nu pot schimba cureaua distributie
![]() ![]() ![]() |
nu pot schimba cureaua distributie
maxop09 |
![]()
Post
#31
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 87 Joined: 25 April 06 From: CONSTANTA ![]() |
|
||
--------------------
renault
laguna II
- CT-62-***
2006 2.0 T
|
|||
cipman |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
Ti-am raspuns prin PM.
|
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
cc_dorin |
![]()
Post
#33
|
Colectionar de minusuri Group: Members Posts: 77 Joined: 17 December 06 ![]() |
La motoarele astea au fost destule cazuri in care a sarit cureaua de la punct chiar si dupa ce a fost schimbata intr-un service autorizat din "reteaua Reno".
Daca-ti sare cureaua in timpul mersului ,o sa te coste mai ieftin sa schimbi tot motorul. Pistoanele bat in supape,supapele se indoaie in chiuloasa,pistoanele se fisureaza,axa cu came se stramba,sare pana de la pinionul axei cu came,mai poti recupera doar blocul motor , vibrochenul,turbo si injectia.Restul se schimba. Cine nu ma crede ,pot veni cu facturi. @megaroiul ai curaj This post has been edited by cc_dorin: 5 Mar 2008, 21:26 |
--------------------
Renault
megane 2
2003 hatch 15 dci
|
|
magaroiul |
![]()
Post
#34
|
Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 27 February 08 ![]() |
salut Dorin,
multumesc ptr incurajare ![]() acum fie vorba intre noi daca la service se poate intampla asta ce propui tu sa nu mai schimbam curelele si sa asteptam sa se rupa? ![]() nu am vrut sa fiu rautacios dar daca trebuie schimbata trebuie si atunci decat sa dau 3-4 mil la renault si sa faca acelasi lucru pe care il fac si eu si sa mi se mai si strice dupa aceea mi se pare lipsit de sens.stiu ca dau garantie pe lucrari dar garantia este de cele mai multe ori "subiect de scandal" ptr ca intotdeauna se vor gasi motive ptr care tot tu esti vinovat. Oricum iti multumesc iarasi ptr raspuns si iti respect parerea dar cureau mea o sa o schimb oricum ptr ca asa macar am sanse sca scap iar dc se rupe sigur se intampla ce ai spus tu ![]() numai bine |
--------------------
renault
megane 2
2003/1.5 dci
|
|
cc_dorin |
![]()
Post
#35
|
Colectionar de minusuri Group: Members Posts: 77 Joined: 17 December 06 ![]() |
sare de la punct.citeste aici.
poti sa o schimbi la service si sa primesti si garantie.Sper sa nu te vad pe la dezmembrari intreband de K9K . This post has been edited by cc_dorin: 6 Mar 2008, 22:24 |
--------------------
Renault
megane 2
2003 hatch 15 dci
|
|
magaroiul |
![]()
Post
#36
|
Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 27 February 08 ![]() |
salut dorin,
si eu sper sa nu ma vezi pe la dezmembrari dar da-mi voie sa iti spun ceva:schimbarea curelei in service vine cu garantie clar si pe lucrare si pe materiale dar iti spun ca exista f multe cazuri in care dc se strica ceva iti ridica garantia ptr neexploatare corespunzatoare si tot asa... oricum legat de schimbarea curelei eu am efectuat-o si isngura nedumerire a fost la sensul de tensionare al rolei intinzatoare in sensul acelor de ceasorni sau invers?!? tin sa specific ca eu am tensionat-o in sens invers acelor de ceasornic asa cum aratau pozele din manualul renault.apropo exista 2 tipuri de role una cu strangere in sensul acelor de ceas si alta invers ?ptr ca in manual exista 2 poze consecutive una indicand intr-un sens iar cealalata in celalalt (in manual 11-a 26 si 11a 27)? numai bine |
--------------------
renault
megane 2
2003/1.5 dci
|
|
19vik |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Nu ai procedat bine. Nu sunt doua tipuri de role, e aceeasi. La pagina 26: montezi cureaua, aduci indexul mobil al rolei intinzatoare in dreptul dintelui rotind imbusul de 6 in sens antiorar, strangi surubul rolei, montezi fulia de accesorii pe arborele cotit. Inca nu ai tensionat cureaua. Scoti calele (pige). La pagina 27, rotesti arborele cotit 2 ture in sens orar, aliniezi lent reperele, numeri sa fie 19 dinti pe curea intre reperele de pe roata axului cu came si cea a pompei de inalta presiune, verifici daca intra calele la locul lor (arbore cotit si ax came), apoi slabesti surubul rolei intinzatoare, tensionezi cureaua rotind imbusul in sens orar pana aduci indexul mobil (14) la mijlocul ferestrei de calaj (15) si strangi surubul rolei la cuplu.
|
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
magaroiul |
![]()
Post
#38
|
Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 27 February 08 ![]() |
multumesc f mult ptr raspuns
numai bine 7 Mar 2008, 12:21: ce se intampla dc o las asa ca am pornit moyorul si merge ok? This post has been edited by magaroiul: 7 Mar 2008, 12:21 |
--------------------
renault
megane 2
2003/1.5 dci
|
|
19vik |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Daca merge ok inseamna ca e la punct, dar mai bine repeti tensionarea curelei de la pag 27. Neaparat sa strangi fulia arborelui cotit la cuplu cu motorul rece.
This post has been edited by 19vik: 7 Mar 2008, 12:27 |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
magaroiul |
![]()
Post
#40
|
Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 27 February 08 ![]() |
deci tensionarea curelei chiar dc nu am facut-o ca acolo nu ma afecteaza dc motorul merge??
as vrea sa stiu ptr ca mi-e frica sa merg cu ea... numai bine, 7 Mar 2008, 13:16: este ceva care ma nedumereste complet:pe rola intinzatoare este desenata prin turnare o sageata care indica sensul de strangere.aceste sens este invers acelor de ceasornic,deci acea sageata arata gresit sau ea indica altceva decat sensul de tensionare?? PS:ama fost la service renault si am intrebat si baietii de acolo au spus ca ei mereu cand au de-a face cu role semnate cu sageata de sens tensioneaza doar in sensul indicat de sageata! ce parere avet? numai bine, This post has been edited by magaroiul: 7 Mar 2008, 13:16 |
--------------------
renault
megane 2
2003/1.5 dci
|
|
19vik |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Daca cureaua e insuficient tensionata, "flutura" (produce un zgomot specific) la anumite turatii la decelerare si poate sari de la punct la o frana de motor, daca e prea tensionata, iti incinge si uzeaza prematur rulmentii.
|
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
magaroiul |
![]()
Post
#42
|
Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 27 February 08 ![]() |
foarte ciudat este ca am sunat la Renault nu mai zic care service autorizat si mi-au zis:"domnule daca rola are semn (sageata) clar o tensionezi doar in sensul sagetii indiferent ce zice manualul ptr ca piesa e din turnare,ai grija sa fi stransa destul de tare dar daca masina porneste si nu face zgomot (fasait) in mers nu e problema,dc e prea stransa nu ai de unde stii decat dc pui pe ea Diapaz (nu stiu dc asa ii zice exacat),deci mergi linistit ca daca cureaua era slabita nu mergea masina..."
nu mai stiu ce sa zic ![]() masina merge perfect nu suiera nu fluiera motorul toarce ca de obicei asa ca nu mai stiu...dc mai aveti pareri sunt intotdeauna f bine venite numai bine, |
--------------------
renault
megane 2
2003/1.5 dci
|
|
andu911 |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
Pui doua degete pe ea si incerci sa o rasucesti. N-are voie sa se rasuceasca mai mult de 90grade.
|
--------------------
-
-
-
|
|
magaroiul |
![]()
Post
#44
|
Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 27 February 08 ![]() |
salut Andu,
am verificat si cureaua se rasuceste doar 45 de grade ceea ce inseamna ca e ok nu? ![]() numai bine |
--------------------
renault
megane 2
2003/1.5 dci
|
|
andu911 |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
la 45 grade eu zic ca e cam stransa...o uzura mai mare la pompa de apa si rola, dar poate se mai lasa...
|
--------------------
-
-
-
|
|
magaroiul |
![]()
Post
#46
|
Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 27 February 08 ![]() |
sincer prefer sa se uzeze piesele putin mai mult decat sa imi sara de la punct
![]() numai bine, |
--------------------
renault
megane 2
2003/1.5 dci
|
|
adi_ar |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic si conservator Group: Moderatori Posts: 4.437 Joined: 23 February 07 From: Arad ![]() |
Ma "bag" si eu in discutie dar pe vremuri se verifica, la Dacie, intinderea curelei alternatorului cu dinamometru.
Acum se verifica cureaua de distributie cu 2 degete ? Eu sper ca in service exista, totusi, alt procedeu de verificare ! ![]() |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
1.5 dCI 2005 iGO 9.6.29.357899
|
|
magaroiul |
![]()
Post
#48
|
Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 27 February 08 ![]() |
stiu ca exista ceva numit "diapaz" sau cam asa ceva dar se gaseste foarte rar.
eu am schimbat cureau de unul singur si nu am avut asa ceva dar crec ca aceasta metoda de incercare "unghiul de rasucire" este inca valabila tinand cont de faptul ca mecanic nu este nimic foarte sofisticat. poate nu este asa dar masina mea merge excelent acum nu scoate nici un sunet ciudat,porneste la "sfert" de cheie si am facut deja vreo 3-400 km pana acum dupa ce am schimbat cureaua. numai bine, |
--------------------
renault
megane 2
2003/1.5 dci
|
|
andu911 |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
QUOTE(adi_ar @ 10 Mar 2008, 15:12) Ma "bag" si eu in discutie dar pe vremuri se verifica, la Dacie, intinderea curelei alternatorului cu dinamometru. Acum se verifica cureaua de distributie cu 2 degete ? Eu sper ca in service exista, totusi, alt procedeu de verificare ! ![]() Daca tu crezi ca aia din service stau sa iti verifice distributia cu tensiometrul... Stati linistiti ca nu de-asta se rup curelele... |
--------------------
-
-
-
|
|
andu911 |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
am si eu o intrebare, pe unde ati bagat surubelnita ca sa blocati volanta ?
|
--------------------
-
-
-
|
|
Catalinmodena |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.547 Joined: 7 April 08 From: Aproape de Craiova ![]() |
Si totusi,cum putem verifica daca cureaua este prea stransa?Ar trebui sa miroase ceva? Referitor la pinioanele de antrenare,la mine s-a slabit unul,iar la strangere nu stiu daca s-a strans la "cuplu" sau "cat cuprinde".Pot aparea repercursiuni?
|
--------------------
Renault
megane sedan
manager 1.4 16v 2007
|
|
renault_estate |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 420 Joined: 27 October 08 From: Bucuresti ![]() |
La mine cand a schimbat distributia nu a blocat volanta ca nu a avut pe unde, pentru ca nu are gaura in carcasa volantei, a desfacut pinionul de la arbore si in spatele lui este semnul de pus la punct, a facut o gaura cu un spiral in capacul volantei ca sa o poata bloca cand a strans pinionul de la arbore, a pus cureaua pe semne si a intins, intizatorul pana al pune pe masina, din cate am observat intinzatorul este cu autoreglaj, deci nu trebuie sa intinzi cureaua cat vrei ci cat permite intinzatorul care in timp se auoregleaza, acesta se stange la maxim.
|
--------------------
renault
laguna 3
- B 966 crd
2010/2.0 dci automata
|
|
Catalinmodena |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.547 Joined: 7 April 08 From: Aproape de Craiova ![]() |
Asa cum am precizat si in acest topic http://www.reno.ro/Revizie-de-60-000-km-pa...30-s450.html,la Postul #443,la mine a fost slabit si un pinion de transmisie s-au cum i-o spune,stiu ca sunt 2 si se afla undeva sus(pe ele se aseaza cureaua de distributie).Chestia e ca la strangerea acestuia nu a fost folosita cheia dinamometrica,si nici la strangerea distributiei.Sa imi fac griji,sa ma intorc peste ei si sa le cer sa stranga cum trebuie?
Pun o poza cu unul din pinioane,iar in cercul rosu se afla surubul ce a fost slabit. Am mai citit pe aici de virbrochen,asta ce naiba mai e si ce rol are?Multumesc! This post has been edited by Catalinmodena: 7 Jun 2009, 19:02 Attached thumbnail(s) index.jpeg ( Size: 421.14k ) Number of downloads: 1626 |
--------------------
Renault
megane sedan
manager 1.4 16v 2007
|
|
renault_estate |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 420 Joined: 27 October 08 From: Bucuresti ![]() |
Vibrochen-arbore cotit, angreneaza pistoanele.
Cureaua de distributie angreneaza pinionul de la arbore(vibrochen), pinionul de la axa cu came, pinionul de la pompa de injectie si pinionul de la pompa de apa. Pe toate aceste pinioane vine cureaua de distributie intinsa cu rola intinzatoare. Referitor la forta de strangere a surubului la mine a fost stransa la forta maini si nu am avut probleme, dar la tine daca a fost slabit probabil ca a uitat sa-l stranga astfel nu cred ca se slabeste. 8 Jun 2009, 08:56: Din fotografia pe care ai postat-o reiese ca acel surub slabit ar fi de la una din axele cu came, daca este asa nu inteleg de ce au umblat la ea cei care ti-au schimbat distributia. This post has been edited by renault_estate: 8 Jun 2009, 08:56 |
--------------------
renault
laguna 3
- B 966 crd
2010/2.0 dci automata
|
|
Catalinmodena |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.547 Joined: 7 April 08 From: Aproape de Craiova ![]() |
Pai da,sunt 2 pnioane,la partea de sus a motorului,iar din ce spui tu unul este pinionul de la arbore iar celalalt de la axa cu came.Astea ma gandesc ca vin unul langa celalalt.La mine a fost slabit cel care se afla mai aproape de fata masinii,nu cel dinspre habitaclu.Au zis ca l-au slabit pentru a se aseza cureaua mai bine si a nu fii slabita intre aceste pinioane.Apoi s-a strans la forta mainii.Am vorbit acum cu mecanicul ce mi-a schimbat-o (fiind ingrijorat ce ce am citit in topicul cu distributia sarita)si a zis ca nu a fost folosita cheia dinamometrica deloc,insa sa nu-mi fac griji.Asta e,sper sa nu apara probleme!
|
--------------------
Renault
megane sedan
manager 1.4 16v 2007
|
|
geoman |
![]()
Post
#56
|
![]() George Group: Members Posts: 399 Joined: 28 October 07 From: Iasi ![]() |
Pinioanele de sus sunt axele cu came. Vibrochenul(arborele cotit) are atasat pinionul mic de jos.
|
--------------------
renault
megane sedan 2 1.5dci 80 cp, 1.9 dci E4 FAP
2004, 2006
|
|
driv8r |
![]()
Post
#57
|
Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 5 January 08 ![]() |
Pinioanele sunt axul cu came si pompa de presiune
|
--------------------
renault
megane
2007 2.2 1,5 dci expression
|
|
tr_viorel |
![]()
Post
#58
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 11 January 08 From: Craiova, Dolj ![]() |
16 V are doua axe cu came.
|
--------------------
RENAULT
Megane 2.1
dec. 2005-confort expression, 1,5dci, 101HP
|
|
leviathanus |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 14 May 10 From: Cluj-Napoca village ![]() |
Buna. Ma poate oare cineva ajuta cu o informatie? La Meganul meu de 1.6 16v am schimbat pina acum distributia de doua ori fara nici o problema. A treia oara, acum circa doua luni dupa schimbarea distributiei, masina nu mai merge cum trebuie, in sensul ca la pornire creste turatia la 1200 rot/min, apoi vreo 15 secunde scade la 800 si merge intrerupt apoi isi revine la 1200 ( cum trebuie la rece). Mai grav e ca la plecare de pe loc, in treapta 1 si 2 "cade in nas" lucru pe care il face apoi si la cald dar cu intensitate mai mica. In plus, in mers trage mai slab si consuma cu 1,2 litri in plus la suta de kilometrii. Intrebare: Neavind nici o eroare pe testul CLIP, exista posibilitatea ca mecanicul care mi-a schimbat distributia sa nu o fi pus la semn? Adica pinionul de pe arborele cotit se desface la schimbarea distribuitei sau nu se desface? Ma gandesc ca s-ar putea ca in momentul strangerii sa fi alunecat (neavind pana de blocare) si distributia sa fie PUTIN decalata, ea fiind corectata de computer si distributia variabila, dar motorul nefiind in parametrii ? Nu vreau sa mai platesc inca 250 roni pentru demontare distribuite si verificare ( la alt mecanic, ca la ala care o lucrat la masina nu ma mai duc). Si nici nu vreau sa ma apuc de schimbat senzorii de pe motor ( Ax cu came, detonatie, amonte aer) tinand cont de faptul ca nu am nici o eroare pe CLIP. Multumesc.
|
--------------------
Renault
Megane 4
- CJ 23 DPM
Intens 1.3 TCe 140 CP 2018
|
|
19vik |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Pinionul de pe arborele cotit se demonteaza, dar se blocheaza arborele cu un tampon special in timpul operatiei. Asta nu inseamna ca nu poate fi montata gresit distributia, sau poate strangerea incorecta a pinionului. Daca nu apare nici-o eroare pe tester, este mai degraba un defect mecanic (distributia putin decalata) decat un senzor.
|
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd August 2025 - 20:31 |