Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Amortizoare Clio bicorp/symbol
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
myhay1208
Trebuie sa vad. Poate in weekend imi fac cateva ore sa o ridic din nou sa mai schimb una alta si iti zic cum se misca.
alexgeogabriel
@Petreiulian sau altii, dupa ce ati schimbat flansele dar fara a schimba si amortizoarele, ati sesizat vreo imbunatatire? Adica mi se pare logic ca acea flansa tine amortizorul sa nu joace.
petreaiulian
La mine sigur da, la ultimul schimb kyb de 6 luni erau varza, acum sta foarte bine pe trasa masina, zero zgomote la trecerea peste denivelari, manevrabilitate ridicata.
myhay1208
Am reusit sa gasesc arcul original... dupa cautari si cautari l-am identificat.
Codul pentru el este: 8200193024
Lungimea este ~375mm (masurat cu ruleta)
Marcajul pare a fi gri roz / violet.
Diametrul spirei ~145mm. Subler nu am (inca) sa-i masor diametrul dar cred ca fac rost.
Important e ca acum stiu exact ce sa caut.

Multumesc pentru ajutor !
vallixx
As vrea sa schimb si eu suspensiile. S-au cam "inmuiat", ultima dată când am urcat-o pe elevator an văzut niște mici scurgeri pe la amortizoare, iar când bag 5 oameni în mașină se cam lasă de spate.

Treaba ca e daca tot bag banii as lua kit, amortizor+arc, si as oune ceva mai performant, sa îmbunătățesc un pic ținuta de drum, insa fara sa cobor masina. Sau daca o cobor, sa fie cat mai putin posibil.

Evident nu racing, reglabile, figuri, bășini...nu ma duc la curse, nu o sa stau pe sub masina sa fac reglaje......ceva "plug and play", ori kit, ori separate, doar sa fie ceva peste cele din fabrică.

Recomandări, ceva? Ulei sau gaz....firme care produc ceva compatibil (dar nu chinezisme ordinare, din principiu nu pun porcarii pe mașină).
z_fdd bacau
vallix, nu recomand Kayaba, din experienta proprie... am schimbat eu amortizoarele pe fata cu KYB acum nici 2 ani si cred ca va trebui sa le schimb din nou. Nu au curs, dar nu isi mai fac treaba. Am inteles ca mai nou nu se mai fac in Japonia, ca modelele mai vechi, ci prin Turcia... Mecanicul imi recomanda Sachs, a spus ca a schimbat la alte masini si sunt mult mai ok
RazvanF
Eu am mers pe Monroe și față și spate . Nu mai țin minte producătorul arcurilor dar cele de pe fața sunt cumpărate după seria vin iar cele de pe spate am mers la risc in sensul că cele originale aveau spira de diametre diferite, în partea de jos a spirei era mai subțire și spre mijloc mai gros iar în partea de sus era la fel că în partea de jos. Așa că am cumpărat ceva arcuri cu spira de diametru egal de sus până jos și mai groasa decât cele originale tocmai pentru că am vrut mai multa rigiditate pe spate, ajuta daca este sa cuplez remorca.
z_fdd bacau
Razvan, cand le-ai pus? Cum se comporta? Gaz / ulei? Sunt de alea made in turkey sau unde? Eu de asta am fugit de ele si am dat peste KYB made in turkey smile.gif)
RazvanF
Sincer nu stiu unde sunt fabricate, au fost cumparate din Germania. Le am montate de ceva vreme si se comporta ca in prima zi de la montaj, bine ca masina nu are parte de drumuri cu gropi.
Chestia cu arcurile mai tari pe spate ofera o stabilitate mult mai buna in viraje, cel putin asta am simtit fata de cele vechi.
Arcurile sunt de la kyb si amortizoarele sunt cu gaz, acum am intrat pe site si am vazut istoricul comenzii.
Amortizoarele de pe fata se numesc monroe reflex iar cele de pe spate monroe original, gas technology.
mubongo
Salutare colegi! Ca sa nu mai deschid alt topic, daca tot se vorbeste de amortizoare... A schimbat cineva amortizorul de la capota? Cel de origine e aproape cat doua amortioare de la suspensie, si parca nu as da atatia bani pe el... Stiti cumva ce alt amortizor s-ar potrivii? Prefer nou, nu de la dezmembrari. Masina e Clio 4, 0.9 Tce.
Relu11
Posteaza si tu la Clio 4, aici nu are cine sa iti raspunda ...
alexgeogabriel
Multumim pentru ghiduri!
alexgeogabriel
Am schimbat azi amortizoarele fata si kitul de flanse care in urma cu 2 ani aveau 50%, din ianuarie ma simteam nesigur pe sosea la viteza mai mare, stiam ca-s ele de vina.
Ce sa zic, nu am mai facut testul pe rampa pentru procentaj, insa dupa demontaj, am tras/impins de cele vechi, erau moarte, nu se msicau deloc. Probabil la un test amplu, scoateam un procentaj de 20-30% datorita arcurilor si flanselor. La cosul de gunoi cu ele.
Ca si efect, acum flansele stau lipite de caroserie.
mircea_aq
Cea mai buna cheltuiala, o pereche noua de amortizoare.
Efectul se simte imediat, chiar si la 50kmh.
alexgeogabriel
Amortizoare, flanse, bielete, capete bara, distributie si transmisie,.
Si-a revenit masinuta, o simt cum trebuie, are.comportamentul obisnuit, la denivelari nu mai sar, simteam motorul cum sarea.
De vreo 3-4 luni nu mai era ce trebuie, verificarea cu balansul manual nu e tocmai potrivit, acum cand aveam amortizoarele moarte, inca se balansa de 2-3 ori dar parca oscila miscarea.
Curios ca pe codul original imi aduce amortizoare potrivite pentru 1.4 16v, 1.6 16v, 1.5, exact ce aveam.pr masina. Probabil producatorul a echipat toate masinile cu acelasi amortizor pentru ca e mai rigid. Asa ca atentie, cel original are oala acea mai proeminenta, adica Monroe 1272 si nicidecum 1173 care are cupa mai mica. De altfel, fiind cupa mai mare, poti adauga si acel cauciuc pt oala amortizorului.

<span class='edit'>7 Jun 2019, 22:03:</span>
Stati ca am ramas cumva cu semne de intrebare, amortizorul cand e inca bun, trebuie sa tragi/impingi cu forta dar totusi sa revina la pozitia initiala nu?
Daca ramane pe loc, inseamna ca e blocat, nu?
mircea_aq
Teoretic, dar ambele metode sunt empirice.

La testul de amortizoare pe stand, care ar trebui sa fie stiintific, cat de duse ar fi amortizoarele, oricum te mai salveaza arcul si iesi macar la 40-50%.

Concluzia mea e ca nu exista o metoda clara care sa iti spuna cand e cazul sa schimbi amortizoarele. Ele se degradeaza usor in timp, iar eu ma obisnuiam usor usor cu comportamentul in continua schimbare al masinii.

Ramane recomandarea producatorului, schimb la 60-80 000km.
alexgeogabriel
Da, ei zic ca trebuie verificate la 30k si schimbate la 60k, eu nu prea am dat in gropi cu ea dar am mai facut pe ici-colo drumuri forestiere dar cu grija.
anti77
Eu am schimbat amortizoarele fata originale Maysan Mando cand aveam peste 130000 km, deoarece am observat ulei pe una din ele. La demontare am gasit si cauza: protectia de praf era rupta. Inca ar fi functionat amortizoarele. Masina folosita si pe drum denivelat.

Am pus amortizoare KYB fabricate in Spania tot pe ulei, masina parea un pic mai stabila. Un efect mult mai sesizabil a fost schimbarea flaselor bara stabilizatoare (doua piese de 5 lei), care erau mancate dupa 9 ani, si sarea de pe drumuri.

Acum vine intrebarea: dupa schimbarea amortizoarelor trebuie refacuta geometria rotilor?
wolfin
daca nu a umblat la bieleta/cap bara nu se reface geometria. ...dar ....cand ai facut ultima geometria? cu ocazia asta preventiv avand in vedere ca nu e o avere ..eu unu as face aceasta operatiune.
pedrodiaconu
Salutare, are cineva "din greșeală" o lungime între amortizoare sus la motor, pentru a verifica uzura suportilor de cauciuc/flanse din oala aripă ?

5 Apr 2020, 11:45:
Întreb deoarece cauciucurile față sunt tocite la exterior, mașină cu 60.000 km, iar cauciucuri schimbate în urmă cu cca.10.000 km.
O geometrie a fost efectuată la cca.45.000 km. după schimbarea capetelor de bară/directie.
Fan Megane
Nu e neaparat din amortizoare, unghiul de cadere iti spune adevarul, cum prezinta diagrama de la directie, ce valori ai, poate ai rotile inchise trebuie verificat bine .
z_fdd bacau
cred ca trebuie refacuta geometria, nu cred ca e posibil sa masori uzura flanselor tinand cont de inaltime (poate o flansa a fost stransa mai tare sau poate s-a uzat prematur), greu de crezut ca ambele flanse au cedat ,,uniform'' ca sa-ti uzeze ambele anvelope de pe fata... cel mai probabil unghiul a fost facut defectuos
RazvanF
S-au pivotii au cedat ...este destul ca unul sa cedeze si iti da geometria peste cap.
alexgeogabriel
Daca ai ansamblul de amortizor dus, ai unghiyl de cadere praf, eu am schimbat bieletele si cadeau ciudar, tocind exteriorul si la plecari mai innforta auzesi scartsitul de roti de credeau ca daci cine stie ce manevra. Dupa reglaj, a fost ok dar ylterior era unghiul de cadere, refacuta iar geometria, dupa schimb bielete su ansamblu amortizor. In general, cand ai directia praf, bielete intregi sau doar capetele de bara, foarteaza unghiul de convergenta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.