU SUNT SPECIALIST, DECI PAREREA MEA TREBUIE LUATA IN CONSIDERARE DOAR CA ''OPINIE PERSONALA''... Chill out, nu la tine ma refeream ...... ![]() |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Topic ambreiaj general http://www.reno.ro/index.php?showtopic=39685
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 05:28 |