Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ce tip de benzina sa folosesc
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Pages: 1, 2, 3
tanaru
Initial am folosit benzina de la Pretrom (95) dupa aceea am trecut 99+ (s-a simtit o mica diferenta). De curand am incercat OMV 100 care pare mai buna. Problema ma este urmatoarea: la motorul pe care-l am pot sa pun orice tip de benzina, nu conteaza cifra octanica? Pot avea probleme daca folosesc OMV 100?

Pe capacul de la rezervor am ceva lipit pe care scrie 95 si 98 (in interiorul a doua cercuri verzi). Nu stiu ce reprezinta, poate ma ajuta cineva care se pricepe.

Multumesc
Laurentziu83
Din propria experienta, cea mai buna benzina e cea platita de altul.

Revenind: poti sa pui orice fel de benzina, numai sa fie fara plumb, de la 91 la 100. Si sa fie de la o statie calumea, nu la vreun peco tip Gigi SRL din cine stie ce sat.
Daca vrei economie si o arzi prin oras, bagi 95, daca mergi pe afara si vrei raspuns bun la turatii inalte bagi 98-100. Efix-ul e o benzina pentru turatii scazute, de exemplu.
C a t a l i n
Cred că mai bine te-ar preocupa CALITATEA benzinei pe care o folosești (din păcate în RO e o mare problemă asta), decât cifra octanică (e suficientă 95).

Diferența între 95 98 100 nu se simte decât în cazul unor motoare performante, făcute pentru un anumit tip de combustibil..RESTUL E SUBIECTIVISM

Îmi permit să atașez un link: http://www.daciaclub.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=59215&hl=

QUOTE(Laurentziu83 @ 24 Mar 2007, 15:25)
Efix-ul e o benzina pentru turatii scazute, de exemplu.
*


Poți argumenta cu ceva veridic spusele tale?
tanaru
O diferenta exista si nu cred ca e subiectivism. In afara de OMV 100 alta benzina mai buna nu stiu, cel putin la noi.

Ma intereseaza daca cifra octanica mare poate cauza probleme la motor. Din cate stiu eu am EURO 3 si cand am cumparat-o mi-au spus sa pun benzina fara plumb. Nu inteleg ce inseamna 95 si 98-ul de pe capacul de la benzina? Sa fie cifra octanica, de la 95 la 98?
C a t a l i n
QUOTE(tanaru @ 24 Mar 2007, 15:43)
O diferenta exista si nu cred ca e subiectivism.
*



Citește linkul și apoi poate îți mai schimbi părerea...
Diferența poate apărea din calitatea benzinei, din cât de multă apă bagă românașii în ea...nu din cifra octanică, dupa cum a reieșit din acel test avizat spun eu... cool.gif

Restul e PLACEBO. smile.gif
tanaru
L-am citit, dar la partea a doua, cu 95-98 de pe capacul de la rezervor tot nu stiu ce inseamna.

Tu zici ca daca pun 95 sau 100 nu e nici o diferenta de performanta. Din cate am inteles la cea cu 100 arderile sunt mai puternice. Sunt si efecte secundare?
C a t a l i n
Probabil semnificația este CO recomandată de Renault, adică 95 sau 98...Asta ar trebui să scrie și în cartea mașinii cred...
CO mai mare înseamnă o compresie mai mare inainte să apară detonațiile, dar compresia e relativ constantă în motorul tău, deci...

Pentru mai multe informații există gugăl, nu? biggrin.gif
CGB
95 si 98 de pe rezervor reprezinta cifra octanica recomnadata de producator (renault) ptr tipul respectiv de motor. la motorul tau de 1.2 este suficient 95 si o data la cateva plinuri poti sa mai bagi si ceva cu CO mai mare (asa ptr diversificare) ptr ca de simtit nu cred ca se simte nici o diferenta. cel putin io la symbolu pa benzina n-am vazut nici o diferenta intre 95 si 98. doar sa ai grija sa bagi de la statii cunoscute. sa nu bagi de la statii no name ca s-ar putea sa te arzi.
io de ex bag numa de la rompetrol de 2 ani (ptr dci) si din noiembrie ptr benzinar si n-am avut deocamdata probleme.
tanaru
Sunt atent de unde pun si OMV 100 nu poti sa pui decat de la OMV sau mai nou PETROMV.

Deci ar fi bine sa renunt la OMV 100 si sa trec pe OMV 95?
C a t a l i n
Da...Astfel vei face economie de bani sau mai mulți kilometrii...
tanaru
Pe langa pretul mai ridicat ar mai fi si alte dezavantaje (de ordin tehnic). Ti-am zis ca nu ma pricep la motoare. Daca pun 100 este posibil ca perioada de viata a motorului sa fie mai mica decat daca as pune 95?
C a t a l i n
Nu cred..
șoferistul
Care sunt dezavantajele de ordin tehnic dacă se folosește benzină cu rezistență la detonație mai mare, nu cu putere calorică mai mare sau cu viteza de ardere mai mare? La turații mari este de preferat o benzină cu cifra octanică mai mare.
Laurentziu83
QUOTE(Catalin Marinarul @ 24 Mar 2007, 15:35)
Poți argumenta cu ceva veridic spusele tale?
*


Cu date tehnice nu ma pricep, argumentez cu feeling-ul pe care l-am avut diferite cifre octanice, mult mai usor urca in ture o masina alimentata cu benzina cu CO mai mare.

Cand toata lumea lauda Efix-ul, un prieten cu Espero 1.8 a alimentat odata cu asa ceva si a renuntat. Nu-i placea cum merge masina. Pana aici e subiectivism. De aici incolo adaug un consum al sau pe Buc-Cta: peste 11% cu masina in stare buna, dar cu viteze de 185 pe GPS cool.gif Deci...

QUOTE(tanaru @ 24 Mar 2007, 16:39)
Sunt atent de unde pun si OMV 100 nu poti sa pui decat de la OMV sau mai nou PETROMV.

Deci ar fi bine sa renunt la OMV 100 si sa trec pe OMV 95?
*


Daca renunti la OMV 100, in conditiile in care esti multumit de ea (inclusiv de pret), vei avea o mare dezamagire cand vei trece pe OMV 95, exact aceeasi pe care o vei avea cand treci de la o masina de 150 CP la una de 90 CP.
Daca insa te intereseaza economia mai mult decat forja, atunci vei fi multumit.
Benzinele cu CO mare sunt pentru turatii mari.

Dezavantajele de ordin tehnic nu prea sunt, atata timp cat motorul suporta de la CO 91-95 in sus. Pentru cei ce isi cumpara masini la care dealerul ii pune sa semneze ca vor alimenta numai cu 98, s-ar putea sa fie ceva probleme, dar nu e cazul la noi.
Kr3atorU
Si daca pe capac nu e precizata CO, ci daor precizat ca benzina fara plumb??? mai conteaza CO? ma refer la starea motorului.
Am testat si CO95 si CO 98, si am sesizat diferentele.
Mie mi s-a recomandat MOL, dar am facut teste si la Petrom si OMV si Rompetrol, si nu am sesizat diferente intre CO 95 de la benzinariile mentionate mai sus (poate nu a bagat nici unu apa in benzina biggrin.gif )
lucianm
Eu pun Carrera 95 de la OMV si merge foarte bine. Motor 1.4 8V.
al3
intre petrom 95 si efix n-am simtit nici o diferenta. motor 1.4 8 V.
Batrânul
Parafrazand pe unul de pe forumul Dacia, care la o intrebare similara a raspuns ca el utilizeaza numai benzina Logan, as recomanda si eu:
- benzina Clio pentru cei cu Clio bicorp;
- benzina Symbol pentru cei cu Renault Symbol.
sobolanu'
sunt tare curios daca ar alimenta altcineva masina (eliminand astfel suspiciunea de a fi subiectiv) si nu ti-ar comunica tipul de benzina si nici macar faptul ca ai trecut pe altfel de combustibil - ce reactie ai avea? Sau mai bine zis ai avea vreuna?
augustinel64
Eu la masina din semnatura am alimentat numai cu Petrom 95 cea mai ieftina si pot sa spun ca sunt foarte multumit.
hellcat
QUOTE(sobolanu' @ 7 Jun 2007, 12:02)
sunt tare curios daca ar alimenta altcineva masina (eliminand astfel suspiciunea de a fi subiectiv) si nu ti-ar comunica tipul de benzina si nici macar faptul ca ai trecut pe altfel de combustibil - ce reactie ai avea? Sau mai bine zis ai avea vreuna?
*


O afirmatie mai mult decat de bun simt si pe cat se poate de adevarata.
Pe de alta parte sunt pe-aici persoane care au anumite feeling-uri...
ryry
BENZINA SUPER 100 - OMV este o benzina care nu contine plumb, produsa in conformitate cu norma EURO 5, BENZINA FARA PLUMB se utilizeaza la autovehiculele dotate cu catalizator si motoare cu injectie construite dupa norma EURO 3 - OMV ohmy.gif . Si majoritatea avem euro 4, deci care este mai indicata de la OMV ? 100 sau fara plumb ? wink.gif
sorin_
Nici-o benzina de pe piata romaneasca nu mai are plumb (de fapt tetra etil de plumb) De fapt acest TEP a fost banat in toata Europa si numai in Asia se mai foloseste parca. Si Petrom, si OMV, si Rompetrol si Lukoil au benzine de 99-100. Sincer....aceste benzine sunt de fite. Eu cred ca motorul (de la orice masina) merge cel mai bine (randament maxim) cu ce tip de benzina a fost proiectat.
CipiO
N-as zice ca-i chiar de fite. OMV 100 chiar se simte la reprizele inalte, iar dieselul potent de la OMV, mai ales pe dizelarele slabe (not turbo shi mai batranele) face minuni wink.gif Pe langa asta, din cate stiu, ECU e suficient de "inteligent" incat sa-i dea motorului de treaba in fonctzie de cifra octanica pe care o "simte".

ATENTIE: tz sh k sunt interzise de regulament
ryry
@CipiO si ce parere ai , omv 100 este bun pentru euro 4 - benzina sau poate strica ceva , de exemplu ECU de care ai pomenit , catalizatorul ... nush sau altceva ?
Duyu
Poti alimenta linistit cu OMV 100. Nu ti se strica nimic! tongue.gif Nu conteaza daca motorul este EURO 3, sau EURO 4. Bafta! wink.gif
ryry
Tot eu va deranjez blush.gif
De cand am luat masina am pus numai de la MOL, gndindu-ma ca este este cel mai bun raport pret/calitate.
M-am gandit ca nu pot tot timpul sa alimentez numai de acolo si va intreb ce mi-ati recomanda dintre rompetrol, omv si petrom ( astea zic eu sunt mai serioase )
La un plin as castiga 50.000 RON ( 1000 RON X 50 L ) biggrin.gif daca as renunta la MOL. Ma gandeam ca nu are cu ce sa-i dauneze asa mult, poate sa fie chiar mai buna benzina de la altii decat la MOL. victorie.gif
Eu puneam 95 la 35.000 ron si la restu benzinarilor e aproximativ 34.000 ron, de aici si castigul de mai sus
Multumesc anticipat imbratisare.gif
diesel_power
Asa scumpa a ajuns benzina, 35.000 ron/ litru ? Mai imi cumpar odata masina la fiecare litru de benzina alimentat tongue.gif

Vreau si eu sa castig 50.000 ron la fiecare plin.. ce trebuie sa fac ? smile.gif)
Laurentziu83
Pe mine ma doare-n k*r, mi-am pus GPL, de-acum voi mai alimenta cu benzina doar de 20 ron la o luna-doua, sa am pentru porniri.
Nu am cum sa-ti recomand o anumita benzina, calitatea difera de la o benzinarie la alta, sfatul meu este sa incerci pe la mai multe firme, sa eviti statiile gen Gigi SRL, care, dupa ce ca dau benzina la fel de scump, pot sa ti-o dea si indoita cu apa.
Din experienta proprie, fereste-te de Rompetrol, au avut benzina buna doar in toamna, Efix-ul, dar si-au dat seama ca nu se incadreaza in "calitatea" firmei, asa ca au adus-o la standarde.
sorin_
Fara a lua apararea Rompetrol, chiar sunt curios de unde ai ajuns la concluzia ca Efix-ul nu mai este la fel....

Intre noi fie vorba, toate companiile au benzine cu standard de vara si standard de iarna (se schimba RVP-ul (Reid Vapour Pressure) sau Tensiunea de vapori, pe romaneste)...si e normal sa fie asa.

Fara a face reclama, sincer, eu de cand mi-am luat symboala numai de la rompetrol alimentez si este ok.

ryry
Azi am facut un studiu de piata pe jos deci am avut consum 0 biggrin.gif

AGIP fara plumb : 3.43 lei / PETROM Carrera 95 : 3.39 lei / ROMPETROL Efix 95 : 3.430 lei / LUKOIL Euroluk 3.34 lei

Cei 5 lei i-as economisi daca m-as lua dupa spusele lui sorin de pe alt topic :
("...benzina de 98 sau de 100...am mai scris....e de fite (din vanzarea unei rafinarii....doar pana in 10% din total benzina este de 98-100)....acum fiecare face cum il tine buzunarul... " ) si as baga 95 de la alte benzinarii . Dupa cum se vede sus fata de MOL ( 3.5 lei ) as economisi aproximativ 5 lei la un plin de 50 L.

Din pacate OMV nu am gasit in drum ca sa-l includ in studiu, urmeaza...
Daca 95 de la OMV este pana in 3.4 lei m-as inclina catre OMV in majoritatea aprovizionarilor. cool.gif Mersi de raspunsuri rolleyes.gif
Laurentziu83
QUOTE(sorin_ @ 11 Aug 2007, 18:35)
Fara a lua apararea Rompetrol, chiar sunt curios de unde ai ajuns la concluzia ca Efix-ul nu mai este la fel....
*



Pana toamna trecuta alimentam cu Mol 95, apoi am trecut la Efix la sfaturile unor prieteni. S-a simtit, dupa 2-3 plinuri deja masina tragea mai frumos, etc. In timp, a mai scazut din performanta, nu ma mai lipea de scaun la demaraje, etc. In aprilie, am alimentat iar de la Mol, fiind in criza de timp si grabindu-ma sa plec la Iasi. Pot sa zic ca redevenise avion masina, vazand ca ma lipeste de scaun, i-am dat in disperare, am facut cei 235 de km in 2 ore si jumatate. Am pus iar de la Rompetrol si performante nema. Asa ca m-am intors la Mol.
Rompetrolul avea benzina proasta de ani de zile, de cand alimentam Matizul la ei, de fapt alimentam doar o singura data, nu-mi mai trebuia masina lenesa, ma intorceam iar la Lukoil sau Mol, cu Rompetrolul de multe ori nu trecea de 135-140, cu benzina de la Mol ma duceam in 150-160.

Crede-ma ca nu sunt genul sa mearga subturat, sa afume bujiile, deoarece stiu ce inseamna bujii afumate cand vrei toata puterea motorului.
danny100
Alimentez cu benzina fara plumb CO 98. Desi pe capacul rezervorului si in cartea tehnica specifica si despre alimentarea cu benzina fara plumb CO 95 , cei de la reprezentanta au mentionat numai de 98 blink.gif si parca au spus ceva si de pierderea garantiei in caz de alimentare cu benzina normala.
Laurentziu83
Cat timp nu ai semnat nimic ca te obligi sa alimentezi cu benzina de 98 si in manual scrie ca poti alimenta si cu 95, nu ai cum sa pierzi garantia din atata lucru. Motorul tau e multisupapa, atata tot, nu e turbo sau cine stie ce avion.
Oricum, la ce posirci de benzine se vand la noi, nu stiu cata benzina de 98 gasesti sa aiba acest CO.
Duyu
radmasa.gif N-ai cum sa pierzi garantia daca alimentezi cu benzina de 95. Odata ce pe capacul rezervorului scrie ca poti alimenta si cu acest tip de benzina, n-are nimeni ce sa-ti zica...

Probabil se refereau ca ei te sfatuiesc sa alimetezi cu benzina de 98, pentru ca de fapt toate tipurile de benzina au cifra octanica mai scazuta decat cea prevazuta. (uneori, nu este neaparat! tongue.gif ) Bafta! wink.gif sofer5.gif

L.E.: Laurentziu, mi-ai luat-o inainte! tongue.gif
ryry
In aceste conditii ( "traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul " ) - Laurentziu83 -> "Oricum, la ce posirci de benzine se vand la noi, nu stiu cata benzina de 98 gasesti sa aiba acest CO. " ma indrept catre carrera 95 - OMV -> 3,41 lei care pare a fi nediluata macar. wink.gif

P.S : Uitati ce am observat : Carrera 95 de la PETROM : 3.39 LEI iar la OMV acelasi tip de benzina , cum am zis mai sus, 3,41 lei . Teoretic e aceasi benzina nu, dar totusi difera pretul. Probabil ca la PETROM e 5 % apa. biggrin.gif
CGB
pe discovery am vazut de curand la emisiunea fifht-gear un test. s-au luat 3 masini parca (modele cu motoare puterice). un impreza wrx, un golf gti si inca ceva. nu mai stiu exact, poate a mai vazut careva emisiunea.
ideea e ca se testau 3 tipuri de benzina folosind cele 3 masini.
se punea un tip de benzina in masina apoi se ducea la dynotest si se vedeau performantele. ideea e ca nu se simtea diferenta. la cel mai tare tip de benzina iesea cuplul cu 2 unitati mai mare. atat. in rest aceleasi valori se obtineau cu toate tipurile de benzina.
asa ca, daca aia cu masinile alea ( sute de cai putere) n-au obtinut diferente intre diferite tipuri de benzina, cum sa simtim noi cu un prapad de symbol de 1.4?
Laurentziu83
La noi diferenta dintre 95 si 98 cred ca e de la faptul ca e mai putin diluata de catre benzinari cea din urma, sa simti ca merge mai bine masina.
UXE
eu cred ca difera doar preturile smile.gif
ryry
cristib ai dreptate in legatura cu acel test, l-am vazut si eu .
Dar eu nu am zis ca vreau performanta de la acest motor , ci m-am gandit doar la consum si la "sanatatea "motorului . Si dupa cum vezi, unii spun ca benzina 98 este mai buna , si este indicata , altii zic ca nu este o mare diferenta intre 95 si 98.
ramm
Carera 95 e cea mai proasta benzina de pe piata.
user posted image

"istoric tabel:


as avea cate-va completari si comentarii pe marginea tabelului, sugestii si pareri pe care le-ati emis pe parcurul testului.

am hotarat ca fiecare benzina sa primeasca un cod de culoare in urma testului efectuat si in raport de factorii- pret/raport/calitate:

1.culoarea rosie am atribuit-o benzinelor cu parametri de top si care in mod sigur ar asigura masinii functionarea cea mai "sportiva"-nu economica. :!:

2.culoarea portocalie-singura atribuita efix 95.singura benzina cu CO 95 dar care se apropie de un 98.este o benzina buna care prin functionarea ei curata in mod real sistemul de alimentare.totusi se simte lipsa puterii calorice pe turatii ridicate

3.culoarea verde reprezinta clar compromisul ideal.valori bune pe parametri tehnici,masina trage pefect,consum bun chiar f bun.

4.culoare gri am atribuit-o benzinelor "normale".benzinelor aflate la limita inferioara si pe care va puteti baza dar doar pt a se invarti roata. :idea:

5.culoarea neagra am atribuit-o benzinelor care dupa vorba aia veche,"la pomul laudat sa nu te duci cu sacul",benzinelor care au avut cel mai dubios comportament la masuratorile oferite pe scanner, benzinele cu performate mici si consum ridicat. :!:

Testul a fost efectuat la "ATI MOTORS COMPANY"-IASI de catre ce-i doi oameni de nota 10:d-l ing marius cernatescu si d-l ing andrei melnichi,ultimul fiind cel mai entuziast le multumesc ca nu m-au aruncat pe usa afara desi cred ca mai aveau puutin :wink: .
scannerul este cel HONDA pt utilizare profesionala in service si doar de dealer.
testul a fost realizat dupa ce maisna a facut 40k km si au fost schimbate bujiile cu unele marca DENSO si nu cu cele de fabrica NGK.
INFORMATIILE SUNT DOAR CU TITLU INFORMATIV SI NIMENI NU ISI ASUMA RESPONSABILITATI ULTERIOARE FOLOSIRII UNUI FEL SAU ALTUL DE COMBUSTIBIL.
dupa cum a spus si deplhi costurile suplimentare la un produs tip petrom 99 se compenseaza prin consum bun sau performanta."

Explicatiile sunt copiate pe de un alt forum.
dumiDude
ff buna treaba realizata de cei 2 ingineri !!! Daca s-ar putea face si pe motorina acelasi lucru ar fi magnific smile.gif
hellcat
@ramm: Am mutat postul tau aici. smile.gif
Il consider foarte util, mai ales ca are o baza tehnica.
ramm
Este util si testele efectuate cu benzina au fost facute in aceleasi conditii de exploatare a masinii. Singura variabila a fost benzina. Sper sa va fie de folos.
Referitor la testarea motorinei: daca face cineva un asemenea test va aduc la cunostinta. Utilizatori de diesel la Honda sunt cam putini si cei care au asa ceva nu au timp si chef de asemenea teste.
Cei care aveti dci-uri de ce nu faceti teste? Trebuie sa fie un scanner la vre-o reprezentanta reno.
ryry
Multe multumiri ramm.
Mi-ai dat raspunsul de ce imi consuma mie 11 % in oras unsure.gif (Carrera 95).
De acum ma reprofilez catre efix 95. blush.gif
Si aveam o parere buna despre omv...
ramm
La Civic cel mai bun consum il am cu Efix 95 si Petrom 99 (bine, cu Petrom 99 cam ii dau talpa). Consumul in bucurdistan este undeva la 11.5 - 12% cu tot cu alergat noptile sofer5.gif
balanel
Lukoil a fost "uitata". Pe alt forum se zicea ca tocmai aceasta e cea mai buna, si Rompetrol cea mai proasta.
Eu nu cred o iota din "testele" astea...
Din pacate, pentru ca daca nu ar fi alte interese la mijloc, chiar m-ar interesa sa stu care e cel mai bun combustibil de pe piata, in urma unui test, dar pe bune.
hellcat
Nu-ti dau dreptate cel putin in cazul acesta cand 2 ingineri auto nu au facut decat un test obiectiv, atat cat le-a permis tehnica.
ramm
balanel - testul a fost facut foarte 'pe bune' si fara nici un interes.
bimbirel
Foarte bun testul facut.Poate pe viitor vor include si lukoilul,eu numai de la ei alimentez. smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.