Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

nu pot schimba cureaua distributie

maxop09
post 5 Mar 2008, 17:38
Post #31


Membru incepator


Group: Members
Posts: 87
Joined: 25 April 06
From: CONSTANTA




Pt. Cipman, am facut gresala sa te intreb pe PM, despre anumite probleme tehnice, abia dupa ce am trimis PM, am vazut semnatura.
Poti totusi sa-mi raspunzi? Daca nu, atunci o sa intreb aici.
Poti sa-mi zici lugimea exacta a filetului si a tijei pt. ca, in cazul care se infileteaza mai mult tija va impinge arborele cotit mai mult si deci nu va mai fi la "punct".
In concluzie cat este lungimea totala a tijei cu tot cu filet? O alta intrebare cand desfaci racul de arbore cum blochezi vibrochenul? pt. ca piesa de mai sus blocheaza arborele, doar cand strangi racul.

Multumesc!!!


--------------------
renault laguna II - CT-62-*** 2006 2.0 T
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 5 Mar 2008, 17:46
Post #32


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Ti-am raspuns prin PM.


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cc_dorin
post 5 Mar 2008, 21:09
Post #33


Colectionar de minusuri


Group: Members
Posts: 77
Joined: 17 December 06




La motoarele astea au fost destule cazuri in care a sarit cureaua de la punct chiar si dupa ce a fost schimbata intr-un service autorizat din "reteaua Reno".
Daca-ti sare cureaua in timpul mersului ,o sa te coste mai ieftin sa schimbi tot motorul.
Pistoanele bat in supape,supapele se indoaie in chiuloasa,pistoanele se fisureaza,axa cu came se stramba,sare pana de la pinionul axei cu came,mai poti recupera doar blocul motor , vibrochenul,turbo si injectia.Restul se schimba.
Cine nu ma crede ,pot veni cu facturi.
@megaroiul ai curaj

This post has been edited by cc_dorin: 5 Mar 2008, 21:26


--------------------
Renault megane 2 2003 hatch 15 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
magaroiul
post 6 Mar 2008, 09:34
Post #34


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 27 February 08




salut Dorin,

multumesc ptr incurajare biggrin.gif si da stiam ca poate sari de la punct dar asta dc nu e intinsa cum trebuie.
acum fie vorba intre noi daca la service se poate intampla asta ce propui tu sa nu mai schimbam curelele si sa asteptam sa se rupa? smile.gif
nu am vrut sa fiu rautacios dar daca trebuie schimbata trebuie si atunci decat sa dau 3-4 mil la renault si sa faca acelasi lucru pe care il fac si eu si sa mi se mai si strice dupa aceea mi se pare lipsit de sens.stiu ca dau garantie pe lucrari dar garantia este de cele mai multe ori "subiect de scandal" ptr ca intotdeauna se vor gasi motive ptr care tot tu esti vinovat.
Oricum iti multumesc iarasi ptr raspuns si iti respect parerea dar cureau mea o sa o schimb oricum ptr ca asa macar am sanse sca scap iar dc se rupe sigur se intampla ce ai spus tu wink.gif

numai bine


--------------------
renault megane 2 2003/1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cc_dorin
post 6 Mar 2008, 22:18
Post #35


Colectionar de minusuri


Group: Members
Posts: 77
Joined: 17 December 06




sare de la punct.citeste aici.
poti sa o schimbi la service si sa primesti si garantie.Sper sa nu te vad pe la dezmembrari intreband de K9K .

This post has been edited by cc_dorin: 6 Mar 2008, 22:24


--------------------
Renault megane 2 2003 hatch 15 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
magaroiul
post 7 Mar 2008, 09:27
Post #36


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 27 February 08




salut dorin,

si eu sper sa nu ma vezi pe la dezmembrari dar da-mi voie sa iti spun ceva:schimbarea curelei in service vine cu garantie clar si pe lucrare si pe materiale dar iti spun ca exista f multe cazuri in care dc se strica ceva iti ridica garantia ptr neexploatare corespunzatoare si tot asa...

oricum legat de schimbarea curelei eu am efectuat-o si isngura nedumerire a fost la sensul de tensionare al rolei intinzatoare in sensul acelor de ceasorni sau invers?!?
tin sa specific ca eu am tensionat-o in sens invers acelor de ceasornic asa cum aratau pozele din manualul renault.apropo exista 2 tipuri de role una cu strangere in sensul acelor de ceas si alta invers ?ptr ca in manual exista 2 poze consecutive una indicand intr-un sens iar cealalata in celalalt (in manual 11-a 26 si 11a 27)?

numai bine


--------------------
renault megane 2 2003/1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
19vik
post 7 Mar 2008, 10:57
Post #37


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




Nu ai procedat bine. Nu sunt doua tipuri de role, e aceeasi. La pagina 26: montezi cureaua, aduci indexul mobil al rolei intinzatoare in dreptul dintelui rotind imbusul de 6 in sens antiorar, strangi surubul rolei, montezi fulia de accesorii pe arborele cotit. Inca nu ai tensionat cureaua. Scoti calele (pige). La pagina 27, rotesti arborele cotit 2 ture in sens orar, aliniezi lent reperele, numeri sa fie 19 dinti pe curea intre reperele de pe roata axului cu came si cea a pompei de inalta presiune, verifici daca intra calele la locul lor (arbore cotit si ax came), apoi slabesti surubul rolei intinzatoare, tensionezi cureaua rotind imbusul in sens orar pana aduci indexul mobil (14) la mijlocul ferestrei de calaj (15) si strangi surubul rolei la cuplu.


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
magaroiul
post 7 Mar 2008, 11:59
Post #38


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 27 February 08




multumesc f mult ptr raspuns

numai bine

7 Mar 2008, 12:21:
ce se intampla dc o las asa ca am pornit moyorul si merge ok?



This post has been edited by magaroiul: 7 Mar 2008, 12:21


--------------------
renault megane 2 2003/1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
19vik
post 7 Mar 2008, 12:26
Post #39


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




Daca merge ok inseamna ca e la punct, dar mai bine repeti tensionarea curelei de la pag 27. Neaparat sa strangi fulia arborelui cotit la cuplu cu motorul rece.

This post has been edited by 19vik: 7 Mar 2008, 12:27


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
magaroiul
post 7 Mar 2008, 12:42
Post #40


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 27 February 08




deci tensionarea curelei chiar dc nu am facut-o ca acolo nu ma afecteaza dc motorul merge??
as vrea sa stiu ptr ca mi-e frica sa merg cu ea...

numai bine,

7 Mar 2008, 13:16:
este ceva care ma nedumereste complet:pe rola intinzatoare este desenata prin turnare o sageata care indica sensul de strangere.aceste sens este invers acelor de ceasornic,deci acea sageata arata gresit sau ea indica altceva decat sensul de tensionare??
PS:ama fost la service renault si am intrebat si baietii de acolo au spus ca ei mereu cand au de-a face cu role semnate cu sageata de sens tensioneaza doar in sensul indicat de sageata!
ce parere avet?

numai bine,

This post has been edited by magaroiul: 7 Mar 2008, 13:16


--------------------
renault megane 2 2003/1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
19vik
post 7 Mar 2008, 13:40
Post #41


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




Daca cureaua e insuficient tensionata, "flutura" (produce un zgomot specific) la anumite turatii la decelerare si poate sari de la punct la o frana de motor, daca e prea tensionata, iti incinge si uzeaza prematur rulmentii.


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
magaroiul
post 7 Mar 2008, 14:09
Post #42


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 27 February 08




foarte ciudat este ca am sunat la Renault nu mai zic care service autorizat si mi-au zis:"domnule daca rola are semn (sageata) clar o tensionezi doar in sensul sagetii indiferent ce zice manualul ptr ca piesa e din turnare,ai grija sa fi stransa destul de tare dar daca masina porneste si nu face zgomot (fasait) in mers nu e problema,dc e prea stransa nu ai de unde stii decat dc pui pe ea Diapaz (nu stiu dc asa ii zice exacat),deci mergi linistit ca daca cureaua era slabita nu mergea masina..."
nu mai stiu ce sa zic smile.gif sunt putin zapacit dar cred ca o las asa tensionata invers acelor de ceasornic adica exact cum arata sageata turnata de pe rola.
masina merge perfect nu suiera nu fluiera motorul toarce ca de obicei asa ca nu mai stiu...dc mai aveti pareri sunt intotdeauna f bine venite

numai bine,


--------------------
renault megane 2 2003/1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 8 Mar 2008, 22:07
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Pui doua degete pe ea si incerci sa o rasucesti. N-are voie sa se rasuceasca mai mult de 90grade.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
magaroiul
post 10 Mar 2008, 11:02
Post #44


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 27 February 08




salut Andu,

am verificat si cureaua se rasuceste doar 45 de grade ceea ce inseamna ca e ok nu? smile.gif

numai bine


--------------------
renault megane 2 2003/1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 10 Mar 2008, 13:06
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




la 45 grade eu zic ca e cam stransa...o uzura mai mare la pompa de apa si rola, dar poate se mai lasa...


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
magaroiul
post 10 Mar 2008, 14:48
Post #46


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 27 February 08




sincer prefer sa se uzeze piesele putin mai mult decat sa imi sara de la punct wink.gif iti multumesc oricum foarte mult pentru raspunsul tau;acum sunt linistit si inseamna ca desi nu am facut exact ca in carte cureau sta ok pe masina.

numai bine,


--------------------
renault megane 2 2003/1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adi_ar
post 10 Mar 2008, 15:12
Post #47


Membru autentic si conservator


Group: Moderatori
Posts: 4.437
Joined: 23 February 07
From: Arad




Ma "bag" si eu in discutie dar pe vremuri se verifica, la Dacie, intinderea curelei alternatorului cu dinamometru.
Acum se verifica cureaua de distributie cu 2 degete ?

Eu sper ca in service exista, totusi, alt procedeu de verificare ! huh.gif



--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 1.5 dCI 2005
iGO 9.6.29.357899
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
magaroiul
post 10 Mar 2008, 15:40
Post #48


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 27 February 08




stiu ca exista ceva numit "diapaz" sau cam asa ceva dar se gaseste foarte rar.
eu am schimbat cureau de unul singur si nu am avut asa ceva dar crec ca aceasta metoda de incercare "unghiul de rasucire" este inca valabila tinand cont de faptul ca mecanic nu este nimic foarte sofisticat.
poate nu este asa dar masina mea merge excelent acum nu scoate nici un sunet ciudat,porneste la "sfert" de cheie si am facut deja vreo 3-400 km pana acum dupa ce am schimbat cureaua.

numai bine,


--------------------
renault megane 2 2003/1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 10 Mar 2008, 16:34
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




QUOTE(adi_ar @ 10 Mar 2008, 15:12)
Ma "bag" si eu in discutie dar pe vremuri se verifica, la Dacie, intinderea curelei alternatorului cu dinamometru.
Acum se verifica cureaua de distributie cu 2 degete ?

Eu sper ca in service exista, totusi, alt procedeu de verificare !  huh.gif
*



Daca tu crezi ca aia din service stau sa iti verifice distributia cu tensiometrul...

Stati linistiti ca nu de-asta se rup curelele...


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 8 Aug 2008, 03:19
Post #50


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




am si eu o intrebare, pe unde ati bagat surubelnita ca sa blocati volanta ?


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Catalinmodena
post 7 Jun 2009, 16:02
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.547
Joined: 7 April 08
From: Aproape de Craiova




Si totusi,cum putem verifica daca cureaua este prea stransa?Ar trebui sa miroase ceva? Referitor la pinioanele de antrenare,la mine s-a slabit unul,iar la strangere nu stiu daca s-a strans la "cuplu" sau "cat cuprinde".Pot aparea repercursiuni?


--------------------
Renault megane sedan manager 1.4 16v 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renault_estate
post 7 Jun 2009, 18:30
Post #52


Membru autentic


Group: Members
Posts: 420
Joined: 27 October 08
From: Bucuresti




La mine cand a schimbat distributia nu a blocat volanta ca nu a avut pe unde, pentru ca nu are gaura in carcasa volantei, a desfacut pinionul de la arbore si in spatele lui este semnul de pus la punct, a facut o gaura cu un spiral in capacul volantei ca sa o poata bloca cand a strans pinionul de la arbore, a pus cureaua pe semne si a intins, intizatorul pana al pune pe masina, din cate am observat intinzatorul este cu autoreglaj, deci nu trebuie sa intinzi cureaua cat vrei ci cat permite intinzatorul care in timp se auoregleaza, acesta se stange la maxim.


--------------------
renault laguna 3 - B 966 crd 2010/2.0 dci automata
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Catalinmodena
post 7 Jun 2009, 19:00
Post #53


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.547
Joined: 7 April 08
From: Aproape de Craiova




Asa cum am precizat si in acest topic http://www.reno.ro/Revizie-de-60-000-km-pa...30-s450.html,la Postul #443,la mine a fost slabit si un pinion de transmisie s-au cum i-o spune,stiu ca sunt 2 si se afla undeva sus(pe ele se aseaza cureaua de distributie).Chestia e ca la strangerea acestuia nu a fost folosita cheia dinamometrica,si nici la strangerea distributiei.Sa imi fac griji,sa ma intorc peste ei si sa le cer sa stranga cum trebuie?
Pun o poza cu unul din pinioane,iar in cercul rosu se afla surubul ce a fost slabit.
Am mai citit pe aici de virbrochen,asta ce naiba mai e si ce rol are?Multumesc!

This post has been edited by Catalinmodena: 7 Jun 2009, 19:02

Attached thumbnail(s)
index.jpeg ( Size: 421.14k ) Number of downloads: 1626


--------------------
Renault megane sedan manager 1.4 16v 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renault_estate
post 8 Jun 2009, 08:27
Post #54


Membru autentic


Group: Members
Posts: 420
Joined: 27 October 08
From: Bucuresti




Vibrochen-arbore cotit, angreneaza pistoanele.
Cureaua de distributie angreneaza pinionul de la arbore(vibrochen), pinionul de la axa cu came, pinionul de la pompa de injectie si pinionul de la pompa de apa. Pe toate aceste pinioane vine cureaua de distributie intinsa cu rola intinzatoare. Referitor la forta de strangere a surubului la mine a fost stransa la forta maini si nu am avut probleme, dar la tine daca a fost slabit probabil ca a uitat sa-l stranga astfel nu cred ca se slabeste.

8 Jun 2009, 08:56:
Din fotografia pe care ai postat-o reiese ca acel surub slabit ar fi de la una din axele cu came, daca este asa nu inteleg de ce au umblat la ea cei care ti-au schimbat distributia.

This post has been edited by renault_estate: 8 Jun 2009, 08:56


--------------------
renault laguna 3 - B 966 crd 2010/2.0 dci automata
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Catalinmodena
post 8 Jun 2009, 14:51
Post #55


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.547
Joined: 7 April 08
From: Aproape de Craiova




Pai da,sunt 2 pnioane,la partea de sus a motorului,iar din ce spui tu unul este pinionul de la arbore iar celalalt de la axa cu came.Astea ma gandesc ca vin unul langa celalalt.La mine a fost slabit cel care se afla mai aproape de fata masinii,nu cel dinspre habitaclu.Au zis ca l-au slabit pentru a se aseza cureaua mai bine si a nu fii slabita intre aceste pinioane.Apoi s-a strans la forta mainii.Am vorbit acum cu mecanicul ce mi-a schimbat-o (fiind ingrijorat ce ce am citit in topicul cu distributia sarita)si a zis ca nu a fost folosita cheia dinamometrica deloc,insa sa nu-mi fac griji.Asta e,sper sa nu apara probleme!


--------------------
Renault megane sedan manager 1.4 16v 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
geoman
post 9 Jun 2009, 07:54
Post #56


George


Group: Members
Posts: 399
Joined: 28 October 07
From: Iasi




Pinioanele de sus sunt axele cu came. Vibrochenul(arborele cotit) are atasat pinionul mic de jos.


--------------------
renault megane sedan 2 1.5dci 80 cp, 1.9 dci E4 FAP 2004, 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driv8r
post 24 Mar 2012, 03:06
Post #57


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 5 January 08




Pinioanele sunt axul cu came si pompa de presiune


--------------------
renault megane 2007 2.2 1,5 dci expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tr_viorel
post 24 Mar 2012, 08:26
Post #58


Membru autentic


Group: Members
Posts: 558
Joined: 11 January 08
From: Craiova, Dolj




16 V are doua axe cu came.


--------------------
RENAULT Megane 2.1 dec. 2005-confort expression, 1,5dci, 101HP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
leviathanus
post 28 Jul 2014, 13:09
Post #59


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 14 May 10
From: Cluj-Napoca village




Buna. Ma poate oare cineva ajuta cu o informatie? La Meganul meu de 1.6 16v am schimbat pina acum distributia de doua ori fara nici o problema. A treia oara, acum circa doua luni dupa schimbarea distributiei, masina nu mai merge cum trebuie, in sensul ca la pornire creste turatia la 1200 rot/min, apoi vreo 15 secunde scade la 800 si merge intrerupt apoi isi revine la 1200 ( cum trebuie la rece). Mai grav e ca la plecare de pe loc, in treapta 1 si 2 "cade in nas" lucru pe care il face apoi si la cald dar cu intensitate mai mica. In plus, in mers trage mai slab si consuma cu 1,2 litri in plus la suta de kilometrii. Intrebare: Neavind nici o eroare pe testul CLIP, exista posibilitatea ca mecanicul care mi-a schimbat distributia sa nu o fi pus la semn? Adica pinionul de pe arborele cotit se desface la schimbarea distribuitei sau nu se desface? Ma gandesc ca s-ar putea ca in momentul strangerii sa fi alunecat (neavind pana de blocare) si distributia sa fie PUTIN decalata, ea fiind corectata de computer si distributia variabila, dar motorul nefiind in parametrii ? Nu vreau sa mai platesc inca 250 roni pentru demontare distribuite si verificare ( la alt mecanic, ca la ala care o lucrat la masina nu ma mai duc). Si nici nu vreau sa ma apuc de schimbat senzorii de pe motor ( Ax cu came, detonatie, amonte aer) tinand cont de faptul ca nu am nici o eroare pe CLIP. Multumesc.


--------------------
Renault Megane 4 - CJ 23 DPM Intens 1.3 TCe 140 CP 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
19vik
post 28 Jul 2014, 14:26
Post #60


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




Pinionul de pe arborele cotit se demonteaza, dar se blocheaza arborele cu un tampon special in timpul operatiei. Asta nu inseamna ca nu poate fi montata gresit distributia, sau poate strangerea incorecta a pinionului. Daca nu apare nici-o eroare pe tester, este mai degraba un defect mecanic (distributia putin decalata) decat un senzor.


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd August 2025 - 20:31
Dacia