Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: zgomote la directie
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
Pages: 1, 2, 3
Dan73
Sper sa nu fiu admonestat pentru topicul nou. A mai fost ceva asemanator in trecut dar a ramas in coada de peste in sensul ca Flexy, initiatorul acelui topic, nu a mai revenit sa spuna ce a avut pana la urma masina lui la directie si daca s-a rezolvat si cum. Deci eu nu m-am lamurit daca e o problema ce trebuie musai remediata sau pot sa stau linistit, asa ca:
-Atunci cand virez pe loc se aud niste zgomote pe care nu prea pot sa le descriu...o corcitura intre trosnituri si scartiieli. Nu se aud intotdeauna si nu foarte tare, doar cand virez pe loc sau mai degraba atunci cand ma deplasez cu viteza foarte mica cand tin masina din ambreiaj in parcare si in acelasi timp virez cu putere, si nici in aceste cazuri mereu...doar uneori. Sunetele dispar cum dau drumul un pic mai mult la ambreiaj si masina ia viteza. Nu simt vibratii in podea sau in volan sau roti asa cum a mai fost descris acest fenomen paranormal. Un alt aspect ar fi ca pe un drum pavat cu pietre de rau (de ex) simt in volan un pic denivelarile.
Deci ce sa fie? Rulmentii de la flanse sau bucsele alea de teflon, ori altceva?
Intentionez sa inscriu masina curand si legat de asta as vrea, pe langa schimbul de ulei si poate distributia (functie de buget) sa dau atentie si acestei probleme, daca se va dovedi o problema, ceea ce eu nu sper, intr-un cuvant as vrea sa ma asigur ca nu ma trezesc dupa aia cu probleme mai grave derivate din asta.
Multumesc anticipat.

19 Aug 2007, 16:49:
Nu zice nimeni nimic? Sunteti toti la munte?
Plec si eu maine dimineata in Retezat si putin in Sureanu, asa ca pana saptamana viitoare poate primesc ceva raspunsuri. Sper sa ma mai tina picioarele, nu am mai fost cam de multicel la urcus din greu.
tiberiu.anghel
Din ceea ce ai descris, cred ca ai ceva probleme cu vreo bucsa din mecanismul de directie, care este pe moarte.
$$ilvviu
Ridica masina pe cric si vezi jocul rotilor.
Daca se misca doar in plan orizontal ai joc la directie.
Daca se misca si in plan vertical e joc la pivoti.
Dan73
Mai pot lungi agonia la bucsa aia sau e musai sa fie schimbata?
@silviu: am sa fac asa cum ai spus, dar nu ar trebui ambele roti sa fie suspendate, ca sa vad daca exista joc in plan orizontal? Nu stiu, zic si eu.
$$ilvviu
Nu.
Faci pt fiecare roata in parte.
tiberiu.anghel
Nu ar trebui ambele roti suspendate, puntea fata fiind independenta. Nu stiu daca ar mai putea fi prelungita viata bucsei. In cazul in care intr-adevar este vorba de o bucsa, cel mai probabil asta este, du-te la un mecanic.
matrix67b
Nu o sa vezi niciodata jocul din pivot cu roata suspendata si tragand cu mana de roata.Cu toate astea am vazut multi mecanici procedand asa....
$$ilvviu
Pt ca si jocurile sunt mari si mici.. smile.gif
matrix67b
Cand o sa-l vezi in felul ala deja esti un pericol ....
boozywoozy
corect matrix!!Nu va jucati cu directia si verificatul la cric.Iti trebuie neaparat masina suspendata de puntea fata ca sa poti simti si cele mai fine jocuri.Cu cricul faceam verificari in liceu unde mi-a demonstrat un inginer care e "pericolul".Dar lumea e libera si poate face ce vrea cu masina.
Personal am niste troncanituri in viraj stanga mult si imediat luat groapa.Tras de roata,verificat bucsi si...nimic.Rulmentul e intreg,nu am joc la el,chiar l-am mai gresat...Schimbat bieleta de sustinere motor si zgomotul s-a mai rarit.Nu pot sa-mi dau seama ce poate fi...joc in cutie nu am,dar am jante pe 17`
laguna_2_interceptor
- daca e din caseta (si din ce mi-ai descris tu de acolo tind sa cred ca e) ''mere si asa'' chiar daca suna a cliseu clasic al mecanicilor autohtoni... ori schimbi caseta proces ce te va ustura profund pe plan financiar ori gasesti un mecanic priceput care sa desfaca caseta si sa iti inlocuiasca bucsele cu unele facute la strung deoarece nu vei gasi kit de reparatie nicaieri ori lasi asa si singurul inconvenient este zgomotul suparator...
dominy
daca aduci caseta la mine se rezolva 100%
laguna_2_interceptor
- cat ajunge toata distractia? am si eu o caseta la un RX4... viu cu masina?
andu911
Am intrebat si in alt topic, dar n-am primit niciun raspuns concret.
De schimbat, stiu multi sa schimbe bucsa de teflon, problema e ce faci cu simeringurile. Ca daca le punem tot pe-alea vechi la loc, dupa demontare, ne alegem cu o varza de caseta care are toate sansele sa scape lichid.
laguna_2_interceptor
- se gasesc de cumparat fara probleme... in Iasi am gasit la o firma specializata in semeringuri si rulmenti... te duci cu cel vechi si cauta dupa inscriptionari sau dupa dimensiunea lui...
dominy
nu vii cu masina vii cu caseta direct ! cu semeringurile va descurcati cu bucsa din teflon va rezolv eu ! se ia una bucata caseta se demonteaza se scoate busca respectiva se face alta bucsa din teflon care sa aiba dimansiunile casetei (si caseta are putina uzura)se elimina jocurile si sarut mana biggrin.gif
laguna_2_interceptor
- pai zi cam cat costa ca nu cred ca te multumesti cu ''sarut mana'' smile.gif)

- zi si cam cat dureaza treaba... sa stiu cat imobilizez masina...
boozywoozy
vi-l recomand cu cea mai mare incredere pe dominy.Chiar stie ce face!
dominy
e o mare problema cu casetele servo ...
sunt capsate si nu stiu daca merg reconditionate sad.gif trebuie sa am caseta in mana sa vad ce e cu ea dar nu garantez ca o pot face sad.gif casetele pe servo sunt mai dificile trebuie vazut
Dan73
Noaptea trecuta m-am intors dupa o saptamana de munte asa ca pot sa va salut pe toti si sa va multumesc pentru raspunsuri. Inteleg ca nu ar fi asa o problema grava care nu mai sufera amanare, oricum o sa ii dau atentie dar un pic mai tarziu.
@dominy: la momentul respectiv te caut pe pm.
andu911
Va mai intreb o data: sunteti siguri ca e caseta de vina ?
Caseta de pe laguna e cu cremaliera, iar casetele cu cremaliera nu prea bat in curbe ci in linie dreapta. Daca era caseta cu melc atunci era plauzibila varianta cu zgomotul in curbe.

Am verificat-o si nu are pic de joc. In afara de asta, nu suna a zgomot de caseta. Zgomotul se aude in coloana. Ceea ce si cred ca e problema. Numai ca tind sa cred ca e o problema de fabricatie, deoarece coloana in sine nu are nici ea vreun pic de joc.
Daca ar fi joc in caseta, s-ar simti urat in volan.

Astept si eu sa vina cineva sa spuna concret ca a schimbat vreo bucsa de teflon din caseta si de atunci nu s-a mai auzit nimic.
matrix67b
dan73205 ,cred ca zgomotul descris de tine provine de la rulmentii flanselor. Pune pe cineva sa rotesca volanul stanga-dreapta cu masina pe loc si asculta de afara. Sa asezi masina pe o suprafata mai putin abraziva ca sa nu fortezi directia si sa nu uzezi cauciucurile neuniform. Masina trebuie lasata pe greutatea ei.
hakkinen
Dupa simptome pare plauzibila explicatia cu flansele.E usor de verificat pt ca se aude zgomotul la amortizoare.Incearca sa asculti acolo la viraj amplu pe loc,macar elimini o posibilitate...
Dan73
Nu face mereu asa. Uite acum vin de jos si am tot incercat dar nu se mai aude (parcarea e betonata). In garaj la ai mei unde nu am apucat sa torn sapa de beton, acolo se auzea, deci pe pamant. Altfel, la drum nu am ce ii reprosa, se intareste la viteza asa cum e normal, e usoara si precisa.
andu911
Pentru cei care simt denivelarile in volan, insotie de zgomote, in special la trecerea peste liniile de tramvai sau piatra cubica.

Cand am schimbat un cap de bara pe partea dreapta, am observat un mic joc al cremalierei. Am mai strans eu surubul de la tachetul impingator, dar n-am avut parte de mare schimbare. Zic... ce-ar fi sa schimb si caseta. De la a zice pana la a face, n-a mai fost mult.

Asa ca am schimbat-o. Niste schimbari s-au simtit... Volanul nu mai "tresare" la cea mai mica groapa si au disparut si o parte din zgomote. Se simte ca directia e noua.

Dar pocniturile de la trecerile peste liniile de tramvai au ramas. In momentul ala mi s-a pus pata pe ea si m-am apucat de treaba. Toata fata e noua, iar ea face figuri. icon_mrgreen.gif

Pe loc, cu motorul oprit, am luat usor stanga-dreapta de volan. Se simtea un joc, foarte foarte mic. Cand le-am aratat unor prieteni ca am un joc in volan, nu si-au dat seama pe moment. Deci atentie, ca jocul este aproape insesizabil.
Trebuia sa depistez sursa jocului. Am luat un cleste de-ala american (grip, autoblocant, care se regleaza si se strange, ramanand fixat) si am prins partea de jos o coloanei de directie, pe unde iese din masina, pe la pedale.
Cu o mana tineam de volan, cu una de cleste. Jocul inca era. Deci nu era din cuplajele cardanice.

Initial am vrut sa demontez coloana, de-aia am si cerut intr-un alt post daca are cineva vreo schema a coloanei.
Pana la urma, m-am apucat s-o demontez fara schema sau ceva care sa-mi dea vreo idee.
N-am mai ajuns la demontarea completa, ca am observat de unde era jocul.

In poza se vede o surubelnita, pe care o bagam pe post de pana. Cu ea scoasa, avea joc volanul, cu ea bagata, nu se simtea nimic.
Evident nu puteam sa las surubelnita acolo icon_mrgreen.gif , am cautat o saiba de grosimea care-mi trebuia si am fortat-o sa intre acolo, ca o solutie provizorie pana voi avea timpul si cheful necesare sa demontez intreaga coloana si sa vad ce si cum. Atentie ca in momentul in care se introduce pana acolo, pentru a prelua jocul, nu va mai functiona reglarea volanului pe adancime. Reglarea pe inaltime functioneaza fara probleme.

Am trecut la teste, am cautat cele mai imputite intersectii cu linii de tramvai din Bucuresti, gen Iancului, Dristor... Sincer, masina e tanc, nu se simte si nu se aude nimic... Nu e masina pe care o aveam.

andu911
Revin cu o completare. Cloncanitul care se aude in viraje, peste denivelari, la viteza mica este datorat coloanei de directie. Caseta nu are nicio treaba.
cri123
Si cred ca e boala generala pentru L2, indiferent de versiune. Si eu il aud la trecerile in viteza mica peste liniile de tramvai, mai ales daca rotile sunt putin virate. Si mi se pare ca zgomotul vine clar de undeva din zona volanului, nu de la suspensie.

Astept sa gaseasca cineva o solutie care sa pastreze functionala reglarea pe adancime a volanului smile.gif

Si ca veni vorba: acelasi zgomot se aude si la L3, cel putin la cea cu care m-am dat eu de la dealer.
ghertzoi
topic similar este pe la megane (dezbatut aprins smile.gif )....asa ca personal devin din ce in ce mai convins ca nu e boala/defect, e pur si simplu constructiv (mai ales ca apare si la Laguna). Si eu tind sa afirm ca l-am remarcat de pe la 7-8000 doar...dar pana atunci conduceam ca o baba masina si in plus...era fascinatia de masina noua (NU AUZEAM NIMIC smile.gif )

De ce nu ia renault masuri? Eu banuiesc ca nu are sens cat timp pe piata principala de desfacere (central / vest europeana) calitatea drumurilor e net superioara si nu dai in orasele mari din 20 in 20 de metrii in cate o groapa (pt Cluj garantez biggrin.gif) . Asadar simptome inexistente.

Asa ca ramane "user"-ului iscusit si perseverent de renault sa gaseasca o solutie.

andu911, eu am constatat ca zgomotul care il aud la meganul meu ( pe viraje insa trebuie sa recunosc ca se aude rar si numai cand exagerez cu viteza + gropi serioase) il pot reproduce in felul urmator: trag maneta pt reglarea volanului, si ridic cu viteza de volan in sus pana da in limita superioara, si iata zgomotul. Banuiesc ca e cam din aceleasi surse cu ce ai gasit tu. Oare cu ceva manson de cauciuc (ceva de genul) nu s-ar atenua? recunosc ca inca nu ma enerveaza asa de tare incat sa imi desfac pe acolo sa ma uit, desi daca o sa am timp o sa arunc o privire
andu911
cri123: ca sa pastrezi functionalitatea volanului pe adancime, sigur trebuie demontata coloana de pe masina si vazut unde are joc si reparata daca se poate, sau o coloana noua, care sigur e la fel de proasta.

ghertzoi: la tine e mai complicat, e o coloana cu motor electric

Am pus o schema ca sa se inteleaga mai usor care e problema. Cand treci cu rotile prin anumite denivelari, acestea tind sa-si schimbe directia brusc. O data cu miscarea rotilor, se misca si volanul. Iar daca partea din coloana are joc, atunci din cauza cuplajelor care au un anumit unghi de inclinare, se misca si axul volanului din coloana datorita jocului care ii permite miscarea.
Din cauza asta, cand ridici volanul, unghiul se apropie de 180 si chiar daca are joc coloana, nu mai exista nicio forta care sa miste axul din locasul lui.
andrew98
am aceeasi problema descrisa mai sus - zgomot la denivelari. multumiri andu911 pt sfaturi. o sa incerc sa demontaez coloana si sa caut jocul
andu911

Am revenit cu noutati in legatura cu coloana de directie.
Am desfacut-o si in ciuda faptului ca nu se vede mai nimic, unul dintre rulmenti are un joc mic care cauzeaza o parte din zgomote.
Alt joc apare la prinderea din spate a coloanei de directie. Acolo nu s-au mai folosit suruburi ca in fata ci doar se prinde coloana prin 2 urechi. Alt motiv pentru cloncanit. Acele urechi au venit cu un fel de burete din fabrica, care cu timpul s-a distrus... eu am folosit 2 bucati de cauciuc.

Pentru cine vrea s-o demonteze, e suficient sa desfaca doar partea din masina, nu si cea dinspre caseta... Acestea formeaza un fel de telescop sub forma de cruce, care mie mi-a dat impresia ca ar avea joc.

Pana la urma doar am bagat acele table care sa mentina in tensiune coloana si sa nu se mai auda niciun zgomot., plus cele doua bucati de cauciuc din spate.

O sa revin cu pozele si mai multe explicatii, dar momentan nu sunt in Bucuresti si am un net jalnic prin telefon.
ciprian1982
Salutare baieti,
Inainte de Paste mi-am luat o laguna 2, 1.9 dci din 2001 din Germania, masina a venit cu arcuri sport(albastre) si au inceput sa-mi bata telescoapele pe spate, intrebarea mea este daca schimb doar telescoapele fara arcuri...cat or tina si astea, ar trebui sa schimb si arcurile...?


Multumesc de raspuns!
$$ilvviu
Tu cred ca te plictisesti. Ai postat peste tot?
andu911
Sa nu uitati sa scoateti borna + de la baterie inainte sa va apucati de treaba.
uiop
andu am si eu o intrebare.
in volan nu este vreun airbag?
andu911
Ba da, ala se scoate usor, bagi o surubelnita subtire prin spatele volanului. E o gaurica pe care o bagi si tii apasat si tragi de airbag.
ghita1984
felicitari domnu ANDU pt poze...si explicatii!
jon_nxt
Salut tuturor,

Subscriu si eu la o parte a problemelor descrise aici. Am luat de curand o groapa mai urata, in plin mijloc al Bucurestiului... De atunci (in afara de "tacanitul de la volan" care e de cand e masina) am un troncanit pe partea dreapta fata, ABS si Service aprinse in bord cu galben si o droaie de "vorbe dulci" legate de sex cand vine vorba de edilii celui mai mare sat fara caini al Romaniei. Am echilibrat rotile, roluit jantele (sunt pe 17", asa a venit masina) si troncanitul tot insista. Am schimbat bucsele alea de la capetele de bara si bieletele anti-ruliu... ba chiar si rulmentul care e responsabil si de ABS... tot degeaba. Mentionez ca acel troncanit se aude uneori cand iau virajul pe loc spre stanga - de ex la plecarea din parcare, cand rulez cu viteza redusa. La drum intins (chiar si peste 160 km/h) nu se simte nimic sau in viraje, atat timp cat sub masina e asfalt bun. In schimb, pe pavaj sau strazi cu piatra de râu (adica din alea rotunde, nu ca piatra cubica) e nenorocire... din metru in metru se aude de parca sta sa se rupa ceva. In volan insa nu se simte totusi absolut nimic, nici un joc sau vibratii - numai undeva spre roata dreapta fata se aude acel troncanit-trosnit ciudat care ma scoate din minti. Nu am joc in volan. Cel putin nu sesizabil la testul "pe loc" cu miscat usor cu doua degete, cum l-a descris andu911.
La indrumarea unui amic bun, care se ocupa de piese auto - reseller, am mers la un service "mai de cartier" - zic "mai de cartier" pentru ca de fapt ei fac service logan si renaul si vw si mai multe... insa nu sunt un garaj dupa blocurile gri, ci colaboreaza cu o firma de taxi din Bucuresti - le fac service-ul. Omul era pe bune cu seful de service de acolo, mi-a zis ca nu sunt chiar antitalent... lucreaza si ieftin... si am zis ca totusi... merita.
Legat de ABS/Service, initial mecanicul a zis ca ar fi senzorul. Pus nou. Nimic. Dupa aia - ca e de la rulmentul ala din capul planetarei. Pus nou. Nimic. Deja imi cam facusem o idee despre priceperea lor... Schimbat bielete antiruliu, capete de bara... bucse... degeaba. Parca s-a mai estompat insa tot nu a disparut. Si fiindca trebuia sa plec in concediu si ma saturasem dupa 3 zile cu masina prin service fara solutie... am intrebat daca pot sa mai merg cu ea asa, pentru ca pana la urma un mecanic a zis ca ar fi de la caseta de directie. Una noua... 2600 RON!!! Una SH... la jumatate de pret, insa cica nu se merita sa pui SH - sfatul mecanicului. Insa zicea tot el, problema nu e f grava, se mai poate merge asa fara sa fie pericol. Intr-adevar, am facut vreo 2000 km de atunci fara sa simt vreo inrautatire. Insa trebuie candva foarte curand sa iau taurul de coarne. Si as vrea sa stiu de unde sa-l iau. De caseta de directie... sau de coloana?
Daca printre voi e cineva mai priceput la mecanica si mai experimentat... as vrea sa isi dea cu parerea. Nu numai in scris. Am de gand sa vin (cu seminte si icetea) la intalnirea de la Polivalenta... sa vedem cum imi fac loc in program. Si daca am sa reusesc sa ajung, am sa rog pe careva din voi sa o asculte cu urechea.
Legat de chestia cu ABS-ul... am sa postez la sectiunea respectiva mai multe, ca e de povestit si aici. Inca nu e rezolvata.
Acum legat de masina... sa nu va asteptati la ceva super tunat. De cand e in posesia mea, nu am facut absolut nimic care sa afecteze "look-ul" masinii. Nu ca nu as vrea... dar stau f rau cu timpul liber. Oricum, imi iubesc masina, desi e sh si nu e chiar ultimul racnet. Si chiar imi doresc sa o fac sa mearga ceas si sa arate super, desi sunt cam pe langa la mecanica. Dar pot sa invat... Oricum, astept cu nerabdare sa intalnesc membrii care vin la Polivalenta. Si mai stam acolo de vorba, ca deja am scris asa de mult... ca mi-e teama sa nu floodez forumul smile.gif

Bafta!
$$ilvviu
Mai raman de verificat pivotul, bieletele antiruliu si bucsele de pe bara antiruliu.
jon_nxt
Poate am omis, din cauza ca am scris un intreg foileton acolo... smile.gif
Pe dreapta am schimbat tot ce se putea schimba. Inclusiv pivot, bucse, bara antiruliu + bucsele aferente. A! Si am verificat si acea bucse + rulmentul de sarcina din capatul amortizorului dreapta-fata... Nici acolo se pare ca nu e joc (bine, a trebui sa cred pe cuvant pe mecanici care au bagat mana pe dedesubtul aripii pana sus la capatul amortizorului... si unul a facut balans pe aripa cu greutatea proprie iar celalalt era cu mana bagata pana la umar sub aripa, masina la sol - ciudat mod de a verifica - dar presupun ca si ei se saturasera sa caute defectul iar eu nu mai aveam nervi sa mai rezist acolo). In schimb, telescopul amortizorului mi s-a parut cam uscat si un pic ruginit. Poate a ramas fara lichid... hm.. acum ca stau si ma gandesc realizez ca parca suspensia nu mai e cum era... pe piatra cubica intra intr-un fel de rezonanta si masina incepe sa topaie si sa se desprinda de sol... Multzam de raspunsul rapid.

Later edit: Am incercat sa postez povestea cu ABS-ul la topicul deja creat... insa se pare ca e locked. Nu mai pot adauga noi reply-uri la el. Este vorba de acest topic:
http://reno.ro/probleme-ABS-ESP-t67769.html
matrix67b
Dupa groapa pe care spui ca ai luat-o eu as fi suspectat in primul rand telescopul. Defapt asta ar mai ramane...
Daca te hotarasti sa le schimbi, eu iti recomand calduros Kayaba . Eu asa ceva am pus pe masina si sunt foarte multumit. Asta-i defapt si echiparea originala (APA-KAYABA )
jon_nxt
Scuze de offtopic, deja vorbim de amortizoare... Am sa le verific si pe-astea. Multumesc de sfat. Ar fi util sa mai imi spui si de unde le-ai luat tu si cu cat... (eu bântui mai mult prin Bucuresti) asa ca te rog PM sau email. 10x.
matrix67b
Eu le-am schimbat pe cele din spate , le-am luat de la un magazin din orasul meu si m-au costat 270Ron/buc. In Bucuresti ar trebui sa le gasesti mai ieftin .Ai mei tot de pe aci le iau (Meteor, Autonet...)
andu911
QUOTE(jon_nxt @ 2 Sep 2008, 09:57)
Scuze de offtopic, deja vorbim de amortizoare... Am sa le verific si pe-astea.  Multumesc de sfat. Ar fi util sa mai imi spui si de unde le-ai luat tu si cu cat... (eu bântui mai mult prin Bucuresti) asa ca te rog PM sau email. 10x.
*



Daca e intr=o zi poate treci pe la mine sa fac si eu o tura cu ea, sper sa-mi dau seama ce are...
jon_nxt
Merci de oferta, cum sa nu, se face. Vin si cu o cerere "cu dop"?
Sau poate ne vedem la Polivalenta vinerea asta (5 Sept 2008)? Ti-as da si un PM dar nu pot inca pe acest forum... (oare de ce si cu cine tre' sa vorbesc?)
andu911
am acelasi yahoo id ca pe forum
LagunaD
Pana la urma cum s-a rezolvat problema ?
De cateva saptamani am si eu aceiasi problema cu dan73205.
La viteze mici, la curbe, se aude un mic rontait metalic si chiar se simte un pic si un tremurat in volan.
Am facut si testul de a trage pe loc volanul total stanga si total dreapta si se aude un mic scartait.
Dan73
Nu cred ca trebuie sa te alarmezi, eu auzeam un scartait cand viram pe loc dar era dupa o perioada cand masina a stat pe loc mai mult timp...nu stiu...oricum intre timp, multumita drumurilor de la noi, m-am procopsit si cu zgomotul din coloana de directie spre care s-a indreptat discutia de ma sus. Feedback-ul mai mare in volan poate fi cauzat de bieletele de directie dar tremuratul volanului la viteze mici si cand virezi poate sa fie cu totul altceva. Ia verifica nivelul de lichid de servo.
LagunaD
Am fost astazi la service si am aflat ca problema este pivotul dreapta (la 45.000Km). Distractia la service Renault 240 RON (180 pivot, restul manopera).
Asta dupa ce in ianuarie am schimbat capul de bara dreapta (la 38.000km).
jon_nxt
Eu inca nu am rezolvat-o cu troncanitul. Momentan nu mai am timp (si nici chef) ca am inceput "lucrarile de toamna" in agricultura. Asa e cand esti de la tara si ai o vie... niste porumb... etc.

Apropo de scartaitul pe loc si la viteza mica... am o doamna director la firma unde lucrez care are o Laguna 2 Ph 2 Privilege din 2003 sau 2004 - foarte putin alergata... doar acasa - la munca si inapoi... are doar 26000 de km deci va dati seama. Iar doamna se poarta cu manusi cu masina, are grija de ea - o duce la service-uri ca la carte ca nu conteaza banii - ii deconteaza pe firma... deci e un boboc de masina. Zilele trecute o aud cand parca: un scartait infiorator de parca era fier pe fier... luase de volan aproape maxim si aproape pe loc. Mi s-a ridicat parul in cap. A auzit si ea si s-a dat jos. Ca cica ii mai intrase o sirma mai demult pe sub roata si cam la fel a facut... insa de data asta cica mergea de vreo doua zile asa si parca facea din ce in ce mai rau.
A dus-o in service. S-a rezolvat (incredibil) doar cu putin vaselina. Ramasese fara pe la bucsi si cand lua de volan (numai stanga-fata facea asa) scartaia materialul ala de te lua groaza. A costat 400.000 lei vechi toata distractia (probabil urcat pe rampa si manopera de 5 minute).
E posibil ca scartaitul oricat ar fi de infiorator sa nu fie totusi ceva f grav. Verifica cumva inainte sa iti pui cenusa in cap.

Bafta!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.