Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Discuri frana
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
szabika36
Da , au anunturi cu multe piese noi.
audiofilu'
Ciudat site, eu nu am gasit anuntul cu discurile la 150 lei. Nu ca iau de acolo...
uiop
salut
eu am o problema la volan! imi trepideaza cand franez! am fost la un service si mi s-a zis ca e din cauza discurilor pe fata! au 60000 km uzura e foarte mica, ptr ca eu folosesc foarte mult frana de mana!!! mi s-a zis ca din cauza ca s-au strans prea tare prezoanele de la jenti! acum 2 luni mi-am luat niste jenti de aluminiu! practic de cand le-am luat am problema asta! si sunt echilibrate! sincer nu stiu ce sa fac!
the_dodita
Schimba discurile, s-au ovalizat.
postasu
QUOTE(uiop @ 12 Nov 2014, 11:24)
au 60000 km uzura e foarte mica, ptr ca eu folosesc foarte mult frana de mana!!!
*



asta nu am inteles...ajuta-ma te rog... sa inteleg ca tu cand te apropi de un semafor tragi frana de mana in loc sa apesi pe pedala? sau cum vine "eu folosesc foarte mult frana de mana"?
incerci sa faci drift cu tractiune fata? smile.gif)
iDoctor
QUOTE(uiop @ 12 Nov 2014, 11:24)
au 60000 km uzura e foarte mica, ptr ca eu folosesc foarte mult frana de mana!!!
ce bicicleta ai ? biggrin.gif
Ali_G
Si mie imi trepideaza cand franez.Doar discurile din fata sunt de vina?
seba2010
Volanul poate, la fel de bine, sa trepideze din cauza ca difera presiunea din roti stanga/dreapta.

Eu am avut problema asta, cand am luat o groapa la drum lung, si apoi am observat cum una din rotile din fata era mai dezumflata, iar volanul imi tremura la franare.

Dupa e am refacut presiunea rotilor, nu am mai avut problema asta.
audiofilu'
Ovalizate.
przamfiri
fratilor lagunisti, a venit timpul sa schimb discurile spate batranii mele doamne dupa 260000 de km facuti, au inceput sa huruie rulmentii
problema este ca desi am citit de la inceput topicul tot nu mi-am dat seama care este uzura care trebuie sa o aiba discul de frana atat fata cat si spate la care trebuie sa fie schimbat si care este grosimea discurilor fata si spate de noi...va rog lamuriti-ma...aaa si daca nu sunt prea indraznet ce parere aveti de discurile spate ca producator fiind LRP
Multumesc si Doamne ajuta !
audiofilu'
PProducătorii au grosimi diferite pentru discuri. Afla ce marcă ai și vezi care e minimul, de regula 2-3mm. Dacă sunt consumate mai mult decât minimul recomandat mai bine le schimbi.
Alexul
Recomand: http://hosepart.ro/

Am fost eu la ei acum 1 saptamana cu discurile fata ovalizate destul de rau...dupa ce am pus o frana mai puternica pe autostrada la 170 km.h.
Costul pe pereche este de 120 lei. Discurile au iesit perfect. Am schimbat si placutele si franarea s a imbunatatit destul de mult.
byby
Nu are cum sa ajunga discurile la 2-3 mm.
Din ce stiu eu pentru discurile pline de spate grosimea minima e undeva la 9.5mm in conditiile in care de noi au intre 11mm. Daca scazi sub grosimea minima, eficienta la franare scade foarte mult deoarece masa de fonta inglobata in disc si responsabila cu disiparea caldurii este mult mai mica. Deasemeni exista riscul ca discul sa se supraincalzeasca, sa de "caleasca" pe suprafata de franare si in cel mai rau caz sa se fisureze sau sparge.
Recomand discuri noi de frana, chiar daca pretul lor e relativ ridicat, dar nu se schimba in fiecare an.
audiofilu'
Grosimea minima recomandata, de regula 2-3mm fata de maximul care e din fabricatie.
byby
Chiar si asa e mult, daca faci diferenta dintre 11 si 9,5 rezulta cam 1,5 mm per total (sau 0,75mm pe fiecare fata);
De obicei partea interioara se uzeaza mai tare, asa ca nu verificati"ochiometric" ci mai bine demontati roata si masurati fie cu un subler, sau dupa caz micrometru. Sunt elemente de siguranta, si cred ca fiecare pune un pret pe viata lui, asa ca nu va jucati cu discuri SH sau "lasa ca mai merg"; Fiecare producator recomanda schimbarea discurilor atunci cand se ajunge la nivelul minim acceptat de uzurta; stiu ei de ce....
vali1971ro
QUOTE(Alexul @ 14 Nov 2014, 11:23)
Recomand: http://hosepart.ro/

Am fost eu la ei acum 1 saptamana cu discurile fata ovalizate destul de rau...dupa ce am pus o frana mai puternica pe autostrada la 170 km.h.
Costul pe pereche este de 120 lei. Discurile au iesit perfect. Am schimbat si placutele si franarea s a imbunatatit destul de mult.
*



Ce rost are sa dai 120ron la rectificat cand pretul unui disc nou pleaca de la 75ron??? (si aici ma refer la masina pe care o ai la semnatura)
anecula_08
Discuri de frana perforate de 280, in cazul in care doreste cineva smile.gif Pacat ca nu am auzit de producator pana acum.

http://www.epiesa.ro/disc-frana-rotinger-r...tem-4349757.htm
cmnrazvan
Dupa lungi cercetari si 9 pagini citite, m-am decis sa mi cumpar pentru spate discuri ATE + placute ATE. Discurile vin cu rulment + senzor ABS. Cei care au facut schimbarea asta (pentru spate), ceva recomandari?
De asemenea voiam sa va intreb daca trebuie schimbat si lichidul de frana (nu a mai fost schimbat de peste 3-4 ani). Va intreb deoarece am citit pe undeva pe forum ca lichidul de frana nu se schimba ci doar se completeaza !? Lichidul de frana va fi tot ATE.
Astept pareri daca se poate. Multumesc
audiofilu'
Eu am ales discurile fara rulment si senzor (se recupereaza de pe discurile vechi).
Am mers pe considerentul ca sunt mai buni rulmentii de origine decat cei care vin pe discurile aftermarket si cum la mine nu era nimic in neregula...
Lichidul l-am schimbat la vreo 5 ani parca.
cmnrazvan
audiofilu, spune mi te rog, ai ate pe spate placute/discuri. cum se comporta, zgomot ceva?
Aco
Cum ai reusit sa scoti rulmentii din discurile vechi?
audiofilu'
Nimic, totul perfect. Nu cred ca am ATE ci Ferodo.
Nici pe fata nu-s probleme cu Ferodo. Sistemul de franare este ATE.

Rulmentii au fost scosi la un service, cu presa, nu am facut nimic personal, masina a suferit si de un proces de improspatare a bucselor puntii spate, acolo a fost chinul pamantului.
cmnrazvan
Eu am schimbat bucsile pe spate acum 9000km si deja pocnesc, am luat niste no-nameuri de bucsi...pacat de manopera.
iuli23
a cumparat cineva aceste discuri ? vad ca vin cu senzor ABS iar la banii astia mi se pare mai mult decat convenabil..

Disc frana spate cu senzor ABS
alupsa74
Salut
Tocmai am schimbat si eu discurile spate si placutele fata - spate.
Am cumparat de pe autopieseonline24.ro ( fara reclama ) care fac livrarea direct din Berlin.
Ce am cautat eu, BREMBO, cu inel ABS si rulment integrat nu am gasit pe site-urile din tara la acest pret 252.98 lei/buc.Un dezvantaj ar fii faptul ca nu poti plati decit prin card bancar.....in rest seriosi , in pachet a fost ce am comandat iar pachetul a ajuns in 4 zile.
adriansi
@alupsa74 sunt mai scumpe decat pe siteurile autohtone
MariusRZR
A scos cineva rulmentii de pe discurile din fata fara presa? Se scot greu ?
Dar pe spate?
pishky
a pus careva disc de frana pe fata de ø324?
etrierul stie, intrebarea e daca mai incap jante pe 16, si daca mai trebuie schimbat si altceva decat discul.
Vine standard pe espace 4 cu 2.0 dci de 127 kw.
Tre sa schimb si eu discurile candva, si daca tot le schimb...
mars
Pai etrierul nu ramane in aceeasi pozitie? Daca merg acum jantele de 16, vor merge si dupa aia.
pishky
teoretic, da.
Practic - mi-a zis ca mai trebe schimbat ceva pe acolo.
Mai vroiam o alta parere, eventual de la cineva care a facut habgreidu`.
Aco
Daca etrierul "cuprinde" disc mai mare, e posibil sa trebuiasca schimbat suportul de etrier. Altfel n-are cum fizic sa incapa discul acolo.
MariusRZR
Se pot schimba si discurile pe spate fara a schimba rulmentii? Am inteles ca pe fata merge, se scot cu presa. Dar pe spate?

Fara presa se scot greu?
audiofilu'
Ce intelegi prin "fara presa"? Vrei sa pui ciocanul sau cum?
La mine s-au schimbat folosind o presa, au iesit usor atat rulmentii cat si inelele ABS (normal ca fara presa). Pe fata nu am schimbat rulmentii ci doar discurile.
MariusRZR
Da, ma gandeam daca ies usor ciocanindui nitel. Asta pe fata.

Pe spate, citeam cateva pagini mai in urma, ca discurile se schimba cu tot cu inel si rulment. Ies mai greu? sau de ce. Nu a fost prea explicit postul.

audiofilu'
Pe fata nu stiu, nu am schimbat decat discurile.
Pe spate am scos inelul ABS cu o surubelnita lata (iese usor) apoi cu o presa am scos rulmentul. Am inlocuit doar discurile spate si am pastrat rulmentii originali impreuna cu inelele ABS. Nici o sansa cu ciocanul.
MariusRZR
Deci mai bine cu presa. Decat sa le distrug cu ciocanul. Sunt si destul de scumpe

Mersi
BannedHost
Eu nu am avut presa si am folosit flexul ... am taiat discul pana aproape de rulment apoi cu un ciocan am spart partile exterioare ale discului si cu o dalta am fortat taietura sa pot scoate rulmentul...
edi oase
"alupsa74
Am cumparat de pe autopieseonline24.ro ( fara reclama ) care fac livrarea direct din Berlin.
Ce am cautat eu, BREMBO, cu inel ABS si rulment integrat nu am gasit pe site-urile din tara la acest pret 252.98 lei/buc.Un dezvantaj ar fii faptul ca nu poti plati decit prin card bancar.....in rest seriosi , in pachet a fost ce am comandat iar pachetul a ajuns in 4 zile."

Foarte seriosi intr-adevar, cu exceptia unui mic detaliu: daca nu s-ar intampla sa trimita altceva decat platesti. Un pret bomba pe site la discuri ATE fata: 95lei/buc. Cu ceva suspiciuni fac comanda. Ma informeaza pe mail ca au ambalat si trimis discuri ATE, primesc discuri Vaico in colet.
Ca a venit vorba, are cineva informatii despre discurile Vaico? Sa le montez sau sa li le trimit inapoi?
myx
Returneaza-le si vezi sa recuperezi banii integral - comisioane bancare!

Am comandat si eu de pe mr-auto discuri si placute ATE pentru fata, si m-am trezit ca aveau de gand sa-mi trimita ATE+ TRW (facturate la acelasi pret, pe site la ei erau cu vreo 20+ lei mai putin) Noroc ca am urmarit des stadiul comenzii. Am cerut anulare comanda, si am pierdut doar comisioanele bancare.
Problema cu magazinele din afara, este ca in destul de multe cazuri iti trimit la acelasi pret un produs mai ieftin (cica din greseala, sau nu-l mai pot lua de la furnizor.) De fapt de aici isi scot pretul mai mic. O parte din profitul lor este si din inselarea clientilor.
Profita de faptul ca multi nu fac diferenta intre firme, sau nu se complica sa returneze produsele.

Apropo de ATE + ATE (discuri si placute). Deocamdata sunt multumit, nu vibreaza la viteza; franarea este la fel ca la cele originale (produse tot de ATE).
iuli23
Trebuie sa mi schimb discurile pe spate si am gasit ceva destul de ieftin fata de alti producatori. avand in vedere ca e pe spate nu o sa merg pe ceva consacrat. Am gasit asta Disc ITN cu rulment si senzor abs si asta ABE rulent + inel abs A pus cineva ?
audiofilu'
Am pus eu ABE la un Suzuki 4x4 si dupa doua balti s-au ovalizat in conditiile in care alea originale (16 ani) nu aveau problema asta. Material prost.
iuli23
deci celelalte probabil cand trag frana de mana se stramba cu totu..
audiofilu'
Nici Ferodo nu mai e ce-a fost, nici nu mai stii ce sa iei...
Aco
Placute de frana ferodo mi s-au rupt mie la o franare acum o saptamana, erau pe masina de 3 luni. Presupun ca si la discuri au dat chix mai nou.
MariusRZR
M-am tot uitat si tot nu m-am lamurit.
Pentru Laguna mea, 1.9 dci 107 CP, imi dau discuri fata si de 280 si de 300 mm.
Problema e, pe care le iau? E diferenta asa mare la franare? A testat cineva ambele?

Inteleg ca de 300 sunt teoretic mai bune, dar placuta oricum are aceasi dimensiune.Carca pe aceasi suprafata de disc. Gresesc?

LE : Vad ca la janta de 16 recomanda disc de 280. Iar la 17 de 300. Eu am de 16
audiofilu'
Eu de 308mm si jante de 16".
MariusRZR
Da, am vazut ca merg, nu lovesc cu etrierii in janta sau ceva.
Sunt curios mai mult de care sa-mi iau. 280 sau 300? Chestia e ca nu vreau sa dau prea mult.
Sa iau Brembo de 280? Sau altceva de 300?

Tu ai 2.0T. La motorul tau Autokarma nici nu da discuri de 280. E in functie de putere.
audiofilu'
Problema principala nu e dimensiunea ci... calitatea.
Nu te gandi ca Brembo e aceeasi calitate pe care o vezi la masinile de sute de cai putere...
Eu as lua (sa stau linistit) cele mai scumpe discuri in gama de bun simt (nici de 100 dar nici de 1000 lei bucata).
iuli23
eu vara trecuta pe fata am mers pe ate cu placute trw si se comporta foarte bine.
BannedHost
Eu am 20.000 km cu ferodo si discuri si placute ... Discurile nu au inca buza sunt ca noi, inafara faptului ca ruginesc, altele vin vopsite si tine vopseaua cat de cat. Eu le-am vospit cu un spray negru rezistent la temperatura si acum nu mai ruginesc ...., iar placutele sunt cam la 60% din viata ...

Drept urmare se inteleg de minune, iar placutele sunt mai moi...

AM uitat sa precizez ca le folosesc 80% in oras ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.