Consum 0 in frana de motor
![]() ![]() ![]() |
Consum 0 in frana de motor
DRD |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 709 Joined: 20 September 06 From: Brasov ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane 2
1.5 Dci Comfort Expresion 2004
|
|||
tiberiu.anghel |
![]()
Post
#32
|
Membru autentic Group: Members Posts: 940 Joined: 23 November 06 ![]() |
|
--------------------
-
-
-
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#33
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE(tiberiu.anghel @ 25 Feb 2007, 16:07) ![]() Fenomenul de fading apare in momentul in care placutele si discurile ajung la o temperatura mare ( in general peste 400 grade C ). Nu are legatura cu lichidul de frana. Cand se ating aceste temperaturi ridicate materialul din care este facuta placuta de frana isi pierde proprietatile in ceea ce priveste frecarea. Nu mai ofera aderenta necesara fata de discuri. Este ca si cum ar fi ulei pe discuri. Pentru evitarea lui se folosesc discuri ventilate si, mai nou, discuri ceramice. Acestea folosesc placute speciale care isi maresc coeficientul de frecare odata cu marirea temperaturii. Ca o curiozitete, fenomenul de fading poate apare si la ambreiaj! Indraznesc sa te contrazic. Incalzind placute si discuri incalzesti si lichidul de frana. Odata incalzindu-se se vaporizeaza. Dry Boiling Point Wet Boiling Point DOT 3 205°C (401°F) 140°C (284°F) DOT 4 230°C (446°F) 155°C (311°F) DOT 5 260°C (500°F) 180°C (356°F) DOT 5.1 270°C (518°F) 191°C (375°F) Niste idioti de la serus, prin '95, dupa ce i-au schimbat cablurile de frana de mana la 19le tatalui meu, au agatat furca celor doua cabluri de o protectie termica de sub masina, astfel intinzandu-le suficient cat frece, dar nu sa ii dea de suspectat tatalui meu, care a venit asa de la bucuresti, inspre ploiesti ramanand fara frane aproape total. Cunoscand ca o parte buna din franare se face cu rotile din fata, cum iti explici ca masina nu mai frana aproape deloc, stiind ca discurile si etrierele din fata nu aveau absolut nicio problema. |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#34
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
QUOTE(tiberiu.anghel @ 25 Feb 2007, 16:07) ![]() Fenomenul de fading apare in momentul in care placutele si discurile ajung la o temperatura mare ( in general peste 400 grade C ). Nu are legatura cu lichidul de frana. Da, mă bucur că nu sunt singurul care știe că fadingul ARE legătură și cu temperatura lichidului de frână. După cum cred că se cunoaște, lichidul este considerat incompresibil, spre deosebire de gaz. Lichidul de frână fierbe la temperaturi la care se poate ajunge în urma frânărilor excesive... Prin urmare, când a fiert, adio presiune pe placuțele de frână... This post has been edited by Catalin Marinarul: 25 Feb 2007, 21:32 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#35
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
tiberiu.anghel |
![]()
Post
#36
|
Membru autentic Group: Members Posts: 940 Joined: 23 November 06 ![]() |
Intr-adevar, avem cu totii dreptate!
Eu, unul, am experimentat o singura data fenomenul de fading si pedala se simtea tare, dar degeaba. Oribil sentiment.... Sincer, nu stiam de fenomenul de fading ca urmare a fierberii lichidului de frana. E absolut logic, totusi, ca daca se transforma parte din el in gaz, se comprima foarte usor... Dar, deja deviem destul de tare de subiectul topicului. This post has been edited by tiberiu.anghel: 26 Feb 2007, 01:33 |
--------------------
-
-
-
|
|
ryry |
![]() ![]()
Post
#37
|
![]() Reno fan Group: Members Posts: 235 Joined: 20 April 07 From: Bucuresti ![]() |
sal all !
Frana de motor se poate aplica si la masinile noi (care din cate stiu eu au consumul mai mare un pic ) ? |
--------------------
Renault
SYMBOL EXPRESSION 1.4 8V 75 CP benzinar + GPL
2007
- B 40 KAR CUM TRANSFORM H2O IN BENZINA ?
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#38
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
la toate!
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
tiberiu.anghel |
![]()
Post
#39
|
Membru autentic Group: Members Posts: 940 Joined: 23 November 06 ![]() |
La orice masina se poate aplica frana de motor si este chiar indicat sa se faca asta.
|
--------------------
-
-
-
|
|
AlexC |
![]()
Post
#40
|
![]() Vrum Vruuum Group: Members Posts: 1.651 Joined: 22 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Frana de motor = momentul in care rulezi cu o turatie >2000rpm intr-o viteza si treci in viteza inferioara (v-1) sau chiar v-2, fara sa apesi frana de picior. Motorul va frana automat, pentru ca nu va fi nimeni sa accelereze. De ce am zis asta: frana de motor se aplica la ORICE masina, indiferent de motor si de consum.
|
--------------------
Renault
Laguna III Privilege
2.0dci CVA 150CP Butoanele ne fac viata mai frumoasa :)
|
|
tiberiu.anghel |
![]()
Post
#41
|
Membru autentic Group: Members Posts: 940 Joined: 23 November 06 ![]() |
![]() Frana de motor -> Se folosesc fortele de fracare interne ale grupului motopropulsor si ale trenului de rulare + efectul de compresor pe care il ia motorul pentru a incetini vehiculul. |
--------------------
-
-
-
|
|
bluecat |
![]()
Post
#42
|
![]() bluecat Group: Members Posts: 80 Joined: 30 October 05 From: Iasi ![]() |
intr-adevar ECU incearca sa repare eroarea umana in sensul ca stie cat si cum sa bage carburant in motor....de ex se poate face experimentul urmator: masina sta pe loc, suprafata plana... tr1 se ia usor piciorul de pe ambreiaj, insa nu se apasa deloc acceleratia.....masina nu da in nas ci inainteaza usor crescand si turatia motorului....ceea ce inseamna ca ECU se lupta "din rasputeri" sa tina motorul pornit ....daca cuplezi apoi direct tr2 prinde mai multa viteza kiar daca nu apasati acceleratia.
|
--------------------
Renault
clio II
symbol 2005 In GOD we trust !
|
|
poseidon06 |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 994 Joined: 11 February 07 From: Bucuresti ![]() |
Esti sigur ca nu puteai sa faci asta si la Dacia 1310 cu carburator? Nu cred ca ECU are vreun rol.
Cand faci frana de motor, nu mai baga carburant pentru ca nu isi are rostul, masina inainteaza in virtutea inertiei si franeaza datorita vitezelor de rotatie diferite ale motorului si cutiei in prima faza. Ce as vrea sa stiu, daca fac frana de motor sa zic, de la 5000 RPM sau o turatie mare, are ceva? In sensul ca motorul nu primeste benzina, dar de uns, se unge? (nu ma pricep f exact, nu dati cu parul, multumesc ![]() This post has been edited by poseidon06: 19 Jun 2007, 23:10 |
--------------------
Opel
Astra J
2.0 CDTI Cosmo 2012, AFL+Flexride Megane II Sedan 1.6 16V 2004, Authentique
Ex Renault Megane II Hatch 1.9 Dci 2003, Expression, ESP; |
|
R19/16v |
![]()
Post
#44
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
bluecat la vechitura mea de 19, am pus un led in paralel pe unul dintre injectoare si l-am tras pana in habitaclu. In frana de motor ledul nu clipocea. (pe langa acest test, este clar specificat in carte ca injectoarele nu sunt comandate in frana de motor)
Daca pe 19le meu din 91 merge treaba, poti sa fii convins ca si pe symbolul tau merge. Daca tot nu crezi, pune mana pe un led si 2 fire, si convinge-te! |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
tiberiu.anghel |
![]()
Post
#45
|
Membru autentic Group: Members Posts: 940 Joined: 23 November 06 ![]() |
@poseidon06: Nu se intampla nimic daca se foloseste frana de motor de la 6000 rpm la 3500rpm, spre exemplu. Da, motorul are ungere, pompa de ulei fiind in general mecanica.
Un sfat, daca este posibil: Incercati, cand luati piciorul de pe acceleratie si doriti sa folositi frana de motor, sa nu o faceti brusc. Luati piciorul gradual de pe acceleratie. Daca o faceti brusc, o sa supuneti transmisia la niste socuri care pot fi foarte usor evitate. This post has been edited by tiberiu.anghel: 20 Jun 2007, 13:21 |
--------------------
-
-
-
|
|
ryry |
![]() ![]()
Post
#46
|
![]() Reno fan Group: Members Posts: 235 Joined: 20 April 07 From: Bucuresti ![]() |
Va multumesc tuturor pentru raspunsuri.
![]() Cu alte cuvinte trebuie sa se schimbe mentalitatea de a lasa pe liber masina cand ne indreptam catre un semafor rosu (si nu numai), si sa aplicam aceasta metoda economica. |
--------------------
Renault
SYMBOL EXPRESSION 1.4 8V 75 CP benzinar + GPL
2007
- B 40 KAR CUM TRANSFORM H2O IN BENZINA ?
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#47
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Ar trebui...dar sunt atatia care au ramas la mentalitatea de dacie, chiar daca au schimbat masina...
Si sunt si mai multi care pur si simplu refuza sa intelega ca se poate intrerupe alimentarea in frana de motor. Daca macar tu ai inteles din tot topicul asta, e un lucru foarte bun! |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
poseidon06 |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 994 Joined: 11 February 07 From: Bucuresti ![]() |
tiberiu.anghel, multumesc pentru raspuns. Ideal ar fi sa facem frana de motor ca la raliuri, apasam ambreiajul si cu piciorul drept frana si in acelasi timp atingem acceleratia un pic
![]() |
--------------------
Opel
Astra J
2.0 CDTI Cosmo 2012, AFL+Flexride Megane II Sedan 1.6 16V 2004, Authentique
Ex Renault Megane II Hatch 1.9 Dci 2003, Expression, ESP; |
|
R19/16v |
![]()
Post
#49
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Toata familia mea foloseste extensiv frana de motor, in cam toate situatiile posibile si n-a sarit nimic nicodata (iar la 19 frana de motor incepe de la 6500
![]() Am invatat si toti cunoscutii sa faca, si majoritatea au fost foarte fericiti cand au vazut 0.0l/100km consum instananeu... Pana acum n-a sarit nicio curea ![]() |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
Fuzz |
![]()
Post
#50
|
![]() gHIdusul Group: Members Posts: 1.013 Joined: 21 October 06 From: RFG ![]() |
Sa incep sa o folosesc mai mult si eu, desi imi era mai usor cu scosul pe liber
![]() |
--------------------
Renault
Megane Sedan Luxe Privilege 2.2 - 1.6 16v 110cp
Decembrie 2006
- B-XX-FUZ
|
|
poseidon06 |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 994 Joined: 11 February 07 From: Bucuresti ![]() |
Frana de motor mi se pare foarte utila pe serpentine, sau in general cand conduci sport, masina franeaza mult mai repede si mai eficient. Pe gheata am facut chestia asta si pt o fractiune de secunda, probabil din cauze vitezelor diferite de rotatie ale motorului si cutiei, s-au blocat rotile fata si a intrat ABS-ul (apasasem si frana usor in acelasi timp). Si pe uscat am patit-o, dar doar cand se face o frana de motor mai violenta si se apasa simultan si frana de picior.
|
--------------------
Opel
Astra J
2.0 CDTI Cosmo 2012, AFL+Flexride Megane II Sedan 1.6 16V 2004, Authentique
Ex Renault Megane II Hatch 1.9 Dci 2003, Expression, ESP; |
|
tiberiu.anghel |
![]()
Post
#52
|
Membru autentic Group: Members Posts: 940 Joined: 23 November 06 ![]() |
Nu prea se pot bloca rotile doar din cauza franei de motor. S-au blocat din cauza franei de serviciu+frana de motor. Frana de motor este utila in mai toate situatiile de trafic cotidian.
Repet, cel mai bine ar fi sa se ia progresiv piciorul de pe acceleratie. |
--------------------
-
-
-
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#53
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Se da urmatorul caz. Sosea libera. La un km in fata este un semafor. Se merge constant cu viteza v. Se dau cele doua situatii:
-La distanta x de semafor se ia piciorul de pe aceeleratie astfel incat masina sa incetineasca si sa se opreasca exact in dreptul semaforului. Numai din frana de motor. -La distanta y de semafor, y>x, se scoate pe liber si se lasa masina sa mearga din inertie pana cand se opreste de tot exact la semafor. Numai datorita fortelor de fracare (cu aerul, cu asfaltul etc), forte care evident apar si in primul caz. Avand in vedere faptul ca in primul caz, distanta x-y este parcursa mergand constant si se consuma o cantitate de combustibil l1 (sa zicem ca se neglijeaza consumul care apare atunci cand viteza scade sub 10 km la h, necesar mentinerii motorului pornit, dar si cel din timpul corespunzatorul relantiului din timpul schimbarilor de viteza) iar in al doilea caz, pe toata distanta y consumul este corespunzator celui de relanti, sa zicem l2, care dintre cele doua consumuri este mai mare? Altfel spus, care dintre cele doua cazuri este preferat pentru economia de combustibil? Sunt constient ca rezultatul poate fi strans si poate depinde de factori precum coeficientul aerodinamic, fortele de frecare, consumurile neglijate de mine in primul caz...etc...Dar asa, ca idee, care varianta credeti ca este mai buna? |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
tiberiu.anghel |
![]()
Post
#54
|
Membru autentic Group: Members Posts: 940 Joined: 23 November 06 ![]() |
Toate fortele de fracare in afara de fortele de frecare interne ale grupului motopropulsor, care se adauga la caz 1, sunt identice.
Evident ca vei obtine un consum mai mic folosind frana de motor. De ce? Fiindca distanta pe care o parcurgi in frana de motor in primul caz, o vei parcurge in al doilea caz cu motorul mergand la ralanti. Deci, economisesti carburantul necesar mentinerii motorului la ralanti pe acea distanta/in acea perioada. |
--------------------
-
-
-
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#55
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Cred ca nu m-am facut inteles....Fortele alea de frecare interne ale grupului motopropulsor si mai ales functia de compresor pe care o ia....inseamna destul de mult ca forte de rezistenta la inaintare. Adica daca de la 100 la ora daca o scoti pe liber mergi muuult mai mult decat daca ai lasa-o in viteza...
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
tiberiu.anghel |
![]()
Post
#56
|
Membru autentic Group: Members Posts: 940 Joined: 23 November 06 ![]() |
![]() Scuze! E foarte, foarte greu de spus. Dar cred ca se poate calcula, sau se poate proba... Parca as tinde sa cred ca s-ar consuma mai putin carburant in cazul 2. |
--------------------
-
-
-
|
|
danbravoksv |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 95 Joined: 20 April 07 From: brasov ![]() |
Consum 0 % cand o dai pe frana de motor nu exista,decat poate in filmele cu Van Damme.Or fi astia de la reno un fel de Hary Poker si au vrajit motorul cu bagheta magica.
Un forumist a intrebat pe bune daca merge numai cu aer in timpul acela cat arata 0 %.Explicatiile primite cu energia cinetica,inertia,conservarea momentului cinetic si despre supertehnologia supermotorului reno au fost bestiale. Motorul diesel este un motor in 4 timpi cu ardere interna prin compresie.Primul timp-admisia(intra aer si motorina),al 2-lea timp-compresia (pistonul urca de la punctul mort inferior la cel superior,comprima amestecul care ia ,,foc"),al 3-lea timp-arderea si detenta(pistonul coboara la p.m.i) si al 4-lea -evacuarea. Astfel rezulta lucrul mecanic care propulseaza masina.Daca n-ai combustibil sa faca poc in cilindru,nu mere motorul si nici masina nu se urneste.E ca si cum te duci in varful dealului opresti motorul,o bagi intr-a cata vrei tu si-ti dai drumul la vale.Oare merge?Daca te chinui,da. Si ai si consum 0 %.Bestial.Nu incercati asta acasa. V-ati intrebat vreodata de ce e diferenta intre ce spune CB la consumul mediu si metoda plin pe plin?Diferente care la mine au fost chiar si de 1,5 l. Poate vreti sa spuneti ca CB e doar orientativ.Da,dar nu la astfel de valori. Este doar opinia mea si e cea mai buna.(sic!) Bafta la consum 0%. |
--------------------
renault
twingo;1,2 16 V;75 c.p.
2003
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#58
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
danbravoksv, te inseli. Din toate punctele de vedere.
Cand nu mai ai benzina si dai la automat, motorul se invarte, nu? Chiar daca nu are benzina si nu bubuie nimic in el? Nu? Ei bine motorul e invartit de electromotor. Si atunci nu poate fi invartit si de roti prin intermediul cutiei de viteze? Si daca poate fi invartit, de ce sa mai bagi benzina? Iar consumul dat de computerul de bord este chiar cel consumat, se contorizeaza fiecare picatura. Diferenta dintre metoda plin plin si consumul de pe computerul de bord (care la mine a fost de 0,2l la 40 de litri) este data de erorile de masurare pe de o parte la pompa, cea mai importanta si pe de alta parte la computerul de injectie, unde este destul de mica. |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
tiberiu.anghel |
![]()
Post
#59
|
Membru autentic Group: Members Posts: 940 Joined: 23 November 06 ![]() |
E doar opinia ta, o respect dar spui numai prostii. Cred ca ai avut mari probleme cu fizica si daca ai studii superioare acestea sunt pe parte filologica daca nu poti intelege explicatiile care au fost insirate pe acest topic.
Ai idee cum functioneaza un compresor de aer? La fel functioneaza si un motor de autovehicul in momentul in care se face frana de motor. Motorul nu merge cu aer. Motorul nu merge cu nimic fiindca nu produce energie. O consuma. Energia cinetica acumulata este folosita pentru a invinge fortele de frecare interne si externe ale vehiculului si de aceea ajungi sa opresti masina doar din frana de motor. Si in frana de motor nu exista consum fiindca in timpul admisiei nu se mai introduce combustibiul in camera de ardere. De aceea nu are ce sa arda. De aceea nu are ce combustibil sa fie consumat. De aceea ai consum 0 in frana de motor. Legat de CB, daca tu te bazezi pe metoda plinului pentru a verifica consumul mediu al masinii..... |
--------------------
-
-
-
|
|
adip |
![]()
Post
#60
|
![]() Banned Group: Members Posts: 2.177 Joined: 12 July 06 From: Melbourne, Victoria ![]() |
danbravoksv: Daca tu alergi cat poti de repede si vrei sa te opresti de ce nu o poti face oprindu-te instantaneu, ci te mai misti pe o anumita distanta? Fiindca energia cinetica se transforma in energie potentiala in momentul franarii, asigurand continuarea miscarii pana in momentul opririi complete. Oprirea brusca (e.g. impactul cu un zid) e doar un caz particular de oprire.
Energia potentiala e cea care asigura miscarea vehiculului in frana de motor, iar inginerii au fost indeajuns de isteti incat sa profite de chestia asta si, folosind controlul electronic al alimentarii, sa taie alimentarea in frana de motor. Si serios, cantitatea de combustibil consumata in frana de motor e chiar zero. |
--------------------
*
*
* What you live with you learn.
What you learn you practice. What you practice you become. What you become has consequences . |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 28th April 2025 - 03:23 |