Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: chip pe megane 1.5dci(60KW)
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Tuning
Pages: 1, 2, 3, 4
Doc
la modelul tau in max 30 minute e gata.
ionutmarius
cand am zis reprize m-am gandit la un 60-100km in tr a4a sau 80-120km in tr a5a asa cum testeaz aia in reviste,pai cu megane 1.6L 115cp ca sa traga f bine treb condus intre 4000 si 6000rpm,lucru pe care nu-l facem in fiecare zi
razvanM
nici o sansa ......impotriva golfului sau oct
parerea mea..........
Doc
dupa cum v-am spus...totul se rezuma la etajarea cutiei si greutate, nu va lasati inselati de senzatia data de PD la TDi.
gotty
o intrebare mica:daca fac remaparea dau 250 E si gata...dar daca ma duc si mi pun un unicip,o sa l pot folosi si pe alta masina.corect?
Doc
Da. doar atat dai si e gata in 40 minute.
gotty
ideea era biggrin.gife ce sa nu platesc mai scump un pic pt un unicip pe care sa l mai pot folosi si pe alta masina?
Doc
Unichip-ul costa ceva mai mult de 300 euro si rezultatele nu sunt aceleasi, dar fiecare este liber sa incerce pe barba lui. Sunt destule reno-uri megane dci modificate de noi pe acest forum si proprietarii sunt multumiti de remapare.
HDG
Stie cineva la ce forta (N/m) rezista ambreajul de pe Megane ?
gotty
n o lua ca pe un afront ...eram interesat doar de problema asta...in ce difera rezultatele?....ca un sfat(eu lucrez in vz) cred ca ar trebui sa ti vinzi marfa,nu doar sa arunci un crede si nu cerceta in scarba....

multumesc!
Bibanu
Citesc , citesc si nu-mi vine sa cred cit de usor si de ieftin se poate creste puterea si cuplul unui motor cu 20-30%!.Renault a cheltuit 500 MILIOANE euro pt. noul motor 2.0 dCi 150cp.(varianta de 175cp. inca nu este operationala)/340Nm. desi aveau la dispozitie 1.9 dCi 130cp/320Nm ba mai mult, la Laguna 2.2(facelift) au schimbat si cutia de viteze de la PK-6 cu noua PK-4, cu pinioane intarite care sa reziste la noul cuplu, nestiind ,probabil, ce "minuni" se pot face cu 200-300 euro.
De calcule de rezistenta materialelor dat fiind alte forte de torsiune care afecteaza arborele cotit(vilbrochenul), ambreiajul ,cutia de viteze, planetarele nu spune nimeni nimic.Ba mai mult, la putere mai mare , consumul chiar scade, parca ar fi inventat "perpetuum mobile"!Asa ca ori se modifica un pic ceva pe la amestec ,ori nu fac nimic, ca doar naivi sint destui care sa vrea "motor tare" cu bani putini si sint si cei care-i "taxeaza" intrucit"fudulia si prostia" se plateste!
semit
corect, cu o mica precizare, 2.0dCi 175 exista si de mult timp deja wink.gif
Bibanu
2.0 dCi 175cp./360Nm.,exista intradevar, dar eu am scris ca nu e <operational>,adica NU este montat pe nicio masina comercializata ACUM de Renault, nici macar pe L3(cautat pe site Renault Fr.,De.,UK.)!!!
Tot Renault, care "nu stie" sa faca un"chiptunning"ca la noi, la M.2, pentru ca au pus 1.9 dCi 130cp/300Nm.si cutia de viteze de la L(PK-6) era prea mare(ca dimensiuni)au scos in comun cu Nissan o bijuterie de cutie de viteze cu 2 arbori(la L.e cu 3 arbori) adaptata ca dimensiune!
De ce-or fi cheltuit banii,nu mai bine faceau un"chip" cu vreo 300 de euro?
poseidon06
Laguna 3 nu are inca motorul respectiv pentru ca in general cand apare o masina noua, nu sunt disponibile toate motorizarile de-o data. Megane 2 are motorul de 2.0 dCi 175 de cai pe varianta Sport (RS dCi).

Motorul dCi de 175 de cai este comercializat si pe Espace si Vel Satis smile.gif

Vrei sa spui ca 1.9 dci 130 de cai are alta cutie decat 1.9 dci 120 de cai ? Cam multe modificari pentru 10 cai in plus....
Bibanu
Ma refer la cutia cu 6+1 viteze de la M2 fabricata prin 2003-2004.
Ideea este ca atunci cind folosesti motoare cu puteri si cupluri mai mari trebuie tinut cont de TOT ce e pe masina, asa cum fac constructorii, nu cum se procedeaza la un "chiptunning".DACA, repet, DACA chiar se reuseste cresterea puterii si a cuplului cum se lauda toti care fac "remapari", "rescrieri soft", ma rog tot felul de "imbunatatiri" la motoare , desi eu nu cred ca cineva ,oricit de "genial" ar fi poate sa faca un soft mai bun decit la constructor, neavind acces la toate datele obtinutein ore si ore de teste si incercari, rezultatul final va fi o masina extrem de nefiabila, nici motorul, nici transmisia, nefiind calculate pt. marimea noilor forte.
In concluzie,"chiptunning" inseamna sa ajungi repede cu masina pe butuci si sa mai si platesti pentru asta!
Oricum "fazani" care sa umble dupa chilipir sint destui si cine sa-i "jumuleasca"de bani de asemenea, dar fiecare e liber sa faca ce vrea cu banii lui, inclusiv sa-i dea ca "taxa pe prostie",nu-i asa?.
poseidon06
Aici gresesti, sunt oameni pasionati de tuning, care se pricep foarte bine la motoare, la cum functioneaza si la parametri acestora, astfel incat pot modifica softul pentru fiecare masina in parte, adaptand softul la posibilitatile masinii respective. Cresterea de putere "obisnuita", adica intre 10-25-30% se face in anumite limite, astfel incat sa nu afecteze fiabilitatea unei masini bine intretinute. Daca masina pe care se face remaparea a fost rupta dinainte, chiptuningul ii netezeste drumul spre butuci.
Gandeste-te doar la masini ca skyline, supra, etc, care ajung la peste 400 CP doar din modificari de soft. De exemplus, Supra MKIV are 330 cai stock, biturbo. Prin modificari de soft se ajunge la peste 430 cai, cu piesele de fabrica. Oameni care stiu ce fac, le modifica, astfel incat nici una din componente sa nu lucreze la limita, daca nu este special facuta pentru asta.

Iar producatorul cand scoate o masina pe piata, nu ii pune piese care la puterea dezvoltata, deja sa lucreze la limita. Atunci la o utilizare mai neadecvata (ex. condus sportiv), ar crapa imediat. Sigur, daca de exemplu eu la Meganeul meu dci ma apuc si ii modific softul ca sa scot 180 de cai, atunci logic ca ajung sa ma uit la ea...
Bibanu
@poseidon06, stiu ca faci o pledoarie "pro domo", adica i-ti aperi"jobul" tu lucrind la o firma de tuning, si sustinind acei "oameni pasionati de tuning,care se pricep foarte bine la motoare"nu numai pe site-ul Reno ci si la Peugeot, si poate si pe altele.Afirmatiile de genul:puterea creste cu X cp.,cuplul cu X Nm., sint sigur ca sint "din burta", cei care fac chiptuning neavind NICI UNUL, un banc de masura a puterii sau cuplului.
Daca ar fi asa de simplu, primii care ar face "chiptuning" ar fi constructorii, nu ar mai cheltui bani grei sa dezvolte motoare.

Ramine schema clasica a inselatoriei:"fraierii" amatori de chilipiruri pe de o parte si "profitorii" care l-e iau banii, dindu-le impresia ca "l-au prins pe DUMNEZEU de un picior"!!!!
poseidon06
biggrin.gif Eu nu imi apar jobul, pentru ca jobul meu nu consta in a modifica softul masinilor. Pur si simplu sunt pasionat de domeniul auto si tot ce tine de acesta. Iar eu sunt membru doar pe Reno.ro, pentru ca am Renault. Nu am Peugeot sau alte marci, ca sa fiu membru pe alte forumuri.
Si daca lucrez la o firma de tuning, nu inseamna ca sunt de acord cu absolut tot ce se intampla la noi in tara, in acest domeniu smile.gif
Fiecare cu parerile lui. Inteleg ca tu vorbesti din experienta, ai facut chiptuning la masina ta, ai masurat-o pe dyno si ai constatat ca ai fost tras pe sfoara, ca de fapt tot caii aia sunt.
Ca o parere personala, eu nu sunt de acord cu cei care fac chiptuning scriind un soft dintr-o baza de date pentru nspe mii de masini, in ECU-ul masinii tale. Chiptuningul de care vorbesc eu, si pe care il apreciez cu adevarat, este cel facut profesional, adaptat la posibilitatile fiecarei masini in parte. Facut individual pentru fiecare masina. Astfel de optimizari nu vor solicita niciodata o piesa sau alta la maximum, pentru ca softul este adaptat la masina respectiva, la ce poate ea. Sunt si la noi firme care fac asa ceva, si in functie de buget si stadiul de dezvoltare al masinii mele in viitor, voi apela sau nu la o astfel de firma.
darem
Eu stau si ma gandesc de ce VOLVO poate modifica numai din soft un S60 T5 pe 1200E direct la reprezentanta fara a modifica nimic altceva decat softul!!????
Oare ei de ce pot??? Si ei de ce nu fac rau la toate componentele masinii dimensionate ptr o anumita putere!???
roskatu
Si mai sunt multe alte exemple : Ford modifica la reprezentanta tdci'ul de 1,6 de la 110 cai la 135 de cai din soft , Mitsubishi outlanderul si noul lancer de la 140 de cai la 170 si cred ca mai sunt multe tongue.gif
poseidon06
darem, uite ca mi-ai adus aminte cu Volvo-ul biggrin.gif Asta era cel mai bun exemplu. Mai sunt si Subaru si alte marci care fac chiptuning in house.
La Volvo, D5-ul montat pe S60, versiunea mai veche, de 163 de cai, poate fi mapat la reprezentanta astfel incat poate atinge valoare de 185 de cai, cat are ultima derivatie a acestui motor, pe S60-ul nou smile.gif
semit
daca ati cunoaste cine face acel chip de 1200 de euro la Volvo sau la alte reprezentante........ "ca de fabrica" ...
poseidon06
Pai cine sa il faca...la D5-ul de 163 CP nu poate sa rescrie softul de la D5-ul de 185? Chiptuningul nu e specialitatea mea, asa ca zic si eu... tongue.gif
Bibanu
NU AM FACUT chiptuning, si nici nu voi face pentru ca eu am respect pentru munca mea si nu dau bani ca sa ma minta cineva "frumos"(NU i-as da nici daca i-as fura ca si asta e riscant).Vad insa ca oameni care daca ar veni cineva sa-i vinda un inel de aur ,marcat,care chiar pare AUR, si-i cere un pret mic s-ar gindi imediat:e o "teapa", atunci cind cred ca e posibil sa aiba un motor "tare",despre care STIU ca-i o caciula de bani, cu 200-300 de euro "pun imediat botul"! De fapt pe asta se si bazeaza teparii cu chiptuning:geme tara de fraieri, trebuie doar sa-i "aburesti"frumos si le-ai luat banul!
Inca o data repet: daca ar fi asa simplu, ar face-o constructorii.A umbla la motor nu e la fel cu a schimba radio-cd-ul ,ca si acolo daca pui de putere mare si nu schimbi si boxele, le-ai ars.
Si mai este o intrebare:daca motor+cutie de viteze sint din fabrica fff aproape de limita si umbli la motor, fortind limita suplimentar care va fi rezultatul final?
Alti bani, alta distractie.La o masina nu-i ca la calculator, alta placa de baza, memorie mai mare si gata, l-ai upgradat!
poseidon06
Pai asta am spus mai sus, ca absolut nici o piesa din componenta unei masini standard nu este folosita la limita, cand masina este stock. Producatorul nu va scoate niciodata o masina care sa aiba o cutie de viteze de exemplu, care sa suporte un cuplu de 310 NM, iar masina sa aiba 300 NM. Motoarele, cutiile de viteze, etc, vin de la producator reglate la aproximativ 70% din capacitate (in conditii safe), astfel incat si mamaie poate sa abuzeze de masina respectiva si sa nu aiba nimic. Un chiptuning le duce sa zic pe la 85-90% din capacitatea lor, tot in conditii safe. 100% reprezinta pragul la care motorul este la limita sa constructiva, cu piesele standard. Peste aceasta limita, daca il duci, este clar ca nu va rezista fara upgrade-uri la pistoane, ambreiaj, turbina, etc.

Eu zic sa nu mai scriem off-topic pentru ca fiecare are parerile lui, nu o sa ajungem la un acord, fiecare argumentandu-si pozitia la infinit. Iti respect parerea, este alegerea ta sa nu faci chiptuning, dar nu ii mai numi fraieri pe cei care recurg la aceasta metoda de crestere a puterii, fie ea buna sau proasta. Eu ti-am spus, din punctul meu de vedere, nu sunt de acord cu scrierea in ECU-ul masinii mele a unui soft general, dintr-o baza de date cu nspe mii de masini. Apreciez munca adevarata, adica atunci cand cineva chiar se chinuie sa optimizeze parametrii masinii mele, in functie de cat poate masina mea la momentul respectiv. Iar cand voi avea bani, la solutia aceasta voi recurge, chiar daca este mai scumpa smile.gif
Bibanu
Nu cred ca sint off-topic atunci cind sustin ca "cipuirea" este o escrocherie!
Cresterile de putere si cuplu sint date ca sigure si usor de obtinut la preturi convenabile incit atrag, sa nu mai spun "fraieri" ci "naivi" in beneficiul nu al "escrocilor" ci al "oamenilor pasionati de motoare si bine pregatiti".
Sa dau un exemplu de cum obtin constructorii aceste cresteri. Renault are 2.0 dCi 150cp./340Nm. si 175cp./360Nm.S-ar zice ca e acelasi motor, dar nu e asa.
2.0 dCi 175cp./360Nm. difera prin:
-turbina mai mare si racita cu apa,
-presiunea in camera de ardere marita de la 175 la190 de bari,
-pistoane cu forma modificata a capului de piston.
Toate astea ca sa obtina o bagatela de +25cp. si +20Nm. si la niste costuri care cred ca depasesc cu mult 200-300 euro.
Pentru amatorii de chiptuning din intelepciunea populara:
<daca nu te maninca in c.. ,nu te scarpina!>
<nu te lega la cap daca nu te doare!>
Daca nu sinteti multumiti de masina asa cum este:"rau cu rau, dar mai rau FARA rau". Aviz amatorilor!
kevin-ray
@Bibanu: Iti recomand sa faci un test cu 2 masini identice, cu motorizari identice, dar una standard si una cu "chiptuning". Iti garantez ca o sa simti diferenta.
semit
cu ce garantezi?
Solon
QUOTE(semit @ 25 Nov 2007, 21:29)
cu ce garantezi?
*


Cu punga de voma!
Iti dai seama ce senzatii! F18 A/C Hornet e minciuna pe langa tunning-ul ala. wink.gif
kevin-ray
Incercati si mai vorbim dupa...
semit
am incercat wink.gif
roskatu
@Semit , sa inteleg ca n'ai simtit nici o diferenta? biggrin.gif
draculiq
deci e vreo dif intre stoc si cea modificata?..........
roskatu
la mine este .. la masina din titlu nu stiu biggrin.gif poate ne spune cineva care are tongue.gif
2dor
QUOTE(roskatu @ 25 Nov 2007, 00:00)
Si mai sunt multe alte exemple : Ford modifica la reprezentanta tdci'ul de 1,6 de la 110 cai la 135 de cai din soft , Mitsubishi outlanderul si noul lancer de la 140 de cai la 170 si cred  ca mai sunt multe  tongue.gif
*



Da, dar pentru Mitsubishi kitul vine de la Ralliart, e firma de tuning de la Mitsu, ai garantie si nu comenteaza nimeni de la reprezentanta. Stiu pe cineva care s-a dat cu un Outlander cu kitul Ralliart si la 170 CP chiar fugea bine.
Bursuc
salut!
Pentru a beneficia de oferta dimsport de 200 E pentru motorul de 80 cp trebuie sa fii membru reno.Sunt considerat membru daca am o vechime de aproape 8 luni dar nu am decat vreo 15 posturi?
Imi cer scuze daca sunt putin in afara topicului dar inca nu am gasit raspuns la aceasta intrebare.
Multumesc anticipat.
mykys
Salut Bursuc,

In mod normal beneficiezi de oferta dimsport de 200 E pentru ca ai o vechime de 8 luni.
Conditiile erau sa ai o vechime de minim 6 luni sau minim 100 de posturi.
UnBogdan
QUOTE(Bibanu @ 23 Nov 2007, 17:50)
De calcule de rezistenta materialelor dat fiind alte forte de torsiune care afecteaza arborele cotit(vilbrochenul), ambreiajul ,cutia de viteze, planetarele nu spune nimeni nimic.Ba mai mult, la putere mai mare , consumul chiar scade, parca ar fi inventat "perpetuum mobile"!Asa ca ori se modifica un pic ceva pe la amestec ,ori nu fac nimic, ca doar naivi sint destui care sa vrea "motor tare" cu bani putini si sint si cei care-i "taxeaza" intrucit"fudulia si prostia" se plateste!
*


"...ori se modifica un pic ceva pe la amestec , ori nu fac nimic..."
Pai...din cate am inteles in alt post de-al tau nu ai chip pe masina ta pentru ca te respecti. Pe dyno ai urcat vreo masina inainte si dupa chip? Nu cred si probabil nimeni de aici nu a incercat, altfel ar fi venit cu argumente puternice si eventual dovezi.
Deci, nu stii daca face ceva sau nu.
Cat despre amestec... nu vad cum, doar din amestec, se pot scoate pe un megane classic 1.9 dTi +21cp, care sa fim seriosi...se simt la mers!

QUOTE(poseidon06 @ 24 Nov 2007, 23:24)
darem, uite ca mi-ai adus aminte cu Volvo-ul biggrin.gif Asta era cel mai bun exemplu. Mai sunt si Subaru si alte marci care fac chiptuning in house.
La Volvo, D5-ul montat pe S60, versiunea mai veche, de 163 de cai, poate fi mapat la reprezentanta astfel incat poate atinge valoare de 185 de cai, cat are ultima derivatie a acestui motor, pe S60-ul nou smile.gif
*




QUOTE(semit @ 24 Nov 2007, 23:29)
daca ati cunoaste cine face acel chip de 1200 de euro la Volvo sau la alte reprezentante........ "ca de fabrica" ...
*



Deci se poate face si se pot obtine imbunatatiri...
Cine il face? Ei de ce pot si altii nu?

QUOTE(kevin-ray @ 25 Nov 2007, 21:53)
Incercati si mai vorbim dupa...
*




QUOTE(semit @ 25 Nov 2007, 21:55)
am incercat wink.gif
*


Nu ne priva de detalii... pe benzina? diesel? care a fost cresterea kw(cp)/Nm "pe foaie"?

Bibanu, ai si partea ta de dreptate referitor la consumul care scade odata cu cresterea puterii, dar nu cred ca apeland la cuvinte de genul "fraierimea" sau ""fazani" care umbla dupa chilipiruri" iti faci parerea inteleasa intr-un mod placut de toata lumea de pe forum.
Bursuc
salut,

Am trecut acu vreo luna pe la Dimsport si mi-am facut remaparea.Cred ca am facut cam 1500 de km de atunci si totul este ok, sper sa fie si in continuare.Motorul merge mult mai "legat" iar puterea in plus iti ofera o oarecare siguranta in depasiri.
In ceea ce priveste consumul a scazut, dar foarte putin cam cu 0,3 l.
zonkkk
As fi si eu interesat de o remapare de la DIMSPORT pentru Megane 1.5dCi de 82CP. Doar ca sunt din Timisoara.
Exista vreo sansa, fara a fi nevoit sa ma deplasez la Bucuresti?
Doc
Exista o sansa sa mergi la dealerul local din Timisoara. Ai in PM datele de contact ale acestuia.
Ducu1
Salutare de curand mi-am facut chip tuning la masina am Megane II 1.5 dci de 82 cp din 2005 si automat a devenit de 105 si de atunci cand o calc sanatos imi da '' injection fault'' motorul mergand in aceiasi parametri eroarea dispare dupa max 2 secunde. Faza e ca mi s-a comunicat de cel care mi-a chipat-o( DIMSPORT) ca este posibil ca dupa remapare sa apara acest mesaj ( ca la unele apare si la altele nu)si ca trebuie nu stiu ce sa faci ca sa dispara, rugamintea mea este daca cumva a mai patit cinva treaba asta sa imi dea si mie un sfat ce trebuie sa fac ca cei de la Renault sunt cam praf, toti au inceput sa isi dea cu presupusul si momentan nimic. As vrea un sfat de la cineva care a mai patit asa ceva dupa ce a chipat-o ca nu pot sa cred ca sunt singurul, astept raspunsurile voastre, va multumesc si Paste Fericit!
tuner
vazut audi a3 evacuare goala blow off 1.9 tdi din 130 cai rempat in 180 cai si bate mustang motor 4.6 litri de 210 cai pe talon si golf 2 2 litrii 16 valve 150 cp
si tine pasu cu opel astra bertone turbo benzina 200 cp

pe renault nu am vazut ce poate face chiptuningu dar cred ca poate face minuni tare mult as vrea sa fac si eu vre-o 150 cp din 1.9 dci-ul m eu biggrin.gif
Doc
Ducu1 incearca totusi la un service reno sa-ti faca un reglaj al pompei de injectie. Am inteles ca la modelele mai vechi nu ar exista o corelare intre ea si ecu. Stiu doua persoane care i-au dat de cap si au rezolvat problema. O sa incerc sa aflu si eu la ce s-a umblat exact ca sa-ti dau solutia.
Ducu1
Multumesc o sa mai incerc, momentan am foat la Dab ,Meridian, Serus cred ca nu am dat de cine trebuie dar te rog daca afli sa ma anunti ca nu mai stiu unde sa ma duc. Astept raspunsul tau.
Doc
Parca primul megane rezolvat a fost la cobalcescu, daca nu ma insel. Celalalt nu era din Bucuresti, insa poate vede posturile de aici si ne spune exact.
Ducu1
Chiar nimeni nu s-a mai confruntat cu problema mea?
darem
Sal,
Ba da eu, o singura data..cand era rece motorul si nu a fost serioasa talpa...de atunci nic...adica de vreun an parca!
Mai mult de atat nu stiu cum sa te ajut!
Daca la tine pb este permanenta succes in gasire arezolvarii!
Ducu1
Chiar nimeni nu ma ajuta in situatia asta ca momentan nu am gasit persoana potrivita.
Ducu1
Poate totusi se gaseste cineva sa citeasca acest topic care a mai avut aceasta problema.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.